Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Actie voor moslimvrouwen in NL

 Post Reply Post Reply
Schrijver
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Actie voor moslimvrouwen in NL
    Geplaatst op: 13 februari 2008 om 13:47
Assalaamu 3alaykum wa Ra7matullahi wa Barakatuhu,
 
Beste Zuster,

Soms denk ik, waarom zijn er zo weinig mogelijkheden voor gesluierde moslimvrouwen? Het antwoord is mijns inziens simpel: omdat we daar zelf te weinig voor doen.

Misschien is het ietwat ongenuanceerd, maar toch doe ik de uitspraak. Wat ik veel om me heen zie is dat veel Zusters wachten tot het er allemaal ineens is. Nee Zusters, dit is geen nare droom. Nee Zusters, niemand die je wakker maakt. Dit is de keiharde realiteit. Waarom zelf geen actie ondernemen?

Wij moslimvrouwen horen toch actief lid te zijn van de ummah waar we in leven? Dat wij nu eenmaal in een tijdperk leven waar geen begrip wordt getoond voor de leefwereld en identiteitsvorming van moslimvrouwen, ala. Betekent dit dat wij achterover geleund moeten blijven zitten? Nee, dit betekent dat wij de handen ineen moeten slaan en elkaar moeten helpen en bijstaan waar nodig. Zusterschap!

Dit is Nederland, het land waar velen van ons geboren en getogen zijn. Het land waar wij worden uitgesloten. In dit land, waar men spreekt van een zogenaamde vrije democratie en vrijheid voor eenieder wordt de vrijheid van moslimavrouwen die kiezen voor het uitdragen van hen geloof beperkt. In dit land waar men pretendeert rechtvaardig te zijn wordt op basis van uiterlijk gediscrimineerd! Dit land, dat mede door toedoen van onze vaders en opa's is opgebouwd ziet gesluierde moslimavrouwen synoniem aan onderdrukt, achterlijk en dom!

En net wanneer je denkt het ergste gehoord te hebben, wordt je weer onaagenaam verrast. Moslimavrouwen die noodgedwongen hun sluier afdoen tijdens werk, gediplomeerde en hoog opgeleide moslima's die noodgewongen thuiszitten omdat ze niet op hun kwaliteiten beoordeeld worden, moslimavrouwen die studievertraging oplopen omdat ze geen stageplekken krijgen en moslim-ouders die hun dochters afraden zich te sluieren omdat ze niet willen dat hun dochters benadeeld worden bij het zoeken van stageplaatsen of werk. Niet te vergeten het idee om volledig gesluierde moslimvrouwen uit het openbaar vervoer te weren.
 
Geloof het maar wel lieve zusters en helaas zijn dit slechts enkele voorbeelden met hoe het hier in dit land gesteld is met de positie van gesluierde moslimavrouw.
 
Wat ga JIJ hieraan doen? Wat gaan WIJ hieraan doen? Wat dacht je van de handen ineen slaan door actief deel uit te maken van een georganiseerde moslimvrouwen netwerk?
 
Een naam hiervoor? Zusterschap!
 
Laten we Zusters van elkaar zijn en elkaar steunen en bijstaan waar nodig. Meld je aan op dit netwerk, meld je aan op Mijn Sluier en Ik.
 
Doe jouw verhaal en deel jouw ervaringen met ons, zodat we hiervan kunnen leren en profiteren inshaAllah. Bied jouw diensten aan en deel je kwaliteiten van ons, zodat we onze ummah kunnen doen bloeien inshaAllah. Samen komen we er wel, hand in hand
 


 
 

Met vriendelijke groet,
 
Slechts ��n van jouw vele Zusters.

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Multazeem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 februari 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Multazeem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2009 om 16:45

Assalaamoe'laykoem warahmatoe Allaahi wabarakatoe,

Masha'Allaah, moge Allaah ta'Alaa onze Ummaah standvastig houden!

Hayaakoem Allaah Wa Hafdhaakoem Allaah,

Ma'a Salaama Ibn 'Abdoel Al 'Azeez

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2009 om 17:44
In eerste instantie geplaatst door Multazeem

Assalaamoe'laykoem warahmatoe Allaahi wabarakatoe,

Masha'Allaah, moge Allaah ta'Alaa onze Ummaah standvastig houden!

Hayaakoem Allaah Wa Hafdhaakoem Allaah,

Ma'a Salaama Ibn 'Abdoel Al 'Azeez

Alaikum sallam warhamteo Allah

Allahoemaa Amien,.

Aghie kwam jij n iet ook op ansaar.nl :$

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2009 om 20:31

salaam aleykoum.

Mooi gezegd oegtie mashaAllah.

Ik zie ook dat er wel meer zusters niqaab zijn gaan dragen alhamdullilah omdat het nu erg in het nieuws is.

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.