Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAmerikaanse helikopter gecrasht in Irak

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Amerikaanse helikopter gecrasht in Irak
    Geplaatst op: 20 januari 2007 om 11:44

Amerikaanse helikopter gecrasht in Irak

Ten noordoosten van de Iraakse hoofdstad Bagdad is een Amerikaanse helikopter verongelukt. Alle 13 inzittenden zijn daarbij omgekomen. Dat meldt het Amerikaanse leger.


Oorzaak
Waardoor de crash is veroorzaakt is nog niet duidelijk. Dat wordt onderzocht. Het leger houdt er mogelijk rekening mee dat het toestel is neergehaald: in de verklaring van het leger werd dat in ieder geval niet tegengesproken.

Invasie
Sinds de invasie in Irak vier jaar geleden zijn er tientallen helikopters neergestort. Dat kostte honderden Amerikanen het leven.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2007 om 13:17
Salaam Alaikum,

Op deze wijze ben je net zo erg als de Amerikanen zelf.

Wat een niveau.

Salaam


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2007 om 13:48

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,

Op deze wijze ben je net zo erg als de Amerikanen zelf.

Wat een niveau.

Salaam


salaam aleykoum,

wat is daar erg aan als je zegt alhamdullilah?

Ze vermoorden onze broeders en zusters daar en nog meer ergere dingen zal ik je eens een keer een paar videos erover sturen?

Dan zal je die Amerikanen vanzelf wat meer haten ik heb het niet over het Amerikaanse volk maar over de militairen die voor deze oorlog zijn en met gejuich vaak de moslims vermoorden.

Allah(swt) weet wanneer we dood gaan maar het is niet erg om blij te zijn als er eens wat slachtoffers vallen aan de vijand kantzijde en ze toond niet eens haar vreugde maar zegt alleen alhamdullilah(Alle lof en dank zij Allah) wat wij als moslims in alle situaties moeten zeggen in voorspoed en in tegenspoed.

Allah heeft dit al bepaald dat deze Amerikanen gechrast zijn we moeten zelfs alhamdullilah zeggen als je eigen kind dood is,omdat Allah(swt)het zo bepaald heeft en Hij neemt ons allemaal op een bepaald moment weer terug hoe en wanneer is niet bekend alleen bij de Almachtige Alwetende,dat wijst juist dat je imaan bezit als je alhamdullilah zegt in moeilijke situatie en er niet boos om word

Wa Aleykoum Salaam

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2007 om 14:00
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,

Op deze wijze ben je net zo erg als de Amerikanen zelf.

Wat een niveau.

Salaam


salaam aleykoum,

wat is daar erg aan als je zegt alhamdullilah?

Ze vermoorden onze broeders en zusters daar en nog meer ergere dingen zal ik je eens een keer een paar videos erover sturen?

Dan zal je die Amerikanen vanzelf wat meer haten ik heb het niet over het Amerikaanse volk maar over de militairen die voor deze oorlog zijn en met gejuich vaak de moslims vermoorden.

Allah(swt) weet wanneer we dood gaan maar het is niet erg om blij te zijn als er eens wat slachtoffers vallen aan de vijand kantzijde en ze toond niet eens haar vreugde maar zegt alleen alhamdullilah(Alle lof en dank zij Allah) wat wij als moslims in alle situaties moeten zeggen in voorspoed en in tegenspoed.

Allah heeft dit al bepaald dat deze Amerikanen gechrast zijn we moeten zelfs alhamdullilah zeggen als je eigen kind dood is,omdat Allah(swt)het zo bepaald heeft en Hij neemt ons allemaal op een bepaald moment weer terug hoe en wanneer is niet bekend alleen bij de Almachtige Alwetende,dat wijst juist dat je imaan bezit als je alhamdullilah zegt in moeilijke situatie en er niet boos om word

Wa Aleykoum Salaam

Salaam,

Of hij het zegt omdat hij blij is dat er doden zijn gevallen, of omdat je gewoon Alhamdulillah moet zeggen, mag hij zelf duidelijk maken. Het komt over alsof hij de eerste bedoelt, en dat komt bij sommigen verkeerd over.

En elkaars haat vergroten is onjuist. Je moet juist medelijden met ze hebben en voor ze bidden.

Als er doden vallen zeg gewoonlijk Inalillahi wa inaeleihiragi'oen (goed gespeld?).

Wassalaam

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2007 om 14:18

Salaam Alaikum,

Wat sommige Amerikaanse militairen in Irak doen is schandalig en onrechtvaardig (ik leg de nadruk op sommigen). Jullie denken toch zeker niet, dat ik hen hier ga verdedigen? Wat ik natuurlijk overduidelijk bedoel is , dat wij nooit dezelfde weg moeten bewandelen als de koeffaar of zoals sommigen het zouden zeggen "de vijand". Vanaf het moment dat "wij" de Ummah staan te juichen om de dood van "onze" vijand, verworden wij of bekomen wij tot hetzelfde niveau.

Mohammed, vrede zij met hem, ging altijd met eer en respect om, met zijn vijanden. Ongelovigen werden door hem niet gedood met de vreugde en dankroep aan Allah, eerder het tegenovergestelde was het geval.

Vanaf het moment de Moslim zich niet meer als een Moslim gaat gedragen is het te laat. Weet je wat ik steeds meer probeer? Te bedenken hoe Mohammed, vrede zij met hem zou handelen en doen. Ik weet zeker dat dit niet op deze wijze zou geschiedden.

Ik hoop dat Allah de zonden en fouten kan vergeven van die Amerikanen in die helikopter (voorzover we daar over mogen spreken). Voor het zelfde geval waren het die paar good guys die daar in Irak rondlopen. Want om het even scherper te stellen, niet alle Amerikanen begaan misdaden! Velen staan daar Moslims te helpen in ziekenhuizen en weeshuizen. In sommige ziekenhuizen leven kinderen dankzij de high tech apperatuur van diezelfde VS. Velen die voorheen kansloos waren, leven nu.

Het gaat om ONZE manier van doen. Het is ook een vorm van Jihad om dit te zeggen!

Wa Salaam Alaikum
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2007 om 16:39
06:45- En vervolgens werd de laatste van het volk dat onrechtvaardig was vernietigd; alle lof zij Allah, Heer der werelden.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 01:38

Dus bovenstaande zegt dat Moslims Allah moeten danken als Amerikanen sneuvelen? Of het nu goede of slechte mensen waren? Weten wij dat? Zullen wij het ooit weten?

Op basis van een nieuwsartikel gaan wij God danken voor de dood? Het blijft een wijze van handelen die ik afkeur.






Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 03:31

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,

Op deze wijze ben je net zo erg als de Amerikanen zelf.

Wat een niveau.

Salaam


mag ik mijn heer allah niet danken  ?

nogmaals alhamdoelilah .

het is een vals beschuldeging  dat je over mij uit 

Je vind mij net zogoed als een  vieze verkrachters  moordenaars

die in het  land van moslims zonder recht  mijn zusters  en broeders onderdrukken  en hun dochters en vrouwen  verkrachten en terwijl  de mannen kijken en hen daarna vermoorden .

dat jij mij  met hen vergelijkt  is zelig moge allah je vergeven 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 03:32
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,

Op deze wijze ben je net zo erg als de Amerikanen zelf.

Wat een niveau.

Salaam


salaam aleykoum,

wat is daar erg aan als je zegt alhamdullilah?

Ze vermoorden onze broeders en zusters daar en nog meer ergere dingen zal ik je eens een keer een paar videos erover sturen?

Dan zal je die Amerikanen vanzelf wat meer haten ik heb het niet over het Amerikaanse volk maar over de militairen die voor deze oorlog zijn en met gejuich vaak de moslims vermoorden.

Allah(swt) weet wanneer we dood gaan maar het is niet erg om blij te zijn als er eens wat slachtoffers vallen aan de vijand kantzijde en ze toond niet eens haar vreugde maar zegt alleen alhamdullilah(Alle lof en dank zij Allah) wat wij als moslims in alle situaties moeten zeggen in voorspoed en in tegenspoed.

Allah heeft dit al bepaald dat deze Amerikanen gechrast zijn we moeten zelfs alhamdullilah zeggen als je eigen kind dood is,omdat Allah(swt)het zo bepaald heeft en Hij neemt ons allemaal op een bepaald moment weer terug hoe en wanneer is niet bekend alleen bij de Almachtige Alwetende,dat wijst juist dat je imaan bezit als je alhamdullilah zegt in moeilijke situatie en er niet boos om word

Wa Aleykoum Salaam

Salaam,

Of hij het zegt omdat hij blij is dat er doden zijn gevallen, of omdat je gewoon Alhamdulillah moet zeggen, mag hij zelf duidelijk maken. Het komt over alsof hij de eerste bedoelt, en dat komt bij sommigen verkeerd over.

En elkaars haat vergroten is onjuist. Je moet juist medelijden met ze hebben en voor ze bidden.

Als er doden vallen zeg gewoonlijk Inalillahi wa inaeleihiragi'oen (goed gespeld?).

Wassalaam

inalilahi wa inna ilyhi raihoen  dat zeg ik wel over  een moslim

en niet een moordenaar

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 03:44
 

 

 

Bloedige dag voor Amerikanen in Irak

Uitgegeven: 21 januari 2007 06:51
Laatst gewijzigd: 21 januari 2007 10:47

BAGDAD - De Amerikaanse strijdkrachten in Irak hebben zaterdag zware klappen gekregen. Een helikoptercrash eiste twaalf levens, vijf militairen vonden de dood tijdens gevechten in Kerbala en elders in Irak sneuvelden nog eens twee Amerikanen, maakten de strijdkrachten bekend.

Met twintig slachtoffers was het de bloedigste dag voor de VS in Irak in lange tijd. Een woordvoerder moest zaterdag bovendien nog het overlijden van twee militairen op vrijdag melden.

Granaten

Het gevecht bij een regeringsgebouw in Kerbala was bovendien de bloedigste in het sjiitische zuiden dat de Amerikanen in twee jaar leverden. De Amerikanen werden er bestookt met granaten en geweervuur. Op het moment van de aanval bevonden zich duizenden pelgrims in de voor sjiitische moslims heilige stad, ruim 100 kilometer ten zuiden van Bagdad.

Vlammen

De helicrash vond plaats ten noordoosten van de hoofdstad. Ooggetuigen vertelden hoe ze het toestel, een Blackhawk-transporthelikopter, in vlammen zagen neerkomen.

In het gebied waar de helikopter crashte, de provincie Diyala, wordt geregeld fel strijd geleverd tussen het Amerikaanse leger en soennitische opstandelingen. Een legerwoordvoerder meldde dat er acht en vier bemanningsleden in zaten. Het Amerikaanse leger wilde echter geen details geven over de oorzaak.

In de afgelopen vier jaar zijn al tientallen helikopters neergestort in Irak. De meesten verongelukten, een aantal werd neergehaald door opstandelingen.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 04:40
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


Dus bovenstaande zegt dat Moslims Allah moeten danken als Amerikanen sneuvelen? Of het nu goede of slechte mensen waren? Weten wij dat? Zullen wij het ooit weten?

Op basis van een nieuwsartikel gaan wij God danken voor de dood? Het blijft een wijze van handelen die ik afkeur.




Salaam aleikoum.

Geprezen en gedankt wordt Allah als de Amerikanen sneuvelen. Het onrechtvaardige volk wordt vernietigd en het gelovige volk wordt geholpen. Allah houdt niet van onrechtvaardigheid en Hij wordt geprezen als de onrechtvaardigen worden vernietigd en Hij wordt geprezen als de gelovigen overwinnen en Hij wordt ook geprezen als de mujahideen sneuvelen.

Waren het goede mensen?

Koran 85:10 - Voorwaar, degenen die de gelovige mannen en vrouwen bestraften (fatanoe- met fitna, oorlog, terreur en onrechtvaardigheid) en daarna geen berouw toonden, voor hen is de bestraffing van de Hel, en voor hen is de verbrandende bestraffing.

De Amerikaanse soldaten zullen rechtstreeks naar de hel gaan. Vanwege hun onrechtvaardigheid en ongeloof en het vermoorden van onschuldigen, mensen die zich overgegeven hebben aan Allah in Islam.

En de oprechte moslim die sneuvelt zal Allah zelf danken en lofprijzen en op de grote dag zal hij de ongelovige Amerikanen uitlachen, wanneer hij ligt op zachte tapijten, in het gezelschap zit van de maagden van het paradijs, etend van de heerlijke vruchten, relaxend zonder zorgen.

83:34 - Maar op deze Dag zullen degenen die geloven lachen over de ongelovigen.

83:35 - Op rustbanken kijken zij toe.

83:36 - Worden de ongelovigen niet vergolden voor wat zij plachten te doen?


En de oprechte moslim dankt Allah voor de rechtvaardigheid van de Heilige Koran die hij hoog houdt bij de jihad. Hoe rechtvaardiger kun je zijn als je het onderstaande praktiseert van de woorden van Allah.

09:6 - En wanneer een van de veelgodenaanbidders bescherming bij jullie zoekt; geeft hem dan bescherming, zodat Hij het woord van Allah hoort. En brengt hem daarna naar een plaats die veilig voor hem is. Dat is omdat zij een volk zijn dat niet weet.

Maar nee, deze onrechtvaardige Amerikaanse veelgodenaanbidders weten niet wat rechtvaardigheid inhoudt. Zij hebben plaatsen als Guantanamo op een onbewoonbaar eiland voor degenen die bescherming hebben gezocht bij hen. Dat is hun idee van een veilige plaats, met prikkeldraad en blaffende honden en elektroshocks.

De woorden van Allah zijn zoals gewoonlijk waarheid:

9:6 - Hoe kan het zijn dat wanneer zij de overhand over jullie hebben, zij niet waken over de verwantschapsbanden met jullie noch over de afspraken? Zij behagen jullie met hun monden, terwijl hun harten afkerig zijn. En de meeste van hen zijn verderfzaaiers.

Alhamdu li Allah voor het vernietigen van deze verderfzaaiers.

Salaam aleikoum.


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 04:49

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


Salaam Alaikum,

Wat sommige Amerikaanse militairen in Irak doen is schandalig en onrechtvaardig (ik leg de nadruk op sommigen). Jullie denken toch zeker niet, dat ik hen hier ga verdedigen? Wat ik natuurlijk overduidelijk bedoel is , dat wij nooit dezelfde weg moeten bewandelen als de koeffaar of zoals sommigen het zouden zeggen "de vijand". Vanaf het moment dat "wij" de Ummah staan te juichen om de dood van "onze" vijand, verworden wij of bekomen wij tot hetzelfde niveau.

Mohammed, vrede zij met hem, ging altijd met eer en respect om, met zijn vijanden. Ongelovigen werden door hem niet gedood met de vreugde en dankroep aan Allah, eerder het tegenovergestelde was het geval.

Ken je het boek de biografie van de Profeet saws?

ik dacht een paar maanden net zoals jij erover zo van ach de Profeetsaws zal dat en dat wel zo en zo hebben gedaan maar lees dat boek maar eens dan zal je tegenkomen dat de Profeet saws eens 700 joden liet onthoofden en hij had toen een grote glimlach om zijn mond,daar gaat natuurlijk vele martelingen vooraf op de moslims en veel geduld met de koefaar in die tijd maar op den duur hield die geduld natuurlijk ook een keertje op moslims werden vroeger gewoon opengesneden zoals Hind die at een stuk lever van hamza later heeft zij zich bekeerd tot de islam,ook werden moslims heel erg gemarteld tot de dood toe soms door het lezen van dat boek zal je een andere kijk hebben en zal je erachter komen als je nog meer in de islam verdiept dat je je vijanden best mag haten,ze zijn immers vervloekt en iedereen die recht heeft om hun te vervloeken vervloeken hun ook.

Het is overgeleverd dat de Boodschapper van Allaah heeft gezegd: �Allaah de Allerhoogste zegt (in een hadieth Qoedsie):

�Als iemand een vriend van Mij als vijand neemt, dan verklaar Ik hem de oorlog.� (Boechaarie en Moslim)

 



Vanaf het moment de Moslim zich niet meer als een Moslim gaat gedragen is het te laat. Weet je wat ik steeds meer probeer? Te bedenken hoe Mohammed, vrede zij met hem zou handelen en doen. Ik weet zeker dat dit niet op deze wijze zou geschiedden.

Ik hoop dat Allah de zonden en fouten kan vergeven van die Amerikanen in die helikopter (voorzover we daar over mogen spreken). Voor het zelfde geval waren het die paar good guys die daar in Irak rondlopen. Want om het even scherper te stellen, niet alle Amerikanen begaan misdaden! Velen staan daar Moslims te helpen in ziekenhuizen en weeshuizen. In sommige ziekenhuizen leven kinderen dankzij de high tech apperatuur van diezelfde VS. Velen die voorheen kansloos waren, leven nu.

Het gaat om ONZE manier van doen. Het is ook een vorm van Jihad om dit te zeggen!

Klopt door ons gedrag en een goede voorbeeld geven is belangrijk.

Mee eens maar dan nog de meesten staan er onder druk en moorden onze broeders en zusters uit de programmas die jij bekijkt tonen de andere kant en zo willen ze laten geloven dat ze goed werk in iraq verrichten,dus er zijn inderdaad 2 kanten van het verhaal,maar hebben de irakezen hun met gejuich ontvangen?zijn ze blij dat amerika daar is?weinigen zijn daar blij mee ze hebben er niets te zoeken het is hun land dat helemaal verwoest is.

Wa Salaam Alaikum

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 04:53

salaam aleykoum,

duidelijk agie 3abd Arra7maan

DjazakAllah Ghairan

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 05:03

ja barakalufik broeder  amin op je do3a

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 05:10

Salaam,

inalilahi wa inna ilyhi raihoen  dat zeg ik wel over  een moslim

en niet een moordenaar

Het gekke is dat jij ze niet eens kent. Misschien waren het jongens van 18/19 die daar net een week waren en meteen dood zijn gegaan, of misschien ook niet. Feit dat jij dat niet zeker weet moet ervoor zorgen dat je bij twijfel het zekere kiest. Dat is namelijk daar niet blij om zijn, want je weet niet of het moordenaars waren.

En moordenaar of geen moordenaar, we zullen uiteindelijk allemaal terugkeren tot Allah swt, hij zal ons allen berechten.

Sowieso moet je niet blij zijn als iemand doodgaat. Er zijn Amerikaanse soldaten die zich hebben bekeerd nadat ze in Irak zijn geweest. Wat als een van deze jongens hetzelfde zou hebben gedaan? Die kans bestaat, om nu blij te zijn dat ze dood zijn gegaan en in hel zullen belanden(IETS WAT JE OOK NIET ZEKER WEET) past niet bij een moslim. Als men de hel zou zien, zouden ze hun ergste vijand dat niet eens wensen (denk ik tenminste met mijn gezonde verstand, maar dat kan ook van de mate waarin je iemand wilt vergeven afhangen!).

En hou op broeder Abdul-Khaliqs tekst uit de context te rukken en hem daarmee vals te beschuldigen. Je weet dat hij mikte op het punt waar jij blij bent met het doodgaan van mensen waarvan jij niet eens de identiteit en achtergrond kent. Vele Amerikaanse soldaten zijn ook daarheen gegaan met het gedachte dat ze misdaden zouden bestrijden en mensen zouden helpen. Denk je dat zij ook allemaal blij zijn met wat daar gebeurt? Ik denk dat geen een daar nu WIL blijven, ze hebben echter geen keus, door Bush zitten ze daar zonder een uitweg.

Wassalaam

ps. Hiermee keur ik hun misdaden absoluut niet goed, haal het niet in je hoofd...

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 05:17
wie hou je voor de gek ???
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 05:18
lees de bericht van broeder 3abdara7maan   waarom ik wel blij ben 
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 06:19
Asalaam Alaikum,

Ik ben het hartgrondig oneens met de wijze waarop hier wordt gereageerd.

Van taqwaa ben ik het gewend kortzichtige en makkelijke uitspraken te lezen. Die poneert standaard een tekst, kijkt vervolgens hoe de andere broeders reageren en reageerd daar vervolgens met een wijze van, zie je wel! Totaal niet overtuigend en het boeit mij verder ook niet. Dat anderen vervolgens het slechte voorbeeld geven door zaken uit de context te plaatsen is natuurlijk geheel voor hun eigen rekening.

Ik dank broeder Afghanmoslim voor zijn uitleg. Hij is tot nu toe de enige die de boodschap begrijpt en aanvoelt wat ik tracht te zeggen en uit te leggen. Gelukkig zijn er nog broeders die niet alleen maar haat in zich dragen.  De grootste Jihad lever je in jezelf. Daar waar de haat heerst dient barmhartigheid te overwinnen.

Wa Salaam
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 06:46
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Asalaam Alaikum,

Ik ben het hartgrondig oneens met de wijze waarop hier wordt gereageerd.

Van taqwaa ben ik het gewend kortzichtige en makkelijke uitspraken te lezen. Die poneert standaard een tekst, kijkt vervolgens hoe de andere broeders reageren en reageerd daar vervolgens met een wijze van, zie je wel! Totaal niet overtuigend en het boeit mij verder ook niet. Dat anderen vervolgens het slechte voorbeeld geven door zaken uit de context te plaatsen is natuurlijk geheel voor hun eigen rekening.

Ik dank broeder Afghanmoslim voor zijn uitleg. Hij is tot nu toe de enige die de boodschap begrijpt en aanvoelt wat ik tracht te zeggen en uit te leggen. Gelukkig zijn er nog broeders die niet alleen maar haat in zich dragen.  De grootste Jihad lever je in jezelf. Daar waar de haat heerst dient barmhartigheid te overwinnen.

Wa Salaam


ergens in een andere post zei je dat het volk wordt geholpen met behulp van high-tech apparatuur, maar als de Amerikanen Irak niet hadden binnengevallen, dan hadden ze geen apparatuur nodig!!

zij hebben het recht niet in Irak te zijn, ik heb er geen enkel probleem mee als er Amerikanen worden afgeslacht.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 07:04

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Asalaam Alaikum,

Ik ben het hartgrondig oneens met de wijze waarop hier wordt gereageerd.

Van taqwaa ben ik het gewend kortzichtige en makkelijke uitspraken te lezen. Die poneert standaard een tekst, kijkt vervolgens hoe de andere broeders reageren en reageerd daar vervolgens met een wijze van, zie je wel! Totaal niet overtuigend en het boeit mij verder ook niet. Dat anderen vervolgens het slechte voorbeeld geven door zaken uit de context te plaatsen is natuurlijk geheel voor hun eigen rekening.

Ik dank broeder Afghanmoslim voor zijn uitleg. Hij is tot nu toe de enige die de boodschap begrijpt en aanvoelt wat ik tracht te zeggen en uit te leggen. Gelukkig zijn er nog broeders die niet alleen maar haat in zich dragen.  De grootste Jihad lever je in jezelf. Daar waar de haat heerst dient barmhartigheid te overwinnen.

Wa Salaam

 het gaat je goed broeder

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 07:08

Dat is uiteraard geheel wederzijds, ga je op een hele lange reis?
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 08:13
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212



zij hebben het recht niet in Irak te zijn, ik heb er geen enkel probleem mee als er Amerikanen worden afgeslacht.


En ik niet dat de terroristen worden verpletterd. De idioten die goede burgers laten exploderen met hun laffe, op afstand bedienbare bommetjes: dood aan hen.

Btw: dat zijn dezelfde lafaards als die het op de Amerikanen hebben gemunt. Dus: go Amerika. Hit them. Hit them hard.
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 08:20

Btw: dat zijn dezelfde lafaards als die het op de Amerikanen hebben gemunt. Dus: go Amerika. Hit them. Hit them hard.

Of de Amerikanen nou iets doen wat goed is of fout, het is algemeen bekend dat ze door de Joden worden gesteund.

Gegroet!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 08:25
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Btw: dat zijn dezelfde lafaards als die het op de Amerikanen hebben gemunt. Dus: go Amerika. Hit them. Hit them hard.

Of de Amerikanen nou iets doen wat goed is of fout, het is algemeen bekend dat ze door de Joden worden gesteund.

Gegroet!



Beste Thorax, dit komt inderdaad deze discussie niet ten goede. Ik zou graag deze discussie willen voeren op basis van wat er is geponeert.
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 09:00

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Asalaam Alaikum,

Ik ben het hartgrondig oneens met de wijze waarop hier wordt gereageerd.

Van taqwaa ben ik het gewend kortzichtige en makkelijke uitspraken te lezen. Die poneert standaard een tekst, kijkt vervolgens hoe de andere broeders reageren en reageerd daar vervolgens met een wijze van, zie je wel! Totaal niet overtuigend en het boeit mij verder ook niet. Dat anderen vervolgens het slechte voorbeeld geven door zaken uit de context te plaatsen is natuurlijk geheel voor hun eigen rekening.

Ik dank broeder Afghanmoslim voor zijn uitleg. Hij is tot nu toe de enige die de boodschap begrijpt en aanvoelt wat ik tracht te zeggen en uit te leggen. Gelukkig zijn er nog broeders die niet alleen maar haat in zich dragen.  De grootste Jihad lever je in jezelf. Daar waar de haat heerst dient barmhartigheid te overwinnen.

Wa Salaam

 

Salaam Aleikom,

Ik begrijp je punt wel. Haat is een slechte raadgever. De situatie in Irak is misdadig, De toedracht en oorzaak zijn misdadig etc.etc. De reacties hier zijn ook misdadig..

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 09:37
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

06:45- En vervolgens werd de laatste van het volk dat onrechtvaardig was vernietigd; alle lof zij Allah, Heer der werelden.

﴿ �������� ������� ��������� ��������� ��������� ����������� ������ ����� ������������� ﴾

Salaam aleikoum,

Met dit vers werd de eerste Khotbat Aljumu3a in de masjid al-Aqsa begonnen door sheich muhammad ibn zakky (rahimahu Allah), op 4 Shaban van het jaar 583 of 10 oktober van het jaar 1187, nadat Alqods alshareef werd bevrijd door de moejahidien onder leiding van Salah Aldien Alayyoebie (rahimahu Allah), van dezelfde christelijke kruisvaarders.

Hieronder een link hierover, jammer dat er geen engelse vertaling is.

http://abdelkafy.com/html/modules.php?name=News&file=art icle&sid=59


Dit vers zal waarheid worden in Irak, Afghanistan, Palestina, Tjetsjenie, Somalie en de rest van de Islamitische wereld.

walhamdu li Allah Rabbi al'alamien.

Salaam aleikoum.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 09:38

Ik dank broeder Afghanmoslim voor zijn uitleg. Hij is tot nu toe de enige die de boodschap begrijpt en aanvoelt wat ik tracht te zeggen en uit te leggen. Gelukkig zijn er nog broeders die niet alleen maar haat in zich dragen.  De grootste Jihad lever je in jezelf. Daar waar de haat heerst dient barmhartigheid te overwinnen.

Ik dank jou ook broeder. Ik ben nooit blij geweest met wat andere (kafur) is overkomen, als er ��n dood gaat zal ik dat zeker ook niet zijn. Ik weet dat er ergens een moeder/broer/zus/etc. is die nu om die persoon rouwt.

Waren het trouwens niet de profeten die de volkeren waar ze naartoe waren gezonden zo graag op de pad van Allah swt wilden krijgen, omdat ze o.a. de kafur de hel niet gunden?

wie hou je voor de gek ???

Dan niet, je vindt het geklets. Best, weet dat juist diegenen die barmhartigheid schenken daar ook veel kans op maken.

lees de bericht van broeder 3abdara7maan   waarom ik wel blij ben 

Hij zegt ook dat die soldaten naar hel gaan. Kun(nen) jij en/of hij mij voor 100% garanderen dat dat werkelijk zal gebeuren? Al zou dat gebeuren, dan zou ik alsnog niet om hun dood lachen.

assalaam

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 10:51

Lucas 23
33 Aangekomen bij de plek die de Schedelplaats heet, werd hij
gekruisigd, samen met de twee misdadigers, de een rechts van hem, de
ander links. 34 Jezus zei: �Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze
doen.�
De soldaten verdeelden zijn kleren onder elkaar door erom te dobbelen.
35 Het volk stond toe te kijken. De leiders hoonden hem en zeiden:
�Anderen heeft hij gered; laat hij nu zichzelf redden als hij de messias van
God is, zijn uitverkorene!� 36 Ook de soldaten dreven de spot met hem,
ze gingen voor hem staan en boden hem zure wijn aan, 37 terwijl ze
zeiden: �Als je de koning van de Joden bent, red jezelf dan!� 38 Boven
hem was een opschrift aangebracht: �Dit is de koning van de Joden�. 39
Een van de gekruisigde misdadigers zei spottend tegen hem: �Jij bent
toch de messias? Red jezelf dan en ons erbij!� 40 Maar de ander wees
hem terecht met de woorden: �Heb jij dan zelfs geen ontzag voor God nu
je dezelfde straf ondergaat? 41 Wij hebben onze straf verdiend en worden
beloond naar onze daden. Maar die man heeft niets onwettigs gedaan.�
42 En hij zei: �Jezus, denk aan mij wanneer u in uw koninkrijk komt.�
43 Jezus antwoordde: �Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het
paradijs zijn.�



de kans is groot dat er bij de helicopterbemanning een dergelijk geloof
was in het offer van Isa. Dan komt het wel goed. 

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 13:11

Abdul-Khaliq, dankje !!
Je hebt een open visie.
En taqwaa, Amerika hoort misschien in Irak niet thuis. Maar maakt dat elke Amerikaanse jongen die naar Irak vertrekt per definitie slecht?

Wat met verplegers, dokters en zelfs soldaten die �cht wel willen helpen, zijn zij slecht omdat hun leider een foute beslissing neemt. Is niet elke persoon verantwoordelijk voor zijn/haar daden. En is het niet de intentie die telt.

Moslimboy wat jij tegen thorax zegt is ronduit walgelijk. En raakt bepaalde mensen,waaronder ikzelf dieper dan je denkt.
Wat mij betreft heeft alles wat je hier verder schrijft g��n waarde meer, tot er exuses volgen voor je uitspraak.

Mvg,

Stampertje

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2007 om 14:08
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Abdul-Khaliq, dankje !!
Je hebt een open visie.
En taqwaa, Amerika hoort misschien in Irak niet thuis. Maar maakt dat elke Amerikaanse jongen die naar Irak vertrekt per definitie slecht?

Wat met verplegers, dokters en zelfs soldaten die �cht wel willen helpen, zijn zij slecht omdat hun leider een foute beslissing neemt. Is niet elke persoon verantwoordelijk voor zijn/haar daden. En is het niet de intentie die telt.

Moslimboy wat jij tegen thorax zegt is ronduit walgelijk. En raakt bepaalde mensen,waaronder ikzelf dieper dan je denkt.
Wat mij betreft heeft alles wat je hier verder schrijft g��n waarde meer, tot er exuses volgen voor je uitspraak.

Mvg,

Stampertje



@stampertje: Ik ben blij dat jij dit ook zo ziet.

@Moslimboy: ik sta niet bekend als een zionistenvriend. Maar je maakt de vergissing dat elke Jood een zionist is. Niet alle Joden zijn vijandig gezind jegens Palastina, in tegendeel zelfs.

De kwalificatie kankerzionisten is niet goed en onnodig kwetsend.
 
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.107 seconden.