Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

�Moslims moeten helft Koran verscheuren�

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: �Moslims moeten helft Koran verscheuren�
    Geplaatst op: 25 maart 2007 om 04:52
In eerste instantie geplaatst door Medoune

Testudo,

In de Koranverzen die jij hebt aangehaald zou ik als ik geen Moslim zou zijn nergens uit kunnen afleiden dat je je toekomstige partner zou moeten dwingen om te geloven. Vers 221 vertelt de mens hoe te moeten handelen volgens de regels van ALLAH Subhana Wa Ta'ala en niet dat we een niet-Moslim moeten dwingen om Moslim te worden zodat we hen kunnen huwen. Wil de afgodendienares (uiteraard zonder dwang) Moslim worden dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Vers 256 bevestigt juist dat er in het door jou aangehaalde vers 221 inderdaad geen dwang in de Godsdienst is.

Ik wel.... En dat heeft dan met jou beperkt leesvermogen te maken en niets anders...Er staat duidelijk dat waneer een gelovig mens namelijk verliefd wordt op een niet gelovig mens of anders gelovig mens,de Koran eist dat deze ongelovige of anders gelovige zich bekeerd,anders geen huwlijk... En daarmee legt de Koran op een niet gelovige dwang gelovig te worden,zeker als hij alles voor die ander over zou hebben.

Hij doet dit dan niet voor die ander omdat die ander dat vraagt,maar om het feit dat de Koran dit voorschrijft. 

Bij geen dwang zou de text eigenlijk moeten zijn... "En vraag de niet moslim om moslim te worden,maar laat haar/hem in zijn waarde als zij/hij hiervoor niet kiest" 

221. En huw geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij je mag behagen. En huw haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij je mag behagen. Zij noden tot het Vuur, maar God noodt je tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

Hier staat zelfs letterlijk "Niet uithuwlijken of de hand weg geven (Van de vrouw) voordat de heidense partner zich eerst heeft bekeerd."

Bepaald de vrouw dit zelf niet dan?

Kijk en dat begrijp ik nou weer niet aan jullie soort moslims (bepaalde groep).... Dat als de waarheid jullie onder de neus wordt gedrukt,je maar blijft ontkennen...

Al hoe wel..... Ook de Koran geeft hier op antwoord....

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.