Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Allochtonen-wijk Vraag

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Allochtonen-wijk Vraag
    Geplaatst op: 31 mei 2007 om 15:56

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Wat voor een vraag is dit nou weer�.? Wonen zogenaamd alle �allochtonen�  in buurten / huizen waar veel schotels zijn te vinden�..?

 

LAKS vindt allochtenenwijk-vraag examen kleinerend

woensdag 30 mei 2007

Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) is niet te spreken over een vraag die vmbo-eindexamenkandidaten gisteren voorgeschoteld kregen over waar de meeste allochtonen wonen. Volgens LAKS betrof het een ''slechte en kleinerende'' vraag.

Bij de vraag werden 4 foto's van wijken getoond. De vraag was op in welke wijk je de meeste allochtonen kan verwachten. Het juiste antwoord luidde in de wijk waar de meeste schotels op de foto staan.

LAKS noemt de schotelfoto er een van een ''armuitziende buurt''. LAKS vindt dit 'kleinerend'. ''Dit mag niet als feit gezien worden. We zullen dit doorgeven aan de examenmakers'', aldus het actiecomit� vandaag in een reactie.

Overigens stond de teller bij het LAKS van het totaal aantal binnengekomen klachten over alle examens gisterenavond op ruim 59.000.


 

Examenvraag
In vier wijken van verschillende grote steden is een foto gemaakt die het karakter van die wijk weergeeft.
In welke wijk wonen vermoedelijk de meeste allochtonen?
A - in de wijk op foto 1
B - in de wijk op foto 2
C - in de wijk op foto 3
D - in de wijk op foto 4

 

 

 

Hmmm�..

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2007 om 16:26
Symboliseren die schotels dan een leeg eetbord of zo?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2007 om 00:15

Een vraag die beter had gepast bij de foto�s is:

 

Publieke omroep: Moeten SBS6, BNN en Tien naar Ned. 1,2 en 3?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2007 om 00:46

Salaam Alaikum,

Kleinerend is het niet, het is de realiteit die we zien.

Het antwoord is ja en veel allochtonen wonen in woningen weergegeven zoals op foto 4. Ik woon in Haarlem, de hoofdstad van Noord-Holland. Daar hebben wij verschillende buurten/wijken met precies dezelfde flats volgehangen met schotels (is perfect, kun je alles ontvangen uit het Midden-Oosten). Daar wonen bijna alleen maar allochtonen. Wat leren wij hiervan? In mijn optiek het blunderende beleid van de afgelopen regeringen op het gebied van het zogenaamde inetgratiebeleid. Daarbij komt natuurlijk het argument dat veel allochtonen nimmer een woning kunnen bekostigen die in de andere afbeeldingen staan vermeld. Doormiddel van taalachterstand en het ontbreken van voldoende opleiding worden mensen op de arbeidsmarkt afgeserveerd terwijl diezelfde mensen in de praktijk overeind blijven staan (zie ik op mijn werk ook).

Voor mij zou afbeelding 1 net te halen zijn, maar dan moet ik en mijn partner full-time aan de bak. Wil ik dat? Nee! Ik werk full-time en mijn partner part-time. Zo redden wij het ook en wonen klein en bescheiden. Ik verlang niet naar meer.

De realiteit is zoals die is weergegeven op de afbeelding, je kunt je inderdaad sterk afvragen wat het doel is om dergelijke afbeeldingen op scholen in vragen te gieten. Aan de andere kant worden deze flats zoals weergegeven de laatste tijd volop gerenoveerd in onze stad en de resultaten zijn verbluffend. 

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2007 om 09:59

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Salaam Alaikum,

Kleinerend is het niet, het is de realiteit die we zien.

Het antwoord is ja en veel allochtonen wonen in woningen weergegeven zoals op foto 4. Ik woon in Haarlem, de hoofdstad van Noord-Holland. Daar hebben wij verschillende buurten/wijken met precies dezelfde flats volgehangen met schotels (is perfect, kun je alles ontvangen uit het Midden-Oosten). Daar wonen bijna alleen maar allochtonen.

Ik vind het (net als LAKS) kleinerend en vind het helemaal niet juist. Het kan best zijn dat veel 'allochtenen'  een schotel hebben, dit wilt overigens niet zeggen dat zij allemaal in een "armuitziende" buurt wonen.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2007 om 12:27
Ik zou niet direct zeggen dat de wijk op foto 4 er arm uitziet, wat bovendien een term van LAKS is en niet van de examenmakers. Ik zie gewoon die schotels.
Je kunt ook zaken gaan "zoeken" waar ze niet zijn.. Zo werd ik een keer, tijdens een kurkdroge zomer, door kinderen uit de buurt gevraagd om in het naburig park te gaan kijken bij een groep jongens die daar een vuur aan het stoken zouden zijn. Ik ging erheen, het waren er een stuk of acht van zeg gemiddeld een jaar of zeventien. Ik sprak ze in algemene bewoordingen aan op het feit dat zij op deze manier wel eens brand in het park zouden kunnen veroorzaken. Ineens zei ��n van hen op nogal dreigende toon dat ik "discrimineerde". Ik vroeg hem of hij van Marokkaanse afkomst was wat hij bevestigde. Toen vroeg ik hem of ik hem persoonlijk, als enige van de groep (de rest was autochtoon) had aangesproken. Dat was namelijk niet zo. Ik had het woord in de eerste plaats gericht tot degenen die met dat vuur bezig waren. Onze "gedicrimineerde meneer" zat daar een eindje vandaan, hij was me niet eens opgevallen. Rare kerel.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2007 om 00:02
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Salaam Alaikum,

Kleinerend is het niet, het is de realiteit die we zien.

Het antwoord is ja en veel allochtonen wonen in woningen weergegeven zoals op foto 4. Ik woon in Haarlem, de hoofdstad van Noord-Holland. Daar hebben wij verschillende buurten/wijken met precies dezelfde flats volgehangen met schotels (is perfect, kun je alles ontvangen uit het Midden-Oosten). Daar wonen bijna alleen maar allochtonen.

Ik vind het (net als LAKS) kleinerend en vind het helemaal niet juist. Het kan best zijn dat veel 'allochtenen'  een schotel hebben, dit wilt overigens niet zeggen dat zij allemaal in een "armuitziende" buurt wonen.

Jullie Zuster Fi Dien!!

Salaam Alaikum,

Ik begrijp je redenatie. Toch moeten we niet doen alsof de realiteit niet bestaat. Het merendeel van de allochtonen hebben het gewoon een stuk minder dan autochtonen daarom woont men ook massaal in goedkope huurwoningen (met schotel). Laten we daar geen doekje`s om heen winden. We kunnen ons beter afvragen hoe we dit kunnen veranderen. Aan de andere kant zijn veel allochtonen zeer gelukkig in hun 'armoedige woning'.

Zoals ik al zij hebben wij hier dezelfde flats en die zijn onlangs gerenoveerd. Het zijn plaatje`s van woningen geworden. 

Ik heb  hier een aardig voorbeeld over rijkdom en de keerzijde van al dat uiterlijke vertoon (Bloemendaal is een rijke villagemeente):

http://www.haarlemsdagblad.nl/article1947378.ece

Alles (behalve Allah en de Koran  ) is relatief en het is maar net hoe de individu het bekijkt.

ps. ik heb voor het eerst traditionele couscous gegeten!  

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2007 om 03:04

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

In Groningen zijn er veel huizen met van die schotels (bijna iedereen), en het zijn autochtonen�ik zie daar geen enkele vraag over terugkomen.

 

Verder vraag ik me af wat voor nut het heeft om zo�n vraag te stellen? Wat het met aardrijkskunde te maken heeft is voor mij ook een raadsel. Als er alleen maar soortgelijke vragen werden gesteld bij het examen dan is de moeilijkheidsgraad wel zorgwekkend.

 

Gayr InchaAllaah,

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

P.s. Hoe smaakte de couscous?

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2007 om 04:17
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

In Groningen zijn er veel huizen met van die schotels (bijna iedereen), en het zijn autochtonen�ik zie daar geen enkele vraag over terugkomen.

 

Verder vraag ik me af wat voor nut het heeft om zo�n vraag te stellen? Wat het met aardrijkskunde te maken heeft is voor mij ook een raadsel. Als er alleen maar soortgelijke vragen werden gesteld bij het examen dan is de moeilijkheidsgraad wel zorgwekkend.

 

Gayr InchaAllaah,

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

P.s. Hoe smaakte de couscous?

Salaam Alaikum Marocaantje,

Wat het niveau betreft van de vragen, daar heb je een punt idd. Daar stel ik ook mijn vraagtekens bij.  

ps. de coucous was heerlijk. Nooit geweten dat het ook zo gezond eten zou zijn. De Marokkaanse gastvrijheid is doorgebroken in ons gezin. We zijn blij dat Allah, alhamdulillah ons heeft verrijkt met zo`n lieve en vriendelijke zuster! InchAllah mogen wij onze nieuwe familie in Marokko snel bezoeken.

Wa Salaam Alaikum

  

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2007 om 07:02
Iedereen kan toch zo zien dat foto 2 de wijk is met in verhouding de
meeste allochtonen?

Amerikaanse zakenmensen, Duitse grootindustrielen, Belgische
professoren, Noorse oliebaronnen, gevluchte Afrikaanse dictators,
Joegoslavische kriminelen, Engelse voetballers, Poolse aannemers, etc.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2007 om 07:11

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.