Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verbod op boerka

 Post Reply Post Reply
Schrijver
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verbod op boerka
    Geplaatst op: 09 september 2008 om 15:21
Salam allen,
Het is zover mensen de eerste stap is gezet. Het is volgens de Nederlandse wet "haram" om de boerka te dragen op school of zelfs in omgeving.
Het schijnt erg belangrijk te zijn dat we elkaar zien als we communiceren anders gaat het niet goed komen op scholen?!?!
De docent wil graag weten en ZIEN wie zijn leerlingen/studen zijn zodat op die manier de communicatie soepl loopt. Ok prima als dat de reden is, waarom moet de moeder die haar kind naar school brengt of meegaat naar ouderavond ook haar boerka in de auto laten voordat ze de school binnen loopt??

Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om bij een toets te bepalen wie nou echt de examen aflegt. De echte studente of haar slimmere zus of misschien wel broer hahaha. Dat probleem is dan wel opgelost door de boerka te verbieden.

Waarom worden veel te korte rokjes of te strakke truitjes niet verboden omdat ze de aandacht van sommige docenten of jongens afleiden en zo de concetratie verminderen tijdens de colleges?!!! Want volgens hun heeft het verbod niets te maken met Islam maar meer met uiterlijk vertoning dat niet past en dat bellemmerend is voor de participatie en integratie van de vrouw. Ik snap niet waarom een vrouw minder kleding moet dragen om meer te participeren?!!!

Als ik al die aandacht en gedoe hierover hoor dan moet ik best lachen. Zoveel aandacht en tijd en geld besteden over iets wat niets voorstelt en wat niet eens opvalt. van de duizenden moslim vrouwen in Nederland zijn er volgens recent onderzoek ong. 100 die boerka dragen en Nederland gedraagt zich en slaat paniek en de minister stuurt brieven naar de kamer net of de straat en schoolbanken zwart zijn van de boerka's.
Voor mij kan de minister zijn tijd beter besteden aan het verbeteren van de beallberde kwaliteit van het onderwijs in Nederland dan het pesten van paar vrouwen die uit EIGEN overtuiging en keuze een bepaalde weg en stijl in hun geloof willen inslaan.  

wa salam
  van
Islaam
Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2008 om 00:26
Om meer te participeren moet een vrouw laten zien wie ze is. Bij het laten zien van wie je bent past geen overdreven uiterlijk/demonstratief vertoon. Geldt ��k voor mannen. Geldt voor iedereen. Moslim of niet.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.