Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zoenen in de ramadan....

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Sa3eedatoen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 september 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sa3eedatoen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zoenen in de ramadan....
    Geplaatst op: 24 september 2007 om 02:52

Wa Selaam oe 3alaikoem,

Ik heb een vraag. Weet iemand of het is toegestaan om te zoenen in de ramadan met je man/vrouw? Ik heb ooit een keer gelezen dat de profeet vzmh zijn vrouw kuste voordat hij vertrok en dat dat was toegestaan alleen nu weet ik het niet meer zeker omdat ik het nergens meer terug kan vinden. Weet iemand misschien waar dit ergens staat en of t inderdaad is toegestaan?

wa alaikoem,

Sa3eedatoen...

Terug naar boven
jund[Allah] Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 mei 2008
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jund[Allah] Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2008 om 16:27

Salamun 3aleikum,

Volgens mij bedoel jij de keer dat de profeet (saw) nadat hij zijn woedhoe had verricht hij zijn vrouw kuste en vervolgens het gebed verrichtte zonder de wassing opnieuw te verrichten. Maar dit was niet in de ramadan, maar het kan ook zijn dat je het over een 7adieth hebt die ik niet ken, Allahu a3lem.

dit is een onderwerp waar een meningsverschil is over of je woedhoe verbreekt als je je vrouw aanraakt met zo'n intentie. Maar volgens mij is het niet verboden, volgens mij (zonder daliel) is alleen geslachtsgemeenschap verboden.

En Allah weet het het best.

Terug naar boven
Yasmina93 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yasmina93 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 16:34

Ik heb eens gelezen dat je uw man/vrouw een kus mag geven maar zonder de intentie om meer te willen ..

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2010 om 00:25
Dat klopt. Maar dat geldt niet alleen in de ramadan maar tijdens het gehele leven.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2010 om 00:44

Het gaat hier om je eigen man/vrouw alzukar. Als je normaal je man/vrouw kust met de intentie dat je verder wilt gaan dan kussen, dan is daar toch niets mis mee?

Groeten,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2010 om 01:00
Ik heb het ��k over je eigen man/vrouw Marocaantje. Die kus je ��k wel eens met een andere intentie dan "verder gaan".
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2010 om 01:03

Oh zo. Ik begrijp je beter. Heb je voorgaande reactie nog even doorgenomen.

Groeten,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.