Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

11 september 2001

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 11 september 2001
    Geplaatst op: 19 februari 2007 om 05:18
Ik geloof die conspiracy-theorie�n niet. Bovendien OBL heeft zelf toegegeven dat hij verantwoordelijk is. Er zijn diverse beelden te vinden op het i-net van OBL in gezelschap met de terroristen die de vliegtuigen bestuurden. Nee, humbug. 
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2007 om 01:49
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Euhm .. bush zijn rijkdom ligt vooral in .. olie en wat is nu toevallig duurder dan ooit?

Maar nee ik kan niet geloven dat bush zo ver zou gaan. Dat hij het extreem handig heeft misbruikt is een feit.
Langs de andere kant... het zou kunnen. Alleen hun eigen pentagon aanvallen.. �n rijken aanvallen (twin towers is zakencentra en dus rijken) nopes.. als het echt amerika zou geweest zijn zou er op andere plaatsen aangevallen zijn.
Waar ze even veel slachtoffers en dus reactie op krijgen, maar minder voor hen 'waardevolle' slachtoffers.
Of ben ik nu te cynisch?

Al Qaida heeft de VS getroffen waar het, het meeste pijn doet, recht in het financiele hart. Als er uberhaupt sprake zou zijn van een complot zouden de bedenkers zich wel 100 keer achter de oren hebben gekrabt of dit nu wel wijsheid zou zijn.De eventuale risico`s zijn gewoon veel en veel te groot, gepakt worden, verraden worden, het uitbreken van een burgeroorlog en/of anarchie. Het zijn allemaal zaken waar je aan moet denken in het geval van een risico berekening. 

Wat het laatste betreft is helemaal waar, men zou nooit hun 'eigen' mensen opofferen, men zou veel eerder 'minder waardevolle' doelen hebben uitgezocht (een moordaanslag op zo`n grote schaal op je eigen mensen klinkt niet geloofwaardig). Een complot is spannend enkel niet logisch. 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2007 om 01:44
In eerste instantie geplaatst door jiyuu


<o:p></o:p>Is men in Nederland ook nog steeds bezig met wat er op 11
september gebeurde, of gelooft men nog steeds het offici�le verhaal dat een man vanuit een grot in Afghanistan het allemaal heeft gepland?

<p class="Msonormal"><o:p>�</o:p>



<p class="Msonormal">Ik las een Engelse krant (Daily Mail) vorige week met op de
voorpagina de ontploffende Twin Towers. Nieuwsgierig las ik het twee pagina
tellende bericht op pagina 18. <span style="" lang="EN-GB">�A
recent poll by the respected Ney York Times revealed that three out of four
Americans now suspect the U.S. government of not telling the truth about 9/11.�<o:p></o:p></span>



<p class="Msonormal"><span style="" lang="EN-GB"><o:p>�</o:p></span>



<p class="Msonormal">Amerika gebruikte de nepaanval op 11 september om een inval
in Iraq en Afghanistan te beginnen, zegt de krant.



<p class="Msonormal"><o:p>�</o:p>



<p class="Msonormal"><o:p>�</o:p>



<p class="Msonormal">Loose Change the movie:



<p class="Msonormal"><span style="" lang="EN-GB">Part I </span><span style="" lang="EN-GB">www.youtube.com/watch?v=fp3FzSoMUYo</span> ;<span style="" lang="EN-GB"><o:p></o:p></span>



<p class="Msonormal"><span style="" lang="EN-GB">Part II </span><span style="" lang="EN-GB">www.youtube.com/watch?v=bBhnXztBVsE</span> ;<span style="" lang="EN-GB"><o:p></o:p></span>






Hooguit geloof ik dat men hier iets (bewust) niet heeft tegengehouden. Maar dat "gelovigen" zulke dingen kunnen doen? Daarvan wordt nog dagelijks, zoals op markten vol onschuldige mensen, het bewijs gedeponeerd. En wat daar achter steekt, daarvan zeg ik: dat is beestachtig.
Er heeft hier, nu meer dan zestig jaar geleden, een slechte man rondgelopen. Er waren er miljoenen die niet geloofden dat die "goede man z�lke dingen deed". Die "goede man" die toch ook zo vaak sprak over de "Voorzienigheid". Het was W�L zo! Misschien ja, is die Osama in het hele proces niet meer dan een gebruiksvoorwerp, een misleidend vlaggetje op een lading, z� smerig dat die door zijn mate van smerigheid/onmenselijkheid al ongeloofwaardig wordt .
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2007 om 01:09

Euhm .. bush zijn rijkdom ligt vooral in .. olie en wat is nu toevallig duurder dan ooit?

Maar nee ik kan niet geloven dat bush zo ver zou gaan. Dat hij het extreem handig heeft misbruikt is een feit.
Langs de andere kant... het zou kunnen. Alleen hun eigen pentagon aanvallen.. �n rijken aanvallen (twin towers is zakencentra en dus rijken) nopes.. als het echt amerika zou geweest zijn zou er op andere plaatsen aangevallen zijn.
Waar ze even veel slachtoffers en dus reactie op krijgen, maar minder voor hen 'waardevolle' slachtoffers.
Of ben ik nu te cynisch?

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2007 om 00:44

Asalaam Alaikum,

Ik heb de 'bewijzen' ook eens bekeken en ook ik moet zeggen dat ze voor speculatie legitiem zijn. Toch ben ik van mening dat er van een complottheorie geen sprake is. Ondanks 'gecontroleerd' instortende gebouwen en vraagtekens bij het pentagon etc, zie ik het toch echt anders. Ik kan het wel heel goed begrijpen waarom zoveel mensen in een complot geloven. Bush is niet te vertrouwen dus je zou dit soort zaken aan hem kunnen toe vertrouwen. Toch is deze theorie niet reeel. De organisatie van een dergelijk complot en de daadwerkelijke uitvoering zou een enorme moeten zijn geweest. Een soortgelijke operatie zou niet kunnen worden gerealiseerd zonder de medewerking van vele overheidsfunctionarisen. Sommigen spreken over minimaal 50 van hoog tot laag in de hierarchie. Dit aantal is opzichzelf voor veiligheidsdiensten vragen om problemen. In een veiligheidsdienst werkt men in kleine clusters. Dit doet men om de geheimhouding zo hoog mogelijk te houden. Operaties met meer dan 10 man worden al bestempeld als verhoogd risico (overlopen, spijt, rancune, haat etc). Het is uitgesloten dat een dergelijke uitwerking van details zonder de inlichtingendiensten had kunnen plaatsvinden.

Zelfs in het geval dat de VS zelf achter deze moordaanslag zit schiet het zijn doel voorbij. Als de doelen Irak en Afghanstan waren, had men via eenvoudigere manipulatie en propoganda hun doelen kunnen bewerkstelligen. Bush is een onderdeel van de rechtse havikken orde, hij verdedigt het kapitaal. Zijn belang ligt op Wall Street en lag ook bij de Twin Towers. Het is uiterst ongeloofwaardig te veronderstellen dat hij zijn eigen voederbak (en die van zijn maten) zou aanvallen om een oorlog in Irak en Afganistan te legitimeren. Daar had men toch eenvoudigere methode`s voor kunnen ontwikkelen. Uit te sluiten is het niet, toch is de kans op dit complot niet zo groot schat ik in.

Salaam Alaikum

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2007 om 21:13

Wa alaikum salaam warahmatullah,

 

Ik ga het programma niet kunnen bekijken. Heb hier geen satelliet.

 

Sommige belangrijke feiten blijven omringd door een hoop mysterie. En niemand weet waarom, het mag zelfs niet eens gevraagd worden. Ik hou het al zo een beetje 5 jaar in de gaten. Belangrijke getuigen (amerikanen, engelsen, afghanen etc)die bescherming zochten bij de UN, om wat ze hebben gezien of gehoord, werd beloofd dat ze bescherming zouden krijgen van de UN. Nu na 5 jaar zijn al dit soort getuigen vermoord of verongelukt. Toeval?

Bijna al het voor de Amerikanen belastende bewijsmateriaal, getuigenverklaringen en de getuigen zelf zijn spoorloos.

 

Professor David Ray Griffin van een universiteit in Californie, was altijd tegen complottheorie�n. Maar zelfs hij vraagt zich nu af of dit allemaal geen kopie is van wat de vroegere president van Amerika , Kennedy, wilde doen om een oorlog met Cuba uit te lokken en Fidel Castro te verjagen. Kennedy wilde toen nl. een terroristische aanval in Amerika in sc�ne zetten en de Cubanen ervan de schuld in de schoenen schuiven.

 

Behoorlijk ziek als je eraan denkt dat een president van een land 3000 van zijn eigen mensen vermoord om Afghanistan en Iraq binnen te vallen. Maar ja, van een land dat 200 miljoen indianen kan vermoorden en daarna hun land afpakt, en dan pas de Bill of Rights gaat schrijven om de rechten van burgers vast te stellen, kan je alles verwachten.

 

Te veel feiten geven aan dat er heel veel niet klopt.

Wat mij het meeste van alles opviel is dat er genoeg tijd was om de gekaapte vliegtuigen door straaljagers te onderscheppen. Het is een standaard procedure die altijd al werd ingezet na een vermoedelijke kaping. In de maanden voor 11 september gebeurde dat in Amerika 67 keer succesvol. Maar op 11 september verliep het anders. American Airlines vlucht 11 steeg op om 07.59 en om 08.14 uur werd het radiocontact verbroken. Vliegers van de Air Force vliegbasis in New Jersey konden binnen 3 minuten bij het WTC zijn. Gek genoeg werden F-15 jagers van een andere vliegbasis, dat 290 km verderop lag, erop af gestuurd. Dan ook nog vlogen deze f-15 jagers niet met hun topsnelheid 2977 km/uur ernaar toe, maar op hun gemak met 1127 km/uur. Hierdoor kwamen ze zelfs voor de tweede crash in de WTC 11 minuten te laat.

 

De zogenaamde crash op het Pentagon slaat ook al nergens op. Straaljagers van Andrews vliegbasis dat 16 kilometer van Washington ligt, werden niet opgeroepen om het vlucht 77 te onderscheppen. Nee, in plaats daarvan werden jagers van vliegbasis Langley dat 161 km verder ligt opgeroepen. En die kwamen vanzelfsprekend ook te laat. Dan heb ik het nog niet gehad over de vele mysteries rond deze aanval. Professor Griffin zegt dat er nooit een burgervliegtuig in het Pentagon is gevlogen. Want het hele vliegtuig is nooit gezien. Niet in de lucht en niet op de grond na de crash. Volgens offici�le verklaringen is het vliegtuig compleet gesmolten. hhhehh

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2007 om 09:18

Asakaamu Alaikom,

 

Vanavond is een conspiracy programma over 11 September op BBC 2. Ze ontmaskeren die leugens enz denk ik. In England is het om 21:00 en in NL is het een uur later, dus om 22:00. Niet vergeten, allemaal kijken, Insha�Allaah.

 

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/conspiracy_files/63546 79.stm

 

Wasalaam,

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2007 om 01:05
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Asalaam Alaikom,

Ik persoonlijk geloofde deze conspiracy theorien niet, totdat ik de val van Gebouw 7 zag in een van die filmpjes.




Waarom viel die neer? Er was daar geen vliegtuig ingeboord. Ik geloof, en dat is mijn mening dat Amerika van deze aanval afwist en dat ze het expres niet tegenhielden en dat ze het erger hebben gemaakt, zodat ze een excuus kregen om Afghanistan aan te vallen.

Ik ben niet die conspiracy man, maar ik denk dat ze explosies in die gebouw 7 hadden geplaatst. Denk je ook niet?

 
Voor meer: http://www.answering-christianity.com/911_is_the_biggest_lie .htm


Islamitishe gezien is zo'n aanval niet toegestaan en de wereld geleerden zijn hier meer dan duidelijk over. Als iemand bewijs wilt voor dat moet die vragen en ik zal het geven, Insha'Allah.

 

Wasalaam,

Salaam Aleikom,

Helemaal met Battle For peace eens. Ik geloof niet in de complottheorieen maar meer in de versie van Zembla die er ooit een uitzending over heeft gehad, waarin het neerstorten van dit gebouw twijfelachtig was. De islam staat dergelijke acties niet toe.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 19:00

Asalaam Alaikom,

Ik persoonlijk geloofde deze conspiracy theorien niet, totdat ik de val van Gebouw 7 zag in een van die filmpjes.




Waarom viel die neer? Er was daar geen vliegtuig ingeboord. Ik geloof, en dat is mijn mening dat Amerika van deze aanval afwist en dat ze het expres niet tegenhielden en dat ze het erger hebben gemaakt, zodat ze een excuus kregen om Afghanistan aan te vallen.

Ik ben niet die conspiracy man, maar ik denk dat ze explosies in die gebouw 7 hadden geplaatst. Denk je ook niet?

 
Voor meer: http://www.answering-christianity.com/911_is_the_biggest_lie .htm


Islamitishe gezien is zo'n aanval niet toegestaan en de wereld geleerden zijn hier meer dan duidelijk over. Als iemand bewijs wilt voor dat moet die vragen en ik zal het geven, Insha'Allah.

 

Wasalaam,

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 18:48
Is men in Nederland ook nog steeds bezig met wat er op 11 september gebeurde, of gelooft men nog steeds het offici�le verhaal dat een man vanuit een grot in Afghanistan het allemaal heeft gepland?

 

Ik las een Engelse krant (Daily Mail) vorige week met op de voorpagina de ontploffende Twin Towers. Nieuwsgierig las ik het twee pagina tellende bericht op pagina 18. �A recent poll by the respected Ney York Times revealed that three out of four Americans now suspect the U.S. government of not telling the truth about 9/11.�

 

Amerika gebruikte de nepaanval op 11 september om een inval in Iraq en Afghanistan te beginnen, zegt de krant.

 

 

Loose Change the movie:

Part I www.youtube.com/watch?v=fp3FzSoMUYo

Part II www.youtube.com/watch?v=bBhnXztBVsE


Loose Change second edition (part 1) www.youtube.com/watch?v=xRd-iA8v89I

Loose Change second edition (part 2) www.youtube.com/watch?v=IJw97CL2Coc


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.