Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onstaan van Allah

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Onstaan van Allah
    Geplaatst op: 04 juni 2007 om 17:56

Salaam wa aalekoem,

Vaak wordt ik op mijn werk met de vraag geconforteerd waarom Islaam de waarheid is.. en hoe Allah is ontstaan..Wie zegt dat de Quraan de waarheid is..

Het is erg moeilijk voor mij als moslima om vanuit hun perspectief dingen uit te legge. Ik probeer zoveel moglijk quraan en hadith stukken bij e halen enmet slaande vuisten roepen ze weer wie zegt dat de quraan de waarheid is dor wie is de quraan geschreven? en hoe kotm dat er zoveel aanslagen door moslims worden gepleegd aangezien jij bewert dat islaam vrede is

 

ik wordt er zo moe van (ik ben de enige moslim op de afdeling)

Help me,

Wa salaam wa aalekoem

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 01:56

Salaam Alaikum Leergierig,

Wees standvastig en heb enkel medelijden met hen die openlijk de tekenen afwijzen van Allah en jou daarmee bespotten.

2. De Koe (Al-Baqarah)

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven. 

Als je twijfelt over iets of als je het niet meer weet wat te zeggen tegen hen die jou niet serieus nemen of bespotten, keer dan terug naar je basis en die is de Koran en de Soennah. Allah is de beschermer van de Moettaqoen!

We hebben het er al vaker over gehad op dit forum. De Islam staat niet voor 'terrorisme'. De landen die over het algemeen te maken hebben met 'terrorisme', hebben over het algemeen te maken met oorlog,onrecht, onderdrukking, bezetting, of zij maken deel uit van de landen die ervoor zorgen dat dit op andere plaatsen in de wereld doorgang kan vinden.     

Al ben je alleen of met 100 broeders of zusters tezamen de waarheid blijft hetzelfde.

Wa Salaam Alaikum

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 05:25
In eerste instantie geplaatst door Leergierig

Salaam wa aalekoem,


Vaak wordt ik op mijn werk met de vraag geconforteerd waarom Islaam de waarheid is.. en hoe Allah is ontstaan..Wie zegt dat de Quraan de waarheid is..


Het is erg moeilijk voor mij als moslima om vanuit hun perspectief dingen uit te legge. Ik probeer zoveel moglijk quraan en hadith stukken bij e halen enmet slaande vuisten roepen ze weer wie zegt dat de quraan de waarheid is dor wie is de quraan geschreven? en hoe kotm dat er zoveel aanslagen door moslims worden gepleegd aangezien jij bewert dat islaam vrede is



ik wordt er zo moe van (ik ben de enige moslim op de afdeling)


Help me,


Wa salaam wa aalekoem



Belangrijk is hoe jij z�lf wordt ervaren.
Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 09:38

Salaam wa aalekoem,

Maar hoe maak je hun duidelijk dat Allah SWT eeuwig is, (de vraag luidt van hun als volgt: hoe is hij ontstaan en waar komt hij vandaan?)

De quraan..door wie is het geschreven (aangeien het de directe woord van Allah SWT is)

Dazakoem allah wa gairan voor jullie reactie ik hb er erg veel aan!

 

Wa alekoem salaam

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 10:16
In eerste instantie geplaatst door Leergierig

Salaam wa aalekoem,

Maar hoe maak je hun duidelijk dat Allah SWT eeuwig is, (de vraag luidt van hun als volgt: hoe is hij ontstaan en waar komt hij vandaan?)

De quraan..door wie is het geschreven (aangeien het de directe woord van Allah SWT is)

Dazakoem allah wa gairan voor jullie reactie ik hb er erg veel aan!

Wa alekoem salaam

Salaam Alaikum Leergierig,

Je antwoorden staan in de Koran en in sommige hadith. Zoek daar je antwoorden en je zult ze vinden. Maak je geen zorgen om wat ongelovigen vinden en/of denken. Ik heb het daar soms ook moeilijk mee, maar door te lezen en te leren zul je merken dat je daar steeds beter bestand tegen zult zijn.

Ik post later meer info voor je:

Salaam 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 10:25
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door Leergierig

Salaam wa aalekoem,

Maar hoe maak je hun duidelijk dat Allah SWT eeuwig is, (de vraag luidt van hun als volgt: hoe is hij ontstaan en waar komt hij vandaan?)

De quraan..door wie is het geschreven (aangeien het de directe woord van Allah SWT is)

Dazakoem allah wa gairan voor jullie reactie ik hb er erg veel aan!

Wa alekoem salaam

Salaam Alaikum Leergierig,

Je antwoorden staan in de Koran en in sommige hadith. Zoek daar je antwoorden en je zult ze vinden. Maak je geen zorgen om wat ongelovigen vinden en/of denken. Ik heb het daar soms ook moeilijk mee, maar door te lezen en te leren zul je merken dat je daar steeds beter bestand tegen zult zijn.

Ik post later meer info voor je:

Salaam 

Salaam wa aalekoem

Dakazoe allah ha gairan, Inchallah zal ik er meer over weten inchallah zal allah hun leiden.

ma3a salaam

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 10:35
In eerste instantie geplaatst door Leergierig

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door Leergierig

Salaam wa aalekoem,

Maar hoe maak je hun duidelijk dat Allah SWT eeuwig is, (de vraag luidt van hun als volgt: hoe is hij ontstaan en waar komt hij vandaan?)

De quraan..door wie is het geschreven (aangeien het de directe woord van Allah SWT is)

Dazakoem allah wa gairan voor jullie reactie ik hb er erg veel aan!

Wa alekoem salaam

Salaam Alaikum Leergierig,

Je antwoorden staan in de Koran en in sommige hadith. Zoek daar je antwoorden en je zult ze vinden. Maak je geen zorgen om wat ongelovigen vinden en/of denken. Ik heb het daar soms ook moeilijk mee, maar door te lezen en te leren zul je merken dat je daar steeds beter bestand tegen zult zijn.

Ik post later meer info voor je:

Salaam 

Salaam wa aalekoem

Dakazoe allah ha gairan, Inchallah zal ik er meer over weten inchallah zal allah hun leiden.

ma3a salaam

Leergierig,

Je basis is de Koran en de soennah. Een beter advies heb ik niet (voorzover je daar over kunt spreken natuurlijk), misschien anderen.

Luister hier naar, het zal je hopelijk helpen. Ik vind het zeer prettig om naar te luisteren (Engels):

http://www.mydeviant.com/miller/audio/mp3/GM_Amazing_Quran.m p3

en

http://www.mydeviant.com/miller/audio/mp3/GM_Communicating_I slam_to_Non-Muslims.mp3

Meer hier: http://www.mydeviant.com/miller/gary_miller.html

Wa Salaam Alaikum

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 10:44

Salaam wa aalekoem

Ik weet dat in er de quraan antwoorden staan over de schepping vande aarde enz.. En dat vertel ik hun ook! Maar elke keer weer en elke dag dat ik moet werken is er wel een discussie over! Op den duur wordt zeg ik sommige dingen 3X.

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 12:10

Salaam Alaikum Leergierig,

Ik kan me voorstellen dat je moe en boos wordt van (zinloze) discussies. Ik heb ook collega`s die niets van de Islam moeten hebben en welke zelfs een hekel aan de Islam hebben. De 'moeilijke' tijd die wij soms denken te hebben is relatief.

Geloof in je religie en in jezelf, dat is het belangrijkste.

Allah is Degene die tot succes leidt.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 12:41
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum Leergierig,

Ik kan me voorstellen dat je moe en boos wordt van (zinloze) discussies. Ik heb ook collega`s die niets van de Islam moeten hebben en welke zelfs een hekel aan de Islam hebben. De 'moeilijke' tijd die wij soms denken te hebben is relatief.

Geloof in je religie en in jezelf, dat is het belangrijkste.

Allah is Degene die tot succes leidt.

Salaam

Salaam,

Inchallah broerder en bedankt voor al je reacties!

Ik zal gedulld hebben

ma3a salaam

 

asma

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 02:46

http://www.ontdekislam.nl/ccount/click.php?id=13

Luister ook hier naar, het zal je goed doen. Het gaat niet specifiek om de onderwerpen die worden besproken, maar het gaat om de hele boodschap.

Lezing van Remy Soekirman

Wa Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 03:58
In eerste instantie geplaatst door Leergierig

Salaam wa aalekoem,

Vaak wordt ik op mijn werk met de vraag geconforteerd waarom Islaam de waarheid is.. en hoe Allah is ontstaan..Wie zegt dat de Quraan de waarheid is..

Het is erg moeilijk voor mij als moslima om vanuit hun perspectief dingen uit te legge. Ik probeer zoveel moglijk quraan en hadith stukken bij e halen enmet slaande vuisten roepen ze weer wie zegt dat de quraan de waarheid is dor wie is de quraan geschreven? en hoe kotm dat er zoveel aanslagen door moslims worden gepleegd aangezien jij bewert dat islaam vrede is

 

ik wordt er zo moe van (ik ben de enige moslim op de afdeling)

Help me,

Wa salaam wa aalekoem

op de vraag waar Allah Subhana Wa T'ala bandaan komt, kun je zeggen:
Qul huwa Allahu a7ad
Allahus samad
LAM YALID WA LAM YOULAD ( Hij verwekt niet, noch werd hij verwekt)
wa lam yakoe l lahu kufuwan a7ad

Dit zegt genoeg genoeg: Hij is as Samad ( de onafhankelijke) en al qayyum ( de zelfbestaande).

en kijk hier

Geloof in het bestaan van Allaah de Meest Verhevene.

Het bestaan van Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa� wordt bewezen door:

1. de natuurlijke aanleg

2. het intellect

3. de Openbaring

4. wat wordt ervaren en waargenomen

De natuurlijke aanleg.

Betreft het bewijs voor het aangeboren besef van Zijn bestaan: elk gecreeerd schepsel is gecreeerd met de natuurlijk aanleg van het geloof in zijn Schepper, zonder enig voorafgaand denken of opleiding. Niemand keert zich af van deze natuurlijke aanleg behalve als zijn hart overgenomen wordt door dat wat het doet afkeren. De profeet �Salla llahoe �Alayhie Wa Sallam� heeft gezegd: �Elk kind wordt geboren met de natuurlijke aanleg (al-fetrah), zijn ouders veranderen hem dan in een jood, of een christen, of een vuuraanbidder.�

(overgeleverd door Al-Boekhaarie, Kietaaboe Al-Djanaa-iez: hoofdstuk, idza aslama s-Sabiyyoe famaata hel yoesalla �alayh; en Moesliem, Kietaaboe Al-Qadar: hoofdstuk, mee mien mewloedien yoeladoe iella �ala l-fetrah.)

2) Het intellect.

Betreft het bewijs voor het intellect (al-�aql) voor het bestaan van Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa�: dit is door het feit dat alle schepsels, de vroegere en de latere, een Schepper dienen te hebben Die hen tot bestaan heeft gebracht, aangezien het voor elk schepsel onmogelijk is om zichzelf te creeren, noch dat het per toeval ontstaat zonder een reden. Het is niet mogelijk voor geen enkel object om zichzelf tot bestaan te brengen, aangezien niets zichzelf kan scheppen; dit is omdat het voor dat het bestond, niet bestond. Dus hoe kan het dan een schepper zijn ?!

Noch is het mogelijk dat het per toeval verschijnt, zonder een reden, omdat alles wat tot bestaan komt iemand moet hebben die het tot bestaan heeft gebracht. Bovendien maakt deze verbazingwekkende rangschikking en harmonieuze orde en samenhangendheid tussen de oorzaken en hun gevolgen en tussen alles wat bestaat, het onmogelijk dat dit alles toevallig tot bestaan is gekomen en zonder een reden. Als er iets is dat toevallig ontstaat, zonder orde aan het begin van zijn bestaan, hoe kan het dan bestaan en in een staat van orde blijven en hoe kan het dan ontwikkelen in zo�n staat ?!

Aangezien het niet mogelijk is dat de schepping zichzelf tot bestaan heeft gebracht, noch dat het toevallig en zonder reden tot bestaan is gekomen, dan moet het zo zijn dat het iemand heeft die het oto bestaan heeft gebracht, en Dit is Allaah, de Heer van de gehele schepping.

Allaah, de Meest Verhevene, noemt dit intellectuele bewijs en dit doorslaggevende en beslissende argument. Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa� zegt: �Of zijn zij uit niets geschapen, of zijn zij (zelf) de scheppers?�

(Soerat At-Toor (52), aayah 35)

Dit betekent dat zij niet tot bestaan zijn gekomen zonder een schepper en zij schiepen niet zichzelf. Het is dus met zekerheid vastgesteld dat hun Schepper Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa� is. Toen Djoebayr ibn Moet�im �Radhya llaahoe �anhoe� de boodschapper �Salla llahoe �Alayhie Wa Sallam� Soerat at-Toor (52) hoorde reciteren tot de aayat: �Of zijn zij uit niets geschapen, of zijn zij (zelf) de scheppers? Of hebben zij de hemelen en de aarde geschapen? Zelfs zij zijn er niet van overtuigd. Of bevinden zich bij hen de schatten van jouw Heer, of hebben zij de Heerschappij?�

(Soerat At-Toor (52), aayah 35-37)

Djoebayr, die ton nog een moeshrik was, zei hierop: �Mijn hart vloog bijna, en dit was het moment dat Imaan zich voor het eerst in mijn hart nestelde�

(Overgeleverd door al-Boekhaarie, Kietaaboe At-Tefsier: hoofdstuk, Soerat At-Toor boek 4, blz. 1839.)

Laat ons nog een voorbeeld geven die dit verduidelijkt: als een persoon u zou vertellen over een versierd paleis, omgeven door tuinen waardoor rivieren stromen, en dat dit paleis gevuld was met tapijten en rustbanken, en verfraaid met allerlei soorten versieringen en schatten. Vervolgens zegt hij tegen u dat dit paleis met alles wat erin is, zichzelf tot bestaan heeft gebracht, of dat het plotseling verscheen zonder enige reden of schepper. U zult dit onmiddelijk ontkennen en verklaren dat hij liegt en u zult zijn woorden als dwaasheid beschouwen. Is het dan geoorloofd te zeggen dat deze gweldige schepping, die de aarde en zijn hemelen bevat, zijn sterren en alles wat erin is, en zijn verbazingwekkende orde, zichzelf tot bestaan heeft gebracht of dat het zo maar verscheen zonder dat iemand het geschapen heeft ?!

3) De Openbaring.

Betreft het bewijs uit de Openbaring voor het bestaan van Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa�: alle geopenbaarde Boeken verklaren dit. Ook de regels en wetten die neergezonden zijn in de Openbaring, die het welzijn van de schepping garanderen, zijn een bewijs dat zij van een Wijze Heer zijn Die alles wat Zijn schepping ten goede komt kent. Ook de informatie die voorkomt in de Openbaring over de schepping, welke bewezen zijn realiteit te zijn, bewijst dat dit komt van een Heer Die volledig in staat is om te scheppen en dat voort te brengen waarover Hij geinformeerd heeft.

4) Wat wordt ervaren en waargenomen.

Betreft het bewijs voor wat wordt ervaren en waargenomen dat Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa bestaat: dit bestaat uit twee aspecten:

[a> We horen en zien dat degenen die smeken worden verhoord en dat degenen in nood die Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa aanroepen worden geholpen, dermate dat het een vorm van bewijs is voor Zijn bestaan. Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa zegt: �En (gedenkt) Noeh�, toen hij Ons vroeger aanriep en Wij hem daarop verhoorden: Wij redden hem en zijn familie van een geweldige ramp.�

(Soerat 346 Al-Anbiyaa-e (21), aayah 76)

Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa zegt ook: �Toen jullie je Heer om hulp vroegen en Hij jullie verhoorde...�

(Soerat Al-Anfaal (8), aayah 9)

In Sah�ieh� Al-Boekhaarie is er terug te vinden van Anes ibn Maalik �Radhya llaahoe �anhoe�, dat een Arabische bedoeien de moskee binnen kwam op de dag van Djoemoe�ah (vrijdag) terwijl de profeet Salla llahoe �Alayhie Wa Sallam de khoetbah (preek) gaf en zei: �O boodschapper van Allaah, het eigendom is verwoest, de kinderen verhongeren, smeek Allaah, het eigendom is verwoest, de kinderen verhongeren, smeek Allaah voor ons.� Hij verhief zijn handenn en smeekte. Wolken als bergen verschenen en hij kwam niet van zijn minbar (preekstoel) voordat ik regen van zijn baard zag stromen. Op de volgende Djoemoe�ah stond die zelfde bedoeien of iemand anders en zei: �O boodschapper van Allaah, de huizen storten in en bezittingen worden overspoeld, smeek Allaah voor ons.� Hij verhief zijn handen en zei: �O Allaah, rondom ons en niet op ons,� waar hij maar ook naar wees, daar klaarde het op.�

(overgeleverd door al-Boekhaarie, Kietaaboe Al-Djoemoe�ah: hoofdstuk, raf�oe l-yedaynie fie d-Doe�aa-e; en Moesliem, Kietaaboe Al-Istisqaa-e: hoofdstuk, Ad-Doe�aa-e fie l-istisqaa-e)

Dit is iets waar altijd, tot op vandaag, van getuigd wordt, dat degenen die Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa oprecht smeken en die de voorwaarden van acceptatie van smeken in acht nemen, inderdaad verhoord worden.

De duidelijke tekenen die bekend zijn als �wonderen�, voortgebracht door de profeten en die gezien en gehoord werden door de mensen, zijn een beslissend bewij door Degenen Die hen zond, d.w.z. Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa. Dit is vanwege het feit dat het dingen waren die voorbij het menselijke vermogen gingen en verricht werden door Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa, om Zijn boodschappers te ondersteunen en te helpen.

Een voorbeeld hiervan is het teken dat gegeven was aan Moesa Alayhie s-Salaam, toen Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa hem beval de zee te slaan met zijn staf. Dus sloeg hij het en twaalf van elkaar gescheiden droge paden werden hierop geopend en het water was als bergen tussen hen.

Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa zegt: �Toen openbaarden Wij aan Moesa: �Sla de zee met jouw staf.� Toen spleet (de zee) en elk gedeelte was als een geweldige berg.�

(Soerat Ash-Shoer'araa-e (26), aayah 63)

Een tweede voorbeeld was het teken dat gegeven was aan �Iesa (Jezus) Alayhie s-Salaam, die hij gebruikte waarbij hij de doden deed herleven en hen uit hun graven bracht, met de toestemming van Allaah. Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa zegt over hem: �...en ik doe de doden met het verlof van Allaah tot leven komen...�

(Soerat Aal-�Imraan (3), aayah 49)

En Hij zei: �..En toen jij de doden deed weerkeren, met Mijn verlof..�

(Soerat Al-Maa-iedah (5), aayah 110.)

Een derde voorbeeld: wat aan Moh�ammed Salla llahoe �Alayhie Wa Sallam was gegeven toen die Qoeraysh om een teken vroegen, hierop wees hij naar de maan en het spleet in tweeen en dit werd gezien door de mensen. Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa zegt: �Het Uur is nabij en de maan is gespleten. En wanneer zij een Teken zien, dan wenden zij zich af, en zeggen: �Voortdurende toverij.�

(Soerat Al-Qamar (54), aayah 1-2).

Dit zijn dus tekenen welke gezien en waargenomen zijn, die Allaah Soebh�anahoe wa Ta�aalaa liet gebeuren als ondersteunend bewijs en bijstand voor Zijn boodschappers, en zij zijn beslissende bewijzen voor Zijn bestaan.

(Bron: �Uitleg van de drie fundamentele grondbeginselen en de vier principes�, door Sheikh Moh�ammed Ibn �AbdelWahhaab, uitleg van Sheikh Moh�ammed Ibn Saalih�Al-�Oethaymien)
---------------------------------------------------------- ------------------------------------
Vraag dan "Weet je wel wat geloof betekent?" Dan kun je iets zeggen  als "Volgens mij niet, aangezien jij bewijzen nodig hebt om iets te geloven. Geloof komt uit je hart, daar heb je geen bewijzen voor nodig, want anders heet het geen geloof meer. Jij gelooft niet (iig niet in de Islaam ) dat moet je zelf weten, daar heb ik niks over te zeggen. Maar ik en alle andere moslims geloven in Allah Subhana Wa T'ala , Zijn Dienaar en Profeet (Vrede zij met hem ) en de Heilige Quraan.
Net zoals een blinde man gelooft in de zon. Hij gelooft ( en weet ) dat de zon bestaat, ookal ziet hij deze niet. Net zoals wij moslims geloven dat de Islaam  en Allah Subhana Wa T'ala (en alles rondom dat) bestaat, ookal zien wij al die dingen niet.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 06:24
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

De Islam staat niet voor 'terrorisme'. De landen
die over het algemeen te maken hebben met 'terrorisme', hebben over het
algemeen te maken met oorlog,onrecht, onderdrukking, bezetting, of zij
maken deel uit van de landen die ervoor zorgen dat dit op andere
plaatsen in de wereld doorgang kan vinden.


@Abdul Khaliq,

ik neem aan dat je het niet bewust doet, maar wat je hier stelt is op zijn
zachtst gezegd jokkebrokkerij. Je weet net zo goed als ik dat er een
groeiende groep Islamfanatici is die meent dat het geoorloofd is de Islam
te verspreiden dmv terroristisch geweld en ze menen dat omdat de Koran
en de Soennah het legaliseren. Maar zelfs als er sprake is van oorlog,
onrecht, onderdrukking of bezetting als aanleiding, dan mag een
godsdienst die zich Vrede noemt toch nooit dergelijke misstanden
aangrijpen om terreur te legaliseren?

@Leergierig

ik denk dat er tussen Christenen en Moslims weinig verschillen in
opvatting zijn over de oorsprong van God of Allah.
Wij mensen zijn gebonden aan tijd. maar voor God bestaat geen tijd. GOD
IS! Zonder begin en zonder einde.
De vraagstellers zullen nooit eenbevredigend antwoord krijgen, omdat
het verstand nu eenmaal niet zaken als "oneindig" en "eeuwig" kan
bevatten. Hun verstand zit dus in de weg. Het is een kwestie van geloven
met hun hart of niet... en laat je niet van de wijs brengen; de oneindig
almachtige is met je.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 09:03

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

De Islam staat niet voor 'terrorisme'. De landen
die over het algemeen te maken hebben met 'terrorisme', hebben over het
algemeen te maken met oorlog,onrecht, onderdrukking, bezetting, of zij
maken deel uit van de landen die ervoor zorgen dat dit op andere
plaatsen in de wereld doorgang kan vinden.


@Abdul Khaliq,

ik neem aan dat je het niet bewust doet, maar wat je hier stelt is op zijn
zachtst gezegd jokkebrokkerij. Je weet net zo goed als ik dat er een
groeiende groep Islamfanatici is die meent dat het geoorloofd is de Islam
te verspreiden dmv terroristisch geweld en ze menen dat omdat de Koran
en de Soennah het legaliseren. Maar zelfs als er sprake is van oorlog,
onrecht, onderdrukking of bezetting als aanleiding, dan mag een
godsdienst die zich Vrede noemt toch nooit dergelijke misstanden
aangrijpen om terreur te legaliseren?

@Leergierig

ik denk dat er tussen Christenen en Moslims weinig verschillen in
opvatting zijn over de oorsprong van God of Allah.
Wij mensen zijn gebonden aan tijd. maar voor God bestaat geen tijd. GOD
IS! Zonder begin en zonder einde.
De vraagstellers zullen nooit eenbevredigend antwoord krijgen, omdat
het verstand nu eenmaal niet zaken als "oneindig" en "eeuwig" kan
bevatten. Hun verstand zit dus in de weg. Het is een kwestie van geloven
met hun hart of niet... en laat je niet van de wijs brengen; de oneindig
almachtige is met je.


Wat is in dit geval jokkenbrokken? Ik houd het gewoon bij de feiten. Waar staat dat de Islam voor terrorisme staat? Waar in de Koran of welke hadith? De grote vuurhaarden in de wereld zijn plaatsen waar Moslims wonen. Welke mensen zullen zich dus zichzelf verdedigen of zich niet laten bezetten? Moslims natuurlijk. Beste postpentacost, draai alles eens om en vul de plaats van Islam en Moslim in voor het woord Christendom en Christen in. Wie zijn nu de terroristen? De problemen zijn niet de religie in de basis (zo dom ben jij niet). Het gaat om wat er om je heen gebeurd en waar je je bevindt. Wordt je bezet ja/nee, wordt je aangevallen ja/nee etc. Die islam-onwetendheid is stuitend.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 10:41
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

De Islam staat niet voor 'terrorisme'. De landen
die over het algemeen te maken hebben met 'terrorisme', hebben over het
algemeen te maken met oorlog,onrecht, onderdrukking, bezetting, of zij
maken deel uit van de landen die ervoor zorgen dat dit op andere
plaatsen in de wereld doorgang kan vinden.


@Abdul Khaliq,

ik neem aan dat je het niet bewust doet, maar wat je hier stelt is op zijn
zachtst gezegd jokkebrokkerij. Je weet net zo goed als ik dat er een
groeiende groep Islamfanatici is die meent dat het geoorloofd is de Islam
te verspreiden dmv terroristisch geweld en ze menen dat omdat de Koran
en de Soennah het legaliseren. Maar zelfs als er sprake is van oorlog,
onrecht, onderdrukking of bezetting als aanleiding, dan mag een
godsdienst die zich Vrede noemt toch nooit dergelijke misstanden
aangrijpen om terreur te legaliseren?

@Leergierig

ik denk dat er tussen Christenen en Moslims weinig verschillen in
opvatting zijn over de oorsprong van God of Allah.
Wij mensen zijn gebonden aan tijd. maar voor God bestaat geen tijd. GOD
IS! Zonder begin en zonder einde.
De vraagstellers zullen nooit eenbevredigend antwoord krijgen, omdat
het verstand nu eenmaal niet zaken als "oneindig" en "eeuwig" kan
bevatten. Hun verstand zit dus in de weg. Het is een kwestie van geloven
met hun hart of niet... en laat je niet van de wijs brengen; de oneindig
almachtige is met je.


Wat is in dit geval jokkenbrokken? Ik houd het gewoon bij de feiten. Waar staat dat de Islam voor terrorisme staat? Waar in de Koran of welke hadith? De grote vuurhaarden in de wereld zijn plaatsen waar Moslims wonen. Welke mensen zullen zich dus zichzelf verdedigen of zich niet laten bezetten? Moslims natuurlijk. Beste postpentacost, draai alles eens om en vul de plaats van Islam en Moslim in voor het woord Christendom en Christen in. Wie zijn nu de terroristen? De problemen zijn niet de religie in de basis (zo dom ben jij niet). Het gaat om wat er om je heen gebeurd en waar je je bevindt. Wordt je bezet ja/nee, wordt je aangevallen ja/nee etc. Die islam-onwetendheid is stuitend.

Neen pentacost heeft gelijk. Maar goed laten we het eens omdraaien. Wanneer vertrekken de Turken weer uit Constantinopel? betekent eens veroverd altijd veroverd? goed nieuws dan voor de Israelisch.:-)

Wanneer houden die moslims eens op met hun terror in thailand, Filipijnen, Pakistan, India, Irak Palestina ,Libanon, Somalie etc etc.

Staan in de Koran en de Hadith versen die tereur vergoeilijken en zelfs aanmoedigen.

natuurlijk wel. Waar denk jij dat Osama zijn inspiratie vandaan haalt?

Waar denk je dat Mohamed B zijn inspiratie vandaan haalde toen hij dacht dat het tijd werd om te moorden?

Wat denk je watde inkomstenbron was van jouw profeet ten tijdevan medina?

En weet je inweze was het helemaal niet zoveel anders dan wat de Engelsen en Nederlanders deden toen ze hun rijk opbouwden.

maar zeg nu eens eerlijk het is toch wel anders dan de handelswijze van bv Jezus, Boedah of Confucius.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 11:23
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

De Islam staat niet voor 'terrorisme'. De landen
die over het algemeen te maken hebben met 'terrorisme', hebben over het
algemeen te maken met oorlog,onrecht, onderdrukking, bezetting, of zij
maken deel uit van de landen die ervoor zorgen dat dit op andere
plaatsen in de wereld doorgang kan vinden.


@Abdul Khaliq,

ik neem aan dat je het niet bewust doet, maar wat je hier stelt is op zijn
zachtst gezegd jokkebrokkerij. Je weet net zo goed als ik dat er een
groeiende groep Islamfanatici is die meent dat het geoorloofd is de Islam
te verspreiden dmv terroristisch geweld en ze menen dat omdat de Koran
en de Soennah het legaliseren. Maar zelfs als er sprake is van oorlog,
onrecht, onderdrukking of bezetting als aanleiding, dan mag een
godsdienst die zich Vrede noemt toch nooit dergelijke misstanden
aangrijpen om terreur te legaliseren?

@Leergierig

ik denk dat er tussen Christenen en Moslims weinig verschillen in
opvatting zijn over de oorsprong van God of Allah.
Wij mensen zijn gebonden aan tijd. maar voor God bestaat geen tijd. GOD
IS! Zonder begin en zonder einde.
De vraagstellers zullen nooit eenbevredigend antwoord krijgen, omdat
het verstand nu eenmaal niet zaken als "oneindig" en "eeuwig" kan
bevatten. Hun verstand zit dus in de weg. Het is een kwestie van geloven
met hun hart of niet... en laat je niet van de wijs brengen; de oneindig
almachtige is met je.


Wat is in dit geval jokkenbrokken? Ik houd het gewoon bij de feiten. Waar staat dat de Islam voor terrorisme staat? Waar in de Koran of welke hadith? De grote vuurhaarden in de wereld zijn plaatsen waar Moslims wonen. Welke mensen zullen zich dus zichzelf verdedigen of zich niet laten bezetten? Moslims natuurlijk. Beste postpentacost, draai alles eens om en vul de plaats van Islam en Moslim in voor het woord Christendom en Christen in. Wie zijn nu de terroristen? De problemen zijn niet de religie in de basis (zo dom ben jij niet). Het gaat om wat er om je heen gebeurd en waar je je bevindt. Wordt je bezet ja/nee, wordt je aangevallen ja/nee etc. Die islam-onwetendheid is stuitend.

Neen pentacost heeft gelijk. Maar goed laten we het eens omdraaien. Wanneer vertrekken de Turken weer uit Constantinopel? betekent eens veroverd altijd veroverd? goed nieuws dan voor de Israelisch.:-)

Wanneer houden die moslims eens op met hun terror in thailand, Filipijnen, Pakistan, India, Irak Palestina ,Libanon, Somalie etc etc.

Staan in de Koran en de Hadith versen die tereur vergoeilijken en zelfs aanmoedigen.

natuurlijk wel. Waar denk jij dat Osama zijn inspiratie vandaan haalt?

Waar denk je dat Mohamed B zijn inspiratie vandaan haalde toen hij dacht dat het tijd werd om te moorden?

Wat denk je watde inkomstenbron was van jouw profeet ten tijdevan medina?

En weet je inweze was het helemaal niet zoveel anders dan wat de Engelsen en Nederlanders deden toen ze hun rijk opbouwden.

maar zeg nu eens eerlijk het is toch wel anders dan de handelswijze van bv Jezus, Boedah of Confucius.

Jij was toch degene die de sharia even ging uitleggen? Jij was toch diegene die op de proppen kwam met de ahmadiyya beweging? 

Laat die Koranverzen dan zien die, oproepen tot geweld tegen de mens. Waar zijn die hadith`s waar geweld wordt gelegaliseerd? Wat een kletskoek om Osama Bin laden als voorbeeld te stellen van de Islam.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 12:18

 

Ik heb zo die reacite gelzen dat gene van kippetjuh vond ik heel interssant. Veder wat DruideHerne heeft geschreven belachelijk.! Welke  Quraan stuk of welke El hadith toont aan dat dit toegestaan is in de Islaam. Vertel het ons is..

Het is belachelijk dat ze het in de naam van Allah doen, omdat in de islam elke vorm van geweld strikt verboden is (behalve wnr Mohammed swas het goed keurde zoals op het slagveld).

 

 


Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 14:54

Salaam Aleykoum,

Dit soort discussies hebben we al vaker gehad,voor sommigen blijft het kennelijk een moeilijk onderwerp maar inderdaad we mogen strijden we moeten zelfs strijden als een gebied bezet word wat van de moslims is of als er moslimbloed vergoten is zonder dat er bloedgeld is betaald door de daders dan teld een leven voor een leven,

En inderdaad welke gebieden en welke landen zijn er bezet en aan wiens kant vallen de meeste slachtoffers?

juist bij de moslims en elhamdullilah dat die zogenaamde teroristen zoals velen hun zien vaak met hun eigen leven wraak nemen op de vijanden van de islam die ONZE gebieden bezetten die ONZE vrouwen kinderen en mannen uitmoorden,onder het mom ze zijn teroristen,maar zelfs dat zwakt de oemmah niet af elhamdullilah want er zullen altijd moslims zijn die dit blijven doen inshaAllah om zo voor hun onderdrukte broeders en zusters op te komen Allahoe Akbar en dat is ons geloof en onze liefde voor onze broeders en zusters met welke liefde komen die vervloekte kafir na deze landen toe?zogenaamd vrede stichten?

Hebben jullie trouwends die docu gezien over tsetenie?

 

Direct aansluitend op de uitzending van Netwerk volgt NCRV Dokument: Srebrenica, aanklacht tegen het opperbevel.

de zogenaamde  vrede en hulp van het nederlandse leger dat zo laf is om eerst een volk te ontwapenen de moslims en te zeggen we gaan jullie beschermen en na die belofte was er geen bescherming nee alleen maar angst voor die vieze moordenaars en daarna dom toe kijken hoe vele moslims daar vermoord werden,

wat een hulp zeg!belachelijk gewoon.


 

 

Islam zal overwinnen ookal lijkt het niet zo,maar er zal een dag komen dat de islam overwonnen is en dat iedere slachtoffer en voor elk gedode kind rekenschap zal worden gevraagd,

Wacht op die dag,wij wachten ook op deze dag

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 15:00
In eerste instantie geplaatst door Leergierig

 

Ik heb zo die reacite gelzen dat gene van kippetjuh vond ik heel interssant. Veder wat DruideHerne heeft geschreven belachelijk.! Welke  Quraan stuk of welke El hadith toont aan dat dit toegestaan is in de Islaam. Vertel het ons is..

Het is belachelijk dat ze het in de naam van Allah doen, omdat in de islam elke vorm van geweld strikt verboden is (behalve wnr Mohammed swas het goed keurde zoals op het slagveld).

Elke vorm van geweld verboden?

Lees dit eens even misschien steek je hier iets van op....

 

http://groups.msn.com/ben-op-zoek/fiqh.msnw?action=get_messa ge&mview=1&ID_Message=7310


Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 17:24
@Leergierig en Abdul Khaliq,

Iemands post belachelijk noemen volstaat niet. Het gaat om argumenten.
abdul heeft idd. gelijk dat er in naam van Jezus minstens zoveel bloed
vergoten is als in naam van Mohammed. maar Jezus leert geweldloosheid
en Mohammed leert de strijd met het zwaard tegen de ongelovigen.
Hieronder eeen aantal soera's uit de koran, die geweld rechtvaardigen,
zonder dat duidelijk is hoe legitiem dat geweld is:

Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden,
maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders
niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u
hebben uitgedreven;want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen
niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien
zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de
ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst
alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er
geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de
onrechtvaardigen.

Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent;maar het kan zijn,
dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat
je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het
niet.

Soera 2: 244
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.

Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's
vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij
bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden
teruggebracht.

Soera 3: 169
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden.
Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.

Soera 3: 195
�En Ik zal van hen�die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten
zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen
rivieren stromen: een beloning van God en bij God is de beste beloning."

Soera 4: 101
�Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Soera 4:74
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het
Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de
zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen
Wij hem een grote beloning geven.

Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen
strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van
Satan;voorzeker, Satan's plan is zwak.

Soera 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan
hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden
totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap
vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt;en neemt
vriend noch helper uit hun midden.

Soera 4: 95
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der
onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en
hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun
rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden
en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de
stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Soera 5: 33
De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers
voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat
zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de
ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land
worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in
het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Soera 5: 51
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij
zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad
��n hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Soera 8: 12-1
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u;versterkt de
gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom
hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En
wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, ( wete) Allah is voorzeker
streng in vergelding�
O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet
komen wendt hun dan niet uw rug toe.
En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht
manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet
inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis
zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt
niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen
een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend,
Alwetend.

Soera 8: 59-60
En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben.
Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen. En maakt aan de grens alle
mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed,
waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die
gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor
de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u
zal geen onrecht worden aangedaan.

Soera 8: 65
O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u
zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er
honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij
een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren
waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit
elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de
Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is
Vergevensgezind, Genadevol.

Soera 9:5
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en
belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...

Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah
noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en
Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware
godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl
zij onderdanig zijn

Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en
wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast�
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde
sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille
van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos
maken.

Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in
geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 17:32
En ter aanvulling passages uit de biografie van Mohammed door Ibn
Ishaak, zijn alom gerspecteerd biograaf:


In de grondwet van Medina, die de profeet schreef toen hij en zijn
volgelingen van Mekka in het jaar 622 migreerden, lezen we: "Een
gelovige zal geen gelovige doden voor de zaak van een ongelovige, noch
zal hij een ongelovige helpen tegen een gelovige� Gelovigen zijn
vrienden van elkaar voor de uitsluiting van buitenstaanders� De
gelovigen moeten elkaars bloed wreken, vergoten op de weg van God" (p.
232).

De eerste in de serie van moorden die de profeet gebood was die van een
oude joodse man genaamd Ibnoe' l-Ashraf. Zijn misdaad was het
schrijven van po�zie tegen moslims. "De apostel zei: 'wie helpt me van
Ibnu' l-Ashraf af?' "E�n van zijn volgelingen bood zich aan en zei: "Ik zal
met hem afrekenen voor u, O apostel van God, ik zal hem doden." En de
profeet reageerde daarop zeggende: "Doe dat als je kunt." De profeet gaf
ook toestemming aan zijn moordenaars om gebruik te maken van
leugens en oplichterij om hun missies te kunnen volbrengen. Het verslag
gaat door met hoe de volgelingen van de profeet een oude man misleiden
en hem midden in de nacht het huis uitlokten waarna ze op hem
sprongen om hem vervolgens met dolken en zwaarden op brute wijze te
vermoorden. Na het voltooien van hun missie rapporteerden de
volgelingen aan de profeet dat ze "Gods vijand" hadden gedood. De
auteur trekt uit dit incident de slotsom door te schrijven: "Onze aanval op
Gods vijand heeft angst gezaaid onder de joden, en er was geen jood
meer in Medina die niet voor zijn leven vreesde" (p. 367-368).

In het hierop volgende incident in deze biografie van de profeet
Mohammed lezen we: "De apostel zei: 'Dood iedere jood die u in uw
macht krijgt '" De auteur vertelt vervolgens het verhaal van twee broers
waarvan de jongste moslim was. Na dit gebod gehoord te hebben, doodt
de jongere moslimbroeder een joodse koopman. De oudere broer werd
erg kritisch over de daad van zijn jongere broer. Als reactie hierop zegt
de jongste broer: "Als degene die mij de opdracht heeft gegeven hem te
vermoorden mij de opdracht had gegeven u te vermoorden, dan had ik u
het hoofd afgehakt." De oudste broer riep uit. "'Bij God, een religie die je
tot dit kan brengen is verbazingwekkend!' En hij werd een moslim" (p.
369).

In ��n van de gevechten, nadat ��n van de ooms van de profeet
Mohammed wreed was gedood, werd Mohammed zo boos dat hij zei: "Als
God mij in de toekomst de overwinning schenkt over de Koeraisj zal ik 30
van hun mannen verminken." Het verdriet ziende van hun profeet,
beweerden Mohammeds volgelingen het volgende: "Bij God, als God ons
in de toekomst de overwinning geeft over hen, zullen we ze zo erg
verminken zoals geen Arabier ooit gedaan heeft." Gelukkig veranderde de
profeet van gedachten en verbood hij later verminking. (p. 387)

In een ander beroemd incident met de joden, nadat hij al twee joodse
stammen uit de stad Medina verdreven had, orkestreerde de profeet de
dood van alle volwassen mannen van de laatste joodse stam die nog in de
stad aanwezig was en gebood hij de in beslagname van alle bezittingen,
vrouwen en kinderen. Moslimbronnen schatten het aantal joodse mannen
dat die dag de dood vond tussen de 600 en 900. (p.464)

Op een andere gelegenheid waren de profeet en zijn metgezellen op zoek
naar de verborgen schat van een verslagen stam. Er werd een persoon bij
Mohammed gebracht waarvan men dacht dat hij zou weten waar de
verborgen schat zich bevond. De profeet bedreigde de persoon te doden
als hij de moslims niet vertelde waar de schat zich bevond. Op de
weigering tot samenwerking, "gaf de apostel orders aan al-Zoebair b. al-
Awwam: 'Martel hem totdat uit hem getrokken heeft wat hij heeft.' dus
ontstak hij een vuur op de borstkas van de man met staal en vuursteen
totdat de persoon bijna dood was. Daarna leverde de apostel hem af bij
Mohammed b. Maslama die hem het hoofd afhakte" (p.515)

Bij de verovering van Mekka gaf Mohammed de opdracht een aantal
mensen te doden zonder enige immuniteit. De misdaden bedreven door
de meerderheid van deze mensen was het maken van "satirische liederen"
tegen Mohammed en het beledigen van Mohammed tijdens zijn
leiderschap in Mekka (p. 551). E�n persoon echter die het geluk had te
worden gepardonneerd, was Abdoella b. Sa'd. "De reden dat hij
(Mohammed) de opdracht gaf hem te vermoorden is dat hij een moslim
was die vroeger openbaringen opschreef;vervolgens werd hij afvallig en
keerde terug naar de Koeraisj." Omdat Abdoella een pleegbroer van een
naaste metgezel van Mohammed was, mocht hij de profeet spreken en
hem te vragen om immuniteit. Tegen zijn zin gaf de profeet de
immuniteit. Nadat gepardonneerde persoon vertrokken was, keerde
Mohammed zich tot zijn metgezellen en zei: "Ik hield me stil opdat ��n
van u misschien zou zijn opgestaan om zijn hoofd af te slaan!' E�n van de
Ansar zei: 'Waarom gaf u mij dan geen teken, O apostel van God?' Hij
antwoordde dat een profeet niet doodt door aan te wijzen" (p. 550)

Aan ��n van zijn aanvoerders die de profeet op een "expeditie" stuurde
gaf hij het volgende advies: "Vecht tegen iedereen in de weg van God en
dood degenen die niet in God geloven. Wees niet misleid met de
plundering;wees niet verraderlijk, noch vermink, noch dood kinderen. Dit
is Gods verordening en de praktijk van zijn profeet onder u" (p. 672).

Een andere moord, bevolen door de profeet, was die van zijn oom Aboe
Soefjaan, de leider van de heidense oppositie in Mekka. Moslim
vrijwilligers reisden naar Mekka om hun opdracht uit te voeren. De
moordaanslag mislukte echter. Op hun weg terug naar Medina ontmoeten
ze een eenogige herder die hen er van verzekerde dat hij nooit de islam
zou aanvaarden. We citeren de reactie van de moslimmoordenaar zelf.
"Zodra de man in slaap was gevallen stond ik op en vermoorde ik hem op
een meer verschrikkelijke manier dan welke man ook vermoord zou zijn.
Ik plaatste het eind van mijn boog op zijn gezonde oog, en doorboorde
het zover dat het er bij zijn nek weer uit kwam�Toen ik naar Medina ging
vroeg de apostel mij naar nieuws. Toen ik hem vertelde wat er gebeurd
was zegende hij mij." (p. 674-675)

De biografie van de profeet vervolgt deze beschrijving met nog twee
verslagen van succesvolle moordaanslagen die bevolen werden door de
profeet. Aboe Afak "toonde zijn afschuw voor de apostel" door een
gedicht te schrijven. "De apostel zei: 'Wie rekent er af met deze schurk
voor mij?' Waarop Salim b. Oemair naar voren stapte en hem vermoorde."
(p. 675) Na deze moord, toonde een vrouw genaamd Asma b. Marwan
haar "afschuw" en maakte ook een gedicht tegen de profeet. "Toen de
profeet hoorde wat ze had gezegd, zei hij: 'Wie helpt me van de dochter
van Marwan af?' Oemair, die bij de profeet was, hoorde hem en die nacht
ging hij naar haar huis en vermoorde haar. In de ochtend kwam hij bij de
apostel en vertelde hem wat hij gedaan had en Mohammed zei: 'U hebt
God geholpen en zijn apostel, O Oemair '" (p. 675-676).
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2007 om 17:36
en tenslotte enkele ahadith, verzameld door Boekhari:


"Allah's apostel zei: 'Weet dat het paradijs onder de schaduw der
zwaarden ligt '" (vol. 4, p. 55)

"Allah's apostel zei: 'Ik heb de opdracht te vechten tegen mensen totdat
ze zeggen: 'Niemand heeft het recht aanbeden te worden dan Allah,' en
wie zegt 'Niemand heeft het recht aanbeden te worden dan Allah,' zijn
leven en bezit zal door mij gered worden�" (vol. 4, p. 124)

"Het past een profeet niet krijgsgevangenen te hebben (en vrij te laten
tegen losgeld) totdat hij een grote slachting heeft aangericht (onder zijn
vijanden) in het land�" (vol. 4, p. 161)

"Dood een ieder die de islam afvallig is" (vol.9, p.45)

"Een ongelovige spion kwam bij de profeet toen hij op reis was. De spion
zat aan met de metgezellen van de profeet en raakte aan de praat, en
ging vervolgens weg. De profeet zei (tot zijn metgezellen): 'Jaagt hem na
en doodt hem.' Dus ik doodde hem. De profeet dan, gaf hem de
bezittingen van de vermoorde spion." (vol. 4, pp. 181-182)

"Sommige mensen van de Oekl stam kwamen tot de profeet en
omarmden de islam. Het klimaat van Mekka echter maakte hen ziek, dus
gebood de profeet hen naar de kudde kamelen te gaan om hun melk en
urine te drinken (als een medicijn). Dit deden ze, en nadat ze hersteld
waren van hun ziekte werden ze afvallig (keerden de islam de rug toe) en
vermoorden ze de herder van de kudde kamelen en namen de kamelen
mee. De profeet zond (een aantal mensen) in de achtervolging zodat ze
gevangen genomen werden. En de profeet gaf het bevel de handen en de
benen van de mannen af te hakken en hun ogen te branden met hete
stukken ijzer, en dat hun handen en benen niet geschroeid zouden
worden, totdat ze sterven." (vol. 8, pp. 519-520)

"De profeet passeerde mij op een plaats genoemd Al-Abwa of Waddan en
werd gevraagd of het toegestaan is de heidense strijders 's nachts aan te
vallen met de kans van het blootstellen van hun vrouwen en kinderen. De
profeet antwoordde: "Zij (de vrouwen en kinderen) zijn van hen (de
heidenen)." (vol. 4, pp. 158-159)

Voor verdere informatie:

pagina=2185&titel=Mythe_5._Islam_en_geweld_hebben_niks_met_e lkaar_
te_maken">http://www.hetvrijevolk.com/?
pagina=2185&titel=Mythe_5._Islam_en_geweld_hebben_niks_met_e lkaar_
te_maken
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2007 om 04:46
Het bovenstaand (postpentacost) lezend zou ik direct van profeet wisselen......... J� toch??????
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2007 om 18:34
In eerste instantie geplaatst door Abdul Khaliq


Wat is in dit geval jokkenbrokken? Ik houd het gewoon bij de feiten. Waar
staat dat de Islam voor terrorisme staat? Waar in de Koran of welke
hadith? De grote vuurhaarden in de wereld zijn plaatsen waar Moslims
wonen. Welke mensen zullen zich dus zichzelf verdedigen of zich niet
laten bezetten? Moslims natuurlijk. Beste postpentacost, draai alles eens
om en vul de plaats van Islam en Moslim in voor het woord Christendom
en Christen in. Wie zijn nu de terroristen? De problemen zijn niet de
religie in de basis (zo dom ben jij niet). Het gaat om wat er om je heen
gebeurd en waar je je bevindt. Wordt je bezet ja/nee, wordt je
aangevallen ja/nee etc. Die islam-onwetendheid is stuitend.


Abdul? Heb je genoeg aan het materiaal van mijn vorige post of wil je nog
wat meer bewijs dat de Islam en zeker de profeet geweldadig is?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 08:41
ik heb nu geen tijd om al hetgeen te lezen wat je hebt gepost postpentacost maar ik wli even reageren op het 1ste stukje, waarin soerats staan waar gezegd wordt dat moslims moeten strijden,....

naar mijn weten zijn die soerats geopenbaard ten tijde van de oorlogen die de profeet (s.a.w) heeft meegemaakt, die soerats zijn een antwoord op hetgeen wat men moest doen, strijden tegen de vijand, tijdens de oorlog. wat toch normaal lijkt.

het is niet de bedoeling alles uit zijn context te gaan halen, zo lijkt de islam een ziekte. je begint hier (weeral) te zeiken dat islam alleen geweld voorstelt, net zoals de profeet, blablabla.....als dat jouw visie is, mij goed, intresseert me niet, maar hou die gestoorde visie dan voor jezelf en misleid andere mensen niet.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Abdul Khaliq


Wat is in dit geval jokkenbrokken? Ik houd het gewoon bij de feiten. Waar
staat dat de Islam voor terrorisme staat? Waar in de Koran of welke
hadith? De grote vuurhaarden in de wereld zijn plaatsen waar Moslims
wonen. Welke mensen zullen zich dus zichzelf verdedigen of zich niet
laten bezetten? Moslims natuurlijk. Beste postpentacost, draai alles eens
om en vul de plaats van Islam en Moslim in voor het woord Christendom
en Christen in. Wie zijn nu de terroristen? De problemen zijn niet de
religie in de basis (zo dom ben jij niet). Het gaat om wat er om je heen
gebeurd en waar je je bevindt. Wordt je bezet ja/nee, wordt je
aangevallen ja/nee etc. Die islam-onwetendheid is stuitend.


Abdul? Heb je genoeg aan het materiaal van mijn vorige post of wil je nog
wat meer bewijs dat de Islam en zeker de profeet geweldadig is?
 
Jij denkt nog altijd dat de herkauwerij waar jij je mee bezig houd iets uithaalt nadat die onzin van je de eerste keer al de wereld uit is geholpen. Volgens mij heb je ergens een tekst bestandje waar je alles uit knipt en plakt, kom eens met iets nieuws. Zou je het niet fijner vinden als ik die leugens, en hypocrisie van je op een nieuwe manier aan het licht zou brengen? Beetje variatie postpentacost, je maakt het me zo wel heel makkelijk en het is nog saai ook.
 
Al dat plak werk van je is heel makkelijk te beantwoorden en zoals ik dat al zo vaak heb gedaan zal ik dat nu wederom doen omdat ik weet hoe erg je er mee zit. Dit heb je namelijk in het verleden al vaak genoeg laten blijken.. Kijk post.. arrogante kuffar die de moslims trachten te onderdrukken, verkrachten en vermoorden zullen dit moeten bekopen met de dood. Daar vallen de Godslasterende christenen van jou caliber ook onder, eigenlijk zijn de meeste mensen die ik hier noem uitgerust met jou arrogante en meest onsmakelijke persoonlijkheid. Maar wat wel altijd leuk blijft is zien hoe zwak je bent, ik vraag me altijd af welke theorie van 20 jaar geleden je nu weer gaat herkauwen.
 
1. dood aan de bezetters van moslims
2. dood aan de onderdrukkers van moslims
3. dood aan de verkrachters van moslims
4. dood aan de kruisvaarders tegen moslims en Islam
5. dood aan die leugens van je
 
Weet je nog dat je zei iets in de trant van "als jij aan jezus komt, kom ik aan islam of Muhammed (saw)"? Ga er maar van uit dat moslims dezelfde essensie toepassen.
 
Ga me nu maar weer vertellen hoe onetisch het is om mezelf te verdedigen tegen duivelaanbidders zoals jij.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 10:07
Aswan,
Beledigende uitspraken betreffende de persoon zijn geen argumenten,
maar juist het gebrek daar aan. En laten mijn standpunten nu 20 jaar oud
zijn, jouw oorlogsretoriek en krijgskretelogie namens Allah is al bijna
1400 jaar oud. Sinsdien mogen jullie niets meer zelf bedenken; alleen
maar "dood aan..." roepen.
Je bevestigt dus heel treffend hetgeen ik met mijn plakwerk aantoonde,
namelijk dat de Islam een geweldadige religie is met een dito profeet.
Wie nu echt de duivelsaanbidders zijn wil ik maar liever aan de oplettende
lezer overlaten.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 10:20
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

ik heb nu geen tijd om al hetgeen te lezen wat
je hebt gepost postpentacost maar ik wli even reageren op het 1ste
stukje, waarin soerats staan waar gezegd wordt dat moslims moeten
strijden,....naar mijn weten zijn die soerats geopenbaard ten tijde van de
oorlogen die de profeet (s.a.w) heeft meegemaakt, die soerats zijn een
antwoord op hetgeen wat men moest doen, strijden tegen de vijand,
tijdens de oorlog. wat toch normaal lijkt.het is niet de bedoeling alles uit
zijn context te gaan halen, zo lijkt de islam een ziekte. je begint hier
(weeral) te zeiken dat islam alleen geweld voorstelt, net zoals de profeet,
blablabla.....als dat jouw visie is, mij goed, intresseert me niet, maar hou
die gestoorde visie dan voor jezelf en misleid andere mensen niet.


Nix visie. Ik lees gewoon de soerats zoals ze er staan en dat geldt ook de
biografische stukjes en de ahadith van Bukharin.
Je kunt wel zeggen dat het doden van vijanden gerechtvaardigd is, maar
hoe rechtvaardig zijn al die oorlogen geweest die de profeet voerde? Als
hij letterlijk de soerats uitvoerde dan heeft het er toch veel van dat hij
iedereen die hem niet als een profeet zag de oorlog verklaarde en een
kopje kleiner maakte.
Oorlog kan je ook uitlokken en dat is precies de strategie van OBL en een
menigte van geestverwanten die over de hele wereld bezig zijn met
provocaties.
Goed, door de hele geschiedenis heen zijn er tirannen geweest met
dezelfde mentaliteit. Niets nieuws dus. Maar kom me dan niet aan met
het verhaal dat de profeet en de Islam voor vrede staan. Want dat is pas
echt misleiding.

Islam is geen ziekte, maar een hele grote sekte. Prima als je Moslim bent,
maar realiseer je dan wel dat je een religie dient die je voorschrijft
goedschiks of kwaadschiks je geloof te verspreiden en onrecht te
bedrijven ten gunste van je broeders. Een religie waarbinnen het je plicht
is met 2 maten te meten... en "ongelovigen" belogen en bestolen mogen
worden, etc.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 13:56

Postpentacots,

Als Jezus (vrede zij met hem) volgens de christenen slechts gevolgd moet worden volgens de weg van de liefde waarom moest dan de Romeinse keizer Constantijn de Grote in het jaar 312 na christus zijn veldslag voeren in het teken van het kruis?

In Hoc Signo Vinces:

In Hoc Signo Vinces� (Latijn) betekent: �In dit teken zult gij overwinnen�. De tekst, gegroepeerd rond een kruisteken, verscheen aan de Romeinse keizer Constantijn de Grote aan de vooravond van een beslissende veldslag.

Toch vreemd dat jij zo afgeeft op de zogenaamde gewelddadigheid van de Islam en de profeet Mohamed (Salalaho aleihi wa salaam) zonder eerst eens naar je eigen godsdienst te kijken en naar bijvoorbeeld een oorlogszuchtig christelijk land als de verenigde schurkenstaten van amerika.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 16:25
vergeet niet de o zo vredevolle kruistochten.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.