Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

westerse moslima!

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: westerse moslima!
    Geplaatst op: 25 december 2006 om 16:30
Assalamu 3aleykum,

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu 3aleykum, ukhti,

blijkbaar geldt dat voor ook andere 7arame gebeurtenisse, dus ik zou die mensen eerlijk gezegd niet begrijpen,

de hadj is ook geldig met 7arame geld


Ma3a salaam,

 

Assalaam aleikoum wa rahmatullah,

mag ik vragen van welke geleerden jij vooral boeken leest?

Barak Allahu feek,

Assalaam aleikoum wa rahmatullah!



hmm, goeie vraag,

je bedoelt waarvan ik die fatwa heb? Van de Engelse versie van "islam-qa.com". Ik haal eerlijk gezegd alles van daar, samen met de Engelse versie van islamweb.com en nog andere Arabische links gewoon om ondersteuning om bepaalde onderwerpen na te checken (niet dat mijn arabisch goed is, zelfs 1% haalt het niet).
Wat betreft jouw vraag over de geleerden, tot nu toe heb ik boeken van geleerden zoals Ibn Kethir, Imam Suyuti, Imaam anNawawi, Imaam alGhazali (ra7imahumu'Allah),... e.a. gelezen/gezien.
Van deze tijd lees ik die van Shaykh alMunadjid (7afidahu'Allah) gelinkt met "islam-qa.com", e.a... ("islam.ws" is de hoofdsite), maar ik vind persoonlijk dat je je niet moet linken aan 1 dergelijke persoon. Tot nu toe pak ik de meerderheidsstandpunt (wat ook duidelijk aanbevolen wordt). Mag ik de vraag terugkaatsten?

djazaku'Allah ghairan,

Wat betreft de vijfde zuil, 'de Hadj'

het verrichten van de hadj (ook genoemd in de Nobele Qor'aan) wordt voor ons voorgeschreven als:

en verricht de hadj indien je daartoe in staat bent.

Met andere woorden het is verplicht als je de tijd, geld, volwassen bent, etc... Dan mag je de bedevaart niet uitstellen. Als alle andere voorwaarden eraan voldoen. Anders is het geen verplichting op jouw.
De verplichting ligt zelf op een man, als hij het geld heeft om een huis te bouwen/kopen dat hij eerst voorang moet geven voor de bedevaart, want in feite heeft hij alle middelen, hij mag de bedevaart niet uitstellen, anders stond er 'en verplicht de bedevaart as ge goesting hebt'. Mocht de bedevaart niet voldoen aan de voorwaarden dan zal, zoals in die tekst staat, de intentie als de Hadj tellen insha'Allah.

wa'Allahu a3lem,


Ma3a salaam,


Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 09:18
In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu 3aleykum,

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu 3aleykum, ukhti,

blijkbaar geldt dat voor ook andere 7arame gebeurtenisse, dus ik zou die mensen eerlijk gezegd niet begrijpen,

de hadj is ook geldig met 7arame geld


Ma3a salaam,

 

Assalaam aleikoum wa rahmatullah,

mag ik vragen van welke geleerden jij vooral boeken leest?

Barak Allahu feek,

Assalaam aleikoum wa rahmatullah!



hmm, goeie vraag,

je bedoelt waarvan ik die fatwa heb? Van de Engelse versie van "islam-qa.com". Ik haal eerlijk gezegd alles van daar, samen met de Engelse versie van islamweb.com en nog andere Arabische links gewoon om ondersteuning om bepaalde onderwerpen na te checken (niet dat mijn arabisch goed is, zelfs 1% haalt het niet).
Wat betreft jouw vraag over de geleerden, tot nu toe heb ik boeken van geleerden zoals Ibn Kethir, Imam Suyuti, Imaam anNawawi, Imaam alGhazali (ra7imahumu'Allah),... e.a. gelezen/gezien.
Van deze tijd lees ik die van Shaykh alMunadjid (7afidahu'Allah) gelinkt met "islam-qa.com", e.a... ("islam.ws" is de hoofdsite), maar ik vind persoonlijk dat je je niet moet linken aan 1 dergelijke persoon. Tot nu toe pak ik de meerderheidsstandpunt (wat ook duidelijk aanbevolen wordt). Mag ik de vraag terugkaatsten?

djazaku'Allah ghairan,

Wat betreft de vijfde zuil, 'de Hadj'

het verrichten van de hadj (ook genoemd in de Nobele Qor'aan) wordt voor ons voorgeschreven als:

en verricht de hadj indien je daartoe in staat bent.

Met andere woorden het is verplicht als je de tijd, geld, volwassen bent, etc... Dan mag je de bedevaart niet uitstellen. Als alle andere voorwaarden eraan voldoen. Anders is het geen verplichting op jouw.
De verplichting ligt zelf op een man, als hij het geld heeft om een huis te bouwen/kopen dat hij eerst voorang moet geven voor de bedevaart, want in feite heeft hij alle middelen, hij mag de bedevaart niet uitstellen, anders stond er 'en verplicht de bedevaart as ge goesting hebt'. Mocht de bedevaart niet voldoen aan de voorwaarden dan zal, zoals in die tekst staat, de intentie als de Hadj tellen insha'Allah.

wa'Allahu a3lem,


Ma3a salaam,


Aleikoum assalaam wa rahmatullah,

Barak Allahu feek voor het beantwoorden van mijn vraag! Jouw standpunt met dat je, je niet aan 1 persoon moet binden neem ik van harte aan...ik heb weleens gelezen dat een (klassieke) geleerde zei dat je je idd niet aan een persoon moet binden, want ze zijn immers allemaal mensen. Wanneer je twijfelt of de informatie van een geleerde niet helemaal correct is, is het uiteraard verstandig om ook eens bij anderen een kijkje te nemen, bij wijze van spreken.

Wat betreft je "teruggekaatste" vraag :P, bij ons staan boeken in de kast van de klassieke geleerden zoals imam nawawi, ibn kathir enz. Ook hebben we bijv. tafseer van Sayd Qutb. De boeken over speciefieke onderwerpen van geleerden van deze tijd valt het mij op dat er in NL vaak alleen maar boeken zijn van "Oethaymeen, Fawaz, Al-hakimi (d8 k dat ie heette), Albaani enz. Dus lees ik ook vaak hun boeken. Zo heb ik ook broers die helemaal niet hun boeken lezen, maar van andere geleerden. Maar zij beheersen het arabisch dus hebben ze natuurlijk ook veel meer keus. Ik heb zo eigelijk een beetje het gevoel dat ik alleen maar boeken te pakken krijg die in een "hoek" zitten..

Wa Allahu A3lem

Assalaam aleikoum wa rahmatullah,

Amatoe_Allah

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 14:42
Assalamu 3aleykum wa ra7matu'Allah ta3ala,

Aahzo,

wel ik heb inderdaad boeken hier van onder andere van Sayd Qutb en Shaykh alQardawi, maar ik hoor het een en het ander en heb het zelf gezien van , niet dat ik ze vervloek ofzo, helemaal niet! Trouwens ook bij de geleerden, ze vervloeken elkaar niet. Het is ook niet aan ons (kennis zoekenden) om andere mensen te berispen of iets dergelijks.

Ik luister gewoon naar de geleerden wat ze over die en die te zeggen hebben. Bvb. ik heb ook iets heel zacht een kleine zucht gehoord over Shaykh alMunadjid, over zijn 3aqiedah. Daarom dat het ook zo is dat je je niet moet binden. Ik herinner me ooit dat een grote imaam gezegd had dat een persoon een levende persoon niet als voorbeeld mag stellen. Want zolang hij leeft kan hij in beproevingen worden gestort.

wa'Allahu a3lem,

oja, ook alMaghriebie, en alQahtani zijn bekend, alsook b Baz (ra7imahumu'Allah)

de shuyuukh die jij net hebt opgesomd, daar heb ik masha'Allah artikkels van gelezen, maar ik heb nooit (bewust) een boek van hun gelezen.


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2006 om 11:11

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu 3aleykum wa ra7matu'Allah ta3ala,

Aahzo,

wel ik heb inderdaad boeken hier van onder andere van Sayd Qutb en Shaykh alQardawi, maar ik hoor het een en het ander en heb het zelf gezien van , niet dat ik ze vervloek ofzo, helemaal niet! Trouwens ook bij de geleerden, ze vervloeken elkaar niet. Het is ook niet aan ons (kennis zoekenden) om andere mensen te berispen of iets dergelijks. Precies, soms hoor je mensen van alles uitkramen over bepaalde geleerden en ze lopen ze te vervloeken en weet k veel wat nog meer..wa La'adhzoe billah

Ik luister gewoon naar de geleerden wat ze over die en die te zeggen hebben. Bvb. ik heb ook iets heel zacht een kleine zucht gehoord over Shaykh alMunadjid, over zijn 3aqiedah. Daarom dat het ook zo is dat je je niet moet binden. Ik herinner me ooit dat een grote imaam gezegd had dat een persoon een levende persoon niet als voorbeeld mag stellen. Want zolang hij leeft kan hij in beproevingen worden gestort. Jah, dit had ik ook een keer ergens gelezen, een goede les idd!

wa'Allahu a3lem,

oja, ook alMaghriebie, en alQahtani zijn bekend, alsook b Baz (ra7imahumu'Allah)
Heb jij weleens bepaalde dingen van bin Baz gelezen? En wat vond je daarvan?
de shuyuukh die jij net hebt opgesomd, daar heb ik masha'Allah artikkels van gelezen, maar ik heb nooit (bewust) een boek van hun gelezen.
Zijn er bepaalde boeken waarvan jij denkt, die moet je beslist lezen :p ?

Ma3a salaam,
Wa aleikoum assalaam wa rahmatullah!

Amatoe_Allah


Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2006 om 12:49
Assalamu 3aleykum,

Wat betreft b. Baz (ra7imahu'Allah): een heel goed boek van alMunadjid (7afidahu'Allah) is geverifieerd door b. Baz. Ik hoorde onlangs nog iemand zeggen: "Als deze boek niet nagekeken was door b. Baz, dan had ik hem niet gekocht.". Shaykh alMunadjid zelf was 15 jaar student van b. Baz, hij had meerdere 'leraars' zoals alle geleerden (daarom hoor je sommige shi-ieten over Imaam Malik zeggen van: 'zijn leraar was shi-iet!' Dan zeg je gewoon 'mens toch, denk je echt dat hij maar 1 leraar had? Je hoort soms ook: 'Zijn leraar was Sufi!' Dan zeg je gewoon 'ja, en? Mijn leraar chemie is athe�st' Dat wil toch niets zeggen?).

Bepaalde boeken die ik mijzelf aanraad en elke moslim is een heel mooi boek van alMunadjid, en hij is ook online te vinden op "al-islaam.com" (link: "http:// app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/book/search /tawbah/book/218", link: "http://www.islam-boeken.be/product_info.php?products_id=187 &osCsid=d9f95408b34cc30d3550edafdf26c8b8"). Het vorige boek waarnaar ik verwees heet "VERBODEN die de mens verwaarloost en waarvan hij afstand van moet nemen" (link: "http://www.islam-boeken.be/product_info.php?products_id=285 "). En natuurlijk niet te vergeten alQor'aan alKareem, een mooie heldere tefsier, namelijk de shar7 van asSa3diy (ra7imahu'Allah) (link: "http://www.islamboeken.nl/store/p_details.php?ProductID=171").

Laatst heb ik nog gehoord (van een 'beheerling' - normaal gesproken 'teruggekeerde naar de Islaam) van het boek "Geduld en Tact" van 3amr Khaled (link: "http://www.islam-boeken.be/product_info.php?products_id=286 &osCsid=d9f95408b34cc30d3550edafdf26c8b8"). En natuurlijk zijn er boeken speciaal voor vrouwen in de Islaam, seg wat een discriminatie :P , nee maar echt, vorige keer kwam ik in een klein boekenwinkel en er was zo een goeie 3 meter aan boeken en links nog een extra meter voor vrouwen.

Een ander mooi uitgebreid boek genaamd "Een glimp van de binnenkant van de Hel" (link: " http://www.islam-boeken.be/product_info.php?cPath=21_32& products_id=57&osCsid=d9f95408b34cc30d3550edafdf26c8b8 ") geeft een heldere beeld. Verder komt me nog 1 boek ter herinnering, maar ben de titel vergeten, als ik me niet vergis heet het "De wereld van de Djins" of iets dergelijks. Over koran tefsier is er ook een uitgebreid boek dat alleen 'Ayatu'alKursi' bespreekt van Shaykh aUthaymien (ra7imahu'Allah).

wa'Allahu a3lem,


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2006 om 13:17

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu 3aleykum,

Wat betreft b. Baz (ra7imahu'Allah): een heel goed boek van alMunadjid (7afidahu'Allah) is geverifieerd door b. Baz. Ik hoorde onlangs nog iemand zeggen: "Als deze boek niet nagekeken was door b. Baz, dan had ik hem niet gekocht.". Shaykh alMunadjid zelf was 15 jaar student van b. Baz, hij had meerdere 'leraars' zoals alle geleerden (daarom hoor je sommige shi-ieten over Imaam Malik zeggen van: 'zijn leraar was shi-iet!' Dan zeg je gewoon 'mens toch, denk je echt dat hij maar 1 leraar had? Je hoort soms ook: 'Zijn leraar was Sufi!' Dan zeg je gewoon 'ja, en? Mijn leraar chemie is athe�st' Dat wil toch niets zeggen?).  Daar heb j een punt!

Bepaalde boeken die ik mijzelf aanraad en elke moslim is een heel mooi boek van alMunadjid, en hij is ook online te vinden op "al-islaam.com" (link: http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/boo k/search/tawbah/book/218 Hmm link doet t nie.., link: "http://www.islam-boeken.be/product_info.php?products_id=187 &osCsid=d9f95408b34cc30d3550edafdf26c8b8"). Het vorige boek waarnaar ik verwees heet "VERBODEN die de mens verwaarloost en waarvan hij afstand van moet nemen" Nog nooit van gehoord, maar klinkt wel interessant! (link: "http://www.islam-boeken.be/product_info.php?products_id=285 "). En natuurlijk niet te vergeten alQor'aan alKareem, een mooie heldere tefsier, namelijk de shar7 van asSa3diy (ra7imahu'Allah) (link: "http://www.islamboeken.nl/store/p_details.php?ProductID=171 ").

Laatst heb ik nog gehoord (van een 'beheerling' - normaal gesproken 'teruggekeerde naar de Islaam) van het boek "Geduld en Tact" van 3amr Khaled Aha, die hebben we thuis ook in de kast staan, hb m nog niet echt wat je noemt  gelezen (link: "http://www.islam-boeken.be/product_info.php?products_id=286 &osCsid=d9f95408b34cc30d3550edafdf26c8b8"). En natuurlijk zijn er boeken speciaal voor vrouwen in de Islaam, seg wat een discriminatie :P , nee maar echt, vorige keer kwam ik in een klein boekenwinkel en er was zo een goeie 3 meter aan boeken en links nog een extra meter voor vrouwen. Ahhahaha, tjah  

Een ander mooi uitgebreid boek genaamd "Een glimp van de binnenkant van de Hel" Deze heb ik ook gelezen, ik vond hem eerlijk gezegd in het begin idd heel confornterend en pakkend, later beetjuh minder.. (link: "whttp://www.islam-boeken.be/product_info.php?cPath=21_32&am p;am p;products_id=57&osCsid=d9f95408b34cc30d3550edafdf26c8b8 ") geeft een heldere beeld). Verder komt me nog 1 boek ter herinnering, maar ben de titel vergeten, als ik me niet vergis heet het "De wereld van de Djins" of iets dergelijks. Heb ik ook ooit van gehoord, me schoonzus wilde m lezen omdat ze zo angstig was 's nachts :P Over koran tefsier is er ook een uitgebreid boek dat alleen 'Ayatu'alKursi' bespreekt van Shaykh aUthaymien (ra7imahu'Allah). Idd, mooi boek die de troonvers uitlegt :)

Een boek dat ik jou kan aanraden is: Innerlijke vrede, k weet helaas niet meer de schrijver :( Maar als je het leest bn je echt vast van plan om al de wereldse zaken overboord te zetten, helaas werkt (tnminste bij moi) in de praktijk anders..

MOge Allah het voor ons vergemakkelijken!

Wa aleikoum assalaam!

wa'Allahu a3lem,


Ma3a salaam,

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2006 om 16:39
Assalamu 3aleykum,

update: heb de links aangepast, normaal gezien zouden ze nu allemaal moeten werken.

vervolgens, wat betreft het boek 'Tact en geduld' die heb ik niet, maar ik heb gewoon van iemand gehoord dat het een heel goed boek was enzo,.. Heb hem dus gewoon opgezocht. Verder, hm,.. persoonlijk zal ik het boek niet kopen. Misschien dat iemand dat anders voor mij doet :P Neeh, maar op dit moment heb ik niet de neiging om die boek te gaan kopen, wa'Allahu a3lem.

Maar die 'Zwak imaan' dat is echt een h��l mooi boek dat de mensen aanspreekt, misschien daarom dat hij online is gezet. Die andere boek van dat 'VERBODEN', dat is ook een boek die alledaagse handelingen van een mens op een rijtje zet. Heel handig en het staat vol met bewijzen, harde praat, goede uitleg en vooral, aan een onderwerp wordt niet al te lang aandacht aan besteedt. Ongeveer anderhalf blz per onderwerp (+/- 60 onderwerpen, denk 150 blz.). Vorige keer heb ik gewoon een stukje van de inleiding gepost, en masha'Allah de inleiding zelf, kun je wel het punt van de zwaard noemen. Ik zal hem hieronder in het donkerblauw posten insha'Allah.

Shaykh Mu7emmed alMunadjid (7afidahu'Allah) zegt in zijn boek:

    We stellen vast dat, als sommige mensen die hun passies volgen, die zwak van geest zijn en weinig kennis hebben, horen spreken over de opeenvolgende verboden, ze er genoeg van krijgen en beginnen te klagen. Ze zeggen: "Alles is verboden, jullie hebben niets gelaten zonder te verbieden, door jullie hebben wij een vervelend leven en een somber bestaan, jullie onderdrukken onze harten en jullie spreken enkel over wat verboden is. Religie is gemak en moet breed gezien worden. Allah is Vergevensgezind en Barmhartig."

    Wij antwoorden dan: "Allah 3azza wadjal beveelt wat Hij wil en niemand verzet zich tegen Zijn oordeel, Hij is de Wijze, de perfecte Kenner. Hij staat dus toe wat Hij wil en Hij verbiedt wat Hij wil, zuiverheid behoort Hem toe. Het maakt deel uit van de basisbeginselen van onze onderwerping aan Hem dat wij aanvaarden wat Hij beslist en ons daar volledig aan onderwerpen.

    Meer nog, de oordelen bevolen door Allah 3azza wadjal komen voort uit Zijn Kennis, Zijn Wijsheid en Zijn Rechtvaardigheid, het gaat niet over een frivolitiet of een grap, zoals Allah 3azza wadjal zegt:


    006.115 [...]
    006.115 The word of thy Lord doth find its fulfilment in truth and in justice: None can change His words: for He is the one who heareth and knoweth all.
    006.115 En het Woord vanjouw Heer is tot voltooiing gekomen in waarachtigheid en rechtvaardigheid. Niemand kan Zijn Woorden veranderen. En Hij is asSamie3u, al3aliemu

    Al-Qur'an, 006.115 (Al-Anaam [Cattle, Livestock])

    bovendien heeft Allah 3azza wadjal ons het criterium getoond dat bepaalt of zaken toegestaan of verboden zijn, zeggende:


    007.157 [...]
    007.157 "for he commands them what is just and forbids them what is evil"
    007.157 [...]
    en Hij staat hun de goede dingen toe en Hij verbiedt hen de slechte dingen.[...]

    Al-Qur'an, 007.157 (Al-Araf [The Heights])

    En zo zijn de goede dingen toegestaan en de slechte dingen verboden. Het recht om dingen toe te staan en te verbieden komt alleen Allah 3azza wadjal toe en al wie dit recht opeist of het toekent aan een andere dan Allah, is ongelovig volgens het grote ongeloof dat de persoon in kwestie uit het de islam zet.

Hij (7afidahu'Allah) zegt ook:

    Wat betreft het toegestane, heeft Allah 3azza wadjal het in zijn geheel toegestaan, zolang het om iets goeds gaat. Hij zegt:


    002.168 [...]
    002.168 O ye people! Eat of what is on earth, Lawful and good;
    002.168 [...]O mensen, eet van wat op de aarde is het goede toegestane,[...]

    Al-Qur'an, 002.168 (Al-Baqara [The Cow])

Hij (hafidahu'Allah) vervolgt:

    Maar als sommige mensen de gedetailleerde opsomming van verboden zaken horen, voelen ze zich verstikt door de goddelijke voorschriften. Dit is te wijten aan de zwakheid van hun geloof en hun gebrek aan en diepgaand begrip van de Sharie3a. Zouden ze willen dat we voor hen de toegestane zaken in alle categorie�n opsommen opdat ze ervan zouden overtuigd zijn dat het geloof gemakkelijk is?

en ook:

    Zou er een einde aan komen, mochten we blijven opsommen? Maar wat hebben die mensen toch, dat zij bijna niets begrijpen?

    Hun bezwaar is dat het geloof gemakelijk is, en dat een waarheid die tot doel heeft een onjuistheid [recht] te zetten, want het begrip 'gemak' in dit geloof staat niet in functie van de passies en meningen van de mensen, maar eerder van wat opgelegd is dor de Sharie3ah.

    Er is dus een aanzienlijk verschil tussen het overtreden van verboden onder het vals voorwendsel dat het geloof gemak is - en dat is het ongetwijfeld - en het feit te profiteren van toegestane zaken zoals het samenvoegen en inkorten [van gebeden], [...], wrijving over schoenen en kousen [tijden de rituele wassing], [...]

en ook:

    Meer nog, de Moslim moet weten dat achter het verbod van niet toegestane zaken wijsheden schuilgaan,[...] Zijn dienaren op de proef stelt [...]

en ook:

    En een van de elementen die de mensen van het Paradijs onderscheiden van de mensen van de Hel, is dat deze laatsten zich gestort hebben in de passies die de Hel omringen, terwijl de mensen van het Paradijs de onaangenaamheden die het Paradijs omringen, hebben verdragen. Moest deze beproeving er niet zijn, zou er geen verschil zijn tussen de gehoorzamen en de ongehoorzame aan Allah 3azza wadjal

en ook:

    Bovendien zien de gelovige mensen (~muminien) de moeilijkheden van de [religieuze] lasten in het licht van hoop en beloning en de gehoorzaamheid van Allah 3azza wadjal met het doel om Zijn goedkeuring te krijgen. Zo wordt het moeilijke makkelijker voor hen.

en ook:

    Terwijl de schijnheiligen (munaafiqun) die moeilijkheid zien in het licht van droefenis, pijn en ontzegging, zodat de druk op hen groot is en het gehoorzamen aan Allah 3azza wadja moeilijk.

    source:VERBODEN die door de mens worden verwaarloosd en waarvan hij afstand moet nemen.
Er is een kleine fout gebeurt met het Arabisch, heb het dus weggelaten.


Die uitleg van de Troonvers, Shaykh Uthaymien (ra7imahu'Allah) is er wel uitgebreid in opgegaan, ik heb de boek nog altijd niet uit gelezen (is al een tijdje nu). Komt nog wel, insha'Allah.

Het boek 'innerlijke vrede' heb je daar misschien meer informatie over?

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

MOge Allah het voor ons vergemakkelijken!


ameen,


Ma3a salaam,

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2006 om 01:24
In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu 3aleykum,
                        Aleikoum assalaam wa rahmatullah,
update: heb de links aangepast, normaal gezien zouden ze nu allemaal moeten werken. ( de eerste die onderstreept staat aangegevn doet t nie..)

vervolgens, wat betreft het boek 'Tact en geduld' die heb ik niet, maar ik heb gewoon van iemand gehoord dat het een heel goed boek was enzo,.. Heb hem dus gewoon opgezocht. Verder, hm,.. persoonlijk zal ik het boek niet kopen. Misschien dat iemand dat anders voor mij doet :P Neeh, maar op dit moment heb ik niet de neiging om die boek te gaan kopen, wa'Allahu a3lem.

Maar die 'Zwak imaan' dat is echt een h��l mooi boek dat de mensen aanspreekt, misschien daarom dat hij online is gezet. Die andere boek van dat 'VERBODEN', dat is ook een boek die alledaagse handelingen van een mens op een rijtje zet. Heel handig en het staat vol met bewijzen, harde praat, goede uitleg en vooral, aan een onderwerp wordt niet al te lang aandacht aan besteedt. Mascha'Allah, ik heb m genoteerd, barak Allahu feek!Ongeveer anderhalf blz per onderwerp (+/- 60 onderwerpen, denk 150 blz.). Vorige keer heb ik gewoon een stukje van de inleiding gepost, en masha'Allah de inleiding zelf, kun je wel het punt van de zwaard noemen. Ik zal hem hieronder in het donkerblauw posten insha'Allah.

Shaykh Mu7emmed alMunadjid (7afidahu'Allah) zegt in zijn boek:

    We stellen vast dat, als sommige mensen die hun passies volgen, die zwak van geest zijn en weinig kennis hebben, horen spreken over de opeenvolgende verboden, ze er genoeg van krijgen en beginnen te klagen. Ze zeggen: "Alles is verboden, jullie hebben niets gelaten zonder te verbieden, door jullie hebben wij een vervelend leven en een somber bestaan, jullie onderdrukken onze harten en jullie spreken enkel over wat verboden is. Religie is gemak en moet breed gezien worden. Allah is Vergevensgezind en Barmhartig."

    Wij antwoorden dan: "Allah 3azza wadjal beveelt wat Hij wil en niemand verzet zich tegen Zijn oordeel, Hij is de Wijze, de perfecte Kenner. Hij staat dus toe wat Hij wil en Hij verbiedt wat Hij wil, zuiverheid behoort Hem toe. Het maakt deel uit van de basisbeginselen van onze onderwerping aan Hem dat wij aanvaarden wat Hij beslist en ons daar volledig aan onderwerpen.

    Meer nog, de oordelen bevolen door Allah 3azza wadjal komen voort uit Zijn Kennis, Zijn Wijsheid en Zijn Rechtvaardigheid, het gaat niet over een frivolitiet of een grap, zoals Allah 3azza wadjal zegt:


    006.115 [...]
    006.115 The word of thy Lord doth find its fulfilment in truth and in justice: None can change His words: for He is the one who heareth and knoweth all.
    006.115 En het Woord vanjouw Heer is tot voltooiing gekomen in waarachtigheid en rechtvaardigheid. Niemand kan Zijn Woorden veranderen. En Hij is asSamie3u, al3aliemu

    Al-Qur'an, 006.115 (Al-Anaam [Cattle, Livestock])

    bovendien heeft Allah 3azza wadjal ons het criterium getoond dat bepaalt of zaken toegestaan of verboden zijn, zeggende:


    007.157 [...]
    007.157 "for he commands them what is just and forbids them what is evil"
    007.157 [...]
    en Hij staat hun de goede dingen toe en Hij verbiedt hen de slechte dingen.[...]

    Al-Qur'an, 007.157 (Al-Araf [The Heights])

    En zo zijn de goede dingen toegestaan en de slechte dingen verboden. Het recht om dingen toe te staan en te verbieden komt alleen Allah 3azza wadjal toe en al wie dit recht opeist of het toekent aan een andere dan Allah, is ongelovig volgens het grote ongeloof dat de persoon in kwestie uit het de islam zet.

Hij (7afidahu'Allah) zegt ook:

    Wat betreft het toegestane, heeft Allah 3azza wadjal het in zijn geheel toegestaan, zolang het om iets goeds gaat. Hij zegt:


    002.168 [...]
    002.168 O ye people! Eat of what is on earth, Lawful and good;
    002.168 [...]O mensen, eet van wat op de aarde is het goede toegestane,[...]

    Al-Qur'an, 002.168 (Al-Baqara [The Cow])

Hij (hafidahu'Allah) vervolgt:

    Maar als sommige mensen de gedetailleerde opsomming van verboden zaken horen, voelen ze zich verstikt door de goddelijke voorschriften. Dit is te wijten aan de zwakheid van hun geloof en hun gebrek aan en diepgaand begrip van de Sharie3a. Zouden ze willen dat we voor hen de toegestane zaken in alle categorie�n opsommen opdat ze ervan zouden overtuigd zijn dat het geloof gemakkelijk is?

en ook:

    Zou er een einde aan komen, mochten we blijven opsommen? Maar wat hebben die mensen toch, dat zij bijna niets begrijpen?

    Hun bezwaar is dat het geloof gemakelijk is, en dat een waarheid die tot doel heeft een onjuistheid [recht] te zetten, want het begrip 'gemak' in dit geloof staat niet in functie van de passies en meningen van de mensen, maar eerder van wat opgelegd is dor de Sharie3ah.

    Er is dus een aanzienlijk verschil tussen het overtreden van verboden onder het vals voorwendsel dat het geloof gemak is - en dat is het ongetwijfeld - en het feit te profiteren van toegestane zaken zoals het samenvoegen en inkorten [van gebeden], [...], wrijving over schoenen en kousen [tijden de rituele wassing], [...]

en ook:

    Meer nog, de Moslim moet weten dat achter het verbod van niet toegestane zaken wijsheden schuilgaan,[...] Zijn dienaren op de proef stelt [...]

en ook:

    En een van de elementen die de mensen van het Paradijs onderscheiden van de mensen van de Hel, is dat deze laatsten zich gestort hebben in de passies die de Hel omringen, terwijl de mensen van het Paradijs de onaangenaamheden die het Paradijs omringen, hebben verdragen. Moest deze beproeving er niet zijn, zou er geen verschil zijn tussen de gehoorzamen en de ongehoorzame aan Allah 3azza wadjal

en ook:

    Bovendien zien de gelovige mensen (~muminien) de moeilijkheden van de [religieuze] lasten in het licht van hoop en beloning en de gehoorzaamheid van Allah 3azza wadjal met het doel om Zijn goedkeuring te krijgen. Zo wordt het moeilijke makkelijker voor hen.

en ook:

    Terwijl de schijnheiligen (munaafiqun) die moeilijkheid zien in het licht van droefenis, pijn en ontzegging, zodat de druk op hen groot is en het gehoorzamen aan Allah 3azza wadja moeilijk.

    source:VERBODEN die door de mens worden verwaarloosd en waarvan hij afstand moet nemen.

 

Mascha'Allah, deze sheikh pakt het heel confronterend aan, en ik vind ook dat hij tenminste niet vaag schrijft :P

Er is een kleine fout gebeurt met het Arabisch, heb het dus weggelaten. (Hmm s maar goed ook, zou er nix aan gehad hebben :P)


Die uitleg van de Troonvers, Shaykh Uthaymien (ra7imahu'Allah) is er wel uitgebreid in opgegaan, ik heb de boek nog altijd niet uit gelezen (is al een tijdje nu). Komt nog wel, insha'Allah. Incha'Allah

Het boek 'innerlijke vrede' heb je daar misschien meer informatie over?
Incha'Allah, k zal kijken of k m kan vinden!

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

MOge Allah het voor ons vergemakkelijken!


ameen,


Ma3a salaam,

Wa Aleikoum assalaam wa rahmatullah,

Amatoe_Allah

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2006 om 01:36

Assalaam aleikoum ABTT,

Ik heb de desbetreffende boek "Innerlijke Vrede" gevonden
Het is al weer een tijdje terug dat ik eruit gelezen heb, maar hij weet je, zoals ik de vorige keer al had aangegeven, op een subtiele manier duidelijk te maken dat het noodzakelijk is om na te denken over je huidige toestand. Als je dat boek aan het lezen bent heb je zin om al je materiele lusten te vernietigen, bij wijze van spreken...

Wa Aleikoum assalaam,

Amatou_Allah

Link: http://www.islam-boek.nl/dilara/toon.item.php?id=128

Boeken -> Tasawwuf

Innerlijke Vrede
 
Uitgever: Oase

Beschrijving:
'Het interesseert me totaal niet wie je bent, wat je hebt, wat je gelooft, hoe je bezig bent, hoeveel vertrouwen je hebt of hoeveel hoop je hebt. Het enige wat mij interreseert, is wat je wil worden.

Ben je tevreden met je huidige situatie of wil je je een betere levenswijze eigen maken? Jij bent degene die moet beslissen. Voel je je gelukkig met al het speelgoed dat de wereld je aanreikt? Misschien weet je veel, maar heb je wel gebruik gemaakt van je kennis? Misschien heb je vele bezittingen, maar wat is het doel daarvan? Misschien bezit je al de kennis en middelen die je maar wenst, maar word je daardoor geholpen in de strijd van het leven?'

Korte Inhoud: Innerlijke vrede/ Positief denken/ Dromen/ Het gebed/ Tot kalmte komen/ Het pad der volmaaktheid/ Het levenspatroon van de mysticus/ Lijden/ Kleurensymboliek/ Advies/ Een onverwachte gast/ Tolerantie/ De dood.

Vertaling: Gulnar en Mohammed Siraj
Maat: 12 x 22
Pagina's: 107




Prijs: � 10.00          


Plaatje:

 

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2006 om 15:45
Bismi'Allah arRa7maan arRa7eem,

In eerste instantie geplaatst door ABTT

update: heb de links aangepast, normaal gezien zouden ze nu allemaal moeten werken.
In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

de eerste die onderstreept staat aangegevn doet t nie..


Maar, jawel toch :P (link: " http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/book /search/tawbah/book/218")

de link komt op 'app.al-islaam.com' en dan zie je 2 zinnen in het midden van de scherm en kan je volgende blz kiezen of vorige, ghair insha'Allah.

djazaku'Allah ghairan voor je post, alleen, ik kan er persoonlijk niet tegen als er een boek is met een menselijk gedaante erop, oftewel foto, oftewel getekend. Niet alleen is het verboden in de Goddelijke Wet, ik vindt het persoonlijk ook een satanische indruk hebben, wa'Allahu a3lem

Moge Allah ons leiden


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2006 om 20:29
Nou idd; vreselijk satanisch zeg, tjongejongejonge
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2006 om 03:46

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Bismi'Allah arRa7maan arRa7eem,

In eerste instantie geplaatst door ABTT

update: heb de links aangepast, normaal gezien zouden ze nu allemaal moeten werken.
In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

de eerste die onderstreept staat aangegevn doet t nie..


Maar, jawel toch :P (link: " http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/book /search/tawbah/book/218")

de link komt op 'app.al-islaam.com' en dan zie je 2 zinnen in het midden van de scherm en kan je volgende blz kiezen of vorige, ghair insha'Allah.

djazaku'Allah ghairan voor je post, alleen, ik kan er persoonlijk niet tegen als er een boek is met een menselijk gedaante erop, oftewel foto, oftewel getekend. Niet alleen is het verboden in de Goddelijke Wet, ik vindt het persoonlijk ook een satanische indruk hebben, wa'Allahu a3lem

Moge Allah ons leiden


Ma3a salaam,

Aha Djazak Allahu ghair, de link doet t!!

Ik begrijp dat je het zeer ongepast (omdat het volgens vele geleerden natuurlijk ook haram is) vind dat er een foto op een boek zit dat je dichter bij Allah Ta'ala zou moeten brengen. Maar er zijn natuurlijk verschillende meningen over het afbeelden van foto's...maar dat terzijde

Wat betreft de satanische indruk :p ahahha, ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt, misschien moet je het eerst lezen voordat je er een oordeel over velt en hopelijk zal je dan van mening veranderen. Ik had het voor t eerst gelezen toen ik  wat jonger was, en toen was t toevallig zo dat ik heel graag een dure jurk wilde hebben voor een feest, maar nadat ik  wat uit dit boek had gelezen dacht ik bij mezelf: Neeh! k mag niet meer aan dit soort dingen denken, anders word ik afhankelijk van dat soort sh*t...

PS: volg je de geleerden die vooral richting madhab "salaf salih" zittten?

Allahoumma Ameen op je Du'a!!

Wa aleikoum assalaam wa rahmatullah,

Amatoe_Allah

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2006 om 04:57
Assalamu 3aleykum,

Vrede zij met jullie allen,
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Nou idd; vreselijk satanisch zeg, tjongejongejonge


nouw, jah, voor mij broeder postpentacost. Ik schrik wel voor afbeeldingen, jaja, misschien door de science fiction van de Westerse Wereld die schuilt achter het houden van schilderijen en opgezette stukken etc...?

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Aha Djazak Allahu ghair, de link doet t!!

ghair insha'Allah

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

Ik begrijp dat je het zeer ongepast (omdat het volgens vele geleerden natuurlijk ook haram is) vind dat er een foto op een boek zit dat je dichter bij Allah Ta'ala zou moeten brengen. Maar er zijn natuurlijk verschillende meningen over het afbeelden van foto's...maar dat terzijde

inderdaad, ik weet niet of je het artikel op Islamweb hebt gelezen wat betreft 'fatwa'? Misschien als ik hem hieronder neerzet:

Geen twijfel dat de fatwa verschillend zou kunnen zijn van ��n Mufti van een andere volgens de kennis van elke ��n van hen. De mufti zou niet als fatwa de gemakkelijkste kwesties van elke weg van Fiqh moeten geven noch zou hij moeten kiezen van de fouten die sommige geleerden maakten hebben.

Aldus, volgens alShatibi (radiya'Allahu 3anh), moeten wij bewijsmateriaal wegen en het meest overwegende advies volgen, niet de mensen latend om te kiezen wat aan hen van onder de meningen van de geleerden gelijkend is. D.w.z., wij moeten volgen wat veiliger is aan onze godsdienst en meer dichtbij aan de waarheid.

Tezelfdertijd zou de ondervrager zichzelf opnieuw en opnieuw moeten afvragen en zelfs als de mensen hem hun wettelijk advies hebben gegeven, d.w.z. hij moet volgen wat juist is, als hij het kent, zelfs als anderen hem andere fatawa's hebben gegeven.

In het algemeen, is het normaal om verschillende fatawa betreffende de zelfde kwestie te vinden, maar wij moeten het veiligste volgen, vooral als we weten dat sommige verschillen aanvaardbaar zijn en anderen daarentegen niet.

De fatwa is over het algemeen onderworpen aan bespreking en revisie.

Dit is een korte stukje, er staat ook in diegene met het sterkst bewijs en de meerderheid, dus voor mij is het simpel insha'Allah. Als de 1 met 5 bewijzen afkomt en de ander ook met 5 dan volg ik gewoon wie de meeste de 5 bewijzen ondersteunen. Als het echt gelijk oplopend zou moeten zijn, moge Allah ons dan leiden om de juiste keuze te maken.

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

Wat betreft de satanische indruk :p ahahha, ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt, misschien moet je het eerst lezen voordat je er een oordeel over velt en hopelijk zal je dan van mening veranderen. Ik had het voor t eerst gelezen toen ik  wat jonger was, en toen was t toevallig zo dat ik heel graag een dure jurk wilde hebben voor een feest, maar nadat ik  wat uit dit boek had gelezen dacht ik bij mezelf: Neeh! k mag niet meer aan dit soort dingen denken, anders word ik afhankelijk van dat soort sh*t...


neeh, het zegt inderdaad niets over het boek, net zoals een kookboek etc... men zegt dan dat je de plaatjes zo goed mogelijk moet 'wissen'. Ieder op zijn manier, wat betreft, die ene boek, mocht ik hem hebben dat betekendt niet dat ik onder het woord 'satanisch' die boek ga verbranden ofzo en er rond ga zitten dansen... Maar bij Allah, ik zou hem altijd omgedraaid zetten zodat de foto niet zichtbaar is en als ik hem zou lezen dan zou ik stuk papier over de foto heen zetten, of over het hoofd alleen, aangezien de regels zijn dat je er een vitaal orgaan moet ontbreken. Wat betreft de afbeeldingen zelf, dan komen de malaa-ikah niet in de kamer, en dat is het laatste wat ik zou willen.

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

PS: volg je de geleerden die vooral richting madhab "salaf salih" zittten?

Ach, ik weet niet ukhti. Het is inderdaad zo dat je 'iets' moet volgen. Ik doe gewoon mijn best met het volgen van de sunnah van de profeet met het begrip van de vrome voorgangers. Je kunt ze 'de salaf-sekte' noemen :P. Maar ik weet niet, ik vind/vond het raar: In het begin kwam ik op 1 van hun sites 'buchari: engels-arabisch' ik vond het wel heel mooi en ik zag zo 'salafi' en dacht ik van: 'wie zijn deze sekte weer *zucht*', ik ben dus van hun site weggegaan. Later kwam ik een (betrouwbaar) persoon tegen en ik vertelde hem dus dat van die 'rare mensen' en dat ik dus niet meer op hun site ging (vanwege het sekte-gedoe en ik dacht dat ze sa7ie7 buchari vervalsten). Dat was toen nog juist toen ik me verdiepte in de site 'Sunnipath.com' en daar ontdekte dat het sufis waren . Ik zocht dus een ander alternatief, he?

Maar al bij al, na effe navragen kreeg ik te horen van die persoon dat het normaal is, dat er in deze tijd veel fitna is en veel verdeeldheid (als je dieper in de Islaam gaat), en hij voegde eraan toe 'maar zij zijn het dichtst bij het rechte pad'. Ik vond het persoonlijk raar dat hij dat zei, want hij was geen salafi, nu een geruime tijd later zit ik nog steeds in een soort droogtrommel, maar de kennis al7amduli'Allah het komt. En laatst kwam ik nog een andere artikel tegen, ik weet echt niet meer op welke site, en er stond ik 'Allah houdt van diegenen die kennis zoeken' (allahu a3lem, ik denk van alMunnadjid), dus in plaats van mij aan een groepje te sluiten, zoek ik kennis en daar leer ik uit insha'Allah.

Misschien een mooi moment om te vragen wat jij volgt? Niet dat ik fitna wil veroorzaken ofzo, bij Allah niet. Gewoon uit interesse, want ik las een artikel van mufti Ibrahiem Desay zeggende dat wie een madhab Maliki volgt, afgeraden is om het te mixen met madhab Hanbali (of een andere). En hij stelde als voorbeeld het Engels en het Amerikaans. Wie Engels spreekt mag deze niet met het Amerikaans mixen. Ofwel spreek je een Amerikaanse zin uit, ofwel een Engelse.

Allahu a3lem,


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2006 om 13:57
In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu 3aleykum,

Vrede zij met jullie allen,
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Nou idd; vreselijk satanisch zeg, tjongejongejonge


nouw, jah, voor mij broeder postpentacost. Postpentacost is geen moslim, dus ook geen broeder :P Ik schrik wel voor afbeeldingen, jaja, misschien door de science fiction van de Westerse Wereld die schuilt achter het houden van schilderijen en opgezette stukken etc...?

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Aha Djazak Allahu ghair, de link doet t!!

ghair insha'Allah

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

Ik begrijp dat je het zeer ongepast (omdat het volgens vele geleerden natuurlijk ook haram is) vind dat er een foto op een boek zit dat je dichter bij Allah Ta'ala zou moeten brengen. Maar er zijn natuurlijk verschillende meningen over het afbeelden van foto's...maar dat terzijde

inderdaad, ik weet niet of je het artikel op Islamweb hebt gelezen wat betreft 'fatwa'? DMisschien als ik hem hieronder neerzet: Djazaak Allahu Ghair, ik had dit nog niet gelezen..

Geen twijfel dat de fatwa verschillend zou kunnen zijn van ��n Mufti van een andere volgens de kennis van elke ��n van hen. De mufti zou niet als fatwa de gemakkelijkste kwesties van elke weg van Fiqh moeten geven noch zou hij moeten kiezen van de fouten die sommige geleerden maakten hebben.

Aldus, volgens alShatibi (radiya'Allahu 3anh), moeten wij bewijsmateriaal wegen en het meest overwegende advies volgen, niet de mensen latend om te kiezen wat aan hen van onder de meningen van de geleerden gelijkend is. D.w.z., wij moeten volgen wat veiliger is aan onze godsdienst en meer dichtbij aan de waarheid.

Tezelfdertijd zou de ondervrager zichzelf opnieuw en opnieuw moeten afvragen en zelfs als de mensen hem hun wettelijk advies hebben gegeven, d.w.z. hij moet volgen wat juist is, als hij het kent, zelfs als anderen hem andere fatawa's hebben gegeven.

In het algemeen, is het normaal om verschillende fatawa betreffende de zelfde kwestie te vinden, maar wij moeten het veiligste volgen, vooral als we weten dat sommige verschillen aanvaardbaar zijn en anderen daarentegen niet.

De fatwa is over het algemeen onderworpen aan bespreking en revisie.

Dit is een korte stukje, er staat ook in diegene met het sterkst bewijs en de meerderheid, dus voor mij is het simpel insha'Allah. Als de 1 met 5 bewijzen afkomt en de ander ook met 5 dan volg ik gewoon wie de meeste de 5 bewijzen ondersteunen. hmm ik begrijp wat je bedoelt, het is natuurlijk wel moeilijk, dan zou k de "veiligste" weg nemen en datgene waar ik over twijfel lateen. Ik herriner me niet meer of het een hadith of iets ander was maar daar ston dat je datgene waar je over twijfelt, het beste niet kunt doen, wa Allahu A3lem. Als het echt gelijk oplopend zou moeten zijn, moge Allah ons dan leiden om de juiste keuze te maken. Allahoumma ameen!!

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

Wat betreft de satanische indruk :p ahahha, ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt, misschien moet je het eerst lezen voordat je er een oordeel over velt en hopelijk zal je dan van mening veranderen. Ik had het voor t eerst gelezen toen ik  wat jonger was, en toen was t toevallig zo dat ik heel graag een dure jurk wilde hebben voor een feest, maar nadat ik  wat uit dit boek had gelezen dacht ik bij mezelf: Neeh! k mag niet meer aan dit soort dingen denken, anders word ik afhankelijk van dat soort sh*t...


neeh, het zegt inderdaad niets over het boek, net zoals een kookboek etc... men zegt dan dat je de plaatjes zo goed mogelijk moet 'wissen'. Ieder op zijn manier, wat betreft, die ene boek, mocht ik hem hebben dat betekendt niet dat ik onder het woord 'satanisch' die boek ga verbranden ofzo en er rond ga zitten dansen... Maar bij Allah, ik zou hem altijd omgedraaid zetten zodat de foto niet zichtbaar is en als ik hem zou lezen dan zou ik stuk papier over de foto heen zetten, of over het hoofd alleen, aangezien de regels zijn dat je er een vitaal orgaan moet ontbreken. Wat betreft de afbeeldingen zelf, dan komen de malaa-ikah niet in de kamer, en dat is het laatste wat ik zou willen. Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven, k hb thuis ook nergens foto's hangen, maar we hebben wel echter foto's in een album opgebergt in een kast, wa Allahu A3lem

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

PS: volg je de geleerden die vooral richting madhab "salaf salih" zittten?

Ach, ik weet niet ukhti. Het is inderdaad zo dat je 'iets' moet volgen. Ik doe gewoon mijn best met het volgen van de sunnah van de profeet met het begrip van de vrome voorgangers. Je kunt ze 'de salaf-sekte' noemen :P. Maar ik weet niet, ik vind/vond het raar: In het begin kwam ik op 1 van hun sites 'buchari: engels-arabisch' ik vond het wel heel mooi en ik zag zo 'salafi' en dacht ik van: 'wie zijn deze sekte weer *zucht*', ik ben dus van hun site weggegaan. Later kwam ik een (betrouwbaar) persoon tegen en ik vertelde hem dus dat van die 'rare mensen' en dat ik dus niet meer op hun site ging (vanwege het sekte-gedoe en ik dacht dat ze sa7ie7 buchari vervalsten)Huh, bedoel je hier die "selefie" site of die ander?. Dat was toen nog juist toen ik me verdiepte in de site 'Sunnipath.com' en daar ontdekte dat het sufis waren . Ik zocht dus een ander alternatief, he?

Maar al bij al, na effe navragen kreeg ik te horen van die persoon dat het normaal is, dat er in deze tijd veel fitna is en veel verdeeldheid (als je dieper in de Islaam gaat), en hij voegde eraan toe 'maar zij zijn het dichtst bij het rechte pad'. Ik vond het persoonlijk raar dat hij dat zei, want hij was geen salafi, nu een geruime tijd later zit ik nog steeds in een soort droogtrommel, maar de kennis al7amduli'Allah het komt. En laatst kwam ik nog een andere artikel tegen, ik weet echt niet meer op welke site, en er stond ik 'Allah houdt van diegenen die kennis zoeken' (allahu a3lem, ik denk van alMunnadjid), dus in plaats van mij aan een groepje te sluiten, zoek ik kennis en daar leer ik uit insha'Allah.

Misschien een mooi moment om te vragen wat jij volgt? Niet dat ik fitna wil veroorzaken ofzo, bij Allah niet. Gewoon uit interesse, want ik las een artikel van mufti Ibrahiem Desay zeggende dat wie een madhab Maliki volgt, afgeraden is om het te mixen met madhab Hanbali (of een andere). En hij stelde als voorbeeld het Engels en het Amerikaans. Wie Engels spreekt mag deze niet met het Amerikaans mixen. Ofwel spreek je een Amerikaanse zin uit, ofwel een Engelse.

Allahu a3lem,


Ma3a salaam,


Hmm, moeilijk is dat he? Ik snap eerlijk gezegd weinig van al die verschillende madhabs binnen de ahl al sunnah. Wat je wel en niet moet volgen, of je het mag combineren met andere, of je fatwa's van geleerden van verschillende madhabs mag volgen enz. enz... Ik ben ff wezen kijken op de site Sunnipath.com en k zag daar die Ali al Jifri, wat vind jij van hem? Maar waaruit merkte je dat ze niet helemaal juist bezig waren?

Ik vind dat je het erg mooi hebt verwoord >dus in plaats van mij aan een groepje te sluiten, zoek ik kennis en daar leer ik uit insha'Allah.

En dit is dus ook wat mij aanspreekt, omdat ik er weinig kennis over heb kan ik niet echt zeggen dat ik een madhab volg. Zoals ik de vorige keer had aangegeven lees ik vaak boeken van eerdergenoemde Sheikhs, en hun worden (d8 ik) tot de madhab salaf gerekend. Maar je had ook gezien dat ik dat boek had gelezen (die ik geplaatst hb) en ik denk dat die schrijver een "sufi" is.

Wallahi, k zou het dus echt niet weten, me hoofd tolt ervan

Wa Allahu A3lem,

Wa salaam aleikoum wa rahmatullah,

Amatoe_Allah

 

 

 

 

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 09:43
Hmm met madhab bedoel ik manhadj
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 19:57
Assalamu 3aleykum,

allahu a3lem, maar volgens mij is het fard om een madhab te volgen, van  nature zijn we eigenlijk Madhab Maliki, en eigenlijk, Allahu a3lem zuster, de Salafi manhadj zijn gewoon moslims. Als ze bewijzen aanhalen, waarom zou ik het niet geloven? Ga ik zeggen, als kenniszoekende: 'nee ik volg madhab Maliki'? Er is toch 1 islaam? Ik vind dat egocentrisch om dat te zeggen, en verder de bewijzen negeren. Ik zou een dergelijke situatie begrijpen als er geen bewijzen waren.

Wat betreft de verschillende madhabs, ik ga jouw een voorbeeld geven, het kan waar zijn, en het kan ook niet waar zijn, dus neem het niet aan als waarheid.

Madhab Maliki zegt dat als je de snor afscheert het sunna is (dus een betere daad, weet niet in welke graad). De (salafi) geleerden van deze tijd (neem 1000 laatste jaren) zeggen dat je de snor kan afscheren maar het is beter als je de snor trimt, dus kort knipt of iets dergelijks. En de reden hiervoor is dat de 7adieth die zij aanhalen Imam Maliki (ra7imahu'Allah) niet heeft bereikt.

Verder halen ze naar voren dat alle 4 madhabs hebben gezegd: 'een authentieke hadith is van mij', dus als je een 7adieth tegenkomt die sa7ie7 is, dan moet je die verkiezen (aangezien ze dan naar hun wijzen).
Verder zie je iaan de overkant 'de andere kamp' dat deze redenering fout is want hoe kunne de salaf asSaali7 verkeerd zitten? Ze halen vervolgens een quote tevoorschijn van Imam anNawawi (leefde in ongeveer zelfde tijd als Ibn Taymiyyah) waarin staat dat je de 7adieth die autenthiek is niet mag aannemen, maar alleen van het exterieur moet toepassen of iets dergelijks.
Er is ook bekend dat er een tijd bestond waarin de kenniszoekenden van plaats naar plaats te reizen om hun kennis in de islaam te vergroten, want 1 plaats had niet alle kennis. Maar nu alle kennis voor ons op een dienblad wordt voorgeschoteld, lijkt het alsof we meer dan ooit onwetend op deze planeet ronddwalen. Kennis is nog nooit zo gemakkelijk te verkrijgen geweest en toch vele moslims kopen bommetjes en blazen ze snachts op bij nieuwjaar (wat niet toegelaten is). En alle lof zij Allah dat het weer niet mooi was deze nacht: de niet-moslims hebben de opblaasstoet afgeblazen ( ) en deze is niet doorgegaan (althans in mijn streek).

Wat betreft hoe kunne de salaf asSaali7 verkeerd zitten is waar, maar het is ook zo: hoe kan rasoul (salla'Allahu 3aleyhi wa sellam) verkeerd zitten?

Ik ga verder insha'Allah met het voorbeeld: AnNawawi (ra7imahu'Allah) zegt ook dat er weinig mensen zijn die de sa7ie7 7adith kunnen toepassen (buiten dat je het de sa7ie7 7adith oppervlakkig moet aannemen).

Maar dan zie je bij de geleerden, dat zij een voorbeeld aanhalen van een leerling(en) bij Imam Malik die een 7adith hadden terwijl Imam Malik had gezegd dat er iets niet verplicht was. Na de bijeenkomst hebben ze die 7adith aan Imam Malik voorgelegd, hij zij dat deze sa7ie7 is en sindsdien als het onderwerp over dat ging, haalde hij altijd die sa7ie7 7adieth, en zij dat het verplicht is. Dus met andere woorden, de 7adith is sa7ie7 en deze behoort tot zijn madhab. Het is maar een korte uitleg, normaal gezien zou deze vol verwijzingen moeten zijn en meer uitgebreid.

Wat betreft Salafi manhadj, ik haal daar mijn huidge informatie uit en ze verwijzen telkens naar de juiste bronnen. Er wordt gezegd 'ze verspreiden informatie over ibn taymiyyah en ibn qayyim' ofzo, wat mij betreft mogen ze meer artikelen van Ibn taymiyyah en zijn leerling Ibn alQayyim (ra7imahumu'Allah) verspreiden. Deze teksten zijn toch op de waarheid gebaseerd? De 2 geleerden verwijzen zelf ook naar de 4 madhabs en de sunnah en de qor'aan, maar het is maar hoe je het bekijkt. Het is heus niet dat ze dinges innoveren, de sufis bvb zijn een soort tegenpolen, aangezien de salafi manhadj zwaar tegen innovatie/bid3ah is (terugkeer naar de kitaab en de sunnah), ze halen onder meer alBerbeharie, alBasrie, e.a. ... (ra7imahumu'Allah) naar voren, erkende en hoog staande geleerden.

Wat betreft Habib Ali alJifri, hij is een sufi geleerde en komt af en toe op het kanaal Iqra-e. Ik heb laatst over hem gehoord dat hij zegt dat het verboden/afgeraden/7araam is om '3abasa wa tawallaa' te zeggen. Ik snap niet waarom hij het gezegd heeft indien dit waar is, anders zijn het leugens die verspreid worden.

Verder vind ik me totaal niet passen bij sufis, er is teveel shirk en spiritueel dansen kan ik zoiezo niet. Wat betreft alJifri persoonlijk, hij heeft wel mooie audios ter beschikking (hij is een biografie geleerde) en ik haal wat er goed is bij hem vandaan. Net zoals het een feit is dat ik zelfs van Bush de Farao op zijn site zou surfen indien hij sa7ie7 Buchari heeft en als ik het aangenamer vind, waarom niet? Er staan toch geen leugens in (tenzij hij het vervalst)?

wa'Allahu a3lem,

taqabbala'Allahu minna wa minkum,


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2007 om 04:25

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu 3aleykum,
Aleikoum assalaam wa rahmatullah
allahu a3lem, maar volgens mij is het fard om een madhab te volgen, van  "nature" <  zijn we eigenlijk Madhab Maliki, en eigenlijk, Allahu a3lem zuster, de Salafi manhadj zijn gewoon moslims. Als ze bewijzen aanhalen, waarom zou ik het niet geloven? Ga ik zeggen, als kenniszoekende: 'nee ik volg madhab Maliki'? Er is toch 1 islaam? Ik vind dat egocentrisch om dat te zeggen, en verder de bewijzen negeren. Ik zou een dergelijke situatie begrijpen als er geen bewijzen waren. Ik begrijp wat je bedoelt, bewijzen die de salafi manhadj aanhalen zijn ook vaak sterk, soms kunnen er natuurlijk onderlinge interpretatie verschillen ontstaan...

Wat betreft de verschillende madhabs, ik ga jouw een voorbeeld geven, het kan waar zijn, en het kan ook niet waar zijn, dus neem het niet aan als waarheid.

Madhab Maliki zegt dat als je de snor afscheert het sunna is (dus een betere daad, weet niet in welke graad). De (salafi) geleerden van deze tijd (neem 1000 laatste jaren) zeggen dat je de snor kan afscheren maar het is beter als je de snor trimt, dus kort knipt of iets dergelijks. En de reden hiervoor is dat de 7adieth die zij aanhalen Imam Maliki (ra7imahu'Allah) niet heeft bereikt. Huh, dit begrijp ik niet, hoe bedoel dat? De hadith die zij bedoelen met dat het beter is om je snor te trimmen? Deze heeft Maliki dus niet bereikt en daarom zegt de maliki madhab (dont worry ik neem t nie aan als waarheid) dat het beter is om m volledig weg te scheren?

Verder halen ze naar voren dat alle 4 madhabs hebben gezegd: 'een authentieke hadith is van mij', dus als je een 7adieth tegenkomt die sa7ie7 is, dan moet je die verkiezen (aangezien ze dan naar hun wijzen).
Verder zie je iaan de overkant 'de andere kamp' dat deze redenering fout is want hoe kunne de salaf asSaali7 verkeerd zitten? Ze halen vervolgens een quote tevoorschijn van Imam anNawawi (leefde in ongeveer zelfde tijd als Ibn Taymiyyah, hmm nawawi in dezelfde tijd als ibn tayyimah?) waarin staat dat je de 7adieth die autenthiek is niet mag aannemen, maar alleen van het exterieur moet toepassen of iets dergelijks.
Er is ook bekend dat er een tijd bestond waarin de kenniszoekenden van plaats naar plaats te reizen om hun kennis in de islaam te vergroten, want 1 plaats had niet alle kennis. Maar nu alle kennis voor ons op een dienblad wordt voorgeschoteld, lijkt het alsof we meer dan ooit onwetend op deze planeet ronddwalen Wallah, echt waar het is triest, mensen hebben blijkbaar meer waardeering voor iets als ze er meer moeite voor moeten doen.. Kennis is nog nooit zo gemakkelijk te verkrijgen geweest en toch vele moslims kopen bommetjes en blazen ze snachts op bij nieuwjaar (wat niet toegelaten is). En alle lof zij Allah dat het weer niet mooi was deze nacht: de niet-moslims hebben de opblaasstoet afgeblazen ( ) en deze is niet doorgegaan (althans in mijn streek) Ahahhahah alhamdullilah, bij ons gingen ze gelukkig ook niet al te lang door .

Wat betreft hoe kunne de salaf asSaali7 verkeerd zitten is waar, maar het is ook zo: hoe kan rasoul (salla'Allahu 3aleyhi wa sellam) verkeerd zitten? Inderdaad de salaf sali7 kunnen haast niet verkeerd zitten, maar de geleerden van vroeger die na de salaf salih kwamen en de geleerden van de salafi manhadj van nu hebben natuurlijk ook weer dingen geschreven die mensen van nu volgen, en die zijn niet altijd volgens de voorgangers omdat bepaalde dingen er natuurlijk toen niet waren

Ik ga verder insha'Allah met het voorbeeld: AnNawawi (ra7imahu'Allah) zegt ook dat er weinig mensen zijn die de sa7ie7 7adith kunnen toepassen (buiten dat je het de sa7ie7 7adith oppervlakkig moet aannemen).

Maar dan zie je bij de geleerden, dat zij een voorbeeld aanhalen van een leerling(en) bij Imam Malik die een 7adith hadden terwijl Imam Malik had gezegd dat er iets niet verplicht was. Na de bijeenkomst hebben ze die 7adith aan Imam Malik voorgelegd, hij zij dat deze sa7ie7 is en sindsdien als het onderwerp over dat ging, haalde hij altijd die sa7ie7 7adieth, en zij dat het verplicht is. Dus met andere woorden, de 7adith is sa7ie7 en deze behoort tot zijn madhab. Het is maar een korte uitleg, normaal gezien zou deze vol verwijzingen moeten zijn en meer uitgebreid.

Wat betreft Salafi manhadj, ik haal daar mijn huidge informatie uit en ze verwijzen telkens naar de juiste bronnen. Er wordt gezegd 'ze verspreiden informatie over ibn taymiyyah en ibn qayyim' ofzo, wat mij betreft mogen ze meer artikelen van Ibn taymiyyah en zijn leerling Ibn alQayyim (ra7imahumu'Allah) verspreiden. Deze teksten zijn toch op de waarheid gebaseerd? De 2 geleerden verwijzen zelf ook naar de 4 madhabs en de sunnah en de qor'aan, maar het is maar hoe je het bekijkt. Het is heus niet dat ze dinges innoveren, de sufis bvb zijn een soort tegenpolen, aangezien de salafi manhadj zwaar tegen innovatie/bid3ah is (terugkeer naar de kitaab en de sunnah) Aha ik hoor idd soms dat mensen zeggen dt salafi manhadj tegen alles bid3a bid3a zeggen, maar veel dingen (zoals mawlid annabawi) vind ik dat ze gelijk hebben, alleen ik vind t wel moeilijk om te zeggen waar het "gewoone" eindigt en de bid3a begint, wat jij?, ze halen onder meer alBerbeharie, alBasrie, e.a. ... (ra7imahumu'Allah) naar voren, erkende en hoog staande geleerden.

Wat betreft Habib Ali alJifri, hij is een sufi geleerde en komt af en toe op het kanaal Iqra-e. Ik heb laatst over hem gehoord dat hij zegt dat het verboden/afgeraden/7araam is om '3abasa wa tawallaa' te zeggen. Ik snap niet waarom hij het gezegd heeft indien dit waar is, anders zijn het leugens die verspreid worden. Huh hoe kan hij dat zeggen? Hmm ik vind t vreemd dat hij dat gezegd kan hebben, dus dan kn je eigelijk een Ayah uit de Koran niet reciteren?

Verder vind ik me totaal niet passen bij sufis, er is teveel shirk en spiritueel dansen kan ik zoiezo niet. Wat betreft alJifri persoonlijk, hij heeft wel mooie audios ter beschikking (hij is een biografie geleerde) en ik haal wat er goed is bij hem vandaan. Idd. k ben het met sommige dingen die hij doet absoluut niet eens maar hij kan onwijs mooi vertellen over mohammed sallallahu aleihi wa sallam..(check deze http://www.youtube.com/watch?v=D7-lA5sodjE&mode=related& amp;search=)Net zoals het een feit is dat ik zelfs van Bush de Farao op zijn site zou surfen indien hij sa7ie7 Buchari heeft en als ik het aangenamer vind, waarom niet? Er staan toch geen leugens in (tenzij hij het vervalst)?

wa'Allahu a3lem,

taqabbala'Allahu minna wa minkum,

Allahoumma ameen

Ma3a salaam,

Wa aleikoum assalaam wa rahmatullah

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2007 om 17:30
Assalamu 3aleykum,

Er kunnen inderdaad onderlinge verschillen optreden wat betreft interpretaties. Zoals sommige shia's claimen dat zij het uitgeroepen volk zijn of iets in die aard, gewoon omdat er 'shia' in de Qor-aan staat. Maar 'shia' betekent gewoon 'groep', er staat heus niet 'shiat Aliy' of iets dergelijks. Wat ook raar is, waarom hun shahada anders is en waarom ze de 4 voorgaande khulafaa-e niet aanvaarden, en vervloeken. En mocht er iemand zijn die hen niet vervloekt, waarom erken je hen dan niet? En als je ze wel erkent waarom geef je hun dan geen hoge positie? Waarom zeg je niet 'sayyiduna Abu Bakr' of 'uthmaan' of 'Umar', en alleen bij 'Aliy' (radiya'Allahu 3anhuma)?

Wat betreft Al Djifri, het is inderdaad eigenaardig. Het kan inderdaad gewoon een leugen zijn over hem.

Innovatie, innovatie, 'bid3a, bid3a', tegenwoordige heeft elke sekte zijn eigen uitleg daarbij, gevolgd door zijn eigen beschuldigingen, bvb:

salafi vs sufism:

    question:

    A Salafi recently accused a brother of bid'a for making salam with two hands.         (Maar eigenlijk is dit niet waar, behalve als het een sekte is binnen in de salafi     zelf. De uitleg die ik heb bij zo'n handeling is dat je het mag doen, maar je             moet wel weten dat het niet de sunna is van onze Nabi (salla'Allahu 3aleyhi wa         sellam). Maar het is oftewel iemand die onwetend is die hem van 'bid3a' heeft         beschuldigd oftewel een salafi sekte. Zoals we weten zijn er andere sektes die         alles als bid3a zien. Ik moet zelfs niet binnen de Islaam gaan zoeken. Zo is er     de Amish sekte, die verwerpen gewoon alles.).

    answer:

    The simple answer is that the Salafis are people of innovation.

Ik heb insha-Allah wat bestanden toegevoegd mocht je ge�nteresseerd zijn in het woord 'bid3ah', wat ik eronder versta op dit moment:

# 1: 52Z_Bid3ah.doc
# 2: C15_Bid3a.doc


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2007 om 07:51

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu 3aleykum,

Er kunnen inderdaad onderlinge verschillen optreden wat betreft interpretaties. Zoals sommige shia's claimen dat zij het uitgeroepen volk zijn of iets in die aard, gewoon omdat er 'shia' in de Qor-aan staat. Maar 'shia' betekent gewoon 'groep', er staat heus niet 'shiat Aliy' of iets dergelijks. Wat ook raar is, waarom hun shahada anders is en waarom ze de 4 voorgaande khulafaa-e niet aanvaarden, en vervloeken. En mocht er iemand zijn die hen niet vervloekt, waarom erken je hen dan niet? En als je ze wel erkent waarom geef je hun dan geen hoge positie? Waarom zeg je niet 'sayyiduna Abu Bakr' of 'uthmaan' of 'Umar', en alleen bij 'Aliy' (radiya'Allahu 3anhuma)?

Wat betreft Al Djifri, het is inderdaad eigenaardig. Het kan inderdaad gewoon een leugen zijn over hem.

Innovatie, innovatie, 'bid3a, bid3a', tegenwoordige heeft elke sekte zijn eigen uitleg daarbij, gevolgd door zijn eigen beschuldigingen, bvb:

salafi vs sufism:

    question:

    A Salafi recently accused a brother of bid'a for making salam with two hands.         (Maar eigenlijk is dit niet waar, behalve als het een sekte is binnen in de salafi     zelf. De uitleg die ik heb bij zo'n handeling is dat je het mag doen, maar je             moet wel weten dat het niet de sunna is van onze Nabi (salla'Allahu 3aleyhi wa         sellam). Maar het is oftewel iemand die onwetend is die hem van 'bid3a' heeft         beschuldigd oftewel een salafi sekte. Zoals we weten zijn er andere sektes die         alles als bid3a zien. Ik moet zelfs niet binnen de Islaam gaan zoeken. Zo is er     de Amish sekte, die verwerpen gewoon alles.).

    answer:

    The simple answer is that the Salafis are people of innovation.

Ik heb insha-Allah wat bestanden toegevoegd mocht je ge�nteresseerd zijn in het woord 'bid3ah', wat ik eronder versta op dit moment:

# 1: 116_Bid3ah.doc
# 2: 45F_Bid3a.doc


Ma3a salaam,

Wa aleikoum assalaam wa rahmatullah,

SubhanneAllah, wat betreft de mening van de Shi'a over sommige van de sahaba is idd erg beledigend en onbegrijpelijk. Voor de rest kan ik er niet veel over zeggen omdat ik er geen kennis van heb :)

Barak Allahu feek voor deze documenten! Heel duidelijk uitgelegd, heb jij de eerste document zelf samengesteld? Ik had wel een vraag over 'Ilm al kelaam, wat moet ik daar precies onder verstaan? Verder vond ik punt 4 het oordelen met begripscapaciteit enz. erg sterk!

PS: in vrouwen in de islaam had k een topic geopend over jilbab in huis, heb jij daar misschien iets over? Barak Allahu feek!

Wa Aleikoum assalaam wa rahmatullah,

Amatoe_Allah



 

 

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2007 om 14:30
Assalamu-aleykum,

Wa fieka baraka'Allah,

Je punt over 'Ilm elKalaam: Volgens mij staat het er toch onder in kleine lettertjes, niet? Je kan denk ik ook aan het woord zien als ik met niet vergis en het letterlijk vertaal:

'Ilm elKalaam = Kennis van de woorden/praatjes,

dus:

Filosofische praatjes en theorie�n zonder bewijs vanuit de Qor-aan en de Sunnah.

niet? Anders zou ik het echt niet weten.

En, nee, hoor, niet zelf samengesteld, het is een bekend stukje die rondgaat op internet.

maar zuster, het is waar he. Geen enkele shi-iet zal een hoge positie voor Umar, Abu Bakr, Uthman (radiya'Allahu-anhumaa) geven, ongeacht het feit dat ze bij de 10 horen die onze Nabi (salla'Allahu aleyhi wa sellam) het paradijs heeft beloofd.

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

PS: in vrouwen in de islaam had k een topic geopend over jilbab in huis, heb jij daar misschien iets over? Barak Allahu feek!


Wat bedoel je trouwens met jilbab? De hidjaab van de vrouw in huis?


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2007 om 04:10

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu-aleykum,

Wa fieka baraka'Allah,

Je punt over 'Ilm elKalaam: Volgens mij staat het er toch onder in kleine lettertjes, niet? Je kan denk ik ook aan het woord zien als ik met niet vergis en het letterlijk vertaal:

'Ilm elKalaam = Kennis van de woorden/praatjes,

dus:

Filosofische praatjes en theorie�n zonder bewijs vanuit de Qor-aan en de Sunnah.

niet? Anders zou ik het echt niet weten.

Aha d'accord, barak Allahu feek.

En, nee, hoor, niet zelf samengesteld, het is een bekend stukje die rondgaat op internet.

maar zuster, het is waar he. Geen enkele shi-iet zal een hoge positie voor Umar, Abu Bakr, Uthman (radiya'Allahu-anhumaa) geven, ongeacht het feit dat ze bij de 10 horen die onze Nabi (salla'Allahu aleyhi wa sellam) het paradijs heeft beloofd.

Uhu, inderdaad. Ze claimen dit o.a. ook (denk k) omdat ze vinden dat Ali r.a. de eerste khalief had moeten zijn. SubhanneAllah ook erg vreemd dat ze zo over Abu Bakr denken terwijl in (surah al lail d8 k) duidelijk naar hem word verwezen als een moechlis die tevreden zal zijn!

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

PS: in vrouwen in de islaam had k een topic geopend over jilbab in huis, heb jij daar misschien iets over? Barak Allahu feek!


Wat bedoel je trouwens met jilbab? De hidjaab van de vrouw in huis?

Check hieronder..


Ma3a salaam,

 

 

 

"Assalaam aleikoum wa rahmatullah iedereen,

Ik had een vraag betreffende de overjas die moslima's dragen. Nu is het zo dat (volgens vele geleerden)  de jilbab verplicht is om te dragen. Mij was uitgelegd dat je hem naar buiten behoort te dragen, maar nu was de vraag dus: wat als er vreemde mannen bij jou in huis zijn, behoor je de jilbab dan ook te dragen? En hoe zit het dan met bijv vrouwen in marokko die met een hele familie in huis wonen, dus inclusief schoonbroers, neven enz? Die kunnen toch niet constant de jilbab aanhouden, aangezien ze ook wat dingen in het huishouden verrichten?

Maar als het dan niet verplicht is om thuis te dragen in bijzijn van vreemde mannen, is het dan niet een beetje raar dat wanneer je ze op straat tegenkomt heb je een jilbab aan en thuis je gewone kleding (natuurlijk wel wijd en lang)?

Moge Allah jullie rijkelijk belonen voor het beantwoorden van mijn vragen!

Wa aleikoum assalaam wa rahmatullah,

Amatoe_Allah"

 

 

 

 

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2007 om 05:06
Assalamu-aleykum,

hoop dat het volgende bestand jouw verder kan helpen. Ik ben het er wel niet 100% mee eens met de schrijfster. Maar dat is het beste wat ik nu bij de hand heb. Alhoewel ik bepaalde zaakjes anders zou uitleggen, ik, ik, ik. Lees gewoon, insha-Allah.

# 1: EE6_De_Hijab_bewerkt_3.0.doc


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2007 om 06:44
Als ik even als buitenstaander mag reageren op deze materie;

ik kan redelijk de gedachtegang van de schrijfster volgen, maar het komt
mij toch als ver doorgeschoten voor.
Als ik vrouwen in hijaab zie lopen dan komt dat bij mij juist niet discreet
over maar juist heel bepalend en aandacht-trekkend. En inderdaad
verhult de kleding veel van het fysiek van de dame in kwestie, maar ook
van haar persoonlijkheid. En ik kan mij niet voorstellen dat het Gods
bedoeling is dat vrouwen in de samenleving verschijnen als
onpersoonlijke wezens in een soort uniform.
M.i. heeft een vrouw in haar verschijning, misschien nog meer dan
mannen, kenmerken die niet per definitie erotiserend zijn. Natuurlijk zijn
er mannen die vrouwen vooral taxeren op haar sexuele uitstraling.
Vrouwen doen dat trouwens ook omgekeerd. Maar kleding speelt daarbij
een secundaire rol.
Als westerse man zie ik onmiddelijk of een vrouw er op uit is te
erotiseren. Maar de meeste vrouwen slagen er goed in zich aantrekkelijk
te kleden en daarmee hun persoonlijkheid te benadrukken en niet zo zeer
hun sexualiteit. en dat vind ik een verworvenheid van onze samenleving
en meer recht doen aan de waardigheid van de vrouw, dan een totale
bedekking.
Want juist door de hijaab-regels wordt gesuggereerd dat de vrouw
slechts een lust-object is en daarom altijd in het bijzijn van niet-Mahrab
bedekt moet worden.

Verder zou ik nog op willen merken, dat in de westerse wereld sexueel
misbruik en verkrachtingen in verreweg de meeste gevallen door de
Mahrab omgeving of door zeer bekenden gepleegd worden. Ik stel me zo
voor dat in een samenleving waar de vrouw afgeschermd wordt, dat
percentage nog hoger ligt.
Dat zou er dus voor pleiten dat vrouwen zich juist in de familiale sfeer
moeten bedekken, omdat het daar het meeste mis gaat...

We moeten bij dit alles niet vergeten dat ook in het westen periodes
geweest zijn dat er strenge kledingnormen heersten. Zo is het eeuwen zo
geweest dat rokken tot over de enkels dienden te hangen. In die tijd goldt
het dan ook als een haast pornografische provocatie als een vrouw iets
van haar enkel liet zien. Je kunt je voorstellen dat mannen er op uit waren
om maar een glimp van een enkel of een voetje op te vangen en ze als
dat lukte in alle staten van opwinding geraakten.

mannen worden niet zozeer door blootheid aangetrokken maar door de
manier waarop blootheid bedekt wordt en het raffinement waarmee een
tipje van de sluier opgelicht wordt. (Zelf kan ik nogal getroffen worden
door de intonatie in een stem) In een samenleving waar totale bedekking
van vrouwen norm is, daar heeft slechts het tonen van een haarlok, van
een enkel of van een pols al een zeer erotiserend effect. In dit verband
logisch dat de Taliban dames de vingers afhakte als er een gelakte nagel
onder de burka uitkwam; ze werden er hitsig van...

Samenvattend zou ik dus willen stellen dat de verregaande bedekking van
vrouwen alleen maar een tegengesteld effect heeft dan bedoeld en dat
door bedekkking in de openbaarheid de verleiding binnen de Mahrab
alleen maar groter wordt. Hier ga ik dus even uit van een samenleving
waar alle vrouwen bedekt zijn. In de onze kunnen Moslim mannen (en
vrouwen) als ze dat willen volop aan hun visuele gerief komen en is het
dankzij de "blootheid" van westerse vrouwen dat bedekte vrouwen
"gespaard" worden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2007 om 08:21
next 

PS: het is mahram niet mahrab
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2007 om 10:43
Dank voor je correctie. Wellicht leer ik die taal nog eens....met enige hulp
van de forumleden
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 15:02
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Dank voor je correctie. Wellicht leer ik die taal nog eens....met enige hulp
van de forumleden


mission impossible 4
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 15:39
Maar bij 1, 2 en 3 bleek impossible toch wel possible te zijn?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 15:23

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Assalamu-aleykum,

hoop dat het volgende bestand jouw verder kan helpen. Ik ben het er wel niet 100% mee eens met de schrijfster. Maar dat is het beste wat ik nu bij de hand heb. Alhoewel ik bepaalde zaakjes anders zou uitleggen, ik, ik, ik. Lees gewoon, insha-Allah.

# 1: EE6_De_Hijab_bewerkt_3.0.doc


Assalaam,

Aleikoum assalaam wa rahmatullah,

Barak Allahu feek (beetje wel late reactie ) voor je link..

Helaas was het niet waar ik naar op zoek was, maar moge Allah je zeker belonen voor de moeite!

Wa aleikoum assalaam wa rahmatullah,

Amatoe_Allah

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 17:40
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Maar bij 1, 2 en 3 bleek impossible toch wel possible te zijn?


inderdaad, goed opgemerkt,

insha-Allah

Barak Allahu feek


wa fieki baraka'Allah,


Assalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 14:37
zo leer ik het natuurlijk nooit, h�; als je niet de vertaling er bij levert
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.