Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat is de kleur van de Islam?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
~kouba3~ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~kouba3~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat is de kleur van de Islam?
    Geplaatst op: 31 december 2006 om 16:41

 

Hai,

Ik had een keer gehoort van iemand dat de islam een kleur heeft.

Ik weet niet hoe het precies zit, dus vroeg ik me ook af of iemand er wat van weet en het me kan uitleggen en wat die kleur dan is?

En als het niet waar is wat me verteld is, ewa ja dan liegt diegene zwaar tegen mij?

Maar goed, ik hoop dat jullie wat antwoorden voor me hebben, ben benieuwd.

~Kouba3~

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2007 om 03:57

Groen is de kleur van de islam. Alle kleuren hebben een betekenis.

Groen staat voor leven en vrede.

The color green has been associated with Islam for many centuries. It is not clear why this is so. Some say green was Muhammad�s favorite color and that he wore a green cloak and turban. Others believe that it symbolizes nature and life, hence the physcial manifestation of God. In the Qur'an {Surah 18:31), it is said that the inhabitants of paradise will wear green garments of fine silk. While the reference to the Qur'an is verifiable, it is not clear if other explanations are reliable or mere folklore. Regardless of its origins, the color green has been considered especially Islamic for centuries.

 

Nefertiti

Terug naar boven
~kouba3~ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~kouba3~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2007 om 13:14

Bedankt

H�h�, eindelijk iemand met antwoorden.

Schoukran Nefertiti

~Kouba3~

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.