Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

4.Duizenden Christenen bekeren zich tot

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 4.Duizenden Christenen bekeren zich tot
    Geplaatst op: 10 januari 2010 om 22:38
Sorry ik praat niet tegen de doven  en helemaal niet met de doden
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2010 om 09:11

Beste Taqwaa,

Je praat wel met me. Je stelde me vragen.

Het wordt je te lastig als ik begin over het vermoorden van critici in opdracht van M.

Je mist de moed, zoals alle moslims en moslima's alhier, om over deze misdaden te schrijven; karakterloze zwakte.

groetjes,

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2010 om 18:05
IS ER IEMAND
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2010 om 20:33

Nog steeds geen enkle reactie op de moorden van M.

Te pijnlijk, dus net als alle andere taboes en misdaden uit naam van, net doen of deze werkelijkheid niet bestaat.

Slechts naieve verheerlijking blijft over; een eeuwenoud morsdood vogeltje.

Inshallah?

 

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2010 om 23:00
NEE NIEMAND DUS  .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2010 om 16:48

Maleisische kerken aangevallen na 'Allah'-kwestie

Drie kerken in Maleisi� zijn vrijdag getroffen door moslims met brandbommen. De aanvallers willen dat christenen stoppen met het gebruik van het woord 'Allah' als verwijzing naar God. Velen in het overwegend islamitische land zijn woedend over het recente besluit van een hooggerechtshof. Een rechter besloot vorige week dat een verbod op 'Allah' voor niet-moslims ongrondwettig is.

In een buitenwijk van de hoofdstad Kuala Lumpur gooiden aanvallers een brand in een kerk. Daarbij werd een kantoor van het drie verdiepingen tellende gebouw verwoest. Een aantal uren later werden twee andere kerken aangevallen. Een kerk liep naar verluidt lichte schade op, terwijl de andere onbeschadigd was gebleven. Premier Najib Razak veroordeelde de aanslagen en liet weten dat de regering "nodige stappen zou ondernemen om dergelijke daden te voorkomen".

Nadat de rechter donderdag uitspraak waren moslim-activisten er snel bij om de regering aan te sporen om in hoger beroep te gaan, met als argument dat christelijke zendelingen het woord 'Allah' kunnen gebruiken om moslims te verleiden hun geloof te verlaten. Sommigen slaagden erin om de website van de rooms-katholieke krant The Herald te hacken. De Maleisische regering diende in het verleden een aanklacht in tegen de krant, omdat zij herhaaldelijk gebruik maakten van 'Allah'.

Jonge moslims liepen vrijdag door het centrum van hoofdstad Kuala Lumpur met spandoeken en zweerden de islam te verdedigen. "We zullen niet toestaan dat het woord 'Allah' in jullie kerken wordt gebruikt," schreeuwde iemand door een luidspreker op de Kampung Bahru-moskee. Volgens Associated Press (AP) droegen ongeveer 50 mensen spandoeken met teksten als 'Allah is alleen voor ons'.

Tot nu toe zijn er geen arrestaties verricht.


 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2010 om 11:09
Kan ik van Marocaantje (of anderen)nog een reactie verwachten op de verwijzingen die ik hierboven (7 jan. 2010) gaf?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2010 om 20:48

Beste Alzukar,

Daar heb je moed voor nodig. Ik zal je vragen nogmaals kopieeren:

Wat is dan je oordeel over de moorden die jouw Apostel liet plegen, e.e.a. bevestigd door de geschiedsschrijving zoals opgetekend/erkend vanuit de moslimwereld?

Sahih Bukhari 52.265;

Sahih Muslim 19.4436 resp. 17.4206 resp. 19.4364;

Abu Dawud 38.4348 resp. 38.4349 resp. 14.2678 resp. 38.4341 resp. 14.2786.

groet,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2010 om 12:16
Groeperingen bezitten geen moed
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2010 om 19:59

Beste Alzukar,

Deze kwestie raakt de kern. Een kern die verzwegen dient te worden. Als jouw vragen een discussiepunt binnen de islamitische wereld zou kunnen zijn (hetgeen niet kan, de vergoddelijking van M.staat dat in de weg) dan zou een grondige herziening het gevolg moeten zijn.

En dat is niet mogelijk. Hierin begeeft de moslim zich in een spagaat waaruit ontsnappen niet mogelijk is.

Doodzwijgen dus, wachtend op de generatie die wel de moed bijeenzamelt.

Deze reformatie zal nog even op zich laten wachten.

groet,

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2010 om 21:08
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Ik ben Abu Afak.

Heeft M. volgens jou mij, en anderen, terecht vermoord?

Zoja, waarom?

groet,

 

 

Jij bent knettergek dat staat alvast en dat bevestigd deze topic wel.

en ik weet al wie je bent.

ayaantje dus hoef je niet met de aivd op de achterzijde hier te spelen bij deze gaat er ook een brief richting het beheer.

GELIEVE NIET TE REAGEREN OP DEZE AFVALLIGE OMDAT ZIJ ALLEEN MAAR REACTIES WIL UITLOKKEN.

Veel sterkte met je vlucht weet dat je bij allah niet meer kan vluchten en dat er een dag komt dat jemoet verantwoorden waarom je afvallig bent geworden.

En weet het is niet te laat om terug te keren naar de waarheid.

Via google kwam ik dus hierachter kijk naar de nummers van boekhaarie.

Uitkijk - De islam ontmaskerd

SAHIH MUSLIM, BOEK 17: Het boek over door de islam voorgeschreven straffen ... Abu Dawud 38.4348 Een blinde man had een zwangere slavin die de profeet ... Abu Dawud 14.2678 De profeet zei op de dag van de verovering van Mekka: ... Abu Dawud 38.4341 Een Jood bekeerde zich tot de islam, maar werd daarna een afvallige ...
www.uitkijk.net/islam.php?do=ag - In cache - Vergelijkbaar
 
Dit is een erge site die erg tegen de islaam is nog erger zijn de spotprenten en cartoons die hier staan.
 
Dit soort sites bezoek je dus?
Denk je nou echt dat je dan van mij seriueze antwoorden gaat krijgen?
 
Wie met de profeet sallahi alahia wasalam spot spot met mij dat is 1 ding.
2de is dat ik niet meer op jou ga reageren,en ik zal iederen op dit forum vertelen hoe zwaar gestoord je bent en wat voor een islamhater.
 
Als je niet op die verachtelijke sites komt waar de beheerders zeker later de gevolgen van zullen ondervinden dan had ik je nog een antwoord kunnen geven op de ahadiths maar dat ik ga niet ziten met de spotters.
 
O Jij,die met zijn hoofd tegen de bergen bonkt,Stop ermee,dit uit medelijden met je hoofd,en niet dat de bergen iets overkomt, Muhammad[sas] zijn reputatie is feilloos,onschendbaar, Allah[swt] heeft zijn Rasoel[sas]beschermd tegen kwaadwillige uitspraken en bespottingen,Hij[swt] zegt namelijk;''Voorwaar,We hebben Jou beschermd tegen het kwaad van diegenen die de spot met Jou drijven'',en ook,''Voorwaar,diegene die Jou haat,hij is het die afgesneden is,die kleinzielig is,miezerig,en afgesneden is van ieder gezond verstand,weldenkendheid en fatsoen''. Woorden van een Arabische dichter; Bij Allah,zij kunnen niet aan Je tippen,en zelfs niet aan ��n zandkorrel,die Jij met je voet hebt vertrapt,zij zijn qua niveau gelijk aan hinderlijke ongedierte,en Jouw niveau reikt tot aan de hemel,dus wie kan Jouw naderen,wie kan Jouw bereiken? En Hassaan[ra] zegt; O,Muhammad[sas],Mooier dan Jou heeft mijn oog niet mogen aanschouwen,en beter dan Jouw heeft geen vrouw ter wereld gebracht,Jij bent vrij van gebreken naar deze wereld gekomen,net alsof Jij mocht bepalen in welke gedaante Jij op deze wereld wordt gezet, Muhammad[sas] zijn Eer,staat boven die van mij,en die van mijn vader en die van mijn moeder en die van mijn kinderen,en die van iedereen.Zeg ik tegen eenieder;blijf af van Muhammad[sas],Leider der profeten.

islamisdewaarheid.nl
 
2. Dit zijn de verzen van het duidelijke Boek.

3. Wellicht zult gij ten dode toe treuren omdat zij niet geloven.

4. Als Wij het willen, kunnen Wij hun een teken van de hemel nederzenden, zodat hun hoofd er zich voor zal nederbuigen.

5. Maar er komt van de Barmhartige geen nieuwe vermaning tot hen of zij wenden zich er van af.

6. Voorzeker zij hebben dit verloochend, maar weldra zullen de tijdingen hun bereiken van hetgeen zij bespotten.

7. Zien zij niet op aarde - hoeveel voortreffelijke soorten Wij daarop hebben doen groeien?

8. Daarin is inderdaad een teken; maar de meesten onder hen willen niet geloven.

9. En voorzeker uw Heer is de Machtige, de Genadige.
(Asj-Sjoaraa)
 
ALHAMDULLILAH DAT IK TOT DE MOSLIMS BEHOOR YAAAA RAAABIE ALHAMDULLILAH.
 
Ya RABIE U BENT DEGENE DIE ONZ DE PROFEET SALLAHI ALAHI WASALAM ZOND EN NOG VELE ANDERE PROFETEN LAAT DE GELOVIGEN MEER LIEFDE VOELEN VOOR ONZE GELIEFDE PROFEET SALALAHI ALAHI WASALAM EN LAAT DE BESPOTTINGEN STOPPEN LAAT HET STOPPEN YA RAB U BENT DE MEEST VERHEERLIJKTE DE MEEST GENADEVOLLE DE MEEST BARMHARTIGEN U BENT DEGENE DIE LEID U BENT DEGENE DIE GEEFT DIE ONS VOORZIET DIE ONS GEMAAKT HEEFT U BENT DE PERFEKTE DE MEEST BARMHARTIGE EN U STRAFT ZOALS NIEMAND KAN STRAFFEN  YAA RABBIE IK HOU VAN U EN OP DEZE AVOND HOU IK MEER DAN VAN TE VOREN VAN ONZE PROFEET SALLAHI ALAHI WASALAM.
ZE ZIJN ZO ONWETEND ZO ONWETEND.....
Maar het heeft mij tot meer geloof geleid en tot meer liefde voor deze mooie geloof voor alle profeten en voor mijn broeders en zusters.
 
Ya rabbie bevrijd de gevangenen laat er broeders opstaan net als vroeger om onze moslimbroeders te bevrijden laat de koefaar toekijken hoe de islaam zege zal vieren met uw toestemming hoe de mensen voor u zullen bidden u bent de Alwijze de Alwetende niets geschied op deze aarde zonder Uw wil.
 
Vergeef ons en ook de broeders en zusters die ons voorgingen in gelof die geleden hebben en die gestreden hebben voor de islaam en shahied zijn geworden vergeef onze zonden van al mijn broeders en zusters vergeef ons en wees ons genadig maak ons standvastig tegen het ongelovige volk laat ons geloof vermeerderen laat er nog meer moslims bij komen Ya Rab we vrezen U we staan op snachts en aanbidden U we Danken U Ya Rab geef hun wat ze verdienen amin amin amin.
 
 
 
lAAT ME NOOIT ZO AFGLIJDEN ZOALS DEZE AFVALLIGEN HOUD ME VAST VERLICHT MIJN HART VERGEEF MIJN ZONDEN WEES MIJ GENADIG
 

 

 

 



Aangepast door moslima 82
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2010 om 21:15

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

NEE NIEMAND DUS  .

Inderdaad ER IS HIER HELEMAAL NIEMAND.

Alleen jij en ik

Joepieeeeeeeeeeee

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2010 om 00:41
De volgende site lijkt mij bepaald niet anti-islam:

http://www.sahihalbukhari.com/sps/sbk/

In de Hadeeths no.2828 en no.2829 lezen we hier over de moord op de dichter Ka'b bin Ashraf (in opdracht van de Apostel van Allah) omdat deze door middel van verzen kritiek op de Apostel had geuit.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2010 om 19:15
Hof mensenrechten: geen christen naar Iran
STRAATSBURG -  Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft dinsdag Turkije veroordeeld omdat het een vrouw naar Iran wilde uitzetten die zich tot het christendom had bekeerd. Het Hof meent dat er sterke redenen zijn om aan te nemen dat de vrouw vanwege naar geloof het gevaar loopt op een onmenselijke behandeling.

    Terug naar boven
    Abu Afak Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 november 2009
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 439
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2010 om 07:43

    In eerste instantie geplaatst door alzukar

    De volgende site lijkt mij bepaald niet anti-islam:

    http://www.sahihalbukhari.com/sps/sbk/

    In de Hadeeths no.2828 en no.2829 lezen we hier over de moord op de dichter Ka'b bin Ashraf (in opdracht van de Apostel van Allah) omdat deze door middel van verzen kritiek op de Apostel had geuit.

    Dit moet toch, indien je werkelijk vertrouwen hebt in je geloof, uit te leggen zijn.

     

    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2010 om 00:06
    Tenzij je slechts bent ge�nteresseerd in de persoonlijke voordelen (als vrouw, om maar een voorbeeld te noemen) die het aanhangen/ondersteunen van een geloof zegt te zullen opleveren.
    Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
    Terug naar boven
    Abu Afak Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 november 2009
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 439
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2010 om 06:50

    Dat is geen geloof maar egoisme.

     

    Terug naar boven
    Abu Afak Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 november 2009
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 439
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2010 om 06:57

    Verdien je daar paradijspunten mee?

     

    Terug naar boven
    moslima 82 Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 27 juli 2006
    Online status: Offline
    Berichten: 919
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2010 om 16:18

    Ik leg niets uit aan mensen die spotten met mijn geloof!!!



    Aangepast door moslima 82
    Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2010 om 23:46
    Dag moslima 82,

    Ik heb diep respect voor mensen die, op het moment dat het uur van scheiden daar is, deze wereld zonder schuldbesef willen verlaten, om vergeving vragen. Vraag is: aan     

    WIE vragen zij om vergeving?

    Verder is mij niet duidelijk wanneer jij nou vindt dat jouw geloof wordt bespot. Zou je dat m��r precies willen omschrijven c.q.: w��r liggen jouw gevoeligheden waar het jouw geloof aangaat? Reken je - bijvoorbeeld - het door mij aanhalen van de Hadeeths nr.2828 en nr.2829 uit Bukhari (moorden gepleegd in opdracht van de Apostel van Allah) ��k tot "bespotting van jouw geloof"? Dat zou me toch wel heel sterk lijken!

    Groet, je vriend Alzukar






    Aangepast door alzukar
    Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
    Terug naar boven
    moslima 82 Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 27 juli 2006
    Online status: Offline
    Berichten: 919
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2010 om 14:58

    Wij vragen Allah om vergeving en geen bestraffing in het graf

    onze daden worden  beoordeeld de zon zal naar de aarde gebracht worden mensen zullen zweten naar gelang hun daden asommige zweten tot over hun hoofd sommige alleen tot hun enkels...

     en 1 voor 1 alle mensen die op aarde hebben gestaan beoordeeld worden en berecht worden 1 voor 1 hoeveel mensen zijn dat wel niet subhana aallah veeeeeeeeeeeeeeeeeel mensen....

    Het geluk van d emoslims is dat ze als eerst worden berecht en daarna pas de anderen maar die dag zal 50.000 jaren duren!!!

    snap je het zal verschrikkelijk zijn om zolang te staan in die zon en daarna over een siraat lopen een boek krijgen met je daden erin en dat andere mensen VAN JOU ZONDES KUNNEN KOMEN TE WETEN!!

    en worden er weegschalen opgesteld we zullen over de siraat lopen en er zullen mensen ervan af vallen in het hellevuur belanden

    als je een beetje zou zoeken zou je veel antwoorden kunnen vinden want er word namelijk goed uitgelegd wat ons die Dag te wachten staat inshaAlah.

    En het word een moeilijke zware dag

    Ik heb al vaker gezegd dat er ahadiths zijn die niet kloppen dat er ahadiths zijn en koraan verzen die uit de verband worden gerukt of alleen op een bepaalde situatie van toepassing(tafsir.com) is of een gebeurtenis.Dus daar vergt jarenlange studie voor nodig voor je de juistheid ervan kan begrijpen.

    En ik ben zeker niet boos dat je die ahadiths hebt gepost.

    ik dnek dat niemand verder te licht moet dneken over Allah en de bestraffingen het hellevuur en wiju moslims mogen niet zitten bij degene die ons bespotten of nog erger Allah bespotten of de Profeet mohamed sallahi alahi wasalam net als het bespotten van een andere profeet isa alahi salam is ook niet toegestaan,dus verlaten wij die personen tot ze weer tot bezinnen zijn gekomen en spijt hebben of voelen,

    snap je?

     

     

    Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
    Terug naar boven
    moslima 82 Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 27 juli 2006
    Online status: Offline
    Berichten: 919
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2010 om 14:59

    De Verschrikkingen van de HEL!!

    http://forums.ansaar.nl/showthread.php?t=29746



    De Profeet(vrede zij met hem) zei:

    �Toen Allah het Paradijs en de Hel had geschapen, stuurde Hij Jibriel naar het Paradijs zeggende:

    �Kijk ernaar en wat ik heb voorbereid voor haar inwoners�.

    De Profeet(vrede zij met hem) zei: �Dus Jibriel ging naar het Paradijs, hij keek erin en wat Allah voor haar inwoners had klaargemaakt�.

    De Profeet(vrede zij met hem) zei: � Dus Jibriel keerde terug naar Hem(Allah) en zei: �Bij uw Glorie, iedereen die ervan hoort zal het willen binnentreden�.

    Dus schiep Allah om het paradijs vele hindernissen en moeilijkheden en liet Jibriel wederom gaan kijken, maar ditmaal kwam Jibriel terug en zei: � Bij Uw Glorie ik ben bang dat niemand het zal binnentreden�.



    Hij(Allah) zei tegen Jibriel, �Ga naar de Hel en kijk wat Ik heb voorbereid voor haar inwoners�.

    Jibriel ging kijken en vond er verdiepingen, de 1 boven de ander, hij keerde terug naar Hem(Allah) en zei: Bij Uw Glorie, iedereen die ervan hoort zal het niet binnentreden.

    Dus schiep Allah om de hel vele lusten en verleidingen, en liet Jibriel wederom gaan kijken, maar ditmaal kwam Jibriel terug en zei: �Bij Uw Gloerie, ik ben bang dat niemand eraan zal ontsnappen om het binnen te treden�. ( Tirmidhi en al-Hakeem).





    Dit is dus het gevaar waar we tegen aanlopen, de hel is makkelijk te betreden en moelijk te ontlopen, terwijl het paradijs moeilijk te betreden is en makkelijk is om mis te lopen, laten we deze lezing goed bestuderen en wellicht dat Allah onze versteende harten weer laat weken door de gruwelijkheden van de Hel, zodat we genoeg doen om hieraan te ontlopen.



    Allah zegt in surah Ali-Imraan vers 185:



    ����� �������� ���� �������� ���������� ���������� ������ �����



    Wie daarom van het Vuur wordt verwijderd en de Hemel binnengelaten, behoort waarlijk tot de overwinnaars.







    De schepping van de Hel:



    Het moge dus duidelijk zijn uit bovenstaande hadith dat zowel de hel als het paradijs reeds geschapen zijn.



    Abu Hureira(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: �Het Hellevuur werd aangestoken voor een periode van 1000 jaar totdat het rood werd. Daarna werd het weer aangestoken voor 1000 jaar totdat het wit werd. En daarna werd het weer aangestoken voor 1000 jaar totdat het zwart werd. (Yahyaa ibn Bukair en Al-Haafiz Abu Bakr ibn Mirdawaj, in Al-Bidayah wa Nihayat van ibn Kathir)





    Abu Hureira(moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde dat de Profeet(vrede zij met hem zei) De Hel klaagde bij zijn Heer(Allah) zeggende: �O mijn Heer! Mijn verschillende delen eten elkaar op(verbranden zichzelf op) Dus stond Hij toe dat de Hel 2 keer mocht ademen, 1 keer in de winter en de andere keer in de zomer, en dit is de reden voor de intense hitte(in de zomer) en de bittere koud(in de winter) die jullie in het weer vinden�. (Bukhari)





    De mensen van de Hel:



    Om het lijden van de mensen van de Hel te verergeren zal Allah de Verhevene hun lichamen abnormale grootte geven zodat het vuur nog meer huid, vlees en bloed kan verteren en de pijn intenser en heviger is.





    Ibn �Umar(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: � De bewoners van de Hel zullen groot zijn in de Hel, zo groot dat tussen de afstand van de oor naar zijn schouder 700 jaar zit. De dikte van zijn huid is 70 armlengtes en zijn kies is net als de berg Uhud(bekende berg in Medina)(Ahmad en al-Baihaqee)





















    De namen van de Hel:



    Er zijn verschillende namen van de hel, daarvoor is zowel bewijs in de Koraan en de Sunnah, er zijn geleerden die elke naam gelieerd hebben aan een bepaalde niveau en andere geleerden zeggen weer dat de namen gewoon staan voor de gehele Hel, alleen Allah weet het best.



    De Hel bestaat uit 7 poorten Allah zegt in de Koraan Surah Al-Hidjr vers 43 en 44:





    ������� ��������� �������������� ����������� {43} ����� �������� ��������� �������� ����� ��������� ������ ���������� {44}

    "En de hel is zeker de beloofde plaats voor hen allen."

    "Zij heeft zeven poorten en elke poort heeft een gedeelte hunner toegewezen gekregen."

    Al-Khaleel ibn Mirrah overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) nooit zou gaan slapen totdat hij de Hawaameem Surahs reciteerde.

    En Hij(vrede zij met hem) zei: De Hawaameem(Surahs die met HaaMeem beginnen) zijn er 7 en de poorten van de Hel zijn er 7: Jahannam, Al-Hutamah, Ludha, Sa�eer, Suqar, Al-Haawiyah en Al-Jaheem. Hij zei, Elke HaaMeem(surah die zo begint) zal op de Dag des Oordeels, en de overleveraar zei en ik dacht dat hij zei: En elke van hen zal komen voor de poort en zeggen O Allah, laat niemand die in mij geloofde en mij reciteerde door de poorten binnengaan.(Al-Baihaqee, Al-Baihaqee zei over deze hadith dat hij Munqata�is oftewel de isnad is gebroken en er is onzekerheid over Khaleel ibn Mirrah)

    Desondanks geeft deze ahadith een kern van waarheid weer.

    De namen van de Hel en zijn poorten zijn:

    - Al- Jaheem wat vuur betekent, vanwege het blazende vuur in de hel



    - Jahannam wat de Hel betekent vanwege de vele diepe putten die erin zitten( volgens al-Qamoos)



    - Lazaa of Ludha wat de oplaaiende en blazende vlammen betekent vanwege de vlammen die in de hel zitten



    - Sa�eer de blazende vlam die alles aansteekt, vanwege het feit dat alles en iedereen erin wordt aangestoken.(Het woord sa�eer komt van het woord sa�ara wat aansteken betekend.)



    - Saqar wat ook de Hel betekent vanwege zijn intense hitte.



    Allah zegt in Surah Al-Mudathit vers 39 t/m 42:



    ������ ��������� ���������� {39} ��� �������� ������������� {40} ���� �������������� {41} ��� ���������� ��� ������ {42}

    Doch degenen aan de rechter hand

    In tuinen (wonende) vragen zij:

    Aan de schuldigen

    "Wat heeft u in de hel gebracht?"



    - Al- Hutamah wat de gebroken stukken of verbrijzelt betekent vanwege het feit dat alles en iedereen breekt en verbrijzelt die erin wordt gegooid.



    - Al Haawiyah wat grote diepte of laagste betekent vanwege het feit dat iedereen er van boven tot de bodem er wordt ingegooid.



    Allah zegt in Surah Al-Qari�at vers 8 t/m 11:



    �������� ���� ������� ������������ {8} ��������� ��������� {9} ����� ��������� ��� ������ {10} ����� ��������� {11}�




    Doch hij, wiens schalen licht zijn,

    Zijn toevlucht zal Hawi'jah zijn.

    En gij weet niet, wat dit is.

    Het is een laaiend Vuur.

    Een beschrijving van de Hel:



    We weten dat het vuur van de Hel zwart is, de hele Hel is zwart en is afgrijselijk en ware het niet dat onze imaan zwak is dan zouden wij minstens uren huilen bij alleen het denken aan de Hel.



    Ibn Al-Mubaarak overlevert van Muhammad ibn Mutarrif dat hij van een betrouwbare persoon het volgende verhaal heeft gehoord:

    Dat de ansgt van de Hel het hart van een jonge Ansari man binnendrong en hij daaraan stierf.

    Wanneer deze jongeman zich de Hel zou herrinneren, begon hij te huilen, tot een niveau dat hij door deze angst en de zorgen zichzelf opsloot in huis.

    Dit werd verteld aan de Profeet(vrede zij met hem), die daarna naar hem toeging. Toen de Profeet(vrede zij met hem) binnenkwam, omhelsde de jonge Ansari de Profeet(vrede zij met hem) en viel daarna dood neer. De Profeet(vrede zij met hem) zei: �Bereid jullie metgezel voor zijn begrafenis, want voorwaar de vrees van de Hel heeft hem gedood�.



    Zo reageren de mensen met imaan, maar wij al horen wij de gehele dag verzen en ahadith over de Hel het raakt ons niet.



    Anas ibn Maalik(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: �Ik zei tegen Jibriel, Waarom is het zo dat ik Mikaiel nooit heb zien lachen? Jibriel zei, Hij heeft niet meer gelachen sinds dat de Hel is geschapen�. (Ahmad)



    Abu Hureira overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: � Het vuur van de kinderen van Adam wat jullie aansteken, is 1 deel van de 70 delen van het vuur van de Hel�.(Bukhari en Muslim)



    Abu Hureira(moge Allah tevreden met hem zijn) zei: Op een dag waren we met de Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) en we hoorden een verschrikkelijk hard geluid. De Profeet(vrede zij met hem) zei, weten jullie wat dit is? We zeiden, Allah en zijn Boodschapper(vrede zij met hem) weten het best. Hij zei, dit is een steen, die 70 jaar geleden in de Hel is gegooid, en nu heeft het de bodem bereikt. (Ahmad en Muslim)



    Ibn Mas�ood(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: De Hel zal worden gebracht op de Dag des Oordeels getrokken aan 70.000 touwen en aan elke touw 70.000 engelen die het trekken.(Muslim)





    Dus de Hel is immens, als het nodig is om door 70.000 engelen getrokken te worden, de engelen op zich zijn krachtig en groot.



    Anas(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: � Bij de Ene in Wiens Handen mijn ziel is, de engelen van de Hel, waren 1000 jaar eerder geschapen dan de Hel. Elke dag vermeerderen zij in kracht over hun eigen kracht. Totdat zij hen pakken die ze pakken bij hun voorhaar en voeten�.



    Allah zegt in Surah Tahriem vers 6:



    ��� �������� ��������� ������� ���� ����������� ������������� ������ ���������� �������� �������������� ��������� ����������� ������� ������� ��� ��������� ������� ��� ���������� ������������� ��� ����������� {6}

    O gij die gelooft, redt u zelf en uw gezinnen van het Vuur, welks brandstof mensen en stenen zijn, waarover engelen zijn, hard en streng, die Allah niet ongehoorzaam zijn in hetgeen Hij hun beveelt, en volvoeren wat hun wordt geboden.





    De verschillende bestraffingen en het voedsel en drinken van de hel:



    Dat de Hel er verschrikkelijk uitziet en dat haar bewakers streng zijn moge duidelijk zijn, maar dat is niet alles. Allah de Verhevene heeft aan alles gedacht, zo heeft hij passende straffen voor de mensen van de Hel en Allah heeft zelfs voor hen eten en drinken klaar staan.



    Het eten zal bestaan uit een vrucht waarvann de boom ontspringt uit de bodem van de Hel, de boom heet Zaqoom, de wortels ervan lijken op de hoofden van duivels, 1 druppel van deze vrucht is genoeg om alles hierop aarde giftig te maken.



    Verder is er ook, een doornige giftige plant te eten, deze plant zal niet door je keel kunnen gaan en men kan hem ook niet uitspugen, hij zal vastblijven zitten in je keel.











    Allah de Verhevene zegt in Surah Al-Ghasija vers 6 en 7:



    ������� ������ ������� ������ ��� ������� {6} ��� �������� ����� ������� ��� ����� {7}

    Zij zullen geen voedsel krijgen, behalve van doornen,

    Dat noch voedzaam zal zijn noch tegen de honger zal baten.



    Verder zullen de mensen alles eten wat met vuur te maken heeft, hun water zal pus en gekookt stinkend water en gesmolten vuur zijn.



    Ya�la ibn Murabbah overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: �Allah zal donkere wolken schapen over de mensen van de Hel.

    Als deze wolken over hen komen, zullen de wolken de mensen roepen en zeggen: O , mensen van de Hel, wat wensen jullie? En wat is het dat jullie vragen?

    Door het zien van deze wolken zullen zij zich de wolken herrinneren van de wereld en het water dat uit hen kwam. Ze zullen zeggen , we vragen, O onze Heer drinken(water).

    De wolken zullen regen van ijzeren kettingen sturen en die om hun nekken zullen gaan en er zullen kolen vallen die zorgen dat de Hel verbrand.(Al Haafid Abu Bakr ibn Mirdawai vertelt dit in zijn Tafseer)



    Ibn Mas�ood vroeg aan de mensen: �Wie is het van de mensen van de Hel die het hardst wordt bestraft? Een man zei, De hypocrieten. Ibn Mas�ood zei, je hebt de waarheid gesproken. En weet je hoe zij gestraft worden? De man zei, ze worden geplaatst in kisten gemaakt van ijzer, die dichtgegooid worden over hen, daarna zullen ze in de diepste put van de Hel geplaatst in ovens, het heet daar de put van ellendeligheid, het is gesloten over hen naar mate van hun daden voor eeuwig.(Overgeleverd door Abu Bakr ibn Abee Ad-Dunyaa uit Al-Bidayat wa Nihayat ibn Kathir)



    Wahb ibn Munabbah zei: Wanneer de mensen van de Hell in de Hel zijn, zullen ze niks goeds vinden, ze zullen niet slapen en niet sterven. Ze zullen lopen op vuur, zitten op vuur, drinken van de pus van zijn bewoners(van de hel) en ze zullen eten van de zaqoom. Hun kleding is van vuur, hun matrassen zijn van vuur, en hun shirts zijn van vuur. Hun gezichten zullen bedekt zijn met vuur. En alle mensen van de Hel zullen geketend zijn, de einde van die kettingen zitten in de handen van de bewakers van de Hel(engelen). De bewaker van de Hel zal ze van voren naar achteren slepen, en hun pus zal vloeien in de put van de Hel en dat zal hun drinken zijn�. Toen huilde Wahb totdat hij flauwviel. Bakr ibn Khunais huilde zoveel dat hij niet meer kon staan en praten en Ja� far huilde ook heel veel.( dit waren allen de overleveraars van de Hadith)



    En in de hel zitten rivieren met pus die afkomstig zijn van de overspelige vrouwen die in de Hel zitten, en de geur daarvan is pijnlijk voor alle bewoners van de Hel, er zit een put waarin de mensen van de Hel gegooid zullen worden en het zal 40 Jaar duren voordat ze de bodem bereiken, en er is een berg waarvan het 70 jaar duurt dat ze bij de top aankomen en daarna vallen ze weer naar beneden en ze zullen deze voor eeuwig weer moeten beklimmen.



    Er bevinden zich slangen zo groot als ezels en schorpioenen zo groot als kamelen, een steek van een van het zorgt dat het vlees rot en eraf valt, er bevinden zich vele gruwelijkheden en ik kan heel lang doorgaan, maar dit moet voor elk weldenkend persoon het punt zijn waarbij hij de beslissing gaat nemen om zijn leven te beteren en berouw gaat tonen aan de Almachtige.





    De lichts gestrafte persoon van de Hel:



    Abu Sa�eed Al-Khudri(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei over zijn oom Abu Taalib: � Misschien zal mijn bemiddeling(Safa�a) van nut voor hem zijn op de Dag de Oordeels, zo dat hij geplaatst word in een smal gedeelte van het Hellevuur waar het vuur alleen tot zijn enkels zal reiken en daardoor zullen zijn hersenen koken�. (Bukhari)



    In een andere overlevering van Muslim staat:



    Abu Sileed(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) zei: � De persoon van het Hellevuur die het minst gestraft zal worden is hij die schoenen van vuur aan zal doen, waardoor zijn hersenen zullen koken van de hitte van zijn schoenen�.



    Voor als dit het minste lijden is, hoe zal het dan gaan met de rest, Moge Allah ons beschermen tegen het Hellevuur en ons leiden naar het Paradijs.



















    De laatste persoon die de Hel zal verlaten:



    Ibn Mas�ood(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: � De laatste persoon die het paradijs zal betreden zal een man zijn die al haperend over de Siraat zal lopen en geraakt zal worden duur het vuur. Als hij aan de overkant is zal hij zich omdraaien en kijken naar het Hellevuur en zeggen; Gezegend is Hij die me verlost heeft van jou(het vuur), Allah de Verhevene heeft mij iets gegeven wat Hij noch aan de eerste en noch aan de laatste generaties zal geven.

    Dan zal er een boom in de verte tevoorschijn voor hem komen en hij zal zeggen, O mijn Heer, breng me dichterbij die boom zodat ik van zijn schaduw kan genieten en van zijn water kan drinken.

    Dan zal Allah zeggen, O zoon van Adam, wellicht als ik jou dit geef, ga je Mij daarna weer iets anders vragen. Hij zal zeggen, Oh nee Mijn Heer ik beloof dat ik niks anders meer vraag. En Allah zal het hem niet kwalijk nemen en het hem geven, omdat hij iets ziet waarover hij geen geduld kan hebben. Dus zal Hij hem er dichterbij brengen. En hij zal genieten van zijn schaduw en drinken van zijn water.



    Dan zal er in de verte een andere boom voor hem tevoorschijn komen, nog beter dan de eerste.

    Hij zal zeggen, O mijn Heer, breng me dichter bij die boom zodat ik van zijn schaduw kan genieten en van zijn water kan drinken. Mijn Heer ik beloof dat ik niks anders meer vraag.

    Allah de Verhevene zal zeggen, O zoon van Adam, heb jij Mij niet beloofd me niets anders meer te vragen? Wellicht als Ik jou dichterbij deze boom breng, ga jij me nog meer vragen? Dus de man zal beloven na dit niks meer te vragen.

    Allah zal het hem niet kwalijk nemen en het hem geven, omdat hij iets ziet waarover hij geen geduld kan hebben. Dus zal Hij hem er dichterbij brengen. En hij zal genieten van zijn schaduw en drinken van zijn water.



    Dan zal er een 3de boom tevoorschijn komen bij de poort van het paradijs, nog beter dan de 2 vorige bomen.

    Hij zal zeggen, O mijn Heer, breng me dichter bij die boom zodat ik van zijn schaduw kan genieten en van zijn water kan drinken. Mijn Heer ik beloof dat ik niks anders meer vraag.

    Allah de Verhevene zal zeggen, O zoon van Adam, heb jij Mij niet beloofd me niets anders meer te vragen? En hij zal zeggen Ja, Mijn Heer, Ja Mijn Heer, ik zal niks anders meer vragen, en zijn Heer, Verheven is Hij zal het hem niet kwalijk nemen en het hem geven, omdat hij iets ziet waarover hij geen geduld kan hebben. Dus zal Hij hem er dichterbij brengen.



    En als hij er dichterbij gebracht is, zal hij het geluid van de mensen van het paradijs horen, en hij zal zeggen O, Mijn Heer laat mij erin(paradijs). En Allah de Verhevene zal zeggen, O zoon van Adam wat zal jou tevreden maken? Zodat jij Mij nooit meer iets vraagt?

    Zul je tevreden zijn als ik je de wereld en 2 keer zoveel geef?

    En hij zal zeggen, O mijn Heer, drijft u de spot met mij terwijl U de Heer de Werelden bent? En Hij zal zeggen ik drijf niet de spot met jou, maar ik ben in staat om alles te doen wat ik wil.(Muslim)



    Ibn Mas�ood lachte en zei: Waarom vragen jullie niet waarom ik lach? En ze vroegen waarom lach je? Hij zei,omdat de Profeet(vrede zij met hem) lachte. Ze vroegen, waarom lachtte u O Boodschapper van Allah? Hij zei, omdat de Heer der Werelden lachtte toen hij werd gevraagd, drijft U de spot met mij.



    En in de andere overlevering vraagt Allah de Verhevene aan de man, vraag wat je wil, en Allah zal het hem geven en 10 keer zoveel, daarna zal hij naar zijn huis in het paradijs gaan, waar zijn 2 vrouwen van de Hoor-al� ayn op hem wachten, en ze zullen tegen hem zeggen, Alle Lof zij Allah die jou voor ons heeft geschapen en wij voor jou. En de man zal zeggen, Niemand heeft ooit gekregen wat ik vandaag heb gekregen.(Muslim)



    SubhannAllah, wat voor moois staat de gelovige te wachten in het Paradijs, het is waar wat de Profeet(vrede zij met hem) zei, toen hij zei, als deze wereld en alles wat erin zit 1 vleugel van een vlieg waard was, dan had Hij de ongelovige niet eens te drinken gegeven!!!!









    Wie zijn de mensen die niet voorgoed in de hel zullen blijven:



    De mensen die het Hellevuur zullen betreden en er later weer uitgehaald worden zijn van de mensen van Tawheed, dus het zijn de mensen die niet gestorven zijn in een staat van Kufr en Shirk. Het zijn mensen die geloven in Allah, maar hun zondes zijn meer dan hun goede daden. Deze mensen zullen uiteindelijk het Paradijs mogen betreden vanwege de bemiddeling van anderen en de Genade van Allah, zijn Genade is zo groot dat hij een groep doorlaat zonder berecht te worden, Moge Allah ons bij deze groep laten horen.



    De mensen die tijdelijk in de Hel zullen verblijven, zijn daar vanwege bepaalde zondes, deze zijn belangrijk om te weten en die zullen we dus bespreken.





    - Het zich splitsen in groepen die tegengesteld zijn aan de Sunnah:



    Abu Sufyaan overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) een dag opstond en zei: � Voorwaar degene die voor jullie waren van de Mensen van het Boek(joden en christenen) verdeelden zich in 72 groepen. En deze groepen(Moslims) zullen zich verdelen in 73 groepen. 72 groepen zullen in de Hel zitten en 1 in het Paradijs. En dat is de Jama� ah.(Al-Hakeem)



    Bij deze groepen horen dus mensen die bid�ah hebben gepleegd, als hun bid�ah niet gebasseerd is op shirk en kufr en hun tawheed is volledig dan zullen ze uiteindelijk het paradijs betreden, dit geldt bijvoorbeeld niet voor bepaalde sufi sektes die shirk doen en ook de Rafidien(sekte van de shi�a) en Allah weet het best.





    - Degene die geen Hidjrah plegen:



    Het is niet toegestaan voor een Moslim om te leven in een land van de ongelovigen als er Islamitische landen bestaan waar hij kan gaan leven. Dit is omdat er veel kans is voor fitna(problemen voor het geloof). Allah zal het excuus van de mensen die geen hidjrah willen doen niet accepteren, dus heeft Allah ons geinformeerd dat de engelen deze groep zal benaderen bij het moment van de dood, en dat de engelen hun excuus dat ze onderdrukt werden door de ongelovigen niet accepteren.



    Allah zegt in Surah An-Nissa vers 97 en 98:



    ����� ��������� ������������ ������������� �������� ������������ �������� ����� ������� �������� ������ ��������������� ��� �������� ��������� ������ ������ ������ ������ ��������� �������������� ������ ������������� ����������� ��������� �������� �������� {97} ������ ������������������ ���� ���������� ����������� �������������� ��� �������������� ������� ����� ����������� �������� {98}

    Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven, terwijl dezen hun eigen ziel onrecht aandoen, zeggen: "In welke toestand waart gij?" Zij zullen antwoorden: "Wij waren in het land machteloos." Zij (de engelen) zullen echter zeggen: "Was Allah's aarde u niet groot genoeg om daarop te verhuizen?" Zij zijn het, wier tehuis de hel zal zijn en dat is een kwade bestemming.

    Met uitzondering van de zwakken onder de mannen en vrouwen en kinderen, die geen middelen tot hun beschikking hebben, noch een weg kunnen vinden.



    - Onrechtvaardig zijn in het oordelen:

    Allah heeft zijn Shari�a geopenbaard om over iedereen passend en rechtvaarding te oordelen.

    Buraidah Bin Haseeb(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: � De rechters zijn er in 3 typen: 1 in het paradijs en 2 in het Hellevuur. Voor degene in het Paradijs, het is degene die de waarheid(shari�a) kent en ermee oordeelt. Voor degene die de waarheid kent maar er niet mee oordeelt, hij zit in het vuur, en degene die oordeelt onder de mensen met onwetendheid hij zit ook in het vuur�.



    - Liegen over de Boodschapper van Allah(vrede zij met hem)

    Ali ibn Abi Talib(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei:� Lieg niet over mij. Want zeker degene die over mij liegt zal worden gekweld in het Hellevuur.� (Muslim)



    - Trots

    Trots is een grote zonde, Abu Hureira(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: � Allah zei: � Trots is mijn mantel en grootheid mijn onderkleding. Degene die met mij wederijvert in deze zaken, zal gegooid worden in het Vuur.�

    - Iemand doden zonder recht

    De Boodschapper van Allah(vrede zij met hem zei: � Het bloed van iemand die getuigt dat er niemand aanbeden dient te worden dan Allah en dat ik zijn Boodschapper ben is verboden, behalve in 3 gevallen. Deze zijn: Een leven voor een leven, een getrouwde man die zinaa(overspel) pleegt, en degene die zijn religie verlaat en de jama� ah verlaat.



    - Het ontvangen, betalen, handelen en getuige zijn van Rente:

    De Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) zei: � Vermijd de 7 vernietigende zondes. Ze vroegen, en wat zijn deze, O Boodschapper van Allah? Dus zei hij, Shirk, Sihr, Een ziel doden die Allah verboden heeft verklaard behalve met recht, Ribaa(Rente), het bezit van wezen afnemen, vluchten van het slagveld(in jihad), en een kuise vrome onschuldige vrouw vals beschuldigen(van zinaa).

    - Het bezit van mensen onwettig innemen:

    Allah de Verhevene zegt in Surah An-Nissa vers 29 en 30:

    ��� �������� ��������� �������� ��� ����������� ������������� ���������� ������������ ������ ��� ������� ��������� ��� ������� �������� ����� ����������� ����������� ����� ������ ����� ������ �������� {29} ����� �������� ������ ���������� ��������� �������� ��������� ������ ������� ������ ����� ������ �������� {30}

    O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol.

    En wie dit ook doet bij wijze van overtreding en onrechtvaardigieid, hem zullen Wij in het Vuur werpen; en dat is voor Allah eenvoudig.



    - De Afbeeldingmakers:



    De afbeeldingmakers horen bij de categorie mensen in de hel die het hardst gestraft worden, omdat zij wederijveren met Allah in Zijn Schepping, Allah zal voor elke afbeelding die zij maken een ziel naast hen zetten die hen zal straffen in de Hel.



    Ibn Mas�ood(moge Allah tevreden met hem zijn) dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: � De mensen die het hardst door Allah gestraft zullen worden zijn de Afbeeldingmakers�.









    - Zij die vertrouwen op de Dhalimoon(Onrechtplegers, slechte mensen):



    Allah zegt in Surah Hud vers 113:



    ����� ����������� ����� ��������� ��������� ������������� �������� ����� ����� ���� ����� ������ ���� ���������� ����� ��� ���������� {113}

    En neig u niet tot de onrechtvaardigen, anders zal het Vuur ook u aanraken en gij zult naast Allah geen vrienden hebben noch zult gij worden geholpen.







    - De vrouwen die gekleed zijn maar toch naakt en zij die de rug van de mensen slaan met zwepen:



    Onder de mensen die in de Hel zullen zijn, zijn de vrouwen die hun schoonheden openlijk tonen door hun onzedelijke kleding, ze zijn gekleed, maar toch zie je alle contouren van haar lichaam, de kleding heeft alleen de kleur van haar huid verandert.



    Abu Hureira(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: � Er zijn 2 type mensen van de mensen van de Hel die ik nog nooit eerder heb gezien. Mensen die zwepen hebben als de staarten van koeien, waarmee ze de mensen slaan. En vrouwen die gekleed zijn doch naakt, ze paraderen als pauwen, hun hoofden(kapsel) zullen eruit zien als de bulten van kamelen.

    Zij zullen het Paradijs niet betreden, noch zullen zij de geur ervan ruiken, terwijl haar geur(paradijs) van zo en zo�n afstand geruikt kan worden.





    - Zij die de dieren martelen:



    De Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) zei: De Hel werd voor mij gepresenteerd en ik zag er een vrouw in van de stam van Bani Israeel die gestraft werd voor een kat die ze had. Ze bond hem vast en voedde hem niet, noch liet ze hem vrij zodat hij het ongedierte van de aarde kon eten, totdat het dood ging van de honger.











    - Het gebrek aan oprechtheid in het zoeken naar kennis:



    De Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) zei: Degene die kennis zoekt, waarme het aangezicht van Allah is te verkrijgen, en hij doet dit alleen om vereerd te worden in deze wereld(door de mens), hij zal de geur van het Paradijs niet te ruiken krijgen op de Dag des Oordeels.





    - Zij die drinken van gouden en zilveren bekers:



    Umm Salamah overlevert dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: Degene die drinkt van een zilveren of gouden beker, slokt alleen het vuur van de Hel in zijn maag.



    - Degene die de Lotusboom afhakt die de mensen schaduw geeft:



    De Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) zei: Degene die een lotusboom afhakt, Allah zal Vuur over zijn hoofd gieten.





    - Zelfmoord:



    De Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) zei: � Degene die zichzelf doodt met een wapen, dan zal dat wapen in zijn hand zijn, stekend in zijn maag in het Hellevuur voor eeuwig.(Het woord eeuwig hier is vooral bedoeld voor de ongelovige, de gelovige zal als Allah het wil uiteindelijk het Paradijs betreden)









    10 zaken die de mens redden van de Hel:



    1: Berouw



    2: Om vergeving vragen



    3: Goede daden(�amal a-Salih)



    4: Smeekbedes doen voor de moslim, dit is 1 van de redenen dat Allah de overleden moslim zal vergeven, vanwege de smeekbedes van de moslims.



    5: Smeekbedes doen voor de Profeet(vrede zij met hem) zoals salat Ibrahimiya, hiermee maakt de moslim kans op bemiddeling van de Profeet(vrede zij met hem)



    6: Goede daden die (voor hem) gedaan worden nadat een persoon is overleden, de Profeet(vrede zij met hem) zei: � Wanneer de zoon van Adam sterft, houden alle daden op, behalve 3: Doorgaande liefdadigheid, Kennis waaraan anderen nut uit halen, Een rechtgeleide zoon die voor hem(de overledene) bidt.



    7: Lijden, zorgen en problemen die de dienaar van Allah in de wereld meemaakt, hiermee wist Allah zijn zonden uit(mits hij tevreden is met deze beproevingen)



    8: De beproevingen in het graf



    9: De beproevingen op de Dag des Oordeels



    10: Op de plek na de Siraat, waarin de mensen de rekeningen met elkaar zullen vereffenen die nog openstaan



    En dit zijn dus de 10 zaken waarmee men dus zijn zondes kan wissen en hem dus kunnen redden van de Hel met de wil van Allah.



    Als we goed kijken dan zien we dus dat er 3 van hem zijn namelijk nr 1,2 en 3, en 3 zijn van andere mensen namelijk 4, 5 en 6 en 4 zijn van Allah, namelijk 7, 8, 9 en 10.









    Geschreven met de wil van Allah. Alles wat goed is is van Allah en alles wat onjuist is is van mijn en Shaytaan, moge Allah mij vergeven en hem vervloeken.



    Bronnen: Al- Quraan Al-Kareem

    Tafseer ibn Katheer

    Al- Bidayat wa Nihayat van Ibn Kathir

    Majmoo� Fatawa Ibn Taymiyyah

    Al-Yawm al-Akhir-Al Jannah wa Al- Naar van Shaych �Umar al-Ashqar

    Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2010 om 23:52
    Dag moslima 82,

    Anders dan jij denk ik dat Hemel en Hel zaken zijn die behoren tot wereld waarin wij leven, zaken die wij in deze wereld in mindere of meerdere mate kunnen/zullen/moeten/mogen ervaren.
    De woorden/geschriften van degenen die beweren dat ze van de Schepper persoonlijk hebben vernomen "hoe het de mens na diens dood zal vergaan" interesseren mij slechts als VERSCHIJNSEL o.a. vanwege het feit dat toch zoveel mensen zich daardoor blij dan wel bang laten maken. Persoonlijk doen deze woorden/geschriften mij echter niets evenals dat ik verregaand ongevoelig ben voor allerlei eigentijdse vormen van reclame of anti-reclame voor of tegen wat-dan-ook.

    Groet, je vriend Alzukar
    Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
    Terug naar boven
    Abu Afak Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 november 2009
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 439
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2010 om 07:13

    Een ellenlange beschrijving van de hel doet me weer terug komen op de volgende vragen: Mag je iemand vermoorden om een mening?

     

     

    Terug naar boven
    cengiz Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 15 februari 2010
    Online status: Offline
    Berichten: 46
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote cengiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2010 om 09:17
    hallo allemaal ik ben nieuw hier maar kon niet laten om te reageren..

    het is zo spijtig dat moslims elke keer koran teksten hier plaatsen tegen een persoon die niet gelooft in een schepper???

    alzukar gelooft dat de natuur zichzelf heeft geschapen punt?

    of heb ik het fout alzukar?

    maar dan begrijp ik niet alzukar wat jij hier op islamitische site doe?

    groeten..
    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2010 om 13:09
    Alzukar gelooft dat de Schepper groter is dan al wat alle religies samen daarover zeggen. Alzukar heeft grote moeite met het geloven in een god die heel in het bijzonder met mensen is begaan.
    Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
    Terug naar boven
    cengiz Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 15 februari 2010
    Online status: Offline
    Berichten: 46
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote cengiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2010 om 09:52
    goedenmorgen alzukar.

    inderdaad schepper is groter dan de mensen het kunnen begrijpen???

    dan heb ik een vraag aan je waar komen al die religies dan vandaan??

    groetjes..
    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2010 om 23:22
    Dag Cengiz

    Van de religies wordt wel gezegd dat het evenzovele, rond een entiteit/god georganiseerde, strategie�n zijn die voortkomen uit de menselijke overlevingsdrang. Van die overlevingsdrang lijkt het mij dat we die moeten toeschrijven aan de Schepper.

    Groet, Alzukar
    Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
    Terug naar boven
    cengiz Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 15 februari 2010
    Online status: Offline
    Berichten: 46
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote cengiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2010 om 00:00
    goedenavond alzukar..

    je bent aardig op weg

    maar als al die religies van van een schepper komen dan moeten we zien uit te vissen wie die schepper is?

    het lijkt mij duidelijk dat er maar 1 schepper kan zijn en niet meerdere...

    maar met wat voor reden heeft hij dan de wereld geschapen?er moet een antwoord zijn misschien staat er iets in de bijbel hierover?



    groetjes cengiz..
    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2010 om 00:48
    Dag Cengiz,

    Van die overlevingsdrangzei ik dat mij lijkt dat we die moeten toeschrijven aan de Schepper. Van die religies weet ik dat nog zo niet. Uit de menselijke overlevingsdrang komen ��k god-loze overlevingsstrategie�n voort. Die komen dan ��k van de Schepper.

    Mee ��ns overigens dat er maar 1 Schepper kan zijn.

    Dan wat betreft de reden waarom de wereld werd geschapen, die reden ken ik niet. De wereld is zo oneindig veel groter dan wat wij daarvan ooit zullen kunnen waarnemen. En als die reden ons verteld zou worden dan zouden wij hem misschien niet eens begrijpen.
    Maar als je wilt dan wil ik in de Bijbel wel naslaan op antwoorden op je vraag.

    Groet, en welterusten
    Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.111 seconden.