Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Anti Jan Mulder

 Post Reply Post Reply
Schrijver
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Anti Jan Mulder
    Geplaatst op: 14 april 2005 om 15:51

Assalaam Aleikoem,

Ik ben geen Fan v Abdelhakim en zijn site (vol met schuttingtaal en afbeeldingen astagfirallah), maar wil jullie graag dit artikel laten lezen insha'Allah.

http://www.elqalem.nl/columnisten/index.php?id=74

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 07:31

assalamoe aleikum,

Ik vind de site ook "iets" te grof, maar kon soms wel  om de spotprenten.  Waarschijnlijk zijn ze daarop terug gekomen, want ik kan ze niet meer vinden.

Bij Barend en van Dorp komt zo wie zo nooit iets zinnigs uit hun mond, dus dat programma kijkt ik ook al niet (meer)

salaam Rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
steef Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote steef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 20:27

deugt er in jou ogen miss layla nog wel iets van de nederlanders,ik denk het niet he,maar ik zal deze bende op de hoogte stellen en dit ze laten lezen,zouden ze leuk vinden dat ze van jou mogen branden in de hel.als er iemand discrimineert dan ben jij dat wel en vele met jou.er deugt van nederland helemaal niets in jullie ogen,maar jullie zijn hier allemaal wel.hoepel dan op zou ik zeggen ik zou toch niet in een land willen leven waar ik het niet naar me zin hebt hoor.en dit is niet discriminerend bedoelt,al zullen velen het wel weer zo zien,maar ik lees hier niet anders dan dat sommige het hier in nederland maar niets vinden.dit dus.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 20:57

Dit is mijn eerste en laatste reactie naar jou (Steef). Ik ga nl niet meer in discussie met de (meeste) niet-moslims. (maar dat wist je volgens mij al, allahoe alam)

Als je het onderwerp vd topic nogmaals leest dan zie je dat er ANTI-JAN MULDER staat ipv ANTI-NL-ERS. Concludeer hieruit dat je eerste zin nergens op slaat. Ik scheer nl mensen (bevolkingssoorten/groepen) niet over 1 kam, in tegendeel tot jou.

Weer merk ik dat je je bril weer niet op had als je schrijft dat ze v MIJ mogen branden id hel. (bril=grapje)

Feit nmr 1: Het artikel met deze woorden is niet door MIJ geschreven.

Feit nmr 2: Ik heb aangegeven dat ik niet voor de schuttingtaal ben, daar vallen deze woorden bij MIJ ook onder.

Ik ben hier geboren dus waarom moet ik ophoepelen. Moet Jan Mulder of Steef ook ophoepelen als ik het niet eens ben met zijn mening of geloof???

Vele v ons zullen uiteindelijk insha'Allah (als God het wil) verhuizen naar een islamitisch land. We wonen dan in een islamitische omgeving en kunnen dan beter ons geloof praktiseren. Ook is er minder confrontatie met de niet moslims en haram (verboden) zaken. Maar daar is wel oa geld voor nodig, dus tot die tijd blijven we hier en mogen we klagen over het kafir-klimaat. Vrijheid v meningsuiting toch?

Adviesje: Hou eens op met generaliseren.

Gr, Layla

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 01:49
asalaamo3alaikom     waw dat heb je heel goed gezegd maschalaah die steef toch  lees goed jongen.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 07:07
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Dit is mijn eerste en laaste reactie naar jou (Steef). Ik ga nl niet meer in discussie met de (meeste) niet-moslims. (maar dat wist je volgens mij al, allahoe alam)

Als je het onderwerp vd topic nogmaals leest dan zie je dat er ANTI-JAN MULDER staat ipv ANTI-NL-ERS. Concludeer hieruit dat je eerste zin nergens op slaat. Ik scheer nl mensen (bevolkingssoorten/groepen) niet over 1 kam, in tegendeel tot jou.

Weer merk ik dat je je bril weer niet op had als je schrijft dat ze v MIJ mogen branden id hel. (bril=grapje)

Feit nmr 1: Het artikel met deze woorden is niet door MIJ geschreven.

Feit nmr 2: Ik heb aangegeven dat ik niet voor de schuttingtaal ben, daar vallen deze woorden bij MIJ ook onder.

Ik ben hier geboren dus waarom moet ik ophgoepelen. Moet Jan Mulder of Steef ook ophoepelen als ik het niet eens ben met zijn mening of geloof???

Vele v ons zullen uiteindelijk insha'Allah (als God het wil) verhuizen naar een islamitisch land. We wonen dan in een islamitische omgeving en kunnen dan beter ons geloof praktiseren. Ook is er minder confrontatie met de niet moslims en haram (verboden) zaken. Maar daar is wel oa geld voor nodig, dus tot die tijd blijven we hier en mogen we klagen over het kafir-klimaat. Vrijheid v meningsuiting toch?

Adviesje: Hou eens op met generaliseren.

Gr, Laylahet jezelf

 Het lijkt wel.....Dat je eerst van de duivel wil profiteren om jezelf een beter bestaan te geven alvorens je je volledig wil wijden aan Allah...  (Het is een kl**te land met over het algemeen kafir mensen en daar maak ik zo lang het nodig is ff gebruik van....) Vreemd....

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 11:00
Salaam Aleikum,

Als iemand hier is geboren en hier belastinggeld heeft betaald, dan heeft hij of zij het recht om te profiteren en te blijven zolanng als ervoor gekozen wordt.
Sommige mensen blijven ook in de hoop dat het ooit beter wordt, want of je het nu toe wil geven of niet Nederland is niet echt een islamvriendelijk land. De dag dat een moslim(a) niet geweigerd wordt voor een baan op basis van zijn geloof is de dag dat de onderdrukking in nederland voorbij is.
En niemand wordt de duivel genoemd, de mensen in dit land zijn gewoon over het algemeen slecht/rascitisch ingesteld. Dat is niet de fout van deze mensen, maar van degenen die ze dit aangeleerd hebben (politiek en media). Want sinds het einde van de 2e paarse kabinet is het nederland steeds meer rascistischer en anti islamitsch geworden. Stapje voor stapje. Ook al zou 9/11 er niet zijn geweest dan zou dit klimaat er nu ook zijn. En de voorspelling is niet best aangezien de jongeren tegenwoordig bijna allemaal anti islamtisch zijn. Vandaar ook denk ik de toekomst plannen van zuster layla. Want er zit zeker weten een kleine hitlertje onder deze generatie van anti islamitische jongeren. Het is een kwestie van tijd totdat deze opstaat en stemmen gaat trekken.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 11:21
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Als iemand hier is geboren en hier belastinggeld heeft betaald, dan heeft hij of zij het recht om te profiteren en te blijven zolanng als ervoor gekozen wordt.
Sommige mensen blijven ook in de hoop dat het ooit beter wordt, want of je het nu toe wil geven of niet Nederland is niet echt een islamvriendelijk land. De dag dat een moslim(a) niet geweigerd wordt voor een baan op basis van zijn geloof is de dag dat de onderdrukking in nederland voorbij is.
En niemand wordt de duivel genoemd, de mensen in dit land zijn gewoon over het algemeen slecht/rascitisch ingesteld. Dat is niet de fout van deze mensen, maar van degenen die ze dit aangeleerd hebben (politiek en media). Want sinds het einde van de 2e paarse kabinet is het nederland steeds meer rascistischer en anti islamitsch geworden. Stapje voor stapje. Ook al zou 9/11 er niet zijn geweest dan zou dit klimaat er nu ook zijn. En de voorspelling is niet best aangezien de jongeren tegenwoordig bijna allemaal anti islamtisch zijn. Vandaar ook denk ik de toekomst plannen van zuster layla. Want er zit zeker weten een kleine hitlertje onder deze generatie van anti islamitische jongeren. Het is een kwestie van tijd totdat deze opstaat en stemmen gaat trekken.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Dat niet alle Nederlandse mensen open staan voor de Islam is een feit en dat is te betreuren.....Maar om die zelfde denkwijze zijn er ook genoeg moslims die christenen,anders gelovigen en niet gelovigen veroordelen....Zoals ik al zo vaak heb aangegeven.....Het kwaad zit tussen alle volkeren,daar kom je gewoon niet omheen en valt niet te ontkennen.Men wijst en wordt aangewezen schijnt het motto te zijn al eeuwen lang....(En dus vind je die zelfde Hitlertjes ook tussen Islamieten.) En als we dan naar Gods wens kijken slaat bijna iedereen de plank finaal mis,wederom aan alle kanten van de volkeren op aarde.Men schijnt God maar niet te willen begrijpen,terwijl zijn les eigenlijk vrij simpel is....Leef en laat leven...
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 15:21

Ik heb de uitzending niet gezien, maar de manier waarop het beschreven klinkt wel bijzonder erg en vulgair. Goed stuk..

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 15:55
Goed stuk, heel eerlijk ook. Ik zie het al echt voor me. Bah... maar waarom altijd meteen weer dat 'voor eeuwig branden in de hel'? Daar worden niet-gelovigen echt niet bang voor hoor. Het betekent niets voor ze, alleen voor gelovigen. En voor hen telt het heel zwaar. Dat iemand een ander dat kan toewensen... :/
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 15:58

Ik heb de uitzending ook niet gezien, maar hij wordt ih artikel idd heel goed beschreven.

Met het laatste ben ik het ook niet eens Anne. Moge Allah (subhnah wa ta'ala) de schrijver behoeden voor nog meer v dit soort taal.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 17:47

Assalaam Aleikoem

Mohammed Jabri Columnist elqalem.nl
was 13-4 te gast bij het trio "Barend/Van Dorp/Mulder" .

Voor 1 fragment ga naar:

http://www.rtl.nl/actueel/barendenvandorp/archief/

Waarom vergelijken ze hem met Mohammed B? Wat een onzin programma is het toch!

Wa Aleikoem Salaam

 

Terug naar boven
steef Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote steef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 17:55
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Dit is mijn eerste en laatste reactie naar jou (Steef). Ik ga nl niet meer in discussie met de (meeste) niet-moslims. (maar dat wist je volgens mij al, allahoe alam)

Als je het onderwerp vd topic nogmaals leest dan zie je dat er ANTI-JAN MULDER staat ipv ANTI-NL-ERS. Concludeer hieruit dat je eerste zin nergens op slaat. Ik scheer nl mensen (bevolkingssoorten/groepen) niet over 1 kam, in tegendeel tot jou.

Weer merk ik dat je je bril weer niet op had als je schrijft dat ze v MIJ mogen branden id hel. (bril=grapje)

Feit nmr 1: Het artikel met deze woorden is niet door MIJ geschreven.

Feit nmr 2: Ik heb aangegeven dat ik niet voor de schuttingtaal ben, daar vallen deze woorden bij MIJ ook onder.

Ik ben hier geboren dus waarom moet ik ophoepelen. Moet Jan Mulder of Steef ook ophoepelen als ik het niet eens ben met zijn mening of geloof???

Vele v ons zullen uiteindelijk insha'Allah (als God het wil) verhuizen naar een islamitisch land. We wonen dan in een islamitische omgeving en kunnen dan beter ons geloof praktiseren. Ook is er minder confrontatie met de niet moslims en haram (verboden) zaken. Maar daar is wel oa geld voor nodig, dus tot die tijd blijven we hier en mogen we klagen over het kafir-klimaat. Vrijheid v meningsuiting toch?

Adviesje: Hou eens op met generaliseren

ach dan hou je toch lekker je mond,de waarheid is hard,ik slaap er niet minder om hoor:en hier een adviesje van mij,je hoeft ook niet op te hoepelen maar wees dan toch is tevreden met wat je hebt.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 17:56
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem

Mohammed Jabri Columnist elqalem.nl
was 13-4 te gast bij het trio "Barend/Van Dorp/Mulder" .

http://www.rtl.nl/(/actueel/barendenvandorp/)/components/act ueel/barendenvandorp/1304.xml

Waarom vergelijken ze hem met Mohammed B? Wat een onzin programma is het toch!

Wa Aleikoem Salaam

 

Ik geloof niet dat ze dat nastreefde.....Ze wilde eerder zijn open mening weten aangaande zijn mening over Mohammed.B denk ik...Maar ze kwamen idd soms wat lullig uit de hoek.Meer zo van....."Waar sta jij?"

Maar Jan Mulder provoceerd wel meer in zijn texten.... 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 18:36

In eerste instantie geplaatst door steef

ach dan hou je toch lekker je mond,de waarheid is hard,ik slaap er niet minder om hoor:en hier een adviesje van mij,je hoeft ook niet op te hoepelen maar wees dan toch is tevreden met wat je hebt.

Ik dank Allah (subhnah wa ta'ala) bijna bij elke salaat (gebed) dat ik in een land als NL ben geboren ipv een derde wereld land, laat daar geen misverstanden over verstaan.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 19:15
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem

Mohammed Jabri Columnist elqalem.nl
was 13-4 te gast bij het trio "Barend/Van Dorp/Mulder" .

Voor 1 fragment ga naar:

http://www.rtl.nl/actueel/barendenvandorp/archief/

Waarom vergelijken ze hem met Mohammed B? Wat een onzin programma is het toch!

Wa Aleikoem Salaam

 

Ik heb het stukje nogmaals gekeken en ze vergelijken hem dus niet met Mohammed.B.......Want anders hadden ze niet gezegd....."Hoe komt het dat jij de andere kant bent op gegaan"

Maw dus....."Waarom ben jij een geweldloos moslim en niet radicaal"

Waarop hij min of meer antwoord geeft dat hij niet weet hoe het komt dat Mohammed.B tot deze actie is overgegaan....En dat hij in een heel andere vriendenkring is opgegroeid. En daar ligt een gedeelte van  het antwoord......Ik had ff moeite met de redactie foto's trouwens van de mensen waar hij voor schrijft... Ik kan die mensen zo niet herkennen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 19:36

En idd Barend had gelijk......Men kan de texten niet kopieeren die er staan,vreemd hoor.....Vooral als ik lees dat er ergens een text staat als uitleg van een stuk geschrift waar men geen kwaad mag spreken over broeder's maar blijkbaar wel over anders gelovigen en niet-gelovigen.Terwijl dat heelemaal niet uit het geschrift te halen valt ???? Ik vind dat maar een vreemde manier van uitleg geven....

Zoiets van....

De kleur zwart is zwart en het is niet goed dat het het zwart is.

Uitleg.....: Dit is de kleur zwart en het is niet goed..En dit is ook zwart maar het is wel goed.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 20:25

Om die uitleg van wijsheid eens aan de kaak te stellen geef ik eens een voorbeeld....

Ik begeef mij tussen broeders en er komt een man voorbij.......Ik weet dat hij ooit wat gestolen heeft en er spijt van heeft....Wat ik over hem weet is de waarheid......De man is geen broeder.....Toch weet ik dat als ik het de rest van mijn broeders vertel hem kwets als hij het hoord.....Maar jah.....Hij is geen broeder dus ik mag het.....

Maar waneer er een broeder voorbij was gekomen,had ik niets mogen zeggen ook al was het de waarheid...

Vreemd......

Nee......Ik kies liever om in bijde gevallen de man niet te kwetsen.  

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 07:45
Voor 1 fragment ga naar:

http://www.rtl.nl/actueel/barendenvandorp/archief/

Bedankt!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 09:55

Assalamu alaikum,

bij Al Qalem.nl hebben ze ook boter op hun hoofd (dwz "wat je zegt ben je zelf"), daar ze soms net zo grof, rascistisch en beledigend zijn als Theo van Gogh en net zo ongenuanceerd als Jan Mulder.

Dit stukje (over Jan Mulder) slaat echter wel de spijker op zijn kop vind ik. Ik kijk zelden naar Barend en Van Dorp vanwege de slechte interviews en de vooringenomen houding van beide heren en met name van  wormvormig aanhangsel Jan Mulder. Wat doet die man daar eigenlijk? Ik begrijp dat hij ooit gevoetbald heeft, en blijkbaar is dat voldoende reden om hem zijn commentaar op de actualiteit en de gasten te laten geven in dat programma. Wat een sukkel die vent. B&vD moeten natuurlijk zelf weten wie ze in hun programma laten meespelen, maar waarom toch die Jan Mulder? Wat is de toegevoegde waarde van die man? Maar goed, ik kijk dus gewoon niet; ik kan ook niet alle televisie promma's volgen natuurlijk.

Oh, en voor Steef, je hebt het weliswaar niet tegen mij, maar jouw bijdrage hier slaat natuurlijk nergens op he. Waarom zou iemand op moeten hoepelen of zelfs maar zijn / haar mond houden als hij / zij kritiek op iemand heeft? Koester jij dan niet de oh zo Nederlandsche Vrijheid van Meningsuiting? Ik wel, maar vrijheid van meningsuiting in Nederland heeft de betekenis van Vrijheid van Belediging gekregen, en daar ben ik op tegen. Vanzelfsprekend, zou ik zelfs willen zeggen.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 10:08

 

Koester jij dan niet de oh zo Nederlandsche Vrijheid van Meningsuiting? Ik wel, maar vrijheid van meningsuiting in Nederland heeft de betekenis van Vrijheid van Belediging gekregen, en daar ben ik op tegen. Vanzelfsprekend, zou ik zelfs willen zeggen

Daar ben ik het volledig met je eens Amier....

Terug naar boven
steef Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote steef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 17:25
tuurlijk koester ik dat ook,maar ik hoor niets anders dan dat er van nederland niets deugt dat het in zo veel andere landen zo veel beter is,en beledigen doe ik al helemaal niet hoe kom je daar nu weer bij.wat ik hier hoor zijn alleen maar beledigingen naar de nederlanders toe.en dan zeg ik op mijn beurt je hoeft hier niet te blijven hoor want ook daar ben je hier gelukkig vrij in.maar dat wordt dan weer gezien als een belediging,kijk jullie doen hier niet anders dan nederland beledigen.
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 11:34

Beste Steef,

Ik vraag me wel af wat jij eigenlijk te zoeken hebt op deze forum? Hoe ben je hier eigenlijk terecht gekomen als ik vragen mag, wat is jouw doel zeg maar? En als het jou niet bevalt hier, dan doe je gewoon lekker niet mee!

Vergeet niet dat heel veel moslims in Nederland en ook op deze forum dus gewoon bekeerde Nederlanders zijn..en dus Nederland ook gewoon hun land is! Waarom ga jij dan niet weg?

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 15:50

Is er nog ruimte om gewoon gezellig thee met elkaar te drinken of zijn de meeste leden weer eens gefrustreerd op elkaar???

Rechtvaardigheid is namelijk gevraagd in de omgang met mensen, zoals het gevraagd is bij het oordelen. De religie is gebaseerd op eerlijkheid en rechtvaardigheid. Eerlijkheid in berichtgeving en rechtvaardigheid in wetoordelen, uitspraken, handelingen en ethiek!!!

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
steef Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote steef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 16:50
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

Beste Steef,

Ik vraag me wel af wat jij eigenlijk te zoeken hebt op deze forum? Hoe ben je hier eigenlijk terecht gekomen als ik vragen mag, wat is jouw doel zeg maar? En als het jou niet bevalt hier, dan doe je gewoon lekker niet mee!

Vergeet niet dat heel veel moslims in Nederland en ook op deze forum dus gewoon bekeerde Nederlanders zijn..en dus Nederland ook gewoon hun land is! Waarom ga jij dan niet weg?

 

even voor de duidelijkheid ik ga hier voor niemand weg,laat dat even heel duidelijk zijn.en wat ik hier te zoeken hebt ook dat zijn mijn zaken,en hoe ik hier terecht ben gekomen gaat je niets aan.verder bevalt het me hier uistekend,ik lees hier dingen daar steek ik nog eens wat van op.en uit nederland weg gaan,ik zou niet weten waarom ik heb het hier naar me zin het bevalt me prima zo.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 17:25
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Is er nog ruimte om gewoon gezellig thee met elkaar te drinken of zijn de meeste leden weer eens gefrustreerd op elkaar??? Doe maar een kopje ik vind onderstaande text sterk!

>>>>> Rechtvaardigheid is namelijk gevraagd in de omgang met mensen, zoals het gevraagd is bij het oordelen. De religie is gebaseerd op eerlijkheid en rechtvaardigheid. Eerlijkheid in berichtgeving en rechtvaardigheid in wetoordelen, uitspraken, handelingen en ethiek!!! <<<<<<

Om die uitleg van wijsheid eens aan de kaak te stellen geef ik eens een voorbeeld....

Ik begeef mij tussen broeders en er komt een man voorbij.......Ik weet dat hij ooit wat gestolen heeft en er spijt van heeft....Wat ik over hem weet is de waarheid......De man is geen broeder.....Toch weet ik dat als ik het de rest van mijn broeders vertel hem kwets als hij het hoord.....Maar jah.....Hij is geen broeder dus ik mag het.....

Maar waneer er een broeder voorbij was gekomen,had ik niets mogen zeggen ook al was het de waarheid...

Vreemd......

Nee......Ik kies liever om in bijde gevallen de man niet te kwetsen.  

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 11:04

Hoi Ruud,

Broeder of geen broeder....daar waar het nodig is om iemand te corrigeren behoor je dat te doen. Hierbij wil ik zeggen dat je je doel goed in de gaten moet houden. Wil ik diegene daadwerkelijk helpen of wil ik dat anderen weten wat voor zonden hij heeft gepleegd?

Niemand is perfect, iedereen heeft wel eens spijt gehad van iets wat hij/zij heeft gedaan/gezegt etc. Vergeving is bij Allah de Verhevene en ik ben gezegend met mensen (moslim en niet-moslim) die mij corrigeren hierbij.

Mvg. Imaan

P.S. Iemand corrigeren kun je ook uit liefde doen en dat wil niet zeggen dat je daarmee diegene kwetst. Het ligt aan de positie en de band die je met diegene hebt. Van de een kun je het hebben en van de ander niet.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 12:45
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Ruud,

Broeder of geen broeder....daar waar het nodig is om iemand te corrigeren behoor je dat te doen. Hierbij wil ik zeggen dat je je doel goed in de gaten moet houden. Wil ik diegene daadwerkelijk helpen of wil ik dat anderen weten wat voor zonden hij heeft gepleegd?

Niemand is perfect, iedereen heeft wel eens spijt gehad van iets wat hij/zij heeft gedaan/gezegt etc. Vergeving is bij Allah de Verhevene en ik ben gezegend met mensen (moslim en niet-moslim) die mij corrigeren hierbij.

Mvg. Imaan

P.S. Iemand corrigeren kun je ook uit liefde doen en dat wil niet zeggen dat je daarmee diegene kwetst. Het ligt aan de positie en de band die je met diegene hebt. Van de een kun je het hebben en van de ander niet.

 

Hallo...Imaan

Het ging in dit geval over het spreken over en niet corrigeren....,in de uitleg over een gedeelte van de Koran.(Of eigenlijk een hadith) Volgens de uitleg van de text mocht men niet spreken over..... (waneer deze persoon dit als niet prettig kan ervaren) waneer het een broeder betrof,maar wel als het geen broeder betrof...In bijde gevallen kan de persoon waarover gesproken wordt dit als niet leuk ervaren.Vreemd is het dan waneer in de uitleg van de text hier toestemming in gegeven wordt,waneer in de Koran vers zelf (of hadith) daar geen enkele spraake van is.Men kopppelt een eigen intepretatie aan een perfect stuk en men veranderd hiermee de origeneele text,die niet overeenkomt met de perfectie waarin het geschreven is. De perfectie zat hem in het niet kwaad spreken over een broeder,verder niet.Waneer men die perfectie in gelijkheid tot andere doortrekt,kan men niet anders concluderen dat wat voor een broeder geldt dit ook voor een ander geldt,op basis van gelijkheid.Waar in de uitleg van de text geen enkele spraake meer van is.

En als ik dan even kort een link mag trekken........

"Wat gij niet wilt dat u geschied,doe dat ook een ander (wel of niet?)....."

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 14:04

"Wat gij niet wilt dat u geschied,doe dat ook een ander (wel of niet?)....."

Hoi Ruud,

Mag ik vragen welke overleveringen? Wat je voor jezelf wenst, wens je ook voor een ander. Ik wens voor jou, Ruud het Paradijs!

Groetjes Im.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 17:01
In eerste instantie geplaatst door Imaan

"Wat gij niet wilt dat u geschied,doe dat ook een ander (wel of niet?)....."

Hoi Ruud,

Mag ik vragen welke overleveringen? Wat je voor jezelf wenst, wens je ook voor een ander. Ik wens voor jou, Ruud het Paradijs!

Groetjes Im.

 

Assalamu alaikum,

wederom tref je mij met je levenswijsheid zuster.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.