Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

belofte

 Post Reply Post Reply
Schrijver
ella Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 september 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ella Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: belofte
    Geplaatst op: 16 september 2007 om 03:30

Hallo iedereen hier,

Ik heb een dringende vraag.

Ik heb afgelopen jaar een man leren kennen in tunesie.Het was liefde op het eerste gezicht.Nu ben ik net terug in nederland nadat ik weer een paar weken bij hem geweest ben.

In deze vakantie die we samen doorgebracht hebben heb ik een ring van hem gekregen.

Maar er is een groot probleem.Zijn vader heeft hem 18 maanden geleden beloofd aan een andere vrouw.Daar is ook een ring bij uitgewisseld.Mijn vriend gaat nu proberen om daar een punt achter te zetten zodat hij bij mij kan zijn.

Maar hij zegt dat het heel moeilijk is omdat zijn vader en hijzelf dan in grote problemen komt maar hij wil echt niet met dit meisje trouwen.

k moet nog wel melden dat ik geen moslima ben maar we hebben zulke sterke warme gevoelens voor elkaar.

Mijn vraag is dus....wat kan hij doen om dit toch voor elkaar te krijgen?En is er iets wat ik kan doen?

ik probeer de islam te begrijpen en heb veel respect voor zijn geloof en cultuur.

alvast bedankt voor de reacties

Ella

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2007 om 05:37

Hi,

(Ben je gelovig?)

Ik vind het raar dat 'jouw' vriend met jou omgaat, terwijl hij blijkbaar 18maanden geleden 'beloofd' is aan een andere vrouw. Mocht hij dit niet willen, dan had hij dit eerst moeten regelen met haar / zijn ouders. Aangezien hij (en jij) hier blijkbaar anders over denken, wordt dit een ander verhaal.

Persoonlijk vind ik dat je niet tussen 2 mensen in moet komen. Jij zou ook niet willen dat iemand jouw liefde afpakt. Jij weet niet wat de vrouw in kwestie voor hem voelt. Wat je niet voor jezelf wenst, moet je ook niet voor een ander wensen. (1 van de basisbeginselen van de Islaam.)

Naar mijn mening stelt die ring niets voor, aangezien hij al een ring aan een andere vrouw heeft gegeven.

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
ella Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 september 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ella Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2007 om 10:46

 

Marocaantje,

Ik ben niet gelovig maar heb respect voor alles en iedereen.

Ik wil toch graag reageren op wat jij zegt.

Mijn vriend en ik hebben het beide heel moeilijk met deze situatie.We hebben hier niet voor gekozen.

Maar ik ga 10 nov terug naar tunesie onder de voorwaarde dat hij de situatie heeft afgehandeld.Zo niet dan ga ik niet.

Natuurlijk vind ik het sneu voor dat tunesische meisje maar ik volg mijn hart.het is ook niet leuk voor haar als hij wel met haar trouwt terwijl hij van iemand anders houdt.

mijn vraag was voornamelijk wat de gevolgen zijn voor zijn vader en mijn vriend als hij de belofte om te trouwen verbreekt?

alvast bedankt 

ella

Terug naar boven
bismiallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 augustus 2008
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bismiallah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2008 om 19:50
marocaantje heeft gelijk je moet niet tussen twee mensen in komen.
mischhieen waren hun heel gelukkig en dan kom jij tussen
niet leuk. zeg eerlijk als dat bij jou gebeurd zou je dat ook niet leuk vinden of wel soms??

ik zelf zou dat niet aanvaarden
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2008 om 19:02

Marocaantje,

Ik ben niet gelovig maar heb respect voor alles en iedereen.

Ik wil toch graag reageren op wat jij zegt.

Mijn vriend en ik hebben het beide heel moeilijk met deze situatie.We hebben hier niet voor gekozen.

Daar hebben jullie beiden het zelf naar gemaakt.

Maar ik ga 10 nov terug naar tunesie onder de voorwaarde dat hij de situatie heeft afgehandeld.Zo niet dan ga ik niet.

Ik hoop maar dat hij mans genoeg is dat hij de juiste keus maakt.

Natuurlijk vind ik het sneu voor dat tunesische meisje maar ik volg mijn hart.het is ook niet leuk voor haar als hij wel met haar trouwt terwijl hij van iemand anders houdt.

Hij had ten eerste niet eens naar andere vrouwen moet kijken, laat staan een relatie aangaan. Dat is kwalijk aan beide kanten. Jij hebt hier even veel schuld. Wat moet je met een man die al -bij wijze van- gebonden is?

mijn vraag was voornamelijk wat de gevolgen zijn voor zijn vader en mijn vriend als hij de belofte om te trouwen verbreekt?

Je vraag was: wat kan hij doen om dit toch voor elkaar te krijgen?En is er iets wat ik kan doen?

Wat jij zou kunnen doen: niet omgaan met een man die al bezet is.
Wat hij zou kunnen doen: eerst zijn zaakjes regelen voordat hij met een ander gaat.

 

Ik ben benieuwd wat er in de tussentijd allemaal is gebeurd�

 

marocaantje heeft gelijk je moet niet tussen twee mensen in komen.

 

Merci.

 

Groeten,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2008 om 23:59
Absurd dat je door je vader wordt beloofd aan een vrouw (of aan de vader van die vrouw?) en dat je kennelijk z� bent opgevoed/ge�ndoctrineerd dat je niet gewoon durft te zeggen dat je in die middeleeuwse flauwekul geen trek hebt...
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2008 om 14:10

Absurd dat je door je vader wordt beloofd aan een vrouw (of aan de vader van die vrouw?) en dat je kennelijk z bent opgevoed/ge�ndoctrineerd dat je niet gewoon durft te zeggen dat je in die middeleeuwse flauwekul geen trek hebt...

Ik ben er geen voorstander van dat je moet gaan trouwen met iemand tegen je zin maar, indien er afspraken zijn gemaakt, dan moet je ook mans genoeg zijn om dat eerst op te lossen en dan pas verder gaan en eventueel verder zoeken.

Je kunt niet 2 mensen aan het lijntje houden. Dat noem ik pas absurd.

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2008 om 00:10
Helemaal mee eens.
Groeten Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.082 seconden.