Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Alleen maar woorden, letters...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Edward Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Edward Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Alleen maar woorden, letters...
    Geplaatst op: 07 november 2005 om 02:45

Alleen maar woorden, letters, vlekken in de geest.....

Een forum is een virtuele gemeenschap, een beeld van het dagelijkse leven.

Er is maar ��n ding in het leven dat werkelijk telt: in vrede samenleven. Een wens die de mens al vanaf zijn ontwaken koestert. Wat we vergeten zijn is dat we in werkelijkheid ��N zijn uit ��N bron voortkomen en ook weer naar ��N bron terugkeren.

We zijn vergeten dat dit leven een test is. De ultieme test om te leren met elkaar door ��n deur te gaan. Het leven werpt daarvoor veel obstakels op. Hebzucht, jaloezie, onbegrip, zinnelijke driften, gebrek aan hoop, gebrek aan geloof, gebrek aan liefde en niet te vergeten EGO, de gedachte dat je iets anders bent dan al die andere mensen.

Op een forum hebben we niet meer dan beelden, symbolen, niets dat tastbaar is, enkel en alleen dat wat bestaat in de geest. Het zijn allemaal woorden, wat letters op papier. Maar we kunnen mensen er om haten, we kunnen mensen er om ter dood veroordelen (zie Rushdie).

Als alleen al dit, deze woorden, letters, vlekken in onze geest, ons verhinderen samen te leven, hoe moet het dan in het dagelijkse leven? Al wordt maar ��n iemand de deur gewezen in het rijk van de mensen, dan nog steeds zakken we allemaal voor die ultieme test en zullen we het zogenaamde rijk van god, een "duizendjarig" rijk van vrede, niet betreden.

God, dat ben jezelf. Geloof in god is geloof in jezelf. Want hoe kan je in een ander geloven als je niet gelooft in jezelf. En als je niet gelooft in de ander hoe kan je dan ooit in vrede samenleven. We hebben allemaal de keus. Het is werkelijk zo dat wie de wereld wil verbeteren bij zichzelf moet beginnen. Geloof in jezelf, vergeef jezelf. Zie de goede intentie die in je zit en weet dat elk ander die ook bezit.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 08:45

Eduard, je bent een waar gelovige.

salaam.

Terug naar boven
gaia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gaia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 11:34

Mooi gezegt.

Maar of dit ons (de mensheid) ook zal lukken, vraag ik me sterk af.

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 12:19
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Eduard, je bent een waar gelovige.Zo, zo peter jij kan dus kijken in de "harten'' van de mens? Vorm van Shirk a oe''dzoe billah, la hawla la quata illa billah!

salaam.

Shalom

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 12:31
hmm,met sommige dingen ben ik het ermee eens zoals dat we in vrede moeten samenleven,dat we gemaakt zijn door Allah en dat we ernaar terugkeren. maar dat we zelf ons eigen god zijn is onzin. het woord God betekent niet alleen regeren over .... het heeft verschillende betekenissen.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 12:37

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

hmm,met sommige dingen ben ik het ermee eens zoals dat we in vrede moeten samenleven,dat we gemaakt zijn door Allah en dat we ernaar terugkeren. maar dat we zelf ons eigen god zijn is onzin. het woord God betekent niet alleen regeren over .... het heeft verschillende betekenissen.

SALLEM ALLEIKOUM AGHIE

God kan je meer van maken en het kan zowel mannelijk als vrouwelijk namelijk: God, Goden, Godin. ALLAH IS 1 KAN JE NIET MEER VAN MAKEN, LA ILAHA ILLE LAH WAHDAHOE LA SHARIKALAH!  VOOR ONS MOSLIMS IS HET BETER OM ALLAH TE ZEGGEN INPLAATS VAN GOD.

ALLEIKOUM SALLEM

Terug naar boven
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 13:01

In eerste instantie geplaatst door Edward


Er is maar ��n ding in het leven dat werkelijk telt: in vrede samenleven.

[...]

God, dat ben jezelf. Geloof in god is geloof in jezelf. Want hoe kan je in een ander geloven als je niet gelooft in jezelf.

2 uitspraken;
- er is maar 1 ding dat werkelijk telt, Allah subhana wa ta'ala dienen en Zijn weg volgen

- God ben je zelf? "Of zijn zij uit niets geschapen, of zijn zij (zelf) de scheppers? Of hebben zij de hemelen en de aarde geschapen? Zelfs zij zijn er niet van overtuigd. Of bevinden zich bij hen de schatten van jouw Heer, of hebben zij de heerschappij?"

Soera At-Thoer:35-37

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 13:19
Ik ben geschapen naar Gods evenbeeld.
Terug naar boven
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 13:27
geniet ervan:)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 13:39
Dank je, jij ook.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 00:41

Ik vind het een goed stuk, alleen ben ik het niet eens met de eerste twee zinnen uit de laatste alinea. En dat er maar ��n werkelijk belangrijk ding in het leven is, in vrede samenleven, hangt van je definitie van vrede af. Zo geloof ik in vrede door overgave aan de Ene, niet in vrede door militaire interventie en verraad.

Wassalaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 05:27
In eerste instantie geplaatst door Amier

Ik vind het een goed stuk, alleen ben ik het niet eens met de eerste twee zinnen uit de laatste alinea. En dat er maar ��n werkelijk belangrijk ding in het leven is, in vrede samenleven, hangt van je definitie van vrede af. Zo geloof ik in vrede door overgave aan de Ene, niet in vrede door militaire interventie en verraad.

Wassalaam.

Selam Alleykum,

Broeder Amier was me voor, maar sluit me bij hem aan;qua opmerking en aanmerking.

Wa'Selam 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 11:38

Ik ga akkoord met het hele artikel.

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 20:11
Ik denk dat de God zoals die wordt voorgesteld in de afgelopen twee duizend jaar zal worden geoordeeld en te lict gevonden zal worden.
Jaldaboath (de god die zogenaamd geschapen heeft) zal veroordeeld worden!
et maakt niet uit onder welke naam hij zich tracht te verbergen.
Hij zal vernietigd worden.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 21:59
Maken we dan een nieuwe?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.074 seconden.