Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

verboden liefde

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Nini Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 september 2012
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nini Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: verboden liefde
    Geplaatst op: 08 september 2012 om 20:42
Hoi mensen,

Ik ben een marokkaans meisje van 20 jaar en ik heb een relatie met een Nederlander. We hebben nu een half jaar een geheim relatie. Mijn ouders en familie weten er totaal niks van, want zij zullen het niet accepteren. Hij is de ware dat weet ik, want ik wil hem niet kwijt. Voorheen ging het heel goed, totdat een van mijn familielid een vermoeden kreeg. Ze zei of ik niet verkeerd bezig was. Vanaf dat moment ben ik hartstikke bang geworden. Ik ben aan het twijfelen aan alles (uitmaken of niet, houden van of niet etc) De dingen waar je niet aan moet denken als je een relatie hebt. Gevoelens lijken zo ver weg nu. Dit komt natuurlijk door de woorden van mijn familielid, want voorheen had ik deze twijfels niet. Ik zit tussen gemengde gevoelens, mijn ouders/familie en mijn vriend. Het is zo moeilijk.

Ik wil bij hem blijven, ik heb het allemaal voor hem over, want hij maakt mij gelukkig. Iemand enig idee hoe dat (angst) gevoel weggaat?? Voorheen had ik dat niet, en ik vind het raar dat het ik het opeens wel heb. Heeft het gewoon tijd nodig? of..?? Ik word er echt gek van:(

gr, nini



Aangepast door Nini - 08 september 2012 om 20:44
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2012 om 22:30
Beste Nini,

God houdt niet van liefde? Probleem is dat mensen menen god's plaats op aarde te kunnen en mogen innemen. 
Kies voor jezelf. 

Jouw familie heeft een probleem, niet jij.

Eigenlijk heel eenvoudig.


Terug naar boven
Elle_<3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 september 2012
Locatie: Oost-Vlaanderen
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elle_<3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2012 om 18:38
Salaam Nini,
je zit inderdaad in een moeilijke situatie. Ik snap precies hoe je je voelt. Mijn ouders hebben hetzelfde doorgemaakt. Mijn moeder is uiteindelijk met mijn Belgische vader getrouwd. Gelukkig is hij na verloop van tijd zelf moslim geworden en nu is hij echt een hele strenge gelovige. Toch heeft mijn moeder wel degelijk gezondigd.
Voor ik je antwoord geef moet je eens heel goed nadenken; ben je echt zeker dat die jongen de ware is? Als dat zo is, heb je dan al eens met hem over je probleem gepraat? Ik denk dat het een heel stuk makkelijker zal zijn als je hem inlicht en verteld dat het erg moeilijk zit.
Nou, als jullie echt van elkaar houden, praat dan eens met hem over de Islam. Wie weet, als Allah het wil en Allah zal een goede moslim altijd helpen, word hij moslim. Dan is alles meteen opgelost en heb je er ineens nog goede daden bij ook.
Als hij absoluut geen moslim zou willen worden, dan heb je natuurlijk een ander probleem. Je mag hem zeker niet verplichten of voor de keuze (moslim of uit) stellen. Dus dan zal jij moeten kiezen; voor hem of voor Allah en je familie. Mij lijkt het duidelijk, maar het blijft moeilijk voor je...
Vergeet niet dat God je altijd zal bijstaan, je ogen zal openen, zolang je Hem vertrouwd. Ik hoop dat je de juiste keuze maakt.
Laat ons nog iets weten, Elle.
Laat me nog iets weten.
Terug naar boven
Nini Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 september 2012
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nini Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2012 om 22:38
Hoi Elle,

Ja ik heb hem vanaf dag 1 ingelicht over mijn familie en godsdienst, hoe het in mekaar zit. Hij heeft er helemaal respect voor. Maar sinds mijn familielid een vermoeden had, aangezien ik steeds naar hem toe ging, ben ik bang geworden. En dat heeft mijn gevoelens vanaf dat moment een beetje geblokkeerd. Komt dit jou bekend voor? 

Want ik moet natuurlijk smoesjes verzinnen als ik naar hem toe ga, en ik zit natuurlijk tussen 2 personen waar ik hartstikke veel van hou (familie/gezin en mijn vriend). Dat is normaal. 
Maar ik weet dat hij de ware is, want ik wil geen ander meer. Ik ben echt hartstikke gelukkig met hem. Bedankt voor het begrijpen!

groetjes,
Nini


Aangepast door Nini - 09 september 2012 om 22:39
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2012 om 01:24
Asalaam alaikoum Nini,

Wilt je vriend moslim worden? Er moet inderdaad geen sprake zijn van dwang maar als hij er niet voor openstaat dan is er niet echt een toekomst voor jullie beiden. Hoe hard dit misschien ook klinkt..

Ik wens je in ieder geval succes en hopelijk maak jij de juiste keuze.

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.105 seconden.