Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Oud & Nieuw

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Oud & Nieuw
    Geplaatst op: 31 december 2009 om 10:36
Waar ben JIJ met Oud & Nieuw ?
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 13:05

salaam aleykoum

lekker warm in bed inshaAllah,

Wij vieren het niet alhamdullilah.

 

Ibn al-Qayyim (moge Allah genadig met hem zijn) zei: �Het is de moslims niet toegestaan de feesten van de mushrikeen bij te wonen volgens de concensus van de respectabele geleerden. De Fuqaha (rechtsgeleerden) die de 4 wetscholen (madhab) volgen, hebben dit duidelijk in hun boeken vermeld�Al-Bayhaqi leverde over met een sahih isnaad (betrouwbare keten van overleveraars) van �Umar ibn al-Khattab dat deze zei: �Ga niet naar de mushrikeen in hun kerken op de dagen van hun feesten, want de Goddelijke Toorn daalt over hen neer.� En �Umar zei ook: �Vermijdt de vijanden van Allah op hun feesten.�Al-Bayhaqi leverde met een jayyid isnaad over van AbdAllah ibn �Amr dat deze zei: ��Wie zich vestigt in een land van niet-Arabieren en hun nieuw jaar en feesten viert en hen imiteert en in deze staat sterft, zal met hen verzameld worden op de Dag der Opstanding.� (ahkaam ahl al-dhimma , 1/723-724)

De ongelovigen feliciteren met Kerstmis of andere van hun feestdagen is haraam, volgens alle geleerden. Ibn al-Qayyim (moge Allah genadig met hem zijn) zei in ahkaam al-dhimma: �De kuffaar feliciteren met rituelen die alleen bij hen horen is haraam, net als hen feliciteren met hun feesten en vasten door te zeggen: �prettige feestdagen� of �veel plezier met je feest�of iets dergelijks. Als degene die dit zegt gered is van kufr (dus moslim is) is dit nog steeds verboden. Het is als iemand feliciteren met het buigen voor het kruis of erger dan dat. Het is een net zo grote zonde als het feliciteren van iemand die wijn drinkt, of vermoord heeft of onwettige sexuele relaties heeft enz. Velen van degene die geen respect voor hun religie hebben, vallen in deze valkuil; zij realiseren zich het beledigende van deze handelingen niet. Wie iemand feliciteert met zijn ongehoorzaam of bid�ah (toevoegingen) of kufr (ongeloof) stelt zichzelf bloot aan de Toorn en Woede van Allah.�
Het feliciteren van de kuffaar op hun feestdagen is haraam in de mate zoals ibn al-Qayyim beschrijft, omdat het impliceert dat iemand deze handelingen van kufr accepteert of goedkeurt, zelfs als men deze handelingen niet accepteert voor zichzelf. De moslim zou geen daden van kufr moeten accepteren of goedkeuren, want Allah zal niets van dit accepteren, zoals Hij zegt (interpretatie van de betekenis): �Als jullie niet geloven; voorwaar Allah heeft jullie niet nodig. En de ondankbaarheid van Zijn dienaren behaagt Hem niet; maar wanneer jullie dankbaar zijn dan heeft Hij behagen in jullie.� (39:7)
�Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn Gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de islam voor jullie als godsdienst gekozen.� (5:3)


Dus hen feliciteren is verboden ook al zijn het je collega�s (of familie). Als zij ons groeten (feliciteren) op de dag van hun feesten, zouden we niet moeten reageren, want het zijn niet onze feesten en het zijn geen geaccepteerde feesten door Allah. Deze feesten zijn vernieuwingen in hun religies en zelfs die feesten die vroeger voorgeschreven zijn, zijn opgeheven door de religie van islam gezonden aan Mohammed (vrede zij met hem) voor de hele wereld. Allah zegt (interpretatie van de betekenis): �En wie er een andere godsdienst dan de islam zoekt; het al niet van hem aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers.� (3:85) Het is verboden (haraam) om uitnodigingen op deze dagen te aanvaarden omdat dit erger is dan hen feliciteren omdat je aktief deelneemt aan deze dagen. Moslims zijn verboden de kuffaar te imiteren door zelf feestjes op deze dagen te organiseren of cadeaus te geven of snoep of eten te geven of vrij van hun werk te nemen, omdat de profeet (vrede zij met hem) zei: �degene die een volk imiteert, is een van hen.� Sheick al-Islaam ibn Taymiyyah zegt in zijn boek: �hen imiteren in sommige van hun feesten impliceert dat men tevreden is met hun valse geloof en handelingen en geeft hen de hoop dat ze de gelegenheid zullen hebben om de zwakkeren te vernederen en te misleiden.� Degene die iets van het voorgaande doet, begaat een zonde, of hij het nu doet uit beleefdheid of om vriendelijk te zijn, of omdat hij te verlegen is om te weigeren of wat voor reden dan ook want dit is hypocrisie in islam en omdat het de ongelovigen trots op hun religie maakt.

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 16:59
Heb ik gevraagd of je het viert? Nee. Ik heb
gevraagd waar je op dat moment bent. Dus hou dat kopieer- en
plakwerk maar voor je.
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 18:00

Ik vier het ook niet alhamdoelilah   ik ben dan gewoon thuis inschAllah.

Oegti moslima bedankt voor je leerzame nasi7a.

Qala RasoelAllah Salalh3alyhi wa salam 

Bali3oe 3ani walou  aayaa.



Aangepast door taqwaa
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 20:35

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Heb ik gevraagd of je het viert? Nee. Ik heb
gevraagd waar je op dat moment bent. Dus hou dat kopieer- en
plakwerk maar voor je.

 

salaam aleykoum

Hahaha wees dan wat duidelijker

Alhamdullilah dat je het ook niet vierd en wees eens wat liever

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 22:25
Wa3alaikouk Asalaam Warahmatoellahi
Wabarakatoehoe,

'Waar ben jij'? Lijkt mij duidelijk genoeg.


"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 22:27

in mijn warme huisje.

 

dit keer wakker :haha: wou gaan slapen zoals ik elk jaar doe, maar we hebben dit jaar EINDELIJK geen vuurwerk, dus hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik mee doe.

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.