Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Laten we gaan samenwerken!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Laten we gaan samenwerken!
    Geplaatst op: 22 april 2007 om 13:42
In eerste instantie geplaatst door kipputjuh

Dus komt er ook een gemeenteraad?



wat dan? een warlord?
nee het lijkt me wel eens aardig om het dorp wat wettelijke inhoud te geven....dus geacht raadslid kipputjuh, laat de voorstellen maar komen en laat vooral je stem horen
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 13:50
In eerste instantie geplaatst door tommy

wat dan? een warlord?
nee het lijkt me wel eens aardig om het dorp wat wettelijke inhoud te geven....dus geacht raadslid kipputjuh, laat de voorstellen maar komen en laat vooral je stem horen
een watte?

Ja ik ben het wel met je eens. Maar als ons dorp vooral uit moslims bestaan, die de Koran en Soenna volgen, mensen die echt Godsvrezend zijn, hoef je niet veel wetten te maken..

voorstel 1:.. nee wacht, ik heb nog wel een nep-partij programma liggen van maatschappijleer. Ik PM t wel naar je, kijk maar wat je vind. Zoek de goede dingen er maar uit

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 14:01
bedankt ik ga nu off-line ik moet nu weg ik lees het later wel maar erg bedankt, erg leuk
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 16:29
Ik weet nu een mooie naam voor ons dorp: ONSTOPIA

Dat ONS duidt er op dat het van ons allemaal is; geen outsiders. Geen ZIJ
of HUN.

We ginden er vanuit dat in het dorp ongeveer dezelfde religieuze/
culturele getalsverhoudingen zijn als in het echte Belgie of nederland.
Stemmen wordt dan lastig, omdat de meeste forumbezoekers Moslims
zijn. Je zou dan maar zo een school kunnen krijgen met uitsluitend
islamitish onderwijs terwijl dat in de werkelijkheid nooit haalbaar is.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 01:48

En een volledige democratie zoals in de tijd Athene (op slaven ed na dan ;)).
We verzamelen ��n maal per week op marktplein.. iedereen mag voorstellen doen.. en die worden dan gestemd.
Geen partij-politiek gedoe. Gewoon voorstel .. akkoord of niet akkoord.

 

Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 04:52

waarom zou elke moslim uitsluitend islamitisch onderwijs willen?

Ik vind een directe democratie een btje moeilijk. Degene met de grootse bek krijgt de meeste wetsvoorstellen erdoor.. Da's oneerlijk

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 05:07
Er zijn goede alternatieven voor misleid-stemvee-democratie zoals sociocratie ((Google met zoekterm: Kees Boeke sociocratie). Besluitvorming heeft dan plaats op basis van consensus via transparant overleg tussen alle betrokkenen. Groot voordeel is dat je zo komt tot duurzame, breed gedragen besluiten. Dit voordeel weegt op tegen het feit dat de besluitvorming wat langzamer verloopt.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 09:11
Alzukar, dat is een heel mooie vorm. Hoe kunnen we dat in Onstopia
invoeren?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 09:13
enne, wat als er 1 voet bij stuk houdt en niet tot consensus wil komen?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 09:20
uit het dorp zetten. Het is toch een ideaal dorp? Dus ideale bewoners, dus mensen die zich inzetten voor Onstopia, alles doen voor hun buren, mensen die gewoon leuk meedoen. Als je niet zo bent, jammer dan, dan ben je ook geen echte Onstopiaan
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 09:38
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

enne, wat als er 1 voet bij stuk houdt en niet tot consensus wil komen?



we zijn geen verenigde naties


wetsvoorstel 1: onderwijs

elke leerling zal in dezelfde lesstof onderwezen worden zolang door de leerling nog geen vakkenpakket is gekozen
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 09:48
Niet mee eens! Godsdienst, humanistische vorming of iets van dergelijke strekking moet te kiezen zijn
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 09:51
In eerste instantie geplaatst door kipputjuh

Niet mee eens! Godsdienst, humanistische vorming of iets van dergelijke strekking moet te kiezen zijn



dat wordt het later ook, gewoon wat basiskennis over alle religies en overtuigingen in de eerste twee brugklassen
(de meeste leerlingen zullen toch al een hoop van thuis hebben meegekregen)
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 10:01
In eerste instantie geplaatst door tommy

In eerste instantie geplaatst door kipputjuh

Niet mee eens! Godsdienst, humanistische vorming of iets van dergelijke strekking moet te kiezen zijn



dat wordt het later ook, gewoon wat basiskennis over alle religies en overtuigingen in de eerste twee brugklassen
(de meeste leerlingen zullen toch al een hoop van thuis hebben meegekregen)
Oh je hebt het niet over het basisonderwijs..

Maar hoe zit het dan met extra vakken als Klassieke Culturele Vorming enzo? Op de school van mijn zusje kun je dat als atheneumer kiezen, omdat ze denken "ach die is zo slim, dat kan er wel bij"

Ook Fries is een keuzevak, maar in Onstopia is geen andere taal dan het Nederlands he? Of kunnen de kinderen Arabisch kiezen

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 10:15
wil jij dan voor wat betreft het basisonderwijs nog steeds aparte openbare scholen, islamitische scholen en christelijke scholen bouwen?
dan moet daarover gestemd worden, ook goed
mijn stem geef ik niet, ik ben hier zo erg op tegen dat gescheiden onderwijs, dat vloekt bij mij langs alle kanten
ik zie aparte scholen echt als een veroorzaker van een diepe kloof, zelfs wanneer wordt beweerd dat deze kloof er altijd al was en ook altijd zal blijven ben ik van mening dat de kloof nog dieper wordt door onderwijs te scheiden


Arabisch als keuzevak? prima, waarom niet?


ik was eigenlijk ook wel van plan om verschillende vakken aan te passen en te combineren, zoals geschiedenis met staatsinrichting en misschien ook maatschappijleer

het lijkt me heel nuttig voor elke leerling om niet alleen kennis te hebben van andere overtuigingen, maar ook van de geschiedenis van landen waar andere leerlingen hun roots hebben
volgens mij wordt dat nu te weining gedaan, de beleving van een bepaalde religie in een bepaalde tijd plaatsen
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2007 om 10:23
ho ho, ik heb het niet over gescheiden scholen gehad. Tja dat lijkt me idd wel wat, elke woensdag ofzo word de groep gesplist, gelovigen naar godsdienst en ongelovigen naar humanistische vorming, maar als een kind anders wil moet dat natuurlijk ook mogelijk zijn..
Vooral op de basisschool heb je inderdaad wel een grote kloof. Hier in de straat spelen de kinderen van de christelijke school ook niet met kinderen van de openbare.

staatsinrichting hoort toch gewoon bij maatschappijleer?
Maar ik snap wel wat je bedoeld idd. Nu eindelijk, hebben wij het ook over de Friese geschiedenis. Bijna niemand uit mijn klas wist dat Friesland van Brugge tot Romo lag. Dat is gewoon onzinnig. Je moet weten waar je vandaan komt en waar je klasgenoot vandaan komt.

Wat bedoel je precies met 'de beleving van een bepaalde religie in een bepaalde tijd plaatsen'
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2007 om 09:51
daar bedoel ik bijvoorbeeld mee te zeggen dat wanneer je bij godsdienst iets leert over een bepaalde religie, je tegelijkertijd bij geschiedenis ook de toepassingen van de religie leert zoals bijv. de kruistochten
met hetgeen ik op school geleerd heb stond ik nog niet zo negatief tegenover de kruistochten, toen ik mij daarna voor een werkstuk er eens in had verdiept lag het wel anders
en er zijn nog veel van dit soort voorbeelden
liever wat meer weten van wat minder onderwerpen dan weinig of de verkeerde dingen weten van veel onderwerpen
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2007 om 10:01
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Alzukar, dat is een heel mooie vorm. Hoe kunnen we dat in Onstopia
invoeren?


Het zou mooi zijn als ik je op die vraag een pasklaar antwoord zou kunnen geven. Mijn eigen ervaring met sociocratie is die in een federatief-landelijke groene politieke partij en dateert van ca. twintig jaar geleden. Ik zou daar helemaal opnieuw in moeten duiken.
De grondgedachten vind ik overigens goed verwoord op:
http://worldteacher.faithweb.com/sociocratie.htm
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2007 om 12:18
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Alzukar, dat is een heel mooie vorm. Hoe kunnen we dat in Onstopia
invoeren?


Het zou mooi zijn als ik je op die vraag een pasklaar antwoord zou kunnen geven. Mijn eigen ervaring met sociocratie is die in een federatief-landelijke groene politieke partij en dateert van ca. twintig jaar geleden. Ik zou daar helemaal opnieuw in moeten duiken.
De grondgedachten vind ik overigens goed verwoord op:
http://worldteacher.faithweb.com/sociocratie.htm




ik heb het stuk gelezen, klinkt zeker niet slecht en is op een dorp/stad van 10.000/20.000 inwoners zoals Onstopia nog best wel toe te pasen lijkt me
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2007 om 06:53
In eerste instantie geplaatst door tommy

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Alzukar, dat is een heel mooie vorm. Hoe kunnen we dat in Onstopia
invoeren?


Het zou mooi zijn als ik je op die vraag een pasklaar antwoord zou kunnen geven. Mijn eigen ervaring met sociocratie is die in een federatief-landelijke groene politieke partij en dateert van ca. twintig jaar geleden. Ik zou daar helemaal opnieuw in moeten duiken.
De grondgedachten vind ik overigens goed verwoord op:
http://worldteacher.faithweb.com/sociocratie.htm




ik heb het stuk gelezen, klinkt zeker niet slecht en is op een dorp/stad van 10.000/20.000 inwoners zoals Onstopia nog best wel toe te pasen lijkt me


Het is geen kwestie van toepassen. Het vereist heel veel goede geest en gemeenschapszin. Zie eerst maar eens waar je die vandaan haalt.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2007 om 07:28
Zeg het eens...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2007 om 09:25
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door tommy

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Alzukar, dat is een heel mooie vorm. Hoe kunnen we dat in Onstopia
invoeren?


Het zou mooi zijn als ik je op die vraag een pasklaar antwoord zou kunnen geven. Mijn eigen ervaring met sociocratie is die in een federatief-landelijke groene politieke partij en dateert van ca. twintig jaar geleden. Ik zou daar helemaal opnieuw in moeten duiken.
De grondgedachten vind ik overigens goed verwoord op:
http://worldteacher.faithweb.com/sociocratie.htm




ik heb het stuk gelezen, klinkt zeker niet slecht en is op een dorp/stad van 10.000/20.000 inwoners zoals Onstopia nog best wel toe te pasen lijkt me


Het is geen kwestie van toepassen. Het vereist heel veel goede geest en gemeenschapszin. Zie eerst maar eens waar je die vandaan haalt.




Onstopia bestaat tot nu toe alleen nog maar uit goede geest en gemeenschapszin, hieruit is het initiatief ontstaan............. ik zeg: aan de slag dan maar
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2007 om 09:57
precies!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2007 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Zeg het eens...


Ik dacht alvast ook maar even aan de praktijk van alledag waarin e.e.a. gestalte zou moeten krijgen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2007 om 19:00
daarom dit model; daar gaat het iets gemakkelijker dan in het echt, hoop
ik.
We waren bezig met Onderwijs. Het is leuk een school te bedenken, maar
we moeten daarbij wel uit gaan van de problemen die we in het echt
signaleren.
Wat zijn momenteel de problemen in het lager, voortgezet en hoger
onderwijs? en hoe bouwen we een school waar die problemen
ondervangen of liever voorkoemen worden?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2007 om 03:22
Problemen in het lager onderwijs: Ze leren niets meer. De tafels hoeven ze niet meer te kennen, de stam van lopen blijkt lop te zijn, van d's en t's hebben ze nog nooit gehoort. Maar de kinderen worden wel volgegooid met allerlei toetsen (net cito toetsen, al vanaf groep 3) Dit zorgt ervoor dat veel schooldagen niet besteed worden aan leren. Ook zijn projecten voor mij een doorn in het oog. Tijdens schooltijd worden kinderen van 10 de wijk in gestuurd om auto's te wassen of om kleding te huren. Schandalig. Wat ook vreselijk is, de laatste 2 weken voor de zomervakantie. Niets doen ze! Echt helemaal niets. Maar als je dan vriendelijk vraagt om een middagje eerder vrij kan dat niet omdat ze school hebben Echt vreselijk, de bureaucratie

Problemen in het voortgezet onderwijs: te weinig les. Het is echt erg hoor. Ik heb nu 20 lesuren per week. Een lesuur duurt maar drie kwartier. En er zijn ook altijd wel leraren ziek. Zo leren we toch nooit! Ook het 'studiehuis' is een ramp. Afschaffen en terug naar de tijd dat mensen nog wat leerden op school
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2007 om 05:48
Laten we een rijtje maken:
1. Te weinig (automatisering van) primitieve vaardigheden op het gebied van taal en wiskunde;
2. Te zeer markt-conform en te weinig mens-conform d.w.z. te weinig opbouw vanuit c.q. aandacht voor de basisbehoeften van de mens;
3. Te weinig vakinhoudelijke speelruimte voor docenten;
4. Ouderlijke taken en verantwoordelijkheden worden teveel op het bordje van de school gelegd. Te weinig samenspel tussen ouder(-groeperingen) en de school;
5. Te weinig organisatorische ondervang van grootschaligheid;
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2007 om 06:29
wil je punt 4 verder uitwerken alsjeblieft? 
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2007 om 10:24

en als we nu eens een school maken met ouderparticipatie ?

Ik heb het gezien in een kinderdagverblijf en het was subliem.
E�n keer per maand komen alle ouders samen om alles te bespreken..

En ��n namiddag per week neemt ��n van de ouders van de klas de groep over.. geeft les over iets wat hij/zij aanbelangt. Met beurtrol systeem zodat alle ouders aan bod komen.
Kan rond godsdienst gaan.. uitleg geven over feestdag.. of over je geloof. Maar kan even goed rond houtbewerking gaan als dat toevallig een pasie van die vader is.

Op die manier verzeker je een band tussen ouders en school. Een samenwerkingsverband...

Dat kinderdagverblijf is een h��l mooi voorbeeld van hoe het ook kan ..

Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2007 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

en als we nu eens een school maken met ouderparticipatie ?

Ik heb het gezien in een kinderdagverblijf en het was subliem.
E�n keer per maand komen alle ouders samen om alles te bespreken..

En ��n namiddag per week neemt ��n van de ouders van de klas de groep over.. geeft les over iets wat hij/zij aanbelangt. Met beurtrol systeem zodat alle ouders aan bod komen.
Kan rond godsdienst gaan.. uitleg geven over feestdag.. of over je geloof. Maar kan even goed rond houtbewerking gaan als dat toevallig een pasie van die vader is.

Op die manier verzeker je een band tussen ouders en school. Een samenwerkingsverband...

Dat kinderdagverblijf is een h��l mooi voorbeeld van hoe het ook kan ..

dat klinkt inderdaad als een pracht plan! Maar word het dan verplicht voor de ouders? Ik kan me toch voorstellen dat er mensen zijn die het volste vertrouwen hebben in het onderwijs en denken "doe je ding, dan doe ik het mijne". Of mensen die moeten werken..

Maar goed plan!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.