Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Help! hoe betrouwbaar zijn deze citaten?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Murder_I_wrote Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murder_I_wrote Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Help! hoe betrouwbaar zijn deze citaten?
    Geplaatst op: 17 december 2006 om 19:08
Ishaq:243 "I heard the Apostle say: �Whoever wants to see Satan should look at Nabtal!' He was a black man with long flowing hair, inflamed eyes, and dark ruddy cheeks�. Allah sent down concerning him: �To those who annoy the Prophet there is a painful doom." [9:61] "Gabriel came to Muhammad and said, �If a black man comes to you his heart is more gross than a donkey's.'"
Ishaq:144 "A rock was put on a slave's chest. When Abu Bakr complained, they said, �You are the one who corrupted him, so save him from his plight.' I will do so,' said Bakr. �I have a black slave, tougher and stronger than Bilal, who is a heathen. I will exchange him. The transaction was carried out."
Qur'an 9:97 "The Arabs of the desert are the worst in unbelief and hypocrisy, and most fitted to be in ignorance of the command which Allah hath sent down to His Messenger."
Tabari II:11 "Shem, the son of Noah was the father of the Arabs, the Persians, and the Greeks; Ham was the father of the Black Africans; and Japheth was the father of the Turks and of Gog and Magog who were cousins of the Turks. Noah prayed that the prophets and apostles would be descended from Shem and kings would be from Japheth. He prayed that the African's color would change so that their descendants would be slaves to the Arabs and Turks."
Tabari II:21 "Ham [Africans] begat all those who are black and curly-haired, while Japheth [Turks] begat all those who are full-faced with small eyes, and Shem [Arabs] begat everyone who is handsome of face with beautiful hair. Noah prayed that the hair of Ham's descendants would not grow beyond their ears, and that whenever his descendants met Shem's, the latter would enslave them."
Tabari IX:69 "Arabs are the most noble people in lineage, the most prominent, and the best in deeds. We were the first to respond to the call of the Prophet. We are Allah's helpers and the viziers of His Messenger. We fight people until they believe in Allah. He who believes in Allah and His Messenger has protected his life and possessions from us. As for one who disbelieves, we will fight him forever in Allah's Cause. Killing him is a small matter to us."
Bukhari: V9B89N256 "Allah's Apostle said, �You should listen to and obey your ruler even if he is a black African slave whose head looks like a raisin.'"
Ishaq:450 "It is your folly to fight the Apostle, for Allah's army is bound to disgrace you. We brought them to the pit. Hell was their meeting place. We collected them there, black slaves, men of no descent.
Ishaq:374 "The black troops and slaves of the Meccans cried out and the Muslims replied, �Allah destroy your sight, you impious rascals.'"
Bukhari:V4B52N137

"The Prophet said, �Let the negro slave of Dinar perish. And if he is pierced with a thorn, let him not find anyone to take it out for him.... If he [the black slave] asks for anything it shall not be granted, and if he needs intercession [to get into paradise], his intercession will be denied.'"

 

 

 

 

Ham=Cham

 Ik heb hier citaten van Boukhari en Imam Tabari staan en ik wil graag weten of ze uberhaupt op waarheid zijn gebasseerd!

 

Ik heb geprobeerd via googel en het is me helaas niet gelukt daarom heb ik me hier gerigisteerd.

 

 

Nou,laat's wat van jullie kant horen

Terug naar boven
sheep Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sheep Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2006 om 02:09

Salaam alaikom,

Ik weet niet of deze citaten waar zijn. Maar ik weet wel dat je altijd moet oppassen met vertalingen en vooral de engelse vertalingen. Daarnaast circuleren er op internet een aantal nep islamitische sites die door bepaalde mensen zijn gemaakt om valse informatie over de islam proberen te verspreiden en zo een valse waarheid te verkondigen die voor een leek als waarheid gezien kan worden.

Dus let goed op bij zo'n site. check de forum en taalgebruik en wat voor soort onderwerpen ze aansnijden.

veel succes,

Najib

Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2006 om 05:36

Enkele citaten zijn correct, maa zoals bij alle citaten geldt: wanneer je dze niet in de juiste context plaatst vervormt de betekenis soms volledig tot aan het ander uiterste toe. Er is niemand met kennis in de islam die zal beweren dat een Arabier meer waard is dan een kleurling. Het verhaal met Bilaal de ethioper en de reactie van de profeet daarop is bekend! Ook de quran is daar heel duidelijk in.

Bovendien; de slechtste mensen waren ook Arabieren. Abu Jahl, Abu Lahab en consorten. We geloven wel dat de Arabieren na de islamisering het beste volk was. Zij waren namelijk allemaal sahaba en tabi3ien. hier bestaat geen meningsverschil over. Maar tegenwoordig schaam ik me als Arabier wel als ik zie wat voor welvaart en middelen we hebben en hoe onze broeders creperen.

wa salaam

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2006 om 06:02
OK, verwacht een reactie van mij morgen insha'Allaah
Terug naar boven
Rasoul Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rasoul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2006 om 09:17

@ murder,

Ik zal niet (diep) ingaan op al die citaten om dat ik daar de tijd niet voor heb. Ik wil je wel dit meegeven om antwoord te vinden op je vragen:

  • Als je creatief genoeg bent om deze citaten te vinden, denk ik dat je ook creatief genoeg bent citaten te vinden die precies het tegenovergestelde zeggen. Op deze manier moet je toch enigzins de waarheid van de leugen  kunnen onderscheiden. Zelfondervinding is vaak beter dan het van anderen te horen! 
  • Wat zegt jouw eigen gezond verstand over deze citaten? In hoeverre komen bovenstaande citaten overeen met al het andere wat je hebt gelezen en wat je uit de praktijk hebt ervaren of gezien? Worden zwarten bijvoorbeeld standaard uit de moskee geweerd of mogen ze haj niet verrichten? Mogen ze niet naast een witte moslim bidden?

@ fundamentalist: Laat a.u.b. ook weten welke citaten kloppen als je antwoord geeft dit schept nl. meer duidelijkheid.

Verder wil ik ook nog verduidelijken dat er ook zwarte arabieren bestaan in de Arabische landen. Men leeft vaak in de veronderstelling dat Arabieren allemaal wit van kleur zijn.

Racisme komt onontkenbaar veelvuldig voor in de islamitische wereld. Theorie en praktijk verschillen jammer genoeg  vaak van elkaar. 

Als laatste een aantal citaten van beroemde persoonlijkheden (moslims en niet moslims)die ik van het net heb gegoogled. Slechts ter kennisneming.

Gegroet,

Rasoul.

"Say: We believe
In God, and in what
Has been revealed to us
And what was revealed
To Abraham, Isma'il(Ishmael);
Isaac, Jacob, and the tribes,
And in (the Books)
Given to Moses, Jesus,
And the Prophets,
>From their Lord:
We make no distinction
Between one and another
Among them and to God do we
Bow our will( in Islam)."
Holy Quran 3:84

"Let there be no compulsion in matters of Religion"
Holy Quran 2:256

"Verily, those who believe (in the Quran)
And those who follow the Jewish( scriptures)
And the Christians and the Sabians,
Any who believe in God
And the Last Day,
And work righteousness
Shall have their reward
With their Lord; on them
Shall be no fear, nor shall they grieve."
Holy Quran 2:62

Racism towards other races?

"(The Hajj pilgrimage to Mecca) was an exhilarating experience to see
people belonging to different colours, races and nationalities, kings,
heads of states and ordinary men from very poor countries all clad in two
simple white sheets praying to God without any sense of either pride or
inferiority. It was a practical manifestation of the concept of equally in
Islam."
Cassius Clay, now Muhammed Ali. 

"The Europeans in South Africa dread the advent of Islam, as they( Muslims)
claim equality with the white races. They may well dread it. If brotherhood
is a sin, if it is equality of the coloured races that they dread, then
their dread is well-founded."

Mohandas K. Ghandi

"I have been struck over again by this indivisible unity of Islam that
makes a man instinctively a brother. When you meet an Egyptian, an
Algerian, an Indian and a Turk in London, what matters is that Egypt is the
motherland of one and India is the motherland of another."
Sarojini Naidu

"Never have I witnessed such sincere hospitality and the overwhelming
spirit of true brotherhood as is practised by people of all colours and
races here in this ancient Holy Land, the home of Abraham, Muhammed, and
all the other prophets of the Holy Scriptures. For the past week, I have
been utterly speechless and spellbound by the graciousness I see displayed
all around me by people of all colours."
Malcolm X

"Allah is to be praised and thanked for ridding us of the vices and pride
of the days of ignorance. O People! Note that all men( the noun includes
women as well) are divided in two categories only: the pious and
God-fearing who are esteemable in Allah's reckoning, and the transgressors
and hard-hearted, who are lowly and contemptible in the eye of Allah."
Prophet Muhammed, peace be upon him.

"O Mankind!
Most certainly, it is
We( God almighty) who have
Created you all
>From a single (pair)
Of a male and a female,
And it is we who
Have made you into
Nations and tribes,
That ye may recognise each other
(Not that ye may despise each other).
Verily, the noblest of you
In the sight of Allah
Is (he who is) the most
Righteous of you."
Holy Quran 49:13

"And mankind is naught but a single nation."
Holy Quran 2:213

"And among His Signs
Is the creation of the heavens
And the earth, and the variations
In your languages
And your colours; verily
In that are Signs
For those who know."
Holy Quran 30:22

"All men(includes women) are equal in Islam, the Arab has no superiority
over the non-Arab, nor does the non-Arab have superiority over the Arab,
save in the fear of God."

Prophet Muhammed, peace be upon him.

"The extinction of race consciousness as between Muslims is one of the
outstanding achievements of Islam, and in the contemporary world there is,
as it happens, a crying need for the propagation of this Islamic virtue."
Professor A.J. Toynbee in New York 1948

"I hope the time is not far off when I shall be able to unite all the wise
and educated men of all the countries and establish a uniform regime based
on the principles of the Quran which alone are true and which alone can
lead men to happiness."
Napoleon Bonaparte

Vooroordelen zijn de schimmel van de geest. Men vindt ze alleen daar waar het licht niet komt.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2006 om 09:19
Racisme proef ik ook op dit forum! 
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2006 om 12:44
Assalamu 3aleykum,

@batle_For_ peace

ben benieuwd akhie,

@topicstarter:

je schrijft vreemde bronnen, vooral namelijk bij de referentie van Bukhari (ra7imahu'Allah)

je schrijft ook

"Arabs are the most noble people in lineage, the most prominent, and the best in deeds."

terwijl er een bekende 7adieth bestaat (Imaam A7med, 22391, alSilsilat asSa7ee7 2700):

O mensen! Waarlijk jullie Heer is ��n en jullie vader (Adam) is ��n. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden.


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2006 om 06:28

The Prophet said: 'Let the negro slave of Dinar perish. And if he is pierced with a thorn, let him not find anyone to take it out for him.... If he [the black slave] asks for anything it shall not be granted, and if he needs intercession [to get into paradise], his intercession will be denied'. (Bukhari:V4B52N137).

Abu Hurairah, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), heeft gezegd: "Laat de slaaf van Dinar en Dirham's en Quantify en Khamisa (geld en luxeuze kleren) vernietigd zijn, want hij is blij wanneer hij ze krijgt en zo niet kijkt hij somber! Laat zo'n mens vernietigd en vernederd zijn en als hij gestoken is door een doorntje, dan laat hem niemand vinden die het voor hem eruit haalt! Het Paradijs is voor degenen die de teugels van hun paarden vasthebben en Jihad voeren op het pad van Allah, met ongekamd haar en voeten bedekt met stof! Als zij in de voorhoedde zijn aangesteld, zijn zij tevreden met hun plaats als bewaking en als zij in de achterhoedde zijn aangesteld, accepteren zij hun plaats met genoegen. (Hij heeft zo'n lage status onder de mensen) dat als hij toestemming vraagt (bij de deuren van belangrijke mensen) hij geen toestemming krijgt en als hij voorspraak wilt doen (voor mensen) dan wordt zijn voorspraak niet geacepteerd". (Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 52, Hadith 137).


Deze quotes komen uit de boek, 'Prophet of doom' en let op de leugen die hij tegen de God'sdienst van Allah verzon. Waar staat het woord, 'Negro' in Sahih Al Bukhari? Deze Hadith spreekt over levens genieters die slaven van geld zijn en die geen Jihaad tegen de onrechtvaardigen willen voeren, ter verdediging van Islam en de Moslims. Of ze zwart zijn of wit, boeit niet. Dat woord, negro, heeft hij er zelf in bedacht, omdat hij weet dat Islam mooi en de waarheid is en de enige wapen tegen de waarheid is een leugen. Ten tweede, die voorspraak gaat niet over het hiernamaals, het gaat over de wereld, zie ook Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6351.

Koran 49:13.
O, mensheid! Wij hebben jullie uit man en vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt, zodat jullie elkaar zullen leren kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder jullie (of hij nou zwart is of wit) is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend.

Allah's Apostle said, 'You should listen to and obey your ruler even if he is a black African slave whose head looks like a raisin'. (Bukhari: V9B89N256)

Anas ibn Malik, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "Jullie moeten de leider accepteren en gehoorzamen, ook al werd een Ethiopishe slaaf, wiens hoofd op een rozijn lijkt, over jullie als leider aangesteld". (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 89, Hadith 256).


Soortgelijke overlevering is te vinden in,

Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 11, Hadith 662
Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 11, Hadith 664
Sahih Bukhari, Deel 2, Boek 24, Hadith 488

Het woord, 'Black African' staat er niet, maarjah. Wat wordt er bedoeld met deze Hadith? Dit is juist een bewijs dat er geen racisme bestaat in Islam. Wij moeten de leiding van onze Amier accepteren, ook al is hij een zwarte Ethiopier. Wat is het probleem hier? Waar zei de Profeet dat zwarte Ethipiopiers slecht zijn? Weet je wie Hazrat Belal was? Hij was degene die de eerste oproep tot het gebed gaf, hij was een van de beste vrienden van Profeet Mohammad en hij was zwarte man. Hoe kan hij een van de beste vrienden zijn van de Profeet, als in Islam racisme bestaat?


'The Arabs of the desert are the worst in unbelief and hypocrisy, and most fitted to be in ignorance of the command which Allah hath sent down to His Messenger'. (Qur'an 9:97).

Koran 9:97. De heidenen (of zij nou wit zijn of zwart) zijn de hardnekkigsten in ongeloof en huichelarij en het meest geneigd de geboden, die God tot Zijn boodschapper heeft nedergezonden niet na te komen. God is Alwetend, Alwijs.

Dus? Wat is hier nou weer mis mee? Dit is de waarheid en, "God aarzelt niet om de waarheid te vertellen". (Qur'an 33:53). Het is gewoon een feit, dat de heidenen de meest onwetende en meest ongelovige mensen waren. We kennen allemaal het verhaal van die ene heidene die in de moskee piste en de Profeet hem vergaf omdat hij onwetend was. Degene die Islam kent, weet dat wat in die Aya staat, de waarheid is. Wat in die Aya staat heeft niks met racisme te maken, hellemaal niks. Heidenen kunnen elke kleur hebben.


Abdullah ibn Abbas, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei:
"Degene die in de woestijnen leeft zal hardvochtig worden, degene die achter jacht aanzit zal achteloos worden, en degene die naar koningen gaat zal in fitnah vallen". (Abu Dawud, Boek 16, Hadith 2855).


Soortgelijke overleveringen zijn te vinden in Tirmidhie & An Nasai. Om te begrijpen wat Allah daarmee bedoelde, moet je begrijpen hoe die heidenen waren. Laat mij je een paar voorbeeldjes geven,

 

1). Anas ibn Malik heeft overgeleverd dat hij met de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), liep en de Profeet had mooie kleren aan die dag. Een heidene volgde de Profeet en trok van achteren hard aan zijn kleed, zodat er een rode streep op de schouder van de Profeet achterbleef, omdat die heidene te hard trok. De heidene zei toen: "O Mohammad! Geef me een beetje van de rijkdommen van Allah, die bij jou zijn". De Profeet draaide zich om, keek naar hem en glimlachte. Toen beveelde hij dat hem iets gegeven moet worden. (Sahih Bukhari, Deel 7, Boek 72, Hadith 700).

 

2). Er is overgeleverd dat Jundub zei: "Een heidene kwam en ging achter de Profeet bidden. Toen de Profeet het gebed had afgesloten, ging de heidene weer op zijn kameel zitten. Toen hij aan het rijden was, zei hij: "O Allah, wees alleen mij en Mohammad genadig, niemand anders!" Toen zei de Profeet: "Denken jullie dat hij erger is verdwaald of zijn kameel? Hoorden jullie net wat hij zei?" Zijn metgezellen antwoorden: "Jazeker". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4867).

3). Abu Ayub Al Ansari heeft overgeleverd dat op een dag de Profeet op zijn kamelin zat te rijden. Een heidene kwam naar hem toe en greep de koord van de kamelin van de Profeet en zei: "O Boodschapper van Allah, stel me op de hoogte van een daad dat mij dichter tot het Paradijs zal brengen, en mij verder van het Vuur zal verwijderen". De Profeet zei tegen hem: "De daad die je dichter tot het Paradijs zal brengen en jou van de Hel zal verwijderen is, dat je Allah aanbidt en niemand met Hem vereenzilvigt, dat je het gebed verricht, armenbelasting betaalt en je familie leden goed behandelt". Nadat de Profeet dit aan hem vertelde vroeg hij aan de heidene om zijn kameel weer los te laten. (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 11).

 

4). Abu Hurairah heeft overgeleverd dat een heidene naar de Profeet toekwam en met kracht aan de mantel van de Profeet trok. Omdat hij de mantel zo hard trok, verwonde hij de nek van de Profeet. De Profeet draaide zich om en keek hem aan. De heidene zei: "Laad deze twee kamelen van mij met je goederen, want je hebt me niks gegeven van je vaders bezittingen!" De Profeet zei tegen hem: "Nee, ik vraag Allah's vergeving" drie keer. Toen zei hij: "Ik zal je kameel niet vullen totdat je verontschuldiging aanbiedt, voor wat je mij net aandeed". En elke keer zei de heidene: "Ik zweer bij Allah, dat ik dat niet zal doen!" Toen riep de Profeet iemand en zei tegen hem: "Laad deze twee kamelen van deze man, laad de ene kameel met graan en de andere met dadels". Toen draaide hij zich van de heidene om en zei tegen hem: "Ga maar, met de zegeningen van Allah". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4757).

 

Ishaq:243, Ishaq:144, Ishaq:450, Ishaq:374

Imam Nasai zei: "Hij is niet sterk (in overleveren van Hadith's)".

Imam Malik, Imam Sulaiman Taymie en Hasham ibn Urwa zeiden:
"Hij is leugenaar".

Ibn Abi Fadiek zei:
"Ik heb hem persoonlijk overleveringen van Joden zien overschrijven"
.

Abu Dawud zei:
"Hij is Qadri en Mutazilla (ontkenner van de Eigenschappen van Allah)"
.

Maki ibn Ibrahiem zei:
"Ibn Ishaq levert heel bizare overlevereringen over"
.

Abu Dawud Tiyalisi heeft overgeleverd dat Ibn Ishaq zei:
"Een betrouwbare overleveraar heeft aan mij overgeleverd dat... " En iemand vroeg: "Hoe heet die betrouwbare overleveraar?" Hij antwoordde: "Yaqub Al Yahoedi"
(Jacob de Jood).

Abu Amr Ash Shaibani zei:
"Ik heb Ibn Ishaq ontmoet, en hij bracht Hadith's naar dichters en vroeg aan hun om gedichten erover te schrijven en hij schreef die gedichten vervolgens toe aan de metgezellen van de Profeet"
. 

Imam Yahya zei:
"Het is verbazingwekkend dat Ibn Ishaq geen overleveringen van Sharjiel accepteert, maar wel van de mensen van het Boek (Joden en Christenen)"
.

Imam Malik heeft hem zelfs een keer Dajjal genoemd! En de andere geleerden die hem onbetrouwbaar of vervalser hebben genoemd zijn: Imam Ahmad, Abu Dawud, Imam Sufyan ibn Ayinah, Mohammad ibn Abdullah ibn Namier, Imam Sufyan bin Aiynah, Hamad bin Salmah, Ibn Adi, Yahya ibn Mu'ien en anderen. Ik weet niet of jij die geleerden kent, maar zij zijn een van de grootste geleerden die Islam heeft gekend. Ten tweede, ik wil niet dat broeders slecht gaan denken over Ibn Ishaq, want er zijn ook geleerden die hem goed hebben gekwalificeerd, omdat hij ook betrouwbare overleveringen heeft overgeleverd.

Dus ook al accepteren wij Ibn Ishaq, dat betekent niet dat alles wat hij overlevert waar is. Wij moeten de Isnad van zijn overleveringen checken. Isnad is religie, isnad is religie!

Tabari II:11, Tabari II:21, Tabari IX:69

Je kan niet zomaar zeggen Tabari II:11 en klaar. Wat is de Isnad hiervan? Wat is de keten van overleveraars? Wat zei Tabari er zelf over? Heeft hij het Sahih of Zaif gekwalificeerd? Wat zeiden de Ulama erover? Etc. Hetzelfde geldt voor Ibn Ishaq. Deze man heeft geluk dat ik geen Tabari of Ibn Ishaq thuis heb, anders had ik zijn leugens ontmaskterd, zoals bij Sahih Al Bukhari, Alhamdolillah.

De schrijver van 'Prophet of Doom' werd keer op keer door Moslims gevraagd om een discusie aan te gaan, maar hij durft niet. Hoe zou dat toch komen? Zelfs ik, met mijn matige kennis, kan deze leugenaar weerleggen. Achter zijn pctje heeft hij praatjes, maar man tegen man kan hij niks. De Hadith's die hij aanhaalt zijn door hem zelf vertaald, terwijl hij nauwelijks Arabish kan spreken. De Hadith's die hij wel goed quote zijn uit het context en verkeerd vertaald.
En ook de Qur'an verzen die hij aanhaalt, zijn allemaal uit het context en verkeerd vertaald.

Toen een broeder een discusie met hem had op een radio station, ging hij bijna huilen. Die broeder vroeg:
"Laat mij een vers uit de Qur'an zien, die de Moslims toestaat om onschuldigen te doden"
en hij kon het niet en zat stil toe te kijken. Dat krijg je ervan als je tegen de waarheid vecht!

Koran 9:32. Zij willen het Licht van God (Islam) doven met hun mondjes, maar God laat dit niet gebeuren. Hij zal Zijn Licht vervolmaken, ook al haten de ongelovigen dat.

Nou, laat's wat van jullie kant horen

Op zijn afscheids preek zei de Profeet: "Alle mensen zijn gelijk in Islam, de Arabier is niet beter dan iemand die geen Arabier is degene die geen Arabier is, is niet beter dan een Arabier. Alleen de daden kunnen mensen van elkaar onderscheiden". (Ahmad, Sahih Isnad).


Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "Waarlijk, God kijkt niet naar jullie lichamen en ook niet naar jullie gezichten, maar Hij kijkt naar jullie harten' en hij wees naar zijn hart".
(Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6220).

Anas ibn Malik, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: "Degene die zei: "La ilaha il Allah" en in zijn hart is geloof, al is het maar ter grootte van een gersten zaadje, hij zal uit het Vuur worden gehaald (en het Paradijs worden toegelaten). En degene die zei: "La ilaha il Allah" en in zijn hart is geloof, al is het maar ter grootte van een graan tarwe, hij zal uit het Vuur worden gehaald. En degene die zei: "La ilaha il Allah" en in zijn hart is geloof, al is het maar ter grootte van een atoom, hij zal uit het Vuur worden gehaald". (Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 2, Hadith 42).

 

En zo zijn er veel meer Hadith's overgeleverd. Waarom denk je dat tijdens de bedevaart naar Makkah alle mensen dezelfde kleren dragen? Ze dragen dezelfde kleren, omdat alle mensen gelijk zijn. Tijdens de bedevaart komen zwarte en witte mensen bij elkaar en leggen al hun verschillen opzij, zo worden de koning en de bedelaar een. Dit is wat Islam leert en er is geen racisme in Islam. De eerste racist volgens de Qur'an was de duivel, toen hij zich beter voelde dan de mens en kijk naar wat God met hem deed.

De Atheisten zijn racisten, omdat Darwin hun heeft geleerd dat zwarte mensen minder ontwikkeld zijn en binnen kort zullen worden vervangen door ontwikkelde rassen zoals de Europeanen.

Waarom werden Malcolm X, Mohammad Ali en duizenden anderen Moslims? Ze werden Moslims omdat er in Islam geen racisme bestaat en in het Christendom werden zij gediscrimineerd. Waarom vertelt die schrijver van
"Prophet of Doom" jou deze dingen niet?


Allah zegt dat de hele mensheid slechts een natie was (Qur'an 2:213), en dat alle Moslims broeders zijn van elkaar (Qur'an 49:10), en dat alle mensen van een ziel zijn geschapen (Qur'an 4:1), en dat het verschil in onze talen en kleuren een TEKEN van God is (Qur'an 30:22).

Koran 7:158.
Zeg: "O mensheid, ik ben voor jullie allemal een boodschapper van God, aan Wie het koninkrijk van de hemelen en de aarde behoort. Er is geen God naast Hem".

Zie ook Qur'an 34:28, Qur'an 4:170, Qur'an 10:2, Qur'an 10:57 en Qur'an 16:44, waar Allah zegt dat de Profeet Mohammad voor de hele mensheid was gestuurd. Zwarte en witte mensen horen allemaal bij de hele mensheid. De Profeet zei zelf ook dat hij voor de hele mensheid was gestuurd zie,

Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 3, Hadith 63
Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 7, Hadith 331
Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 8, Hadith 429.


Abu Hurairah heeft overgeleverd dat een zwarte vrouw de moskee altijd schoonveegde. De Profeet vroeg aan de mensen waar die vrouw was en zij vertelden hem dat zij was overleden. De Profeet zei: "Waarom vertelden jullie mij dit niet eerder? Laat me haar graf zien". Dus hij ging naar haar graf en verrichte het begravenis gebed voor haar. (Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 8
, Hadith 488).

Als de Profeet een racist was, dan waarom ging hij haar begravenis gebed leiden? Er zijn overleveringen die ons leren dat racisme erger is dan het bijten aan de geslachtsdelen van je vader! Dus hoe kan iemand komen en zeggen dat Islam racistish is? Onze Imam in de Moskee is zwart. Op een dag zaten mensen stoer te doen omdat ze Arabieren waren en de Profeet kwam woedend naar buiten en zei: "Waarlijk, Arabish is niet meer dan een taal!"

It is your folly to fight the Apostle, for Allah's army is bound to disgrace you. We brought them to the pit. Hell was their meeting place. We collected them there, black slaves, men of no descent.

Ze strooien met zulke overlevereingen, zonder erbij te zeggen of ze betrouwbaar of verzonnen zijn verklaard door de geleerden van Islam. De maker van deze website, is een bedorven mens. Hij weet dat Islam de waarheid moet zijn en dus gaat hij dit soort leugens verzinnen. Laat mij je een paar BETROUWBARE overleveringen laten zien en vergelijk, dit met wat jou is verteld en vraag jezelf eens af, 'Kunnen dit de woorden van the Prophet of doom zijn?'

 

1). Abdullah ibn Masud heeft overgeleverd dat de Profeet een mieren nest zag die in brand was gestoken en hij vroeg: "Wie heeft dit gedaan?" Wij antwoordden: "Wij hebben dit gedaan". Toen zei hij: "Alleen de Schepper van het Vuur, mag met vuur straffen!" (Abu Dawud, Boek 14, Hadith 2669).


2). Abu Hurairah heeft overgeleverd dat een man naar de Profeet kwam en vroeg: "Wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?" Hij antwoordde: "Je moeder". De man vroeg: "Wie daarna?" Hij antwoordde: "Je moeder". De man vroeg: "Wie daarna?" Hij antwoordde weer: "Je moeder" De man vroeg voor de vierde keer: "Wie daarna?" Toen antwoordde hij: "Je vader". (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6180).

3). Abdullah ibn Amr heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah zei: "Degene die een ongelovige die een verbond met de Moslims had (mu'ahad), doodt, zal het geur van het Paradijs niet eens ruiken, al is het te ruiken op een reis afstand van 40 jaar". (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 83, Hadith 49).

4).
Abu Shuraih heeft de Profeet horen zeggen: "Bij Allah, hij gelooft niet! Bij Allah, hij gelooft niet! Bij Allah, hij gelooft niet!" Men vroeg: "Wie gelooft niet, O Boodschapper van Allah?" De Profeet antwoordde: "Degene wien"s buren zich niet veilig voelen bij hem". (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 45).

5). Abu Dhar, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: "Wanneer je soep maakt, voeg er dan iets meer water aan toe en geef het als een geschenk aan je buren". (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6357).

6). De Profeet liep op een markt langs een hoop etenswaren (i.e mais) die nog niet gewogen waren. Hij stak zijn hand erin en voelde nattigheid aan zijn vingers. Daarop zei hij: "O eigenaar van deze etenswaren, wat is dit?" De eigenaar antwoord: "O Boodschapper van Allah, het komt door regen". Toen zei hij: "Waarom had je het niet bovenop gelegd zodat de mensen het konden zien? Wie bedriegt hoort niet bij ons". (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 183).

7). Uqbah ibn Al Harith heeft overgeleverd dat hij het Asr gebed met de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), verrichte. Na het gebed ging de Profeet haastig weg en kwam weer terug. Ik vroeg aan hem, wat er aan de hand was en hij zei: "Ik had een gouden muntje thuis, die ik eigenlijk aan de armen had moeten geven, en ik wou het niet nog een nacht thuis laten". (Sahih Bukhari, Deel 2, Boek 24, Hadith 510).

8). Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet, een beetje geld schuldig was van een man en hij kwam binnen en schreeuwde tegen de Profeet, omdat hij zijn geld nog niet terug had. De metgezellen van de Profeet haasten zich om hem te slaan en tegen te houden, maar de Profeet zei: "Laat hem, laat hem. De schuldeiser heeft het recht om te spreken". (En de Profeet gaf hem zijn geld terug, zelfs meer dan hij wou). (Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 41, Hadith 586).

9). De oma van Ibn Mujaid heeft de Profeet horen zeggen: "Geef aan de armen, al was het maar een gebraden poot (waar bijna geen vlees aan zit)". (Maliks Muwatta, Boek 49, Hadith 8).

10). Abdullah ibn Amr, (moge Allah tevreden over hem zijn), zei: "De Profeet heeft nooit scheldwoorden gebruikt en hij zei vaak: "De besten onder jullie zijn degenen met de beste manieren en karakters". (Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 56, Hadith 759).


11). Er is overgeleverd door Aisha, (moge Allah tevreden over haar zijn), dat een vrouw naar de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), kwam en aan hemvroeg hoe zij een bad moet nemen na haar menstruatie periode. De Profeet zei: "Pak een geparfumeerde doek en maak jezelf ermee schoon". Ze vroeg: "Hoe moet ik mezelf ermee schoonmaken, O Boodschapper van Allah?" Hij schaamde zich en draaide zich van haar om en zei: "Maak jezelf ermee schoon". Ze vroeg weer: "Hoe moet ik mezelf ermee schoonmaken, O Boodschapper van Allah?" De Profeet zei weer: "Maak jezelf ermee schoon". Toen bracht Aisha haar naar binnen en legde het aan haar uit. (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 92, Hadith 456).

 

12). Er is overgeleverd door Abu Hurairah dat de Profeet zei: "Laat hem vernederd in zand gedompeld zijn! Laat hem vernederd in zand gedompeld zijn!" Ze vroegen: "O Boodschapper van Allah, over wie heeft u het?" De Profeet antwoordde: "Degene die zijn zijn vader of zijn moeder of hen beiden in hun ouderdom ziet, en toch gaat hij niet het Paradijs in (i.e. omdat hij niet voor hun zorgde)". (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6190).

13). Abdullah ibn Abbas heeft de Profeet horen zeggen: "Als iemand een dochter heeft, die hij niet levend begraaft, haar rechten niet geringschat en zijn zonen niet boven haar verkiest, dan zal Allah hem het Paradijs toelaten". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 5127).

14). Abu Dhar, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "Onderschat niets van het goede, al is het maar het ontmoeten van je broeder met een lach op je gezicht". (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6359).

15). Er is overgeleverd dat Anas ibn Malik zei: "Ik was tien jaar lang een bediende van de Profeet en nooit heeft hij in zijn leven "UFF" (zucht) tegen mij gezegd, en nooit zei hij tegen mij: "Waarom deed je dat?" of "Waarom dit je het niet zo?" (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4756).

16). Abdullah ibn Amr heeft de Profeet horen zeggen: "De Barmhartige is Genadig tegen degenen die genadig zijn. Als je genade toont aan degenen die op aarde zijn, zal Degene die in de hemelen is, jou Genade tonen".
(Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4923).

17). Abu Hurairah, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "Vermijd jaloerzie, want jaloerzie verteert goede daden zoals vuur brandstof verteert". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4885).

18). Abu Dharr, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "In de ochtend is men verplicht om aalmoes te geven namens alle boten in zijn vingers en tenen. Het groeten van iedereen die je tegenkomt onderweg is een aalmoes, aansporen tot goedheid is een aalmoes, het verbieden van het kwade is een aalmoes, het oprapen van dingen waar anderen aan kunnen struikelen op de weg is een aalmoes en seksueel gemeenschap hebben met je vrouw is een aalmoes".
(Abu Dawud, Boek 41, Hadith 5223).

19). Abu Umamah heeft de Profeet horen zeggen: "Ik garandeer een huis in de omgeving van het Paradijs voor degene die ruzies vermijd al was het in de nacht, ik garandeer een huis in het midden van een Paradijs, voor degene die liegen vermijdt, ook al was het tijdens het vertellen van een grap, en ik garandeer een huis in de hoogste deel van het Paradijs voor degene die zijn karakter verbeterd". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4782).

20). Said ibn Zaid heeft de Profeet horen zeggen: "Als iemand ook maar een spanwijdte grond van iemand onrechtvaardig afneemt, dan zal Allah hem op de Dag des Oordeels zeven werelden laten dragen (om zijn nek)". (Sahih Muslim, Boek 10, Hadith 3920).

En zo zijn er nog veel en veel meer overleveringen. Zijn dat de woorden van de 'Prophet of Doom?' Denk na, kunnen dit de woorden van de 'Prophet of Doom' zijn? Dus ik vraag jou om weg te blijven van dit soort websites en om op Islamitishe websites te komen, zoals Islaam.nl.


Ik heb hier citaten van Boukhari en Imam Tabari staan en ik wil graag weten of ze uberhaupt op waarheid zijn gebasseerd! Ik heb geprobeerd via googel en het is me helaas niet gelukt daarom heb ik me hier gerigisteerd.

Mijn advies aan jou is om niet die sites te bezoeken. Alles wat zij zeggen is gelogen en verdraaid. Je hebt zelf gezien, dat op een korte blz van hun website, zoveel leugens zaten, dus wat te zeggen van hun hele website? Zij hebben Mohammad, 'Prophet of Doom' genoemd, terwijl Allah zegt,


Koran 21:107.
En Wij hebben jou (O Mohammed) niet gezonden, behalve als een genade voor de werelden (alles dat bestaat).

Er is overgeleverd dat de mensen tegen de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zeiden om een vloek af te roepen op een groep ongelovigen, maar hij zei: "Ik ben niet gezonden om vloeken af te roepen, maar ik ben gezonden als een Genade". (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6284).

 

En er is ook overgeleverd dat At Tufail ibn Amr naar de Profeet kwam en zei: "O Boodschapper van Allah! De stam van Daos heeft (Allah en Zijn Boodschapper) ongehoorzaamd en ze hebben geweigerd (om Muslim's te worden)! Roep Allah's vloek over hun!" De mensen dachten dat hij Allah's vloek over hun zou roepen, maar hij zei: "O Allah! Leidt de stam van Daos en breng ze tot ons". (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 75, Hadith 406).

Als je Islam wilt kennen, open de Qur'an en lees het. Ik zweer op de meest Hoge, dat je nooit zo'n boek hebt gelezen. Het is de helft van het Nieuwe Testament en elke keer als je het leest zal je er iets nieuws in ontdekken. De Qur'an is onze route kaart naar het Paradijs en het is de waarheid. Ik wou je vragen om het een keer te lezen en beslis zelf of je gelooft of niet gelooft.

Ik vraag Allah om jou en mij nog een keer met elkaar in contact te laten brengen als ik internet heb thuis, zodat ik je van Islam kan overtuigen, Insha'Allaah.

Wasalaamu Alaikom Warahmatullahi Wabarakatuhu,

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.