Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

doodstraf in de bijbel

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: doodstraf in de bijbel
    Geplaatst op: 10 september 2007 om 08:17
En ons een beetje uitmaken als een gewelddadige godsdienst....
 
Doodstraf in de bijbel

www.uwkeuze.net

De Islaam wordt vaak bestempeld als barbaarse en gewelddadige religie, omdat het de doodstraf en lijfstraffen kent, waar bijvoorbeeld mensen worden gestenigd als zij overspel plegen. Elke christen die deze mening deelt, kent zijn eigen religie niet goed, want volgens de Bijbel verdient men voor verschillende misdaden de doodstraf of lijfstraffen, misschien nog wel in meer gevallen dan de Islaam.

Deuteronomium 22:20-24: ��Maar indien deze beschuldiging waar is en de maagdelijkheid bij het meisje niet gevonden is (hoe gaan ze dit onderzoeken?), dan zal men het meisje voor de ingang van het huis van haar vader brengen, en de mannen van haar stad zullen haar stenigen, zodat zij sterft� en �Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen� en �Wanneer een man betrapt wordt, terwijl hij gemeenschap heeft met een vrouw, die gehuwd is, dan zullen zij beiden sterven� en �en hen stenigen, zodat zij sterven��

In Exodus 21 en 22 worden enkele redenen om de doodstraf en lijfstraffen toe te passen genoemd, namelijk (we noemen nu alleen de doodstraf):

��Wie iemand zo treft, dat hij sterft, zal zeker ter dood gebracht worden� �Wie zijn vader of moeder slaat, zal zeker ter dood gebracht worden� �Wie een mens rooft, hetzij hij hem reeds verkocht heeft, hetzij deze nog in zijn bezit wordt aangetroffen, zal zeker ter dood veroordeeld worden� �Wie zijn vader of moeder vervloekt, zal zeker ter dood gebracht worden� �Wanneer een rund een man of vrouw stoot, zodat deze sterft, dan zal het rund zeker gestenigd worden en zijn vlees zal niet gegeten worden, maar de eigenaar van het rund zal vrijuit gaan. Indien echter dat rund reeds vroeger stotig was en zijn eigenaar gewaarschuwd was, maar hij het niet bewaakte, en het doodt een man of vrouw, dan zal het rund gestenigd worden, maar ook de eigenaar zal ter dood gebracht worden� �Alwie met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden� �Geen enkele weduwe of wees zult gij verdrukken. Indien gij dezen toch verdrukt, voorzeker zal Ik, indien zij luidde tot Mij roepen, hun geroep horen, en mijn toorn zal ontbranden en Ik zal u met het zwaard doden (wie is Ik???), zodat uw vrouwen weduwen worden en uw kinderen wezen��

En ook in Leviticus 20 staan verschillende misdaden/zonden vermeld waar men de doodstraf voor verdient, namelijk: ��En een man die echtbreuk (overspel) pleegt met iemands vrouw, echtbreuk pleegt met de vrouw van zijn naaste, zal zeker ter dood gebracht worden; zowel de overspeler als de overspeelster. Een man die gemeenschap heeft met de vrouw van zijn vader, de schaamte zijns vaders heeft hij ontbloot � beiden zullen zeker ter dood gebracht worden� �Een man die gemeenschap heeft met zijn schoondochter � beiden zullen zeker ter dood gebracht worden� �Een man die een vrouw en ook haar moeder neemt � bloedschande is het � met vuur zal men hem en haar verbranden� �Een man die met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden� �Een vrouw die tot enig dier nadert, opdat het met haar gemeenschap hebbe � de vrouw en het dier zult gij doden, zij zullen zeker ter dood gebracht worden� �Een man die zijn zuster, de dochter van zijn vader of de dochter van zijn moeder, neemt en haar schaamte ziet en zij ziet zijn schaamte � een schande is het en zij zullen voor de ogen van hun volksgenoten worden uitgeroeid� �Een man die bij een vloeiende vrouw ligt en haar schaamte ontbloot � haar bron heeft hij ontbloot en zij heeft de bron van haar bloed ontbloot; beiden zullen zij uitgeroeid worden uit het midden van hun volk� �Wanneer een man of een vrouw door zich de geest van een dode laat spreken of een waarzeggende geest bezit, zullen zij zeker ter dood gebracht worden; stenigen zal men hun��

Dit is vele malen harder dan de Islaam! En we kunnen het maar niet vaak genoeg herhalen, dit zijn wetten waar Jezus over gezegd heeft: ��Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet ��n jota of ��n tittel vergaan van de wet�� (Matte�s 5:17-20)

Waar volgens de Bijbel ook de doodstraf op staat, is heumeuseksualiteit.
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2007 om 11:04

Ik begrijp niet wat je eigenlijk wilt bereiken met deze post. Het constante vinger wijzen van kijk eens wat anderen doen. De meeste christenen weten drommels goed dat dit destijds verkondigd werd, wees blij dat dit niet meer voorkomt in Europa!!!

Salaam Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul Khaliq Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 september 2007
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2007 om 11:23

Salaam Alaikum,

In deze tijd van hetze tegen de islam, is een eerlijk tegengewicht niets anders dan een normale reactie. Veel (negatieve) media aandacht gaat uit naar de Islam. De media zit te smullen van de Ayaan Hirschie Ali`s, Efsjannetje`s en nog meer van dat soort foute volk. het lijkt erop dat Nederland, de Christelijk-Joodse traditie is vergeten. De Thorah en Bijbel staan op veel punten op een lijn met de Koran. Dat is opzichzelf ook logisch, omdat het in alle gevallen het Woord van Allah betreft. Wat hoor je daar nu over? Niks, het is sharia dit en sharia dat, wat de klok slaat.

Velen in Nederland meten met twee maten en zijn zeer hypocriet. In dat verband is het toch niet zo gek dat ook de Moslim dawah verricht!?

Wa Salaam Alaikum

 

 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2007 om 11:58
In eerste instantie geplaatst door Abdul Khaliq

Salaam Alaikum,

In deze tijd van hetze tegen de islam, is een eerlijk tegengewicht niets anders dan een normale reactie. Veel (negatieve) media aandacht gaat uit naar de Islam. De media zit te smullen van de Ayaan Hirschie Ali`s, Efsjannetje`s en nog meer van dat soort foute volk. het lijkt erop dat Nederland, de Christelijk-Joodse traditie is vergeten. De Thorah en Bijbel staan op veel punten op een lijn met de Koran. Dat is opzichzelf ook logisch, omdat het in alle gevallen het Woord van Allah betreft. Wat hoor je daar nu over? Niks, het is sharia dit en sharia dat, wat de klok slaat.

Velen in Nederland meten met twee maten en zijn zeer hypocriet. In dat verband is het toch niet zo gek dat ook de Moslim dawah verricht!?

Wa Salaam Alaikum

 

 

 

Daar had ik het niet over. Aleen over het feit dat lijfstraffen / doodstraffen, stenigen, etc. gelukkig niet meer uitgevoert worden door het merendeel van de christenen. Afgeschaft, Gelukkig!! Daar zitten de verschillen in die van belang zijn met het vingerwijzen van kijk: jij bent slechter.

Anyway: Toevoeging: ik was eigenlijk niet van plan om terug te keren op het forum, krijg er koppijn van, met Ramadan dus zeker niet. Voor iedereen: Ramadan Kareem! Ik duik alvast de keuken in om de eerste Iftar voor te bereiden.

Salaam Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul Khaliq Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 september 2007
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2007 om 13:34
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Abdul Khaliq

Salaam Alaikum,

In deze tijd van hetze tegen de islam, is een eerlijk tegengewicht niets anders dan een normale reactie. Veel (negatieve) media aandacht gaat uit naar de Islam. De media zit te smullen van de Ayaan Hirschie Ali`s, Efsjannetje`s en nog meer van dat soort foute volk. het lijkt erop dat Nederland, de Christelijk-Joodse traditie is vergeten. De Thorah en Bijbel staan op veel punten op een lijn met de Koran. Dat is opzichzelf ook logisch, omdat het in alle gevallen het Woord van Allah betreft. Wat hoor je daar nu over? Niks, het is sharia dit en sharia dat, wat de klok slaat.

Velen in Nederland meten met twee maten en zijn zeer hypocriet. In dat verband is het toch niet zo gek dat ook de Moslim dawah verricht!?

Wa Salaam Alaikum

 

 

 

Daar had ik het niet over. Aleen over het feit dat lijfstraffen / doodstraffen, stenigen, etc. gelukkig niet meer uitgevoert worden door het merendeel van de christenen. Afgeschaft, Gelukkig!! Daar zitten de verschillen in die van belang zijn met het vingerwijzen van kijk: jij bent slechter.

Anyway: Toevoeging: ik was eigenlijk niet van plan om terug te keren op het forum, krijg er koppijn van, met Ramadan dus zeker niet. Voor iedereen: Ramadan Kareem! Ik duik alvast de keuken in om de eerste Iftar voor te bereiden.

Salaam Nefertiti

 

 

Eensgelijk!

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2007 om 09:39
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Ik begrijp niet wat je eigenlijk wilt bereiken met deze post. Het constante vinger wijzen van kijk eens wat anderen doen. De meeste christenen weten drommels goed dat dit destijds verkondigd werd, wees blij dat dit niet meer voorkomt in Europa!!!

Salaam Nefertiti

 

 

Salaam Aleykoum,

het is niet constant met de vinger wijzen,

Het is meer dat wij moslims er op aangekeken worden omdat wij de koraan volgen en dan stipt opvolgen en daar worden we voor aangekeken en nagewezen,

Maar als hun goed de bijbel lezen hun bijbel dan zie je ook die dingen weer in terug alleen de christenen nu leven nu modern en passen hun bijbel niet meer toe in het dagelijkse leven terwijl de moslims dat nog wel doen alhamdullilah.

Dat zegt mij een boel

Ik ga ook zo de keuken in :>

Bimillah straks allemaal

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2007 om 05:47
In eerste instantie geplaatst door Abdul Khaliq

Salaam Alaikum,

In deze tijd van hetze tegen de islam, is een eerlijk tegengewicht niets anders dan een normale reactie. Veel (negatieve) media aandacht gaat uit naar de Islam. De media zit te smullen van de Ayaan Hirschie Ali`s, Efsjannetje`s en nog meer van dat soort foute volk. het lijkt erop dat Nederland, de Christelijk-Joodse traditie is vergeten. De Thorah en Bijbel staan op veel punten op een lijn met de Koran. Dat is opzichzelf ook logisch, omdat het in alle gevallen het Woord van Allah betreft. Wat hoor je daar nu over? Niks, het is sharia dit en sharia dat, wat de klok slaat.

Velen in Nederland meten met twee maten en zijn zeer hypocriet. In dat verband is het toch niet zo gek dat ook de Moslim dawah verricht!?

Wa Salaam Alaikum

 

 



De hetze tegen de Islam zal niet stoppen door te wijzen naar Christenen. De hetze tegen het Christendom is namelijk al tweeduizend jaar bezig (met ups en downs) en op dit moment is er net goed een hetze tegen het Christendom als tegen de Islam, de een wordt doodgezwegen, genegeerd of belachelijk gemaakt, de andere openlijk aangevallen.
Als je eens goed oplet dan hoor je de afgelopen deccenia niet veel positiefs over het Christendom. Alleen als de Paus positief spreekt over het milieu staat het positief in de kranten voor de rest is de media nooit positief over hem, zo is het ook met de Islam, als een Islam geleerde iets zegt dat goed valt onder de fundamentalistische atheistische/gnostische/heidense/secularistische nederlanders/media dan komt daar ook een positief bericht over in de krant. De Paus doet bijna wekenlijks wel een uitspraak tegen bijvoorbeeld abortus met een goede onderbouwing, dergelijke uitspraken worden bewust doodgezwegen, en als het dan een keer genoemd wordt dan is het negatief en belachelijk.

De mensen die jij nu wilt laten zien dat niet alleen in de Islam de doodstraf bestaat maar ook in de Bijbel weten dat al lang, en wat jij ook zegt het veranderd niets aan hun mening en hetze tegen de Islam omdat ze net zo negatief denken over Christenen. Het is voor hen eerder een bevestiging van hun standpunt.

Beargumenteer gewoon waarom de Islam op bepaalde overtredingen de doodstraf heeft staan, als je dat niet kan dan mogen ze je van mij aanvallen. En dan moet je dus niet komen met "ja maar in de Bijbel......"  Dat is geen onderbouwing van jou standpunt en daarmee zet je ook nog eens anderen in een kwaad daglicht.

Nu nog inhoudelijk op je punt ingaande: Inderdaad ook in het Christendom is homoseksualiteit een zonde. Maar daar staat niet de doodstraf op. Wat jij citeerd is het Oude Testament. Het Nieuwe Testament is veel radicaler in het naleven van de wet, de wet zijn de tien geboden en die tien geboden staan het doden van andere mensen NOOIT toe. De Koran en de Bijbel staan op bepaalde punten op een lijn, de gevolgen die eraan verbonden zijn zijn echter wel anders. Lees in het Evangelie maar eens de parabel van de overspelige vrouw. Die werd dus niet gestenigd.

Mensen meten dus niet met twee maten, ze vallen jullie nu meer aan omdat dat makkelijker is, als jij niet met argumenten komt die voor hen aanvaardbaar zijn waarom een dergelijke straf op een dergelijke vergrijp staat dan zullen ze blijven aanvallen, je kan er toch niets tegenin brengen behalve "maar de Bijbel...." en juist met dat antwoord bereik je niets omdat je dan naar een andere onderdrukte groep wijst.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.