Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Christendom en Islaam

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Gelooft.com Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2015
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Gelooft.com Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Christendom en Islaam
    Geplaatst op: 19 juli 2015 om 16:57
Beste meisje01,

Ik herken me niet in je verhaal. Ik ben geen moslim, maar ik ken wel veel moslims. Moslims zijn geen mindere mensen, integendeel! Het zou best kunnen dat er kerken of leerstellingen zijn, waaruit je dit kunt opmaken. Naar mijn mening kunnen dat geen Christenen zijn, omdat Christenen horen te weten dat geen enkel mens beter is dan een ander mens, ongeacht het geloof, geslacht, politieke voorkeur, enz. enz. enz!
Terug naar boven
meisje01 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 juni 2015
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meisje01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2015 om 14:21
Op het moment dat je iets 'fouts' doet, zeg je gewoon even sorry. Tot God bidden, besef wat je fout doet en klaar!
Best discriminerend. Bij het Leger Des Heils mag je alleen werken indien je christelijk bent. Waarom niet als moslim? Ben je dan beter? Weet je dan meer? Alsof een christelijk persoon beter is dan een anders gelovige, of een niet gelovige. Want alle ongelovigen komen in de hel. Alleen de christelijke mensen komen in de hemel. Dat terwijl een christelijk persoon net zoveel fouten kan begaan als een ongelovige of een moslim!
Nog niet te spreken over dat in de bijbel wordt gezegd dat zij iedereen accepteren. Ja, behalve een homo. Homo's zijn uitschot. Dat kan niet.
Kortom, het christelijke geloof is één en al discriminerend. Een paar puntjes en al zoveel nederigheid over mensen die minder zijn, de ongelovigen..
Kijkend naar de sociale stratificatie wordt er een onderscheid gemaakt tussen verschillende geloofsovertuigingen. Vanuit de modernisering is het belangrijk om te kijken naar een grotere sociale gelijkheid. Dat is bij deze geloofsovertuiging absoluut niet het geval!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.