Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraag? betekenis silamitische maanden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraag? betekenis silamitische maanden
    Geplaatst op: 18 februari 2005 om 04:55

Salaam moealykum warahmatoelah broeders en zusters,

Ik wou wat vragen. Het is eigenlijk niet zo belangerijk, maar gewoon uit nieuwsgierigheid zodat het allemaal een beetje duidelijk wordt.

De vraag luid:

Wat voor betekenis hebben de islamtische maanden?

Ik weet bijv. dat de dagen van de week in het arabisch getallen zijn. Bijv. De eerste dag van de week is zondag, in het arabische is dat Ahad wat eerste betekend. Tweede fag van de week is maandag, in het arabisch is dat iethnaijin wat tweede betekend enz. enz.

Behalve vrijdag, in het arabisch betekend dat jumoe'a wat verzameling of bijeenkomen. In het engels is klinkt dat mooier en is dat volgensmij beter vertaald.(gathering). Op de jumoe'a komen veel moslims bijeen en luisteren naar de preek.

Op jumoe'a zullen ook de mensen verzameld worden voor het oordeel der dag des oordeels.

De joden hebben voor hun dagen ook getallen. Zo is zaterdag bij hun sabat wat zevende betekend, en in het arabische is zaterdag sabth.

Terwijl de dagen van de Christenen of zoals een amerikaanse pastoor het noemde:''de kafir kalander''. Hun dagen zijn vernoemd naar goden, goden die de romeinen aanbadden. Zo als zondag, op zondag baden ze de zon aan. En op maandag, baden ze tot de maan enz. enz.

De oorspronkelijk Christen de echte Christen. Christenen die door de romeine zijn afgeslacht omdat ze in een God geloofden sabat was toen voor hun zeg maar de jumoe'a voor ons nou. Maar door romeinse beinvloedingen is het zondag geworden, zondag van tegenwoordig.

Paulus was een romein en voordat hij de tot het Christendom bekeerd was, was hij een van de fanatiekste vervolger van de Christenen. En vooral door zijn beinvloedingen is de bijbel veranderd.

Dit staat allemaal in hun eigen geschiedenis documenten, die kun je gewoon op zoeken. Ik heb het van een lezing van een amerikaanse pastoor die moslim is geworden.

Dus vandaar die vraag over de islamtische maanden in de hoop dat iemand het weet en het met mij die kennis kan delen zodat ik het beter kan begrijpen.

Salaam moelaykum warahmatoelah.

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 05:10

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe beste broeder,

Hier heb ik een site waar het incha Allah duidelijk staat uitgelegd
ghair incha Allah

http://www.phys.uu.nl/~vgent/islam/islam_cal.htm#maanden

wa aleikum salam

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 06:42
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Salaam moealykum warahmatoelah broeders en zusters,

Ik wou wat vragen. Het is eigenlijk niet zo belangerijk, maar gewoon uit nieuwsgierigheid zodat het allemaal een beetje duidelijk wordt.

De vraag luid:

Wat voor betekenis hebben de islamtische maanden?

Ik weet bijv. dat de dagen van de week in het arabisch getallen zijn. Bijv. De eerste dag van de week is zondag, in het arabische is dat Ahad wat eerste betekend. Tweede fag van de week is maandag, in het arabisch is dat iethnaijin wat tweede betekend enz. enz.

Behalve vrijdag, in het arabisch betekend dat jumoe'a wat verzameling of bijeenkomen. In het engels is klinkt dat mooier en is dat volgensmij beter vertaald.(gathering). Op de jumoe'a komen veel moslims bijeen en luisteren naar de preek.

Op jumoe'a zullen ook de mensen verzameld worden voor het oordeel der dag des oordeels.

De joden hebben voor hun dagen ook getallen. Zo is zaterdag bij hun sabat wat zevende betekend, en in het arabische is zaterdag sabth.

Terwijl de dagen van de Christenen of zoals een amerikaanse pastoor het noemde:''de kafir kalander''. Hun dagen zijn vernoemd naar goden, goden die de romeinen aanbadden. Zo als zondag, op zondag baden ze de zon aan. En op maandag, baden ze tot de maan enz. enz.

De oorspronkelijk Christen de echte Christen. Christenen die door de romeine zijn afgeslacht omdat ze in een God geloofden sabat was toen voor hun zeg maar de jumoe'a voor ons nou. Maar door romeinse beinvloedingen is het zondag geworden, zondag van tegenwoordig.

Paulus was een romein en voordat hij de tot het Christendom bekeerd was, was hij een van de fanatiekste vervolger van de Christenen. En vooral door zijn beinvloedingen is de bijbel veranderd.

Dit staat allemaal in hun eigen geschiedenis documenten, die kun je gewoon op zoeken. Ik heb het van een lezing van een amerikaanse pastoor die moslim is geworden.

Dus vandaar die vraag over de islamtische maanden in de hoop dat iemand het weet en het met mij die kennis kan delen zodat ik het beter kan begrijpen.

Salaam moelaykum warahmatoelah.

Paulus was eigenlijk geen Romein maar Joods,hij had het Romeins burgerschap gekocht.Dit heeft hem waarschijnlijk in leven gehouden zodat hij God's boodschap kon blijven verkondigen.

Handelingen 22
1 Mannen broeders en vaders, hoort mijn verantwoording, die ik tegenwoordig tot u doen zal.
2 (Als zij nu hoorden, dat hij in de Hebreeuwse taal hen aansprak, hielden zij zich te meer stil. En hij zeide:)
3 Ik ben een Joods man, en te Tarsen in Cilicie geboren, opgevoed in deze stad, aan de voeten van Gamaliel onderwezen naar de bescheidenste wijze der vaderlijke wet, zijnde een ijveraar Gods, gelijkerwijs gij allen heden zijt;

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.