Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Marcouch

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Marcouch
    Geplaatst op: 16 juni 2010 om 13:04

Moslims, geef je rekenschap van angst voor de islam

Ahmed Marcouch , 15-06-2010 13:58

 

marcoucharganjb6_130859_300
Moslims in Nederland moeten niet blijven hangen in �het is mijn recht om hier te zijn�. Ze moeten tonen zich werkelijk betrokken te voelen bij de samenleving

Ramzi Alioui schreef mij �the day after� een ontroerende brief over wat de opmars van de PVV met hem doet. Wat moet ik doen om gemotiveerd te blijven, vraagt hij. Mijn antwoord is, breng een beweging op gang van goedwillende Marokkanen die zich distanti�ren van kwelgeesten en radicalen. Laat massaal en publiekelijk zien dat wij houden van Nederland en bijdragen aan deze samenleving.

Aangepast
Ramzi schreef mij namelijk: �Ik heb mij honderd procent aangepast aan deze samenleving, dat kan bijna ook niet anders, want ik ben hier geboren. Momenteel ben ik het helemaal kwijt. Ik zet mij zo hard in voor een gezonde samenleving. Ik val niemand lastig en sinds kort heb ik een vast contract bij een groot bedrijf, daar heb ik mij twee jaar lang voor moeten bewijzen. Ik heb de afgelopen tijd geprobeerd onze medeburgers ervan te overtuigen dat niet iedereen �uit Marokko� slecht is. En toch zijn een miljoen Nederlanders niet overtuigd. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.�

Ramzi overweegt helaas iets te doen dat het omgekeerde is van een beweging in gang zetten. Hij denkt eraan terug te gaan naar Australi�, waar hij vier jaar geleefd heeft. Dat gaat Nederland niet verder helpen.

Ok�, een klein deel van de PVV-stemmers is racistisch. Steek daar als Marokkaanse gemeenschap geen emotionele energie in.

Last
Een ander deel van de PVV-stemmers ondervindt daadwerkelijk last van integratieproblemen in de wijken. Gecombineerd met het faillissement van de onmachtige instituties is dat een groot drama. Wij moeten de komende vier jaar als overheid de opgave aangaan justitie, politie, inburgering en jeugdzorg in fors tempo te revitaliseren en erbovenop zitten om te zorgen dat instellingen voor onderwijs, welzijn en arbeidsbemiddeling hun werk goed doen.

De Marokkaanse gemeenschap moet daarop aandringen, tot aan de poorten van de school en aan de loketten van de sociale dienst. Een hoogwaardige samenleving als die van ons die niet in staat is dit type problemen op te lossen, dat kan echt niet.

Een ontdekking is voor veel mensen de derde groep PVV-stemmers: de mensen die feitelijk geen last hebben integratieproblemen.

Blijf niet hangen in �dit is mijn recht�
Zoals het kwart van de stemmers uit Limburg, die zeggen: �Straks zijn wij ons christelijk erfgoed kwijt.� Wij hadden dat kunnen weten, maar wij willen niet zien dat er m��r is dan de seculiere grote steden en dat religie in Nederland wel degelijk een issue is. De overheid moet dus een visie hebben op de plaats van de islam in de samenleving. Tegelijkertijd moeten moslims zich rekenschap geven van de dreiging die uitgaat van de nieuwe religie.

Grote kerk
Mijn vraag is dus aan de goed functionerende, welwillende Ramzi�s: stel dat in het Marokkaanse dorpje waar je ouders vandaan komen naast de moskee een grote kerk gebouwd wordt, wat heb je nodig om dat te vertrouwen? Een kerkgemeenschap die volstaat met een verwijzing naar zijn juridisch recht, wekt eerder angst dan vertrouwen. Angst en vertrouwen zijn emoties.

Dus wat w�l helpt, is als de nieuwe kerkgemeenschap laat zien van het dorp te houden, dat de kerkgemeenschap toont dat zij een bijdrage wil leveren aan het dorpsleven en te allen tijde bereid is tot serieuze discussie. Met andere woorden: Ramzi en andere moslims, denk na over je aanwezigheid, begrijp de impact en de effecten van islamitische uitingen als minaretten, kleding.

Blijf niet hangen in �dit is mijn recht�, sta stil bij de effecten van je aanwezigheid als nieuwe religie. Zie �f af van de minaret �f leg uit wat de bouw ervan betekent, te weten: �Wij houden van Nederland, wij zijn geen gast meer, wij hangen niet in een tijdelijke garagemoskee die wij for the time being benutten, wij binden ons door een echt gebouw te bouwen, daar steken wij ons geld in en niet in een tweede huis in Marokko.�

Alleen als wij dit alles doen � de weg naar criminaliteit afsnijden, de weg naar onderwijs en werk plaveien, afstand nemen van wandaden, en een omgang vinden met de angst voor identiteitsverlies � alleen zo hebben wij over vier jaar het tij gekeerd, van een angstige samenleving vol wantrouwen en isolatie naar een hoopvolle samenleving die sterk en betrokken is. Dus niet vluchten, maar uitdiscussi�ren en de handen uit de mouwen steken.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2010 om 00:03
Beste Abu Afak,

Ik heb geen angst voor de Islam, met de aanhangers waarvan ik met een zeker genoegen graag in discussie wil gaan ter wederzijdse lering (naar ik mag hopen).

Dan wat betreft, "marokkaans tuig" zoals dat ook in mijn gemeente wordt ervaren: dat heeft met religie of wat dan ook weinig uitstaande. Behalve dan dat dit tuig, wanneer je het normaal aanspreekt op gedrag, meteen vraagt of je "tegen moslims bent" of dat "je misschien op Wilders stemt" (geen van beide overigens). De mensen in mijn gemeente zijn bang voor dit marokkaans tuig onder het motto: "pas goed op met wat je tegen ze zegt, want voor dat je het weet heb je een mes tussen je ribben".

Het zij gezegd.
Groet, Alzukar
     

Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2010 om 11:20

Beste Alzukar,

Wilders had nooit zoveel stemmen gekregen als dat tuig niet de ruimte kreeg binnen onze samenleving en hun gemeenschap de beest uit te hangen. Momenteel durven orthodoxe joden zich niet meer te bewegen in bep. wijken in bijv. Amsterdam. Ze worden beledigd en bedreigd; door dat zelfde schorem.

Ze worden 'ergens opgevoed' met een zekere jodenhaat.

Ik ben voorstander van het intrekken van een aantal marokaanse recidivisten van hun nederlands paspoort. Stuur ze terug naar Marokko. Een aantal vliegtuigen zal waarschijnlijk voldoende zijn.

De goedwillende marokkaanse mensen zullen er tegelijkertijd baat bij hebben.

Wat zou Mohammed trouwens gedaan hebben met dit tuig?

groetjes,

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2010 om 21:00
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Beste Alzukar,



Ze worden 'ergens opgevoed' met een zekere jodenhaat.


Misschien door hun opa's? In Marokko gold de Dhimma tot redelijk ver in de 20e eeuw met een flinke opleving in de nazi-tijd .
Verder verklaarden marokkaanse jongeren mij meermalen dat hun (groot-)vaders in ons land tot ziekwordens toe zijn uitgebuit en vernederd. Vraag is waarom die (groot-)vaders destijds dan niet spoorslags teruggingen naar hun soennitisch-feodale heilsstaat met zijn martelgevangenissen voor degenen die streden voor sociale gerechtigheid.   


Wat zou Mohammed trouwens gedaan hebben met dit tuig?


Daar zou je de Soennah op moeten napluizen. Die schijnt overigens ook weer, uit priv�-overwegingen, door allerlei lieden naar eigen hand te zijn gezet.



groetjes,

Aangepast door alzukar

Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2010 om 18:36

Dat verfoeilijke Westen heeft natuurlijk prettige kanten; werkelijke vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, goede sociale voorzieningen, etc. etc.

Inderdaad vreemd dat de zeurders niet vertrekken.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2010 om 00:59
Waarschijnlijk kunnen ze er in Marokko ��k niks mee
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2010 om 06:00

Waar wel?

Een andere vraag: Wat bedoelde je met "Daar zou je de Soennah op moeten napluizen. Die schijnt overigens ook weer, uit priv�-overwegingen, door allerlei lieden naar eigen hand te zijn gezet.

groetjes,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2010 om 11:01
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak


Een andere vraag: Wat bedoelde je met "Daar zou je de Soennah op moeten napluizen. Die schijnt overigens ook weer, uit priv�-overwegingen, door allerlei lieden naar eigen hand te zijn gezet. groetjes,


 



Beste Abu Afak,
Je vraagt hierboven hoe Muhammad gehandeld zou hebben. Het best kun je dat proberen af te leiden uit de originele islamitische bronnen waarin uitspraken en handelen van Muhammed beschreven worden(Soennah, Hadith). Overigens worden ook die bronnen niet alle even betrouwbaar geacht.
Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.