Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

tegenstrijdigheden in de Koran

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: tegenstrijdigheden in de Koran
    Geplaatst op: 05 maart 2006 om 12:32
ben ik er helemaal mee eens dat Batle zich veel moeite getroost zijn
geloof te verdedigen/promoten. Maar z'n argumenten zijn lang niet altijd
steekhoudend en een heel zwak punt blijft toch wel dat hij de bijbel nooit
gelezen heeft en er zelfs meer kritiek op heeft dan Allah, die toch Djajdah
opdroeg de bijbel te lezen en er naar te leven.

een ander zwak punt van de moslimbroeders blijft het op de man spelen
op het beledigende af (zoals bij Druide en Vradig) als er een argument
langs komt dat aantoont dat de Koran helemaal niet zo foutloos blijkt als
dat er zo hard geroepen wordt. Dat harde roepen en dat op de man
spelen is een zwaktebod van de eerste orde.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 14:45

ik voel me totaal niet beledigd hoor. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat batle zich beledigd zou kunnen voelen. En over de bijbel lezen: als je je hele leven is geleerd dat het is een pure vervalsing is dan ga je het niet serieus nemen.

Eerder hebben we het gehad over Noach, de zondvloed en de ark etc.
ik hier een voorbeeld van wat de koran zegt en wat de bijbel zegt:

Een voorbeeld:
11:44. En er werd gezegd: " O, aarde, slok op uw water en o, hemel, houd op (met regenen)." En het water werd tot zakken gebracht en het gebod was vervuld. En de Ark kwam op (de berg) Al-Djoedie te rusten. En er werd gezegd: "Vervloekt zij het onrechtvaardige volk."

Genesis
8:4

4 Op de zeventiende dag van de zevende maand liep de ark vast op het Araratgebergte.

http://www.freewebs.com/islamiway/noah.htm

Batle, in de koran staat dat de ark op Al-Djoedie (de ICCN vertaling zegt Dj�edy, wat hetzelfde is) is geland en in de bijbel op Ararat. Zelf geloof je dat de ark in Ararat gevonden is, toch? Wat het niet tijd de bijbel serieus te nemen?

Lezers van dit forum, Jezus is de ENIGE weg tot redding, hij alleen geeft zekerheid op eeuwig leven. Het is niet "ik zie wel wat God's wil is, insAllah", NEE!, het is God's wil dat jullie gered worden en Jezus is DE weg. Mohammed's graf bevind zich weliswaar nog steeds in Saoedi-Arabi�, waar moslims nog steeds heengaan om te rouwen, maar het graf van Jezus is leeg.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 15:28
Jezus is de enige redding zeg je, waarom kon jezus volgens jullie zichzelf niet redden.
Volgens mensenwoorden in de bijbel wordt gesugereerd dat jezus zei: Lima  shabaghtani? Dat zijn blasfemische woorden die niet eens van een profeet kunnen zijn en ook nog eens van hulpeloosheid en verbazing spreken.

Waarom heeft God hulp nodig van een Engel bij de kruisiging, als God de Allergrootste is met de meeste kracht. Waarom moet een Engel God versterken?

Aoedoe bi Allah voor deze gedachten, het is inderdaad een valse weg en een groot onrecht tegenover Allah.

Moge Allah je leiden vradig. Moslims gaan niet naar Arabi� om te rouwen, wij nidden rechtstreeks tot God de Allerhoogste en hij heeftb geen intermediair nodig om onze gebeden te verhoren.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 15:54

battle for peace,het is goed om te zien hoe je je inzet voor de islam,je komt steeds met zinvolle teksten,geen leugens,en je basseert je steeds op de koran. dit moest ik ff zeggen.subhanallah.

Wallahie broeder, wij doen niks meer dan het in praktijk brengen van onze boek, zoveel we kunnen Insha'Allah. Allah zegt in Suratul Asr, dat de mensheid verloren is, allemaal zijn ze verloren behalve degenen die geloven, die goede werken doen, en elkaar tot de waarheid [Islam] en geduld aansporen. Dus wie niet aanspoort tot de waarheid is verloren, daarom is dawa verplicht op elke moslim, zoals de profeet zei bij zijn afscheidspreek.

Koran 41:33.
En wie spreekt een beter woord dan hij die mensen tot God uitnodigt en goede werken doet en zegt, 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims?'

Maar z'n argumenten zijn lang niet altijd, steekhoudend en een heel zwak punt blijft toch wel dat hij de bijbel nooit, gelezen heeft en er zelfs meer kritiek op heeft dan Allah, die toch Djajdah, opdroeg de bijbel te lezen en er naar te leven.

Argumenten zwak? hehe dan waarom geeft niemand antwoord? Ik heb zowat honderd vragen gesteld, niemand zegt wat. OK, laten we kijken of je antwoordt, en of deze vraag krachtig is of zwak. Jezus zei in Markus 16:17 en 18, dat wie gif drinkt, het hem niet zal deren als hij maar in Jezus gelooft. Dus probeer het even, als je Christen bent. Ik heb genoeg Christenen ontmoet weet je, ook in de kerk, niemand durft het. Waarom? Was die belofte verkeerd of zijn jullie geen Christenen? En je komt steeds met dat Allah Johannes beveelde om de boek te volgen, maar je begrijpt niet dat de boek toen goed was en niet verdraaid en dat Paulus honderd jaar later, zichzelf heilig verklaarde en dingen verdraaide.

Batle, in de koran staat dat de ark op Al-Djoedie (de ICCN vertaling zegt Dj�edy, wat hetzelfde is) is geland en in de bijbel op Ararat. Zelf geloof je dat de ark in Ararat gevonden is, toch? Wat het niet tijd de bijbel serieus te nemen?

Als ik zeg, 'Een meteor viel op Nederland' en iemand anders zegt, 'Een meteor viel op Amsterdam' dan kan je toch niet zeggen, dat 1 van de 2 verkeerd zit? Je moet niet denken dat alles in de Bijbel verkeerd is, bijvoorbeeld over de locatie van die ark, dat kan door God geopenbaard zijn. Maar waar staat, dat jullie Goden zijn en God spijt krijgt en slaapt en moe wordt enz, daar geloven wij niet in. Wij geloven in alles wat door God is geopenbaard.

Koran 2:136. Zeg, 'Wij geloven in God en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons'.

Lezers van dit forum, Jezus is de ENIGE weg tot redding, hij alleen geeft zekerheid op eeuwig leven. Het is niet "ik zie wel wat God's wil is, insAllah", NEE!, het is God's wil dat jullie gered worden en Jezus is DE weg. Mohammed's graf bevind zich weliswaar nog steeds in Saoedi-Arabi�, waar moslims nog steeds heengaan om te rouwen, maar het graf van Jezus is leeg.

Wat heeft Mohammads graf hiermee te maken? Hoevelen profeten stierven er voor hem? Dit is jullie zwakte weet je, laten we niet beginnen over de tegenstrijdigheden over de graf van Jezus, want de ene boek zegt, dat de steen verplaatst was en andere zegt, dat een engel het verplaatste, de ene boek zegt dat er 2 engelen binnen zaten en de ander boek zegt, dat er 1 jongen binnen zat, de ene boek zegt dat Maria alleen ging, de ander boek zegt met z'n vieren gingen ze daarheen etc. We hebben het over graven, dus omdat Mohammad's graf daar is, kan hij geen profeet zijn? Ik zeg weer tegen jou, de bijbel spreekt in Hebr�en 7:2 over een man, die geen vader of moeder heeft, geen begin of een einde heeft, is hij groter dan Jezus? Wie was hij? Waar is die man nu? haha waar is hij? Ergens in New York mischien?

Jezus is de enige redding zeg je, waarom kon jezus volgens jullie zichzelf niet redden. Volgens mensenwoorden in de bijbel wordt gesugereerd dat jezus zei: Lima shabaghtani? Dat zijn blasfemische woorden die niet eens van een profeet kunnen zijn en ook nog eens van hulpeloosheid en verbazing spreken.

Hun zijn raar man, ze zeggen hij kwam voor ons sterven. Stel je voor, iemand komt voor ons sterven, de zoon van God nog wel, dan gaat hij wegrennen van de Joden en gaat die janken op de kruis. Was dat niet waarvoor hij kwam? Waarom zei hij, 'Mijn God, Mijn God, waarom heb je mij verlaten?' Was hij verlaten? Was hij niet 1 met God? Waarom zei hij, 'Mijn God, Mijn God?' Als hij God was zou hij zeggen, 'O Ik, O Ik' Toch? Ach broeder, deze raadsels he, niemand volgt het dan degene die geen leiding wilt volgen. Ze willen niet weet je, wij kunnen niks doen. Zij moeten eerst hun harten aanpassen voordat Allah ze leiding schenkt. Wie niet wilt, voor hem kan je bergen verschuiven en hij zal je voor tovenaar houden. Kijk hoe duidelijk het is, Islam schijnt zoals de dag en al die andere wegen zijn zoals de nacht, en toch kiezen zij voor de donkere wegen, dat komt omdat ze Shajtan als vriend namen en hij laat hun alles schoon zien.

Koran 2:6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.
7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 15:58
In eerste instantie geplaatst door vradig

ik voel me totaal niet beledigd hoor. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat batle zich beledigd zou kunnen voelen. En over de bijbel lezen: als je je hele leven is geleerd dat het is een pure vervalsing is dan ga je het niet serieus nemen.

Eerder hebben we het gehad over Noach, de zondvloed en de ark etc.
ik hier een voorbeeld van wat de koran zegt en wat de bijbel zegt:

Een voorbeeld:
11:44. En er werd gezegd: " O, aarde, slok op uw water en o, hemel, houd op (met regenen)." En het water werd tot zakken gebracht en het gebod was vervuld. En de Ark kwam op (de berg) Al-Djoedie te rusten. En er werd gezegd: "Vervloekt zij het onrechtvaardige volk."

54:13. En Wij droegen hem op iets, bestaande uit planken en spijkers.
54:14. Het dreef onder Onze ogen voort als een beloning voor hem, die verworpen was.
54:15. En Wij lieten dit achter als teken. Is er iemand die er lering uit trekt?

11:44. En er werd gezegd: " O, aarde, slok op uw water en o, hemel, houd op (met regenen)." En het water werd tot zakken gebracht en het gebod was vervuld. En de Ark kwam op (de berg) Al-Djoedie te rusten. En er werd gezegd: "Vervloekt zij het onrechtvaardige volk."

Al-Djoedi is Ararat.



Genesis
8:4

4 Op de zeventiende dag van de zevende maand liep de ark vast op het Araratgebergte.

http://www.freewebs.com/islamiway/noah.htm

Batle, in de koran staat dat de ark op Al-Djoedie (de ICCN vertaling zegt Dj�edy, wat hetzelfde is) is geland en in de bijbel op Ararat. Zelf geloof je dat de ark in Ararat gevonden is, toch? Wat het niet tijd de bijbel serieus te nemen?

Lezers van dit forum, Jezus is de ENIGE weg tot redding, hij alleen geeft zekerheid op eeuwig leven. Het is niet "ik zie wel wat God's wil is, insAllah", NEE!, het is God's wil dat jullie gered worden en Jezus is DE weg. Mohammed's graf bevind zich weliswaar nog steeds in Saoedi-Arabi�, waar moslims nog steeds heengaan om te rouwen, maar het graf van Jezus is leeg.

Christelijke propaganda, we kennen al de Heldere Katholiek maar deze is nieuw.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 16:17
In eerste instantie geplaatst door Batle

Argumenten zwak? hehe dan waarom geeft niemand
antwoord? Ik heb zowat honderd vragen gesteld, niemand zegt wat. OK,
laten we kijken of je antwoordt, en of deze vraag krachtig is of zwak.
Jezus zei in Markus 16:17 en 18, dat wie gif drinkt, het hem niet zal
deren als hij maar in Jezus gelooft. Dus probeer het even, als je Christen
bent. Ik heb genoeg Christenen ontmoet weet je, ook in de kerk, niemand
durft het. Waarom? Was die belofte verkeerd of zijn jullie geen
Christenen? En je komt steeds met dat Allah Johannes beveelde om de
boek te volgen, maar je begrijpt niet dat de boek toen goed was en niet
verdraaid en dat Paulus honderd jaar later, zichzelf heilig verklaarde en
dingen verdraaide.


Jezus zei dit niet om er een soort stuntje van te maken, maar voor het
geval dat men zou pogen die discipelen te vergiftigen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 16:21
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


Jezus is de enige redding zeg je, waarom kon jezus volgens jullie zichzelf
niet redden.
Volgens mensenwoorden in de bijbel wordt gesugereerd dat jezus zei:
Lima� shabaghtani? Dat zijn blasfemische woorden die niet eens van
een profeet kunnen zijn en ook nog eens van hulpeloosheid en verbazing
spreken.

Waarom heeft God hulp nodig van een Engel bij de kruisiging, als God de
Allergrootste is met de meeste kracht. Waarom moet een Engel God
versterken?

Aoedoe bi Allah voor deze gedachten, het is inderdaad een valse weg en
een groot onrecht tegenover Allah.

Moge Allah je leiden vradig. Moslims gaan niet naar Arabi� om te
rouwen, wij nidden rechtstreeks tot God de Allerhoogste en hij heeftb
geen intermediair nodig om onze gebeden te verhoren.


3abd,
Jezus, de zoon van God, heeft de zonden en de verlatenheid van de
mensheid, ook van jou, op zich genomen. Hij nam de plaats in van
degene die van God verlaten is. Vandaar die woorden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 02:29
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Jezus is de enige redding zeg je, waarom kon jezus volgens jullie zichzelf niet redden.
Volgens mensenwoorden in de bijbel wordt gesugereerd dat jezus zei: Lima  shabaghtani? Dat zijn blasfemische woorden die niet eens van een profeet kunnen zijn en ook nog eens van hulpeloosheid en verbazing spreken.

Waarom heeft God hulp nodig van een Engel bij de kruisiging, als God de Allergrootste is met de meeste kracht. Waarom moet een Engel God versterken?

Aoedoe bi Allah voor deze gedachten, het is inderdaad een valse weg en een groot onrecht tegenover Allah.

Moge Allah je leiden vradig. Moslims gaan niet naar Arabi� om te rouwen, wij nidden rechtstreeks tot God de Allerhoogste en hij heeftb geen intermediair nodig om onze gebeden te verhoren.



Ik denk dat je dit bedoeld:
39 De voorbijgangers keken hoofdschuddend toe en dreven de spot met hem: 40 �Jij was toch de man die de tempel kon afbreken en in drie dagen weer opbouwen? Als je de Zoon van God bent, red jezelf dan maar en kom van dat kruis af!� 41 Ook de hogepriesters, de schriftgeleerden en de oudsten maakten zulke spottende opmerkingen: 42 �Anderen heeft hij gered, maar zichzelf redden kan hij niet. Hij is toch koning van Isra�l, laat hij dan nu van het kruis afkomen, dan zullen we in hem geloven. 43 Hij heeft zijn vertrouwen in God gesteld, laat die hem nu dan redden, als hij hem tenminste goedgezind is. Hij heeft immers gezegd: �Ik ben de Zoon van God.�� 44 Precies zo beschimpten hem de misdadigers die samen met hem gekruisigd waren.
45 Rond het middaguur viel er duisternis over het hele land, die drie uur aanhield. 46 Aan het einde daarvan, in het negende uur, gaf Jezus een schreeuw en riep luid: Eli, Eli, lema sabachtani? Dat wil zeggen: �Mijn God, mijn God, waarom hebt u mij verlaten?� 47 Toen de omstanders dat hoorden, zeiden enkelen van hen: �Hij roept om Elia!�
Matthe�s 27
http://www.biblija.net/biblija.cgi?set=10&lang=nl&po s=1&qall=1&idq=19&idp0=19&m=%4D%61%74%20%32% 37&hl=%4D%61%74%20%32%37%2C%34%36

Jezus heeft zichzelf verlaagd. Hij deed alleen wat de Vader hem opdroeg. Hij kon niks zonder zijn Vader: �Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets uit zichzelf doen, hij kan alleen doen wat hij de Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier.
Johannes 5:19-47
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+5%2C19-47&id18= 1&pos=1&set=10&lang=nl

Hij die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast, 7 maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens. 8 En als mens verschenen, heeft hij zich vernederd en werd gehoorzaam tot in de dood � de dood aan het kruis. 9 Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat, 10 opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde, 11 en elke tong zal belijden: �Jezus Christus is Heer,� tot eer van God, de Vader.
Filippenzen 2
http://www.biblija.net/biblija.cgi?set=10&lang=nl&po s=1&qall=0&idq=19&idp0=19&m=%46%69%6C%20%32& amp;hl=%46%69%6C%20%32%2C%36
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 05:45
Battle, je hebt mij nog niet echt overuigd.
Nu een weinig over andere tegenstrijdigheden.
Deze tegenstrijdigheden zijn eigenlijk eerder inconseqenties.
Bv de Koran claimt Allah als de God van abraham en Mozes.
Verder worden zeker de geschriften van Mozes erkent.
Maar een van de eerste inconseqeunties is bv dat de naam Jahweh niet voorkomt in de Koran terwijl volgens Mozes dit de eeuwige naam van God zou zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat voor Jahweh/Allah een eeuwigheid niet langer is dan een 1500 jaar:-) Wat voor Mozes een uitersts belangrijke en meest heilige naam was komt in de Koran zelfs niet ter sprake als een toespeling.
Verder is het natuurlijk erg vreemd dat men in het oude Israel niks wist van het heiligdom in arabie wat zo belangrijk voor Allah schijnt te zijn.
Ik ben geen Jood noch een Christen noch een Moslim.
Maar het is mij wel duidelijk dat we hier over twee geheel verschillende tradities spreken en ik kan de claim van de Koran als vervolg of aanvulling van de bijbelse geschriften dan ook niet  serieus nemen.
Daarvoor verschillen ze veel te veel.
Andere niet te overbruggen verschillen zijn de vele oude maangod symbolen zoals de maan met ster , de rondgang te Mekka , de belangrijkheid van de vaste maand van nieuwe maan tot nieuwe maan, etc. Deze gebruiken zouden stuk voor stuk in het oude Israel met de dood bestraft worden omdat het de Joden van mozes verboden was zich met de heidense gebruiken van de hun omringende landen in te laten.
Het is op zijn minst erg vreemd dat Jahweh wederom na zeggens een jaar of 1500 daar totaal verschillen over zou gaan denken.
Soortgelijke inconsequenties vind je natuurlijk in het Christendom ook.
Maar we hebben het nu over de Koran.



Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 10:13

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Battle, je hebt mij nog niet echt overuigd.
Nu een weinig over andere tegenstrijdigheden.
Deze tegenstrijdigheden zijn eigenlijk eerder inconseqenties.
Bv de Koran claimt Allah als de God van abraham en Mozes.
Verder worden zeker de geschriften van Mozes erkent.
Maar een van de eerste inconseqeunties is bv dat de naam Jahweh niet voorkomt in de Koran terwijl volgens Mozes dit de eeuwige naam van God zou zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat voor Jahweh/Allah een eeuwigheid niet langer is dan een 1500 jaar:-) Wat voor Mozes een uitersts belangrijke en meest heilige naam was komt in de Koran zelfs niet ter sprake als een toespeling.
Verder is het natuurlijk erg vreemd dat men in het oude Israel niks wist van het heiligdom in arabie wat zo belangrijk voor Allah schijnt te zijn.
Ik ben geen Jood noch een Christen noch een Moslim.
Maar het is mij wel duidelijk dat we hier over twee geheel verschillende tradities spreken en ik kan de claim van de Koran als vervolg of aanvulling van de bijbelse geschriften dan ook niet  serieus nemen.
Daarvoor verschillen ze veel te veel.
Andere niet te overbruggen verschillen zijn de vele oude maangod symbolen zoals de maan met ster , de rondgang te Mekka , de belangrijkheid van de vaste maand van nieuwe maan tot nieuwe maan, etc. Deze gebruiken zouden stuk voor stuk in het oude Israel met de dood bestraft worden omdat het de Joden van mozes verboden was zich met de heidense gebruiken van de hun omringende landen in te laten.
Het is op zijn minst erg vreemd dat Jahweh wederom na zeggens een jaar of 1500 daar totaal verschillen over zou gaan denken.
Soortgelijke inconsequenties vind je natuurlijk in het Christendom ook.
Maar we hebben het nu over de Koran.



Zoals je weet geloven wij dat de Thora deels is gewijzigd, De thora zegt ook het volgende:

Moed Kattan 17a: If a Jew is tempted to do evil he should go to a city where he is not known and do the evil there.

Erubin 21b. Whosoever disobeys the rabbis deserves death and will be punished by being boiled in hot excrement in hell

Sanhedrin 57a . When a Jew murders a gentile ("Cuthean"), there will be no death penalty. What a Jew steals from a gentile he may keep.

Baba Kamma 37b. The gentiles are outside the protection of the law and God has "exposed their money to Israel."

Baba Kamma 113a. Jews may use lies ("subterfuges") to circumvent a Gentile.

Yebamoth 98a. All gentile children are animals.

Abodah Zarah 36b. Gentile girls are in a state of niddah (filth) from birth.

Abodah Zarah 22a-22b . Gentiles prefer sex with cows

Dit klopt allemaal niet echt. Dus vandaar dat de wet die Mozes bracht verschilt met die van Mohammed, omdat de wet van Mozes verandert is

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 12:02
Murat, sorry, maar je haalt de dingen door elkaar. Dit zijn geen teksten
uit de Torah. Het zijn stukjes uit de Talmud, als ze al niet vervalst zijn.
De Talmud daar is niets heiligs aan. Het is een samenraapsel van allerlei
bedenksels van rabbi's en daar weer de commentaren op. Sommige zijn
goed en mooi, andere minder. Te vergelijken met de Hadith. De ahadith is
ook niet de Koran. er zijn goede en minder goede hadithverzen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 12:07
Nomaals Murat; het Boek dat Allah noemt in soera 19 en dat Djadjah
moest bestuderen en naleven is hetzelfde als wat Mozes (Torah) en de
profeten (Tenach) schreven. en hetzelfde als het Oude Testament zoals
we dat nu kennen. Als het zo veranderd was, dan zou Allah toch niet die
opdracht gegeven hebben aan Djadjah? Of weet jij het beter dan Allah?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 13:20
Het gaat hier inderdaad om de Tawraat (Torah) het boek dat is geopenbaard aan Moesa (Mozes) (aleyhi assalaam).

Post, moslims zeggen ook dat er ware gelovigen van onder de Kinderen van Isra�l waren, trouw aan de boodschap van Allah. Zoals in hoofdstuk 2 staat: "Voorwaar, de mensen die hebben geloofd, en degenen die het jodendom beleden (hadoo-werkwoord) en de Nasara en de Sabi�rs, die hebben geloofd in Allah en goede werken hebben verricht, voor hen is de beloning bij hun Heer, en zij zullen niet bang zijn en zij zullen niet treuren" (eigen vertaling)

Maar wij geloven ook dat er Joden waren die het boek hebben veranderd. Dit staat touwens ook in het Nieuwe Testament over de schriftgeleerden,  "de valse pen der schriftgeleerden" staat er. Zij hebben de boodschap van Isa (aleyhi assalaam) en Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) verworpen en zeiden dat Allah geen boodschapper stuurde, terwijl zij heel goed wisten hoe het zat.

Het is vreemd om te zien hoe een jood spreekt over de komst van massiach, terwijl zij eerder profeten probeerden te vermoorden. De Dajjaal zal hun massiach zijn, de valse massiach die zal verschijnen in de eindtijd.

(Het is jahja (aleyhi assalaam), zonder de d)


Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 14:09

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Murat, sorry, maar je haalt de dingen door elkaar. Dit zijn geen teksten
uit de Torah. Het zijn stukjes uit de Talmud, als ze al niet vervalst zijn.
De Talmud daar is niets heiligs aan. Het is een samenraapsel van allerlei
bedenksels van rabbi's en daar weer de commentaren op. Sommige zijn
goed en mooi, andere minder. Te vergelijken met de Hadith. De ahadith is
ook niet de Koran. er zijn goede en minder goede hadithverzen.

Ja je hebt gelijk mijn excuses ervoor

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 16:30
3abd, het kan me ontgaan zijn, maar waar staat in het nieuwe testament
iets over de valse pen der schriftgeleerden? Ik meen dat dat in het oude
testament staat:
Jeremia�8,8
Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des
HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der
schriftgeleerden.

Zo lees ik dus dat die valse pen tevergeefs is; hun geschrijf is
hooguit in de Talmud gekomen. als het oude testament vervalst zou zijn
zou het van de vervalsers wel erg dom geweest zijn deze tekst te laten
staan...

Interessant is in dit verband dit woord dat de profeet Jeremia doorgaf:
12 En de HEERE zeide tot mij: Gij hebt w�l gezien;
want Ik zal wakker zijn over Mijn woord, om dat te doen.

Met dit woord wordt mede ook het woord van de bijbelse profetie�n
bedoeld.

En nogmaals, 3abd, ik doe een beroep op je logisch vermogen. Zou het
oude testament, de Tenach, vervalst zijn, dan zou God toch niet aan Jahja
de opdracht geven deze vervalste Tenach te bestuderen en na te leven?
We weten welke Tenach Jahja gelezen moet hebben van de opgravingen
van Qumran. Dezelfde als die van Mozes en dezelfde die we nu kennen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 16:59
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Murat, sorry, maar je haalt de
dingen door elkaar. Dit zijn geen teksten uit de Torah. Het zijn stukjes uit
de Talmud, als ze al niet vervalst zijn. De Talmud daar is niets heiligs aan.
Het is een samenraapsel van allerlei bedenksels van rabbi's en daar weer
de commentaren op. Sommige zijn goed en mooi, andere minder. Te
vergelijken met de Hadith. De ahadith is ook niet de Koran. er zijn goede
en minder goede hadithverzen.


Ja je hebt gelijk mijn excuses ervoor



ach, ik heb het ook wel eens een enkel keertje mis met de koran
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 08:12
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

3abd, het kan me ontgaan zijn, maar waar staat in het nieuwe testament
iets over de valse pen der schriftgeleerden? Ik meen dat dat in het oude
testament staat:
Jeremia 8,8
Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des
HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der
schriftgeleerden.

Zo lees ik dus dat die valse pen tevergeefs is; hun geschrijf is
hooguit in de Talmud gekomen. als het oude testament vervalst zou zijn
zou het van de vervalsers wel erg dom geweest zijn deze tekst te laten
staan...

Interessant is in dit verband dit woord dat de profeet Jeremia doorgaf:
12 En de HEERE zeide tot mij: Gij hebt w�l gezien;
want Ik zal wakker zijn over Mijn woord, om dat te doen.

Met dit woord wordt mede ook het woord van de bijbelse profetie�n
bedoeld.

En nogmaals, 3abd, ik doe een beroep op je logisch vermogen. Zou het
oude testament, de Tenach, vervalst zijn, dan zou God toch niet aan Jahja
de opdracht geven deze vervalste Tenach te bestuderen en na te leven?
We weten welke Tenach Jahja gelezen moet hebben van de opgravingen
van Qumran. Dezelfde als die van Mozes en dezelfde die we nu kennen.

Wat doe je moeilijk man ? Heeft Profeet Mohammed gelijk of niet over de bijbel dacht het wel en dat terwijl hij niet kon lezen of schrijven.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 09:06
En Murat al een stukje dichterbij met het onderzoeken?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 13:27
In eerste instantie geplaatst door Murat

103. Derhalve besloot hij hem uit het land te verwijderen; doch Wij deden hem en die met hem waren allen tezamen verdrinken.

40. Daarom grepen Wij hem en zijn scharen en wierpen hen midden in de zee. Zie dan hoe slecht het einde der boosdoeners was

Dit gaat over zijn periode toen de Farao nog leefde.

51. En Pharao riep tot zijn volk: "O, mijn volk! Behoort het koninkrijk van Egypte niet aan mij toe? En stromen deze rivieren niet op mijn bevel? Kunt, gij dat niet inzien?

52. Of ben ik niet beter dan deze onaanzienlijke man die zich nauwelijks kan uitdrukken?

53. Waarom zijn hem dan geen armbanden van goud geschonken of komen engelen niet in processie met hem?"

54. Zo maakte hij zijn volk tot dwazen en zij gehoorzaamden hem. Zij waren inderdaad een overtredend volk.

55. Toen zij Ons vertoornden, straften Wij hen en verdronken hen allen.

 

 

 

Kon je niks beters verzinnen ?

 

OVER DE AARDE:

54. Voorzeker, uw Heer is God, Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep; daarna zette Hij Zich op deTroon neer. Hij doet de nacht de dag bedekken, die hem snel opvolgt. De zon en de maan en de sterren zijn door Zijn gebod in dienst gesteld. Voorwaar, van Hem is de schepping en het gebod. Gezegend is God, de Heer der Werelden.

3. Voorwaar, God is uw Heer, Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep, en Hij zette Zich op de troon, alles regelend. Er is geen bemiddelaar, dan met Zijn goedkeuring. Dit is God, uw Heer, aanbidt Hem daarom. Wil je dan geen lering trekken?

7. En Hij is het, Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep en Zijn troon rustte op water, opdat Hij u moge beproeven wiens gedrag het beste is. En indien gij (Profeet) zegt: "Voorzeker, gij zult na de dood worden opgewekt," zullen de ongelovigen zeggen: "Dit is niets dan een zuiver bedrog."

59. Hij, Die de hemelen en de aarde en alles wat er tussen is, in zes dagen schiep, zette Zich dan op de Troon. Hij is de Barmhartige. Vraag dus iemand die meer over Hem weet.

9:9T/M 12

9. Zij verkopen de tekenen van God voor een geringe prijs en keren (mensen) van Zijn weg af. Slecht is inderdaad hetgeen zij doen.

10. Zij nemen geen band van verwantschap of verbond betreffende een gelovige in acht, en zij zijn overtreders.

11. Maar als zij berouw tonen en het gebed houden en de Zakaat betalen worden zij uw broeders in het geloof. Wij leggen de tekenen uit aan een volk dat wil begrijpen.

12. Maar indien zij na hun verbond hun eden breken en uw godsdienst smaden, bestrijdt dan de leiders van het ongeloof - waarlijk, hun eden zijn niets - opdat zij mogen ophouden.

WAAR ZIE JIJ 8 DAGEN STAAN ?

OVER DE PROFEET MOHAMMED;

162. Zeg: "Mijn gebed en mijn offer, mijn leven en mijn dood zijn gewijd aan God, de Heer der Werelden."

163. "Hij heeft geen gelijken. Zo is mij bevolen en ik ben de eerste der Moslims."

 

 132. En hetzelfde legde Abraham aan zijn zonen op en Jacob deed desgelijks, zeggende: "O mijn zonen, God heeft waarlijk dit geloof voor u verkozen, sterft daarom niet, tenzij je een Moslim bent."

Moslim betekent: iemand die zich overgeeft aan allah. Maar soms betekent het ook een aanhanger van de Islam.


Dag Murat waar zie ik 8 dagen staan? In Suras 7:54, 10:3, 11:7,
En verder wanneer het woord Moslim de ene keer dit en de andere keer weer iets anders beteke
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 14:06

Jezus zei dit niet om er een soort stuntje van te maken, maar voor het geval dat men zou pogen die discipelen te vergiftigen.

Markus 16:17. Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen, in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen.
18. Met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.

We maken er geen stuntje van, dit is een teken van het Christen zijn. Daarmee herken je een ware gelovige volgens de bovenstaande verzen. Als je werkelijk gelooft, dan drink het. Als je doodgaat, moet je mij niet de schuld geven a.u.b hehe. Ten tweede, als er iemand onder jullie is die zieken kan genezen, dan laat hem meekomen naar een ziekenhuis. Als hij een iemand geneest zal heel het ziekenhuis in het Christendom geloven. Waarom gaat hij niet? En andere verzen zeggen dat ze zelfs grotere wonderen dan Jezus zullen doen, dus doden opwekken enz. Wie kan het? Het is geen stunt, het is bewijzen dat je een beetje geloof hebt in hem.

Battle, je hebt mij nog niet echt overuigd. Nu een weinig over andere tegenstrijdigheden. Deze tegenstrijdigheden zijn eigenlijk eerder inconseqenties. Bv de Koran claimt Allah als de God van abraham en Mozes. Verder worden zeker de geschriften van Mozes erkent. Maar een van de eerste inconseqeunties is bv dat de naam Jahweh niet voorkomt in de Koran terwijl volgens Mozes dit de eeuwige naam van God zou zijn. Het kan natuurlijk zijn dat voor Jahweh/Allah een eeuwigheid niet langer is dan een 1500 jaar:-) Wat voor Mozes een uitersts belangrijke en meest heilige naam was komt in de Koran zelfs niet ter sprake als een toespeling. Verder is het natuurlijk erg vreemd dat men in het oude Israel niks wist van het heiligdom in arabie wat zo belangrijk voor Allah schijnt te zijn. Ik ben geen Jood noch een Christen noch een Moslim. Maar het is mij wel duidelijk dat we hier over twee geheel verschillende tradities spreken en ik kan de claim van de Koran als vervolg of aanvulling van de bijbelse geschriften dan ook niet serieus nemen. Daarvoor verschillen ze veel te veel. Andere niet te overbruggen verschillen zijn de vele oude maangod symbolen zoals de maan met ster , de rondgang te Mekka , de belangrijkheid van de vaste maand van nieuwe maan tot nieuwe maan, etc. Deze gebruiken zouden stuk voor stuk in het oude Israel met de dood bestraft worden omdat het de Joden van mozes verboden was zich met de heidense gebruiken van de hun omringende landen in te laten. Het is op zijn minst erg vreemd dat Jahweh wederom na zeggens een jaar of 1500 daar totaal verschillen over zou gaan denken. Soortgelijke inconsequenties vind je natuurlijk in het Christendom ook. Maar we hebben het nu over de Koran.



Onze God is ��n, zelfs Christenen zeggen dat hierboven en op deze link:
http://www.albushra.org/varia/allah.htm

Het woord Allah staat in elke Arabish Bijbel en het woord bestond al voordat profeet Mohammad werd gestuurd. Dat de bijbel zegt dat Yahweh zijn eeuwige naam zal zijn, wilt niet zeggen dat het zo is. Dat ligt aan de bijbel, wij geloven niet in de hele bijbel. Wat van God komt, daar geloven wij in. Wat mensen schreven, waarom moeten wij het geloven? In Islam bestaan geen heidense gebruiken, onthou deze stukje goed. De maan en ster, zijn een paar jaar geleden bedacht mischien. De profeet Mohammad heeft het niet neergezet, ook niet de Sahaba.

Wie de Maan aanbidt, heeft ongeloof gepleegd aan de Qur'an en de Sunnah. De Hadith's verbieden het en de Qur'an verbiedt het zie Qur'an 41:37. Dat is ��n en ten tweede, wie de Kaba aanbidt is ook ongelovig. Zo simpel is dat, hij is geen Moslim want hij heeft iets naast Allah aanbeden, dat is Shirk. We bidden richting de Kaba, omdat we een ��nheid willen vormen. Een simpele vraag, hoe kan iemand die de kaba aanbidt op de kaba staan en oproep tot het gebed geven? Dat deden we vroeger. Dat ik je niet overtuigd heb, ligt mischien aan u. Als je de dingen opnieuw naleest of navraagt, zal je het snappen Insha'Allaah.


Nomaals Murat; het Boek dat Allah noemt in soera 19 en dat Djadjah moest bestuderen en naleven is hetzelfde als wat Mozes (Torah) en de profeten (Tenach) schreven. en hetzelfde als het Oude Testament zoals we dat nu kennen. Als het zo veranderd was, dan zou Allah toch niet die opdracht gegeven hebben aan Djadjah? Of weet jij het beter dan Allah?

Tijdens het leven van Johannes was de Bijbel niet verdraaid, mensen verdraaiden het na hem. Allah zegt ook tegen jullie, 'Oordeel met wat God heeft geopenbaard'. Dan kan je toch niet zeggen, 'Als wij het veranderd hebben, hoe kunnen we oordelen?' Allah zei niet, 'Oordeel met wat paulus heeft geopenbaard' Hij zei berecht met wat Allah heeft geopenbaard. De bijbel is mischien wel ergens vandaag, maar jullie verbergen het zoals Allah zegt in de Qur'an.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 12:49
vorige week is er nog iemand met krukken onze kerk naar binnen gelopen en na gebed kon hij zonder krukken naar buiten lopen!! Dus Jezus leeft en geneest vandaag de dag nog steeds
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 13:23
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Een leuk website-je http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/contra/by_name.h tml

Speciaal die van 'can allah have a son?' is wel leuk, en herinnert aan vele eindeloze discussies tussen moslims en christenen hier...



Het vers herrinert zeker aan de eindeloze discussie, maar niet hoe jij het nu bekijkt.

In de tekst staat "geschapen", verder is de vertalling ook niet volledig, want er komt nog een stukje waarin staat "Heilig is HIj" als refutatie van de bewering van  het hebben van een zoon en ook "Hij is Allah, de Ene, de Overweldiger"

Christenen zeggen "begotten son" ofwel "verwekt", Allah zegt dat Hij verheven en Heilig is voor het hebben van een zoon, er zijn alleen schepselen die Hem aanbidden en lofprijzen.

Geen twijfel of scepticisme hierzo


Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 13:26

Een leuk website-je http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/contra/by_name.h tml Speciaal die van 'can allah have a son?' is wel leuk, en herinnert aan vele eindeloze discussies tussen moslims en christenen hier...

Haha Kimmie, je kent mij toch? Ik kreeg een keer een link van tien meter, allemaal verdraaide teksten en neppe Hadith's. Voordat ik dat alles beantwoord heb daar is mijn snor tien meter, baard dertig meter, kleren gescheurd, rug krom, hoofd kaal hahaha. Ik daag jou en iedereen die hier aan de Qur'an twijfelt, om de beste 'Tegenstrijdigheid' daar uit te zoeken en hier te plaatsen. Ik laat mijn broertje antwoorden haha niet ik, mijn broertje. Zelfs hij kan het zelfs uitleggen Insha'Allaah. Kijk hier deze mensen hebben niet meer dan 22 zogenaamde fouten ontdekt, en kijk naar de lijst van de bijbel. Dus kies maar een voor een uit en wij antwoorden, ik kan niet alles antwoorden nu.

Vrige week is er nog iemand met krukken onze kerk naar binnen gelopen en na gebed kon hij zonder krukken naar buiten lopen!! Dus Jezus leeft en geneest vandaag de dag nog steeds

Johannes 5:30. Ik (Jezus) kan van Mijzelven niets doen.

Jezus, vrede zij met hem, kon niks doen zelf, niks. Alles wat hij deed kwam door God.

Handelingen 2:22. Gij Israelietische mannen, hoort deze woorden, Jezus den Nazarener, een Man van God, onder ulieden betoond door krachten, en wonderen, en tekenen, die God door Hem gedaan heeft, in het midden van u, gelijk ook gijzelven weet;

Hij was dus een man, en God deed alles door hem, zoals Islam leert. Dus hoe kan hij nou iemand in jou kerk genezen? God is de genezer, Hij heeft hem genezen, als hij is genezen. Zoals het spreken in 'Tongen' wat tongen? Kom, ik spreek pashto, ik daag u als Christen uit en u kunt ook al uw priesters bij elkaar roepen, en vraag ze wat, 'Kalie' is in Pashto. Simpelste woord in mijn taal, en als Christen moet je dat kunnen volgens de Bijbel. Wat betreft de mensen die in zogenaamde geheime talen met elkaar praten, zij spreken de talen die ze al kennen. Dit is allemaal propaganda weet je, er is niks dat uw geloof steunt. Dus hoe komt het dat u nog Christen bent?

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 14:27

Dat klopt. Alles wat hij deed was door de kracht van de Heilige Geest. Hij begon zijn ongeveer 3,5 jarige bediening (zo kort dus) met de doop door Johannes. Daarvoor was hij een timmerman. Zie onder andere Johannes 1:29-34.

Jezus is niet de Zoon van God omdat hij geboren is door God en Maria, maar hij IS de zoon van God altijd al geweest, Hij was voor ons en zal er altijd zijn. Hij is inderdaad verwekt door een mens, zie ook Psalm 2 daar gaat het over de 'gezalfde' van God, God geeft zijn zoon alle volken in bezit en iedereen zal hem dienen.

Jezus heeft zijn gelijkheid aan God afgelegd toen hij op aarde was voordat hij aan het kruis ging. Zie Filippenzen 2:6-11: Hij die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast, maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens. En als mens verschenen, heeft hij zich vernederd en werd gehoorzaam tot in de dood - de dood aan het kruis. Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat, opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde, elke tong zal belijden: Jezus Christus is Heer, tot eer van God, de Vader

Dus als christenen voor iemand bidden is het alleen in die naam en in het geloof in Jezus waardoor mensen genezen, zoals het voorbeeld heden ten dage, omdat Jezus de Heer is. Net zoals alleen in zijn naam en in het geloof in zijn naam redding te vinden is.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 14:46
soubhanallah, ze blijven doorhameren
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 15:36

Gehoorzaamt iedereen aan Allah? Ja, iedereen: 30:26 http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/30/index.htm Unto Him belongeth whosoever is in the heavens and the earth. All are obedient unto Him. Nee, niet iedereen: 2:34 http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/2/index.htm We said unto the angels: Prostrate yourselves before Adam, they fell prostrate, all save Iblis. He demurred through pride, and so became a disbeliever.

Dit vers kan je op veel manieren bekijken. Ten eerste moet je begrijpen dat zelfs jij een dienaar bent van God. Ten tweede alles in de hemelen en op de aarde die geen wil heeft, (Bomen, dieren, bergen, zon, maan, je lichaam etc) zijn allemaal gehoorzaam aan God, allemaal moslims. Elke cell in de hemelen en op de aarde is gehoorzaam aan God, elke cell is een soldaat van God, alles gehoorzaamt Hem. Of jij nou wilt ofniet, je lichaam is moslim, het gehoorzaamt God. God heeft jou hart bevolen om bloed te pompen, het gehoorzaamt, God heeft je ogen gegeven om ermee te zien en je kan zien etc. De mens en de Jinn hebben een keuze gekregen om God te gehoorzamen ofniet. Als God wilt dat je sterft, je sterft, dus je bent gehoorzaam.

Ook al willen ze niet gehoorzamen, als God iets niet wilt, dan kunnen jullie geen stap naar voren zetten, dus zelfs jullie zijn aan Hem gehoorzaam. Alles gehoorzaamt Zijn bevel, ken jij iets dat tegen Zijn bevel in kan gaan? Zelfs de zon, durft niet uit zijn baan te lopen, dan wie zijn de mensen en satan?
Ook al willen ze Hem niet aanbidden, ze zijn Hem gehoorzaam in dingen die Hij wilt, en de dingen waar Hij hun een keuze gaf, daarmee kunnen ze ongehoorzamen. Maar dat ongehoorzaamheid komt juist door gehoorzaamheid aan Allah.

Als je Hem niet zou gehoorzamen, zou je Hem nooit kunnen ongehoorzamen, want Hij moet eerst toestemming geven, voordat jullie kunnen ongehoorzamen. Dus jullie gehoorzamen zelfs in jullie ongehoorzaamheid, want alles gehoorzaamt Allah, de Heer der Werelden. Kortom, het is God's wil dat jullie Hem ongehoorzamen, als Hij niet wou, dan zouden jullie niet kunnen ongehoorzamen. Dus zelfs jullie zijn gehoorzaam op deze manier.

Koran 10:37. En deze Koran kon door niemand buiten God worden voortgebracht. Integendeel, hij is de vervulling van wat er voor was en is een uiteenzetting van de Wet door de Heer der Werelden, daaraan is geen twijfel.

En Allah weet het beste

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 17:51
Salaam aleikoum

Mooi uitgelegd broeder battle, a7sant, subhana Allah, Baraka Allahu fiek

In Hoofdstuk 3 staat ook het volgende vers:

Zouden zij een andere Godsdienst dan die van Allah zoeken , terwijl degenen  die er in de hemelen  en op de aarde  zijn zich gewillig en ongewillig aan Hem hebben overgegeven? En tot Hem worden zij teruggekeerd.

En in Hoofdstuk 43:

En als jij hun vraagt wie hen geschapen heeft, dan zullen zij zeker zeggen, "Allah" Waarom worden zij dan belogen?

En in Hoofdstuk 16-48/16-49:

Zien zij dan niet de dingen die Allah geschapen heeft, hoe hun schaduwen zich naar rechts en links wenden, terwijl zij zich voor Allah neerwerpen en nederig zijn?

En voor Allah werpt alles van de levende wezens in de hemelen en alles op de aarde zich neer, en (ook) de Engelen, en zij zijn niet hoogmoedig.


En in Hoofdstuk 13-15":

En voor ALlah werpt zich neer wat zich in de hemelen en op de aarde bevindt, gewillig of ongewillig, en ook hun schaduwen (onderwerpen zich) in de ochtend en in de avond.

En in 7-172:

En gedenkt toen jouw Heer het nageslacht van de Kinderen van Adam uit hun lendenen nam, en hen deed getuigen over zichzelf (en Hij zei) Ben ik niet jullie Heer? Zij zeiden: "Jazeker, dat getuigen wij." Opdat jullie op de dag van de Opstanding niet zullen zeggen: "Wij waren hieromtrent achtelozen."



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.