Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Gezocht: Mensen om te interviewen!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Laariss Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 april 2015
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Laariss Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Gezocht: Mensen om te interviewen!
    Geplaatst op: 16 mei 2015 om 15:45
Dag dames en heren!

Mijn naam is Larissa van der Heijden en ik ben 20 jaar. Voor mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening op de Hogeschool van Amsterdam moet ik onderzoek doen naar stigma’s en sociale uitsluiting. Ik heb als onderwerp Islamieten gekozen. Een stigma is een stereotype, dus: ‘zij zijn dakloos, ze zullen wel stinken en dom zijn.’ Sociale uitsluiting kan een gevolg zijn van een stigma dus: ‘zij zijn dakloos, daar lopen wij met een straal omheen en zulke mensen helpen wij niet want ze hebben er zelf voor gezorgd dat zij op straat leven.’ Gevolg: Daklozen kunnen niet mee doen aan maatschappelijk verkeer (sociale contacten e.d.)

Het onderzoek wat ik doe is gebaseerd op meningen en ervaringen! Dus ben ik opzoek naar minimaal drie vrouwen (16+) die een hoofddoek dragen en een paar vragen voor mij willen beantwoorden.
Als je aan een onderzoek begint moet dit uit te werken zijn. Ik heb gekozen voor 16+ omdat er geen toestemming van ouders nodig is. Daarnaast heb ik gekozen voor moslima’s die een hoofddoek dragen omdat dit een kenmerk is die te herkennen valt. (Zoals joden een Keppel dragen). Zo probeer ik te voorkomen dat mijn onderzoek inzoomt op ras, het gaat mij namelijk om het geloof.
Dus! Lijkt het jou leuk om mee te doen aan een onderzoek door slechts 9 vragen te beantwoorden? (En misschien wel bij te dragen aan een vreedzamere samenleving? Laat het mij dan even weten! U blijft anoniem en de informatie die u mij geeft zal alleen voor dit project gebruikt worden. Het interview mag online beantwoord worden of ik ben bereid om naar u toe te komen. Dit kan in de omgeving Lelystad en Amsterdam. Hebt u vragen? Stel ze alstublieft!

Met vriendelijke groeten,
Larissa van der Heijden
Terug naar boven
Laariss Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 april 2015
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Laariss Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2015 om 15:46
De bijbehorende vragen?

1. Waar aan merkt u de sociale uitsluiting?
1.1. Bent u bijv. uitgescholden, word u buitengesloten etc?
1.2. Hoe vaak merkt u sociale uitsluiting?
1.3. Wat deed de sociale uitsluiting met u?
2. Denkt u dat de sociale uitsluiting met iets anders te maken kan hebben als u geloof?
3. Is de sociale uitsluiting meer geworden sinds u een hoofddoek draagt?
4. Wat denkt u dat de oorzaak is van de sociale uitsluiting?
5. Merkt u dat de sociale uitsluiting meer is geworden sinds de dreiging van IS?
6. Hebt u ervaringen waarin de sociale uitsluiting duidelijk te merken was en wilt u daar over vertellen?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.