Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Pot en ketel

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Pot en ketel
    Geplaatst op: 16 april 2012 om 22:18

Geert Wilders vindt dat de Turkse president Gül thuis moet blijven omdat hij een christen-pester en Koerden-mepper zou zijn. De pot verwijt de ketel, vindt Ferdows Kazemi. 'Gül pest christenen en mept Koerden. Wilders pest moslims en MOE-landers.'

De Turkse president Gül vindt, in een interview in de Volkskrant, de opmars van islamofobie gevaarlijk. En Wilders vindt, in een tweet, die uitspraak 'Turkse humor'. 

Ongeloofwaardig
Beide heren hebben gelijk en beide heren komen ongelooflijk ongeloofwaardig over. Uit de mond van de Turkse president woorden te horen die op mensenrechten betrekking hebben klinkt hilarisch. Die mag je uiteraard humor noemen. En woorden met soortgelijke inhoud klinken net zo hilarisch uit de mond van Wilders. Gelukkig hebben beide heren humor.

Meneer Gül, zolang u de Armeense genocide niet erkend hebt, zolang u niet toegeeft dat u en uw voorgangers de primaire rechten van Koerden decennia lang geschonden hebben en daarmee niet stopt, zolang de andersdenkenden in uw land achter de tralies belanden, ben ik bang dat ook de aanhangers van het vrije woord u niet serieus kunnen nemen, en niet alleen Wilders. Misschien doen regeringen dat wel, maar gelukkig bestaat de wereld ook uit vrije volkeren zonder politieke belangen. 

U wilt graag dat uw land zich bij de EU mag aansluiten, u voelt zich Europeaan. Eerlijk gezegd zie ik het niet zo, althans niet om de argumenten die u aandraagt. Maar ik gun het u dat lidmaatschap, wegens de argumenten die u tegen Europa aandraagt: 'Ik zie een opmars van islamofobie in Europa en ik vind dat gevaarlijk. Vijandigheid tegen een bepaald ras of een bepaalde religie en xenofobie zijn ziekten die tot zeer slechte gevolgen kunnen leiden. Kijk naar wat er in Europa is gebeurd in de Tweede Wereldoorlog.' 

Slaapliedjes
Wat verwoordt u toch dat mooi. Maar mijn moeder zou zeggen 'jij die zoveel slaapliedjes kent, waarom kan je zelf niet in slaap vallen?'. Ik zie geen enkel verschil tussen de vijandigheid tegen moslims en die tegen Armeniërs of Koerden.

De ziekten die volgens u in Europa geresulteerd hebben in de Tweede Wereldoorlog, hebben in Turkije geresulteerd in genocide onder Armeniërs en onderdrukking van Koerden. Uw uitspraken doen me denken aan de jaarlijks retorische speeches van Ahmadinejad bij de Verenigde Naties. Hij heeft het bloed van duizenden andersdenkende Iraniërs aan zijn handen, toch blijft hij zich de verdediger van mensenrechten noemen. Niemand neemt die man natuurlijk serieus. Hij wordt ook terecht niet uitgenodigd voor Europese staatsbezoeken. 

U heeft echter wat meer geluk dan hij. U bent immers een NAVO-bondgenoot. Het vuile werk mag u wel opknappen, maar bij Europa mag u niet horen. Dat het een beetje krom is, weten we allemaal. Maar er gebeuren wel meer kromme dingen in de wereld. 

Koerden-mepper
Kijk bijvoorbeeld naar onze parlementariër Wilders. Hij vindt dat u thuis moet blijven omdat u  Christen-pester en Koerden-mepper bent. De pot verwijt de ketel. U pest Christenen en mept Koerden. Wilders pest moslims en MOE-landers. Helaas kan ik net zo min om uw humor lachen als om die van meneer Wilders.  

Wilders kan u bevelen om thuis te blijven. Ik wou dat we het ook van hem konden verlangen. Maar hij is al thuis. Toch ben ik blij dat wij hem in Nederland hebben en niet in een land zonder een deugdelijk rechtssysteem. Wat u en uw voorgangers nooit in Turkije verboden heeft kunnen worden, kunnen onze rechters Wilders hier wel verbieden. Hij mag moslims pesten door ze een kopvoddentax op te willen leggen en MOE-landers belachelijk maken door een meldpunt te openen. Maar meppen mag hij niet, daar wordt een stokje voor gestoken door onze rechters.  

Rechtssysteem
Nu u toch naar Nederland komt, neemt u alstublieft de moeite en informeert u hoe ons rechtssysteem hier in elkaar zit. Nu de geografische ligging en de geschiedenis van uw land niet geleid heeft tot het lidmaatschap van volgens u deze christelijke club, zou een dergelijk rechtssysteem dat wellicht wel kunnen.
 
En trekt u zich niets van Wilders aan, hij is een lieve jongen in late puberteit!

Ferdows Kazemi is publiciste en columnist voor vk.nl.
Volg haar op twitter: @FerdowsKazemi


    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.