Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Doenya

 Post Reply Post Reply
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Doenya
    Geplaatst op: 04 december 2009 om 22:48
Assalaam oe alykoem warahmatuLahu wabarakatuh.


Er werd verteld dat een jongeman tegen zijn vader zei: "pa, ik wil trouwen met een vrouw die ik gezien heb. Ik ben gek op haar schoonheid en haar ogen hebben mij betoverd.
" De vader zei blij: "waar is deze vrouw, zodat ik haar hand zal vragen voor jou?"

Toen ze eenmaal aangekomen zijn en de vader de betreffende vrouw aanschouwde, vond hij haar beeldschoon. Hij zei tegen zijn zoon: "luister mijn zoon, deze vrouw is niet van jouw rang en zal niet bij jou passen. Voor haar is een man bestemd die ervaring in het leven heeft en iemand op wie zij kan rekenen zoals ik." De zoon schrok door de woorden van zijn vader en zei: "nee pa.. Ik huw haar en niet jij.
" Zo maakten zij ruzie met elkaar en gingen ze vervolgens naar een politieman om het probleem voor hen op te lossen.

Toen zij aan de politieman het verhaal hebben voorgedragen, zei hij: "breng de vrouw en we vragen haar met wie zij wilt trouwen." Echter toen hij haar zag, zei hij: "jullie zullen niet bij haar passen.
Ze zal beter passen bij iemand die een belangrijke functie betreedt in het land zoals ik."

De drie maakten vervolgens onderling ruzie en stapten naar de minister.
En toen de minister de vrouw zag, zei hij: "Zo een vrouw wordt alleen door de ministers gehuwd.
" Ook maakten zij hierover ruzie, totdat de zaak bij de prins terechtkwam.
Hij zei tegen hen: "breng de vrouw en ik zal jullie probleem oplossen.
" En toen hij haar zag zei hij ook: "deze vrouw wordt alleen gehuwd door iemand met aanzien zoals ik."

Toen het conflict groter werd tussen de mannen, zei de vrouw: "Ik heb de oplossing..." ze vervolgde: "Ik ga rennen en julllie rennen achter mij aan en wie het eerst mij aanhoudt, trouw ik met degene." En inderdaad de vrouw rende en de mannen renden achter haar aan, totdat de mannen plotseling in een kuil vielen. De vrouw keek hen aan van boven "weten jullie wie ik ben?" vroeg ze met een grijns op haar gezicht: "Ik ben de Doenya (het wereldse leven)! Ik ben degene achter wie iedereen aanrent. En alle mensen wedijveren om mij te krijgen en laten hun godsdienst om mij bij te houden, totdat ze in het graf terechtkomen, terwijl ze mij niet te pakken hebben gekregen..."

SoubhanaAllah!


Moge Allah swt onze vorige en komende zondes vergeven. Allahoema amien
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Miss-Miriam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 juli 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Miss-Miriam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2010 om 23:22

Soubhanalaah dit is echt 100% hoe dit leven in elkaar zit

Moge Allah iedereen tot het juiste pad leiden Ameen!! & inchaalah Jannat al firdous voor Jamee3 al moslimien

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.