Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

’Witte Huis neemt christenen in de maling

 Post Reply Post Reply
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ’Witte Huis neemt christenen in de maling
    Geplaatst op: 15 oktober 2006 om 06:57
'Witte Huis neemt christenen in de maling' Afdrukken E-mail
14 oktober 2006
WASHINGTON (ANP) - In het openbaar dweept de Amerikaanse president George Bush met de conservatieve evangelische christenen om stemmen te trekken. Maar achter hun rug worden zij door medewerkers van het Witte Huis regelmatig in de maling genomen en betiteld als 'gek' of 'belachelijk'.

Dit schrijft David Kuo in zijn boek Tempting Faith. Hij werkte enige tijd op het Witte Huis als nummer 2 van het Office of Faith-Based Initiatives (Bureau voor op Geloof Gebaseerde Initiatieven), een door Bush in het leven geroepen nieuwe afdeling.

Volgens Kuo worden de christenen alleen maar gebruikt. De programma's voor het geloof moeten zo min mogelijk kosten. Achter gesloten deuren toonde Bush geen belangstelling voor steunmaatregelen voor christelijke liefdadigheidsprojecten voor de armen, die hij in het openbaar zelf had voorgesteld, aldus het tv-station MSNBC vrijdag. Het boek komt maandag in de handel.

Bron: Trouw
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2006 om 11:49
Begint Bush dan toch nog verstandig te worden op zijn oude dag?
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2006 om 13:05
Verstandig?

Hij liegt en manipuleert tegen zijn eigen electoraat. Christenen welteverstaan, het hadden net zo goed Moslims kunnen wezen. Dit laat het vunzige karakter zien van de macht. Verstandig zou ik het niet noemen. Ik denk dat je, je niet helemaal realiseert wat dit eigenlijk betekent.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2006 om 13:27

Natuurlijk wel Assur :-)

Nietemin vind ik het verstandig dat een politici zich niet laat leiden door een godsdienst.

Maar dat Bush de zaak belazerde dat is denk ik niet echt nieuws.

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2006 om 13:33
Ik begrijp wat je bedoelt, Balkenende laat zich echter ook leiden door godsdienst.
En zo zijn er zoveel politici in binnen en buitenland die zich laten leiden door godsdienst. Dus in dat opzicht gebeurt het al volop.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2006 om 13:54

In eerste instantie geplaatst door Assur

Ik begrijp wat je bedoelt, Balkenende laat zich echter ook leiden door godsdienst.
En zo zijn er zoveel politici in binnen en buitenland die zich laten leiden door godsdienst. Dus in dat opzicht gebeurt het al volop.

En allemaal zijn het huichelaars.

Dat roep ik hard!

De meeste religieuze mensen hebben een kenmerk. Ze huichelen. ze verzaken de principes waarin zij zeggen te geloven.

Duizenden smoesjes kenmerken hun. Het zijn loosers!!

Loosers omdat geen enkel van hen het paradijs bereiken zal wat ze begeren.

Huichelaars bereiken niet het paradijs.Nooit!!

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2006 om 00:56
Zo zou ik het niet willen stellen!


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2006 om 01:58
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Assur

Ik begrijp wat je bedoelt, Balkenende laat zich echter ook leiden door godsdienst.
En zo zijn er zoveel politici in binnen en buitenland die zich laten leiden door godsdienst. Dus in dat opzicht gebeurt het al volop.

En allemaal zijn het huichelaars.

Dat roep ik hard!

De meeste religieuze mensen hebben een kenmerk. Ze huichelen. ze verzaken de principes waarin zij zeggen te geloven.

Duizenden smoesjes kenmerken hun. Het zijn loosers!!

Loosers omdat geen enkel van hen het paradijs bereiken zal wat ze begeren.

Huichelaars bereiken niet het paradijs.Nooit!!

 

Het is nog altijd ALLAH Subhana Wa Ta'ala die mijn Heer is en jouw Heer is die dat bepaald en niet jij.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2006 om 05:31
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Assur

Ik begrijp wat je bedoelt, Balkenende laat zich echter ook leiden door godsdienst.
En zo zijn er zoveel politici in binnen en buitenland die zich laten leiden door godsdienst. Dus in dat opzicht gebeurt het al volop.

En allemaal zijn het huichelaars.

Dat roep ik hard!

De meeste religieuze mensen hebben een kenmerk. Ze huichelen. ze verzaken de principes waarin zij zeggen te geloven.

Duizenden smoesjes kenmerken hun. Het zijn loosers!!

Loosers omdat geen enkel van hen het paradijs bereiken zal wat ze begeren.

Huichelaars bereiken niet het paradijs.Nooit!!

Je kunt maar beter geen hoge standaard hebben he. Dan kun je ook nergens vanaf vallen. En nooit hypocriet zijn.... nooit spijt hoeven hebben...

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2006 om 15:33
Beste Dru�de/Gehoornde man toch,

Ik kan ook nooit eens even uit beeld en je maakt er gelijk een puinzooi
van .
Je redenatie is lomp en getuigt van een bitter vooroordeel. Terwijl je zelf
een gelovige en een religieus mens bent (voor zover ik op grond van je
standpunten kan vaststellen). Mag ik dan concluderen dat jij ook
hypocriet bent?

Verder, hoe gaat het in regimes waar de politici zich per definitie niet
door het geloof laten leiden en waar religie zelfs verboden is? Die lieden
maken zichzelf tot God en laten zich als zodanig vereren...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.