Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

�Moslims moeten helft Koran verscheuren�

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: �Moslims moeten helft Koran verscheuren�
    Geplaatst op: 13 februari 2007 om 01:10

DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.


Volgens hem staan er "genoeg verschrikkelijke dingen" in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. "Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen", zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam. < => De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het "grootste gevaar is dat ons bedreigt". Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem. "Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel", aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: "Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskee�n dan kerken!"

nu.nl

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 01:18

Salaam Alaikum,

Deze mijnheer Wilders weet zich een steeds grotere groep aanhangers te verwerven. Zie de laatste verkiezingen. Bij de volgende verkiezingen zie ik hem alleen maar groter worden. Ik ben hier al eens vaker terecht gewezen omdat ik vind dat Moslims de problemen over zichzelf afroepen door inactief te blijven binnen de democratie. Ik ken de redenen waarom. Maar als dit zo doorblijft gaan blijft er weinig over van de ummah in Nederland. Het is een langzaam proces dat niet als direct gevaarlijk wordt geinterpreteerd door de gemiddelde Moslim, toch speelt angst een steeds grotere rol.

Zolang we maar roepen en niet deelnemen zal Wilders blijven groeien met alle conseqwenties vandien.

Wilders is overduidelijk aan het radicaliseren door de geur van de macht.

Salaam

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 01:34

Salaam aleikom beste zusters en broeders.

Juist DAAROM ga ik niet stemmen,die hele poppenkast in denhaag stelt niks voor.Veel moslims hebben op SP gestemd,die doet niet mee .De zogenaamde democratische verkiezingen moeten de wensen van de kiezers respecteren,of niet.Waarom is het dan gewoon een bijeen geraapt zooitje  met voor de 4e keer balkende!Alhamdoelilah heb ikzelf niet gestemd want het blijkt bijv.dat de zogenaamde vredesmissie van nederland gewoon aan het vechten zijn ,niet omdat dat moet maar omdat het daar gewoon over ging.vredesmissie ,ik vindt het een mooi uitgevonden woord maar het steld niks voor.Mischien komt het zover dat wilders de macht hier krijgt ,mischien is dat wel een test vanALLAH SUBHANA WA T�ALAom te kijken hoe het met onze oemah gaat ,saamhorigheid en broedersschap enz.Nou daar is het slecht mee gesteld dus moeten we daar iets aan doen en niet,allahoe allam,die poppenkast achterna lopen .

Moge ALLAH SUBHANA WA T�ALA onze oemah versterken en sabr geven aan al onze onderdrukte broeders en zusters  waar ook ter wereld.amien

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 01:41

Salaam Alaikum,

Ik begrijp je heel goed, maar wat als Allah niet van plan is in te grijpen?

Salaam 

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 01:59
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,

Ik begrijp je heel goed, maar wat als Allah niet van plan is in te grijpen?

Salaam 

assalaam,

ook goed, want Allah weet het beste..

vrees en angst past niet bij moslims.

moslims vrezen Allah alleen.

assalaam,

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 01:59

salaam aleikom beste zusters en broeders.

Als ALLAH SUBHANA WA T�ALA niet ingrijpt dan heet dat QADR ALLAH .de wil van ALLAH SUBHANA WA T�ALA.Die kan niemand veranderen,niet ik of jij of wilders of wie dan ook .ALLAH SUBHANA WA T�ALA doet wat hij wil en weet wat hij doet.Ik zei al eerder mischien ,allahoe allam ,is het een test om te kijken of we dan als oemah voor elkaar opkomen en saamhorigheid laten zien als oemah.Als iets gebeurd heeft ALLAH SUBHANA WA T�ALA het zo voorbeschikt ,qadr allah.Nogmaals ik zie echt het nut er niet van in om te gaan stemmen ,verboden in de islaam maar daar hebben we allemaal een eigen kijk op,zodat wilders niet aan de macht zal komen.Het lijkt wel een soap daar in den haag.Ik begrijp ook niet dat de cu ,tegen homo huwelijk en abortus en tegen euthanasie,zijn princiepes(hoe schrijf je dat nou weer)over boord zet omdat ze dus ook maar in de poppenkast mee kunnen doen.In mijn ogen ben je dan een huichelaar omdat je met de rest meeloopt .in hun programma�s staan echt andere dingen.Ze worden gewoon gebruikt om mee te doen maar zien dat zelf niet in,dan ben je echt zielig,in mijn ogen dan .Het zal niet lang duren of deze poppenkast stort van ellende ook weer in elkaar,bi idnillah.

waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 02:59
In eerste instantie geplaatst door Khabir

[QUOTE=Abdul-Khaliq]

Salaam Alaikum,

Ik begrijp je heel goed, maar wat als Allah niet van plan is in te grijpen?

Salaam 

assalaam,

ook goed, want Allah weet het beste..

vrees en angst past niet bij moslims.

moslims vrezen Allah alleen.

assalaam,

 

Salaam Aleikom,

Nonsens, Moslims zijn mensen en in ons leven staan we meerdere malen angsten uit. Het hoort erbij. Ik hou niet van schreeuwers, niet enerzijds en anderszijds aanhangend. De Moslimgemeenschap heeft haar eigen verantwoordelijkheid met andere woorden een gemeenschap van gematigden, van mensen die het evenwicht bewaren en extremen schuwen. Aan beide zijden.

Gematigdheid is een hoofdkenmerk van de Islam
"Aldus hebben Wij jullie tot een gemeenschap gemaakt die de middenweg bewandelt, opdat jullie getuigen zouden zijn over de mensen en de Boodschapper een getuige over jullie." Koran 2:143.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 03:06

We kunnen het ook positief zien.

Wilders zegt dat hij de Helft van de Koran niet wilt weggooien , dus hij accepteert de koran voor de helft,

nu nog de andere helft. en hij is al bijna moslim.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 03:10

 Je kunt er maar beter mee lachen en positief blijven. Ik maak me niet zo druk om dergelijke mensen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 03:31
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Khabir

[QUOTE=Abdul-Khaliq]

Salaam Alaikum,

Ik begrijp je heel goed, maar wat als Allah niet van plan is in te grijpen?

Salaam 

assalaam,

ook goed, want Allah weet het beste..

vrees en angst past niet bij moslims.

moslims vrezen Allah alleen.

assalaam,

 

Salaam Aleikom,

Nonsens, Moslims zijn mensen en in ons leven staan we meerdere malen angsten uit. Het hoort erbij. Ik hou niet van schreeuwers, niet enerzijds en anderszijds aanhangend. De Moslimgemeenschap heeft haar eigen verantwoordelijkheid met andere woorden een gemeenschap van gematigden, van mensen die het evenwicht bewaren en extremen schuwen. Aan beide zijden.

Gematigdheid is een hoofdkenmerk van de Islam
"Aldus hebben Wij jullie tot een gemeenschap gemaakt die de middenweg bewandelt, opdat jullie getuigen zouden zijn over de mensen en de Boodschapper een getuige over jullie." Koran 2:143.

Salaam Nefertiti

assalaam zuster,

heb je het tegen mij? wat noem je nonsence? dat wij alleen allah(swt) dienen te vrezen?

je moet me niet verkeerd begrijpen, ik weet dat het normaal is om angst te hebben, dat is een natuurlijk waarschuwingsmechanisme ter berscherming van je lichaam. maar als mens kun je je vertrouwen in Allah vergroten, door over hem en zijn schepping en zijn woord `koran' na te denken. als je volle vertrouwen hebt in Allah, kun je nergens angst voor hebben dan zijn ontevredenheid over jou.

assalaam.

tawalkalta al allah.

assalaam,

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 03:39

Oke broeder Khabir, ik heb het begrepen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 04:09

Alhamdulillah,

aleikum al salaam Neferiti

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 14:24

2:150 Vanwaar gij ook komt, wend uw aangezicht naar de Heilige Moskee; waar gij ook zijt, wendt uw aangezicht daarheen, opdat de mensen, met uitzondering van de onrechtvaardigen geen bezwaar tegen u mogen aanvoeren - vreest hen dus niet, maar vreest Mij - en opdat Ik Mijn gunst aan u moge voltooien en opdat gij juist geleid moogt worden.

16:2 Hij zendt door Zijn gebod engelen met een Openbaring neder tot wie van Zijn dienaren Hij wil (zeggende): "Waarschuwt, dat er buiten Mij geen God is, vreest daarom Mij alleen."

Meedoen aan de democratie door eens in de vier jaar een kruisje te zetten op een blaadje is geen democratie in de vorm dat gepropageerd wordt.

De Ummah is alsmaar groeiende broeders en zusters. Dat weet iedereen! We hoeven ons nergens druk over te maken. Vergeet de schijndemocratie dat hier heerst. Vergeet de mensen die je wijs proberen te maken dat je mee moet doen met de democratie. Ze weten niet beter, ze verschillen in niks met nietsvermoedend slachtvee.

Kieslijsten die in elkaar worden gezet door de top van de partijbesturen. Het aandeel stemmen bepaald tot welk nummer zich in de kamer mag zetelen. Dit houdt in dat 1 als eerst komt, vervolgd door 2, dan 3, 4, 5 enz enz.

Als je op een onverkiesbare plek wordt gezet moet je ruim 16000 voorkeursstemmen krijgen wil je een plek veroveren in de kamer. Dit is tijdens de laatste verkiezingen alleen bij ��n Turkse dame gelukt, vanwege de agressieve campagne die gevoerd werd door de Turken, naar aanleiding van de Armeense genocide kwestie.

Wat wil zo'n dame in haar eentje bereiken? De mensen die door de top zijn benoemd in de hogere regionen van de kieslijsten komen hoe dan ook in de kamer. Zij zullen dan ook feilloos opvolgen wat deze top hen opdraagt! Dit mensen, is de huidige democratie hier!

Laat wilders maar mekkeren. Want laten we eerlijk wezen! Wie van ons besteed er aandacht aan het gemekker van een schaap? Waarom zouden we dan aandacht besteden aan het gemekker van deze schaap? Hij heeft ons nodig! Wij hem niet! Daar zit het verschil... Zonder ons is hij een grote 0. Als we dat met zijn allen beseffen, hoeven we ons nergens druk over te maken.

Het enige wat we moeten vrezen is Allah (swt). Ik vind het heel goed dat niemand inhoudelijk heeft gereageerd op het gemekker van het schapie. Laten we hem met zijn allen doodnegeren. Ik hoef zijn stukjes niet te lezen. WIl niet weten wat hij zegt en als ik een foto van hem zie in de krant of hij verschijnt op tv, blader/zap ik meteen verder.

Dat wilde ik eventjes kwijt.

esselamu alaikoum

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2007 om 11:38

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 23:18

Wat Wilders doet is de vinger op de pijnlijke plek leggen in Den Haag en verteld ze dat er ook mensen in Nederland zijn die hun cultuur hoog in het vaandel dragen en hun oude vertrouwde omgeving eigenlijk niet kwijt willen....

De andere partijen en met naame links willen dit gevoel onder de bevolking vertrappen in hun arrogantie de waarheid ten pacht te hebben...

Maar blijkbaar leert links niets van de Balkan en kent/accepteerd het alleen zijn eigen sociaale gevoel als waare religie...

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 23:27
In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,

Deze mijnheer Wilders weet zich een steeds grotere groep aanhangers te verwerven. Zie de laatste verkiezingen. Bij de volgende verkiezingen zie ik hem alleen maar groter worden. Ik ben hier al eens vaker terecht gewezen omdat ik vind dat Moslims de problemen over zichzelf afroepen door inactief te blijven binnen de democratie. Ik ken de redenen waarom. Maar als dit zo doorblijft gaan blijft er weinig over van de ummah in Nederland. Het is een langzaam proces dat niet als direct gevaarlijk wordt geinterpreteerd door de gemiddelde Moslim, toch speelt angst een steeds grotere rol.

Zolang we maar roepen en niet deelnemen zal Wilders blijven groeien met alle conseqwenties vandien.

Wilders is overduidelijk aan het radicaliseren door de geur van de macht.

Salaam

Onzin...

Niks geen onzin. In het verleden is het vaker bewezen dat fascistische trekjes bij mensen opduikelen wanneer er aan macht wordt geroken. Pure drang naar machtslust is veel vaker de oorzaak geweest van onderdrukking, discriminatie en uitroeiing van minderheden in een land.

 

Ik vroeg het al zo vaak: En wat is die "zere plek"? Geef mij die bladzijden uit de Quran die verscheurd zouden moeten worden. Als ze zo wreed zouden zijn, moeten we er over kunnen praten, toch? Want ik kom niets anders dan waarheden en goede dingen tegen in de Quran. Als je wilt geef ik je wat voorbeelden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 01:36
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,

Deze mijnheer Wilders weet zich een steeds grotere groep aanhangers te verwerven. Zie de laatste verkiezingen. Bij de volgende verkiezingen zie ik hem alleen maar groter worden. Ik ben hier al eens vaker terecht gewezen omdat ik vind dat Moslims de problemen over zichzelf afroepen door inactief te blijven binnen de democratie. Ik ken de redenen waarom. Maar als dit zo doorblijft gaan blijft er weinig over van de ummah in Nederland. Het is een langzaam proces dat niet als direct gevaarlijk wordt geinterpreteerd door de gemiddelde Moslim, toch speelt angst een steeds grotere rol.

Zolang we maar roepen en niet deelnemen zal Wilders blijven groeien met alle conseqwenties vandien.

Wilders is overduidelijk aan het radicaliseren door de geur van de macht.

Salaam

Onzin...

Niks geen onzin. In het verleden is het vaker bewezen dat fascistische trekjes bij mensen opduikelen wanneer er aan macht wordt geroken. Pure drang naar machtslust is veel vaker de oorzaak geweest van onderdrukking, discriminatie en uitroeiing van minderheden in een land.

 

Ik vroeg het al zo vaak: En wat is die "zere plek"? Geef mij die bladzijden uit de Quran die verscheurd zouden moeten worden. Als ze zo wreed zouden zijn, moeten we er over kunnen praten, toch? Want ik kom niets anders dan waarheden en goede dingen tegen in de Quran. Als je wilt geef ik je wat voorbeelden.

In het verleden is het vaker bewezen dat fascistische trekjes bij mensen opduikelen wanneer er aan macht wordt geroken. Pure drang naar machtslust is veel vaker de oorzaak geweest van onderdrukking, discriminatie en uitroeiing van minderheden in een land.

Dit is absoluut waar, de geschiedenis kent veel van dit soort figuren. Laten we de laatste weken zien van Wilders en wat het doet voor zijn zucht naar heerschappij in de tweede kamer.

Wilders gaat op een democratische manier Nederland stukje bij beetje onleefbaarder maken (vooral de Moslims zullen dit gaan merken). Ik roep dit al heel lang en dat is ook een van de redenen waarom ik pro-stemmen ben. Dat betekent niet dat ik Allah ongehoorzaam ben, dat betekent dat ik het gevaar dat dreigt, probeer te keren. Laten we wel wezen, Allah laat het ons zelf opknappen, dat zien we wereldwijd elke dag. Hij heeft ons vele mooie dingen geschonken zoals een lichaam, hersenen en de Koran. Laten we niet doen alsof het allemaal wel goed komt door inactief te zijn en te blijven. Vanaf het prille begin van de mens zien we oorlog, geweld, armoede, terreur, onrecht  enz, grote oorlogen, veldslagen, genocide, de shoa enz. Met de Thorah en de Bijbel werden wij gewaarschuwd. Als zegel werd de Koran ons via Mohammed, vrede zij met hem geopenbaard. Voor mij is dit concreet ingrijpen van Allah, verder zie ik niets dat in dit tijdsgewricht dat duid op ingrijpen of hulp van bovenaf. Met andere woorden, we moeten het zelf doen.

Allah doet wat Hij wenst wanneer Hij het wenst. Allah is in mijn ogen Oneindig Intellectueel en laat het derhalve ons zelf opknappen. Want zo is mijn stelling altijd al geweest, Waarom iets (de mens en zijn verloop) creeren waarvan jezelf de uitkomst als weet? Dat is intellecteel geen uitdaging, wat wel een uitdaging is, is de mens creeren met al zijn eigenschappen en zien wat een mens kan worden met de Koran in de hand.

@ Testudo:

Onzin? Niet echt, ik noem het realiteitszin. 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 10:33

Islamofoben houden bij hoog en bij laag staande dat de Koran muslims opdracht geeft ongelovigen met dwang tot de Islam te bekeren, en als dat niet lukt hen te vermoorden. Uit de bespreking van de Koran en de Sunnah is duidelijk geworden dat van die voorstelling van de zaken geen spaander overeind blijft. Muslims wordt integendeel voorgeschreven attent, respectvol, rechtvaardig, verdraagzaam en geduldig om te gaan met niet-muslims. Het niet naleven van die voorschriften leidt een muslim zelfs naar de hel.

Een aantal Koranische verzen die op het eerste gezicht iets anders willen zeggen, blijken na grondige analyse een betekenis te hebben die deze algemene omgangsregels niet tegenspreekt, maar juist bevestigt. Islamofoben citeren zulke verzen nochtans met niet aflatende ijver om mensen te proberen overtuigen van 'het ware gelaat' van de Koran. Daarmee tonen ze natuurlijk in de eerste plaats hun eigen ware gelaat, en leggen ze hun eigen discours van het prediken van haat bloot. Om angst, haat en verdeeldheid te zaaien, zijn blijkbaar alle middelen goed, ook een verkeerde voorstelling van een Boek dat voor een miljard mensen een Heilige, van God gezonden leidraad is voor een vreedzaam leven in harmonie met andersdenkenden.

Anderzijds zijn er ook de extremisten in de muslimwereld die zich van een verkeerde voorstelling van zulke verzen bedienen om hun politieke agenda van onverdraagzaamheid een religieuze legitimiteit te proberen geven. Ook zij vallen met een gedegen analyse van de Koran en de Sunnah door de mand.

� Linda Bogaert

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 11:06
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Islamofoben houden bij hoog en bij laag staande dat de Koran muslims opdracht geeft ongelovigen met dwang tot de Islam te bekeren, en als dat niet lukt hen te vermoorden. Uit de bespreking van de Koran en de Sunnah is duidelijk geworden dat van die voorstelling van de zaken geen spaander overeind blijft. Muslims wordt integendeel voorgeschreven attent, respectvol, rechtvaardig, verdraagzaam en geduldig om te gaan met niet-muslims. Het niet naleven van die voorschriften leidt een muslim zelfs naar de hel.

Een aantal Koranische verzen die op het eerste gezicht iets anders willen zeggen, blijken na grondige analyse een betekenis te hebben die deze algemene omgangsregels niet tegenspreekt, maar juist bevestigt. Islamofoben citeren zulke verzen nochtans met niet aflatende ijver om mensen te proberen overtuigen van 'het ware gelaat' van de Koran. Daarmee tonen ze natuurlijk in de eerste plaats hun eigen ware gelaat, en leggen ze hun eigen discours van het prediken van haat bloot. Om angst, haat en verdeeldheid te zaaien, zijn blijkbaar alle middelen goed, ook een verkeerde voorstelling van een Boek dat voor een miljard mensen een Heilige, van God gezonden leidraad is voor een vreedzaam leven in harmonie met andersdenkenden.

Anderzijds zijn er ook de extremisten in de muslimwereld die zich van een verkeerde voorstelling van zulke verzen bedienen om hun politieke agenda van onverdraagzaamheid een religieuze legitimiteit te proberen geven. Ook zij vallen met een gedegen analyse van de Koran en de Sunnah door de mand.

� Linda Bogaert

Ik vind het leuk dat je Linda\Bogaert aanhaalt :-)

Ik ken haar\werk op het net en vind haar\uitleg prachtig.

Maar zeg eens eerlijk is zij een Islam authoriteit?

En wat zelfs belangrijker is staan haar opvattingen van de Islam voorde volstrekte waarheid omtrent de uitleggingen van bepaalde teksten?

Het gaat me veel te ver om deuitleg van Wilders omtrent bepaalde teksten te autoriseren maar het is natuurlijk wel zo dat een simpele ontkenning in tegespraak met de uitwerking in bepaalde landen diede /sharia claimen te hanteren niet voldoet.

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 11:48
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Islamofoben houden bij hoog en bij laag staande dat de Koran muslims opdracht geeft ongelovigen met dwang tot de Islam te bekeren, en als dat niet lukt hen te vermoorden. Uit de bespreking van de Koran en de Sunnah is duidelijk geworden dat van die voorstelling van de zaken geen spaander overeind blijft. Muslims wordt integendeel voorgeschreven attent, respectvol, rechtvaardig, verdraagzaam en geduldig om te gaan met niet-muslims. Het niet naleven van die voorschriften leidt een muslim zelfs naar de hel.

Een aantal Koranische verzen die op het eerste gezicht iets anders willen zeggen, blijken na grondige analyse een betekenis te hebben die deze algemene omgangsregels niet tegenspreekt, maar juist bevestigt. Islamofoben citeren zulke verzen nochtans met niet aflatende ijver om mensen te proberen overtuigen van 'het ware gelaat' van de Koran. Daarmee tonen ze natuurlijk in de eerste plaats hun eigen ware gelaat, en leggen ze hun eigen discours van het prediken van haat bloot. Om angst, haat en verdeeldheid te zaaien, zijn blijkbaar alle middelen goed, ook een verkeerde voorstelling van een Boek dat voor een miljard mensen een Heilige, van God gezonden leidraad is voor een vreedzaam leven in harmonie met andersdenkenden.

Anderzijds zijn er ook de extremisten in de muslimwereld die zich van een verkeerde voorstelling van zulke verzen bedienen om hun politieke agenda van onverdraagzaamheid een religieuze legitimiteit te proberen geven. Ook zij vallen met een gedegen analyse van de Koran en de Sunnah door de mand.

� Linda Bogaert

Ik vind het leuk dat je Linda\Bogaert aanhaalt :-)

Ik ken haar\werk op het net en vind haar\uitleg prachtig.

Maar zeg eens eerlijk is zij een Islam authoriteit?

En wat zelfs belangrijker is staan haar opvattingen van de Islam voorde volstrekte waarheid omtrent de uitleggingen van bepaalde teksten?

Het gaat me veel te ver om deuitleg van Wilders omtrent bepaalde teksten te autoriseren maar het is natuurlijk wel zo dat een simpele ontkenning in tegespraak met de uitwerking in bepaalde landen diede /sharia claimen te hanteren niet voldoet.

De term autoriteit lijkt bij sommigen een hele belangrijke te zijn. Wat Linda Bogeart doet is op Academisch niveau de Koran trachten te interpreteren, vanuit een westers standpunt. Tot nu toe heb ik haar nimmer betrapt op onzin. Ik moet zelfs zeggen dat het meeste wat zij zegt over de Koran en de Islam in zijn algemeenheid zeer veel hout snijd. Althans dat is mijn bescheiden mening. In dat opzicht zie ik haar als een autoriteit. Haar uitleg over extremisme en islamafobie en heel veel andere onderwerpen zijn gewoonweg ijzersterk.

*Linda Bogaert (geb. 1962) is licentiate Psychologische en Pedagogische Wetenschappen (UGent, 1985), postgraduate Bedrijfskunde (KUL, 1986) en MBA University of Warwick (UK, 1987). Voor dit laatste kreeg ze een award, die inmiddels herdoopt werd tot Chevening Scholarschip

** Ik heb zojuist een e-mail naar haar gestuurd met een aantal vragen. Als zij reageert kom ik er zeker op terug.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 13:03
Het is in ieder geval zo dat je niet kunt verwachten dat de gewone man
een gedegen analyse van Soennah en Koran maken teneinde te doorzien
dat de extremisten tot een kudde dwalenden behoren. en bovendien
kunnen kudden dwalenden grote schade aanrichten...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 19:40
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,

Deze mijnheer Wilders weet zich een steeds grotere groep aanhangers te verwerven. Zie de laatste verkiezingen. Bij de volgende verkiezingen zie ik hem alleen maar groter worden. Ik ben hier al eens vaker terecht gewezen omdat ik vind dat Moslims de problemen over zichzelf afroepen door inactief te blijven binnen de democratie. Ik ken de redenen waarom. Maar als dit zo doorblijft gaan blijft er weinig over van de ummah in Nederland. Het is een langzaam proces dat niet als direct gevaarlijk wordt geinterpreteerd door de gemiddelde Moslim, toch speelt angst een steeds grotere rol.

Zolang we maar roepen en niet deelnemen zal Wilders blijven groeien met alle conseqwenties vandien.

Wilders is overduidelijk aan het radicaliseren door de geur van de macht.

Salaam

Onzin...

Niks geen onzin. In het verleden is het vaker bewezen dat fascistische trekjes bij mensen opduikelen wanneer er aan macht wordt geroken. Pure drang naar machtslust is veel vaker de oorzaak geweest van onderdrukking, discriminatie en uitroeiing van minderheden in een land.

 

Ik vroeg het al zo vaak: En wat is die "zere plek"? Geef mij die bladzijden uit de Quran die verscheurd zouden moeten worden. Als ze zo wreed zouden zijn, moeten we er over kunnen praten, toch? Want ik kom niets anders dan waarheden en goede dingen tegen in de Quran. Als je wilt geef ik je wat voorbeelden.

In het verleden is het vaker bewezen dat fascistische trekjes bij mensen opduikelen wanneer er aan macht wordt geroken. Pure drang naar machtslust is veel vaker de oorzaak geweest van onderdrukking, discriminatie en uitroeiing van minderheden in een land.

Dit is absoluut waar, de geschiedenis kent veel van dit soort figuren. Laten we de laatste weken zien van Wilders en wat het doet voor zijn zucht naar heerschappij in de tweede kamer.

Wilders gaat op een democratische manier Nederland stukje bij beetje onleefbaarder maken (vooral de Moslims zullen dit gaan merken). Ik roep dit al heel lang en dat is ook een van de redenen waarom ik pro-stemmen ben. Dat betekent niet dat ik Allah ongehoorzaam ben, dat betekent dat ik het gevaar dat dreigt, probeer te keren. Laten we wel wezen, Allah laat het ons zelf opknappen, dat zien we wereldwijd elke dag. Hij heeft ons vele mooie dingen geschonken zoals een lichaam, hersenen en de Koran. Laten we niet doen alsof het allemaal wel goed komt door inactief te zijn en te blijven. Vanaf het prille begin van de mens zien we oorlog, geweld, armoede, terreur, onrecht  enz, grote oorlogen, veldslagen, genocide, de shoa enz. Met de Thorah en de Bijbel werden wij gewaarschuwd. Als zegel werd de Koran ons via Mohammed, vrede zij met hem geopenbaard. Voor mij is dit concreet ingrijpen van Allah, verder zie ik niets dat in dit tijdsgewricht dat duid op ingrijpen of hulp van bovenaf. Met andere woorden, we moeten het zelf doen.

Allah doet wat Hij wenst wanneer Hij het wenst. Allah is in mijn ogen Oneindig Intellectueel en laat het derhalve ons zelf opknappen. Want zo is mijn stelling altijd al geweest, Waarom iets (de mens en zijn verloop) creeren waarvan jezelf de uitkomst als weet? Dat is intellecteel geen uitdaging, wat wel een uitdaging is, is de mens creeren met al zijn eigenschappen en zien wat een mens kan worden met de Koran in de hand.

@ Testudo:

Onzin? Niet echt, ik noem het realiteitszin. 

 

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Beste broeder....ALLAH Subhana Wa Ta'ala heeft geen uitdaging(en) nodig want ALLAH Subhana wa Ta'ala is De Almachtige. Onderstaande is een stukje van een hadith Qudsi overgeleverd door Aboe Dharr al-Ghifaari dat de profeet Mohamed (salalaho aleihi wa salaam) over zijn Heer, De Verhevene, verhaalt dat HIJ heeft gezegd:

O Mijn dienaren, jullie zijn niet in staat om Mij enig nadeel toe te brengen en jullie kunnen Mij dus geen nadeel berokkenen. En jullie zijn niet in staat Mij van nut te zijn en jullie kunnen dus ook niet nuttig voor Mij zijn. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij toevoegen. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo verdorven zijn als de meest verdorven man onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij verminderen. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns, allemaal op ��n vlakte staan en Mij vragen, en Ik zou iedereen al wat hij verlangde geven, dan zou dat niet meer verminderen van wat Ik heb (aan bezit), dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 02:39
In eerste instantie geplaatst door Medoune

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,

Deze mijnheer Wilders weet zich een steeds grotere groep aanhangers te verwerven. Zie de laatste verkiezingen. Bij de volgende verkiezingen zie ik hem alleen maar groter worden. Ik ben hier al eens vaker terecht gewezen omdat ik vind dat Moslims de problemen over zichzelf afroepen door inactief te blijven binnen de democratie. Ik ken de redenen waarom. Maar als dit zo doorblijft gaan blijft er weinig over van de ummah in Nederland. Het is een langzaam proces dat niet als direct gevaarlijk wordt geinterpreteerd door de gemiddelde Moslim, toch speelt angst een steeds grotere rol.

Zolang we maar roepen en niet deelnemen zal Wilders blijven groeien met alle conseqwenties vandien.

Wilders is overduidelijk aan het radicaliseren door de geur van de macht.

Salaam

Onzin...

Niks geen onzin. In het verleden is het vaker bewezen dat fascistische trekjes bij mensen opduikelen wanneer er aan macht wordt geroken. Pure drang naar machtslust is veel vaker de oorzaak geweest van onderdrukking, discriminatie en uitroeiing van minderheden in een land.

 

Ik vroeg het al zo vaak: En wat is die "zere plek"? Geef mij die bladzijden uit de Quran die verscheurd zouden moeten worden. Als ze zo wreed zouden zijn, moeten we er over kunnen praten, toch? Want ik kom niets anders dan waarheden en goede dingen tegen in de Quran. Als je wilt geef ik je wat voorbeelden.

In het verleden is het vaker bewezen dat fascistische trekjes bij mensen opduikelen wanneer er aan macht wordt geroken. Pure drang naar machtslust is veel vaker de oorzaak geweest van onderdrukking, discriminatie en uitroeiing van minderheden in een land.

Dit is absoluut waar, de geschiedenis kent veel van dit soort figuren. Laten we de laatste weken zien van Wilders en wat het doet voor zijn zucht naar heerschappij in de tweede kamer.

Wilders gaat op een democratische manier Nederland stukje bij beetje onleefbaarder maken (vooral de Moslims zullen dit gaan merken). Ik roep dit al heel lang en dat is ook een van de redenen waarom ik pro-stemmen ben. Dat betekent niet dat ik Allah ongehoorzaam ben, dat betekent dat ik het gevaar dat dreigt, probeer te keren. Laten we wel wezen, Allah laat het ons zelf opknappen, dat zien we wereldwijd elke dag. Hij heeft ons vele mooie dingen geschonken zoals een lichaam, hersenen en de Koran. Laten we niet doen alsof het allemaal wel goed komt door inactief te zijn en te blijven. Vanaf het prille begin van de mens zien we oorlog, geweld, armoede, terreur, onrecht  enz, grote oorlogen, veldslagen, genocide, de shoa enz. Met de Thorah en de Bijbel werden wij gewaarschuwd. Als zegel werd de Koran ons via Mohammed, vrede zij met hem geopenbaard. Voor mij is dit concreet ingrijpen van Allah, verder zie ik niets dat in dit tijdsgewricht dat duid op ingrijpen of hulp van bovenaf. Met andere woorden, we moeten het zelf doen.

Allah doet wat Hij wenst wanneer Hij het wenst. Allah is in mijn ogen Oneindig Intellectueel en laat het derhalve ons zelf opknappen. Want zo is mijn stelling altijd al geweest, Waarom iets (de mens en zijn verloop) creeren waarvan jezelf de uitkomst als weet? Dat is intellecteel geen uitdaging, wat wel een uitdaging is, is de mens creeren met al zijn eigenschappen en zien wat een mens kan worden met de Koran in de hand.

@ Testudo:

Onzin? Niet echt, ik noem het realiteitszin. 

 

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Beste broeder....ALLAH Subhana Wa Ta'ala heeft geen uitdaging(en) nodig want ALLAH Subhana wa Ta'ala is De Almachtige. Onderstaande is een stukje van een hadith Qudsi overgeleverd door Aboe Dharr al-Ghifaari dat de profeet Mohamed (salalaho aleihi wa salaam) over zijn Heer, De Verhevene, verhaalt dat HIJ heeft gezegd:

O Mijn dienaren, jullie zijn niet in staat om Mij enig nadeel toe te brengen en jullie kunnen Mij dus geen nadeel berokkenen. En jullie zijn niet in staat Mij van nut te zijn en jullie kunnen dus ook niet nuttig voor Mij zijn. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij toevoegen. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo verdorven zijn als de meest verdorven man onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij verminderen. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns, allemaal op ��n vlakte staan en Mij vragen, en Ik zou iedereen al wat hij verlangde geven, dan zou dat niet meer verminderen van wat Ik heb (aan bezit), dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt.

Asalaam Aleikum.

Salaam Alaikum,

Ik zal de laatste zijn die beweerd dat Allah iets aangedaan kan worden. Dat is natuurlijk ook helemaal het punt en de discussie niet. Het gaat hier om mensen onderling. Ik waarschuw mijn broeders en zusters om het fenomeen Wilders en wat zijn impact op de Nederlandse samenleving kan zijn als hij groter zal worden. Alles wijst in de richting van een blijvende groei van de PVV. Twee dagen geleden nog bleek dat de PVV van Wilders meer zetels zou behalen als er nu verkiezingen zouden worden gehouden. De PVV snoept stemmen weg bij het toch al onhartelijke VVD. De Ummah mag nooit zo naief worden dat men denkt, dat Allah wel zal ingrijpen of een houding inneemt, het komt allemaal wel goed. Dat is naief en arrogant om te denken. Waarom zou Hij ingrijpen in het nietige Holland en niet bij het vele malen grotere geteisterde land Irak? Ik weet heus wel dat veel Moslims zeggen, ik leg mijn lot bij Allah. Dat doen we allemaal natuurlijk, maar om je hoofd vrijwillig op het slachtblok te leggen zonder tegenstem of tegengeluid, dat klinkt niet echt als Jihad. Ik vind dat wij (de Ummah) op moeten staan tegen de PVV die anti-Islam is. Als het aan de PVV ligt gaat er heel veel veranderen in Nederland, en dan bedoel ik niet iets in het voordeel van de Moslims.

Wilders is een magneet voor alles wat anti-Islam, extremistisch en intolerant is. Je hoeft geen achterlijke te zijn om dat te signaliseren. Het eigen volk eerst, principe van Janmaat is gewoon terug via Wilders.

Kijk niet vreemd op als we over vier of acht jaar in een situatie komen waarin Wilders in het kabinet dreigt te komen. Ik kan me heel goed voorstellen, dat er tegen die tijd fatwa`s worden uitgevaardigd om stemmen mogelijk te maken. Niet om Allah tegen te spreken of ongehoorzaam te zijn, Neen! Stemmen tegen een anti-Islam beweging om de Ummah te beschermen tegen de steeds donker wordende anti-Islam maatregelen. Als een miljoen Moslims zouden stemmen op bijvoorbeeld de Islam Democraten, dan staat de Ummah in een klap met veel zetels in de tweede kamer. Dan pas heb je wat te zeggen en in de melk te brokkelen. Je kunt je sterk maken voor goed Islamitisch onderwijs, je kunt anti-Islam maatregelen wegstemmen, je kunt projecten opbouwen om de Islam in zijn werkelijke glorie te tonen.

Ik weet hoe velen hier denken over de democratie en over stemmen. Dat is aan een ieder zelf te bepalen. Ik maak mij ook bij sommigen niet populair als ik oproep om te stemmen en een tegengeluid te geven tegen de donkere ontwikkelingen. Toch hoop ik wel dat jullie begrijpen dat ik dit niet doe uit eigen belang, maar enkel en alleen om de Ummah in Nederland te beschermen tegen anti-Islamitische krachten die zich steeds meer aan het ontwikkelen zijn. Ik kan de passieve houding van veel broeders en zusters niet accepteren, en ik zal daarom ook blijven waarschuwen. 

Salaam

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 04:35

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Beste broeder...ik weet dat het niks met de discussie te maken had, maar ik haakte alleen in op de laatste zinnen van je vorige post. Ik weet dat je het absoluut niet slecht bedoeld maar ik denk dat het toch niet goed is om te zeggen/denken dat iets voor ALLAH Subhana Wa Ta'ala een uitdaging is of zou moeten zijn want ALLAH Subhana Wa Ta'ala is Almachtig. Nogmaals ALLAH Subhana Wa Ta'ala heeft geen uitdaging(en) nodig.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door Medoune

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Beste broeder...ik weet dat het niks met de discussie te maken had, maar ik haakte alleen in op de laatste zinnen van je vorige post. Ik weet dat het het absoluut niet slecht bedoeld maar ik denk dat het toch niet goed is om te zeggen/denken dat iets voor ALLAH Subhana Wa Ta'ala een uitdaging is of zou moeten zijn want ALLAH Subhana Wa Ta'ala is Almachtig. Nogmaals ALLAH Subhana Wa Ta'ala heeft geen uitdaging(en) nodig.

Asalaam Aleikum.

Salaam Alaikum Medoune,

Daar kan ik je natuurlijk alleen maar gelijk in geven. Maar begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet ongehoorzaam (bewust) aan Allah. Hij weet heel goed waarom ik dit zeg en waarom ik mede-Moslims blijf attenderen op de negatieve politieke situatie voor Moslims.

Nogmaals ik ben me bewust van de situatie dat sommige dit anders zien en zich enkel bezig houden met wat Allah laat gebeuren.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 11:39
Beste Abdul-Khaliq,

je pleidooi om Moslims te bewegen om te stemmen is indrukwekkend. En
ik zie je al een partij met de naam Islam-Democraten oprichten. Maar ik
vrees dat jij na verloop van tijd de meest teleurgestelde politicus zult zijn;
Democratie en Islam zijn immers onverenigbaar zoals bvb de meeste
Moslims op dit forum vinden. Binnen de kortste keren zal die partij intern
een allesbehalve democratisch karakter hebben en als ie eenmaal macht
verworven heeft (ik weet het , 't is een utopie) dan zullen ook extern de
democratische principes er aan moeten geloven...

Bovendien zal het een reactionaire partij zijn; eigenlijk een re-reactionaire
partij. Want die onstaat puur als reactie op een politieke partij die op
zichzelf ook al reactionair is... Zoals de PVV een eigenvolk-eerst-partij
zou zijn, (hetgeen ik nog betwijfel) zo zou jouw partij een moslims-eerst-
partij worden...
Een goede partij dient het algemeen belang en daar zijn er al een paar
van. Ik zou zeggen; als je wilt stemmen stem dan daar op dan is de kans
dat Moslimbelangen behartigd worden groter dan wanneer je een
Moslimpartij hebt die hooguit goed is voor 5 zetels...

Verder heb ik de indruk dat je de invloed van de politiek als zodanig
overschat. De culturele - en sexuele revolutie van de jaren '60 ontstond
op straat en in de jongerensamenleving. De politiek heeft die
ontwikkeling slechts gevolgd en geformaliseerd. De belangen van
Moslims worden het best gediend op straat en in de Moslimsamenleving.
Je ziet politieke invloed bvb als een mogelijkheid tot goed Islamitisch
onderwijs. Maar je weet toch wel dat de wet allang voorziet in de
mogelijkheid om Islamitisch onderwijs te realiseren? Maar de Moslims zelf
laten het af weten. Het Islamitsch onderwijs is zo ver onder een redelijk
niveau, dat die scholen die inmiddels opgericht zijn gesloten moeten
worden.
Niemand in Nederland, behalve een aantal extremisten, zit immers te
wachten op de ene na de andere madrassa...want die leiden alleen maar
op tot meer extremisme.

Je partij zou trouwens frusratie en demonisering als motor hebben. De
Moslim weer in de zo vertrouwde rol van slachtoffer. Je verwijt Wilders dat
hij de Moslims demoniseert, maar jij demoniseert Wilders. Ik denk dat
Wilders minder fascist is dan jij wilt doen geloven...maar wat wil je
verwachten van iemand die zich 24/7 moet laten beschermen door
lijfwachten omdat de ene na de andere doodsbedrijging aan zijn adres
afgeleverd wordt en er zelfs aanslagen beraamd worden om die ook uit te
voeren. Wil je een Wilders die milder is gestemd jegens Moslims? Dan zal
er een of andere Islamhotemetoot een fatwa uit moeten vaardigen die op
straffe van excommunicatie verbiedt dat Wilders nog bedreigd, laat staan
vermoord wordt.

Tenslotte; gelet het gegeven dat stemmingen en bewegingen toch vooral
op straat ontstaan; daar is ook de plek waar Moslims en hun kinderen
voor een beter imago kunnen zorgen. want het grootste probleem van de
Islam in het Westen is dat ze een imago probleem heeft en dat
grotendeels aan een grote groep uit die gemeenschap heeft te
danken.

enne, er is tot een bepaald punt een gemeenschappelijk belang, met
name waar het ethische kwesties en de souvereiniteit van God betreft. Als
je dan toch wilt stemmen dan zou ik de CU adviseren...   
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 12:57
Evangelische grondbeginselen weer tot leven wekken en uitwerken in de samenleving is een mooie zaak om voor te gaan. Maar meestal zijn het toch de rooien die dat opknappen.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 13:08

Ik wilde reageren op je verhaal postpentacost, maar ik kreeg als resultaat dit:

error '80020009'

/iforum/edit_post.asp, line 135

Daar ging mijn a4 met repliek. Kortsamengevat wilde ik je zeggen, het een klein beetje met je eens te zijn, maar het grootste gedeelte niet!

Misschien als ik meer tijd heb reageer ik wederom inhoudelijk op je verhaal.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 16:43
Abdul-Khaliq,
je hebt sowieso mijn sympathie.
Het geeft dus niet als je het voor het grootste deel niet met mij eens bent.
Als het maar het belangrijkste deel is. en dat je error kreeg op je repliek
heeft vast zo moeten zijn
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2007 om 00:51

Dat het zo zou moeten zijn van die error is inderdaad niet uit te sluiten. Zelfs een logisch gevolg zoals wij mensen zouden zeggen, zou heel gemakkelijk zijn kunnen ingezet. 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.