Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Sheikh Mohammed: Ik bedacht 9/11

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Sheikh Mohammed: Ik bedacht 9/11
    Geplaatst op: 15 maart 2007 om 01:29

Salaam Alaikum,

Het ziet er naar uit dat de complottheorieen in de prullenbak kunnen.

WASHINGTON - Khalid Sheikh Mohammed heeft bekend dat hij de bedenker was van de aanslagen op 11 september 2001.


 

Twee foto's van Khalid Sheikh Mohammed, voordat hij in 2003 werd opgepakt.

Ook bekende hij een reeks andere terreurdaden. Hij deed dat tijdens een hoorzitting in Guantanamo Bay, blijkt uit transcripties van een verhoorzitting.

De Pakistaanse man werd altijd al gezien als het brein achter de aanslagen. ,,Ik was verantwoordelijk voor de 9/11-operatie, van A tot Z'', zei Mohammed via een vertegenwoordiger, blijkt uit de weergave van de verhoren die het Amerikaanse ministerie van Defensie woensdag vrijgaf. ,,Ik was de operationeel leider voor sheikh Osama bin Laden voor de organisatie, planning, follow-up en uitvoering van de 9/11-operatie.''

Mohammed eiste ook de verantwoordelijkheid voor 28 terroristische aanslagen op. Daaronder waren de aanslag op het World Trade Center in New York in 1993 en de aanslag op een nachtclub op Bali in oktober 2002. Ook mislukte moordaanslagen op de Amerikaanse presidenten Bill Clinton en Jimmy Carter en op paus Johannes Paulus II tijdens een reis naar de Filipijnen schreef hij op eigen conto.

Volgens Mohammed had na de aanslagen in september 2001 een tweede golf aanslagen moeten volgen. Doelwitten daarvan waren de Library Tower in Californi�, de Sears Tower in Chicago, de Plaza Bank in de staat Washington en het Empire State Building in New York. Volgens de verklaring was hij ook van plan het Panamakanaal te vernietigen door een bomaanslag.

De hoorzitting werd gehouden om te bepalen of Mohammed voldoet aan de Amerikaanse definitie van een 'vijandelijk strijder'.

Mohammed legde zelf in gebroken Engels een verklaring af waarin hij Bin Laden vergeleek met George Washington, de eerste president van de Verenigde Staten. ,,Hij doet hetzelfde. Hij strijdt alleen. Hij wil onafhankelijkheid.''

Mohammed leek zijn spijt te betuigen over de slachtoffers die op 11 september 2001 in New York en Washington vielen. ,,Ik ben niet blij dat drieduizend mensen in Amerika stierven. Ik voel zelfs spijt. Maar de taal van elke oorlog ter wereld is moord. Ik bedoel: slachtoffers zijn de taal van oorlog.''

Khalid Sheikh Mohammed was nummer drie van al-Qaeda
Khalid Sheikh Mohammed, van wie een bekentenis over de aanslagen op 11 september 2001 werd gepubliceerd, is de hoogste man van het terreurnetwerk al-Qaeda die in handen van de Amerikanen is. Zijn arrestatie in maart 2003 was een regelrechte slag voor het netwerk van Osama bin Laden. Mohammed gold als de op twee na belangrijkste 'functionaris' van al-Qaeda, na Osama bin Laden en de Egyptenaar Ayman al-Zawahiri.

Mohammed stond sinds '9/11' op de FBI-lijst van de 22 meest gezochte terroristen. De Amerikanen beschouwden hem al bij zijn arrestatie als het werkelijke brein achter de aanslagen en ze hadden 25 miljoen dollar op zijn hoofd gezet. Mohammed had volgens terrorisme-experts kennis van vrijwel alle activiteiten van al-Qaeda (De Basis), maar ook van plannen voor nieuwe aanslagen.

Khalid Sheikh Mohammed, die nu een Pakistaans paspoort heeft, werd geboren in 1964 of 1965 in Koeweit. Zijn familie komt evenwel uit Baluchistan, een van de twee Pakistaanse provincies die aan Afghanistan grenzen. Hij studeerde in de Verenigde Staten, waar hij in 1986 afstudeerde aan de landbouw-technische universiteit in Greensboro, North Carolina.

Aan het einde van de jaren tachtig verkeerde hij in Arabische kringen in de Pakistaanse stad Peshawar, waar hij in contact kwam met Bin Laden. Delen van Peshawar golden in die jaren als ,,klein Mekka'', met een grote Arabische gemeenschap. Samen met zijn broers speelde Mohammed al snel een belangrijke rol in het vanuit Peshawar geleide verzet tegen de Russische bezetting van Afghanistan.

Mohammed verlegde zijn basis uiteindelijk naar Karachi, de Pakistaanse havenstad. Daar zou Mohammed zijn begonnen met het plannen van 'operaties' in andere delen van de wereld. Hij begon mannen te recruteren voor de jihad, de heilige oorlog. Onder valse namen reisde hij ook de wereld over. Onder meer in Maleisi� en op de Filipijnen zette hij 'filialen' op met hulp van gelijkgezinde moslims.

Sindsdien werd Mohammed in verband gebracht met tal van aanslagen of pogingen daartoe. Mohammed zou onder meer zijn neef Ramzi Ahmed Yousef actief hebben gesteund. Yousef werd in 1995 gearresteerd in verband met de aanslag op het World Trade Center in New York in 1993. Hij kreeg levenslang.

Internationale veiligheidsdiensten hadden intussen al hun oog op Mohammed laten vallen, maar die was voorzichtig en zijn belagers steeds te slim af. In 1996 werd hij in de VS aangeklaagd voor zijn vermeende rol bij een complot om Amerikaanse vliegtuigen op te blazen boven de Stille Oceaan.

Hij werd vervolgens verdacht van betrokkenheid bij de aanslagen op Amerikaanse ambassades in Afrika in 1998 en bij de aanslag op een Amerikaans oorlogsschip in Jemen in 2001. Hij zou ook medeverantwoordelijkheid dragen voor tal van aanslagen op buitenlanders in Pakistan. Volgens Pakistaanse media zou hij ook eigenhandig de ontvoerde Amerikaanse journalist Daniel Pearl in Karachi hebben vermoord. Mohammed is volgens experts ook betrokken geweest bij de aanslagen in Bali in 2002.

In een vraaggesprek met de Arabische nieuwszender Al-Jazeera omschreef Mohammed zichzelf in 2002 als het hoofd van het ,,militaire comit�'' van al-Qaeda. Hij vertelde dat al 2,5 jaar voor de aanslagen in New York en Washington het comit� had besloten tot een ,,martelaarsoperatie'' in de Verenigde Staten. Die ,,operatie'' kostte uiteindelijk meer dan 3000 mensen het leven en leidde tot de internationale klopjacht op leden van al-Qaeda.

(ANP)

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 01:35

Mohammed leek zijn spijt te betuigen over de slachtoffers die op 11 september 2001 in New York en Washington vielen. ,,Ik ben niet blij dat drieduizend mensen in Amerika stierven. Ik voel zelfs spijt. Maar de taal van elke oorlog ter wereld is moord. Ik bedoel: slachtoffers zijn de taal van oorlog.''

Dit is toch wel een belangrijk statement als die werkelijk zo gezegd is. Het geeft naar mijn mening aan, dat de beginselen van de Islam ook bij hem aanwezig zijn. Ondanks mijn totale afkeur en verontwaardiging over de aanslag zelf, ben ik toch enigzins opgelucht dat hij dit zo stelt.....

Salaam


 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 02:09

Dus dan kunnen eindelijk de honderden Guantanamogevangenen meteen vrij worden gelaten? Ze hebben nu al de zoveelste �bedenker� van 9/11 gevonden. Hoeveel zullen er in de toekomst nog meer beschuldigd worden? In de Islam is een bekentenis onder dwang niet geldig. Als ik in die illegale martelkamers van Guantanamo vast zat, zou ik zelfs toegeven dat ik Sinterklaas was. Tientallen zogenaamde "bedenkers van 9/11" zijn door de CIA al vermoord of geheimzinnig verdwenen. Ik weet niet wat ik erover moet denken, sorry. Volgende week hebben ze weer een andere "bedenker" te pakken.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 02:50
Hij deed dat tijdens een hoorzitting in Guantanamo Bay, blijkt uit transcripties van een verhoorzitting.

In dezelfde Guantanamo Bay waarvan we allemaal weten dat de gevangen daar op een zeeer onmenselijke wijze behandeld worden(martelingen, verminken etc)...? In dezelfde Guantanamo Bay waar de gevangen vasten zitten zonder aanklacht...zonder proces....zonder toegant tot een rechter...?

Neee.. ik zou voor geen seconden twijfelen aan de betrouwbaarheid van dit uitspraak.........
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 02:56

Dat zou dus betekenen dat alles weer als propoganda moet worden geinterpreteerd en daar wordt ik eerlijk gezegd een beetje moe van.

Als hij had gezegd ik heb geen spijt en ik haat de VS, is het dan ook niet waar?

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 05:07
Goede zaak dat deze moslim zo eerlijk z'n positie toegeeft. Zo kan hij vergiffenis ontvangen, ook in zijn religie, als recht is geschiedt. Ook dat hij spijt betuigt over de slachtoffers. 't Is de taal van de oorlog zegt hij. zit wat in, al waren dit natuurlijk aanslagen op burgers, die in geen enkele oorlog te rechtvaardigen zijn. Maar goed dat er zo een eind komt aan al het geneuzel over complotten en amerikanen die zelf de boel op zouden hebben geblazen. Dat hebben we dan ook weer gehad. 
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 12:46

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Wel vreemd dat iemand die al sinds 2003 vast zit op Guantanamo Bay nu pas bekend. De ongelovigen zullen hem wel drie jaar lang ongestoord gemarteld en  gehersenspoeld hebben om een bekentenis af te dwingen. Ook vreemd dat hij al sinds 2003 vastzit op Guantanamo Bay terwijl hij naar ik meen nog geen half jaar geleden gezocht werd als ��n van s'werelds meest gezochte terroristen. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala hem zijn fouten InsaALLAH vergeven en hem InsaALLAH belonen met het paradijs

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 13:00

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Krijgen we hem nu niet te zien op tv? Net zoals bij Saddam Hussein...toen werd er geroepen, Ladies and gentlemen...We've got him!!! Nu hebben ze er ook ��n. Of toch niet? Beetje weinig media-aandacht voor iemand die zogenaamd meer amerikaanse doden op z'n geweten heeft dan iemand als Saddam Hussein. De verklaring rammelt aan alle kanten. Een hoorzitting in Guantanamo Bay? Laat me niet lachen. Waarom tonen ze hem niet op tv? Misschien mogen we de sporen van marteling en hersenspoeling niet zien of ze hebben hem gewoonweg niet. Ik denk dat het is zoals Broeder Jiyuu gezegd heeft....ze hebben hem niet of ze hebben hem allang vermoord. Pure propaganda om de wereld te misleiden alsof "the war against terror" gewonnen wordt.

Asalaam Aleikum.

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 17:09

Salaam Alaikum,

Update. Hier een link naar de verklaringen welke afgegeven zouden zijn door,

Sheikh Mohammed

http://www.foxnews.com/projects/pdf/transcript_KSM.pdf

Het is een pdf bestand, je hebt acrobat reader of een soortgelijke reader nodig om dit bestand te kunnen lezen.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2007 om 15:52

Ik word ook moe van alle propoganda. Als ze hem wel hebben, het meesterbrein, kan de bezetting dan nu gestopt worden? Iedereen naar huis, a.u.b. En dan opbouwen via, bijv, "he Arab Leage" maar dan wel echt fair en samen?

Salaam

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 05:24

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Ik word ook moe van alle propoganda. Als ze hem wel hebben, het meesterbrein, kan de bezetting dan nu gestopt worden? Iedereen naar huis, a.u.b. En dan opbouwen via, bijv, "he Arab Leage" maar dan wel echt fair en samen?

Ik heb niet het idee dat als de Amerikanen weg gaan iedereen plotseling vriendjes worden. In Irak gaat het al lang niet meer om de bezetting door de Amerikanen maar is het gewoon een "spel" om macht, geld en wraak.

Volgens mij zal ook de Arab Leage een harde dobber hebben om de verschillende partijen weer op een lijn te krijgen.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 14:57

Salaam Aleykoum,

Inderdaad zeer onbetrouwbaar stukje.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2007 om 12:11
Die Engelse mariniers die nu in Teheran vastzitten hebben verklaard dat ze schuldig zijn. NOS maakt melding dat verklaringen in gevangenschap niet worden geaccepteerd. 

Nu ineens niet?

Begrijp je nu waarom ik dubbel lig als ik naar het NOS journaal kijk!?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2007 om 01:31
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Die Engelse mariniers die nu in Teheran vastzitten hebben verklaard dat ze schuldig zijn. NOS maakt melding dat verklaringen in gevangenschap niet worden geaccepteerd. 

Nu ineens niet?

Begrijp je nu waarom ik dubbel lig als ik naar het NOS journaal kijk!?
Er komt voorlopig geen einde aan deze oorlog,daar is hij nog niet groot genoeg voor geweest.Dus hou je hart maar vast.En bijde kanten zullen hierbij liegen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.