Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

koranverbranding

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: koranverbranding
    Geplaatst op: 10 september 2010 om 16:06

Predikant Jones is van plan zaterdag een stapel korans te verbranden. Natuurlijk veroordeel ik deze stupide actie.

De islamitische wereld staat momenteel al stijf van de adrenaline om te kunnen reageren op de mogelijke boekverbranding. Zij 'verdedigen' hun heilige boek.

In Eritrea waar studenten  die zich verplicht moesten aanmelden bij een militaire kazerne hun bijbels in leveren. Zo'n 1500 bijbels gingen in vlammen op. Acht studenten die protesteerden werden opgesloten in containers.

Of in Pakistan, waar moslims een kerkje aanvielen nabij Faisalabad; een bijbel en andere religieuze teksten werden in brand gestoken. Een dreigbrief die achterbleef bevatte de volgende tekst: "Christenen zullen branden in het vuur van de hel".

In Oezbekistan vinden regelmatig bijbelverbrandingen en christenvervolgingen plaats, op bevel van de autoriteiten.

Wat te denken van Algerijnse voetbalsupporters die op de tribune, voorafgaand aan een WK-kwalificatieduel tegen Egypte, een bijbel verbrandden.

Geen moslim die zich ooit druk maakte over deze verbranding van het christelijke heilige boek.

Ze zijn erger dan Terry Jones.

 

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2010 om 19:17

Kritiek heb ik ook op de Westerse wereld die, o.a. bij monde van Clinton en Barrack Obama met grote druk trachten de predikant van zijn daad af te houden.

M.i. heeft iedereen het recht zijn/haar boeken te verbranden. (uiteraard onder veilige omstandigheden) Het gaat n.l. niemand geen ene moer aan wat ik met mijn boeken doe. Ik kan ze lezen, weggooien en indien gewenst zelfs opeten.

De Westerse wereld gedraagt zich als niet-moslims onder islamitische heerschappij: als dhimmi's.

Het verbranden van boeken is een onnozele actie. Maar ook onnozele mensen hebben grondrechten. Juist deze tolerantie onderscheidt ons van de islamitische wereld.

Elke beperking van de eigen rechten is een aanslag op onze vrijheid. Veiligheid kun je nu eenmaal niet kopen door stukjes vrijheid te verkopen.

 



Aangepast door Abu Afak
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2010 om 00:40
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak



De Westerse wereld gedraagt zich als niet-moslims onder islamitische heerschappij: als dhimmi's.


Het verbranden van boeken is een onnozele actie. Maar ook onnozele mensen hebben grondrechten. Juist deze tolerantie onderscheidt ons van de islamitische wereld.


Elke beperking van de eigen rechten is een aanslag op onze vrijheid. Veiligheid kun je nu eenmaal niet kopen door stukjes vrijheid te verkopen.




Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2010 om 00:51
Het gelukte mij niet om bovenstaande te deleten
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2010 om 00:59
Mijn boodschap aan zowel Rome als Mekka luidt: oprotten
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2010 om 15:44

Duizenden Afghanen hebben woensdag un Kaboel gedemonstreerd tegen de voorgenomen koranverbranding door Jones.

Behalve dat het hun geen snars aangaat wat Jones doet, zijn er een aantal opmerkelijke zaken te benoemen.

- Ze riepen "Dood aan de VS, dood aan Obama". Het is me volslagen onduidelijk wat de VS of Obama met de mogelijke koranverbranding te maken hadden.

- Door oproepen van mullah's (de dorpsnarren) werd een spoor van vernieling achtergelaten; winkelruiten sneuveleden, en verkiezingsposters van westers uitziende mannen en vrouwen werden verscheurd. De mullah's kwijlden ongetwijfeld als een dolle hond bij het zien van zoveel geweld. Allah zal trots op deze idioten zijn.

- Geen van de demonstranten lijkt geweten te hebben dat de koranverbranding niet heeft plaatsgevonden. "Mullah's zeggen dat Amerikanen 600 korans in brand hebben gestoken", aldus Shah, een van de demonstranten. "Waarom zou ik twijfelen aan de woorden van een mullah"?  Ik zelf trek elk woord in twijfel van idioten. Daar ligt de situatie ongetwijfeld anders.

- Riaz stelt : "Zelfs als ze geen korans in brand hebben gestoken, maakt het idee van koranverbranding, ziedend". Ik wil deze Riaz vragen hoeveel kerken er in Afghanistan staan? Mogen christenen openbaar hun geloof belijden in jouw islamitische land? Neen, hou dusop met je hypocriete gewauwel en ga aan het werk, deugniet.

Je zult als andersdenkenden maar leven in een dergelijk duivels land.

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2010 om 19:28

Zijn deze anti-westerse sentimenten te temperen?

Wie boze mensen ziet, veronderstelt dat hun grieven kunnen worden weggenomen, dat ze in debat willen gaan en dat ze over de juiste toedracht willen worden geinformeerd.

Maar, de radicaal wil geen vergelijk. De radicaal koestert zijn negatieve zekerheden. Negatieve zekerheden waaraan hij/zij zijn/haar identiteit aan ontleent.

Het proberen tegen te houden van koranverbrandingen, moet primair niet worden ingegevn door de wens van de betogers in afghanistan; zij zien de wereld slechts als strijdtoneel tussen gelovigen en ongelovigen.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.