Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Moslim worden???

 Post Reply Post Reply
Schrijver
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslim worden???
    Geplaatst op: 28 april 2005 om 12:13

Hey mensen

een tijdje geleden was ik helemaal op en top geinteresseerd naar alles wat er met de Islam te maken had. En zoals jullie misschien nog weten heb ik daar toen een gelijknamig topic over geopend. helaas is dit op een slotje uitgelopen al is de reden daarvan me nog steeds onduidelijk.

waar het om gaat is dit; de vorige keer wilde ik alles weten, maakte niet uit wat, ik moest en zou het weten, maar ik verloor het overzicht. ik heb uit het vorige topic 6punten gehaald die me zouden moeten leiden naar de kern van de Islam, dit zijn ze;

om verder te gaan op de aangegeven 6punten;

1.       Kennis van de verplichting van de 5 gebeden: Hoe ze moeten worden verricht, de voorwaarden, de tijden, en de methode van de wudhu

is deze site een goede site hierover? http://www.redouan.nl/het_gebed.htm

2.      kennis over de verplichte zakaat: de hoeveelheid en de momenten wanneer dit verplicht is.

3.      kennis van de verplichting betreffende het vasten; de voorwaarden en wat het verbreekt

4.      kennis over de pelgrimstocht oftewel de hadj, voor diegenen die hiertoe in staat zijn: wanneer ben je hiertoe in staat en de details van de �rituelen� tijdens de hadj
is deze site een goede site hierover?

http://www.taibah.nl/hadj.html

5.      kennis van alle andere individuele verplichtingen en de verboden zaken waarin iemand zich kan bevinden zoals sex buiten het huwelijk, homosexualiteit, alcohol, moord, diefstal, liegen, roddelen, verraad, laster, het verbod op een huwelijk met iemand buiten de mensen van het boek of in geval van een vrouwelijke bekeerling; het verbod op een huwelijk met ene niet-moslim enzovoorts

6.      Kennis over de noodzakelijke voorwaarden voor de geldigheid van handel, sociale handelingen, huwelijk en andere zaken waar hij vanaf moet weten

 

zoals jullie zien heb ik slechts op 2 punten een site gevonden waarbij ik graag wil weten of dit goede bronnen zijn. ook wilde ik een moskee-bezoek brengen, ik ben erheen geweest, maar deze werd verbouwd en was daarom gesloten. . . .

hopelijk willen jullie me weer helpen zoals dit de vorige keer ook is gebeurd en ik hoop ook dat ik weer veel mag leren. graag antwoorden vooral gericht op de 6punten (ben bang het overzicht weer te verliezen).

 

alvast hartelijk bedankt. groeten 1a2b3c

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 16:13

Hey 1a2b3c

sorry voor de late reactie, hopelijk zal je wat aan deze post van mij hebben, ik wil je ook vragen of het klopt dat je e-mailadres die met woord 'druk' (ben namelijk vergeten wie dat was)??!!

verder hier een paar artikelen die je kan gebruiken om die zaken waarover je vraagt beter te begrijpen:

hier de uitleg van de 5 zuilen van Islam en de 6 zuilen van imaan (geloof): De_pilaren_van_Imaan.doc

B1C_De_wijze_van_het_verrichten_van_woedoo-e.doc

Drinken_van_alcohol.doc

Het_verbod_van_varkensvlees.doc

Z2C_Roddelen.doc

De_karakter_van_de_moslim.doc

Hoe_word_je_Moslim!.doc

Hoe_vertel_je_de_omgeving_dat_je_moslim_bent.doc 

Leven_na_de_dood.doc

3ZB_Etiquettehuwelijk.doc

Het_Paradijs_en_de_Hel.doc

Het_leven_van_de_Profeet_Mohammed.doc

genoeg voor een jaar : ), als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 02:59
hi welekom terug ik hoop dat je genoeg antwoorden vind en een broeder van ons word.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 10:43

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe/Gegroet

Allereerst zou je moeten leren over de Tawhied(eenheid van Allah) en als je dat voldoende kent dan de andere zaken, gebed etc.

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/geloofsleerzien oe/kaft.html

 

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe/Gegroet

 

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 13:01

bedankt mensen, morgen heb ik nog een toets van school en daarna weer een poosje tijd om me erin te verdiepen. bedankt voor de reacties!

en abou jabir? klopt, ik ben bankdrukstang

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 04:34

salaam

ik had een vraagje, als ik moslim zou worden en zou trouwen met een moslima, kan ik dan nog wel met mijn vriendinnen omgaan? ik heb enkele goede vriendinnen maar ik hoor vaak kreten als;

haram
niet netjes
ongepast
onrespectvol
Etc.

ik wil een goede man zijn voor mijn vrouw, en ze weet dat ik veel waarde hecht aan mijn vriendenkring, maar wat zegt de Islam erover?

BVD 1a2b3c

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 05:08

Hallo.

De Islam zegt dat je niet mag omgaan met een niet-mahram. Iemand met wie je een relatie zou kunnen opbouwen. Het is dus haraam.

Waarom? Omdat dit tot een buitenechtelijke relatie en ontucht zou kunnen leiden en een plek in de Hel. Als men omgaat met andere vrouwen zal de shaytan hem ernstig influisteren om vreemd te gaan, hij zal er echt alles aan doen om een moslim de Hel in te krijgen. Je intenties kunnen anders zijn, maar de shaytan heeft vele trucjes om zijn doel te bewerksteligen.

Vreemd gaan komt vaak voor en het antwoordt waarom het gebeurde is vaak; het gebeurde gewoon. Er is veel verdriet in de sameleving hierdoor en heeft ernstige voor een huwelijk. Het verbod in de Islam is een bescherming voor jezelf, het huwelijk en het geluk van je vrouw.

Groet, 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.