Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mogen Christenen varkensvlees eten?

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mogen Christenen varkensvlees eten?
    Geplaatst op: 03 februari 2007 om 04:43
Ik heb geen godsdienst, Abtt. En ik ga niet bij een godsdienst. Vanwege die "antwoorden".
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 07:05

Haha, bij een godsdienst gaan. Heel postmodern gesproken.

Draag jij een hoedje als je zondags naar de kerk gaat? Want dat staat toch in de bijbel...? Om het even kort te houden, jij bent van het Christelijk geloof,... Mag ik vragen laat jij iets voor wat het is om jouw geloof te beleiden? Laat jij 'iets' dat je geloof afschrijft of iets dat je geloof voorschrijft?

Ik draag geen hoedje. Het sleutelwoord is: 13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt? Tegenwoordig is kort haar of zelfs een kaal hoofd niet pers� ongepast voor een vrouw, dus, zo redeneer ik, een onbedekt hoofd ook niet. Hetzelfde met de regels over mannen- en vrouwenkleding. Broeken zijn tegenwoordig net zo vrouwelijk en soms nog vrouwelijker dan lange rokken. Volgens deze tijd draag ik dus gewoon vrouwenkleding ook al loop ik niet vaak in een rok.

De Bijbel deelt niet alles direct in in halal of haram. Soms is iets bijvoorbeeld onverstandig maar niet meteen slecht. De grens is gewoon niet altijd duidelijk en je mag dan zelf je gezonde verstand gebruiken en de situatie beoordelen. Dat heb je ook bij de Islam. Ik zie op het forum dat moslims bij twijfel vaak geleerden raadplegen. Ikzelf zou ook gaan lezen wat christelijke geleerden erover geschreven hebben en verder zou ik gaan bidden om een antwoord en dan gewoon doen wat mij het verstandigst en het beste lijkt. "What would Jesus do". Dan kan het zo zijn dat ik iets laat wat de Bijbel niet verbiedt. Niet om extra punten binnen te halen maar gewoon omdat me dat verstandiger of veiliger lijkt. Ik vind het bijvoorbeeld onverstandig om geestverruimende drugs te gebruiken, maar dat betekent niet dat ik dat meteen zondig vind. 

Terug naar boven
Saved Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Saved Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 08:33
Regels of voorschriften: gemaakt om de mens te dienen en niet het omgekeerde.
Terug naar boven
Saved Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Saved Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 09:11

ABTT schreef: ...want met alle respect,... ik heb nog steeds geen antwoorden behalve hoe innerlijk het is, ect... etc... zoals Yusuf Estes (Moge Allah hem behouden) zei, toen hij nog Christen was: 'Vertel me niet over jouw droom van gisterennacht of over hoe diep je geloof in je hart zit, maar bewijs me dat jouw godsdienst de ware is!'
 

Beste ABTT,

als ik heel even mag reageren op jouw tekst. Ik zou mezelf zeer na�ef vinden als ik het bewijs van de ware godsdienst zou overlaten aan een medegelovige moslim of christen of praktiseerder van welk andere godsdiens dan ook. Waarom wil een sterveling een ander sterveling bewijzen dat een bepaalde godsdienst de ware is. Of, waarom verwacht of zoekt een sterveling het bewijs bij een andere sterveling. Is toch erg. Twee onvolmaakte mensen gaan elkaar bewijzen wat de ware godsdienst is. Ik weet zeker dat geen mens mij kan bewijzen welke godsdienst de ware is. Ik kan uren naar een imaan of prediker luisteren. Geen van beide kunnen bewijzen leveren. Geloof me maar.

Ik zou zeggen: als je tussen twee of meerdere godsdiensten wilt weten welke de ware is moet je het niet aan een mens overlaten maar zelf de 2 of meerdere godsdiensten bestuderen. Ik zou zeggen zoek zowel een bijbel als een koran en bestudeer. Stel vragen aan imaans en/of bijbelleraars. Meer voor de uitleg (informatief dus).En aangezien geen mens je zal kunnen bewijzen, zal je nadat je de gosdiensten hebt bestudeert toch het simpel gebed moeten doen aan DE WARE GOD; bewijs me aub>wijs mij de ware weg. Als je dit met een oprecht hart doet zal het gebeuren. Tijd is daarbij geen factor, het kan nu of na jaren gebeuren.

Als slot; ik zou nooit de arrogantie nemen om te denken dat ik een ander zal bewijzen dat mijn godsdienst de ware is. Zo ontstaan godsdienst oorlogen en conflicten. "Let God be the Judge" 

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 09:18
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door ABTT



In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Veel wetten in het Oude Testament gelden niet meer in het nieuwe. Moslims kennen zoiets ook als abrogatie (Nasiekh). Maar in de Bijbel gaat er vergeleken met de Koran wel een grotere tijd en grote gebeurtenissen overheen voor iets verandert; zoals het leven, de dood en de opstanding van Jezus. Jezus heeft dus de wet niet veranderd maar wat hij gedaan heeft heeft wel een aantal wetten ongedaan gemaakt of een andere betekenis gegeven.
dus toch veranderd ?


Nee, er is in feite niks veranderd. Het beoogd DOEL van die wetten is opnieuw onder de loep genomen, en er is een betere, liefdevoller en humaner, MANIER bedacht om dat doel tot realiteit te maken: het Koninkrijk Gods in deze wereld. Lees je wel eens z�lf uit de Evangelie�n, Abtt?


Ik heb geen bijbel thuis en het lezen uit de bijbel vanuit de pc, daar wordt ik zo moe van .

Als ik eerlijk mag zijn tegen jouw alZukar. Ik probeer hier meer te weten te komen en toen ik (voordat ik een pauze nam) actief was op dit forum zag ik dat Bonifatius 'de praktiserende christen' was. Als hij terug online komt zou ik van hem wat vragen over bepaald onderwerpen om zo te leren, want met alle respect,... ik heb nog steeds geen antwoorden behalve hoe innerlijk het is, ect... etc... zoals Yusuf Estes (Moge Allah hem behouden) zei, toen hij nog Christen was: 'Vertel me niet over jouw droom van gisterennacht of over hoe diep je geloof in je hart zit, maar bewijs me dat jouw godsdienst de ware is!'


groet,
Wie vetrouwd er meer op het bestaan van god,dan iemand die zijn liefde voor hem bewijst,door zijn woord te vespreiden en zijn leven af te staan als voorbeeld voor iedereen,zonder ook maar een keer geweld te gebruiken uit naam van zijn schepper en niets hier tegenover heeft gesteld,dan de hoop zijn scheppers liefde te mogen ontvangen. Aan u de eer om een beter voorbeeld of in uw woorden... "Bewijs" te geven dan...
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 11:56
Ik heb overigens w�l een Koran, al zo'n dertig jaar. Iedereen die bij mij in huis is/komt mag die gewoon zien, inzien, lenen...
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 12:58
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik heb overigens w�l een Koran, al zo'n dertig jaar. Iedereen die bij mij in huis is/komt mag die gewoon zien, inzien, lenen...
Daar heb jij dan veel wijsheid uit gehaald.
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 21:47
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik heb overigens w�l een Koran, al zo'n dertig jaar. Iedereen die bij mij in huis is/komt mag die gewoon zien, inzien, lenen...


Kun jij Arabisch lezen, en in welke stijl is die koran (die jij bezit) geschreven?
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Saved Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Saved Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2007 om 03:01

TESTUDO schreef: 

Wie vetrouwd er meer op het bestaan van god,dan iemand die zijn liefde voor hem bewijst,door zijn woord te vespreiden en zijn leven af te staan als voorbeeld voor iedereen,zonder ook maar een keer geweld te gebruiken uit naam van zijn schepper en niets hier tegenover heeft gesteld,dan de hoop zijn scheppers liefde te mogen ontvangen. Aan u de eer om een beter voorbeeld of in uw woorden... "Bewijs" te geven dan...

Dit is krachtig!!!!!!!zijn leven afstaan als voorbeeld voor iedereen, zonder ook maar een keer geweld te gebruiken uit naam van zijn schepper. Heel anders h�, om je leven af te leggen voor ongelovigen en vijanden i.p.v. ze op te blazen.

Dit blijft KRACHTIG!!!wat een LIEFDE!!wat een BEWIJS!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2007 om 05:45
In eerste instantie geplaatst door ABTT


In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik heb overigens w�l een Koran, al zo'n dertig jaar. Iedereen die bij mij in huis is/komt mag die gewoon zien, inzien, lenen...
Kun jij Arabisch lezen, en in welke stijl is die koran (die jij bezit) geschreven?


Ik heb de vertaling van Kramers en mag daaruit graag lezen, ofschoon word beweerd dat in die vertaling veel verloren is gegaan. Maar zelfs al kon ik Arabisch lezen, dan n�g zou mij veel van wat er staat mij ontgaan omdat denken, leefwereld en wereldbeeld van de Koran-tijd wezenlijk verschillen van die van onze tijd. Datzelfde geldt overigens voor �lle oude geschriften.
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2007 om 06:52
In eerste instantie geplaatst door Saved

TESTUDO schreef: 

Wie vetrouwd er meer op het bestaan van god,dan iemand die zijn liefde voor hem bewijst,door zijn woord te vespreiden en zijn leven af te staan als voorbeeld voor iedereen,zonder ook maar een keer geweld te gebruiken uit naam van zijn schepper en niets hier tegenover heeft gesteld,dan de hoop zijn scheppers liefde te mogen ontvangen. Aan u de eer om een beter voorbeeld of in uw woorden... "Bewijs" te geven dan...

Dit is krachtig!!!!!!!zijn leven afstaan als voorbeeld voor iedereen, zonder ook maar een keer geweld te gebruiken uit naam van zijn schepper. Heel anders h�, om je leven af te leggen voor ongelovigen en vijanden i.p.v. ze op te blazen.

Dit blijft KRACHTIG!!!wat een LIEFDE!!wat een BEWIJS!!

"Sterk is niet iemand die een ander op de grond werpt;
Sterk is iemand die zich kan beheersen als die boos is."

De Profeet (vrede zij met hem)

 

 

Echte kracht zit in liefde, niet in boosheid

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Saved Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Saved Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2007 om 10:44

Nefertiti, je hebt het niet begrepen he?

De liefde waarover we het hebben is niet het " beheersen als je boos wordt" . Kan jij de vijanden van Allah lief hebben. Zou mohamed sterven voor de vijanden van de islaam?

nee

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2007 om 12:13
Misschien heeft Nefertiti het z�lf w�l begrepen, en is het misschien beter om Mohammed hier te laten rusten, evenals allerlei zogeheten "voorvechters" van het christendom.
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2007 om 13:52

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Misschien heeft Nefertiti het z�lf w�l begrepen, en is het misschien beter om Mohammed hier te laten rusten, evenals allerlei zogeheten "voorvechters" van het christendom.

Precies, Alzukar, ik het het ook expres geplaatst vanwege het doorschieten van meningen over en weer, de laatste tijd op het forum. Eigen mening is prima maar het schreeuwen en beschuldigen heeft echt niets meer te maken met het geloof.

De topics die de laatste tijd geplaatst worden zijn best bespreekbaar maar de manier?

Nefertit

 

Terug naar boven
r4mz1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote r4mz1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2007 om 00:36
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door ABTT


In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik heb overigens w�l een Koran, al zo'n dertig jaar. Iedereen die bij mij in huis is/komt mag die gewoon zien, inzien, lenen...
Kun jij Arabisch lezen, en in welke stijl is die koran (die jij bezit) geschreven?


Ik heb de vertaling van Kramers en mag daaruit graag lezen, ofschoon word beweerd dat in die vertaling veel verloren is gegaan. Maar zelfs al kon ik Arabisch lezen, dan n�g zou mij veel van wat er staat mij ontgaan omdat denken, leefwereld en wereldbeeld van de Koran-tijd wezenlijk verschillen van die van onze tijd. Datzelfde geldt overigens voor �lle oude geschriften.


De koran is niet tijds of plaats gebonden. Omdat alle andere geschriften dat wel waren en dat ze niet meer de juiste inhoud bevatten schonk Allah ons de koran, verbeter me als ik fout ben.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2007 om 05:09
In eerste instantie geplaatst door r4mz1


In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door ABTT


In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik heb overigens w�l een Koran, al zo'n dertig jaar. Iedereen die bij mij in huis is/komt mag die gewoon zien, inzien, lenen...
Kun jij Arabisch lezen, en in welke stijl is die koran (die jij bezit) geschreven?


Ik heb de vertaling van Kramers en mag daaruit graag lezen, ofschoon word beweerd dat in die vertaling veel verloren is gegaan. Maar zelfs al kon ik Arabisch lezen, dan n�g zou mij veel van wat er staat mij ontgaan omdat denken, leefwereld en wereldbeeld van de Koran-tijd wezenlijk verschillen van die van onze tijd. Datzelfde geldt overigens voor �lle oude geschriften.
De koran is niet tijds of plaats gebonden. Omdat alle andere geschriften dat wel waren en dat ze niet meer de juiste inhoud bevatten schonk Allah ons de koran, verbeter me als ik fout ben.


Wat jij hier zegt over de Koran, zeg �k over Jezus' eigen Woord, te lezen in de Evangelie�n (Marcus, Lucas). Voor mij is het genoeg om d��rheen terug te keren. En ik wil Christenen �n Moslims uitnodigen om s�men hetzelfde te doen, de goede weg die daar wordt voorgehouden s�men op te gaan.
Terug naar boven
Jesse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jesse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2007 om 12:39

hoi! mijn halve familie is zegmaar "Christen" (ik dan denk ik ook een beetje) maar ik ben gewoon vegetarier! ;)

Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2007 om 03:57

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door r4mz1


In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door ABTT


In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik heb overigens w�l een Koran, al zo'n dertig jaar. Iedereen die bij mij in huis is/komt mag die gewoon zien, inzien, lenen...
Kun jij Arabisch lezen, en in welke stijl is die koran (die jij bezit) geschreven?


Ik heb de vertaling van Kramers en mag daaruit graag lezen, ofschoon word beweerd dat in die vertaling veel verloren is gegaan. Maar zelfs al kon ik Arabisch lezen, dan n�g zou mij veel van wat er staat mij ontgaan omdat denken, leefwereld en wereldbeeld van de Koran-tijd wezenlijk verschillen van die van onze tijd. Datzelfde geldt overigens voor �lle oude geschriften.
De koran is niet tijds of plaats gebonden. Omdat alle andere geschriften dat wel waren en dat ze niet meer de juiste inhoud bevatten schonk Allah ons de koran, verbeter me als ik fout ben.


Wat jij hier zegt over de Koran, zeg �k over Jezus' eigen Woord, te lezen in de Evangelie�n (Marcus, Lucas). Voor mij is het genoeg om d��rheen terug te keren. En ik wil Christenen �n Moslims uitnodigen om s�men hetzelfde te doen, de goede weg die daar wordt voorgehouden s�men op te gaan.
"Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

Surah 19 Maria (Marjam) aya 36

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2007 om 04:55
In eerste instantie geplaatst door Medoune

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door r4mz1

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik heb overigens w�l een Koran, al zo'n dertig jaar. Iedereen die bij mij in huis is/komt mag die gewoon zien, inzien, lenen...
Kun jij Arabisch lezen, en in welke stijl is die koran (die jij bezit) geschreven?
Ik heb de vertaling van Kramers en mag daaruit graag lezen, ofschoon word beweerd dat in die vertaling veel verloren is gegaan. Maar zelfs al kon ik Arabisch lezen, dan n�g zou mij veel van wat er staat mij ontgaan omdat denken, leefwereld en wereldbeeld van de Koran-tijd wezenlijk verschillen van die van onze tijd. Datzelfde geldt overigens voor �lle oude geschriften.
De koran is niet tijds of plaats gebonden. Omdat alle andere geschriften dat wel waren en dat ze niet meer de juiste inhoud bevatten schonk Allah ons de koran, verbeter me als ik fout ben.
Wat jij hier zegt over de Koran, zeg �k over Jezus' eigen Woord, te lezen in de Evangelie�n (Marcus, Lucas). Voor mij is het genoeg om d��rheen terug te keren. En ik wil Christenen �n Moslims uitnodigen om s�men hetzelfde te doen, de goede weg die daar wordt voorgehouden s�men op te gaan.
"Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."


Surah 19�Maria (Marjam) aya 36




Beste Medoune,
Het lukt mij, en talloze andere niet-moslims in mijn omgeving, al aardig lang om er een onberispelijke levenswandel op na te houden waarvoor wij ons in geen enkel opzicht hoeven schamen, tegenover wie dan ook. Maatstaf daarbij is bijvoorbeeld niet de vraagstelling of iemand wel of geen varkensvlees eet, maar of hij zich in zijn in zijn opstelling jegens de medemens, andersgelovig of niet, als een varken gedraagt.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2007 om 15:41
Maar wellicht is het zo dat je bent wat je eet...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Jesse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jesse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 05:35

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Maar wellicht is het zo dat je bent wat je eet...

Tofu dus

Terug naar boven
silencio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote silencio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 06:09
k denk dat dit citaat van toepassing is: Handelingen 10:

"9 De volgende dag, nog voordat de afgezanten van Cornelius in Joppe waren aangekomen, ging Petrus omstreeks het middaguur naar het dak van het huis om daar te bidden. 10 Maar hij kreeg honger en wilde iets eten. Terwijl er eten voor hem werd klaargemaakt, werd hij gegrepen door een visioen. 11 Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. 12 Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. 13 Hij hoorde een stem zeggen: �Ga je gang, Petrus, slacht en eet.� 14 Maar Petrus antwoordde: �Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.� 15 En voor de tweede maal hoorde hij de stem: �Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.�"
***************************************************

bovenstaande gebeurde 10 jaar na de dood van Christus
dit houd in dat de heidenen niet langer meer onrein zijn verklaart, lees de paragrafen voor deze tekst ook maar eens,  dus NIET dat je nu alles mag eten wat god verboden heeft


Terug naar boven
Micha�l Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Micha�l Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2007 om 10:08
Genesis1:

29 En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze!

30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, heb Ik al het groene kruid tot spijze gegeven. En het was alzo.

Mattheus15:

9 Doch tevergeefs eren zij Mij, lerende leringen, die geboden van mensen zijn.

10 En als Hij de schare tot Zich geroepen had, zeide Hij tot hen: Hoort en verstaat.

11 Hetgeen ten monde ingaat, ontreinigt den mens niet; maar hetgeen ten monde uitgaat, dat ontreinigt den mens.

12 Toen kwamen Zijn discipelen tot Hem, en zeiden tot Hem: Weet Gij wel, dat de Farize�n deze rede horende, ge�rgerd zijn geweest?

13 Maar Hij, antwoordende zeide: Alle plant, die Mijn hemelse Vader niet geplant heeft, zal uitgeroeid worden.

14 Laat hen varen; zij zijn blinde leidslieden der blinden. Indien nu de blinde den blinde leidt, zo zullen zij beiden in den gracht vallen.

15 En Petrus, antwoordende, zeide tot Hem: Verklaar ons deze gelijkenis.

16 Maar Jezus zeide: Zijt ook gijlieden alsnog onwetende?

17 Verstaat gij nog niet, dat al wat ten monde ingaat, in den buik komt, en in de heimelijkheid wordt uitgeworpen?

18 Maar die dingen, die ten monde uitgaan, komen voort uit het hart, en dezelve ontreinigen den mens.

19 Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen.

20 Deze dingen zijn het, die den mens ontreinigen; maar het eten met ongewassen handen ontreinigt den mens niet.

 

Terug naar boven
Annelies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Annelies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 16:34
Best ingewikkeld om de lijn van de discussies hier te volgen . Wel leuk om te lezen hoe iedereen hier denkt over allerlei kwesties. Naar mijn idee keert in ieder geval steeds de vraag terug wat je nu wel en niet mag volgens welk geloof.

Ik denk dat het voor iemand die met Jezus leeft niet uitmaakt wat je wel of niet doet, het gaat om het geloof. Zie bijvoorbeeld Paulus' brief aan de romeinen hoofdtuk 3 vers 24 e.v.:

"Allen worden gratis door zijn genade gerechtvaardigd door de verlossing die in Christus Jezus is.....enz. Waar blijft dan de eigen roem? Die is onmogelijk geworden! Door welke wet? Door die van de werken? Nee, door de wet van het geloof. Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden."

Wat mij betreft maakt het volgens de bijbel dus niet uit of je je wel of niet aan voorschriften houd. Het gaat om je hart. Waarom zou je proberen te doen wat Jezus al voor je gedaan heeft? Als je een lening hebt bij een bank die is voldaan ga je toch ook niet door met betalen?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2007 om 05:14
In eerste instantie geplaatst door Annelies

Best ingewikkeld om de lijn van de discussies hier te volgen . Wel leuk om te lezen hoe iedereen hier denkt over allerlei kwesties. Naar mijn idee keert in ieder geval steeds de vraag terug wat je nu wel en niet mag volgens welk geloof.

Ik denk dat het voor iemand die met Jezus leeft niet uitmaakt wat je wel of niet doet, het gaat om het geloof. Zie bijvoorbeeld Paulus' brief aan de romeinen hoofdtuk 3 vers 24 e.v.:

"Allen worden gratis door zijn genade gerechtvaardigd door de verlossing die in Christus Jezus is.....enz. Waar blijft dan de eigen roem? Die is onmogelijk geworden! Door welke wet? Door die van de werken? Nee, door de wet van het geloof. Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden."

Wat mij betreft maakt het volgens de bijbel dus niet uit of je je wel of niet aan voorschriften houd. Het gaat om je hart. Waarom zou je proberen te doen wat Jezus al voor je gedaan heeft? Als je een lening hebt bij een bank die is voldaan ga je toch ook niet door met betalen?



Reinheidsgeboden t.a.v. voedselkeuze behoren te zijn gebaseerd op individuele (w�t kun je wel/niet verdragen) en sociaal-ecologische gronden en behoren tot een terrein dat nog volop in ontwikkeling is.
Terug naar boven
Annelies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Annelies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2007 om 10:12
Hoi Alzukar,

Inderdaad, mee eens. Ik bedoelde vooral dat het volgens het nieuwe testament voor God niet uitmaakt wat je eet. Dat neemt natuurlijk niet weg dat sommige dingen niet goed voor je gezondheid of voor de natuur zijn. Bijvoorbeeld de bioindustrie. God zal de mensen zeker niet straffen als ze een kistkalf of een batterijkip opeten maar het getuigt van weinig respect voor de schepping. Het gaat dus niet om de regels maar om wat goed voor jou en je omgeving is.

Dus naast individuele en sociaal-ecologische gronden toch nog een ethisch/religieus tintje ?

Groet,

Annelies
P.s Vraagje: Bestaat er ook bio-halalvlees?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2007 om 06:44
[QUOTE=Annelies]
Dus naast individuele en sociaal-ecologische gronden toch nog een ethisch/religieus tintje ?

Groet,

Mij best zolang ethiek of religie niet worden misbruikt om feitelijk foute zaken af te dekken en/of buiten het gezichtsveld te houden. Zo stond op de verpakking van het stuk zeep dat ik onlangs kocht dat de zeep vrij was van bestanddelen afkomstig van varkens. Daarmee hoeft het voor mij nog geen "goede zeep" te zijn.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2007 om 14:48
In eerste instantie geplaatst door Annelies

Hoi Alzukar,

Inderdaad, mee eens. Ik bedoelde vooral dat het volgens het nieuwe testament voor God niet uitmaakt wat je eet. Dat neemt natuurlijk niet weg dat sommige dingen niet goed voor je gezondheid of voor de natuur zijn. Bijvoorbeeld de bioindustrie. God zal de mensen zeker niet straffen als ze een kistkalf of een batterijkip opeten maar het getuigt van weinig respect voor de schepping. Het gaat dus niet om de regels maar om wat goed voor jou en je omgeving is.

Dus naast individuele en sociaal-ecologische gronden toch nog een ethisch/religieus tintje ?

Groet,

Annelies
P.s Vraagje: Bestaat er ook bio-halalvlees?


bestaat er bio-vlees ?
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Annelies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Annelies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:57
bestaat er bio-vlees ?[/QUOTE]

Jazeker: http://www.milieudefensie.nl/landbouw/publicaties/infobladen /infoblad_biologischvlees.htm
Terug naar boven
Tjadje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 maart 2008
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tjadje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2008 om 11:52

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op het forum. Klinkt misschien raar maar het is dat ik mij meer in de Islam wil gaan verdiepen. Ik vind dit belangrijk omdat de Islam ook een belangrijke rol speelt in Nederland. Ik word zo ontzettend moe van al die mensen die dingen afkeuren omdat ze zelf een andere denkwijze hebben! laat iedereen in hun waarde toch? Ik woon zelf in een Marrokaanse wijk en weet je wat? Ik heb het niet beter kunnen treffen! Mensen zijn zo ontzettend vriendelijk! Kunnen de oer nederlandse mensen nog een voorbeeld aan nemen. Maar even terug te komen op het topic, varkensvlees. Ik ben zelf niet gelovig. Mijn ouders hebben mij altijd verteld dat ik in mijzelf moet geloven en als ik iets wil bereiken ik daar zelf hard voor moet knokken! Dat doe ik ook en dat gaat me tot nu toe redelijk af! Ik eet vlees, alle soorten vlees...Ik vind ook dat niet gerespecteerd moet worden...Ik ben zelf opgegroeid met dieren maar toch is het zo dat je ergens een grens moet trekken. Het is de natuur!!! Hoe erg het ook klinkt, als wij geen vlees zullen eten komt er een overvloed aan dieren. Dan is dat weer het nieuwe probleem...zolang het dier leeft moet men er respect voor hebben en liefde geven! Vooral ook onder de mensen zelf want wat maakt het uit of iemand een hoofddoek draagt? of iemand varkensvlees eet? Hoe je het ook ziet, we zijn allemaal mensen van vlees en bloed! Wat maakt het dan uit of we blank, geel, rood of donker zijn? boeiend!!! we zouden het ons allemaal zoveel makkelijker maken door gewoon respect  te hebben. Zoals ik al zei ben ik zelf niet gelovig maar ik het er respect voor dat mensen kracht kunnen putten uit hun geloof, zij daar sterker door worden? Wie ben ik om dat te veroordelen want uiteindelijk zijn wij allen gelijk!!! Een blinde man zou het verschil niet voelen...Dit moest ik altijd al kwijt...haha En nog even die Wilders? wat een sukkel, die heeft vroeger gewoon geen liefde gehad en is niet gelukkig met zichzelf. De problemen is niet alleen de schuld van de 'alledaagse' nederlandse moslim! De gemiddelde Nederlander is zo ontzettend vijandig...Tuurlijk staat de Koran niet voor het moorden van onschuldigen...We moeten dit samen gaan oplossen want door mensen zoals Wilders wordt de haat alleen maar groter...Maar ja, wil alleen duidelijk maken dat er mensen zijn die het niet uitmaakt, we kunnen juist veel van elkaar leren toch? Ben zelf in Suriname geweest en daar heb ik gezien dat het echt wel mogelijk is om met verschillende gelofen samen te leven! in Harmonie! en daar streef ik voor en zal ik alles aan doen...

Fijne dag nog!!!

Liefs...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.