Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

AIDS (uw mening)

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: Krijgt AIDS te veel media-aandacht, ten koste van dodelijkere ziektes?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
4 [33.33%]
8 [66.67%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: AIDS (uw mening)
    Geplaatst op: 04 december 2005 om 15:13
Vind jij ook dat AIDS veel te veel media aandacht krijgt, terwijl een derde van de wereldbevolking sterft aan bijvoorbeeld tbc en malaria? Mensen wijzen op de gevaren van seksueel overdraagbare aandoeningen is belangrijk, maar zijn er geen andere prioriteiten die gesteld kunnen worden?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 15:18
Nee, maar de rest moet er meer krijgen.  Belangrijk aan HIV in tegenstelling tot malaria en TBC is trouwens dat het nog steeds niet te genezen valt.  TBC en malaria zijn vooral een armoede-probleem, en er dient dus in de eerste plaats aandacht te komen voor die armoede.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 15:45

asalaamo3alaikom sobhanallah jammer  dat ik niet kan

vertalen had al ieder dat bericht geplaatst maar niemand

 begreep het

maar sheik zandani  hooge geleerde  wie kent hem nou niet

 

heeft   medicijn uitgevonden tegen het ziekte aids.

voor broeders en zusters die arabich kunnen naar al-jazeera 

en daar het nieuws lezen .

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 15:58
Ik heb nee gekozen. Ik vind dat TBC en malaria en andere ziektes en armoede, meer aandacht moeten krijgen, deze krijgen te weinig aandacht.

Aids is een nieuwe ziekte die niet goed wordt begrepen door de meeste mensen. De ziekte heeft simpele oorzaken en dat kan je makkelijk oplossen door te stoppen met inmoraliteit. Het is alleen moelijk op te lossen, vanwege menselijke begeerten, zoals ook armoede dat is.

Islaam is dus de oplossing natuurlijk voor beide problemen.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 16:05
Salaam Aleikum,

Ik vind dat een ziekte als kanker voorrang zou moeten krijgen. Deze mensen hebben het iig niet zelf veroorzaakt. Aids is ook heel erg, en ik heb medelijden met de mensen die het hebben. Maar het is te voorkomen...
Wat mij betreft mag kanker wat vaker in het nieuws komen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 16:05
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 16:07

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik vind dat een ziekte als kanker voorrang zou moeten krijgen. Deze mensen hebben het iig niet zelf veroorzaakt. Aids is ook heel erg, en ik heb medelijden met de mensen die het hebben. Maar het is te voorkomen...
Wat mij betreft mag kanker wat vaker in het nieuws komen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Wist je dat de voornaamste risico-factor van kanker roken is?  En dat kies je toch nog steeds zelf...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 16:09
Salaam Aleikum,

Ik wou nog plaatsen sommige vormen van kanker mogen wat mij betreft op eenzelfde wijze behandeld worden als aids....
Just forgot.

Zou je een hersentumor ook kunnen voorkomen, of leukemie?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 16:12

Asalama alykoum warahmatoe allahie wabarakatoe

Klopt deze Sheikh is mashallah oegtie maar bij al jazeera site staat dat hij een medicijn heeft uitgevonden tegen aids? subhanallah ik ga het bekijken

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 16:15

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik wou nog plaatsen sommige vormen van kanker mogen wat mij betreft op eenzelfde wijze behandeld worden als aids....
Just forgot.

Zou je een hersentumor ook kunnen voorkomen, of leukemie?

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Je kan niet bij een specifieke persoon een specifieke vorm van kanker uitleggen.  kanker is een proces van veel oorzaken en mutaties.  Wat echter wel kan, is beoordelen in hoeverre een bepaalde factor (hier roken) meespeelt bij de kanker-populatie in het algemeen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 16:17

asalaamo3alaikom broeder aboe bakr  als je het vind

  zou jij het  misschien  willen vertalen   als je arabich kan ??

moge allah je belonnen

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 01:55
Voor wat meer info, stel ik voor dat je hier eens gaat neuzen: http://www.who.int/topics/hiv_infections/en/
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.082 seconden.