Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

aljazeera fout bezig?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: aljazeera fout bezig?
    Geplaatst op: 23 september 2004 om 12:03
wat vinden jullie er van dat al jazeera het onthoofden van mensen op
televisie uitzendt en mag dat doorgaan
ik vind van niet dit is aanzetten tot moord en haat tegen elkaar

deze beelden van brute moord zijn gewoon op internet te vinden en hoe
stellen we ons daar tegenover want deze moorden worden gepleegd uit
naam van de islam
Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 12:38
wat is de jihad

Bid voor de genen die je vervolgen

geen kwaad met kwaad vergelden

schenk genade en vergeving aan wie er om vragen

wordt je op rechter wang geslagen keer de andere toe

Waarom?

dan doorbreek je de cirkel van geweld
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 13:59

Salaam aleikoum,

Dat wat jij beschrijft is geen jihad. Hieronder een artikel over wat jihad is binnen de islam op basis van de quraan en sunna. Vaak blijkt dat een moslim geweld moet gebruiken.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=21961&dgn=4

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Hieronder een artikel over wat jihad is binnen de islam op basis van de quraan en sunna. Vaak blijkt dat een moslim geweld moet gebruiken.
Salaam aleikoum,

Salaam aleikum,
Ik val heel erg over die dikgedrukte zin: 'moet gebruiken'. Waarom? Ik vind juist dat Moestafa het heel goed verwoordt. Enne, quran en soenna? Welke 'school' hangt dat aan? Want volgens mij is dat binnen de verschillende scholen niet zo verwoord.
Salaam happylady
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 16:43

Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh,

Ik raad iedereen aan om het boek Mensenrechten in de Islam te gaan lezen, daar zul je lezen, hoe om te gaan met krijgsgevangenen en wie gevangen gezet mogen worden. Mocht ik meer tijd hebben, dan zal ik alinea's aanhalen uit dat boek inshaAllah.

FiaminAllah

P.S Vrouwen gevangen nemen MAG NIET, dus dit zegt al veel over de manier hoe ze te werk gaan, nietwaar????

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 01:19

Salaam aleikoum,

Jihaad kan je niet ontkennen en weggummen. Lees hoofdstuk 8 en 9 van de quraan met tafseer bijvoorbeeld om te beginnen.

Er is maar 1 wetschool binnen de islaam en dat is het woord van Allah (quraan) en et woord van zijn boodschapper (hadieth). De vier imams hebben hun uiterste best gedaan om hiernaar te leven en handelen en geen van hun heeft jihaad ontkend. Binnen de islaam bestaan er geen sekten, islaam is een duidelijk pad.

Als een moslim vecht, dan vecht hij op de juiste wijze, de wijze die Allah heeft voorgeschreven. Hij doodt geen kinderen, geen vrouwen, geen onschuldigen, hij doodt zichzelf niet etc. Een moslim is verplicht om zichzelf te verdedigen en wegrennen van een slagveld is een zware zonde. Bij een verdedigende jihaad is iedereen verplicht mee te vechten. Een moslim moet dus vechten in palestina, irak, tjetsjenie etc.

We moeten altijd de quraan en hadiths volgen i.pv. 'Ik denk' en 'Volgens mij'  

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 02:19

Assalamu alaikum,

alleen lopen we soms tegen situatie's aan waar de koran en ahadith geen eenduidig antwoord op hebben. En dan komen de wetscholen, analogie en zelfstandige oordeelsvorming om de hoek kijken. Oftewel, de verschillende interpretaties die zorgen voor verschillende opvattingen en verschillende stromingen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 04:05

Salaam aleikoum,

 

In bepaalde gevallen kunnen er meningsverschillen ontstaan tussen geleerden waarbij uitgegaan wordt van de quran en sunnah. Wij volgen dan de mening met het beste bewijs, en volgen de veiligste weg (sjubuhaats vermijden). Je hebt een keus hierin en zegt Allahoe a3lam.

 

Ook in de madhabs zijn er enkele meningsverschillen die opgelost kunnen worden door naar de quraan en sunnah te kijken. We volgen de mening met het beste bewijs uit de quraan en sahieh hadiths. Dit is ook de mening van de vier imams. Zij hebben duidelijke uitspraken gedaan over het volgen van daliel en dat deze het uitgangspunt moet zijn van iedere moslim.

 

Er kunnen kleine meningsverschillen ontstaan en geen stromingen. Het is verboden om de islam in stromingen te verdelen en je naar een stroming te benoemen of bepaalde madhab.  

 

Ik zie vaak dat mensen een eigen islaam proberen cre�ren, bewijzen niet proberen te halen uit de quraan en hadieths en al helemaal niet luisteren naar islamgeleerden die het bewijs hebben geanalyseerd.

 

In dit geval ging het om jihaad. In alle vier madhabs wordt jihaad verplicht gesteld en de geleerden van islam zijn het allemaal over eens dat jihaad verplicht is.

 

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 09:23

Salaam,

in de "soennitische islam" (om onderscheid te maken tussen de soenna en bv de shi'a) is jihad gebonden aan zeer strikte regels die geschonden worden door diegenen die die mensen onthoofden en dit filmen en op internet zetten. Daar zijn de soennitische geleerden het over eens. Het gaat hier dus niet zozeer over jihad maar over moord.

Ik kan mij herinneren dat toen de lijken van de twee zonen van Saddam op de amerikaanse tv te zien waren, er een storm van protest opstak, notabene vooral vanuit salafistische hoek. Het zou haraam zijn dergelijke beelden van dode mensen te laten zien. Geldt die regel dan soms niet voor de moordenaars in Irak die zichzelf zo islamitisch verantwoord vinden, en voor Al Jazeera?

Voor wat beteft het niet mogen vernoemen naar een bepaalde stroming of madhab, dat is niet verboden omdat madhahab binnen de soenna niet als verschillende stromingen of sekten worden gezien, maar vier gelijkwaardige manieren van fiqh interpreteren. De wetscholen zijn ook niet gevormd door de vier imams, maar vernoemd naar de vier imams en uitgewerkt door honderden jaren generaties van leerlingen van leerlingen van leerlingen enz. Zelfs Albani, die door de meeste soennitische geleerden niet eens als authoriteit wordt erkend, zei dat het niet volstaat je "moslim" te noemen, maar dat je je "selefie" behoort te noemen om je te onderscheiden van de Ahl al Bida. Die uitspraak alleen al lijkt mij al bida, maar goed, daar gaat het nu niet over. Zo kan ik zeggen "ik volg de hanefitische of shafi'ietische wetschool", maar ik zeg niet "ik ben hanefiet", snap je?

Het gaat (weer) over jihaad. Zuster Imaan raad het boek "Mensenrechten in de islam" aan. Ik neem aan dat zij het boekje van Aboel A'la Maududie bedoelt? Het is inderdaad een aanrader, vooral omdat het o.a. dit onderwerp behandelt.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 10:11
En Allah weet het, natuurlijk.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 10:56
beste broeders en zusters

mag je jezelf als man of vrouw opblazen in een pizzeria of bushok in
Jeruzalem
omdat regeringen het niet eens zijn over de landsgrenzen en of het land
wel
of niet van de joden of palestijnen is.
Erg onduidelijk je vermoordt mensen die daar in de meeste gevallen hier
nauwelijks invloed op hebben.

wat maakt de islam anders als andere religies.

Mijn zus is christen geworden in een ander rubriek op dit forum meer
hierover.
Wat zij nu aan mij verteld is dat haar geloof is gebaseerd op
onvoorwaardelijke liefde van god naar de mens door het sterven van
Jezus als het offer voor alle mensen

De mensen die dit geloven en
aanvaarden zullen voor altijd bij God zijn en niet naar de hel gaan   (haar
woorden)

Dus liefde en genade geven zonder een voorwaarde te stellen aan deze
Liefde.
Ze zei als voorbeeld : Ik hou van jou om wie je bent niet om wat je doet.

Hoe moet ik hier op antwoorden?
Zij geloofd in jezus en daarom zal ze in de hemel komen.

Hoe is dat bij ons in de islam, kom ik na de dood bij ALLAH of kan ik dat
nooit zeker weten of ik daar kom?
Kan iemand mij helpen ,ik wil een goed antwoord hebben tegenover mijn
zus
Want ik wil niet twijfelen aan de grootheid van ALLAH


salaam

ps

mijn overdenking is dit.

Vrede onder de mensheid kan volgens mij alleen ontstaan als we elkaar
onvoorwaardelijk liefhebben zonder hier voorwaarden aan te stellen.

moestafa
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 11:45

Salaam aleikoum

 

Je hebt gelijk dat je niet bijv kan zeggen ik ben hanefiet, met de intentie om je te willen afsheiden van de rest.

Je zegt ook dat madhabs de sunnah  proberen uit te leggen en daarin verschillen, en dat je een bepaalde madhab helemaal kunt volgen. Ook in de punten die in sahih hadieths duidelijk anders worden uitgelegd en dit dus ongehoorzaamheid aan de profeet vrede zij met hem betekent?

 

Het uitgangspunt moet zijn de quraan en sahih hadieths. Een moslim volgt alle madhabs op de punten die in overeenstemming zijn met de sunnah. Maar als er een sahieh hadieth bestaat die duidelijk de mening van een bepaalde madhab weerlegt, dan moeten wij de sahieh hadith volgen. Het gaat immers om het volgen van onze profeet vrede zij met hem. Er zijn verschillen aanwezig die op basis van de bronnen opgelost kunnen worden.

 

Wat betreft jihaad. Een moslim doet dit op de juiste weg. Ik heb verder geen kennis over bepaalde zaken om te kunnen oordelen over bepaalde gebeurtenissen. Het ging mij vooral om het totaal ontkennen van jihaad.

 

Dat je zegt dat je de weg van de selefs volgt is geen bid3a met de intentie dat je de sahih hadiths en quraan opvolgt en toepast in je dagelijs leven.

 

En Allah weet het beste natuurlijk

 

Salaam aleikoum

Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 11:50
kun je mij dit in je eigen woorden uitleggen en vertel me wat je bedoeld

Robert
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 12:05

Salaam aleikoum Moestafa,

Heb je de artikelen al goed doorgelezen. Er staan hele belangrijke punten in die je met je zus moet bespreken.

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 12:13
is dit dan niet simpel uit te leggen dan?

allemaal engelstalig
Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 12:17
maar goed wat doen we als moslim tegen aljazeera

kijken we toch allemaal
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum

 

Je hebt gelijk dat je niet bijv kan zeggen ik ben hanefiet, met de intentie om je te willen afsheiden van de rest.

Je zegt ook dat madhabs de sunnah  proberen uit te leggen en daarin verschillen, en dat je een bepaalde madhab helemaal kunt volgen. Ook in de punten die in sahih hadieths duidelijk anders worden uitgelegd en dit dus ongehoorzaamheid aan de profeet vrede zij met hem betekent?

 

Het uitgangspunt moet zijn de quraan en sahih hadieths. Een moslim volgt alle madhabs op de punten die in overeenstemming zijn met de sunnah. Maar als er een sahieh hadieth bestaat die duidelijk de mening van een bepaalde madhab weerlegt, dan moeten wij de sahieh hadith volgen. Het gaat immers om het volgen van onze profeet vrede zij met hem. Er zijn verschillen aanwezig die op basis van de bronnen opgelost kunnen worden.

 

Wat betreft jihaad. Een moslim doet dit op de juiste weg. Ik heb verder geen kennis over bepaalde zaken om te kunnen oordelen over bepaalde gebeurtenissen. Het ging mij vooral om het totaal ontkennen van jihaad.

 

Dat je zegt dat je de weg van de selefs volgt is geen bid3a met de intentie dat je de sahih hadiths en quraan opvolgt en toepast in je dagelijs leven.

 

En Allah weet het beste natuurlijk

 

Salaam aleikoum

Assalamu alaikum,

ik ben het wel met je eens. Wat betreft dat je zegt geen kennis te hebben van bepaalde zaken mbt jihaad; deze zaken zijn betrekkelijk gemakkelijk op- en uit te zoeken, er is in de loop der eeuwen veel over gezegd en geschreven door allerlei islamitische schriftgeleerden en theologen.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 16:01

Moestafe = Robert????

Je bent door de mand gevallen.....

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 09:31

Salam Aleikum,

Of het mag weet ik niet, maar ik kan het eigelijk in de meeste gevallen wel begrijpen, nou moet je oppassen met wat je gaat zeggen.

Maar als je ziet dat meesten die dit doen, ervoor al hun familieleden zijn kwijtgeraakt, hun huizen, bezittingen, te zijn vernederd etc etc,...

Ze doen het meestal uit pure wanhoop, ik zeg niet dat het goed is, want ik weet niet eens of het uberhaupt goed is, Llah a3lem.

Maar ik leef ook heel erg met ze mee, zo ook met de onschuldigen die ze doden, want dat mag cker niet, onschuldigen ombrengen, als je vijand je smeekt hem te sparen dan dien je dat te doen, ik vind het een verwarrende situatie voor beiden.

Je gaat niet zomaar een jood doden, gewoon weg omdat ie joods is, maar je doodt wel een jood (zoals je elk iemand zou doden) die jou en/ of jouw familie om wilt brengen. En velen zien dat helaas verkeerd.

Onschuldige burgers worden vermoord, en dan zie je de israeliers die gewond naar het ziekenhuis worden gebracht, en die palestijnen worden dan aangezien als terroristen, maar wie weet wat zij ook hebben meegemaakt.

In zo'n situatie denkt men niet na en verricht dus daden die misschien wel zware gevolgen kunne veroorzaken in de toekomst voor de anderen.

Moge Allah ons allen bijstaan, amien

ma3a salama

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 09:35

En dan?

Dan ben je net als de onthoofders in Irak, of niet?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 09:43

In eerste instantie geplaatst door HOLLAND

het word dat tijd dat er een imam in nederland ontvoerd word. Ze kop eraf gesneden wordt en in de amsterdamse gracht gedumpt word.

 (Normaal zou ik 'welkom hier' zeggen, maar mijn zin is over.)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 10:00

Ik heb wel met meerdere mensen zoals jij een gesprek gevoerd, voor zover je het een gesprek kan noemen, maar de beste tip aan de anderen, is gewoon om zulke typetjes te negeren, want je bereikt er toch nix mee!

ps: en gewoonlijk begin ik altijd met salam aleikum, dat laat ik hier wel achterwege

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 10:38

In eerste instantie geplaatst door HOLLAND

daarom zijn jullie moslims ook niet 'welkom hier' in nederland

Wij moslims niet welkom in nederland? Jawel hoor, los van de duizenden (echt waar) puur-kaaskop-moslims die er zijn, waaronder ikzelf, waardoor islam hier net zo thuis hoort als bv het christendom en het jodendom, zijn moslims van iedere afkomst of nationalitieit hier welkom.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.