Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

actualiteiten; whaha krijg nou wat

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: actualiteiten; whaha krijg nou wat
    Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 14:38

Huizen van 'theepotsekte' vernield

De Maleisische politie heeft de huizen laten vernielen van een sekte die een reusachtige theepot en een paraplu vereerde.

Cultus
De sekte had geen vergunning om landbouwgrond te gebruiken voor de reuzentheepot. Vorige week maandag al had de politie 58 leden van de sekte gearresteerd die de bizarre cultus rond de gigantische theepot hadden opgebouwd. De commune in het noordoosten van het Aziatische land lag zwaar onder vuur van de lokale moslimbevolking en de autoriteiten grepen vervolgens in.

Islam
De opgepakte sekteleden zijn tussen 20 en 60 jaar oud. Onder hen is zeker ��n vrouw uit Nieuw-Zeeland. De leden moeten zich voor een plaatselijke shariarechtbank verantwoorden, omdat ze met hun verering van een theepot ver van de leer van de islam zijn afgedwaald. De communeleden hadden zich tot de islam bekeerd.

God
De sekteleider, die beweert dat hij God is, is eerder op de vlucht geslagen en houdt zich schuil sinds boze bewoners uit de omgeving de commune hadden aangevallen. Ze staken de gigantische theepot in brand.

hahaha wat een sukkels

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 14:59
HAAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAHA
...

wannabe God vereert een theepot..
maar de duivel maakte zijn huis kapot..
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 16:00
Selam Alleykum,
,
ik nam net een slok van mijn koffie en opende deze topic,dat ging dan toch net goed...
Welke mafketel gaat er nou een theepot vereren?
nou, dat was dan 'het bericht van de dag'...
Waar halen ze het vandaan...,
Vraag me af hoe de leider of de bedenker van dit 'thee-kransje',dit voor mekaar heeft gekregen.
Wat is in hemelsnaam de agrumentering dat je een theepot gaat aanbidden?
Wa'Selam
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 16:06
Maar is het dan goed dat deze mensen in hun religie belemmerd werden?

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 16:27
Salaam

Seculiere argument zou zijn: landbouwgrond werd niet gereserveerd. Als ze dat nou wel legaal hadden gedaan.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 16:47
Er is een verschil tussen religie en een sekte, we hebben daar het woordenboek voor en ook internat�onale begr�ppen voor wat valt onder relig�e,f�losof�e,aanb�dding,sektes etc.
en toch bl�jf �k hem grapp�g v�nden

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 16:56
Ik weet het niet Remco.
Er zijn ook mensen die een hostie vereren. een koekje.
Is dat minder belachelijk dan een theepot?
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 17:10
Beste Dru�deHerne Dat is appels met peren vergelijken
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 17:20
Waarom?
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 17:43
[FONT=Verdana]Host�e-lijdend voorwerp in een chr�stel�jke ceremonie
Theepot- l�jdend onderwerp in de aanbidd�ng [/FONT]
[LOL]
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 00:37

Ik zie niet in waarom deze mensen hun eigen religie niet zouden mogen praktiseren. Zolang ze niemand kwaad doen, wat in dit geval zo is, vallen ze naar mijn mening gewoon onder de vrijheid van religie.

Vind het best wel vreemd dat zoveel mensen hier zo'n sekte belachelijk maken. Het is toch gewoon hun god recht om hun religie in te delen zoals ze dat zelf willen?

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 03:46
ik ben toch wel benieuwd waar religie ophoudt en sekte begint...wie kan
daar iets zinnigs over schrijven?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 03:52
Beste eelke,
Om een theepot en/of paraplu heen dansen/aanbidden ,gen�et enige vr�jhe�d,als je daar nou zoveel zin in hebt. (maar pak het dan slim aan)
Maar... de beste man noemt z�ch God,uhum.... (sekte)
en �k denk, dat als je eens verder gaat zoeken, je nog wel meer vind, wat voor opgetrokken wenkbrauwen gaat zorgen.En ja,een theepot aanbidden is belachel�jk, daar hoef je nog n�et eens gelov�g voor te z�jn.
En dit is geen relig�e,nogmaals,sekte,dus de vr�jhe�d van rel�g�e gaat n�et op.......Waar hebben we het over,THEEPOT.
Dan is er in je bovenkamer toch echt wat mis,als je daar aan mee doet
[FONT]
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 04:01
http://en.wikipedia.org/wiki/Sect   (sekte)
http://en.wikipedia.org/wiki/Religion (religie)

Er zullen nog wel meer bronnen zijn.
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 04:15

In eerste instantie geplaatst door Django

Beste eelke,
Om een theepot en/of paraplu heen dansen/aanbidden ,gen�et enige vr�jhe�d,als je daar nou zoveel zin in hebt. (maar pak het dan slim aan)
Maar... de beste man noemt z�ch God,uhum.... (sekte)
en �k denk, dat als je eens verder gaat zoeken, je nog wel meer vind, wat voor opgetrokken wenkbrauwen gaat zorgen.En ja,een theepot aanbidden is belachel�jk, daar hoef je nog n�et eens gelov�g voor te z�jn.
En dit is geen relig�e,nogmaals,sekte,dus de vr�jhe�d van rel�g�e gaat n�et op.......Waar hebben we het over,THEEPOT.
Dan is er in je bovenkamer toch echt wat mis,als je daar aan mee doet
[FONT]

Zolang deze mensen niemand kwaad doen, zie ik geen enkel verschil tussen hun geloof en alle andere geloven op deze aarde. Jullie aanbidden een God die je helemaal niet ziet, dan kun je ook zeggen dat er wat mis is in jullie bovenkamer. Natuurlijk vind ik een theepot ook belachelijk maar dat neemt niet weg dat deze mensen naar mijn mening het recht hebben om daarin te geloven. Verder kan iedereen zich op de wereld zich God noemen lijkt me. Zolang je er verder niemand mee lastig valt en je netjes gedraagd in het dagelijks leven zul je ook niet snel opgepakt worden.  

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 04:40

Mooi gezegt, maar gaat niet op.

Ze overtraden de lokale wet.Het is daar blijkbaar niet netjes, om een super-grote theepot neer te zetten.De lokale bevolking was er niet blij mee.

(vraag me af, of het zo netjes is in het dagelijks leven van Nederland...)

En, waar heb we het over,zou je het in nederland mogen doen?Je vergunning aanvraag bij gemeente,inschrijv�ng kvk,leuk al die regeltjes, maar we doen niemand kwaad, weet je wat? Denk eens in....Bij jouw naast de deur, aangezien je er geen probleem mee hebt.

En, met mijn bovenkamer is niets mis in het feit dat ik in God/Allah geloof,en er zijn al veel feiten ter toetsenbord gekomen,(in zoveel discussies) dat God/Allah er is,(daar hoef je hem niet voor te zien)... zo hebben we onze wereld-religies.En, ik blijf erbij, dit is geen religie.

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 04:44
Het is gewoon een sekte. Ze waren moslims staat er. Nou, vertel mij waar er in de Koran of Soenna zoiets staat over een theepot.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 05:21
In eerste instantie geplaatst door Django

Mooi gezegt, maar gaat niet op.

Ze overtraden de lokale wet.Het is daar blijkbaar niet netjes, om een super-grote theepot neer te zetten.De lokale bevolking was er niet blij mee.

Mee eens, het afbreken is ook niet waar ik me over verbaas. Waar ik me over verbaas is dat veel mensen geen respect hebben voor het geloof van een ander. En dat terwijl het wel voor de islam wordt geeist.

In eerste instantie geplaatst door Django

(vraag me af, of het zo netjes is in het dagelijks leven van Nederland...)

En, waar heb we het over,zou je het in nederland mogen doen?Je vergunning aanvraag bij gemeente,inschrijv�ng kvk,leuk al die regeltjes, maar we doen niemand kwaad, weet je wat? Denk eens in....Bij jouw naast de deur, aangezien je er geen probleem mee hebt.

Och, ik zit er niet echt op te wachten, maar ik heb er ook geen problemen mee. De mormonen zijn ook zo'n clubje die een tempel hebben gebouwd in Zoetermeer. Dat gaat ook allemaal prima.

In eerste instantie geplaatst door Django

En, met mijn bovenkamer is niets mis in het feit dat ik in God/Allah geloof,en er zijn al veel feiten ter toetsenbord gekomen,(in zoveel discussies) dat God/Allah er is,(daar hoef je hem niet voor te zien)... zo hebben we onze wereld-religies.En, ik blijf erbij, dit is geen religie.

En met welk recht denk je die mensen hun religie te kunnen ontzeggen. Volgens mij is een religie en religie zodra een club mensen dat vind. Ik zie niet in waarom iemand anders daar een oordeel over kan vellen.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 05:22

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Het is gewoon een sekte. Ze waren moslims staat er. Nou, vertel mij waar er in de Koran of Soenna zoiets staat over een theepot.

Ze WAREN moslim, nu niet meer, dus wat heeft de koran er mee te maken.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 05:44

Het is gewoon een sekte. Ze waren moslims staat er. Nou, vertel mij waar er in de Koran of Soenna zoiets staat over een theepot

hahaha mischien staat dat ook in de boran of de doran, hahaha

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 05:52

Selam,

Nou, deze planeet is groot,ja,toch? Verschillende landen,verschillende overheden.Dit heeft niks te maken met Islam,principe kwestie,daar gaat dat niet, het had denk ik ook niet gewerkt in China.

Ze overtraden de regels van overhe�d,klaar, simpel.Als ze nou een theepot in hun woonkamer zetten, kraa�t er ook geen haan naar.

En dat van Zoetermeer, is niet zo verbijsterend,een tempel, dat is nog wat anders dan een theepot en paraplu.Dit is een Sekte,door een man opgericht d�e z�chzelf God noemt,internat�onaal is dit iets wat niet door de beugel kan, dat zien we in vele landen, waar sektes zich oprichten, met verlossers en voortrekkers die z�ch God noemen.9 van de 10 sektes hebben een heel du�stere kant.

Maar goed wij hebben een men�ng versch�l, j�j noemt het relig�e, �k sekte.

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 05:55

Waar halen ze het vandaan...,
Vraag me af hoe de leider of de bedenker van dit 'thee-kransje',dit voor mekaar heeft gekregen.
Wat is in hemelsnaam de agrumentering dat je een theepot gaat aanbidden?

volgends mij hebben zete lang naar de film aladin gekeken, ze dachten dat wanneer ze er om heen gingen dansen er een geest uitr kwam die hun wensen laat uitkomen....

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 05:55
In eerste instantie geplaatst door malikah

Het is gewoon een sekte. Ze waren moslims staat er. Nou, vertel mij waar er in de Koran of Soenna zoiets staat over een theepot

hahaha mischien staat dat ook in de boran of de doran, hahaha


nee de theeporan of de parapluran, de wannabe god is naar het bos gevlucht, zijn volgelingen heten boslims.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 05:56
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 05:58
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.