Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

AIVD Geert Wilders jarenlang geschaduwd

 Post Reply Post Reply
Schrijver
FATIH Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote FATIH Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: AIVD Geert Wilders jarenlang geschaduwd
    Geplaatst op: 09 mei 2007 om 08:03
AIVD had Wilders in vizier
door Joost de Haas en Bart Mos

AMSTERDAM - De AIVD heeft Geert Wilders jarenlang geschaduwd bij bezoeken die de politicus bracht aan de Isra�lische ambassade in Den Haag. De geheime dienst registreerde de gangen van Wilders naar het ambassadeterrein en legde vast hoe lang diens bezoekjes duurden.

 

Dit hebben bronnen rond de inlichtingendienst verklaard tegenover De Telegraaf. Wilders eist dat premier Balkenende naar de Tweede Kamer komt om tekst en uitleg te geven. "Het is een grof schandaal dat de geheime dienst een politicus tijdens zijn normale werkzaamheden volgt en in de gaten houdt, aldus Wilders.

De PVV-leider roept de minister-president komende dinsdag direct na het voorjaarsreces naar de Kamer. "Ik wil weten welke ministers hiervan op de hoogte waren, want in dat geval hebben zij een groot politiek probleem.

Legitiem
De AIVD weigerde gisteravond ieder commentaar. Een woordvoerder van de Isra�lische ambassade toonde zich verbaasd en wilde slechts kwijt dat de contacten met Wilders behoren tot het "legitieme werk van een diplomatieke vertegenwoordiging". Wilders laat weten dat de bezoeken plaatsvonden in het kader van zijn werk als Kamerlid. "Het klopt dat ik regelmatig langsging op de Isra�lische ambassade. Tot afgelopen jaar kwam ik daar vrijwel maandelijks. De contacten ontstonden toen ik nog woordvoerder buitenland was voor de VVD-fractie."

 

http://www.telegraaf.nl/binnenland/63258351/AIVD_had_Wilders _in_vizier.html?p=8,1

Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2007 om 05:51

Tja. En ik denk dat ze op de ambassade zeker niet hebben geschroomd hem wat 'homegrown' doemscenario's voor ogen te houden om zijn islamofobie aan te wakkeren. Wilders is ook vaak in israel geweest. Weet eigenlijk niet of hij de westbank wel heeft bezocht. 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.