Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

marokaans gedrag

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: marokaans gedrag
    Geplaatst op: 14 mei 2007 om 11:34

marokanen blijven slecht vallen binnen de Nederlandse samenliving. Het gedrag van hun jongeren wordt over het algemeen beeden alle peil ervaren.

Persoonlijk vind ik het bijzonder zielig dat men zich niet realiseerd dat dit soort van gedrag er mede oorzaak van is dat met jonge marokanen op hun beurt zl blijven discrimineren bij bv een baantje.

Wat deze jongens zich niet realiseren dat die meisjes allemaal familie heben en die zitten niet te wachten op werknemers of collega'sdie hun dochters lastig vallen

 

http://spunk.nl/article/article.php?id=1175874173877

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2007 om 11:53

Beste DruideHerne,

Ik ben blij dat je de Islam er niet bij betrekt zoals anderen zouden doen. Het heeft namelijk NIETS met de islam te maken dat Marokkanen het verzieken in de grote steden. Dat sommige groepen het verzieken is wel duidelijk. Ik woon in een redelijk grote stad en ook hier hebben we overlast van Marokkanen. Helaas, doekje`s eromheen winden heeft geen enkele zin. Ik hebzelf sinds kort Marokkaanse familie dus ik vind het niet leuk om dit slechte nieuws te bevestigen. Het is zeer teleurstellend dat de Marokkaanse jeugd niet de kwaliteit heeft zichzelf te corrigeren en/of te herstellen. Ik zie het regelmatig, onbeschoft, brutaal etc op straat. Zeer teleurstellend.

Maar laten we oppassen niet andere nette en vrome Marokkanen te vergelijken met vervelende jongeren. Veel oudere Marokkanen zijn vroom in hun daden.

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2007 om 12:09
inderdaad, dit soort gedrag van jongeren moet gewoon afgestraft worden door middel van een beetje discipline
bijbrengen en natuurlijk de duidelijke boodschap dat het
om het vertoonde gedrag gaat en niet de afkomst, want veel jongeren zijn "slim" genoeg om zich gediscrimineerd te voelen en daar hun voordeel uit proberen te halen
dit is overigens wel heel zielig hoor, heel klein en laag

mijn persoonlijke ervaring met marokkaans gedrag is heel anders, ik heb een aantal marokkaanse vrienden met wie ik
het heel goed kan vinden en ik heb niet lang geleden op vakantie in marokko wat marokkanen ontmoet en ik moet zeggen, het zijn de meest lieve, gastvrije, vriendelijke mensen die ik ooit ontmoet heb
ik spreek ze nog regelmatig op msn
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2007 om 12:24
Zo is het ook! Het is daarom zo triest dat een groep jongeren het voor de goede verzieken. Maar dat maken we wel vaker mee! Ik weet wat je met gastvrijheid bedoelt, ik ga de laaste tijd tonnetje rond de deur uit bij mijn zwager!
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2007 om 17:43
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Beste DruideHerne,

Ik ben blij dat je de Islam er niet bij betrekt zoals anderen zouden doen. Het heeft namelijk NIETS met de islam te maken dat Marokkanen het verzieken in de grote steden. Dat sommige groepen het verzieken is wel duidelijk. Ik woon in een redelijk grote stad en ook hier hebben we overlast van Marokkanen. Helaas, doekje`s eromheen winden heeft geen enkele zin. Ik hebzelf sinds kort Marokkaanse familie dus ik vind het niet leuk om dit slechte nieuws te bevestigen. Het is zeer teleurstellend dat de Marokkaanse jeugd niet de kwaliteit heeft zichzelf te corrigeren en/of te herstellen. Ik zie het regelmatig, onbeschoft, brutaal etc op straat. Zeer teleurstellend.

Maar laten we oppassen niet andere nette en vrome Marokkanen te vergelijken met vervelende jongeren. Veel oudere Marokkanen zijn vroom in hun daden.

 

Neen natuurlijk heeft deze problematiek niks te makenmet de Islam.

Ik denk zelfs dat het niks te maken heeft met Marokanen in het algemeen als volk en mensen.

Het is en sociaal probleem.

Echter het is welzo dat de marokaanse gemeenschap in Nederland hier erg vatbaar voor is. Teminste tot nu toe.

laten we vast stellen dat dit soort van gedrag altijd voortkomt binnen de laagste sociale gelederen. Het zijn altijd de zogenaamde kansarme jongeren.

Waar we voor moeten oppassen is dat dingen niet een een virtuele circel belanden.

Het pobeem is niet islamitisch, niet marokaans maar NEDERLANDS.

Hier leven we en hier zijn deze problemen.

En het is ook hier dat dit soort van problemen moeten worden opgelost. En wel snel.!!

 

 

 

Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 07:27

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Maar laten we oppassen niet andere nette en vrome Marokkanen te vergelijken met vervelende jongeren. Veel oudere Marokkanen zijn vroom in hun daden.

Sorry beste Abdul-Khaliq, maar deze nette, vrome, oudere marokkanen zijn wel de ouders en de familie van deze 'vervelende jongeren'. Denk je niet dat zij ergens hebben gefaald om hun kinderen op het rechte pad te houden? Zijn zij dus ook niet juist de oplossing? Zou het niet beter zijn dat die ouders een les in opvoeding krijgen, dan dat hun kinderen de cel in moeten? Lijkt me een stuk prettiger voor iedereen.

Ik denk dat die nette, vrome, oudere marokkanen te weinig interesse hebben getoond in Nederland, haar taal en haar gebruiken. Immers 'we gaan uiteindelijk weer terug naar Marokko', 'ons verblijf is tijdelijk'. Ze konden (of wilden?) hun kinderen niet helpen met het om gaan met Nederland en haar gebruiken. Ze hebben daarmee hun kinderen aan hun lot over gelaten, met alle problemen van dien. 

Ik vind dus dat deze ouders nu ook in eerste instantie verantwoordelijk mogen worden gehouden voor de problemen van de kinderen. Los het maar op. Hebben zij hulp nodig, dan kunnen ze die krijgen. Maar wel zelf eerst de stap zetten. Niet verschuilen achter: er zijn zoveel marokkanen die het wel goed doen, we hebben geen grip op ze, we worden gediscrimineerd etc. Zo blijft situatie zoals hij is en dat schaadt de hele marokkaanse gemeenschap gezien de Geert Wilderssen van vandaag de dag met hun rigoureuze oplossingen.

groeten A.

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 09:53
Mij is geleerd nooit te generaliseren, dus dat doe ik dan ook niet. Heel veel oudere marokkanen zijn helemaal niet gelukkig met deze situatie en schamen zich voor hun eigen jeugd. Ouders hebben altijd een grote verantwoordlijkheid maar je kunt vele slechte invloeden tegenwoordig niet voorkomen (internet, tv etc). De basisnormen en waarden die veel ouderen in de Islam vinden worden door jongeren niet opgepakt. Dat is heel vervelend en eigenlijk heel slecht. Ik vind de Islam als basis en als richtsnoer de beste die je maar kan krijgen. Maar zoals gezegd staan sommige jongeren er niet voor open. Het is wel opvallend dat het nu juist de Marokkanen zijn die de negatieve publiciteit krijgen. Antillianen en Afrikanen zorgen ook voor problemen in de grote steden (vergeet de blanken overigens niet, waar zij ook vandaan mogen komen). Daar hoor je relatief weinig over. Zou de Islamitische basis van de marokkaan daar een negatieve steen aan bijdragen? Het lijkt er soms wel op.  
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 10:17

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Mij is geleerd nooit te generaliseren, dus dat doe ik dan ook niet. Heel veel oudere marokkanen zijn helemaal niet gelukkig met deze situatie en schamen zich voor hun eigen jeugd. Ouders hebben altijd een grote verantwoordlijkheid maar je kunt vele slechte invloeden tegenwoordig niet voorkomen (internet, tv etc).

Zo schuif je het probleem af op iets wat buiten het gezin, de familie of de gemeenschap staat. Dus Nederland moet internet en tv afschaffen? Lost dat het probleem op? Dacht het niet. De Marokkaanse kinderen (en de antilliaanse kinderen net zo goed) die problemen veroorzaken zijn naar mijn mening niet goed opgevoed, niet goed voorbereid op hun leven/de maatschappij van Nederland. 

De normen van de islaam kunnen naar mijn idee een goede basis zijn voor een goede opvoeding. Maar daarmee alleen kom je er niet. Je moet vragen van de kinderen over de wereld waarin ze leven kunnen beantwoorden. Dat lukt niet als je jezelf afzonderd van die wereld (door niet de taal te spreken, niet de gebruiken te kennen en de samenleving niet te omarmen), wat naar mijn smaak veel Marokkaanse ouders doen. Volgens mij kun je heel goed moslim zijn in Nederland en kinderen opvoeden die ook moslim zijn, zonder dat er problemen van komen.

 Ik vind de Islam als basis en als richtsnoer de beste die je maar kan krijgen. Maar zoals gezegd staan sommige jongeren er niet voor open.  

Misschien is dat juist wel omdat de manier waarop de oudere generatie de islaam uitlegt niet aansluit bij de realiteit waarin de jongeren leven. Een nederlandse samenleving, waar zij een minderheid zijn, waar andersdenkenden rondlopen, met andere waarden, andere structuren, etc. Ik denk dat als je de islaam uitlegt op een manier die beeldend is voor de dagelijkse (Nederlandse) realiteit, dat jongeren er veel makkelijker open voor staan.  

Het is wel opvallend dat het nu juist de Marokkanen zijn die de negatieve publiciteit krijgen. Antillianen en Afrikanen zorgen ook voor problemen in de grote steden (vergeet de blanken overigens niet, waar zij ook vandaan mogen komen). Daar hoor je relatief weinig over. Zou de Islamitische basis van de marokkaan daar een negatieve steen aan bijdragen? Het lijkt er soms wel op.  

Misschien. Het is schijnbaar interessant om momenteel een aantal problemen op de islaam af te schuiven. Ik kom zelf uit Rotterdam en heb daar eerlijk gezegd meer moeite met de antillianen.

Groeten A.

 

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 03:36
Hier weer wat nieuwe info:

"
Marokkanen treiteren joods paar weg
door Gijsbert Termaat
AMSTERDAM - Een joods echtpaar is weggevlucht uit een Amsterdamse volkswijk na jarenlang het slachtoffer te zijn van Marokkaanse buurtterreur.

  Marokkanen treiteren joods paar weg


Nadat eerder deze week de familie Awad hun snackbar aan stadsdeel de Baarsjes verkocht omdat ze bezweken onder treiterijen van Marokkaanse jongeren en vorig jaar een homoseksueel stel de Diamantbuurt na dreigementen en pesterijen verliet, is het nu een joods echtpaar in Bos en Lommer dat de handdoek in de ring gooit en de stad verlaat.

Doodsbang zijn ze. Het echtpaar Vet in de Kolenkitbuurt doet al jaren geen oog meer dicht, omdat onbekenden al negen jaar het leven van Loes en Nico tot een hel maken.

Hakenkruisen en Arabische leuzen op de deuren gekrast, besmeurde auto, lek gestoken banden, poging tot inbraak en ruiten die sneuvelen omdat er ijzeren pijpen en bakstenen naar binnen worden gegooid. "We kunnen er niet meer tegen en geven het op", zegt de zestigjarige Nico met een brok in de keel. "Zo kunnen wij niet langer leven. Of moeten we soms wachten tot er een brandbom naar binnen komt vliegen? We willen weg! Weg uit Amsterdam! Het liefst zo snel mogelijk, want we zijn een inzinking nabij..."



שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 04:00

Ik denk dat islam de kloof groter maakt.
Op zich ligt dat niet aan de islam natuurlijk, maar wel aan het verschil.. mensen vinden het maar raar. En durven daardoor minder samenwerken om de problemen aan te pakken. Voeg daar dan nog bij dat vooral die oudere generatie best terughoudend is naar onze maatschappij toe en je zit met reuze hoog probleem.
In belgie komt daar dan nog de politieke corectheid bij kijken.. en probleem word alleen maar groter.

Ik denk dat angst voor de anderen heel veel bepaald. En het vingerwijzen trouwens ook. Wij zeggen .. het is de islam die het probleem is.. ze zijn niet goed opgevoed.. ze passen zich niet aan blablabla.. en langs de andere kant hoor je verwijten als westerse waarden en normen die onze jeugd slecht maken.. geen kansen krijgen .. blablabla..

daar is natuurlijk langs alle kanten wel iets aan .. maar zolang we met de vinger naar elkaar wijzen gaat er NIKS oplossen.
En is een hele generatie jongeren verloren. En dat is zonde .. voor BEIDE partijen.

 

klein ukje verwacht rond 9/1
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 04:00

Het is intriest dat dit gebeurd. Het is wel duidelijk dat veel jongeren van Allah los zijn gevallen. Een Moslim die de Islam serieus neemt doet zoiets niet.

Zonder het te bagataliseren stel ik wel de vraag hoe men weet dat het marokkanen zijn? Er staat tenslotte verder in het verhaal dat het om onbekenden gaat.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 04:09
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Ik denk dat islam de kloof groter maakt.
Op zich ligt dat niet aan de islam natuurlijk, maar wel aan het verschil.. mensen vinden het maar raar. En durven daardoor minder samenwerken om de problemen aan te pakken. Voeg daar dan nog bij dat vooral die oudere generatie best terughoudend is naar onze maatschappij toe en je zit met reuze hoog probleem.
In belgie komt daar dan nog de politieke corectheid bij kijken.. en probleem word alleen maar groter.

Ik denk dat angst voor de anderen heel veel bepaald. En het vingerwijzen trouwens ook. Wij zeggen .. het is de islam die het probleem is.. ze zijn niet goed opgevoed.. ze passen zich niet aan blablabla.. en langs de andere kant hoor je verwijten als westerse waarden en normen die onze jeugd slecht maken.. geen kansen krijgen .. blablabla..

daar is natuurlijk langs alle kanten wel iets aan .. maar zolang we met de vinger naar elkaar wijzen gaat er NIKS oplossen.
En is een hele generatie jongeren verloren. En dat is zonde .. voor BEIDE partijen.

De onderwerpen de jij blablabla noemt zijn wel degelijk de oorzaken van veel maatschappelijke problemen van tegenwoordig. Tv en internet doen onze jeugd meer kwaad dan goed, en dan specifiek de kwetsbare jeugd.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 04:27

Er staat ook.. er is natuurlijk langs alle kanten iets aan ;).
Het probleem is vooral dat vingergewijs. Ipv met de vinger naar elkaar te wijzen. Of internet en tv de schuld te geven (waar ik trouwens van overtuigd ben dat daar effectief veel problemen vandaan komen!) zouden we niet beter een manier vinden om er mee om te gaan?
Het is wel heel eenvoudig om te zeggen. Het is de tv.. het is internet.. het zijn de westerse waarden.. die onze jongeren slecht maken .. dus hoeven wij niks meer te doen en kunnen we lekker ons in slachtofferrol wentelen.
De andere kant doet dat trouwens evengoed zenne.. zie je wel het zijn weer die islamieten .. daar kan je niks mee aanvangen... aanpassen of oprotten ..

Ipv samen te gaan zitten en te zien WAT er wel veranderd kan worden. Ipv problemen op te lossen maken we het alleen maar erger door elkaar aan te wijzen als schuldige en verantwoordelijke.
Wordt het niet eens tijd dat WIJ als maatschappij verantwoordelijkheid opnemen?

TV of internet bannen is in onze maatschappij ongeveer onmogelijk, maar er leren mee omgaan is WEL een mogelijkheid. Mijn kinderen mogen heus niet alles zien.. en als ze groter zijn zal internet hier ook onder toezicht gebeuren. En is net dat niet het probleem.. mensen vinden het zelf slecht .. weten niet hoe er mee om te gaan.. verbieden het dan maar.. waardoor die jongeren er w�l mee omgaan maar totaal geen grenzen of begeleiding krijgen.
Om maar ��n voorbeeld te noemen.
In Mechelen is er trouwens wat dit betreft een heel intersant project. Politie van Mechelen is samen gaan zitten met de oudere generatie. En hebben een soort buurtwacht opgericht van vaders, die jongeren aanspreken op hun gedrag die begeleiden .. en het werkt. Niet altijd .. niet overal .. maar het werkt wel. Trouwens als het geen succes heeft wordt er door politie ook streng opgetreden.. ook in samenspraak met. Zo worden de echte probleemgevallen opgepakt en verwijderd, en krijgen de anderen een nieuwe kans.

Dat bedoel ik.. ipv elkaar met de vinger te wijzen... als we nu eens samenwerken ?

Lijkt mij de enige manier om de problemen �cht op te lossen.

 

klein ukje verwacht rond 9/1
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 05:52

Salaam aleikom beste zusters en broeders.

Ik vind het vervelend voor die mensen,maar wat ik in zo `n verhaal niet begrijp ze wonen met nog meer mensen op zo een soort portiek woning(of hoe je dat ook mag noemen)Er wonen nog meer mensen boven hun.Worden bij hun de ramen niet in gegooid??En de leuzen die er op de deur staan ,ik zie geen arabisch geschreven en kan ook niet lezen wat er nu op de deur staat,is een gezamelijke ingang mischien is het voor iemand anders bedoeld??Waarom wordt dit soort verhalen uitgebreidt verteld en gemeld in de media,maar als omgekeerd het geval is dan heeft de telegraaf geen belangstelling om het te vermelden ,goedkope sensatie krant!!!Ik kan pesoonlijk een ouder marokaans ,praktiserende familie die echt schandelijk wordt behandeld door de nederlandse buren naast hun.Afval wordt bij hun gegooid er worden leuzen op de schutting gespoten scheldpartrijen,enz ,enz.Ze hebben geklaagd bij alle instanties tot de politie aan toe maar zonder resultaat,ja ze kregen een waarschuwing die nederlandse mensen.`Dat mag je niet meer doen,oke!!!`.Op het laast heeft iemand even die buurman in het gangpad onder handen  genomen en hem uitgelegd dat je zo niet met je marokaanse buren omgaat .Sindsdien kunnen die oude mensen weer rustig wonen en houd de nederlandse buurman zich gedeisd.Ik zeg niet dat je voor eigen rechter moet gaan spelen!!!Insha alla hebben we veel sabr want sabr(geduld)Is 1 van de eigenschappen van een goede moslim.

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 06:57
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Ik denk dat angst voor de anderen heel veel bepaald. En het vingerwijzen trouwens ook. Wij zeggen .. het is de islam die het probleem is.. ze zijn niet goed opgevoed.. ze passen zich niet aan blablabla.. en langs de andere kant hoor je verwijten als westerse waarden en normen die onze jeugd slecht maken.. geen kansen krijgen .. blablabla..

daar is natuurlijk langs alle kanten wel iets aan .. maar zolang we met de vinger naar elkaar wijzen gaat er NIKS oplossen. En is een hele generatie jongeren verloren. En dat is zonde .. voor BEIDE partijen.

Wat ik volgens mij doe is niet zozeer vingers wijzen, maar een analyse maken van waarom er jonge marokkanen rondlopen die de boel verzieken. Is een goede analyse van een probleem in eerste instantie niet beter dan snel met pseudo-oplossingen te komen voor dingen die je ziet?

Als je weet waar het probleem zit, is een oplossing ook makkelijker te vinden. Daartoe gaf ik ook een aanzetje.

Groeten A.

Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 07:01
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Dat bedoel ik.. ipv elkaar met de vinger te wijzen... als we nu eens samenwerken ? Lijkt mij de enige manier om de problemen �cht op te lossen.

Ik herhaal me zelf, maar zijn we niet samen bezig op dit forum om het gedrag van marokkaanse probleemjongeren te verklaren? Laten we dat eens eerst doen voordat we samen gaan werken aan een oplossing voor het gedrag en gaan babbelen over leuke politieprojectjes elders.

A.

   

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 07:06
Lastig vraagstuk. Je ontkomt er net aan cultuur, religie, afkomst etc te betrekken bij deze vraag! Het is een eenschakeling van onderwerpen die duidelijk moet maken  waarom nu juist specifiek veelal Marokkaanse jongeren het zichzelf zo moeilijk maken door het vertonen van wangedrag. Tot nu toe kom ik ook niet veel verder. Het uitvergroten en daardoor de polarisatie is ook een onderdeel die moet worden meegenomen.  
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 08:22

Dat bedoel ik dus ook abdul-kalhid. Met polarisatie bereik je niks.
EN euhm dat politieprojectje loopt toevallig in ��n van de grote probleemsteden van belgie en het lost daar een groot aantal problemen op. Dus het lijkt me een voorbeeld te zijn van hoe het ook kan.
Zelfs het analyseren doen we elks aan onze kant. Zouden we dat ook niet beter SAMEN doen. Zodat we eindelijk van een echte SAMENleving kunnen spreken?

 

klein ukje verwacht rond 9/1
Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 09:26
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Dat bedoel ik dus ook abdul-kalhid. Met polarisatie bereik je niks.
EN euhm dat politieprojectje loopt toevallig in ��n van de grote probleemsteden van belgie en het lost daar een groot aantal problemen op. Dus het lijkt me een voorbeeld te zijn van hoe het ook kan.
Zelfs het analyseren doen we elks aan onze kant. Zouden we dat ook niet beter SAMEN doen. Zodat we eindelijk van een echte SAMENleving kunnen spreken?

Leg me dat eens uit Stamper. Hoe analyseer je samen? En in hoe verre verschilt dat wat wij nu aan het doen zijn op dit forum? Abdul-Khaliq zegt a, ik zeg b, Abdul Khaliq zegt b-c, ik zeg okee, maar dan toch zeker (b-c)+d. Bovendien gebruik je naar mijn idee veeeeeel te algemene termen.

Ik begrijp wel wat je bedoelt met polariseren en dat dat schadelijk zou zijn voor de verstandhouding, maar door steeds maar om de hete brij heen te draaien kom je natuurlijk nergens en is misschien nog wel schadelijker. 

Je moet op een gegeven moment zeggen, dit is het probleem (stap 1), dit is de oorzaak (stap 2) , dit zijn oplossingen (stap 3). En bij stap 2 zitten nou eenmaal dingen als slechte opvoeding, westerse waarden versus marokkaanse waarden, discriminatie etc. Denk je niet dat je daar ook op uitkomt als je, zoals jezelf zegt, samen gaat analyseren en samen naar oplossingen gaat zoeken?  

 

 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 09:37

Assalaam Aleikom,

De onderwerpen de jij blablabla noemt zijn wel degelijk de oorzaken van veel maatschappelijke problemen van tegenwoordig. Tv en internet doen onze jeugd meer kwaad dan goed, en dan specifiek de kwetsbare jeugd. Schreef Abdul Khaliq

Dit vind ik nou zo,n onzin. Waarom, ik zie hetzelfde gedrag onder jongeren op straat hier in Egypte.

Ben hier nu meer dan 10 jaar en heb me altijd verbaast vanaf het begin tot nu dat jonge egyptenaren (meest mannen)  in groepen om 23.00 en later nog op straat hangen. Het schijnt hier normaal te zijn, wat moeten ze anders doen. Hun ouders weten niet eens waar ze rondhangen, steevast antwoord: Bij vrienden, hij is een jongen / man.. so what!  Ze lachen erom en vinden mij gek dat mijn zoontje om 08.00 naar bed gaat. Typisch europees. Hier gaan kinderen en jongeren veel en veel later naar bed. Ook op schooldagen. De zonen zijn prinsjes en worden helaas ook zo behandeld, weinig gecontroleert. Cultuur. Blijf het vreemd vinden. Dus denk ik geen Nederlands probleem maar terug te vorderen op de ouders.

Het hangen geeft hier een stuk minder problemen omdat het 'normaal' is en er worden geen andere mensen lastig gevallen. Wat wil je, waarom zouden deze jonge egyptenaren hun landgenoten lastigvallen..snap je.

Salaam Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 10:55

Het probleem in apart analyseren is net dat je gaat vingerwijzen.
De problemen liggen bij allebei de groepen .. en zolang je niet samen gaat zitten zullen nooit alle problemen boven komen.
JA discriminatie is een GROOT probleem.
JA tv en internet brengen bepaalde problemen mee.

Maar ook JA culturele verschillen zorgen voor problemen.
En ook JA politieke korectheid zorgt voor problemen. Discriminatie kan niet .. maar het mag ook niet tot resultaat hebben dat je de waarheid niet meer mag zeggen.
Durf dingen bij naam noemen. En durf ook in eigen boezem kijken.
Hoe kan je in hemelsnaam een SAMENleving vormen als je naast elkaar leeft?

 

klein ukje verwacht rond 9/1
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 13:54
Heel wat Marokkaanse boefjes draaien hun hand er niet voor om een oud
nederlands vrouwtje van hun tas te beroven. Ik vraag me af of ze dat ook
bij Marokkaanse oude vrouwtjes doen en zo ja, hoe reageert dan de
Marokkaanse samenleving? Zo vinden ze het prima om nederlandse
meisjes lastig te vallen, te onteren en eventueel zelfs te verkrachten.
Doen ze dat ook allemaal bij Marokkaanse meisjes en zo ja, hoe reageert
de Marokkaanse samenleving daar op?

Een kind is een product van zijn opvoeding. Kennelijk wordt Marokkaanse
kinderen geleerd dat niet Moslims minder volk zijn waar je van alles mee
kunt uithalen.
Deze jongeren zijn gewoon het resultaat van de weigering van hun
ouders om te integreren en dat is weer het gevolg van isolationistische
preken van hun imams.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 15:47

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

assalaamoeAleikoem  wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu en hallo,

 

Men moet niet iedereen over een kam scheren niet alle marokkanen zijn zo! Het heeft ook niet altijd met opvoeding te maken en weet je wat zo jammer is, genoeg nederlandse jongeren gedragen zich niet netjes maar daar wordt haast niks over gezegd alsof zij het wel mogen omdat zij Nederlanders zijn, alle rotte appels moet je KEIHARD aanpakken ongeacht afkomst!

 

Gegroet,

 

AmatoelAziz

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 16:41

Hey Postpentacost,

 

Heel wat Marokkaanse boefjes draaien hun hand er niet voor om een oud nederlands vrouwtje van hun tas te beroven. Ik vraag me af of ze dat ook bij Marokkaanse oude vrouwtjes doen en zo ja, hoe reageert dan de Marokkaanse samenleving?

Er wordt vanzelfsprekend hetzelfde gereageerd. Denk je  dat de Marokkanen het opeens goed vinden als een Nederlands vrouwtje wordt overvallen / beroofd? Hoe zouden 'wij'  (om even maar in de termen als 'wij'  en 'zij'  te praten) moeten reageren? Vertel me eens, als jij je dit afvraagt. Is het niet logisch dat 'we' afkeurend hierop reageren? Of denk je dat 'wij' meekrijgen in onze opvoeding om dit soort gedrag aan te moedigen.

Zo vinden ze het prima om nederlandse
meisjes lastig te vallen, te onteren en eventueel zelfs te verkrachten.
Doen ze dat ook allemaal bij Marokkaanse meisjes en zo ja, hoe reageert de Marokkaanse samenleving daar op?

Wie is ze? De Marokkaanse samenleving of doel je hier op de Marokkaanse jongeren?

Kennelijk wordt Marokkaanse kinderen geleerd dat niet Moslims minder volk zijn waar je van alles mee kunt uithalen.

Waar heb je dit soort onzin nou weer vandaan gehaald? Heb je niets beters te doen met je tijd dan hier onzin uit te zitten kramen? Als je wilt discussi�ren, mij best. Doe het dan wel met onderbouwde reacties en met feiten. Bij voorbaat dank!

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 16:57

Part II

 

In eerste instantie geplaatst door Amehulah

Sorry beste Abdul-Khaliq, maar deze nette, vrome, oudere marokkanen zijn wel de ouders en de familie van deze 'vervelende jongeren'. Denk je niet dat zij ergens hebben gefaald om hun kinderen op het rechte pad te houden? Zijn zij dus ook niet juist de oplossing? Zou het niet beter zijn dat die ouders een les in opvoeding krijgen, dan dat hun kinderen de cel in moeten? Lijkt me een stuk prettiger voor iedereen.

 

Het zijn zeker de ouders van bepaalde jongeren. Een ouder kan dan nog zoveel doen, maar als een kind echt niet luistert dan zal dat het ook niet doen nadat de ouders les krijgen in opvoeding. Als de maatschappij niet eens voor vermindering van het recidivisme kan zorgen (met alle hulpmiddelen die tot hun beschikking staat) dan kan het ook wel eens gebeuren dat een ouder op een gegeven moment ook geen enkel controle meer heeft / kan uitoefenen op zijn kind.

 

In eerste instantie geplaatst door Amehulah

Ik denk dat die nette, vrome, oudere marokkanen te weinig interesse hebben getoond in Nederland, haar taal en haar gebruiken. Immers 'we gaan uiteindelijk weer terug naar Marokko', 'ons verblijf is tijdelijk'.

 

Is het misschien niet andersom? Heeft Nederland niet te weinig interesse in de Marokkanen getoond? �Ze zouden immers toch snel weer terugkeren dus was het niet nodig om ze de taal te leren�.

 

In eerste instantie geplaatst door Amehulah

Ze konden (of wilden?) hun kinderen niet helpen met het om gaan met Nederland en haar gebruiken. Ze hebben daarmee hun kinderen aan hun lot over gelaten, met alle problemen van dien. 

 

Uit welke cijfers blijken dat de ouders niet konden (of wilden?) helpen �met het omgaan met Nederland en haar gebruiken�?

 

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Ik denk dat islam de kloof groter maakt.
Op zich ligt dat niet aan de islam natuurlijk, maar wel aan het verschil.. mensen vinden het maar raar.

 

De Islaam maakt de kloof groter maar het ligt natuurlijk niet aan de Islaam? Klinkt erg overeenstemmend. Als het dus niet aan de Islaam ligt (volgens jouw woorden) dan ligt het dus aan de mensen aangezien het feit zij het maar raar vinden.

 

Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Salim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 33
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 17:21

Salaam alikoum,

Ik val gelijk met de deur in huis door te zeggen dat ik mij mateloos begin te irriteren aan het wijsvinger gedrag wat men steeds meer begint te vertonen. We hebben kennelijk namen nodig om nieuws wat meer sensatie te geven. Blijkbaar is nieuws opeens aantrekkelijker als het woord 'Marokkanen' of 'Islaam' in voorkomt. Dan heb ik het uiteraard over negatieve nieuws want goed nieuws is geen nieuws en zal nooit de voorpagina's of headlines halen, dat is algemeen bekend en duidelijk.

Uiteraard zit ik hier geen zaken goed te praten want ook in Marokkaanse bevolking zitten jongeren die dingen doen die niet kunnen en/of tegen de wet of normen zijn. Hallo... noem eens een perfect volk... ook Marokkanen zijn blijkbaar mensen die goed en fout kunnen doen. De afgelopen tijd zijn twee incidenten gebeurd die vergelijkbaar waren over voetbalvandalisme, de Marokkanen in het zuiden en de andere supporters die bijna de hele stad hebben vernield en weer andere supportors die de huldiging van Ajax in de hoofdstad hebben vernield.

Goed vergelijkbare incidenten naar mijn inziens. Echter heeft alleen het incident met Marokkanen alle talkshows gehaald en discussie en debatavonden over georganiseerd terwijl andere incidenten na 2 daagjes al weer vergeten waren en tot de orde van de dag.

Dan heb ik het over een andere punt. Wat hier weer blijkt is dat veel mensen de Islaam als synoniem zien van cultuur of andersom

Ik denk dat islam de kloof groter maakt.
Zoals zuster Marocaantje terecht opmerkt zit er een grote tegenstrijdigheid in de verwoording, maar los daarvan vind ik het een opmerking die nergens is op gebaseerd en nergens op slaat. Hoezo cre�ert de Islaam een kloof omdat 'men het maar raar vindt'? Vindt men de Islaam raar of cultuur van een ander? Vinden we het ook niet raar dat Chinezen andere dingen eten die we gewend zijn of ligt dat aan hun geloof die wij raar vinden?

Mensen; laten we zaken gescheiden houden en ons altijd tot de kern van een probleem richten. Met het wijzen naar geloof of afkomst bereiken we helemaal NIETS.

wa salaam
Salim

Doe wat je wil, praten doen ze toch.... maar doe NIET wat Allah NIET wil.. want de dood is nabij...
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2007 om 02:03

Salaam Alaikum,

Ik sprak gisteren mijn Marokkaanse schoonzus en zij noemde het vooral een probleem dat bij de ouders begint. In Marokko komen min of meer dezelfde problemen voor, enkel is men daar wat harder met optreden.

De belangrijkste constatering is toch wel dat de Islam niets met het probleem te maken heeft. De Islam zou juist de oplossing kunnen zijn voor het probleem! Het voetbalincident is in mijn ogen een verkeerd voorbeeld, het hadden netzo goed Nederlanders kunnen zijn. Dan spreken we er ook schande over, maar noemen ook niet het Christelijk geloof als oorzaak. 

Salaam 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2007 om 03:43
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Ik denk dat islam de kloof groter maakt.
Op zich ligt dat niet aan de islam natuurlijk, maar wel aan het verschil.. mensen vinden het maar raar.

 

De Islaam maakt de kloof groter maar het ligt natuurlijk niet aan de Islaam? Klinkt erg overeenstemmend. Als het dus niet aan de Islaam ligt (volgens jouw woorden) dan ligt het dus aan de mensen aangezien het feit zij het maar raar vinden.

 

Groeten,


Marocaantje

DAT bedoel ik dus effectief.

 

klein ukje verwacht rond 9/1
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2007 om 05:53
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,


en    

De Islam zou juist�de oplossing kunnen�zijn voor�het probleem!


Salaam�



Tijdens de rellen om de Deense cartoons hadden goedbedoelende imams, die het woestkolkend volk in de straten tot rust maanden, anders wel mooi het nakijken! (pastoors hadden het er tegenover dergelijk tuig overigens niet beter vanaf gebracht)

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2007 om 06:01

Tijdens de rellen om de Deense cartoons hadden goedbedoelende imams, die het woestkolkend volk in de straten tot rust maanden, anders wel mooi het nakijken!

 

Dit zegt verder nog niets over het feit dat de Islaam de juiste oplossing is.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.