Druk de pagina | Sluit venster

mijn zus van 22 jaar is christen geworden

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam en niet moslims..
Forum beschrijving: De hoge tolerantie van Islaam tegenover niet moslims... Hoe zit het met moslim worden??..
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2460
Gedrukt op: 08 mei 2024 om 06:13


Onderwerp: mijn zus van 22 jaar is christen geworden
Geplaatst door: moestafa
Onderwerp: mijn zus van 22 jaar is christen geworden
Geplaatst op: 23 september 2004 om 02:42

Mijn zus is zegt dat zij een christen is geworden want haar nederlandse
vriend is dat ook
mijn vader is heel boos en ze mag niet meer thuis komen en eigenlijk
vind ik dat ook maar ja wat doe je er aan.

Hoe moet ik met haar omgaan nu ze niet meer naar de wetten van
de islam leeft

Moes



Antwoorden:
Geplaatst door: marhaba
Geplaatst op: 23 september 2004 om 06:54

assalamoualikoum,

broeder, ik begrijp je gevoelens van woede tegenover het feit da je zuster zich bekeerd heeft, ik denk da de beste oplossing is haar telkens erop te wijzen dat ze fout zit, en je moet je ouders gehoorzamen, als ze boos op haar zijn, je moet weten dat dit enkel ten haar voordeel werkt, want dan gaat ze beseffen hoe erg  de situatie is,

als je ouders nix lieten merken, dan was het hun zonde ook, want uiteindelijk zijn zij toch wel verantwoordlijk vr ons bij allah, en dat is een van 7oudoud allah dat overgeschreden werd, dus het boos zijn proces is een normale reactie.

probeer nu haar telkens dus te doen beseffe dat ze opweg is nr  een slechte sombere  pad, want deze liefde die ze voelt vr die nederlander, is haar religie niet waard! stel de vrgelijking tussen het vrbij gaande leven en eternele leven na de dood!

wens jullie veel sterkte!

wassalaam 



-------------
allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net


Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 23 september 2004 om 07:15

kennen jullie dat liedje van boudewijn de groot... "het meisje van 16 jaar"...

"haar liefde was haar levenslot..."

ik vind het ontzettend vreemd dat jullie boos op haar zijn... ik bedoel zij maakt een keuze over hoe zij haar verdere leven wil vervolgen; ten tweede denk ik dat jullie reactie haar idee alleen maar verstevigd zodat je ervoor zorgt dat de verstandhoudingen nog meer verslechteren... en ik denk ook niet dat ze er echt vatbaar voor is als jij er haar de hele tijd op wijst... ik denk dat ze zich dan nooit meer in de islam verdiept... maar ze is 22 jaar en ze is oud genoeg om zelf te beslissen en daarin moet je haar respecteren...



Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 23 september 2004 om 07:37

Salaam aleikum Moestafa,

ik snap dat jullie het heel erg vinden.  
Er is echter geen dwang in de godsdienst, dus ook je zus kan niet gedwongen worden om moslim te zijn. Persoonlijk denk ik dat je voor haar het meest betekent als je haar gewoon accepteert, anders geef je mensen en haar misschien ook alleen maar ruimte om nog meer af te zetten tegen de islam.
Waarom ze dit doet, is natuurlijk iets wat zij alleen weet. Het heeft geen zin om haar op een negatieve manier te benaderen, dat ze op het foute pad zit en zo. Dat maakt haar niet positiever over de islam.

Heel veel wijsheid en rust toegewenst.



-------------
Salaam happylady


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 23 september 2004 om 07:40

Zoals marhaba heeft gezegd, prober haar op een rustige en geduldige manier steeds duidelijk te maken dat de islaam het ware geloof is. Vraag haar om nogmaals goed na te denken over haar genomen beslissing, en of zij deze beslissing op basis van kennis genomen heeft. 

Stimuleer haar om islamitische boeken te lezen over het christendom, bijv van ahmad deedat. Stimuleer haar om op onderzoek te gaan. Maak haar duidelijk dat Allah ver verheven is om een zoon te hebben en dat het christendom geen enkele basis heeft. Discussieer met haar over geloof. 

Probeer haar duidelijk te maken dat de liefde voor Allah en van haar ouders veel groter zijn dan de liefde voor een ander persoon. Maak haar duidelijk dat haar ouders van haar houden, maar nog meer van Allah en dit daarom niet kunnen accepteren.

Quraan 016/125: 
Nodig uit tot de Weg van jouw Heer, met wijsheid en goed onderricht, en wissel met hen van gedachte op de beste wijze. Voorwaar, jouw Heer weet het beste wie van Zijn Weg afgedwaald is  en Hij weet beter wie de rechtgeleiden zijn.

Ook ik wens je veel sterkte. Moge Allah jouw zuster tot het rechte pad leiden. En moge Allah ons allemaal leiden naar het rechte pad.

Salaam aleikoum.

 



Geplaatst door: moestafa
Geplaatst op: 23 september 2004 om 08:14
ze draagt ook geen hoofddoek meer en zegt tegen ons dat we niet zo
moeten zeuren maar onderzoeken wat de waarheid
Zij gelooft in Jezus als zoon van God en dat heeft ze ervaren zegt ze

Ik dacht die is gek geworden met al dat nederlandse gedoe straks eet ze
alleen nog aardappels stemd op de LPF en gaat ze tennissen.
Neem toch een moslimjongen die begrijpt teminste waar het omgaat.

Ik denk dat ik toch een keer met die nederlandse jongen ga praten want
hij denkt dat alles nu maar mag ofzo

het gaat hier wel om mijn jongste zus







Geplaatst door: salahdin
Geplaatst op: 23 september 2004 om 08:26

salaam,

Ik denk dat de er veel eerder moest ingegrepen worden. Het was  fout om haar met een 'vriend' te laten omgaan. Van de ene zonde volgt de andere

de zonde en uiteindelijk 'kufr', nl. het verlaten van de Islam.

Maar je zegt dat ze nog jong is. Ik zou zeggen probeer die relatie te stoppen met die jongen, daarna zal het wel makkelijker zijn.



-------------
Alhamdoelil'Allah


Geplaatst door: Herne
Geplaatst op: 23 september 2004 om 08:34

En hoe zit het nu met dat er in godsdienst geen dwang is?

Het blijkt toch anders te zitten :-)

Niet meer met praten , uisluiten, ingrijpen etc. Wat ontolerant toch.

Ik zou haast zeggen jullie lijken wel Christenen :-)

 



Geplaatst door: moestafa
Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:03


Geplaatst door: Fatma
Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:12

hey moestafa!

ik vind het een beetje gek dat je dat 'nederlands' schrijft. ben jij geen nederlander dan???
hoe oud is je zus eigenlijk?
veel succes ermee!

gr,
F.



Geplaatst door: Fatma
Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:15

sorry dat ik dat net vroeg, 22 jaar.
dan lijkt het me toch dat ze wat leeftijd betreft oud genoeg is om zelf te kiezen. praten met die jongen heeft dan denk ik niet zoveel nut.
wel lief dat je je zoveel zorgen maakt om je jongste zus.
succes!

F.



Geplaatst door: moestafa
Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:26
geeft niet ik heb niets tegen nederlanders ofzo
ik ben zelf geboren in marrokko
Het is natuurlijk zo dat de cultuur hier toch effe wat anders is
als in mijn vaderland
de verleidingen zijn hier veel groter dan daar
veel bidden is dan ook nodig

salaam

moesie


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:30

Enkele artikelen om te beginnen die je kunnen helpen bij jou discussie en uitnodiging tot de islaam. Is wel in het engels.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=14418&dgn=4 - http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=14418&dgn=4
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=2690&dgn=4 - http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=2690&dgn=4
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=41006&dgn=4 - http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=41006&dgn=4
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=13804&dgn=4 - http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=13804&dgn=4
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=42573&dgn=4 - http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=42573&dgn=4
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=12615&dgn=4 - http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=12615&dgn=4
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=12628&dgn=4 - http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=12628&dgn=4
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=12637&dgn=4 - http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=12637&dgn=4

 



Geplaatst door: moestafa
Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:39
dank je dit ga ik goed leren


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:47

Assalamoe alykoem,

mijn mening, ik denk dat deze zuster nooit de WARE ISLAM heeft gekend punt.

wassalaam,



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:07

In eerste instantie geplaatst door moestafa


Ik dacht die is gek geworden met al dat nederlandse gedoe straks eet ze
alleen nog aardappels stemd op de LPF en gaat ze tennissen.
Neem toch een moslimjongen die begrijpt teminste waar het omgaat. 


Assalamu alaikum mijn marokkaanse vriend en broeder,

mag ik je er even op wijzen dat hier behoorlijk wat oer-nederlandse moslimbroeders en zusters op dit forum zitten die je behoorlijk kunt schofferen met deze discriminerende taal? Als jij denkt dat islam draait om couscous eten, op de AEL stemmen (God verhoede het) en kickboksen om maar wat te noemen, dan raad ik je aan om eens voor de grap een koran(vertaling) ter hand te nemen en die eens goed te lezen. Kan verassend verhelderend zijn.

Graag wat respect voor de oorspronkelijke bewoners hier, waaronder ik.

Wassalam,

Amier.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: moestafa
Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:17
je zegt dat ze de islam niet heeft gekend wat bedoel je

mijn vader en moeder hebben haar goed opgevoed en wilden haar laten
trouwen met een moslim

Ze maakt haar eigen keuzes
maar de familie is nu woedend en dat is toch logisch als je toch je ouders
verraadt op deze manier
ze moet gewoon respect leren maar dat is nu misschien te laat
ik weet het niet meer
ik hoop haar nog wel te zien alleen dan zonder die vriend want hun
geloven in een valse leer!


allahakbar


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:21

Salaam,

oh, ik las al even verder dat je niets tegenb nederlanders ofzo hebt. Gelukkig maar. Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik wel wat tegen een bepaald soort nederlanders heb, maar dat heeft niets met hun nederlander zijn te maken, maar meer met hun politieke opvatting en / of cultuur. En met cultuur bedoel ik die oranje debielen die bij iedere gelegenheid de polonaise hossend met een biertje in de ene hand en een hema-worst in de andere hand onverstaanbare liedjes lallen en op hun toetertjes blazen als een kaaskop een of andere wedstrijd gewonnen heeft. Bah. Zo zat ik in het vliegtuig terug van Turkije tussen dat soort neanderthalers. Ik schaamde me rot tegenover de turkse stewardessen en andere pasagiers. Ik deed maar net of ik geen nederlander was.

Wassalam,

Amier.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: *Rahima*
Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:25

In eerste instantie geplaatst door moestafa


Mijn zus is zegt dat zij een christen is geworden want haar nederlandse
vriend is dat ook
mijn vader is heel boos en ze mag niet meer thuis komen en eigenlijk
vind ik dat ook maar ja wat doe je er aan.

Hoe moet ik met haar omgaan nu ze niet meer naar de wetten van
de islam leeft

Moes

 

Hoi,

de wetten van de Islam verschillen volgens mij niet zo heel veel van de wetten van de christenen, al vatten christenen hun wetten lichter op, is het niet? Bidden, geloven, kuisheid, zorg voor de armen, etc.

En als jij en de rest van het gezin echt van je zus houden, dan accepteren jullie haar hoe ze is, moslima of christen, ze blijft je zus. Ik denk dat dat heel belangrijk is om te onthouden en je zuster haar eigen keuzes laat maken en haar daarbij steunt. Dat doen mijn ouders en broer gelukkig wel.

Bovendien, god is toch god? Ieder zijn eigen woorden ervoor, of zijn eigen belijdenis, maar het blijft dezelfde god die je aan bid, je belijd het alleen anders en er zijn een aantal (misschien belangrijke) verschille, maar je moet het wel onthouden.

Ik hoop dat je je zuster vergeeft,

Rahima



-------------
Leven is het meervoud van lef


Geplaatst door: moestafa
Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:26
ik begrijp je maar dat is hun cultuur ofzo

veel geld verdienen en als je een feestje geeft dan mag alles
daar kan je toch niets mee

daar gaat mijn zus dan mee
Ik hoop dat ze het ui maakt of zo dan komt ze wel weer naar huis

moes




Geplaatst door: moestafa
Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:36
ik vind de islam niet het zelfde
jezus werd als profeet door allah gestuurd de
joden te bekeren

christenen geloven dat je als je in jezus geloofd dat je alle zonden al
vergeven zijn omdat hij de zoon van god is


Dat is even wat anders


als zij niet meer tot ALLAH bekeerd dan zal dat grote gevolgen kunnen
hebben in haar geloof
want je mag alleen ALLAH aanbidden geen Jezus ofzo
en als ik er naast zit dan hoor ik het graag
Moes


Geplaatst door: *Rahima*
Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:45

hmm.. mijn kennis van het christendom is erg beperkt.. maar volgens mij ook al is t een zoon van god volgens het christendom, aanbidden de christenen jezus niet.

Moslims leven veel meer onder het voorbeeld van mohammed (swt) dan christenen onder het voorbeeld van Jezus, toch?



-------------
Leven is het meervoud van lef


Geplaatst door: moestafa
Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:52
nee bij hun is het dat jezus zelf god is en dat je alleen door jezus genade
kan ontvangen ofzoiets


vroeger op een christelijke school gezeten vandaar


Geplaatst door: Vincent
Geplaatst op: 23 september 2004 om 11:10

In eerste instantie geplaatst door moestafa

nee bij hun is het dat jezus zelf god is en dat je alleen door jezus genade
kan ontvangen ofzoiets
vroeger op een christelijke school gezeten vandaar

Niet goed opgelet dan. Voor Christenen is Jezus geen God (ik heb ook op een Christelijke school gezeten).

Mijn advies: accepteer de keuze van je zuster. Ze is oud en wijs genoeg om zelf over haar leven te beslissen. Mensen met een ander geloof dan de Islam zijn niet per definitie minderwaardig.



-------------
Groet,
Vincent


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 24 september 2004 om 08:49

De zogenaamde 'tolerantie' in de Islam verbaast me toch weer... Zolang het over de Islam zelf gaat, moet iedereen maar tolerant zijn, zelfs bij oproepen tot Jihad en zelfmoordaanslagen, maar kiest er iemand om zich te bekeren tot een ander geloof, krijg je dit soort onzin...

Ik persoonlijk vind het erg moedig van je zus, omdat ze waarschijnlijk ook al wist tot wat voor scenes het zou leiden. Ik hoop dan ook dat ze erg gelukkig wordt met haar vriend en geloof.
Gr Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: salahdin
Geplaatst op: 24 september 2004 om 10:05
Voor christenenn is Jezus wel God . dit is natuurlijk onzin. Er is geen andere God dan Allah (swt)

-------------
Alhamdoelil'Allah


Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 24 september 2004 om 10:33
In eerste instantie geplaatst door salahdin

salaam,

Ik denk dat de er veel eerder moest ingegrepen worden. Het was  fout om haar met een 'vriend' te laten omgaan. Van de ene zonde volgt de andere

de zonde en uiteindelijk 'kufr', nl. het verlaten van de Islam.

Maar je zegt dat ze nog jong is. Ik zou zeggen probeer die relatie te stoppen met die jongen, daarna zal het wel makkelijker zijn.

ok, als mijn vriendin een moslima of voormalig-moslima was zou ik echt niet onder de indruk zijn van "zogenaamde" ingrepen die slechts ellende tot doel hebben! een goede vriend van mij zat dus in dezelfde positie en gelukkig is hij met haar nu gelukkig geworden (immers: andersom kan het natuurlijk ook).

ik denk dat als je op enige manier dan ook je zus probeert tegen te werken dat je alleen maar een negatieve tegenreactie krijgt. Ze is 22 jaar dus ik neem aan dat ze ook bij hem gaat inwonen etc. etc.

volgens mij bestaat er in het christendom ook zoiets als sex voor het huwelijk (dat dus verboden is) maarja het is niet zo dat ik iedere dag zondig; ik liep vandaag nog met een islamitische jongen rond in Amsterdam en ik kwam er achter dat onze smaak op vrouwengebied niet eens zover uit elkaar ligt; zo zie je maar weer... die mooie roze bril is dus af en toe gewoonweg hetzelfde.

Als ik een vriendin zou hebben zou ik er natuurlijk ook met respect behandelen, en je zal tegenwoordig ook wel moeten hehehehe, maarja dat hoef ik hopelijk niet meer uit te leggen. Voorderest houd ik wel van een intieme relatie, met iemand die ik echt leuk vind en zelf ook beetje actief is en slim bla bla bla... met andere woorden het is niet zo dat ik relaties aangrijp om alleen maar sex te hebben. Natuurlijk die mensen heb je ook, maar die heb je in iedere cultuur. Neej ik zal zelfs wel eens voor d'r koken, ik vind het zelfs leuk om te doen, alleen ben ik wel een beetje rommelig; maarja als je een hele dag hebt getekend heb je geen zin om natuurlijk die papiersh*t uit te zoeken... hehe dat zal dus wel een frustratie kunnen zijn. Ohja ik zou graag met mijn vriendin Enkhuizen willen bezoeken... ennuh... ja nog veel meer steden... ik ben gewoon actief mens, zoek naar oplossingen voor een betere samenleving (voor zover mijn vak dat toelaat), hopeloos in de liefde, kritisch, geintresseerd en een ongelovelijke zeikerd... tjah

maar zoals gezegd, wij zouden eens een gesprek van man tot man moeten hebben; ik kom uit Julianadorp, vlakbij de marinestad Den Helder. daar kan ik natuurlijk vaak uitwaaien in de klotewind van laatste tijd, maar je leert er ook nuchter denken...



Geplaatst door: YoUNaS
Geplaatst op: 24 september 2004 om 11:02
In eerste instantie geplaatst door aadtos

Als ik een vriendin zou hebben zou ik er natuurlijk ook met respect behandelen, en je zal tegenwoordig ook wel moeten hehehehe, maarja dat hoef ik hopelijk niet meer uit te leggen. Voorderest houd ik wel van een intieme relatie, met iemand die ik echt leuk vind en zelf ook beetje actief is en slim bla bla bla... met andere woorden het is niet zo dat ik relaties aangrijp om alleen maar sex te hebben. Natuurlijk die mensen heb je ook, maar die heb je in iedere cultuur. Neej ik zal zelfs wel eens voor d'r koken, ik vind het zelfs leuk om te doen, alleen ben ik wel een beetje rommelig; maarja als je een hele dag hebt getekend heb je geen zin om natuurlijk die papiersh*t uit te zoeken... hehe dat zal dus wel een frustratie kunnen zijn. Ohja ik zou graag met mijn vriendin Enkhuizen willen bezoeken... ennuh... ja nog veel meer steden... ik ben gewoon actief mens, zoek naar oplossingen voor een betere samenleving (voor zover mijn vak dat toelaat), hopeloos in de liefde, kritisch, geintresseerd en een ongelovelijke zeikerd... tjah

 

En wat is dit??? Een contactadvertentie...???



-------------


Geplaatst door: moestafa
Geplaatst op: 24 september 2004 om 11:07
pas gegeten


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 26 september 2004 om 14:35

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik vind het een goede stap van je zuster om zich te bekeren tot een mooie religie.


Na het lezen van de berichten vraag ik mij een paar dingen af:
Islamieten beweren dat de Islam tollerant is, waar is de tollerantie dan gebleven in dit topic?
Islamieten beweren dat er geen dwang is in de Islam, ik lees vormen van indirecte dwang in dit topic, dus er is wel dwang.
Islamieten hoor je vaak zeuren over generaliseren van de Islam, etc. etc. Waarom word ik hier dan verdomme als Nederlander op een hoop gegooid met alle Nederlanders, je kent alleen de Nederlander die je wilt kennen, want je weet totaal niet wat een Nederlander is.


plak de teksten waar jij dat gelezen hebt



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: nouret_bo
Geplaatst op: 26 september 2004 om 14:50

aslam moestafa

ik vind het heel erg van je zus (Allah jehdieha) ik hoop dat ze gauw inziet dat ze verkeerd zit, maar wisten jullie dat zij een vriend had?

wa salam nouret el dien



Geplaatst door: anouar
Geplaatst op: 26 september 2004 om 15:56

 

salem haleykoum,

 

Als je ergens van overtuigt bent dan ben je bang dat degene die jij lief hebt iets doet wat hem/haar kan schaden. Dit is het geval bij het zusje van moestafa, zijn broeders en zusters pogen hem te steunen in deze voor hem moeilijke tijden. Tevens willen ze hem adviseren wat te doen.

Nu lezen Kimmie en Remco alleen hetgeen zij willen zien, namelijk dat wij niet tolerant zijn. Dat is niet waar! Dat kimmie jihad en zelmoordaanslagen er bij moet betrekken, lijkt mij volledig misplaatst bij dit topic. Christenen reageren niet anders bij een soortgelijke situatie, ik woon in een stad/dorp waar veel christenen wonen, daar staan zij ook niet open voor mensen buiten hun gemeenschap. Zo zullen zij het niet accepteren als een moslim jongen met hun dochter een relatie krijgt.

Wat ik wil zeggen is dat dit soort gedrag voortvloeit uit angst voor de ziel van hun broeder/zuster. Zowel aan de kant van de christen, jood en moslim. 

Het is naar mijn mening te gemakkelijk om te stellen dat zij niet tolerant zijn, omdat zij zich er niet zomaar bij neereggen dat zij zich bekeert.

 

wa salem



Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 26 september 2004 om 16:01

Salaam aleikum Anouar,

je hebt helemaal gelijk in je stuk. Dit is zeker waar. Helaas



-------------
Salaam happylady


Geplaatst door: salahdin
Geplaatst op: 26 september 2004 om 16:41

Hallo aadtos,

Eerlijk gezegd snap ik het verband noet tusse wat ik schreef en je recactie. Maar goed, wat je zegt over de verwachte negatieve reactie van de zus bij tegenwerking is wel waar,maar er zijn ook indirecte manieren van tegenwerking van de relatie.je kan bv. uitleggen dat het meisje (hopelijk)vroeg of laat  spijt zal hebben en dat ze terug zal willen keren naar de Islam. Alleen zal het moeilijker zijn als ze zou trouwen en kinderen krijgen. Dus nu gaat het nog. Indien zulke middelen niet werken kan een harde reactie misschien pijnlijk zijn in het begin maar uiteindelijk is het voor haar zelf goed.



-------------
Alhamdoelil'Allah


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 26 september 2004 om 17:03

Assalaam alaykoum Moesa...

Sorry, dat ik het zeg, maar aan je verhaal zitten wel wat haken en ogen. Maar ik zal beginnen met iets anders....

Als Allah swt iemand leidt, dan kan niets en niemand hem/haar doen kunnen afdwalen. Als Allah swt ervoor kiest, om een van zijn schepsels te doen dwalen, dan is er niemand die hem/haar kan doen leiden, dan Allah swt zelf.

Dat je zus Christen is geworden, is pijnlijk, maar die keus van haar dienen we te respecteren. Als er iemand in mijn familie ervoor zou kiezen, om een ander gelof te belijden, dan zal ik me best doen om te proberen om diegene te overtuigen, met geduld en wijsheid. Als ik zie dat het geen effect heeft, dan zal ik me daarbij neerleggen, want vele Profeten vzmh hebben jaren lang, uitgenodigt tot de Islam en degenen die niet wilden terugkeren naar de Dien, die werden ook gewoon als mens behandeld.

Abou Talib, voorbeeld van een niet-moslim en kijk hoe de Profeet vzmh met zijn oom omging.

Vele metgezellen die tijdens een veldslag oog in oog stonden met hun broers, vaders, ooms etc, en voet bij stuk hielden.

Ik zou zeggen, doe alles wat in je vermogen ligt en lukt dat niet, leg je erbij neer.

FiaminAllah Imaan

P.S Aan de ene kant geloof ik dit verhaal, maar aan de andere kant twijfel ik aan dit verhaal, niet omdat zij voor een andere religie kiest, want die zijn er, maar toch......

Dames en heren, wel bij de les blijven.....het gaat om zijn zus en geen welles/niets spelletje weer, want daar word ik zo moe van. Moslims, wel tolerant, niet tolerant!! Oude koek.......Waarom moeten we ieder woord van een ander analyseren?

Genoeg programma's op tv, over hoe de Moslim zich eigenlijk behoort te gedragen, volgens Westerse maatstaven, ga anders gewoon tv kijken en houd je opmerkingen voor je....

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 27 september 2004 om 03:12

wat een wijze reactie van madame imaan;

ik sta werkelijk perplex en hier houd ik het ook bij!



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 27 september 2004 om 08:19
In eerste instantie geplaatst door anouar

Nu lezen Kimmie en Remco alleen hetgeen zij willen zien, namelijk dat wij niet tolerant zijn. Dat is niet waar!

Heb je het voorgaande topic eigenlijk gelezen?...

Dat kimmie jihad en zelmoordaanslagen er bij moet betrekken, lijkt mij volledig misplaatst bij dit topic.

Er stond ook bij waarom ik dat aanhaalde...

Christenen reageren niet anders bij een soortgelijke situatie, ik woon in een stad/dorp waar veel christenen wonen, daar staan zij ook niet open voor mensen buiten hun gemeenschap. Zo zullen zij het niet accepteren als een moslim jongen met hun dochter een relatie krijgt.

Die krijgen van mij dan net dezelfde respons.  Dat sommige christenen het ook fout doen, hoeft bovenstaand topic toch niet goed te praten?  Je zegt toch ook niet 'discrimineren mag, want het Vlaams Blok doet het ook' of iets dergelijks?

Wat ik wil zeggen is dat dit soort gedrag voortvloeit uit angst voor de ziel van hun broeder/zuster. Zowel aan de kant van de christen, jood en moslim. 

En angst is er te over in dit topic.

Het is naar mijn mening te gemakkelijk om te stellen dat zij niet tolerant zijn, omdat zij zich er niet zomaar bij neereggen dat zij zich bekeert.

Tolerant wil anders oa zeggen openstaan voor andere mensen en hun overtuigingen, en ze zo te accepteren.  Wat wil het volgens jou dan zeggen?

 



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 27 september 2004 om 08:22
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Dat je zus Christen is geworden, is pijnlijk, maar die keus van haar dienen we te respecteren. Als er iemand in mijn familie ervoor zou kiezen, om een ander gelof te belijden, dan zal ik me best doen om te proberen om diegene te overtuigen, met geduld en wijsheid. Als ik zie dat het geen effect heeft, dan zal ik me daarbij neerleggen, want vele Profeten vzmh hebben jaren lang, uitgenodigt tot de Islam en degenen die niet wilden terugkeren naar de Dien, die werden ook gewoon als mens behandeld.

Ik volg Aadtos hierin:



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 27 september 2004 om 10:00
zo te zien heeft zuster imaan iedereen te pakken  

-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 27 september 2004 om 12:37

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

zo te zien heeft zuster imaan iedereen te pakken  



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 27 september 2004 om 13:46

Assalaam Aleikum broeders en zusters....en hi voor de rest.

Sorry dat ik het zeg maar ik heb een beetje mn twijfels over dit verhaal. Niet dat het niet zou kunnen maar ik heb gewoon mn bedenkingen gezien de eerdere reacties op verschillende topics van Moestafa....



Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 28 september 2004 om 05:39

Assalamoe alykoem,

bedoel je dat Moestafa het verhaal verzonnen heeft,  dan snap ik niet wat hij daar mee wil bereiken.

of heeft onze broeder Amier het goed gezien

In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam Moestafa,

....maar je klinkt een beetje als een christen, je gebruikt soms letterlijk teksten uit het nieuwe testament en je argumentatie wijst soms ook nogal die richting op. Dat valt me best wel op, in meerdere topics. Als ik mag vragen, en ik hoop dat je je niet aangevallen voelt ofzo, maar ben jij moslim? Je schrijft ergens dat je in marokko geboren bent, maar ergens anders onderteken je een bericht met "Robert". Ben jij marokkaan?

Nogmaals, ik hoop niet dat je denkt dat ik je in een hoek wil drijven ofzo, maar zou je eerlijk willen antwoorden?

Wassalam,

Amier.

we wachten op de antwoord

wassalaam,



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 28 september 2004 om 15:56

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Hoewel ik ook kanttekeningen heb, ga ik er gewoon van uit dat dit verhaal waar is, maar jullie zijn oud en wijs genoeg om te weten dat dit Internet is. Er is geen controle, wel heeft iedereen wel wat mensenkennis, de een meer dan de ander. De een heeft de een sneller door dan een ander.

Waar het omgaat, is dat wanneer er een Moslim(a) ervoor kiest om de Islam niet meer te belijden, hoe men daar mee moet omgaan en hoe kunnen we deze forumlid adviseren, zodat zowel hij als zij met elkaar verder kunnen leven?

Is dit verhaal verzonnen, dan begrijp ik niet het effect, is dit verhaal wel waar, zie mijn vorige reactie.

Ik raad iedereen aan, om eens echt na te gaan denken over de manier waarop WIJ, met zijn allen, anderen veroordelen, inclusief ikzelf, hoor.

FiaminAllah/Groetjes Imaan



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 28 september 2004 om 16:59

Assalaam Aleikum,

Ik denk dat broeder Amier bepaalde dingen heel goed heeft gezien.....maar nogmaals..ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.

 



Geplaatst door: abu ibrahim
Geplaatst op: 29 september 2004 om 05:49

bismillaah,

als je het mij vraagt; een groot broodje-aapverhaal. Ik geloof er geen snars van.

he moes (of harry): wel leuk trouwens hoe je je taalgebruik zo af en toe aanpast, maar doe dit dan wel consistent. (Hun hebben een eigen geloof!!) zo af en toe ben je zelfs fanatiek door af te sluiten met 'Allahu akbar'.

Voor de rest moet iedereen zelf weten wat ie aanhangt!!

Allahu akbar (welgemeend)

wa salaam



Geplaatst door: IHAEM
Geplaatst op: 29 september 2004 om 11:42
Ik zie dus echt NIET in wat nou het probleem is. Zij kiest er voor om geen moslim te zijn, zoals jullie er wel voor kiezen. Dat ik zie dat mensen haar weer terug willen bekeren dat stemt mij droevig. Vrijheid is er in de Islam dus nog steeds niet in alle gevallen bij.


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 29 september 2004 om 16:07

He ihaem.....je hebt het over vrijheid en Islam. Heb je ook wel eens gedacht wat voor vrijheid het christendom de wereld heeft gebracht?....

Om een paar voorbeelden te noemen...Christoffel Columbus die met zn ontdekkingsreizen (hoe kan je trouwens een land ontdekken waar al mensen wonen) naar wat men nu Noord-Midden en Zuid-Amerika noemt heeft heel wat menselevens op zn geweten. Duizenden zoniet miljoenen Indianen zijn gestorven door moord (honger naar goud van het toenmalige spaanse koningshuis).

De oorspronkelijke bewoners werden vaak gedwongen om het christendom aan te nemen. Ik vind het nog steeds een vreemd gezicht als ik tv kijk en ik zie iemand met een Indiaans uiterlijk die een Spaanse achternaam heeft en het christendom belijdt. Zelf kom ik uit Suriname en ook daar werden zo'n 30 tot 40 jaar geleden nog mensen met een ander geloof door Nederlandse christelijke zendelingen  gekerstend zoals ze dat noemen. Ik heb de verhalen zelf gehoord van oudere Surinaamse Moslims wiens kinderen het recht op onderwijs door de christelijke Nederlandse zendelingen werd ontzegd als hun kinderen geen afstand zouden doen van de Islam. (Is een tijdje geleden zelfs nog op tv geweest bij de NMO)

Vrijheid voor jullie betekent de democratie naar Westerse maatstaven....nou je ziet het resultaat.....Een mislukte cowboy uit Amerika die probeert om het alleenrecht op de wereld (en atoombommen want Korea en Iran mogen het niet) te krijgen....en zijn schaduw uit Engeland die zich wel verontschuldigd voor het feit dat er geen bewijs was voor massavernietigingswapens maar zich niet verontschuldigd voor het feit dat hij verantwoordelijk is voor de dood van duizenden Irakezen....en natuurlijk Jan Peter Balkenende die samen met zn kornuiten op alles gaat bezuinigen......(zijn trouwens alledrie christenen)

De Sharia invoeren in Nederland zou misschien helemaal niet zo een slecht idee zijn.....wie weet over enkele jaren

 



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 29 september 2004 om 16:35
Een puntje vergeet je hier, nl dat niemand hier probeert onrecht in onze geschiedenis goed te praten.  In tegenstelling proberen ze hier wel intolerantie goed te praten...  Klein verschilletje dus

-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 29 september 2004 om 17:39
Ja Kimmie, inderdaad.
Rabil Amin, dit zijn zeker verschrikkelijke dingen, maar er gebeuren altijd foute dingen door fundamentalisten in wat voor geloof dan ook. Daarom wijs ik fundamentalisme ook af. Het gaat erom wat geloof op zich inhoudt. Niet om de uitwerking die sommige mensen eraan geven.


-------------
Salaam happylady


Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 30 september 2004 om 02:33

Salaam aleikum,
ik wil toch graag wat dieper op de topic ingaan. Ik heb erover zitten twijfelen, maar in mijn geval moet je de situatie omdraaien. Dus christelijke familie met iemand die moslim wordt. Verder is de situatie praktisch hetzelfde en wordt er ook gedaan wat door een aantal mensen geadviseerd wordt: blijven zeggen dat de islam de waarheid is. NIET DOEN! Dat wekt alleen maar irritatie op! Ik word binnen mijn familie niet geaccepteerd omdat ik geen christen meer ben. Als ik ze ook nog ga vertellen dat ik moslim ben, zijn de rapen helemaal gaar. Het roept bij mij veel pijn, heel veel pijn en irritatie op dat ik niet mag doen wat ik wil. Kom nou niet aan met de flauwekul dat de islam de waarheid is en dat je daarom de goede keuze hebt gemaakt. Feit is dat iedereen denkt de waarheid in pacht te hebben, anders ging je wel voor een andere waarheid. Daarom was ik ook zo blij met de reactie van zuster Imaan. Laat alsjeblieft iedereen in zijn waarde, wat de keuze van die persoon ook is. De persoon in kwestie weet heus wel wat hij kiest en wat de meningen van anderen zijn, zeker op het gebied van religie.
Ik heb een sterk verslechterde relatie met mijn familie. Ze snappen me totaal niet en zijn ervan overtuigd dat ik naar de hel ga als ik iets anders ben dan christen. PUNT. Ik boks daar al mijn hele leven tegen op en zal dat ook voor de rest van mijn leven gaan doen. Dat is echt belachelijk! God heeft niet gevraagd van ons om mensen die een andere keuze maken, uit te stoten. God heeft ons gevraagd om respect voor elkaar te hebben. Het is toch van den zieke dat je niet geaccepteerd wordt om wie je bent, maar om wat je gelooft.  Feit is dat er moslims zijn met wie ik niet kan opschieten, om hun persoon en niet-moslims die (hele goede) vriend(inn)en zijn, om hun persoon.

Ik roep hierbij iedereen op om door het stempel religie heen te kijken. Kijk naar de persoon erachter. Ik ben ervan overtuigd dat dat een veel prettiger samenleving geeft. Op mij heeft de hele situatie een hele slechte invloed gehad. Ik ben er bijna aan onder door gegaan. Dat is het NIET waard.



-------------
Salaam happylady


Geplaatst door: abu ibrahim
Geplaatst op: 30 september 2004 om 03:42

bismillaah,

happylady, ik wens je enorm veel sterkte met je familie en je keuze! Hopelijk zal de relatie met je familie verbeteren insha allah.

wa salaam

abu ibrahim



Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 30 september 2004 om 05:43

Assalaam alaykoum Happyl.

Ben het deels met je eens, maar vergeet niet dat de profeet vzmh heeft gezegd, dat je je vrienden dient uit te kiezen. Om terug te komen op je opmerking 'fundamentalisme'; in jouw ogen ben ik een fundamentalist, omdat ik geloof in alle fundamenten van de Islam. Het is een verkeerde woordkeuze, zuster, want een fundamentalist, staat niet gelijk aan 'terrorist', waar jij op doelt.

Veel sterkte en veel standvastigheid toegewenst.

Imaan



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 30 september 2004 om 10:16

Salaam Aleikum broeders en zusters en hi voor de rest,

Ook ik kom uit een familie waar het overgrote deel christen is....ook ik ben ooit christen geweest. En toen kwam de Islam in mijn leven. Mijn familie is erg trots op mij omdat sinds ALLAH SWT de Islam in mijn leven heeft gebracht ziet mijn familie dat het meer dan goed met mij gaat. En het mooie ervan is dat sommige van mijn familieleden nu ook de stap naar de Islam willen maken omdat ze ook op zoek zijn naar de ENIGE ECHTE WARHEID!!! InsaALLAH zal het hun lukken.

Ook ik kies nu mijn vrienden met zorg uit....en eerlijk gezegd ga ik liever met Moslims om...omdat de goeien onder hun je zullen aansporen om goede werken te doen en het slechte te laten....(mijn voormalige christenvrienden deden dat zelden of nooit)

En kimmie.....je hebt het erover dat niemand het onrecht wat er is gebeurd in jullie geschiedenis probeert goed te praten. Nee....daar heb je gelijk in want het wordt doodgezwegen in de westerse geschiedenisboeken. Denk maar eens aan de slavenhandel waardoor miljoenen Afrikanen waaronder vele Moslims beroofd zijn van hun land, cultuur en religie!! In de geschiedenisboeken wordt nog altijd verteld dat Columbus een held was omdat hij Amerika zogenaamd heeft ontdekt...maar nogmaals...ze vergeten erbij te vermelden dat de rijkdom die de westerse wereld nu placht te hebben is gebaseerd op diefstal, verkrachting, moord en alle andere criminele activiteiten.



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 30 september 2004 om 10:44
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ook ik kom uit een familie waar het overgrote deel christen is....ook ik ben ooit christen geweest. En toen kwam de Islam in mijn leven. Mijn familie is erg trots op mij omdat sinds ALLAH SWT de Islam in mijn leven heeft gebracht ziet mijn familie dat het meer dan goed met mij gaat. En het mooie ervan is dat sommige van mijn familieleden nu ook de stap naar de Islam willen maken omdat ze ook op zoek zijn naar de ENIGE ECHTE WARHEID!!! InsaALLAH zal het hun lukken.

Een enige echte waarheid bestaat niet.  Maar toch leuk dat jij JOUW waarheid ontdekt hebt.

Ook ik kies nu mijn vrienden met zorg uit....en eerlijk gezegd ga ik liever met Moslims om...omdat de goeien onder hun je zullen aansporen om goede werken te doen en het slechte te laten....(mijn voormalige christenvrienden deden dat zelden of nooit)

Je vriendenkeuze moet je niet zomaar veralgemeniseren.  Dat jij er toevallig slechte vrienden uitkoos, wil niet zeggen dat christenen of wat-dan-ook niet aansporen tot goeie daden.

En kimmie.....je hebt het erover dat niemand het onrecht wat er is gebeurd in jullie geschiedenis probeert goed te praten. Nee....daar heb je gelijk in want het wordt doodgezwegen in de westerse geschiedenisboeken.
Leuk om de pot gedraaid, maar dat staat er niet.  Er staat dat niemand het probeert goed te praten, niet dat we ontkennen dat er rotte dingen gebeurd zijn, net zoals in de geschiedenis van de Islam. Enne, het staat verdorie toch wel in de geschiedenisboeken zeker...

Denk maar eens aan de slavenhandel waardoor miljoenen Afrikanen waaronder vele Moslims beroofd zijn van hun land, cultuur en religie!!
Inderdaad, dat neemt niet weg dat dat net zozeer in de Islam gebeurde, of wist je dat niet?  Slavernij is niet iets dat typisch alleen in de westerse geschiedenis voorkomt, de Islam was er zelfs eerder mee.  Niet vergeten dat de westerse cultuur pas enkele honderden jaren in bloei is, waarvan tot 150 jaar geleden slaven werden aangevoerd.  islam had die bloeiperiode met slavernij al heel wat eerder en is in verval geraakt toen de westerse in bloei kwam.  Misschien heeft de westerse cultuur wel gewoon 'goed' afgekeken?

In de geschiedenisboeken wordt nog altijd verteld dat Columbus een held was omdat hij Amerika zogenaamd heeft ontdekt...maar nogmaals...ze vergeten erbij te vermelden dat de rijkdom die de westerse wereld nu placht te hebben is gebaseerd op diefstal, verkrachting, moord en alle andere criminele activiteiten.
En is dat de schuld van Columbus?  Is het ook Mohammeds schuld dan wat die 'lieve' militie-tjes allemaal uitvoeren in Darfur, je weet wel: dat systematisch verkrachten?

Maar goed, je bewijst natuurlijk zelf mijn punt, door heel wat rottigheid aan te halen uit de westerse geschiedenis, even gemakkelijkshalve te vergeten dat de islamitische cultuur even rottige dingen uithaalt/uithaalde en zeggen dat ik de westerse rottigheid ontken, terwijl ik hierboven net zeg dat ik ze niet probeer te ontkennen... 
Groetjes Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: IHAEM
Geplaatst op: 30 september 2004 om 10:49
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

He ihaem.....je hebt het over vrijheid en Islam. Heb je ook wel eens gedacht wat voor vrijheid het christendom de wereld heeft gebracht?....

Drogredenering. We hebben het hier over vrijheid en Islam, althans ik heb het daar over. Wanneer jij mij wilt aanvallen, moet je niet de bewijslast ontduiken, maar dat weerleggen.

En wat betreft de sharia, hoe off-topic. Dat gaat niet gebeuren, omdat het zichtbaar is dat de sharia niet in te passen is in onze democratie, al is het maar omdat er genoeg anti-moslims wat dat betreft zijn.



Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 30 september 2004 om 11:32

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum Happyl.
Ben het deels met je eens, maar vergeet niet dat de profeet vzmh heeft gezegd, dat je je vrienden dient uit te kiezen. Om terug te komen op je opmerking 'fundamentalisme'; in jouw ogen ben ik een fundamentalist, omdat ik geloof in alle fundamenten van de Islam. Het is een verkeerde woordkeuze, zuster, want een fundamentalist, staat niet gelijk aan 'terrorist', waar jij op doelt.
Veel sterkte en veel standvastigheid toegewenst.
Imaan

Wa aleikum salaam Imaan,
ik heb me misschien wat ongelukkig uitgedrukt. Ik had het zeker NIET over terroristen. Ik ben zelf in die zin ook een fundamentalist  dat ik ook in de fundamenten van de islam geloof. Ik bedoel met fundamentalisten (radicalisten?) diegenen die niet verder meer kunnen kijken dan hun neus lang is en ipv MIJN waarheid het over DE waarheid hebben. Dat kan best zo voelen, maar dat betekent niet dat iedereen dat zo voelt. Voor mij is de islam ook de waarheid, die ik iedereen gun, maar dat geldt niet voor iedereen. En daar hamer ik dus juist zo op, dus...

Ow ja, mijn vrienden kies ik zeker uit. Daarom meldde ik dus ook dat sommige niet-moslims mij dichter na aan het hart liggen dan sommige moslims, gewoon omdat die niet-moslims  misschien wel meer waarden gelijk hebben dan sommige moslims. Of gewoon hun karakter, of weet ik veel. Dat ik niet-moslimse vrienden heb, betekent niet dat het slechte mensen zijn.... Het zijn mensen die niet in de islam geloven, dat is het verschil. Verder zijn we allemaal mensen, met onze gebreken en onze sterke punten.



-------------
Salaam happylady


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 30 september 2004 om 17:11

Hoi Remco,

Voor het eerst in lange tijd dat wij weer dezelfde mening delen, iedereen in zijn/haar waarde laten.

Vr.G Imaan

P.S De mens is alleen af en toe zwak om dat recht daadwerkelijk toe te kennen



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: salahdin
Geplaatst op: 01 oktober 2004 om 08:46
Ik ben het er niet mee eens dat religie de fundamenten van je persoolijkheid onverschilig laat. De Islam bv. kan een persoon op een geweldige manier veranderen. Bij niet-moslims die moslim worden kan men soms zelfs spreken van een metamorphose op het vlak van persoonlijkheid.

-------------
Alhamdoelil'Allah


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 01 oktober 2004 om 12:57

Weer een gevalletje van geschiedenisvervalsing....het was niet Amerigo Vespucci die als eerste voet aan land zette op het "nieuwe continent".......lang voordat zij daar aankwamen waren er al Afrikanen geweest.......Geef maar een verklaring voor de beelden op paaseiland en de beelden die de inca's in de diepe oerwouden van Zuid-Amerika hadden......Die beelden hadden duidelijk de uiterlijke kenmerken van Afrikanen.

Trouwens de "oorspronkelijke Indiaanse bewoners zijn eigenlijk afkomstig uit Azie en zij hadden allang voordat Amerigo Vespucci en Columbus en al die anderen daar al voet aan wal gezet.

De gruweldaden van de christenen zijn in de loop der eeuwen niet veranderd.....Vergeet niet dat Bush en vele voormalige amerikaanse presidenten christenen zijn. En ik praat ook niet goed dat wat alles wat er in bepaalde Islamitische landen gebeurt goed is.

Maar Remco....je moet van me aannemen dat er ook in Suriname mensen werden gedwongen om zich af te keren van de Islam....zoniet dan werden hun bepaalde rechten ontzegd.

Maar goed....ik ga me niet meer verder proberen te mengen in discussies waarin we elkaar toch nooit gelijk zullen geven...ieder zn eigen geloof en laten we inderdaad gewoon respect voor elkaar hebben.

Ik ga me hier op het forum InsaALLAH alleen proberen bezig te houden met dingen waar ik wat van kan leren.

 



Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 01 oktober 2004 om 17:45

Salaam alaykoum Happylady,

Zijn we het in ieder geval eens over de woordkeuze. Ook ik heb vriendinnen die de Islam niet belijden en ook ik weet dat zij zich beter gedragen dan sommige andere moslima's. Maar het blijft een feit, hoe je het wend of keert,  dat wanneer zij mij vragen of ik geloof dat zij de hel ingaan als zij sterven als een niet-moslim, dat ik daar met een ja op antwoord.

Imaan



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: salahdin
Geplaatst op: 02 oktober 2004 om 12:18

Remco,

Iki denk dat iemand zijn of haar persoonlijkheid kan ontwikkelen en dat die persoonlijkheid dus sterk kan be�nvloed worden door allerlei factoren. Persoonlijkheid heeft  volgens mij een variabel karakter.

Een deel van de Islam gaat over het goede karakter dat iedere moslim zou moeten hebben als hij/zij de regels volgt. De profeet (vrede zij met hem ) is de persoon met de beste persoonlijkheid.



-------------
Alhamdoelil'Allah


Geplaatst door: Herne
Geplaatst op: 02 oktober 2004 om 14:46

Waarom denk je dat Mohamed de beste persoonlijkheid had?

eerlijk gezegd denk ik dat Jezus een beter mens was. Ik ben geen Christen maar een algemene vergelijking valt denk ik wel wel in het voordeel van Jezus..

 



Geplaatst door: salahdin
Geplaatst op: 02 oktober 2004 om 15:19

Hallo

De profeet Jezus (vrede zij met hem) was een geweldige profeet en een geweldig mens, maar de profeet Mohamed (vrede zij met hem) is  nog geweldiger.

De Pen (Al-Qalam)


In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. 

Noen. Bij de pen, en bij hetgeen zij schrijven. 

Gij zijt, bij de gratie van uw Heer, geen krankzinnige. 

En voorzeker er is een loon voor u dat niet zal ophouden. 

En gij staat zeker op hoog zedelijk peil.

 



-------------
Alhamdoelil'Allah


Geplaatst door: abdoe_allah
Geplaatst op: 02 oktober 2004 om 16:02
In eerste instantie geplaatst door Herne

Waarom denk je dat Mohamed de beste persoonlijkheid had?

eerlijk gezegd denk ik dat Jezus een beter mens was. Ik ben geen Christen maar een algemene vergelijking valt denk ik wel wel in het voordeel van Jezus..

 

 
Beste herne,
 
Jij kunt enkel uitgaan van het beeld dat door jouw ervaring en kennis is gecreerd. Jammer genoeg is dat beeld niet representatief voor de werkelijkheid. Als je alle ahadieths bij elkaar opteld en in 1 boek stopt dan krijg je een boek dat 20 keer zo dik als de bijbel is. De meeste gaan over handelingen/gebruiken en ervaringen van de profeet mohammed (vzmh), al deze ahadieths creeren een objectief beeld van de profeet. Dat beeld staat gelijk aan beleefdheid, liefde, genade, vergeving blijschap etc etc etc. Jij kunt geen eigenschap van Jezus (vzmh) opnoemen die de profeet mohammed niet heeft.
 
Groeten,
Abdoe_allah


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 02 oktober 2004 om 16:44

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Maak geen onderscheidt in Profeten (vzmh). Het waren allemaal voorbeeldige Moslims, die allemaal een voorbeeld voor ons zijn.

Herne: Jezus (vzmh) en Mohammed (vzmh) zijn broeders in de Islam.

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 16:38

Hoi Remco,

Welke feiten?

Groetjes Imaan

P.S Jouw feiten, zijn mijn feiten niet....Vraag me werkelijk af, waarom Jezus vzmh Joods was en toch Christus werd genoemd.....?



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Herne
Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 16:50

Nee Jezus was geen profet in de zin die moslims er tegenwoordig aan geven.

Integendeel zou ik zeggen. Jezus claim was dat hij Christus was en is.

Vaak wordt het woord Christus op een hoop gegooid met het joodse woord messias.

Maar dit is niet geheel juist.

messias betekent Koning. maar het woord Christus komt van het grieks en heeft daarnaast nog een andere betekenis.

Het betekent dat iemand een bewustzijn heeft ontwikkelt dat een volledige versmelting met God mogelijk maakt.

De Jezus van Nazareth die Christus werd.

Jezus leverde het bewijs hiervoor volgens de Christelijke overlevering doordat hij uit de dood levend werd en daarna zijn nieuwe bewustzijn , het Christus bewustzijn  uitstorte over zijn toenmalige volgelingen.(de Heilige Geest)

 

Binnen dit Christus bewustzijn is volgens Jezus en zijn volgelingen de genade van God aanwezig.

Buiten dit bewustzijn is er enkel verval en dood. teminste volgens de woorden van Jezus en Zijn volgelingen.

het ontkennen van het Christus principe in religieuse zin zou volgens de voorspellingen binnen de bijbel in de wereld komen als de beweging van de antichrist. deze beweging zou door Satan geinspireerd worden.

Nogmaals persoonlijk ben ik nog een christen, nog een Moslim. Maar ik heb wel de moeite genoemen om verschillende religies te bestuderen. Met het bestuderen van de Islam ben ik nog maar pas begonnen.

Maar het valt niet te ontkennen dat Jezus woorden , vooral in de Naghamedi geschriften van een sublieme kwaliteit zijn.

Het evangelie van thomas is eigenlijk wel haast het mooiste wat het wereld licht gezien heeft :-)

Haast zeg ik omdat ik als druide in aanraking ben gekomen met zaken die dit alles doen verbleken. maar dat is een ander verhaal. :-)

Maar voor de goede orde ondanks dat ik misschien soms met een kritische vraag of opmerking kom ben ik zeker geen vijand van de Islam. Integendeel .

Voor degene die hier smalend om willen lachen , nou die nodig ik uit om me een privee bericht te sturen. Ik ken voldoende serieuze Moslims die ze wat anders kunnen en zullen zeggen. Mensen die mij in hun werksituatie en levenssituatie kennen.

groetjes Herne.

ps dat betekent niet dat ik het met elk idee binnen de Islam kan vinden. :-)

 

 

 

 



Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 17:01

Beste Herne,

Om een lang verhaal kort te maken, voordat we weer een hele lange discussie krijgen over en weer:

Moslims zien Jezus vzmh als Profeet en als Moslim

Christenen zien hem als de zoon van God (Christen)

Ik kan leven met het idee dat jij hem als Christen ziet, maar ik zie en blijf hem vzmh als Moslim zien.

Jij hebt gelijk in jouw ogen en ik heb gelijk in mijn ogen en op de Dag Des Oordeels zullen we elkaar ontmoeten en vergeet deze woorden dan niet.

Groetjes Imaan



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 04:08

Eerst, bedankt Herne, voor je uitleg, ik heb er heel wat aan.  Het kan ergens ook mijn respect voor Jezus als meer dan 'gewone' 'persoon' verzoenen met wat ik geloof. 
Verder snap ik het hele nut van de Jezus: jood of moslim niet.  In de letterlijke zin van het woord moslim (betekent toch: het goeie proberen te doen?) is hij het wel en is 99% van de aardbevolking het.  Maar in de zin van het geloof Islam, dat door Allah gemaakt en vervolmaakt is in de tijd van Mohammed is Jezus het dus niet.  Laten we aub geen loopje nemen met de geschiedenis dan en Jezus gewoon een Jood noemen, zoals hij dat zelf ook zag (en hij zal het toch wel weten zeker als profeet?)...

Groetjes Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 06:52

Hoi Kimmie,

Voor mij is en blijft hij een moslim en als je zegt dat je niet snapt waarom er en heisa wordt gemaakt, moet je mijn eerdere reactie lezen, dat de discussie anders over en weer wordt gehouden en ieder toch bij zijn standpunt blijft.  Voor zulke reacties was ik al bang.

Dus nogmaals:

Jezus vzmh is voor de Moslims een Moslim en voor de Christenen/Joden een Jood.

Discussie gesloten, hoop ik.

Groetjes Imaan

P.S Ik loop geen loopje met de geschiedenis, want ik vind dat geen waarheid..



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 07:31

Assalamoe alykoen,

Iesa (Jezus) vrede zij met hem stamt zelf van banoe Israel (de 12 zonen van Israel, de bijnaam van de profeet Yaqoob, de kleinzoon van Ibrahiem vrede zij met hen allen), zoals onze profeet van Ismail de zoon van Ibrahiem stamt. en alle profeten zijn met hetzelfde geloofsleer gekomen, ze hebben allen uitgenodigd tot de eenheid van Allah, hun wetgevingen verschilden, en de wetgevingen zijn uiteindelijk door de laatste profeet Mohammed saaws vervolmaakt, zoals onze profeet zei toen iemand met een blaadje uit de Torah kwam, de profeet zei tegen hem: als Mozes nu tussen ons zal zijn, zal hij niemand anders volgen dan mij.

wassalaam,



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 08:12
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Kimmie,

Voor mij is en blijft hij een moslim en als je zegt dat je niet snapt waarom er en heisa wordt gemaakt, moet je mijn eerdere reactie lezen, dat de discussie anders over en weer wordt gehouden en ieder toch bij zijn standpunt blijft.  Voor zulke reacties was ik al bang.

Dus nogmaals:

Jezus vzmh is voor de Moslims een Moslim en voor de Christenen/Joden een Jood.

Discussie gesloten, hoop ik.

Groetjes Imaan

P.S Ik loop geen loopje met de geschiedenis, want ik vind dat geen waarheid..

Hoi, volgens mij heb ik me wat verkeerd uitgedrukt.  Ik vind dat jij hem gerust moslim kan noemen, maar dan in de letterlijke betekenis van het woord.  Einstein heeft ook ooit gezegd dat in de letterlijke zin van het woord moslim, iedereen er dan eentje is.
Maar dat dan losstaand van het geloof Islam.  Jij gelooft toch dat Allah de 3 monotheistische geloven elkaar heeft laten opvolgen, of dat ze 'verbeterd' zijn.  Dat neemt niet weg dat het toch 3 verschillende geloven blijven, en dat de Islam van 600 na christus is.

Dus langst de ene kant zeg ik, ja Jezus was/is een moslim, langst de andere kant (waaronder de geschiedkundige) is hij een jood.
Sorry, maar ik kon m niet laten sluiten zonder het wat beter uit te leggen, hoop dat het nu duidelijker is

Groetjes Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Einherjar
Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 09:16
In eerste instantie geplaatst door Herne

Nee Jezus was geen profet in de zin die moslims er tegenwoordig aan geven.

Integendeel zou ik zeggen. Jezus claim was dat hij Christus was en is.

Vaak wordt het woord Christus op een hoop gegooid met het joodse woord messias.

Maar dit is niet geheel juist.

messias betekent Koning. maar het woord Christus komt van het grieks en heeft daarnaast nog een andere betekenis.

Het betekent dat iemand een bewustzijn heeft ontwikkelt dat een volledige versmelting met God mogelijk maakt.

De Jezus van Nazareth die Christus werd.

Je zit er volledig naast. Christus betekent hetzelfde als Messias, namelijk gezalfde. Wie werden er gezalfd in het OT: Koningen, Priesters en soms Profeten (zie oa Elisa).

Naast deze messiassen, zou er nog een De Messias komen, over deze Messias preken wij christenen. De Koning op de troon van David, Priester in de orde van Melchizedek, Profeet en Allerhoogste Leraar, De eniggeboren Zoon van God: Jezus ben Jozef die genoemd wordt De Christus.

Niets versmelting en weet ik niet wat voor afgodische tradities, jij gebruikt.



-------------
Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.


Geplaatst door: Herne
Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 00:20

Nee hoor Einerjar,

Met dit zit ik er zeker niet naast :-)

Zeker Christos betekent gezalfde. maar niet in de zin van het hebreewse Mesjiah.

De term Christos komt voort uit de Isis mysterien.

En wanneer je denkt dat mijn uitleg van het christus mysterie door mij verzonnen is dan nodig ik je uit om maar eens de Naghamadi geschriften te lezen.

Dat zou een echte eyeopener kunnen zijn voor je .

Trouwens de overeenkomst tussen de Joodse overlevering en de Egyptische religie is zeer groot. Vergelijk in dit verband maar eens de gebeden van Osiris in het Egyptische doden boek met het bijbel boek spreuken van Salomon.Deze lopen voor ongeveer 99% paralel.

Verder wat betreft de besnijdenis die de joden aanhouden , Herodotes wist te vertellen dat dit een gebruik was dat enkel in Egypte voortkwam.Priesters toegewijdt aan osiris moesten zich besnijden. De besnijdenis is een puur Egyptische rite.

Over deze zaken zou ik je werkelijk heel heel veel kunnen vertellen.

Maar ik betwijfel of dat op prijs gesteld zal worden.

Per slot van rekening is dit een Islamitisch bord :-)

Maar wanneer je wilt discuseren over de heidense achtergronden van Jodendom , Christendom en Islam dan weet ik wel een board waar dat kritisch gevolg zal worden :-)

kritische-kwesties.nl  bv

Wanneer je wil kunnen we daar de discussie voortzetten.

groetjes Herne.

 

 

 



Geplaatst door: abdoe_allah
Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 05:07

[/QUOTE]remco

Feiten zijn dingen die vast staan. Als je een kijkje neemt in de geschiedenis dan is het een feit dat Jezus Jood was en geen Moslim. Moslims kwamen pas 600 jaar later.


[/QUOTE]

Ik denk dat feiten zijn op te delen in soorten en maten. Dat 1+1=2 zullen de meeste mensen wel een feit vinden, het is alleen gebaseerd op logica.
Laten we dit een feit van de hoogste orde noemen.

Dat de aarde rond is, berust behalve op logica ook op waarnemingen, (die altijd gekleurd zijn). Dit "feit" telt minder zwaar dan een feit dat alleen op logica gebaseerd is.

 
Het "feit" dat Jezus een jood is is op geen van deze 2 dingen gefundeerd. (of het telt als een "feit" die 2000 geleden is waargenomen). Dit is duidelijk een "feit" van de laagste orde. 1000 jaar geleden was het ook een feit dat de aarde plat was.
 
Groeten,
Abdoe_allah




Geplaatst door: Yarem
Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 05:53

beste Abdoe-allah (zelfde als van Joodsweb overigens?),

God had belooft de Messias uit het Joodse volk voort zou komen. Maria was een Jodin, dus Jezus is dan automatisch een Jood.(Geen moslim dus.) zo waren Abraham, Izak en Jakob ook Joden en Jakobs 12 zonen ook. Juda de stam waar Jezus uit komt was ook een Jood. Om nog te benadrukken dat Hij echt de Messias is geregeld wordt Hij in het Nieuwe Testament: ''zoon van David'' genoemt. 

Als volgens de Qoraan Isa geen Jood is, is hij een andere, dan Jezus.

 

 



Geplaatst door: Yarem
Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 05:58

Herne,

Opmerkelijk dat in het Joodse Nieuwe Testament wat ik heb de term ''Christus'' konsekwent is vertaalt in het meest juiste woord: Messias. 



Geplaatst door: Herne
Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 08:21

Zeker Yarem vertalen ze het nieuwe testament als zodanig.

Maar deze vertalingen zijn ingekleurd door een theologie die later is ontstaan.

Ze vertalen Pasha ook met het paasfeest. En in het engels met Eastern.

alsof het oude Astara feest iets van doen zou hebben met het Joodse Paasfeest .

Nou ja mischien een enkel element komt een beetje in de richting. Het wegzenden van de Bok van Azrael.

 

 



Geplaatst door: islamic-shala
Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 12:20

ja sorry hoor, maar dit is een hele slechte voorbeeld van iemand die moslim is hoor, een moslim iemand die islamitisch is opgevoed hoort zicht te gedragen naar een moslim en niet zo...



Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 14:07

Hoi Remco,

Mag ik je iets verklappen......??

Weet je dan niet dat Adam (as) de EERSTE mens op aarde was, dus de EERSTE moslim. Ik snap niet waar jij het getal 600 jaar geleden vandaag haalt. Ik geloof al dat de 1e mens op aarde Moslim was en is.....!

Ach, weet je Remco, geloof wat je wil geloven, je zal mij niet van me voetstuk afbrengen, door te zeggen hoe het zou zijn geweest is, wat de ONGELOVIGE geschiedenis is. MIJN GESCHIEDENIS IS, voor de laatste keer: ADAM was de 1e moslim en Jezus (vzmh) is voor mij een MOSLIM. Als ik nu nog niet duidelijk ben overgekomen, weet ik het niet!

Geloof wat je wil en laat mij met rust, of Jezus wel of geen Moslim is, want de ongelovige wil de gelovige altijd een afgevallige maken. Dat is gelukt bij Ayaan Hirsi Ali, maar dat lukt (inshaAllah) niet bij mij.

Mvg. Imaan

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Yarem
Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 14:45

Imaan je ontkent dus het feit dat jouw geloof uit het Jodendom is voortgekomen. (net als ik bij christenen merk dat dat vergeten wordt.)

Ach eigelijk is de Islam een gehele nieuwe godsdienst die niks met het Jodendom met het Christendom en met de Bijbel te maken heeft. Met de Joden heb je als Christenen verbinding door de Tenach (OT). Terwijl de Qoraan een heel ander boek is. En volgens de Qoraan was Adam blijkbaar een moslim en Jezus ook. Maar volgens de Bijbel niet. Dank U HaShem.

 



-------------
Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 14:55

Hoi Yarem,

Ja, dat heb je goed begrepen, want alle Profeten (vzmh) hebben namelijk 1 Geloof verkondigt; De Islam.

De Islam was er, is er en zal er zijn.

Mvg.Imaan



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Yarem
Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 14:56

Een opluchting te weten dat we allebei een andere G.d dienen.

Jij Allah en ik HaShem.



-------------
Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 11:02

Hoi Remco en Yarem

Remco:

Ja, de paus WAS moslim, bij zijn geboorte...zelfs JIJ was moslim

Yarem:

We dienen niet verschillende Goden....ik dien Allah swt, de ENIGE Schepper, jij dient Allah swt, maar op de verkeerde wijze....snap je het?

Mvg. Imaan



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 17:49
In eerste instantie geplaatst door Yarem

Een opluchting te weten dat we allebei een andere G.d dienen.

Jij Allah en ik HaShem.

wie is HaShem???



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Yarem
Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 08:42

@ Imaan: het spijt me maar ik dien toch echt een andere God dan Allah. Allah dien ik namelijk niet, want ik ben geen moslim.

 

@Abou Jabir: dit is een Joodse Naam voor God van de Bijbel, dit betekend wel ''de Naam'' (HaShem). Waar dus God mee bedoelt wordt.



-------------
Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)


Geplaatst door: abdoe_allah
Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 10:41
In eerste instantie geplaatst door Yarem

beste Abdoe-allah (zelfde als van Joodsweb overigens?),

God had belooft de Messias uit het Joodse volk voort zou komen. Maria was een Jodin, dus Jezus is dan automatisch een Jood.(Geen moslim dus.) zo waren Abraham, Izak en Jakob ook Joden en Jakobs 12 zonen ook. Juda de stam waar Jezus uit komt was ook een Jood. Om nog te benadrukken dat Hij echt de Messias is geregeld wordt Hij in het Nieuwe Testament: ''zoon van David'' genoemt. 

Als volgens de Qoraan Isa geen Jood is, is hij een andere, dan Jezus.

 
 
Beste yarem, ( goed om je weer eens te spreken)
 
Je verhaaltje over de messias..... enz klopt maar, als je mijn bericht wat secuurder had gelezen dan had je gezien dat ik doelde op de definitie van het woord feit door remco. Verder vind ik dat de meeste mensen het woord 'moslim' verkeerd definieren.
Yarem je laatste veronderstelling vervalt dus als je de juiste definitie van het woord 'moslim' toepast.
 
Groeten,
Abdoe_allah
 


Geplaatst door: *Rahima*
Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 12:22

Hey iedereen,

Ik heb het ontstaan van religies opgezocht:

- 3000 jr geleden, onstond het Jodendom in dezelfde tijd als het Hindoeisme.

-  Boeddhisme: Ca 2600 jaar geleden als een reformatiebeweging binnen het Hindoe�sme.

- Christendom: Ca 2000 jaar geleden Voortgekomen uit het Jodendom, onder opname van Griekse idee�n en Romeinse organisatievorm.

- Islam: Ca 1400 jaar geleden in Arabi� onder opname van veel Joodse en ook Christelijke elementen.

Dit is de volgorde volgens geschiedkundigen, en dit is wat ik geloof. De islam is gewoon veel later onstaan, Het klopt ook als er gezegt wordt dat de profeet 570 na Christus geboren is, want 2004 - 1400, ongeveer 600 n. Christus, zoals ook wordt gezegt.

Wie is het hier niet mee eens, en heeft daar goede argumenten voor?

Liefs Rahima

Bronnen:

- http://home.hccnet.nl/am.siebers/reli-inleiding.html - http://home.hccnet.nl/am.siebers/reli-inleiding.html  (voor een overzicht)

- http://www.redouan.nl/leven_van_profeet.htm - http://www.redouan.nl/leven_van_profeet.htm  (over de profeet)

 



-------------
Leven is het meervoud van lef


Geplaatst door: abdoe_allah
Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 10:30
beste remco en rahima,
 
Zoals je kennelijk al weet hebben we in de islam een soort basisregelen. Wij geloven dat alle profeten dezelfde god dienden (ALLAH) en dat het geloof van Mozes Abraham Jezus en Mohammed (vrede zij met hun allen) allen bijna gelijk is. Uitgaand van deze regel zou je dus tot de conclusie komen dat Jezus Mozes enz enz allemaal moslims zijn. Waarom bijv de Paus niet in de categorie islam behoord is simpelweg omdat hij niet allah dient.
 
Dus het latere ontstaan van de islam is geen geldig argument voor het niet moslim zijn van voorgaande profeten.
 
 
ps: Rahima ik vind het knap dat jij de precieze geboorte van Mohammed (vzmh)weet.
 
Groeten,
abdoe_allah


Geplaatst door: Einherjar
Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 11:08
In eerste instantie geplaatst door Herne

Nee hoor Einerjar,

Met dit zit ik er zeker niet naast :-)

Zeker Christos betekent gezalfde. maar niet in de zin van het hebreewse Mesjiah.

De term Christos komt voort uit de Isis mysterien.

En wanneer je denkt dat mijn uitleg van het christus mysterie door mij verzonnen is dan nodig ik je uit om maar eens de Naghamadi geschriften te lezen.

Dat zou een echte eyeopener kunnen zijn voor je .

Trouwens de overeenkomst tussen de Joodse overlevering en de Egyptische religie is zeer groot. Vergelijk in dit verband maar eens de gebeden van Osiris in het Egyptische doden boek met het bijbel boek spreuken van Salomon.Deze lopen voor ongeveer 99% paralel.

Verder wat betreft de besnijdenis die de joden aanhouden , Herodotes wist te vertellen dat dit een gebruik was dat enkel in Egypte voortkwam.Priesters toegewijdt aan osiris moesten zich besnijden. De besnijdenis is een puur Egyptische rite.

Over deze zaken zou ik je werkelijk heel heel veel kunnen vertellen.

Maar ik betwijfel of dat op prijs gesteld zal worden.

Per slot van rekening is dit een Islamitisch bord :-)

Maar wanneer je wilt discuseren over de heidense achtergronden van Jodendom , Christendom en Islam dan weet ik wel een board waar dat kritisch gevolg zal worden :-)

kritische-kwesties.nl  bv

Wanneer je wil kunnen we daar de discussie voortzetten.

groetjes Herne.

 


Joh 1: 42 deze vond eerst zijn broeder Simon en zeide tot hem: Wij hebben gevonden de Messias, wat betekent: Christus.

De Bijbel. Hoewel het het nieuwste evangelie van de bijbel is, is het zeker dat deze in het begin van de 2e eeuw bestond, aangezien het oudste fragment van het Johannesevangelie komt. Ik hecht er dan ook waarde aan te mogen te vertrouwen dat dit evangelie werkelijk geschreven is door Johannes.

De Naghammedigeschriften, zijn apocriefe boeken, die door de vroege kerk zijn afgekeurd door de gnostische inslag van de boeken. Verder staat het auteursschap van de afzonderlijke boeken onder druk en stammen de oudste uit de late 2e eeuw, hoewel sommigen dat in twijfel trekken.
Ik heb ze gelezen en kan er slechts dit over kwijt: "Tekel".

Voor het authentieke christendom zou ik je toch de bijbel moeten aanraden.

Herodotus leefde van 485 tot 425 en het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Joden na de ballingschap de besnijdenis zouden overnemen van de Egyptenaren. Dus had Herodotus denk ik ongelijk.



-------------
Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 14:17

Hoi Remco,

Ik snap het hele gedoe omtrent de paus niet. Ik vind het triest hoe mensen hem vereren. Ik heb geen mens nodig, om te kunnen geloven. Hij verdoet zijn tijd in het Vaticaan.

Mvg Imaan

P.S Priesters, paus die niet mogen trouwen.....waar komt dat vandaan? Zij hebben ook gevoelens en geloof jezelf dat God dan zegt, nee, jullie mogen geen seks. Zoals je vast weet: seks in de Islam toegestaan, aanbevolen zelfs, mits er een wettig huwelijk is.



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: *Rahima*
Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 14:26
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

beste remco en rahima,
 
Zoals je kennelijk al weet hebben we in de islam een soort basisregelen. Wij geloven dat alle profeten dezelfde god dienden (ALLAH) en dat het geloof van Mozes Abraham Jezus en Mohammed (vrede zij met hun allen) allen bijna gelijk is. Uitgaand van deze regel zou je dus tot de conclusie komen dat Jezus Mozes enz enz allemaal moslims zijn. Waarom bijv de Paus niet in de categorie islam behoord is simpelweg omdat hij niet allah dient.
 
Dus het latere ontstaan van de islam is geen geldig argument voor het niet moslim zijn van voorgaande profeten.
 
 
ps: Rahima ik vind het knap dat jij de precieze geboorte van Mohammed (vzmh)weet.
 
Groeten,
abdoe_allah

Hey Abdoe_allah,

kan het niet zijn dan, dat ze allemaal, Mozes (vzmh), Jezus (vzmh) en Mohammed (vzmh) dezelfde god dienden, alleen de mensen uit de vroegere tijden noemden het het Jodendom, de mensen uit de tijd erna het Christendom, allebei met andere idee�n, tot dezelfde god, en de Islam later weer, door de moslims. Ik bedoel.. als er maar 1 god is, en de joden, christenen en moslims zijn ervan overtuigd dat die bestaat, dan is er toch maar 1? Met andere namen, andere manieren van aanbidding misschien, maar het blijft toch dezelfde god dan? Of heb ik dat helemaal mis? De ene visie is in mijn ogen niet minder dan de ander, en als (volgens de islam) iedereen als moslim geboren wordt, maar als christen opgevoed, is dat niet perse een ongelovige maar iemand die zijn geloof op een andere manir beleid? Wat vinden jij en ook de anderen van dat idee?

Liefs Rahima



-------------
Leven is het meervoud van lef


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 17:44

Remco,

wat ik hoorde dat de priesters en pauzen verheven zijn om te trouwen, trouwen wordt gezien als iets minderwaardigs, dan vraag ik me af waarom christenen aan God een vrouw en een zoon toekennen???

19: 88. En zij zeiden: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen." 89. Voorzeker, jullie zijn met iets verwerpelijks gekomen. 90. De hemelen staan daardoor op het punt om open te barsten en de aarde om open te splijten en de bergen om uiteen te vallen. 91. Omdat zij een zoon toeschrijven aan de Barmhartige.92. Het is niet passend voor de Barmhartige om zich een zoon te nemen.93. En er is niemand in de hemelen of (op) de aarde of hij zal als een dienaar naar de Barmhartige komen. 94. Voorzeker, Hij heeft hun aantal het beste berekend en heeft hun aantal nauwkeurig vastgeteld. 95. Ieder zal op de Dag der Opstanding alleen tot Hem komen. 96. Voorwaar, degenen die geloven en goede werken verrichten: de Barmhartige zal hen liefde schenken.

wassalaam, 



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Akbash
Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 04:17

Ik vereer de Paus niet, ik bewonder hem om zijn inzet voor bepaalde zaken. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Bewonder je hem ook in zijn beleid betreffende voorbehoedsmiddelen??
Van mij kan ie de "pot" op!

gr Akbash



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 06:24
In eerste instantie geplaatst door Imaan

P.S Priesters, paus die niet mogen trouwen.....waar komt dat vandaan? Zij hebben ook gevoelens en geloof jezelf dat God dan zegt, nee, jullie mogen geen seks. Zoals je vast weet: seks in de Islam toegestaan, aanbevolen zelfs, mits er een wettig huwelijk is.

Ik zou verwachten dat dit net wel te begrijpen was voor de moslims.  Het komt nl van dezelfde gedachten als de vasten/ramadan.  Je lichaam losmaken van aardse verlangens om je op je geloof te richten.
En nee, priesers mogen niet trouwen, maar langst de andere kant hebben ze (sommigen) heus wel seks en relaties, dat wordt immers oogluikend toegelaten.  Het moet immers een eigen keuze blijven, vind ik.  Net zoals jullie uit eigen keuze met dezelfde redenen vasten. Groetjes Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 06:30
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Zoals je kennelijk al weet hebben we in de islam een soort basisregelen. Wij geloven dat alle profeten dezelfde god dienden (ALLAH) en dat het geloof van Mozes Abraham Jezus en Mohammed (vrede zij met hun allen) allen bijna gelijk is. Uitgaand van deze regel zou je dus tot de conclusie komen dat Jezus Mozes enz enz allemaal moslims zijn. Waarom bijv de Paus niet in de categorie islam behoord is simpelweg omdat hij niet allah dient.
Het zit m natuurlijk in dat 'wij geloven'...  Jij mag dat geloven, maar wees dan niet verbaasd als wij wetenschappelijk/geschiedkundig zeggen dat behalve mohammed, ze allemaal joden waren...  Er zit een groot verschil tussen een geloof en een feit.
Groetjes Kim


-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: *Rahima*
Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 15:26

Remco,

voor de bewering: "Maja, buiten die vraag om is het interessant om te weten dat uit onderzoek is gebleken dat in 2003 het aantal aids en hiv besmettingen in afrika het meest is gestegen in de landen waar de regering zich intensief inzet bij de verstrekking van voorbehoedsmiddelen of landen waar het kerkelijk beleid niet word gevolgt." zou ik graag bewijzen willen zien..

mvg,

Sanne



-------------
Leven is het meervoud van lef


Geplaatst door: salahdin
Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 16:01
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Ik vereer de Paus niet, ik bewonder hem om zijn inzet voor bepaalde zaken. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Bewonder je hem ook in zijn beleid betreffende voorbehoedsmiddelen??
Van mij kan ie de "pot" op!

gr Akbash



Waarom word de Paus altijd alleen afgerekend op dat? Beoordeel die man op alles wat hij doet.

Maja, buiten die vraag om is het interessant om te weten dat uit onderzoek is gebleken dat in 2003 het aantal aids en hiv besmettingen in afrika het meest is gestegen in de landen waar de regering zich intensief inzet bij de verstrekking van voorbehoedsmiddelen of landen waar het kerkelijk beleid niet word gevolgt. De landen die hetzelfde beleid voerden en voeren als de kerk hadden te maken met de laagste aids en hiv besmettings stijging van het afrikaanse continent. Rara hoe kan dat.

De reden dat de kerk tegen voorbehoedsmiddelen is is eigenlijk heel simpel. Vanuit het geloof is sex voor het  huwelijk niet toegestaan. Voorbehoedsmiddelen maken sex voor het huwelijk mogelijk zonder dat er concequenties aan verbonden zijn.  Of je het er mee eens bent is wat anders, maar het beleid is denk ik vanuit kerkelijk oogpunt goed te onderbouwen.

Remco, je moet consequent zijn in uw kritieken. Als het de moslims waren die tegen de voorbehoedsmiddelen waren en daardoor verantwoordelijk zouden zijn voor miljoenen doden in afrka, dan zou je harde kritiek gegeven hebben.



-------------
Alhamdoelil'Allah


Geplaatst door: batle_For_peace
Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 05:41

Salaamu alaikom,

Christenen zijn mensen die dagelijks onze broeders in Afrika en overal op de wereld afdwalen van Allah...dagelijks janken priesters aan hun koppen...ze lopen met kruisen en bijbels in duizenden talen...Moge Allah onze broeders en zusters bijstaan.

koran 2:109 Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat je gelovig geworden bent, je uit afgunst weer tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hen is duidelijk geworden. Maar vergeef en wees toegevelijk totdat God Zijn gebod uitbrengt. Voorzeker, God heeft macht over alle dingen.

koran 2:120 En de Joden en de Christenen zullen je nooit welgezind zijn, tenzij je hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, God's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien je hun wensen volgt, nadat de kennis tot je is gekomen, zul je aan God Vriend noch Helper hebben.

koran 3:69 Een deel der mensen van het Boek zou u gaarne willen doen dwalen, maar zij doen niemand dwalen dan zichzelf; en zij beseffen het niet.

Ik zie 1 mogelijkheid waarom je zus Islam heeft verlaten...Kennis daar ontbreekt het haar aan, nu volgt ze slechts vermoedens en een waan.
Islam is een duidelijke weg...de koran is de enige juiste routekaart naar het Paradijs.
De Christenen aanbidden beelden...ga een kijken in de kerk ze buigen voor beelden noemen het hun goden en vragen die beelden om vergeving...begrijpen ze dan niet? hun niuewe testament heeft nu 27 boeken...die 27 boeken komen uit een collectie van 24.000 boeken....kijk kijk KIJK...Er zijn 5.686 Griekse boeken...10.000 latijnse boeken...meer dan 2.500 Armanese boeken.....2.000 Ethiopische boeken en honderden in andere telen.
hoe kan je nou weten dat precies die 27 zijn ''geinspireerd''? mischien zijn er wel 2 geinpireerd of 2.000 of 20.000 of mischien 30 of mischien wel 88 of nee 98? hoe kan je dat weten?
Allah zegt niet zomaar:

koran 3:71 O, mensen van het Boek, waarom verwar je de waarheid met de leugen en verbergt de waarheid tegen beter weten in?

Ze verbergen die andere 23.973 boeken...waarom? omdat daar wordt gezegd dat Jezus niet aan het kruis stierf...dat Mohammad zou komen...dat Allah 1 is en niet 3. kijk zelf maar ze aanbidden nu 3 Goden en noemen het ''drie��nheid'' die woord komt nergens in de bijbel voor...tot 325 jaar N.C. waren er geen drie goden maar 1..de drie��nheid kwam pas later. kijk hoe ze verdwaald zijn...Deze feiten moet je kennen broeder...als je in discusie raakt met ��n van hen.
Ze hebben de Gospels van Barnabas gevonden...dat was een tijdgenoot van Isa God's vrede zij met hem....

http://www.barnabas.net/chapter_index.htm - http://www.barnabas.net/chapter_index.htm

lees hoofdstuk 97...
Daar wordt profeet Mohammad v.z.m.h. zelfs bij naam genoemd...dat is ook gelijk de reden waarom het geen plaats kreeg in de bijbel van nu.

Wasalaam,



-------------


Geplaatst door: Yarem
Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 07:08

Weird in mijn kerk aanbidden we geen beelden.... Daar bedoel je dan denk ik ook de Rooms Katholieke kerk mee. En over de "Drie-eenheid'' christenen geloven niet in drie goden: Hoor Israel de HEERE onze God de HEERE is een. Zie voor orginele Hebreeuwse tekst deze link: http://www.zionsake.org/images/shema3.gif - http://www.zionsake.org/images/shema3.gif    Jezus benadrukt dit ook in het Nieuwe Testament. Misschien helpt je deze link het beter begrijpen hoe je de zogenaamde ''Drie-eenheid'' moet zien: http://messiaans.christenpagina.nl/Studies-werner/g-d-is-een.htm - http://messiaans.christenpagina.nl/Studies-werner/g-d-is-een .htm

Waar worden die boeken waar jij het over hebt verborgen? Hoop binnenkort een boek te gaan lezen waarin uitgelegt wordt hoe het Canon van de Bijbel besloten is en hoezo de andere apocriefe boeken niet als geinspireerd door de Heilige Geest worden gezien. Overigens is inspiratie wel wat anders dan openbaring zoals bij Mohammed. Mi. niet met elkaar te vergelijken, daarom voor mij ook geen probleem als er overschrijffouten in de Bijbel staan, omdat Gods vinger de Bijbel niet geschreven heeft maar Hij hier mensen voor heeft willen gebruiken. Daar zal vast wel weer veel over te zeggen zijn, maar ja Als de Qo'raan bv. ontkent dat Jezus Zelf gestorven is aan het kruis, neem je de kern weg van de Bijbel, mi. En is er vanuit Bijbels oogpunt geen ontkoming aan de straf op de zonde (de hel).

 

 

 

 

 

 



-------------
Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)



Druk de pagina | Sluit venster