Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe persoon waarmee u gaat trouwen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
amazigh_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De persoon waarmee u gaat trouwen
    Geplaatst op: 17 mei 2004 om 14:31
salaam �laikeom,

De persoon waarmee u gaat trouwen is al voorbestemd, men dient wel middelen te gebruiken om het doel te bereiken.

Aboe Hoerayra (ra) heeft gezegd dat de Profeet (vzmh) gezegd heeft: "Zorg voor hetgeen wat je ten goede komt, en vraag Allah(sbt) om hulp en wees niet gemakzuchtig. Als jou iets overkomt, zeg niet als ik dat en dat heb gedaan dan zou hetgeen wat mij overkomen is niet gebeuren. Maar zeg Allah(sbt) heeft het voor me voorbestemd en wat Hij wil, zal plaats vinden. Weet dat het woord "als" het werk van de shaytan opent" (Moesliem en Ibn madjah.)

Een persoon die wil trouwen dient de nodige toegestane middelen te gebruiken om een geschikte vrouw te vinden.

En Allah weet het het beste.

Wa salaam �laikoem wa rahmatoellahi wa barakatoehoe

U broeder in de Islam


May Allah out of his Mercy Bless us and Guide us on the right Path may he give us the ability to practice our deen in the purest form,May Allah protect us from the mischieves of Shaytaan and from Shaytaan getting the betta of our weaknesses, May Allah forgive us of our shortcomings in our deen and our worldly activities which we may hav done knowingly and unknowlingly, May He accept us, and our efforts, that we do for His sake alone Insha'Allah, Allahumma Ameen w Ameen ya rub
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 08:27
Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

JazakkaAllahoe ghayran kathieran


Fi Amanilahi
Umm `Aqeelah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.