Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Arbeid

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Arbeid
    Geplaatst op: 02 januari 2005 om 07:55
De mens kenmerkt zich als een wezen dat sociaal is. Een wezen dat activiteit het liefs samen wil doen met andere mensen.
Wat mij nu zo vreemd is is het feit dat het meest sociale wat een mens doen kan nl Arbeid binnen de opvattingen vervreemd lijkt te raken van het begrip sociaal contact.
Een voorbeeld.
Binnen de Islam wordt het niet echt aangeraden om sociale contacten op te bouwen met niet Moslims.
Wat ik nu niet begrijp is waarom valt arbeid wat vanouds het hoogste sociale contact tussen mensen is hier dan niet onder?
Waarom mogen Moslims en Niet Moslims bv wel samen een staaf ijzer maken , maar niet samen een kop koffie drinken?
En natuurlijk ik weet ook wel dat het met die kop koffie wel goed zit :-)
Ik bedoel het maar als een voorbeeldje.
Mijn vraag is dus waarom en hoe dien je de stelling op te pakken en te begrijpen dat Moslims zich sociaal niet mogen mengen met Niet Moslims.
Dus wat is mengen ? en wat is jullie opvatting van sociaal.?
Herne


Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 07:57
ga je je bekeren als je een antwoord krijgt ?
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 08:36
Borac,
Wat is bekeren? Ik ben een Druide. en zoals ik mag zeggen een echte :-)
Moet ik me bekeren van mijn kennis van El?
Weet je Borac er zijn twee soorten van kennis.
Kennis van horen zeggen en kennis van ervaring.

Er is geloof en er is weten.
Wicce betekent weten!

Borac , anders als met andere religies proberen Druiden niet mensen te bekeren.
Dat kan zelfs niet.

Wat betreft de Islam , wanneer je Islam uitlegt als volledige toewijding aan El dan moet ik je vragen wat is het verschil?
Wanneer je zegt neen het woord van Mohamed is ook belangrijk dan moet ik je vragen Belangrijker als het woord van El in Persoon?
Voor jouw mischien wel :-) maar voor mij niet.

Wat ik je eigenlijk wil zeggen :-) Maak jezelf over Herne maar geen zorgen.




Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 08:45
AAAHH!! Wicca!!

*rent weg, springt achter bank en houdt kruis voor zich als bescherming*

Nee even serieus. Je hebt gelijk over dat bekeren, een ander kan je nooit bekeren, dat is iets tussen hem en God. (of Allah of de ehm moedergodin) Je kunt alleen maar wat vertellen of uitleggen, niet mensen overhalen ofzo. Geloof ik.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 09:52
Neen Anne niet Wicca :-) Zeker er overeenkomsten in opppervlakkigge zin, maar Wicce is niet Wicca.
Wicce is de naam van een oude rune.
Wicce is verwant met het het woord binnen het sancriet Weda
Het maakt deel uit van de oude taal die ik beter spreek als Nederlands.
Een taal die mij eigen is net zoals elke andere druide.
Maar meer wil er eigenlijk niet over kwijt want het voegt niks toe en zal niks duidelijk maken.



Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 11:27
*trilt na*

Ok, ik had zoiets al begrepen. (Neemt niet weg dat ik het niet minder gevaarlijk vind.)

Fijn om iemand hier te vinden die tegen een beetje spot kan. :)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.