Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

’dadjaal

 Post Reply Post Reply
Schrijver
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ’dadjaal
    Geplaatst op: 31 januari 2005 om 14:11

salaamaleikom wa rahmetoulah wa bareketoum

ik wil graag vragen of iemand mij inshaAllah  kan informeren over  dadjaal (eenoog)

want ik wil er graag meer over weten

salaam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 16:24

Assalamoe alykoem,

een paar Ahadith omtrent de dadjal (Anti-christ);

In een overlevering van Ahmed ibn Hicham ibn Amier Al ansarie, heeft hij gezegd; �Ik heb de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) horen zeggen: "Tussen de schepping van Adam en de Dag der Opstanding is er geen andere rampspoed die groter is dan de rampspoed van Dajjaal" Ahmad 15831

door Abie Sa'ied Al khodrie (Allah's welbehagen zij met hem) in zijn verhaal tussen hem en ibn Assayaad. Hij zei tegen Aboe Sa'ied: "Heb je de boodschapper van Allah (Allah�s' vrede en genade zij met hem) niet horen zeggen dat hij (Dajjaal) geen nageslacht zal hebben? Hij zei:"Jawel�" Moesliem 5209.

In de hadith van Fatima bint Qays (Moge Allah tevreden met haar zijn) wordt er vermeld; "Hij zal zeggen; 'Ik heb bijna toestemming om te verschijnen. Dan zal ik verschijnen en over de aarde reizen in veertig dagen, en ik zal geen plaats onbetreden laten, behalve Mekka en Medina, waar ik niet wordt toegelaten want iedere keer dat ik het zal proberen zal er een Engel zijn met een getrokken zwaard in zijn hand, die me weerhoudt van het betreden daarvan. Bij elke ingang zullen er Engelen zijn die ze verdedigen.' (Sahih Moesliem, nummer 5228)

 

Hoedhayfah (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) zei dat de Profeet (vrede zij met hem) "De Dajjaal zal slechts met een oog kunnen zien, hij zal blind zijn in zijn linker oog, en hij zal dik haar hebben. Hij zal een paradijs en een hel bij zich hebben, maar zijn paradijs zal een Hel zijn en zijn Hel zal een paradijs zijn" (Moesliem, nummer 5222)

 

Moesliem heeft ook overgeleverd dat Hoedhayfah (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) zei; "De Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zei; 'Ik weet wat de Dajjaal met zich mee zal brengen; hij zal twee stromende rivieren brengen. De ene zal er duidelijk uitzien als water en de andere zal eruit zien als een allesverwoestende brand. Als een van jullie dit ziet, laat hem dan de rivier kiezen die op het vuur lijkt, en laat hem zijn hoofd buigen om er van te drinken, want het zal koel water zijn.'" (Moeslim, no. 5223)

 

Annas Ibn maliek heeft gezegd: De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Dajjaal heeft een oog waaraan hij blind is, tussen zijn ogen is het woord KAFIER (d.w.z ongelovige) geschreven.." (Moesliem nr. 5221)

 

Al-Boekharie levert over dat Abou Sa'id al Khoedrie (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd dat de man die de Dajjaal zal noemen (zie boven) een van de beste mensen zal zijn uit het dorp van de Profeet (Vrede en zegeningen zij met hem), die naar de Dajjaal zal gaan. En hij zal tegen de Dajjaal zeggen; "Ik getuig dat jij de Dajjaal bent over wie de Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) ons verteld heeft". De Dajjaal zal tegen de mensen zeggen; "Wat denken jullie? Als ik hem doodt en hem vervolgens weer tot leven breng, zullen jullie dan nog twijfelen?" Zij zullen met "Nee!" antwoorden. Dus hij vermoordt hem, en hij wekt hem weer op uit de dood. Dan zal de gelovige man zeggen; "Bij Allah, ik ben nooit zekerder van jou geweest dan dat ik vandaag ben." De Dajjaal zal hem willen vermoorden, maar het zal hem niet worden toegestaan. (Al-Boekharie, nummer 6599)

 

bescherming tegen dadjal:

 

Moesliem heeft overgeleverd dat Aboe Hoerayrah (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd; "De Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zei; 'Wanneer iemand van jullie de Tashahhoed zegt, laat hem dan toevlucht zoeken bij Allah tegen vier dingen. Zeg; "Allaahumma ienni a'oodhoe bieka mien 'adhaabie djahannam wa mien 'adhaabie al-qabrie wa mien fitnatie l-mahyaa wa'l-mamaat wa mien sharrie fitnatie Al-maseehie Dajjaal" (O Allah, ik zoek toevlucht bij U tegen de bestraffing in van de Hel, tegen de bestraffing in het graf. tegen de testen in dit leven en bij de dood, en tegen het kwaad en de fitnah van de Dajjaal)'" (Overgeleverd door Moesliem, nummer 924)

 

In Moesliem nummer 1342 wordt er overgeleverd dat Aboe Dardaa' heeft gezegd dat de Profeet (Vrede zij met hem) heeft verteld; "Degene die de eerste tien ayat onthoudt van het begin van Soerat al Kahf, zal beschermd worden door de Dajjaal". Dit houdt in dat hij beschermd word tegen zijn Fitnah. Moesliem zegt ook dat "Shoe'bah zei dat het ging om "het einde van Al-Kahf", terwijl Hammaam zei dat het om het begin ging."

 

de dood van dadjal:

 

Moesliem (Zie nummer 5233) levert over dat Abdoellah ibn 'Omar (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd; "De Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd; 'De Dajjaal zal opdoemen in mijn Oemmah en hij zal veertig (�) blijven. Dan zal Allah zijn dienaar Jezus de zoon van Mariam, die enigszins lijkt op 'Oerwah ibn Mas'ood, en hij zal hem achtervolgen en doden'"

 

wassalamoe alykoem,

 

Abou Jabir,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 10:08

salamaleikom wa rahmetoulah we bareketoum

sjokran voor alle informatie ik zal er zeker wat aan hebben

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.