Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

5 mei en Palestina

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 5 mei en Palestina
    Geplaatst op: 14 april 2007 om 12:30
Salaam Alaikum,
 
 
April 2007

De vijfde Palestijns- Europese conferentie in Nederland met als hoofdgast Isma�l Haniyeh
Het Palestijns Platform voor Mensenrechten en Solidariteit (PPMS) organiseert de vijfde Palestijns- Europese conferentie met als thema: �Het onbetwistbare recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen naar hun geboorteland�.

Recht op terugkeer in het geding
Het idee van de Palestijns- Europese conferenties is onder andere ontstaan vanuit het besef dat het terugkeervraagstuk van de Palestijnse vluchtelingen in gevaar kwam. Men was klaarblijkelijk in staat om concessies te doen waarbij de onbetwistbaarheid van een fundamenteel recht in het geding kwam. Bovendien biedt het jaarlijks terugkerend evenement een podium voor alle Palestijnen in Europa die noodgedwongen buiten Palestina verblijven.

Initiatiefnemers
Het Secretariaat Generaal van de Conferentie voor Palestijnen in Europa en het Palestijns Instituut voor'Recht op Terugkeer' in Londen (PRC) zijn de bedenkers van deze jaarlijkse conferentie. Zij organiseren de conferentie in samenwerking met lokale partijen in de verschillende Europese landen, waar de eerdere conferenties zijn gehouden. In Nederland is dat in samenwerking met het Palestijns Platform voor Mensenrechten en Solidariteit (PPMS). Daarnaast wordt de conferentie mede mogelijk gemaakt door de Palestijnse Gemeenschap Nederland, de Palestijnse Raad en Al Awda Netwerk.

Waarom bevrijdingsdag?
Op zaterdag 5 mei 2007, bevrijdingsdag, vindt de conferentie plaats in de Doelen in Rotterdam. De Palestijnen in Nederland willen gebruik maken van deze gelegenheid om de bevrijding samen met het Nederlandse volk te vieren. Maar ook om de Nederlandse bevolking juist op deze dag stil te laten staan bij het feit dat de Palestijnen nog steeds onder het juk van een bezetting leven. Weliswaar van de Isra�lische bezetter, maar gesteund door de internationale gemeenschap.

Prominenten
Verschillende gasten zowel uit de politieke als uit de sociaal-maatschappelijke arena zijn uitgenodigd. E�n van de belangrijkste genodigden is dhr. Isma�l Haniyeh, Minister-President van de Palestijnse regering van nationale eenheid. De organisatoren willen dat de huidige Palestijnse regering erkend wordt als een serieuze onderhandelingspartner en vertegenwoordiger van het Palestijnse volk.
Conferentie: Recht op terugkeer.
Een korte inleiding.

Er gaat geen moment voorbij zonder dat de gemoederen hoog oplopen tussen de verschillende kampen als het gaat om het Palestijns-Isra�lisch conflict. Het zou niet overdreven zijn wanneer men zou stellen dat dit conflict de gehele regio in gijzeling houdt. Daarmee is niet gezegd dat het een lokaal probleem is. Ook de internationale gemeenschap draagt verantwoordelijkheid ten aan zien van dit conflict.

De complexiteit van het probleem en tevens de cruciale sleutel tot het openbreken en oplossen van wat de Palestijnse kwestie wordt genoemd, is, hoe raar het ook klinkt, in een paar zinnen te formuleren.

De kern van het probleem van het onderdrukte Palestijnse volk spitst zich voor het belangrijkste gedeelte toe op het tegengaan van de rechtmatige terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen. Zij zijn immers met geweld verdreven uit hun land, van hun boerderijen en huizen door het ontstaan van het huidige Isra�l.

De oplossing van de Palestijnse vluchtelingenkwestie is met recht �De Sleutel� te noemen tot een integer en rechtvaardig vredesproces.
Vrijdag 23/03/2007
Het is bijna een jaar geleden dat in navolging van de EU, Nederland alle contacten met de Palestijnse regering stopzette. Dit na het presenteren van de nieuwe regering die gevormd werd door Hamas als partij alleen, aangezien zij de verkiezingen hadden gewonnen en geen andere partij aan deze regering wilde deelnemen.
 
Beste bezoekers van onze website,

Lange tijd heeft u niets van ons gehoord.

Dit komt mede doordat wij in een overgangsfase zaten en erg in de weer met het organiseren van de conferentie � recht op terugkeer� dat jaarlijks in een Europese stad wordt gehouden en dit jaar in de Doelen in Rotterdam.

Wij verwachten dat dit een spannende happening zal zijn, zeker gezien de ontwikkelingen in het gebied!

Houdt onze website goed in de gaten, dan wordt u bij tijds geinformeerd.

Met de vredige groet,

PPMS
Organiseert in samenwerking met Megaproductions een ontmoeting Met de welbekende Arabische journalist; Abdulbari Atwan
Vrijdag 01-12-2006


Theater Zuidplein in Rotterdam was afgelopen zondag, 26 november getuige van een groot festijn waarin dhr. Abdulbari Atwan hoofdredacteur van Al Quds Al Arabi, de hoofdrol had. 
 
Zondag 05-11-2006

Wat is er nodig om de wereld in beweging te brengen om iets te doen tegen de Isra�lische agressie, of houden wij ons liever bezig met allerlei vraagstukken uit het verleden en vergeten wij het heden en de toekomst?!

Waarom mogen Isra�li�rs dergelijke agressie wel zelfverdediging noemen terwijl wanneer de Palestijnen zich verzetten tegen hun bezetter en onderdrukker, dit direct wordt gezien als terrorisme?

Weer vallen er vele doden, de laatste vier dagen maar liefst 39 doden en vele gewonden om maar niet te spreken over de 30.000 inwoners van

Beit Hanoen die omsingeld zijn en wat is het antwoord van Isra�l? Inderdaad, een daad van zelfverdediging tegen de aanhoudende terreur

van de Palestijnen. En natuurlijk krijgen ze bijval van Amerika en binnenkort van Europa etc.

Wordt dit excuus niet te vaak gebruikt? Blijven we daarin geloven en dit steunen? Wanneer komt de dag dat we een keer bereid zijn in de rij van de Palestijnen te staan, in hun daden van zelfverdediging en ze met woord en daad bij te staan! Dit allemaal in navolging van de VN-resoluties.

Zijn we Huda Ghaly nu al vergeten, durf niet te vragen naar Mohammed Durrah want dat is echt lang geleden!

Laten we als Internationale gemeenschap onze verantwoordelijkheden nemen en Isra�l een halt toeroepen. Een van de oplossingen is dat er een internationaal leger komt om de vrede te bewaren en de Palestijnen een kans te geven een eigen soevereine staat op te zetten! Daarnaast moet dit leger als taak hebben, erop na te zien dat beide partijen de verschillende internationale afspraken nakomen. Hierin moeten wij niet wachten tot Isra�l akkoord gaat want dat zal nooit gebeuren!

Zoals Solana afgelopen week zei; � De Palestijnse regering streeft niet na om de staat Isra�l te vernietigen, wel om de eigen staat in orde te maken�. En nu dit nog in de praktijk brengen, heer Solana; voordat u met pensioen gaat!

Een liefhebber van vrede en rechtvaardigheid.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2007 om 14:43
Het gaat er niet om wat Solana zegt over het voortbestaan van de staat
israel, maar wat Hamas zegt...

enne is het niet zo dat de arabieren vrede zoeken met Israel?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2007 om 02:14

salaam aleykoum,

Heey je bent weer terug en het nieuws ook

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2007 om 11:46
Palestijnse premier komt niet naar Nederland
Gepubliceerd op maandag 16 april 2007
DEN HAAG (ANP) - De Palestijnse premier en Hamas politicus Ismail Haniyeh komt niet naar Nederland. Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) heeft maandag besloten hem geen visum te geven.

Het Palestijns Platform voor Mensenrechten en Solidariteit (PPMS) had de premier uitgenodigd voor de vijfde Palestijns Europese conferentie op 5 mei in Rotterdam. PPMS reageerde teleurgesteld op het nieuws.

Haniyeh had nog geen visumaanvraag ingediend. Hij wachtte op een signaal van de Nederlandse politiek, aldus een woordvoerder van PPMS. De organisatie vindt het een slechte zaak dat de democratisch gekozen premier niet mag komen. De woordvoerder noemt deze ,,anti-Palestijnse houding'' van het kabinet slecht voor het vredesproces in het Midden-Oosten.

Coalitie verdeeld

Haniyeh krijgt geen visum omdat Hamas op de Europese lijst van terroristische organisaties staat, zo liet Verhagen weten. De Palestijnse regering erkent de staat Isra�l niet en heeft geweld tegen de staat Isra�l niet afgezworen. Om die reden wil Verhagen alleen dialoog voeren met individuele leden van de Palestijnse regering die wel aan die voorwaarden voldoen, om zo de gematigde krachten te steunen.

Coalitiepartijen CDA, ChristenUnie en PvdA zijn verdeeld over deze kwestie. Het CDA en de ChristenUnie vinden dat de Hamas-politicus geen visum moet krijgen. Van de PvdA had hij wel als premier, maar niet op persoonlijke titel mogen komen, zei Tweede-Kamerlid Martijn van Dam.

שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2007 om 12:55
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,

Heey je bent weer terug en het nieuws ook

Wa Aleykoum Salaam

Salaam Alaikum Moslima82,

Nee! Ik keer niet terug. Ik lees, maar participeer niet langer.

Ik vond dit nieuws echter de moeite waard om bij sommigen van jullie onder de aandacht te brengen. Het is betreurenswaardig te vernemen (zie update van Thorax) dat de Christenen in Nederland de dubbele moralistische standaard weer hoog in het vaandel dragen.

Salaam

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2007 om 18:02
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,

Heey je bent weer terug en het nieuws ook

Wa Aleykoum Salaam

Salaam Alaikum Moslima82,

Nee! Ik keer niet terug. Ik lees, maar participeer niet langer.

Ik vond dit nieuws echter de moeite waard om bij sommigen van jullie onder de aandacht te brengen. Het is betreurenswaardig te vernemen (zie update van Thorax) dat de Christenen in Nederland de dubbele moralistische standaard weer hoog in het vaandel dragen.

Salaam

 

Neen ik ben het hier niet mee eens. Hamas is een terroristische organisatie en die bewuste man is en lafaart die enkel anderen aanspoort om zelmoord te plegen terwijl hijzelf mooiweer probeert te spelen.

Ik ben het alleen niet eens da hij geen visa krijgen kan.

Ik vind dat Nederland hem moet uitnodigen te komen om daarna direct teworden gearresteerd.  sterker nog ik vind het een schande dat ze hem niet gewoon gan halen.

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2007 om 12:55
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,

Heey je bent weer terug en het nieuws ook

Wa Aleykoum Salaam

Salaam Alaikum Moslima82,

Nee! Ik keer niet terug. Ik lees, maar participeer niet langer.

Ik vond dit nieuws echter de moeite waard om bij sommigen van jullie onder de aandacht te brengen. Het is betreurenswaardig te vernemen (zie update van Thorax) dat de Christenen in Nederland de dubbele moralistische standaard weer hoog in het vaandel dragen.

Salaam

 

Neen ik ben het hier niet mee eens. Hamas is een terroristische organisatie en die bewuste man is en lafaart die enkel anderen aanspoort om zelmoord te plegen terwijl hijzelf mooiweer probeert te spelen.

Ik ben het alleen niet eens da hij geen visa krijgen kan.

Ik vind dat Nederland hem moet uitnodigen te komen om daarna direct teworden gearresteerd.  sterker nog ik vind het een schande dat ze hem niet gewoon gan halen.

Ach ja, voor de een ben je een terrorist en voor de ander een vrijheidsstrijders. Ik kies in dit geval voor mijn broeders en zusters die worden onderdrukt en bezet! 

.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2007 om 15:35
Dat kan ik mwe voorstellen, maar het is wel zo dat hij in het vaandel heeft
Israel te vernietigen en suicidebombers op onschuldigen en vooral
argeloze mensen afstuurt. Laf is idd het juiste woord, want hij ronselt en
indoctrineert vooral jongeren die geen overzicht hebben op de situatie.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2007 om 09:39
Dat deze man gewijgerd wordt is meer dan terecht. Hij predikt niets anders dan geweld, hij jaagt met zijn mooie praatjes zijn eigen broeders de door in door ze een bomgordel om te laten doen, hij jaagt vele Isra�li�rs de dood in door zijn eigen broeders hiertoe aan te zetten. Hoe kan je spreken over vrijheidstrijder. Het is duidelijk dat hij niet vecht voor vrijheid, hij vecht voor vernietiging van de ander en vernietigd daarmee onschuldige mensen van beide partijen en elke kans op toekomstige vrede. Het is een laffe man.

De reactie op mijn bericht is waarschijnlijk dat ik Zionist ben en dat ik van Israel en de Joden houdt en dat ik Palestijnen haat. Prima, denk dat maar gelukkig weet God beter.
Ik ben voor vrede en kies voor de vele onschuldige mensen in die regio (Islamieten, Joden en Christenen) en dus tegen elke vorm van terrorisme, Joods, Islamitisch, Christelijke, Hindoestaans, etc.
Soms kan men inderdaad niet anders dan geweld gebruiken, maar in dit geval is dat duidelijk niet het geval.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.