Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Agnostici

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Siric Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Siric Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Agnostici
    Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 08:08

Hallo allemaal,

Sinds enige weken volg ik het forum van deze site met interesse, en ik moet zeggen dat er zeer boeiende discussies worden gevoerd. Zowel tussen moslims onderling als tussen moslims en andersdenkenden. Zelf ben ik, in Koranische termen, een kafir. Heel groot is mijn kennis van de Islam nog niet, ik ben feitelijk pas net begonnen met het leren over deze godsdienst. Maar afgaande op wat ik hier heb gelezen, schoten me toch enkele vragen door het hoofd.

Zo zie ik geregeld dat er meningsverschillen zijn over wie er nu ongelovig is en wie niet, en hoe moslims daar tegenover zouden moeten staan. Daarbij wordt onderscheid gemaakt in christenen, joden, boeddhisten, hindoes, athe�sten, etc. Maar ik zie nooit ergens de term agnostici staan. Daartoe reken ik namelijk mezelf: iemand die twijfelt over geloven, maar zeker niet zomaar het bestaan van een godheid (in wat voor vorm dan ook) wil ontkennen.

Mijn vraag is (om een lang verhaal kort te maken ): wordt er in de Qu'ran gewag gemaakt van agnostici als aparte groep? En kijken jullie als moslims anders tegen agnostici aan dan tegen pakweg athe�sten, die het bestaan van een God sowieso niet erkennen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,

Siric

Terug naar boven
Mazlum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mazlum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 08:16

Nee, in de Quran is een ongelovige en twijfelende iemand nog steeds Kafir. De keuze die je maakt bepaald in welke groep je behoort. Er is geen tussenweg of een tussenweggroep.

We kijken niet anders naar Atheisten, we weten dat ze alleen niet in god geloven. Wat moeten we daarover denken? Moge Allah hun op het goede pad lijden zeggen is het enige wat we kunnen denken en zeggen. (Eventueel debatten kan ook wel )

ﺮﺒﮐﺍﷲ
Terug naar boven
Siric Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Siric Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 08:31

Dank je

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 09:00

Hallo,

Fijn dat je ge�ntereseerd bent in de Islam. Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk te leren en dan zul je als God het wil overtuigd moslim worden.

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Siric Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Siric Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 09:15

Hoi Salahdin,

Geen mens zal nu weten of het ooit zover komt . Maar mijn interesse in de islam komt vooral voort uit onvrede over het gebrek aan kennis van veel Nederlanders over de islam, met alle nare gevolgen (LPF, Nieuw Rechts, het gebrul van Hirsi Ali en Wilders) van dien...

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 09:16

Salamoen Aleykoem

siric een goede raad dat ik je mee wil geven. Als je islaam wilt kennen moet je ALS EERSTE kijken naar de quran en sunnah. Kijk niet gelijk van o die jongen doet dat en die moslima doet dit. Want wij zijn ook mensen en maken fouten. Je moet dan deze fout toerekenen aan de persoon zelf en niet aan zijn geloof, islaam in dit geval. En ik hoop het beste voor je,

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 09:33

Hello,

Mijn advies aan jou is bestudeer en beoordeel de Islaam onpartijdig. Schuif de veroordelende houding opzij. Lees de feiten die er verzameld zijn, daag je geweten uit, pook je ziel op om te begrijpen wat er bedoeld wordt.

Veel onderzoeken, logisch redeneren, jezelf openstellen... That's the key..

Met vriendelijke groet,

Umm `Aqeelah

(moge God jou en ons allemaal leiden, Ameen!)

Terug naar boven
Siric Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Siric Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 09:35

Hoi.

Dat doe ik ook hoor . Ik schreef immers dat ik me inhoudelijk erin wil verdiepen. Misschien dat ik met die laatste post de verkeerd indruk wekte, maar het gaat mij in eerste instantie inderdaad vooral om de Qu'ran. Die ik trouwens sowieso veel begrijpelijker vind dan de Bijbel, maar dat is een ander verhaal .

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.062 seconden.