Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Idee voor een nieuw onderdeel?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Idee voor een nieuw onderdeel?
    Geplaatst op: 08 januari 2004 om 23:00

Assalamu alaikum allemaal,

de laatste tijd wordt de sfeer op dit forum nogal overheerst door veel negativiteit vind ik. Boze berichten, dreigen met hel en verdoemenis, kommer en kwel en nog meer ellende. We slaan elkaar om de oren met haram en de fatwa's van allerlei obscure cybergeleerden en wannabe imams vliegen als warme broodjes door cyberspace. Alles is haram en als het dat niet is dan toch maar wel voor de zekerheid. Soms lijkt het wel of Islam de godsdienst van de angst is en humor komt maar zelden voor.

Natuurlijk mag daarover gediscuseerd worden wat mij betreft, ik doe er zelfs vrolijk aan mee, (het is een discussie forum nietwaar) maar zou het niet een leuk idee zijn om een geheel nieuw onderdeel te starten gewijdt aan de fijne, leuke en/of lekkere geneugden van dit aardse tranendal?

Ik denk bijvoorbeeld aan lekkere recepten, leuke anekdotes, moppen en meer van dat soort jolijt. Niet om de discussie helemaal af te zweren, maar gewoon om even adem te halen en een zonnetje te laten schijnen tussen alle onweerswolken die het forum zo af en toe verduisteren. Een onderdeel waar haram of halal even niet van toepassing is, voel je wat ik bedoel? We leven toch ook om te leven.

Beste beheerder, wat denk je ervan

Wassalam en groetjes,

Amier.

 

 

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 23:39

Salaam Alaikum,

Heeeeeeeeeeeeeelemaal mij eens zuster .

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Saviourmachine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 23:43
'k Ook 
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 23:53

Salaam Alaikum,

Sorry Amier ik dacht dat je een zuster was.
Allemaal.. Amier is een BROEDER geen zuster.

Dat krijg je met de aliases heh?

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 00:00

A selaam oe Ale'ykoem Amier,

Ik vind je idee goed, alleen dit is en blijft een Islaam-Forum. Wat had je in gedachte? Islamitische gerechten? Islamitische moppen?  .

Wa Ale'ykoem a Selaam.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 00:05

Salaam Alaikum,

Ik vindt ze allebij een heel goed idee.
Kan ik ook eens wat anders eten als stampot (zonder spekjes).

wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 00:24

Salaam alikoum,

Beste Amier,
Ik ben het helemaal met jou eens en vind het een goede zaak. Dit is wel een islaam forum ja, maar we moeten niet vergeten dat islaam ook heel erg leuk is en islaam is niet tegen lachen of vrolijk zijn etc.. integendeel.

Dus Amier, we moeten kijken hoe we dit invullingen gaan geven en hoe we dat moeten benoemen etc.. dus suggesties zijn erg welkom

wasalaam

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 00:40
In eerste instantie geplaatst door Leyla

A selaam oe Ale'ykoem Amier,

Ik vind je idee goed, alleen dit is en blijft een Islaam-Forum. Wat had je in gedachte? Islamitische gerechten? Islamitische moppen?  .

Wa Ale'ykoem a Selaam.

Tuurlijk, waarom niet?  Kom maar op met een islamitisch recept!! Ik heb ooit eens gelezen dat Mevlana Rumi alleen leerlingen aannam als ze bewezen dat ze konden koken, dus...

Ik heb trouwens wat authentieke  recepten uit een kookboek van 'Ali ibn Muhammad ibn Razin Al-Tujubi uit het Andalusie van de zesde eeuw hijra.

Het is maar een idee, misschien zijn er mensen met meer leuke ideeen, bijvoorbeeld "hoe borduur ik mijn eigen hoofdoek" of iets dergelijks. Hartstikke islamitisch toch?!

En voor de heren tips om leuke rasta vlechtjes in hun baard te vlechten; origineel voor op een bruiloft of gewoon voor door de weeks. Ik bedoel maar, mogelijkheden te over.

Selamlar,

Amier.

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 00:52

Salaam Alaikum,

Als het technisch mogelijk is zou je kunnen beginnen met recepten database
net als met de boeken. En misschien een menu met "recept van de week"
en "mop van de week".

Ik vermoed ook dat broeders en zusters daar dan weer inspiratie
zullen vinden voor nieuwe haram?halal discussies.


wa salaam,

polymorph

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 18:25

Salaam alaikum,

een paar dagen geleden las ik iets op het forum over avatars; die plaatjes die je bij je naam kunt zetten. Toen vroeg iemand of we niet een soort database op konden zetten met verantwoorde plaatjes. Nou, zoiets zou ook op het nieuwe onderdeel kunnen staan. Dat soort onderwerpen vallen tot nu toe nergens onder, dus dat lijkt mij een goed idee. Misschien zouden we het "ontspanning" ofzo kunnen noemen? Soms maken we ook hele grappige dingen mee die direct met onze moslim identiteit te maken hebben, zoals het verhaal van een zuster dat ik lang geleden hoorde. Het ging ongeveer zo:

Deze zuster zat in de trein en was in de koran aan het lezen. Het viel haar op dat een dame tegenover haar haar telkens aan zat te staren. De zuster kreeg sterk de indruk dat ze "bekeken" werd met haar hijaab en in zichzelf begon ze zich behoorlijk te ergeren en probeerde de blikken van de mevrouw te ontwijken. Totdat de dame in kwestie zich naar haar toeboog en zei hoe mooi ze de kleding van deze zuster vond. Niks negatiefs of afkeurends dus! Ik vond het een erg leuk verhaal.

Dat soort anekdotes zijn fijn om te horen/ lezen en zouden misschien passen in dat nieuwe onderdeel.

Mensen, gebruik je fantasie. Wie heeft er nog meer ideeen?

Wassalam, Amier.

Terug naar boven
moslima16 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima16 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2004 om 03:22

salaam wa aleikom,

Ik heb een paar verhalen gelezen op de site www.al-yaqeen.com . Ik vond ze zo mooi dat ik moest huilen. Ik raad het jullie allemaal aan om de verhalen te lezen.

Als je naar die site gaat dan moet je bovenaan op "moslimvrouw" drukken, vervolgens druk je op voorbeeldmoslima. Ik wens jullie veel leesplezier.

 

wa alaikom salaam

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2004 om 15:54

Salamoen Aleykoem

Weet je wat ik denk? Gewoon een nieuw onderwerp (bijvoorbeeld naast actualiteiten ofzo) genaamd: "Wist je dat.."

En hier gaan moslims en niet-moslims gewoon willekeurig informatie doorgeven die ze graag willen delen. Gewoon interessante, leuke, leerzame topics. Een onderwerp die niet specifiek over iets hoeft te gaan maar gewoon interssante weetjes. Een topic waar men meer zegt van: "o dat wist ik niet, aha ik zie het al, jeetje zeg, asjemenou" dan dat men er gaat discussieren.

Ikzelf zou het een goed idee vinden omdat je dan gewoon elke dag iets kan bijleren.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 10:22

Hoi,

heb zelf dit weekend ook wat zitten denken over een nieuw onderdeel.  Iets wat 'praktischer'.  Vaak hebben we het hier ook over tegenstellingen tussen islamitische cultuur en de westerse cultuur.  Als we dat nu eens naar de praktijk omzetten en ideen zoeken hoe het samenleven beter kan verlopen.  Zonder elkaar te veranderen, maar het gewoon nemen als het is en een oplossing zoeken.

Een voorbeeldje, de moslims zouden graag 5 keer per dag opgeroepen worden tot het gebed, niet?  De gemiddelde westerling zou daar echter last van hebben omdat in openlucht zou gebeuren vanaf de moskee.  Wat nu als er een soort 'radio' kon uitgevonden worden, dat wanneer ze in de moskee een 'uitzending' starten op het uur van het gebed, die radio's dat ontvangen en automatisch aanspringen, of iets dergelijks, en het gebed dan uitzenden?

Nu ja, even om aan te geven wat voor soort dingen ik in gedachten had...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jessie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juli 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jessie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 12:17

assalamo aleykom w rahmatullahi w barakatho...

Ik had ook een idee... iets voor "de nieuwe moslim", waar ze vragen kunnen stellen, waar er topics worden gepost over hoe je salaat en woedoe moet doen, etc...

thalla

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 13:44
Lijkt me ook wel goed.  Ik ben me best voorstellen dat al die stromen info best moeilijk te doorgronden zijn.  Misschien kunnen 'jullie' wel beginnen met een soort mentorschap.  Dat degene die meer info wilt, een persoon kan hebben die hem per pm helpt of zo?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 14:31
eerlijk gezegd, die ideeen spreken me aan
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 15:14
ISTAGHFIROLLAH
Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 16:01
In eerste instantie geplaatst door moslima16

salaam wa aleikom,

Ik heb een paar verhalen gelezen op de site www.al-yaqeen.com . Ik vond ze zo mooi dat ik moest huilen. Ik raad het jullie allemaal aan om de verhalen te lezen.

Als je naar die site gaat dan moet je bovenaan op "moslimvrouw" drukken, vervolgens druk je op voorbeeldmoslima. Ik wens jullie veel leesplezier.

 

wa alaikom salaam

Salaam zuster,

Eventjes over jou site: die verhalen zijn mooi, maar niet grappig. Volgens mij wil Amier iets luchtigers, en dat ben ik met hem eens. Als er nou een verhaal stond over een moslima die iedereen aan het lachen maakte, en zo vrolijk was, dan was het iets anders. Maar hier gaat t weer over dat ze geen tv keek en geen muziek luisterde etc.. niet echt luchtig dus!

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 03:19
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

ISTAGHFIROLLAH

Waarom? Ik snap je niet
Salaam happylady
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 12:31

Assalam,

ik vind die suggesties ook allemaal handig, niet alleen voor nieuwe moslims, maar kunnen ook handig zijn voor de geboren moslims, zo'n onderdeel dat over de stromingen,geschiedenis van de islaam, dat over de profeet informeert, soenna verduidelijken,die veel verwarringen  verbetert(want er zijn mensen hebben het moeilijk om onderscheid te maken tussen wat tot de islaam behoort en wat tot een bepaalde traditie of cultuur hoort............

enfin wij moeten ons best doen om dit allemaal te realiseren, het heeft een groot adjr(wordt beloond) bij god inshallah. wallahou lmousta3aan,

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 14:23
Moge God de makers helpen bij het maken van een (juiste) beslissing.
Terug naar boven
miss-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 16:12

Helemaal geen slecht idee als iemand voor mij het resept heeft voor marokaanse soep . Kan ik mijn vriend ook weer is blij maken met mijn kookkunsten.

Groetjes marijke

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.