Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

�Moslims moeten helft Koran verscheuren�

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: �Moslims moeten helft Koran verscheuren�
    Geplaatst op: 25 maart 2007 om 04:52
In eerste instantie geplaatst door Medoune

Testudo,

In de Koranverzen die jij hebt aangehaald zou ik als ik geen Moslim zou zijn nergens uit kunnen afleiden dat je je toekomstige partner zou moeten dwingen om te geloven. Vers 221 vertelt de mens hoe te moeten handelen volgens de regels van ALLAH Subhana Wa Ta'ala en niet dat we een niet-Moslim moeten dwingen om Moslim te worden zodat we hen kunnen huwen. Wil de afgodendienares (uiteraard zonder dwang) Moslim worden dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Vers 256 bevestigt juist dat er in het door jou aangehaalde vers 221 inderdaad geen dwang in de Godsdienst is.

Ik wel.... En dat heeft dan met jou beperkt leesvermogen te maken en niets anders...Er staat duidelijk dat waneer een gelovig mens namelijk verliefd wordt op een niet gelovig mens of anders gelovig mens,de Koran eist dat deze ongelovige of anders gelovige zich bekeerd,anders geen huwlijk... En daarmee legt de Koran op een niet gelovige dwang gelovig te worden,zeker als hij alles voor die ander over zou hebben.

Hij doet dit dan niet voor die ander omdat die ander dat vraagt,maar om het feit dat de Koran dit voorschrijft. 

Bij geen dwang zou de text eigenlijk moeten zijn... "En vraag de niet moslim om moslim te worden,maar laat haar/hem in zijn waarde als zij/hij hiervoor niet kiest" 

221. En huw geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij je mag behagen. En huw haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij je mag behagen. Zij noden tot het Vuur, maar God noodt je tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

Hier staat zelfs letterlijk "Niet uithuwlijken of de hand weg geven (Van de vrouw) voordat de heidense partner zich eerst heeft bekeerd."

Bepaald de vrouw dit zelf niet dan?

Kijk en dat begrijp ik nou weer niet aan jullie soort moslims (bepaalde groep).... Dat als de waarheid jullie onder de neus wordt gedrukt,je maar blijft ontkennen...

Al hoe wel..... Ook de Koran geeft hier op antwoord....

Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2007 om 03:33

Testudo,

In de Koranverzen die jij hebt aangehaald zou ik als ik geen Moslim zou zijn nergens uit kunnen afleiden dat je je toekomstige partner zou moeten dwingen om te geloven. Vers 221 vertelt de mens hoe te moeten handelen volgens de regels van ALLAH Subhana Wa Ta'ala en niet dat we een niet-Moslim moeten dwingen om Moslim te worden zodat we hen kunnen huwen. Wil de afgodendienares (uiteraard zonder dwang) Moslim worden dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Vers 256 bevestigt juist dat er in het door jou aangehaalde vers 221 inderdaad geen dwang in de Godsdienst is.

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 18:42

Medoune... Ik kom hier al bijna 2 jaar,het zal lastig worden om de exacte lokaties van die stukjes terug te zoeken.Maar zoals je ziet,zie je hier een aantal stukjes uit de Koran en daar aan kan je zien,dat de Koran toch soms een heel ander beeld laat zien,als dat we allemaal willen geloven...... Bij de bijbel is het niet anders overigens.

Veel heeft te maken met de rechten van mannen en de Sharia speeld hierbij een duidelijke rol,die op zijn beurt geplakt wordt aan de Koran.Geen wonder dat veel moslim vaders hun dochters dit liever verbieden,al onderschrijft de Koran dit niet.

Moslims roepen hier ook steeds... "De Koran is perfect" Ik heb je in het paars laten zien,dat dit onzin is.

221. En huw geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij je mag behagen. En huw haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij je mag behagen. Zij noden tot het Vuur, maar God noodt je tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

 

Je dwingt je toekomstige partner om te geloven om vervolgens te verkondigen dat in je geloof geen dwang zit.Een beetje vreemd en niet gezond lijkt me.....

Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 17:02
In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Medoune

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste zusters en broeders .

Testudo, ik kan zo ook tig voorbeelden geven maar ik vindt je vergelijking niet reeel.Dat is ook het probleem met de gemidelde wilders fan.Als er iets gebeurd in hun omgeving wordt het hele geloof ,islaam ,erop aangekeken.Bijv.Bij de islamitische school worden kinderen door hun ouders afgezet in de straat,niks anders als bij de andere scholen,maar nee omdat de buurt last heeft ivm met draaiende moters ,wordt er een hoop stennis getrapt door de buurt bewoners, niet alle buurtbewoners maar een bepaalde groep.ze vergeten hierbij dat ze zelf hun kinderen naar hun scholen ook brengen mert de auto en ook even dubbel geparkeerd staan en ook de moter laten lopen maar dat mag wel ,alleen de moslims mogen dat niet .Begrijp je mijn punt er worden zoveel dingen geroepen maar verbeter de wereld en begin bij je zelf is mijn motto.Wat jij aangeeft over je buurman zo heb ik precies hetzelfde meegemaakt  met mijn nederlandse buurman.Ik ben zelf een nederlandse moslima en heb al heel wat moeten verduren hier in mijn eigen wijk.alhamdoelilah maakt het mij alleen maar sterker in mijn geloof.de buurman komt met de auto aangereden  en  mijn zoon wil over steken en was al op de weg maar de buurman geeft gas en raakt hem en hij valt en is hevig overstuur .De buurman stapt uit en schreeuwt tegen mijn zoon ,vieze ``piep``marokaan rot op naar je eigen land ,ik had je dood moeten rijden,enz ,enz.Hele buurt naar buiten ,politie erbij aangifte ,etc.Gelukkig waren er ook lieve buren die het hebben gezien en konden getuigen dat de buurman expres tegen mijn zoon aanreed!!Dus dit soort mensen stemmen op wilders ze hebben zo een haat in hun tegen iedereen die maar anders is .De islamitische school heeft een soort zoemer ,net zoals vele scholen,maar omdat de buurt ,alleen de wilders aanhang,hier last van zou hebben werd er een handtekeningen aktie gehouden zodat de zoemer weg zou moeten,belachelijk gewoon,alhamdoelilah de zoemer doet het nog steeds..Zo kan ik je honderden voorbeelden geven precies zoals jij ,allen in de omgekeerde wereld.Ik geef daarom toch ook niet alle nedelanders de schuld ??

vrede,

Waleikom sallam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Je zal me niet horen ontkennen,dat dit niet wederzijds gebeurd.Maar je gaat mij ook niet wijs maken,dat als er in het Islamitisch geloof verschil op sexen wordt gemaakt en aangemoedigd.(Bij het trouwen dus...Westerse vrouw mag,westerse man niet.) Dat je dan niet bezig bent je eigen ramen in te gooien,als het om gelijkheid gaat,in een land die nou juist daar naar strijd.

Deze strijd hebben we hier al ooit gevoerd en toen was het tegen de kerk en zijn vooroordelen en ongelijkheden.

En verder zijn de vergelijkingen wel degelijk reeel,dat ze voor jullie pijnlijk zijn om ze te moeten constateren kan ik begrijpen.Maar er het liefst over willen zwijgen,vind ik een kwalijke zaak... Er staan wel degelijk texten in de Koran,die schadelijk zijn,zeker als er gelovigen onder de moslims zijn die alle texten uit de Koran letterlijk nemen,dan wel niet begrijpen.

Dat het dan volgens de Koran,niet de bedoeling was dat deze texten zo uitgedragen moesten worden vind ik het niet goed ze te beschrijven.Als je iedereen oproept het boek te lezen en weet dat een gedeelte van de mensen dan juist waarde zullen hechten aan deze dwaal versen.....

Testudo,

Ik weet niet waar je je informatie vandaan haalt maar waarom zou een Islamitische vrouw volgens jou niet met een westerse man mogen trouwen? Ligt er overigens aan wat jij onder "westers" verstaat. Als die "westerling" een Moslim is dan is er geen enkel probleem hoor. Volgende keer een beetje beter je huiswerk doen omdat je anders net als wilders dingen gaat roepen zonder gedegen onderzoek te hebben gedaan.

 

Nou.... Hier bv dus... Op deze site.   Anders wel?
Laat dan eens zien waar?
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 15:23
In eerste instantie geplaatst door Testudo

De koran een perfect boek,uw uitleg graag....

221. En huw geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij je mag behagen. En huw haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij je mag behagen. Zij noden tot het Vuur, maar God noodt je tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

Waarom zegt/schrijft GOD in de Koran dat een slaaf iets normaals is zolang hij/zij maar gelooft?

256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

Pardon..... ???

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 15:18

De koran een perfect boek,uw uitleg graag....

221. En huw geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij je mag behagen. En huw haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij je mag behagen. Zij noden tot het Vuur, maar God noodt je tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

Waarom zegt/schrijft GOD in de Koran dat een slaaf iets normaals is zolang hij/zij maar gelooft?

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 15:05
In eerste instantie geplaatst door Testudo

178. O jij die gelooft, vergelding inzake doodslag is je voorgeschreven: de vrije man tegen de vrije man, de slaaf tegen de slaaf en de vrouw tegen de vrouw. Maar, indien iemand kwijtschelding is verleend door zijn broeder, dan moet de eis billijk zijn, en betaling moet hem worden gedaan met goedheid. Dit is verzachting en barmhartigheid van jouw Heer. Wie daarna overtreedt, hem wacht een pijnlijke straf.

In de 10 geboden zei GOD tegen Mozes........ "Gij zult niet doden"

Ook de Moslims geloven in Mozes,waar zijn jullie 10 geboden gebleven?

179. En in vergelding is leven voor u, o mensen van begrip, zodat je behouden zult worden.

Is vergeving niet beter dan wraak/vergelding? Is het niet GOD zelf die aangaf met een moordenaar af te rekenen,als ook hij aan zijn einde komt.....

 

143. En zo hebben Wij je tot een verheven volk gemaakt, opdat je getuige zult zijn tegenover de mensen en de Gezant een getuige tegenover u zal zijn. Wij bepaalden de Qiblah, die je slechts volgde, opdat Wij hem, die de gezant van God volgt, onderscheiden van degene die hem de rug toekeert. En dit is inderdaad zeer moeilijk, behalve voor hen, die God heeft geleid. En God zal u uw geloof niet doen verliezen; voorzeker, God is Liefderijk en Genadevol jegens de mensen.

Maar roept wel de mens op tot wraak/vergelding,een paar versen later???

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 14:55
In eerste instantie geplaatst door Medoune

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste zusters en broeders .

Testudo, ik kan zo ook tig voorbeelden geven maar ik vindt je vergelijking niet reeel.Dat is ook het probleem met de gemidelde wilders fan.Als er iets gebeurd in hun omgeving wordt het hele geloof ,islaam ,erop aangekeken.Bijv.Bij de islamitische school worden kinderen door hun ouders afgezet in de straat,niks anders als bij de andere scholen,maar nee omdat de buurt last heeft ivm met draaiende moters ,wordt er een hoop stennis getrapt door de buurt bewoners, niet alle buurtbewoners maar een bepaalde groep.ze vergeten hierbij dat ze zelf hun kinderen naar hun scholen ook brengen mert de auto en ook even dubbel geparkeerd staan en ook de moter laten lopen maar dat mag wel ,alleen de moslims mogen dat niet .Begrijp je mijn punt er worden zoveel dingen geroepen maar verbeter de wereld en begin bij je zelf is mijn motto.Wat jij aangeeft over je buurman zo heb ik precies hetzelfde meegemaakt  met mijn nederlandse buurman.Ik ben zelf een nederlandse moslima en heb al heel wat moeten verduren hier in mijn eigen wijk.alhamdoelilah maakt het mij alleen maar sterker in mijn geloof.de buurman komt met de auto aangereden  en  mijn zoon wil over steken en was al op de weg maar de buurman geeft gas en raakt hem en hij valt en is hevig overstuur .De buurman stapt uit en schreeuwt tegen mijn zoon ,vieze ``piep``marokaan rot op naar je eigen land ,ik had je dood moeten rijden,enz ,enz.Hele buurt naar buiten ,politie erbij aangifte ,etc.Gelukkig waren er ook lieve buren die het hebben gezien en konden getuigen dat de buurman expres tegen mijn zoon aanreed!!Dus dit soort mensen stemmen op wilders ze hebben zo een haat in hun tegen iedereen die maar anders is .De islamitische school heeft een soort zoemer ,net zoals vele scholen,maar omdat de buurt ,alleen de wilders aanhang,hier last van zou hebben werd er een handtekeningen aktie gehouden zodat de zoemer weg zou moeten,belachelijk gewoon,alhamdoelilah de zoemer doet het nog steeds..Zo kan ik je honderden voorbeelden geven precies zoals jij ,allen in de omgekeerde wereld.Ik geef daarom toch ook niet alle nedelanders de schuld ??

vrede,

Waleikom sallam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Je zal me niet horen ontkennen,dat dit niet wederzijds gebeurd.Maar je gaat mij ook niet wijs maken,dat als er in het Islamitisch geloof verschil op sexen wordt gemaakt en aangemoedigd.(Bij het trouwen dus...Westerse vrouw mag,westerse man niet.) Dat je dan niet bezig bent je eigen ramen in te gooien,als het om gelijkheid gaat,in een land die nou juist daar naar strijd.

Deze strijd hebben we hier al ooit gevoerd en toen was het tegen de kerk en zijn vooroordelen en ongelijkheden.

En verder zijn de vergelijkingen wel degelijk reeel,dat ze voor jullie pijnlijk zijn om ze te moeten constateren kan ik begrijpen.Maar er het liefst over willen zwijgen,vind ik een kwalijke zaak... Er staan wel degelijk texten in de Koran,die schadelijk zijn,zeker als er gelovigen onder de moslims zijn die alle texten uit de Koran letterlijk nemen,dan wel niet begrijpen.

Dat het dan volgens de Koran,niet de bedoeling was dat deze texten zo uitgedragen moesten worden vind ik het niet goed ze te beschrijven.Als je iedereen oproept het boek te lezen en weet dat een gedeelte van de mensen dan juist waarde zullen hechten aan deze dwaal versen.....

Testudo,

Ik weet niet waar je je informatie vandaan haalt maar waarom zou een Islamitische vrouw volgens jou niet met een westerse man mogen trouwen? Ligt er overigens aan wat jij onder "westers" verstaat. Als die "westerling" een Moslim is dan is er geen enkel probleem hoor. Volgende keer een beetje beter je huiswerk doen omdat je anders net als wilders dingen gaat roepen zonder gedegen onderzoek te hebben gedaan.

 

Nou.... Hier bv dus... Op deze site.   Anders wel?
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 14:53
In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste zusters en broeders .

Testudo, ik kan zo ook tig voorbeelden geven maar ik vindt je vergelijking niet reeel.Dat is ook het probleem met de gemidelde wilders fan.Als er iets gebeurd in hun omgeving wordt het hele geloof ,islaam ,erop aangekeken.Bijv.Bij de islamitische school worden kinderen door hun ouders afgezet in de straat,niks anders als bij de andere scholen,maar nee omdat de buurt last heeft ivm met draaiende moters ,wordt er een hoop stennis getrapt door de buurt bewoners, niet alle buurtbewoners maar een bepaalde groep.ze vergeten hierbij dat ze zelf hun kinderen naar hun scholen ook brengen mert de auto en ook even dubbel geparkeerd staan en ook de moter laten lopen maar dat mag wel ,alleen de moslims mogen dat niet .Begrijp je mijn punt er worden zoveel dingen geroepen maar verbeter de wereld en begin bij je zelf is mijn motto.Wat jij aangeeft over je buurman zo heb ik precies hetzelfde meegemaakt  met mijn nederlandse buurman.Ik ben zelf een nederlandse moslima en heb al heel wat moeten verduren hier in mijn eigen wijk.alhamdoelilah maakt het mij alleen maar sterker in mijn geloof.de buurman komt met de auto aangereden  en  mijn zoon wil over steken en was al op de weg maar de buurman geeft gas en raakt hem en hij valt en is hevig overstuur .De buurman stapt uit en schreeuwt tegen mijn zoon ,vieze ``piep``marokaan rot op naar je eigen land ,ik had je dood moeten rijden,enz ,enz.Hele buurt naar buiten ,politie erbij aangifte ,etc.Gelukkig waren er ook lieve buren die het hebben gezien en konden getuigen dat de buurman expres tegen mijn zoon aanreed!!Dus dit soort mensen stemmen op wilders ze hebben zo een haat in hun tegen iedereen die maar anders is .De islamitische school heeft een soort zoemer ,net zoals vele scholen,maar omdat de buurt ,alleen de wilders aanhang,hier last van zou hebben werd er een handtekeningen aktie gehouden zodat de zoemer weg zou moeten,belachelijk gewoon,alhamdoelilah de zoemer doet het nog steeds..Zo kan ik je honderden voorbeelden geven precies zoals jij ,allen in de omgekeerde wereld.Ik geef daarom toch ook niet alle nedelanders de schuld ??

vrede,

Waleikom sallam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Je zal me niet horen ontkennen,dat dit niet wederzijds gebeurd.Maar je gaat mij ook niet wijs maken,dat als er in het Islamitisch geloof verschil op sexen wordt gemaakt en aangemoedigd.(Bij het trouwen dus...Westerse vrouw mag,westerse man niet.) Dat je dan niet bezig bent je eigen ramen in te gooien,als het om gelijkheid gaat,in een land die nou juist daar naar strijd.

Deze strijd hebben we hier al ooit gevoerd en toen was het tegen de kerk en zijn vooroordelen en ongelijkheden.

En verder zijn de vergelijkingen wel degelijk reeel,dat ze voor jullie pijnlijk zijn om ze te moeten constateren kan ik begrijpen.Maar er het liefst over willen zwijgen,vind ik een kwalijke zaak... Er staan wel degelijk texten in de Koran,die schadelijk zijn,zeker als er gelovigen onder de moslims zijn die alle texten uit de Koran letterlijk nemen,dan wel niet begrijpen.

Dat het dan volgens de Koran,niet de bedoeling was dat deze texten zo uitgedragen moesten worden vind ik het niet goed ze te beschrijven.Als je iedereen oproept het boek te lezen en weet dat een gedeelte van de mensen dan juist waarde zullen hechten aan deze dwaal versen.....

Testudo,

Ik weet niet waar je je informatie vandaan haalt maar waarom zou een Islamitische vrouw volgens jou niet met een westerse man mogen trouwen? Ligt er overigens aan wat jij onder "westers" verstaat. Als die "westerling" een Moslim is dan is er geen enkel probleem hoor. Volgende keer een beetje beter je huiswerk doen omdat je anders net als wilders dingen gaat roepen zonder gedegen onderzoek te hebben gedaan.

 

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 14:48
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Ik wens je verder het beste en ik hoop oprecht dat je, je linkerkant niet teveel links laat liggen.

Gebeurd ook niet... Ik kan goed met moslims opschieten,al zijn zij wat gematigder...
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 14:44

178. O jij die gelooft, vergelding inzake doodslag is je voorgeschreven: de vrije man tegen de vrije man, de slaaf tegen de slaaf en de vrouw tegen de vrouw. Maar, indien iemand kwijtschelding is verleend door zijn broeder, dan moet de eis billijk zijn, en betaling moet hem worden gedaan met goedheid. Dit is verzachting en barmhartigheid van jouw Heer. Wie daarna overtreedt, hem wacht een pijnlijke straf.

In de 10 geboden zei GOD tegen Mozes........ "Gij zult niet doden"

Ook de Moslims geloven in Mozes,waar zijn jullie 10 geboden gebleven?

179. En in vergelding is leven voor u, o mensen van begrip, zodat je behouden zult worden.

Is vergeving niet beter dan wraak/vergelding? Is het niet GOD zelf die aangaf met een moordenaar af te rekenen,als ook hij aan zijn einde komt.....

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 14:33

Ik wens je verder het beste en ik hoop oprecht dat je, je linkerkant niet teveel links laat liggen.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 14:03
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Abdul-Khaliq,
Alle respect voor jouw persoonlijke opvattingen t.a.v. waar de Islam voor staat. Er zijn er echter ook met geheel andere opvattingen over de strekking van de Koran:

http://wwwbrabantsdagblad.nl/voorpagina/article1242041.ece

http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article1242587.ece

Groet, Alzukar

Iedereen mag zijn/haar eigen opvattingen hebben. Het is echter de vraag wie de verstandigste en meest vreedzame bij zich draagt. Ja precies!!!.... En bijde halen hun idee uit de Koran... Maar dit is niet het punt. Het punt is dat de Islam zoals zovaak als de oorzaak van 'het' probleem wordt gezien.Ja klopt en dat is dus ook mogelijk.... De oorzaak van de gedachte (intepretatie van een text) kan meede gevoed worden door wat je leest.

Het zijn echter de mensen die de fouten maken, niet de Islam opzichzelf. Dat kan ook helemaal niet omdat de Koran/Islam enkel het goede predikt. (Dan snap jij de Koran dus niet,want de Koran beschrijft ook het kwaad.De Koran zegt ook dat er gelovigen zijn die deze kwade texten zullen volgen en dat men zo het facisme onder de moslims dus kan herkennen...)  

Die link naar die mijnheer (imam) overigens is een goed voorbeeld van iemand die zijn geloof zeer serieus neemt. Dit soort zaken worden groot uitvergroot in de krant en de media smult van dit soort items. Er is geen Moslim of niet-Moslim die het lukt mij wijs te maken, dat de Koran/Islam, in beginsel niet de boodschap van vrede, rechtvaardigheid en barmahartigheid in zich draagt. De interpretatie of uitleg die de mens eraan geeft is het manko.... (Dat begrijp ik,maar je kan dan niet ontkennen,dat er mensen zullen zijn die handig gebruik zullen maken van deze texten die in de Koran staan,om anderen te misleiden. Maw.. Wilders heeft op die punten gelijk.)

Ik geloof heilig in de Islam en in de goedheid die het herbergt. Dat mensen die niet in God geloven dit nogal moeilijk vinden, dat vind ik heel vervelend voor ze. Niets meer, niets minder!

 

Kijk............ Ik kan schrijven: "Mens wees vruchtbaar!" en hier kunnen 2 bedoelingen achter zitten. bv.... Zorg dat u talrijk wordt of Zorg dat u een goede voedingsbodem bent voor het Goede.

Als ik dan weet dat een gedeelte van de mensen zullen kiezen voor de eerste uitleg,terwijl ik streef naar het 2de,is het dan niet beter om gelijk te zeggen... "Zorg dat u een goede voedingsbodem bent voor het goede... " zodat er GEEN MISVERSTAND meer mogelijk is.....

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 13:44
Als ik een boek schrijf waarin ik steeds herhaal... "Dood die vuile honden" Dan sta ik niet vreemd te kijken als er pubbers zijn,die het boek een suc6 vonden en het van af hun jeugd dagelijks uit moesten lezen.Met eenige regelmaat later vrolijk knuppelend wat straat honden het hiernamaals in slaan.
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 13:36
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste zusters en broeders .

Testudo, ik kan zo ook tig voorbeelden geven maar ik vindt je vergelijking niet reeel.Dat is ook het probleem met de gemidelde wilders fan.Als er iets gebeurd in hun omgeving wordt het hele geloof ,islaam ,erop aangekeken.Bijv.Bij de islamitische school worden kinderen door hun ouders afgezet in de straat,niks anders als bij de andere scholen,maar nee omdat de buurt last heeft ivm met draaiende moters ,wordt er een hoop stennis getrapt door de buurt bewoners, niet alle buurtbewoners maar een bepaalde groep.ze vergeten hierbij dat ze zelf hun kinderen naar hun scholen ook brengen mert de auto en ook even dubbel geparkeerd staan en ook de moter laten lopen maar dat mag wel ,alleen de moslims mogen dat niet .Begrijp je mijn punt er worden zoveel dingen geroepen maar verbeter de wereld en begin bij je zelf is mijn motto.Wat jij aangeeft over je buurman zo heb ik precies hetzelfde meegemaakt  met mijn nederlandse buurman.Ik ben zelf een nederlandse moslima en heb al heel wat moeten verduren hier in mijn eigen wijk.alhamdoelilah maakt het mij alleen maar sterker in mijn geloof.de buurman komt met de auto aangereden  en  mijn zoon wil over steken en was al op de weg maar de buurman geeft gas en raakt hem en hij valt en is hevig overstuur .De buurman stapt uit en schreeuwt tegen mijn zoon ,vieze ``piep``marokaan rot op naar je eigen land ,ik had je dood moeten rijden,enz ,enz.Hele buurt naar buiten ,politie erbij aangifte ,etc.Gelukkig waren er ook lieve buren die het hebben gezien en konden getuigen dat de buurman expres tegen mijn zoon aanreed!!Dus dit soort mensen stemmen op wilders ze hebben zo een haat in hun tegen iedereen die maar anders is .De islamitische school heeft een soort zoemer ,net zoals vele scholen,maar omdat de buurt ,alleen de wilders aanhang,hier last van zou hebben werd er een handtekeningen aktie gehouden zodat de zoemer weg zou moeten,belachelijk gewoon,alhamdoelilah de zoemer doet het nog steeds..Zo kan ik je honderden voorbeelden geven precies zoals jij ,allen in de omgekeerde wereld.Ik geef daarom toch ook niet alle nedelanders de schuld ??

vrede,

Waleikom sallam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Je zal me niet horen ontkennen,dat dit niet wederzijds gebeurd.Maar je gaat mij ook niet wijs maken,dat als er in het Islamitisch geloof verschil op sexen wordt gemaakt en aangemoedigd.(Bij het trouwen dus...Westerse vrouw mag,westerse man niet.) Dat je dan niet bezig bent je eigen ramen in te gooien,als het om gelijkheid gaat,in een land die nou juist daar naar strijd.

Deze strijd hebben we hier al ooit gevoerd en toen was het tegen de kerk en zijn vooroordelen en ongelijkheden.

En verder zijn de vergelijkingen wel degelijk reeel,dat ze voor jullie pijnlijk zijn om ze te moeten constateren kan ik begrijpen.Maar er het liefst over willen zwijgen,vind ik een kwalijke zaak... Er staan wel degelijk texten in de Koran,die schadelijk zijn,zeker als er gelovigen onder de moslims zijn die alle texten uit de Koran letterlijk nemen,dan wel niet begrijpen.

Dat het dan volgens de Koran,niet de bedoeling was dat deze texten zo uitgedragen moesten worden vind ik het niet goed ze te beschrijven.Als je iedereen oproept het boek te lezen en weet dat een gedeelte van de mensen dan juist waarde zullen hechten aan deze dwaal versen.....

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 08:17
Het zijn niet alleen maar "mensen die niet in God geloven" die grote moeite hebben met de uitwassen van een religie. Er zij zelfs mensen die menen dat een religie, op grond van de waargenomen uitwassen, een god aanbidt waar zij niets mee te maken willen hebben. Die hun afkeer opwekt.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 07:40

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Abdul-Khaliq,
Alle respect voor jouw persoonlijke opvattingen t.a.v. waar de Islam voor staat. Er zijn er echter ook met geheel andere opvattingen over de strekking van de Koran:

http://wwwbrabantsdagblad.nl/voorpagina/article1242041.ece

http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article1242587.ece

Groet, Alzukar

Iedereen mag zijn/haar eigen opvattingen hebben. Het is echter de vraag wie de verstandigste en meest vreedzame bij zich draagt. Maar dit is niet het punt. Het punt is dat de Islam zoals zovaak als de oorzaak van 'het' probleem wordt gezien.

Het zijn echter de mensen die de fouten maken, niet de Islam opzichzelf. Dat kan ook helemaal niet omdat de Koran/Islam enkel het goede predikt.   

Die link naar die mijnheer (imam) overigens is een goed voorbeeld van iemand die zijn geloof zeer serieus neemt. Dit soort zaken worden groot uitvergroot in de krant en de media smult van dit soort items. Er is geen Moslim of niet-Moslim die het lukt mij wijs te maken, dat de Koran/Islam, in beginsel niet de boodschap van vrede, rechtvaardigheid en barmahartigheid in zich draagt. De interpretatie of uitleg die de mens eraan geeft is het manko....

Ik geloof heilig in de Islam en in de goedheid die het herbergt. Dat mensen die niet in God geloven dit nogal moeilijk vinden, dat vind ik heel vervelend voor ze. Niets meer, niets minder!

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 06:42
Beste Abdul-Khaliq,
Alle respect voor jouw persoonlijke opvattingen t.a.v. waar de Islam voor staat. Er zijn er echter ook met geheel andere opvattingen over de strekking van de Koran:

http://wwwbrabantsdagblad.nl/voorpagina/article1242041.ece

http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article1242587.ece

Groet, Alzukar

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 06:32

Salaam aleikom beste zusters en broeders .

Testudo, ik kan zo ook tig voorbeelden geven maar ik vindt je vergelijking niet reeel.Dat is ook het probleem met de gemidelde wilders fan.Als er iets gebeurd in hun omgeving wordt het hele geloof ,islaam ,erop aangekeken.Bijv.Bij de islamitische school worden kinderen door hun ouders afgezet in de straat,niks anders als bij de andere scholen,maar nee omdat de buurt last heeft ivm met draaiende moters ,wordt er een hoop stennis getrapt door de buurt bewoners, niet alle buurtbewoners maar een bepaalde groep.ze vergeten hierbij dat ze zelf hun kinderen naar hun scholen ook brengen mert de auto en ook even dubbel geparkeerd staan en ook de moter laten lopen maar dat mag wel ,alleen de moslims mogen dat niet .Begrijp je mijn punt er worden zoveel dingen geroepen maar verbeter de wereld en begin bij je zelf is mijn motto.Wat jij aangeeft over je buurman zo heb ik precies hetzelfde meegemaakt  met mijn nederlandse buurman.Ik ben zelf een nederlandse moslima en heb al heel wat moeten verduren hier in mijn eigen wijk.alhamdoelilah maakt het mij alleen maar sterker in mijn geloof.de buurman komt met de auto aangereden  en  mijn zoon wil over steken en was al op de weg maar de buurman geeft gas en raakt hem en hij valt en is hevig overstuur .De buurman stapt uit en schreeuwt tegen mijn zoon ,vieze ``piep``marokaan rot op naar je eigen land ,ik had je dood moeten rijden,enz ,enz.Hele buurt naar buiten ,politie erbij aangifte ,etc.Gelukkig waren er ook lieve buren die het hebben gezien en konden getuigen dat de buurman expres tegen mijn zoon aanreed!!Dus dit soort mensen stemmen op wilders ze hebben zo een haat in hun tegen iedereen die maar anders is .De islamitische school heeft een soort zoemer ,net zoals vele scholen,maar omdat de buurt ,alleen de wilders aanhang,hier last van zou hebben werd er een handtekeningen aktie gehouden zodat de zoemer weg zou moeten,belachelijk gewoon,alhamdoelilah de zoemer doet het nog steeds..Zo kan ik je honderden voorbeelden geven precies zoals jij ,allen in de omgekeerde wereld.Ik geef daarom toch ook niet alle nedelanders de schuld ??

vrede,

Waleikom sallam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 00:54

Testudo, wat zeer belangrijk is te begrijpen is dat ook ik niet naief ben. Ik ben ook niet iemand die van de slappe aanpak houdt voor wat betreft criminelen of onveiligheid. Maar wat je allemaal zegt is toch kort door de bocht.

De Islam is in beginsel een vredelievende godsdienst. De Islam heeft zijn eigen rechtsgang. De islam predikt eerlijkheid en rechtschapenheid. Echt waar, geloof me op dit punt. Dat sommige Moslims de Islam misbruiken voor hun eigen politieke agenda en macht kun je de Islam niet aanrekenen. De Moslims of althans zij die zich Molsim noemen, die voor overlast op straat zorgen en crimineel gedrag vertonen, die Moslims zijn niet het voorbeeld voor de Islamitische gemeenschap in Nederland. Dat zul je echt even moeten begrijpen. Het is hetzelfde als een gedoopt Christen die de bank overvalt en iemand van zijn fiets afslaat. Tegen hen zeggen we ook niet, zie je wel, de bijbel deugt niet. Het spijt me maar je moet stoppen met de islam en criminaliteit en het allochtonen 'probleem' op een hoop te gooien. Hierdoor zal de discussie te scherp blijven omdat je het woord van God misbruikt, het is niet God (de Koran) die niet deugt, het is de mens die niet deugt. Nogmaals, je steun aan Wilders doet je niet goed. Ik weet niet of je een gelovig mens bent, maar dit is niet het juiste pad om te volgen.

Ik baggataliseer het probleem niet, je stelt een aantal terechte zaken aan de orde. Je toon en combinatie van onderwerpen lopen echter mank. Als laatste wil ik je vragen om met voorbeelden te komen uit de Koran waarin haat, onrecht, overdraagzaamheid etc wordt gepredikt. Zodra ik tijd heb zal ik met voorbeelden komen waarin wordt bevestigd dat de Koran enkel het Goede predikt.

*Ik maak maar meteen tijd!

Onderstaande verzen spreken over de relatie onderling van Moslims. De gerechtigheid die wij onderling moeten aantonen is nagenoeg gelijk met niet-Moslims (mensen van het boek). God heeft de rechtvaardigen lief.... 

Jullie die geloven! Weest standvastig in de gerechtigheid als getuigen voor God, al is het tegen jullie zelf of de ouders of de verwanten. Of het nu om een rijke of om een arme gaat, God staat hen beiden zeer na. Volgt dus niet je geneigdheid om niet rechtvaardig te zijn. Maar als jullie verdraaien of jullie afwenden, dan is God welingelicht over wat jullie doen. � (Koran 4:135)

Jullie die geloven! Weest standvastig voor God als getuigen van de rechtvaardigheid. En laat de afkeer van bepaalde mensen jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te zijn. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij godvrezendheid. En vreest God. God is welingelicht over wat jullie doen.� (Koran 5:8)

Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden.� (gemeld door al-Tirmidhi).

Oorlog

Het voeren van een oorlog is daarenboven onderworpen aan een hele reeks strikte voorschriften die gebaseerd zijn op de Koran en de Sunnah van Mohamed, alsook op de regels die de eerste Kalief, Abu Bakr, oplegde aan een leger dat hij naar het slagveld stuurde. Abu Bakr legde zijn metgezellen de volgende 10 regels van oorlogsvoering op (Al-Muwatta, Volume 21, Hadith 10) :

  1. Dood geen vrouwen
  2. Dood geen kinderen,
  3. Dood geen bejaarden,
  4. Dood geen zieken.
  5. Hak geen bomen om of verbrand ze niet, vooral als het fruitdragende bomen zijn (ook de oogst mag niet vernield worden).
  6. Verniel geen onbewoonde plaatsen.
  7. Dood geen dieren behalve voor voedsel
  8. Verbrand geen bijen en drijf hen niet uiteen.
  9. Steel niets van de zaken die in beslag genomen werden gedurende de strijd.
  10. En handel niet laf.

"Wees daarom standvastig op het rechte pad zoals aan u, en aan diegenen die zich met u tot God richten, werd aanbevolen en overtreedt de grenzen niet want Hij ziet alles wat jullie doen." (Koran 11:112)

"Jullie die geloven! Zeg niet dat de goede dingen die God jullie heeft toegestaan verboden zijn en begaat geen buitensporigheden; God bemint diegenen die buitensporigheden begaan niet." (Koran 5:87)

Bovenstaande verzen zijn zeer belangrijk voor iedere Moslim die zijn geloof serieus neemt. Ik neem ze serieus en ik probeer dan ook daarin te handelen. Dit geld overigens voor het grootste gedeelte van de Islamitische gemeenschap in de wereld. De Koran staat vol met Goede Richtlijnen. In de basis is de Koran Pure Goedheid, daar is geen twijfel.    

En Allah weet het beste!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2007 om 22:06
Als ze het nu maar bij wandelen laten...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2007 om 20:54

Kijk..... Na Pim,gaf de gevestigde politiek als zoet houdertje ons Rita..... Rita die haar best deed,om dat wat een groot gedeelte van het volk destijds nodig achte uit te voeren,werd nog niet zo lang geleden de grond in gestampt.

Om vervolgens,nu Wilders als enigste nog is overgebleven alle pijlen op hem te richten.Maar dat eigenwijze pluch plakkende zooitje,heeft NOG STEEDS NIET DOOR!!!! DAT ER AL HONDERD DUIZENDEN FORTUYNS,RITA'S en WILDERTJES door de straten wandelen,Die je dus niet ALLEMAAL de kop in kan drukken!!!!!!

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2007 om 20:46

Ik geef je een voorbeeldje uit mijn dagelijks leven,wat gelukkig gewoon goed afliep....

Links.... : Mensen uit voormalig Yougoslavie,moeten hier opgevangen worden,zij hebben humanitaire steun nodig.

Ik : Krijg te maken met een aan de alcohol geraakte burger/soldaat die oorlogs slachtoffer is geworden en mijn dochter bedrijgt,omdat ze iets zou hebben gedaan,wat volgens zijn cultuur taboe is.

Tsjaaaa.. Zegt links dan,als er wat gebeurd zou zijn.....""Dat kan iedereen overkomen" Is dat zo denk ik dan?

En als ik denk....Beter voorkomen dan genezen,ben ik natuurlijk een azo,die alleen aan zich zelf denkt.

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2007 om 19:45
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Ik kan me niet herinneren dat ik Wilders een fascist heb genoemd? Zie het niet als een persoonlijke aanval.Het is meer algemeen bedoeld.Ik heb volgens mij in algemene zin gezegd wat er met mensen kan gebeuren als ze aan de rechterflank aan de macht mogen ruiken. Aan de andere kant is het nu ook weet niet zo`n schande. Wilders heeft al eerder de profeet Mohammed, vrede zij met hem geschoffeerd, dus in dat opzicht kan het me gestolen worden wat je van me denkt als ik Wilders een Facist of Racist zou noemen. Onze waterstofperoxide manneke uit Limbrug maakt op mij nu niet echt een hele beste indruk.

Ik zal je een mooi voorbeeld geven. 65 jaar geleden had Adolf Hitler dezelfde uitspraak met Joden kunnen maken.

"De Europese en Nederlandse politiek is laf. De islam zal bij een continuering van het huidige wanbeleid het Westen overwinnen en overheersen. Maar dat gebeurt niet zolang ik hier ook maar iets voor het zeggen heb!"

Geert Wilders

Hoe bedoel je een klimaat van angst maken???  

Kan jij me uitleggen wat de moslims ZELF hebben gedaan om radicalizering buiten de nederlandse moskee te houden,nog voor dat de nederlandse overheid ingreep?

En kan jij me uitleggen waarom nederlandse moslims deze haatzaaiende gebedsvoorgangers toelieten in hun moskeen?

Is de strijdbaarheid van Wilders niet gegrond op deze zaken terwijl Hitler geen enkele had destijds?

Hoe bedoel je deze reacties over je afroepen????  

Wilders is wel degelijk een gevaar voor de stabiliteit in Nederland. Je klinkt overigens wel een beetje gefrustreerd Testudo. Ik vind het een beetje vervelend om te zeggen maar ook jij hebt heel weinig kennis van de Koran (veel mensen schreeuwen hier met onwetendheid). Je verwijt Moslims onwetendheid terwijl je die zelf eigenlijk ook hebt, want als je de Koran goed leest en de interpretatie overlaat een geleerden dan zul je zien dat de Koran enkel goedheid predikt.

Nee dat doet de Koran niet en de Koran legt ook uit waarom....

Je rukt bepaalde zaken echt uit zijn verband.  

Ik heb sterk de indruk dat je, je alleen maar ziet wat je wilt zien en hoort wat je wilt horen als het om de Islam gaat. Onzin.....  Ik adviseer je echt om je meer inhoudelijk met de materie bezig te gaan houden, en je zult merken dat heel veel gedachten (vooroordelen) onjuist blijken te zijn. Wat ik zeg is geen vooroordeel. Er zijn LETTERLIJK moslims,die bepaalde citaten uit de Koran als belangrijke richtlijnen volgen,die destructief zijn voor westerlingen.De Koran meldt zelf al,dat deze volgelingen er zijn... Ik tref ze zelfs hier...

Je verwijt naar links verbaasd mij toch wel. Links heeft hoe gek het ook klinkt in beginsel gelijk. Dat denken ze steeds jah.... Zet ze in een kooi met een paar leeuwen en ook zij ****len zich er dan niet meer uit.... Ze vergeten namelijk 2 belangrijke zaken.... De meningen van mensen zijn ALTIJD verschillend geweest,ook al vormde zich groepen met dezelfde gedachtes.Goed en Kwaad gaan al sinds mensen heugenis hand in hand,ook links zal dat niet veranderen.... En dus is de HETSE die men nu tegen Wilders ontketend,een die in mijn ogen de zwakte van links weergeeft. Links predikt veel meer dan rechts het socialisme, naastenliefde,Ach kom kom.... Je moest eens weten hoeveel geiten wolle sokken er uit naaste liefde uit hun neus zitten te vreten,als zij een baantje bv hebben bij de jeugdzorg...  respect etc. Rechts daarintegen is over het algemeen alleen maar geinteresseerd in geld en het kapitaal en het terugsturen van ongewenste vreemdelingen. Ik kom in ieder geval op de rechterflank van het politioeke spectrum weinig naastenliefde tegen.Daar ben ik het wel met je eens....  Maargoed, ik begrijp dat jij een ruk naar rechts gemaakt hebt. Hopelijk kom je tot inkeer omdat je vorige politieke denkkleur er een was van niveau en beschaving.Vraag die mensen is of ze van af morgen per direkt hun auto laten staan,uit naaste liefde voor moeder natuur,wedden dat je 9 van de 10 keer  0 op je bord krijgt.Begin maar eens bij de politieke figuren van de SP en PVDA,om vervolgens de kiezers eens aan de tand te voelen.Er lopen niet voor niets ook mensen uit de linker hoek naar Wilders en destijds Fortuyn.

 

 

Links vergeet vaak (ondanks hun nobele streven) dat er ook mensen zijn die rechts denken en dat deze rechts denkenden HET RECHT hebben rechts te denken... En DAT bevalt me dus niet meer aan links...

Zie het zo.....

2 broers...

De een wil altijd alles pratend oplossen,de ander doet dat meer met de vuist.

Je kan niet ontkennen,dat bijde soms baat zullen hebben bij ieders manier van oplossen.

Was dat niet zo,dan praate de politie de crimineel wel de cel in.

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2007 om 17:25

Ik kan me niet herinneren dat ik Wilders een fascist heb genoemd? Ik heb volgens mij in algemene zin gezegd wat er met mensen kan gebeuren als ze aan de rechterflank aan de macht mogen ruiken. Aan de andere kant is het nu ook weet niet zo`n schande. Wilders heeft al eerder de profeet Mohammed, vrede zij met hem geschoffeerd, dus in dat opzicht kan het me gestolen worden wat je van me denkt als ik Wilders een Facist of Racist zou noemen. Onze waterstofperoxide manneke uit Limbrug maakt op mij nu niet echt een hele beste indruk.

Ik zal je een mooi voorbeeld geven. 65 jaar geleden had Adolf Hitler dezelfde uitspraak met Joden kunnen maken.

"De Europese en Nederlandse politiek is laf. De islam zal bij een continuering van het huidige wanbeleid het Westen overwinnen en overheersen. Maar dat gebeurt niet zolang ik hier ook maar iets voor het zeggen heb!"

Geert Wilders

Hoe bedoel je een klimaat van angst maken???  

Wilders is wel degelijk een gevaar voor de stabiliteit in Nederland. Je klinkt overigens wel een beetje gefrustreerd Testudo. Ik vind het een beetje vervelend om te zeggen maar ook jij hebt heel weinig kennis van de Koran (veel mensen schreeuwen hier met onwetendheid). Je verwijt Moslims onwetendheid terwijl je die zelf eigenlijk ook hebt, want als je de Koran goed leest en de interpretatie overlaat een geleerden dan zul je zien dat de Koran enkel goedheid predikt. Je rukt bepaalde zaken echt uit zijn verband.  Ik heb sterk de indruk dat je, je alleen maar ziet wat je wilt zien en hoort wat je wilt horen als het om de Islam gaat. Ik adviseer je echt om je meer inhoudelijk met de materie bezig te gaan houden, en je zult merken dat heel veel gedachten (vooroordelen) onjuist blijken te zijn.

Je verwijt naar links verbaasd mij toch wel. Links heeft hoe gek het ook klinkt in beginsel gelijk. Links predikt veel meer dan rechts het socialisme, naastenliefde, respect etc. Rechts daarintegen is over het algemeen alleen maar geinteresseerd in geld en het kapitaal en het terugsturen van ongewenste vreemdelingen. Ik kom in ieder geval op de rechterflank van het politioeke spectrum weinig naastenliefde tegen. Maargoed, ik begrijp dat jij een ruk naar rechts gemaakt hebt. Hopelijk kom je tot inkeer omdat je vorige politieke denkkleur er een was van niveau en beschaving.

 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2007 om 16:38
In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

 

Je maakt een denkfout door de Koran en de Islam in zijn algemeenheid als het probleem te zien. Het is de mens die de problemen verzoorzaakt. Dat mensen die zich Moslim noemen zich niet gedragen of misdragen, dat heeft opzichzelf niets met de Islam te maken. Als jou dochter voor Nederlandse hoer wordt uitgemaakt door iemand die zich Moslim noemt, is dit natuurlijk een zeer slechte zaak en niet toegestaan.(De Koran verwerpt vriendschap tussen Moslims en even hard gezegd.... Varkens Eeters..Op deze denktoer kan een wat blootere westerse dame ook makkelijk gezien worden als een hoer,want half bloot is taboe in de Koran...)

Moet ik deze moslims het kwalijk nemen dat zij de Koran niet begrijpen?

Eigenlijk niet...... Want de Koran meldt zelf al dat deze moslims NOOIT het juiste licht zullen zien en altijd de haatzaaiende texten zullen blijven preken...

Zij zullen niet KUNNEN zien,dat beleefdheid naar een volk waar men gast is (Of zich moet inburgeren) belangrijker is (Wat in de Koran letterlijk te vinden is....)

Dan dit volk te wantrouwen....

En dat is nu juist wat Wilders bedoeld met zijn  50% (Beetje veel) van de Koran texten.

Je hebt wat de jeugd betreft ook geen ongelijk, veel allochtone jongeren misdragen zich op een schandalige manier. Vergeet niet dat ook hun ouders daar verdriet van hebben. Een Moslim wilt niets liever dat zijn/haar kind zich volgens de soennah gedraagt en leeft volgens de goede normen en waarden. Maar de westerse maatschappij is er een van materialisme en uiterlijk vertoon die het voor de jeugd steeds moeilijker maakt.(Mijn zoon gedraagd zich ook,in deze zelfde maatschappij.. En dan komt hij ook nog eens uit een gebroken gezin. Veel allochtoonse ouders namen niet de moeite onze taal te leren en daardoor kon de jeugd zich stiekum onttrekken aan gezag..... bv... School.... Door een zwakke en slechte controlle tussen ouders en school leiding) 

Wat Wilders betreft. Ik begrijp wel waarom veel Nederlanders hem zien als de 'verlosser' hij zegt wat vele denken. Ik zie in hem degene die Nederland nog meer zal verdelen. Hij verdeeld niet.... Het land is al verdeeld.Je kan het Nederlandse outochtoonse volk niet kwalijk nemen,dat zij hun indentiteit niet kwijt willen raken.Plaats Nieuw Amsterdam naast Mekka en dan heb je ook daar de poppen aan het dansen,als er elk weekend gefeest wordt met bv alcohol.

Het is NOOIT zo geweest,dat het GEHEELE Nederlandse volk met open armen buitenlandse mensen heeft ontvangen.Dat is een utopie waar links nog steeds in geloofd.

En links wil tot de dag van vandaag,dat gevoel bij rechtse mensen terug de strot in duwen,kost wat het kost.

En als ex links denkend mens,vind ik dat een slechte zaak.

Dit zeg jij veel te gemakkelijk. Er zijn gewoon moslims DIE LETTERLIJK BEPAALDE KORAN TEXTEN gebruiken om onrecht te rechtvaardigen... Dat zij de Koran dan niet begrijpen,wil niet zeggen dat er binnen de Koran geen risico volle texten staan,die dit soort praktijken kunnen rechtpraten.Het christendom heeft eveneens JAREN LANG voor elende gezorgt door texten letterlijk te nemen uit bv het oude testament.

Het is verdomme de Koran zelf die zegt dat men afstand moet nemen van bepaalde texten in de Koran.Maar ik vraag me zo langzamerhand af hoeveel moslims nu eigenlijk werkelijk de Koran begrijpen.

 

 

Noem Wilders geen facist,want hij is het niet zover als ik hem heb kunnen volgen.Voor hem en zijn stemmers is het belangrijk,dat nederland ook een eigen stuk indentiteit moet kunnen behouden.Er moet hiervoor wederzijds begrip komen... Zowel van Autochtoonse mensen als Allochtoonse mensen.
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2007 om 16:24
En wil je Wilders een halt toe roepen,dan is ALLEEN SP of PVDA stemmen niet voldoende,de moslims zullen tevens hun jeugd harder tot de orde moeten roepen.Gebeurd dit niet,dan zal je zien dat steeds meer autochtoonse jeugd rechts wordt.En dan heb ik het zelfs over jeugd uit linkse gezinnen...
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2007 om 16:14
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

 

Je maakt een denkfout door de Koran en de Islam in zijn algemeenheid als het probleem te zien. Het is de mens die de problemen verzoorzaakt. Dat mensen die zich Moslim noemen zich niet gedragen of misdragen, dat heeft opzichzelf niets met de Islam te maken. Als jou dochter voor Nederlandse hoer wordt uitgemaakt door iemand die zich Moslim noemt, is dit natuurlijk een zeer slechte zaak en niet toegestaan. Sommige Moslims of altans zij die zichzelf Moslim noemen zouden beter moeten weten en van dit soort zaken zich moeten distantieren.

Je hebt wat de jeugd betreft ook geen ongelijk, veel allochtone jongeren misdragen zich op een schandalige manier. Vergeet niet dat ook hun ouders daar verdriet van hebben. Een Moslim wilt niets liever dat zijn/haar kind zich volgens de soennah gedraagt en leeft volgens de goede normen en waarden. Maar de westerse maatschappij is er een van materialisme en uiterlijk vertoon die het voor de jeugd steeds moeilijker maakt.(Mijn zoon gedraagd zich ook,in deze zelfde maatschappij.. En dan komt hij ook nog eens uit een gebroken gezin. Veel allochtoonse ouders namen niet de moeite onze taal te leren en daardoor kon de jeugd zich stiekum onttrekken aan gezag..... bv... School.... Door een zwakke en slechte controlle tussen ouders en school leiding) 

Wat Wilders betreft. Ik begrijp wel waarom veel Nederlanders hem zien als de 'verlosser' hij zegt wat vele denken. Ik zie in hem degene die Nederland nog meer zal verdelen. Hij verdeeld niet.... Het land is al verdeeld.Je kan het Nederlandse outochtoonse volk niet kwalijk nemen,dat zij hun indentiteit niet kwijt willen raken.Plaats Nieuw Amsterdam naast Mekka en dan heb je ook daar de poppen aan het dansen,als er elk weekend gefeest wordt met bv alcohol.

Het is NOOIT zo geweest,dat het GEHEELE Nederlandse volk met open armen buitenlandse mensen heeft ontvangen.Dat is een utopie waar links nog steeds in geloofd.

En links wil tot de dag van vandaag,dat gevoel bij rechtse mensen terug de strot in duwen,kost wat het kost.

En als ex links denkend mens,vind ik dat een slechte zaak.

Dit zeg jij veel te gemakkelijk. Er zijn gewoon moslims DIE LETTERLIJK BEPAALDE KORAN TEXTEN gebruiken om onrecht te rechtvaardigen... Dat zij de Koran dan niet begrijpen,wil niet zeggen dat er binnen de Koran geen risico volle texten staan,die dit soort praktijken kunnen rechtpraten.Het christendom heeft eveneens JAREN LANG voor elende gezorgt door texten letterlijk te nemen uit bv het oude testament.

Het is verdomme de Koran zelf die zegt dat men afstand moet nemen van bepaalde texten in de Koran.Maar ik vraag me zo langzamerhand af hoeveel moslims nu eigenlijk werkelijk de Koran begrijpen.

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2007 om 06:04

 

Je maakt een denkfout door de Koran en de Islam in zijn algemeenheid als het probleem te zien. Het is de mens die de problemen verzoorzaakt. Dat mensen die zich Moslim noemen zich niet gedragen of misdragen, dat heeft opzichzelf niets met de Islam te maken. Als jou dochter voor Nederlandse hoer wordt uitgemaakt door iemand die zich Moslim noemt, is dit natuurlijk een zeer slechte zaak en niet toegestaan. Sommige Moslims of altans zij die zichzelf Moslim noemen zouden beter moeten weten en van dit soort zaken zich moeten distantieren.

Je hebt wat de jeugd betreft ook geen ongelijk, veel allochtone jongeren misdragen zich op een schandalige manier. Vergeet niet dat ook hun ouders daar verdriet van hebben. Een Moslim wilt niets liever dat zijn/haar kind zich volgens de soennah gedraagt en leeft volgens de goede normen en waarden. Maar de westerse maatschappij is er een van materialisme en uiterlijk vertoon die het voor de jeugd steeds moeilijker maakt.   

Wat Wilders betreft. Ik begrijp wel waarom veel Nederlanders hem zien als de 'verlosser' hij zegt wat vele denken. Ik zie in hem degene die Nederland nog meer zal verdelen. 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2007 om 00:20

Wat moeten Nederlandse autochtoonse burgers nu eigenlijk denken,als ze horen dat de zonen van allochtoonse moslims wel mogen trouwen met hun dochters maar niet omgekeerd?

Is dit nou zo'n bladzijde waar Wilders het over heeft? Ongelijkheid..... Discriminatie..... Facisme....

En zou het MISSCHIEN niet zo kunnen zijn,dat dit eigenlijk een dwaalvers is.... Waar in de Koran eigenlijk ook al staat aangegeven,dat men niet ALLES letterlijk moet nemen.... Maar dat zij die de Koran niet begrijpen,nu juist steeds voor deze texten gaan? Om maar een GROOT RIJK te kunnen stichten.... Terwijl er maar weinige naar de hemel zullen gaan.... Volgens de Koran.... Boeiend boek die Koran.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.