Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenNog niet overtuigd

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nog niet overtuigd
    Geplaatst op: 29 januari 2004 om 16:23

Beste Amin,

je hebt een goede vraag gesteld, vooral omdat ik het antwoord niet weet. Volgens mij hangt het af per kerkgenootschap. De ene kerk is veel strenger dan de andere en die prediken meer volgens het OT (oude testament) en daarin komen ongelovigen zeker in de hel. Volgens het NT (nieuwe testament) komt eenieder die gelooft in Jezus in de hemel, maar ook mensen die naastenliefde goed beoefenen komen in de hemel (dus je hoeft dan niet perse Christen te zijn), dit zou betekenen dat ieder goed iemand in de hemel zou komen. Dat geloof ik in principe ook, en mijn kerk ook (onze kerk is vrij progressief en helemaal niet streng, onze dominee heeft vaak uitgeprocedeerde asielzoekers belangeloos geholpen, ongeacht geloof, en hij heeft ze nooit proberen te bekeren, terwijl anderen dat zeker zouden doen: "ik help je alleen als je Christen wordt"). Dit betekend dat er meningsverschillen binnen de kerk zijn en vandaar ook al die kerkscheuringen. We kunnen al lang niet meer spreken van 1 kerk, helaas. Het heeft te maken met interpretatie.

Ga je uit van mijn interpretatie dan zeg ik dat alle goede mensen in de hemel komen. Maar goed, aan de andere kant zeg ik ook dat ik daar niet over beslis en alleen God dat kan.

Maar goed, een duidelijk antwoord is dus niet te geven vanuit de Christelijke ethiek.

Groetjes, Linda

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2004 om 17:31
Zowel uit het Oude Testament als het Nieuwe Testament blijkt dat een echte relatie met God van levensbelang is. Je ziet dan ook in de psalmen (bijv. Psalm 51) dat David God om vergeving vraagt, als hij iets verkeerds doet. Dit is in de praktijk niet zo makkelijk te erkennen, liever wil je 't zelf opknappen. Wie er van overtuigt is dat hij/zij goed genoeg is, heeft Gods Zoon niet nodig nee.

PS: Nog een kleine opmerking, in het OT wordt niet zozeer over ongelovigen, maar over goddelozen gesproken. Er worden naar mijn weten geen uitspraken gedaan over het naar de hel gaan van ongelovigen, maar van goddelozen!

Dus om 'mijn' standpunt samen te vatten:
1. Een echte relatie met God is enorm belangrijk, veel belangrijker dan religie.
2. Goede mensen hebben Jezus niet nodig. Ben je niet van je eigen goedheid overtuigt, geloof dan in Zijn barmhartigheid (in Jezus verwerkelijkt).

Hoewel ik vaak aan punt 2 - iemands goedheid - twijfel, als je punt 1 hebt, wie kan je dan nog schaden? Als God met je is, wie zal dan tegen je zijn?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2004 om 18:49

Dag Saviourmachine,

een goede relatie met God is belangrijker dan religie zeg je. Ik denk dat die twee, religie en persoonlijke relatie, niet zonder elkaar kunnen. Een religie zonder persoonlijke relatie is een hol ritueel, zeg maar een mooie fles zonder inhoud. Maar een persoonlijke relatie zonder religie is de inhoud zonder fles; de inhoud loopt weg en uiteindelijk blijft er niets over. Ik maak altijd de vergelijking met een tent: het doek is de persoonlijke relatie, de stokken de religie. De stokken dragen het doek. Zonder doek dragen de stokken niets, en zonder stokken valt het doek vormeloos in elkaar.

Mijn conclusie is dus: religie vormt je persoonlijke relatie met God.

Vrede,

Amier.

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2004 om 19:31
Ha Amier, je hebt gelijk, ik denk dat het heel moeilijk is voor een mens om zonder religie, God te vinden, maar ik geloof niet dat het onmogelijk is.

Je moet trouwens niet denken dat ik alle religie ��n pot nat vind, of zelfs maar denk dat ze allebei tegelijk waar kunnen zijn. Stiekem denk ik natuurlijk dat in andere religies zo'n echte relatie met God niet mogelijk of van andere orde is. Maar misschien is er nog iemand die me kan overtuigen. Ik post niet voor niets hier...
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2004 om 22:07

In eerste instantie geplaatst door Saviourmachine

In eerste instantie geplaatst door RedNas

En wat is Adam dan? Ook een "zoon" van god??

Zo wordt hij inderdaad genoemd door Lucas (3:38), hoe kom je 'r op?

Beste Saviourmachine,

 

Als Adam een zoon van God is dan zijn wij dat ook toch? en Heb je er wel eens jezelf nagevraagd of het woord zoon een andere betekenis zou kunnen hebben dan wat de christen tegenwoordig geloven?

En is het niet zo dat Jezus zelf zegt in de bijbel dat God meer is dan hijzelf.

� Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd heb: Ik ga heen en kom tot u. Indien gij Mij liefhadt, zoudt gij u verblijd hebben, omdat Ik tot de Vader ga, want de Vader is meer dan Ik� Johannes 14:28

 

groeten,

Amin

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2004 om 22:17

Beste Linda, 

wat ik ook niet snap is de erfzonde. Als een mens zondig wordt geboren en zich niet laat verlossen door Jezus dan zal hij toch als zondige overlijden. hoe goed hij ook in zijn leven is geweest. en hoe zit het met kinderen/baby�s  die op een jongleeftijd overlijden. Sterven die ook als zondigen en komen die in de hel??!! En hoe zit het met mensen die voor jezus hebben geleefd. b.v Abraham, Jozef�..etc die hebben de verlossing van jezus niet meegemaakt. komen die ook in de hel!!!!

 

Volgens de islam wordt iedereen als moslim, wat betekend onvoorwaardelijke overgave aan de wil van Allah, geboren. de mens zal ook worden beoordeeld naar zijn doen en laten in dit leven. de islam beschouwt alle profeten inclusief Jezus als moslim omdat zij zich volledig hebben overgeven aan God.

Terug naar boven
FATIH Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 45
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2004 om 22:34

De baby's die van hun jongeleeftijd overlijden zijn, gaan gelijk naar de hemel.Omdat ze helemaal schoon en zondeloos zijn.

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 01:55
In eerste instantie geplaatst door Amin

Als Adam een zoon van God is dan zijn wij dat ook toch? en Heb je er wel eens jezelf nagevraagd of het woord zoon een andere betekenis zou kunnen hebben dan wat de christen tegenwoordig geloven?

Zoon heeft zeker meerdere betekenissen dan alleen de aardse. Het betekent in ieder geval dat er een Vader is. Is dat ook een geopenbaarde Naam van Allah?

Adam wordt een zoon genoemd, omdat hij door God is geschapen. Wij kunnen ook Gods zonen worden, maar dat heeft een andere reden.

Zoals ik al vaker heb gezegd, zijn er talloze aanwijzingen in de Bijbel voor de goddelijke natuur van de Messias. Hij wordt genoemd: sterke God, Vader der Eeuwigheid, Waarheid, Weg, Leven. Hij zegt: niemand komt tot de Vader dan door mij. Hij heeft zelf verteld, waarom hij moest sterven.

In eerste instantie geplaatst door Amin

"Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd heb: Ik ga heen en kom tot u. Indien gij Mij liefhadt, zoudt gij u verblijd hebben, omdat Ik tot de Vader ga, want de Vader is meer dan Ik" Johannes 14:28

Jezus heeft Zichzelf vernederd! Hij wilde laten zien wat echte Hoogheid, echte Liefde is. Dat gaat niet om jezelf. Hij heeft mens willen worden, dat vreemde wezen met een gecombineerde geest-lichaam constructie, nog minder dan een engel. Wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden. God in mensengedaante, onnoemelijke verlaging, maar hoe groot is Hij, hoe zal de hemel hebben gesidderd toen Hij het had volbracht. God en mens.

Ik praat nog maar even voor m'n beurt:
In eerste instantie geplaatst door Amin

hoe zit het met kinderen/baby�s  die op een jongleeftijd overlijden. Sterven die ook als zondigen en komen die in de hel??!!

Het is altijd Gods barmhartigheid die iemand de hemel laat binnengaan. Niet de onschuldigheid van iemand. Tot hoeveel jaar zijn kinderen 'onschuldig'? Ik weet niet of God ze een tweede kans geeft, of direct naar de hemel laat gaan, of wat dan ook, wat God doet is goed.

In eerste instantie geplaatst door Amin

En hoe zit het met mensen die voor jezus hebben geleefd. b.v Abraham, Jozef�..etc die hebben de verlossing van jezus niet meegemaakt. komen die ook in de hel!!!!

God heeft al bij de val in Genesis 3 belooft dat Hij een oplossing voor het probleem zou aandragen. Het zaad van de vrouw zal het zaad van de slang vermorzelen. Met het zaad van de vrouw wordt de Messias bedoeld. Dit lijkt waarschijnlijk voor mensen die niets van de Bijbel weten vergezocht. Als je 't zou doen zou je zien dat er vaker over 'zaad' wordt gesproken (bijv. van Abraham, David) en is het duidelijker dat God de Messias bedoelt. Jezus is de Uitwerking van de belofte van genade. Maar de mensen die God om genade vroegen voor hun overtredingen en hoopten op Zijn beloften, geloven op eenzelfde wijze als de gelovigen nu. Wij kennen de verwerkelijking en zijn daarmee bevoordeeld.

Trouwens ik heb niet gezegd dat goede mensen niet naar de hemel gaan hoor. Maar ja, ik ken een heleboel mensen en vooral mezelf, en ik moet zeggen, goed ben ik niet.

Als laatste wil ik nog even een opmerking maken over het frequente gebruik van het begrip hel. Je moet het niet zien als een stok achter de deur. Volgens mij gebruikte Jezus 't alleen in gelijkenissen/parabels. Niet 't geloof in de hel drijft je dichter naar God, maar 't geloof in Zijn liefde. Als je een sterk rechtvaardigheids besef hebt en in een hel gelooft (en dat is beide zeker niet verkeerd!), dan kan ik begrijpen dat je God heel dankbaar bent, dat je er niet terecht zult komen. Ik zou 't er daarbij laten, persoonlijk.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 12:27

Hoi Saviour...

Je zegt zelf dat Adam (vzmh) GESCHAPEN is door God, nou datzelfde is met Jezus (vzmh). Ook hij (vzmh) is geschapen en niet verwekt. Zou Adam (vzmh) die noch uit moeder, noch uit vader is geschapen meer recht hebben op de status die Jezus (vzmh) volgens jullie heeft. Adam (vzmh) is de vader van de Mensheid en niet God. daar zit het verschil tussen Christendom en Islam.

Jullie (Christenen) geloven dat God de vader is, wat dus inhoud, dat God de verwekker (astagfiroallah) is van de Mensheid. In tegenstelling tot de Islam, waarin Allah swt de Schepper is, maar Adam (vzmh) de verwekker is van de Mensheid. Begrijp je het?

Jullie geloven dat God Almachtig is, heeft God daadwerkelijk een Zoon nodig om de mensen te kunnen vergeven. Kan God zonder zijn Zoon niet vergeven?

Alleen al het feit dat God uit 3 bestaat, wankelt. God wil het voor niemand moeilijk maken, hij wil dat jong en oud zijn leer begrijpen en ik kan je zeggen, dat je de 3-eenheid aan niemand goed kan uitleggen. Jonge kinderen worden voor de gek gehouden, ze mogen niet verder vragen, want dat is een zonde. Kinderen die de 3-eenheid niet kunnen begrijpen en de leraar die met zijn mond vol tanden staat, omdat zelfs kinderen kunnen inzien dat het onzin is.

Leg mij eens uit, of mijn vader en ik, tot 1 mens behoren?

Vr.G Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 15:07
Ha Imaan, bedankt voor je evenwichtige reactie.
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Je zegt zelf dat Adam (vzmh) GESCHAPEN is door God, nou datzelfde is met Jezus (vzmh). Ook hij (vzmh) is geschapen en niet verwekt. Zou Adam (vzmh) die noch uit moeder, noch uit vader is geschapen meer recht hebben op de status die Jezus (vzmh) volgens jullie heeft. Adam (vzmh) is de vader van de Mensheid en niet God. daar zit het verschil tussen Christendom en Islam.

Je hoeft je niet blind te staren op 't woordje 'zoon'. Er wordt in Johannes 1 een andere relatie tussen de Vader en de Zoon getekent, namelijk: Vader en het Woord (Logos). De vlees geworden Openbaring van God. Eerlijk gezegd denk ik, dat het niet kunnen geloven dat God mens kan worden, afhangt van het idee dat je over God hebt. Zo denk ik als God zegt: 'ik zal je zonden niet meer gedenken'; wat een controle heeft God over Zijn 'geheugen'! Iemand anders vindt dit tegenstrijdig met Zijn alwetendheid, en denkt misschien dat God er eeuwig tegen aan moet kijken. Of je 't nu met me eens bent of niet, je ziet al snel dat er persoonlijke idee�n binnensluipen. Ik ben er van overtuigd dat God afstand kan doen van Zijn alomtegenwoordigheid, net zoals van Zijn alwetendheid.

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Jullie (Christenen) geloven dat God de vader is, wat dus inhoud, dat God de verwekker (astagfiroallah) is van de Mensheid.

Nee joh, dat heb ik al uitgelegd, het is vanwege de schepping dat Adam Gods zoon wordt genoemd. Wij mogen Gods zonen zijn als we Jezus offer aanvaarden. God neemt ons dan als Zijn zonen aan. Om het populair te zeggen: Jezus heeft een eeuwig relatie met God, de gelovigen worden geadopteerd.

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Jullie geloven dat God Almachtig is, heeft God daadwerkelijk een Zoon nodig om de mensen te kunnen vergeven. Kan God zonder zijn Zoon niet vergeven?

God in Zijn goddelijke gedaante kan niet lijden, Hij moest daarvoor mens worden. God en Zijn Zoon zijn echter E�n, het zijn manifestaties (ik weet niet of ik dat woord mag gebruiken) van Dezelfde God. Het is God die Zichzelf straft.

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alleen al het feit dat God uit 3 bestaat, wankelt. God wil het voor niemand moeilijk maken, hij wil dat jong en oud zijn leer begrijpen en ik kan je zeggen, dat je de 3-eenheid aan niemand goed kan uitleggen. Jonge kinderen worden voor de gek gehouden, ze mogen niet verder vragen, want dat is een zonde. Kinderen die de 3-eenheid niet kunnen begrijpen en de leraar die met zijn mond vol tanden staat, omdat zelfs kinderen kunnen inzien dat het onzin is.

Je mag altijd vragen stellen hoor, zeker kinderen, want zij willen nog zo graag echt begrijpen, en hebben geen 'achtergrondredenen'.
Zijn leer begrijpen en God Zelf begrijpen is nog iets anders hoor. De christelijke leer begrijpen is heel makkelijk: geloven in God in mensengedaante die voor je zonden heeft geleden en er Zelf voor gezorgd heeft dat Hij je zonden kan vergeven. De liefde die daaruit straalt, spreekt voor zich. (geloven, vertrouwen, van gedachte veranderen dat dit waar zou zijn is oneindig veel moeilijker dan begrijpen) God Zelf begrijpen doet een mens echter niet, en dat is ook niet nodig, beetje bij beetje leer je Hem beter kennen, door continu feedback te krijgen (gebed) en intensief met Hem te leven, maar Hem begrijpen zal je nooit. Gelooft u wel dat dat mogelijk is?

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Leg mij eens uit, of mijn vader en ik, tot 1 mens behoren?

Nee, jullie behoren wel tot ��n mensheid, maar zijn niet ��n mens. Een flauwe afschaduwing van wat God en de mens eens zullen zijn, is het huwelijk van man en vrouw. De Vader, het Woord en de Geest zijn echter nog meer ��n dan man en vrouw. Ik kan misschien wel een voorbeeldje geven:

Ken je de M�biusband? Je kan er eentje van papier maken door een strook te knippen en de uiteinden een halve slag gedraaid aan elkaar te nieten. Knip deze strook in de lengte doormidden, wat krijg je dan? Een M�biusband die twee keer zo lang is! Doe het nog een keer, wat krijg je dan? Twee M�biusbanden die in elkaar verstrengeld zijn! Dit bewijst natuurlijk niets, maar geeft een beetje aan dat wanneer wij in getallen denken, dit bepaalde idee�n behelst.
Zo zijn er bijvoorbeeld ook mensen die zeggen dat God de wet van non-contradiction moet volgen en dat Hij alleen een heelal kan scheppen waar 1+1=2 geldt. Soms tonen ze dan aan dat volgens de logica God niet kan bestaan. Ben je dan niet bezig vanuit je eigen ratio? Moet je dan niet meer vertrouwen op wat God heeft geopenbaard door Zijn Woord?

Ik hoop dat ik 't een en ander weer wat duidelijker heb gemaakt. Stel gerust vragen, ik zal niet zeggen dat ze zondig zijn hoor. Ik stel mijn vragen ook in mijn gebed aan God Zelf, doet men dat in de Islam ook? Het allerbeste!
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 16:29

saviourmachine kan je me uitleggen wat de relatie tussen de heilige geest jezus en god is? Zijn ze een en dezelfde of begrijp ik dat dan verkeerd?

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 17:21
Inderdaad ze zijn E�n en Dezelfde God. Je zou kunnen zeggen dat het verschillende manifestaties zijn van Dezelfde God. Aan de ene kant is God almachtig, alwetend, aan de andere kant heeft God hier ook zeggenschap/controle over. Zo kan Jezus naar de aarde komen, zo kan de Heilige Geest in de harten van de gelovigen wonen. Christenen geloven dus niet in 3 goden, maar in ��n God. Soms wordt gezegd dat het 1 Wezen is maar 3 Persoonlijkheden, onderscheiden in Naam: Vader/Zoon/Geest, Vader/Woord/Trooster.
Het staat ook vrij duidelijk in de Bijbel (waarvan ik geloof dat het een openbaring van God aan de mensheid is): 1 Joh 5:7 "Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een."
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 20:17

 

weet je ik heb ooit een documentaire gezien over jezus(vrede zij met hem) daarin liep hij d8 ik in een woestijn hij had net de 40 dagen gevast. Hij was uitgeput en verzwakt, toen werd er afgebeeld dat satan hem probeerde te verleiden om een zonde te begaan(het was iets kleins, dacht dat hij hem wilde verleiden te drinken) en daar was te zien dat hij met moeite de verleiding kon weerstaan. Zou God het daar moeilijk mee hebben, met deze aardse dingen? Het is niet heel concreet, maar misschien dat je dit verhaal herkend en me dan kan aanvullen daarover.

groetjes anouar

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 22:41

In eerste instantie geplaatst door Saviourmachine

In eerste instantie geplaatst door Amin

Als Adam een zoon van God is dan zijn wij dat ook toch? en Heb je er wel eens jezelf nagevraagd of het woord zoon een andere betekenis zou kunnen hebben dan wat de christen tegenwoordig geloven?

Zoon heeft zeker meerdere betekenissen dan alleen de aardse. Het betekent in ieder geval dat er een Vader is. Is dat ook een geopenbaarde Naam van Allah?

je antwoord komt bij mij heel verwarrend over. mijn conclusie uit je verhaal is dat men allerlei onlogische interpretaties heeft bedacht om te beweren dat Jezus de Zoon/God is. zo komt het bij mij over

Zoon heeft zeker meerder betekenissen dan alleen de Nederlandse/Latijnse. Het betekent in ieder geval dat er een HEER (vader) en een dienaar (zoon) is. heb je nooit gedacht dat  zo�n interpretatie ook mogelijk is. Adam is een dienaar (zoon) van God Jezus ook. en wij kunnen kinderen van God worden door Hem te aanbieden en zijn dienaars zijn.

als je de bijbel zou lezen en het woord zoon/Jezus te zien als Jezus de mens, profeet en dienaar van God, dan zou je tot een logische en een niet tegenstrijdige verhaal komen. probeer dat maar eens

uit het boek God die nooit bestond van Ahmed Deedat:

We zullen meerdere citaten uit de Bijbel geven die bewijzen dat Jezus de Eigenschappen van God niet deelt, en dat hij ook niet in elk aspect hetzelfde is als God. Dit bewijst, dat hij dus nooit God had kunnen zijn. We geven in dit boek de citaten zonder commentaar omdat de Bijbel voor zichzelf spreekt. Om te zeggen dat Jezus God is of een zoon van God is niet alleen een bespotting van Goddelijkheid, maar ook godslastering van de laagste rang, en een belediging van het menselijk intellect! (Opmerking; tenzij anders vermeld staat worden alle citaten gehaald uit de Statenvertaling. In de paragrafen hebben we de naam van Jezus vervangen door �God� tussen aanhalingstekens om de belachelijkheid te laten zien van het idee dat Jezus God zou zijn.)

 

De Geboorte van �God�

 

�God� is geschapen uit het zaad van David:  �Aangaande zijn zoon, gesproten uit het geslacht van David naar het vlees,�  (Romeinen, 1:3)

 

�God� was de vrucht uit lendenen van David:  �Daar hij nu een Profeet was en wist, dat God hem onder ede gezworen had een uit de vrucht zijner lendenen op zijn troon te doen zitten.�  (Handelingen,  2:30)

 

De voorouders van �God�:  �Geslachtsregister van Jezus, den zoon van David, den zoon van Abraham.�  (Mattheus, 1:1)

 

Het geslacht van �God�:  �En toen acht dagen vervuld waren, zodat zij hem moesten besnijden, ontving hij ook den naam Jezus��  (Lucas, 2:21)

 

Maria droeg en baarde �God�: Maria droeg Jezus zoals elke andere vrouw een kind draagt: ��dat de dagen vervuld werden dat zij baren zou� (Lucas, 2:6) dit duidt aan dat zij alle normale fases van zwangerschap doorging. Ook was de geboorte niet anders dan die van andere zwangere vrouwen: �En zij was zwanger en schreeuwde in haar wee�n en in haar pijn om te baren.� (Openbaringen, 12:2)

 

�God� Zoog de Borsten van een Vrouw:  �En het geschiedde toen hij deze dingen sprak, dat een vrouw uit de schare haar stem verhief en tot hem zeide: Zalig de schoot die gedragen heeft, en de borsten die hij hebt gezogen� (Lucas, 11:27)

 

Het Geboorteland van �God�: �Toen nu Jezus geboren was te Bethlehem, [gelegen] in Judea, in de dagen van den koning Herodes...� (Mattheus, 2:1)

 

Het Beroep van �God�: �Is deze niet de timmerman, de zoon van Maria�� (Marcus, 6:3), �Is deze niet de zoon des timmermans?..� (Mattheus,  13:55)

 

Het Vervoer van �God�: �Zegt der dochter Sions: Zie, uw Koning komt [tot] u, zachtmoedig en gezeten op een ezelin en een veulen, zijnde een jong ener jukdragende [ezelin].� (Mattheus, 21:5) �En Jezus vond een jongen ezel, en zat daarop, gelijk geschreven is�  (Johannes, 12:14)

 

Het Eten en Drinken van �God�: �De Zoon des Mensen is gekomen, etende en drinkende, en zij zeggen: Ziet daar, een mens, (die) een vraat en wijnzuiper (is), een Vriend van tollenaren en zondaren. Doch de Wijsheid is gerechtvaardigd geworden van Haar kinderen.� (Mattheus, 11:19;  zie ook Lucas, 7:34)

 

De Armoede van �God�: �En Jezus zeide tot hem: De vossen hebben holen, en de vogelen des hemels nesten; maar de Zoon des Mensen heeft niet, waar hij het hoofd nederlegge� (Mattheus,  8:20)

 

De Schamele Bezittingen van �God�: �Schoenen van Jezus� (Lucas, 3:16), �Het gewaad en de jas van Jezus� (Johannes, 19:23)

 

�God� Was een Gelovige Jood: �En des morgens vroeg, als het nog diep in den nacht was, opgestaan zijnde, ging hij uit, en ging henen in een woeste plaats, en bad aldaar. (Marcus, 1:35)

 

�God� Was een Trouw Persoon: Jezus was een goede burger, hij was trouw aan Caesar. Hij zei: ��Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is.� (Mattheus, 22:21) En volgens Mattheus, 17:24-27 betaalde hij zijn belasting op tijd.

 

De Familie van �God�

 

�God� Was de zoon van Jozef: �Filippus vond Nathanael en zeide tot hem: Wij hebben [dien] gevonden, van welken Mozes in de wet geschreven heeft, en de profeten, [namelijk] Jezus, den zoon van Jozef, van Nazareth.� (Johannes, 1:45)

 

De Broers en Zwagers van �God�: �En gekomen zijnde in zijn vaderland, leerde hij hen in hun synagoge, zodat zij zich ontzetten, en zeiden: Van waar [komt] dezen die wijsheid en die krachten? Is deze niet de zoon des timmermans? en is zijn moeder niet genaamd Maria, en zijn broeders Jakobus en Joses, en Simon en Judas? En zijn zusters, zijn zij niet allen bij ons? Van waar [komt] dan dezen dit alles?� (Mattheus, 13:54-56)

 

De Ontwikkeling van �God�

 

Geestelijke ontwikkeling van �God�: �En het Kindeken wies op, en werd gesterkt in den geest, en vervuld met wijsheid; en de genade Gods was over Hem.� (Lucas, 2:40)

 

Mentale, Fysikie en Morele Ontwikkeling van �God�: �En Jezus nam toe in wijsheid, en in grootte, en in genade bij God en de mensen.� (Lucas, 2:52)

 

�God� Was 12 Jaar Oud Toen zijn Ouders hem Naar Jeruzalem Meenamen: �En zijn ouders reisden alle jaar naar Jeruzalem, op het feest van Pascha. En toen hij twaalf jaren [oud] geworden was, en zij naar Jeruzalem opgegaan waren, naar de gewoonte van den feestdag.� (Lucas,  2:41-42)

 

De Machteloze �God� (Jezus) zei: �Ik kan van mijzelven niets doen. Gelijk ik hoor, oordeel ik, en mijn oordeel is rechtvaardig; want ik zoek niet mijn wil, maar den wil des Vaders, Die mij gezonden heeft.� (Johannes, 5:30)

 

�God� Had geen Kennis van het Laatste Uur: Jezus zei: �Maar van dien dag en die ure weet niemand, noch de engelen, die in den hemel zijn, noch de zoon, dan de Vader.� (Marcus, 13:32)

 

�God� had geen Kennis van het Seizoen: �En des anderen daags, als zij uit Bethanie gingen, hongerde hem. En ziende van verre een vijgeboom, die bladeren had, ging hij [om te zien], of hij ook iets op denzelven zou vinden; en daarbij gekomen zijnde, vond hij niet dan bladeren; want het was de tijd der vijgen niet.� (Marcus, 11:12-13)

 

�God� Was Analfabeet: �Doch als het nu in het midden van het feest was, zo ging Jezus op in den tempel, en leerde. En de Joden verwonderden zich, zeggende: Hoe weet Deze de Schriften, daar Hij ze niet geleerd heeft?� (Johannes, 7:14-15)

 

�God� Leerde van Ervaringen: �Hoewel hij de zoon was, [nochtans] gehoorzaamheid geleerd heeft, uit hetgeen hij heeft geleden.� (Hebreers, 5:8)

 

lees verder

  www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/goddienooitbestond/De% 20God%20Die%20Nooit%20Bestond.doc

 

Vrede,

Amin

 

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 11:18
In eerste instantie geplaatst door anouar

Zou God het daar moeilijk mee hebben, met deze aardse dingen?

De verleiding van Jezus in de woestijn. Satan probeerde Hem te verleiden om uit stenen broden te maken om zijn honger te stillen. Als u zou kunnen aannemen dat Jezus in zijn menselijke gedaante honger kon hebben, begrijpt u misschien ook waarom Hij niet onverschillig ten opzicht van aangeboden brood zou staan (en het een keuze/verleiding voor Hem betekende). Denkt u dat het opgeven van Zijn leven geen beproeving is geweest? Dat Hij zonder zorgen naar het kruis ging?

In eerste instantie geplaatst door Amin

We zullen meerdere citaten uit de Bijbel geven die bewijzen dat Jezus de Eigenschappen van God niet deelt, en dat hij ook niet in elk aspect hetzelfde is als God. Dit bewijst, dat hij dus nooit God had kunnen zijn.
...
(Opmerking; tenzij anders vermeld staat worden alle citaten gehaald uit de Statenvertaling. In de paragrafen hebben we de naam van Jezus vervangen door �God� tussen aanhalingstekens om de belachelijkheid te laten zien van het idee dat Jezus God zou zijn.).

Het blijkt wel, dat u niet kan begrijpen dat Gods Zoon Zijn goddelijke natuur zou kunnen afleggen en een menselijke natuur aannemen, dat u niet kan begrijpen dat Hij Zichzelf vernederen zou. De menselijke natuur, die een moeder met zich meebrengt, een opvoeding, een vak, emoties, voorouders, een beperkte hoeveelheid hersenen, een leeftijd, reizen, bezittingen, geloofde in en bad tot Zijn Vader.

En met Jezus was het nog erger, Hij was arm, had geen opleiding voor Schriftgeleerde gehad (Hij was geen analfabeet geloof ik want Hij schreef een keer in 't zand), ging om met verschoppelingen en nog meer dingen waardoor wij misschien evenmin Hem een Vriend zouden hebben genoemd. In Psalm 22 profeteert David over Hem: "Maar ik ben een worm en geen man, een smaad van mensen, en veracht van het volk. Allen, die mij zien, bespotten mij; zij steken de lip uit, zij schudden het hoofd, zeggende: Hij heeft het op den HEERE gewenteld, dat Hij hem nu uithelpe, dat Hij hem redde, dewijl Hij lust aan hem heeft!"

U ziet wel dat ik wat dit betreft voor geen verbetering vatbaar ben... Ik vind het een machtig mooi gegeven dat God Zich heeft willen verlagen tot onze menselijke natuur en Hij ��n van ons was. Zelfs als de nederigste mens heeft geleefd. Natuurlijk deelt Jezus in mensengedaante niet alle eigenschappen van God, anders zou Hij geen mensengestalte kunnen aannemen. Denkt u dat God dat niet kan? Maar Jezus is ook God en toen Hij naar de hemel voer, legde Hij Zijn menselijke natuur af en mocht de hemel Zijn Goddelijk aangezicht aanschouwen.

Het spijt me als ik verwarrend klink, God kan 't beter uitleggen, lees de Bijbel zelf maar. God vergeve je opmerkingen over Zijn Zoon.

Als ik de Bijbel zou lezen met Jezus als alleen een profeet, dan wordt het een heel tegenstrijdig geheel.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 17:49

weet je saviourmachine, dit is een discussie die we eindeloos kunnen voeren. Het is maar waar je in gelooft, het draait hier niet om argumenten voor of tegen. Mijn gevoel zegt dat jullie er naast zitten en jij denkt wij. Het is echt onzinnig om te denken dat je de islam kan weerleggen en zo ook andersom. Er zijn geen vaststaande feiten anders waren die door de theologen die dit allemaal hebben onderzoht beide geloven, wel naar buiten gebr8. Insallah zal je inzien dat de islam het juiste geloof is door het forum te lezen en je niet afsluit hiervoor.

 

wa salem anouar

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.