Druk de pagina | Sluit venster

Irak (en andere landen)

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam en niet moslims..
Forum beschrijving: De hoge tolerantie van Islaam tegenover niet moslims... Hoe zit het met moslim worden??..
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2855
Gedrukt op: 06 mei 2024 om 18:13


Onderwerp: Irak (en andere landen)
Geplaatst door: Imaan
Onderwerp: Irak (en andere landen)
Geplaatst op: 15 november 2004 om 07:26

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal

Voorop gesteld: men dient op de hoogte te zijn dat er in Irak zowel Soennieten als Sjieten wonen. Datgene wat ik neerzet is vanuit de Koran en de Soenna (soennieten)

De rechten van de niet-medestrijdende

De Islam maakt een duidelijk onderscheid tussen strijders en niet-meestrijders van het vijandelijk land. De profeet vzmh gaf de volgende aanwijzingen voor de behandeling van de niet meevechtende bevolking - vrouwen, kinderen, de ouderen en onbekwamen.

'Doodt geen oude mensen, kinderen of vrouwen' (Abou Dawoed).

'Doodt geen monniken in kloosters' en doodt geen mensen die zich op plaatsen van aanbidding bevinden' (moesnad van ibn Hanbal)

Tijdens een oorlog, zag de Profeet vzmh het lichaam van een vrouw op de grond en hij bekeek haar nauwkeurig en zei: 'Zij vocht niet'. Waarom is zij dan gedood?'

Uit deze uitspraak van de profeet vzmh hebben de juristen en exegeten geconcludeerd, dat degene, die niet meevechten noch tijdens de oorlog, noch erna, gedood mogen worden.

De rechten van de strijders

1. Martelen door het vuur

Er is een uitspraak van de profeet vzmh dat hij zei: 'Niemand mag de straf van het vuur uitdelen, behalve de Meester van het vuur' (Abou Dawoed). De bepaling, die uit deze uitspraak afgeleid kan worden is, dat de tegenstander niet levend mag worden verbrand.

2. Bescherming van de gewonden

'Val geen gewond persoon aan' zei de Porfeet. Dit betekent dat gewonde soldaten die niet fit om te vechten, en niet daadwerkelijk vechten, niet mogen worden aangevallen.

3. Krijgsgevangenen mogen niet vermoord worden

'Geen gevangene mag aan het zwaard overgeleverd worden' - een heel duidelijke aanwijzing van de Profeet vzmh.

4. Niemand mag vastgebonden worden om gedood te worden

'De profeet vzmh heeft het doden van iemand verboden die vastgevonden is of gevangen is genomen'. ( de invloed van deze bepaling is zo groot, dat Aboe Ayyoed Ansari die deze hadieth van de profeet vzmh heeft overgeleverd, zei: 'Ik zweer in Allah's naam, in Wiens handen mijn leven is, dat ik zelfs geen kip zal slachten als het met een touw is vastgebonden)

Allah Akbar!

5. Het vijandelijk land niet plunderen en vernielen

6. De heiligheid van eigendommen

7. De heiligheid van een dood lichaam

De Islam heeft categorisch zijn volgelingen verboden om de lijken van de vijand te verminken, zoals het de gewoonte in het Arabie van voor de Islam, was. Een hadieth zegt: 'De profeet vzmh heeft het ons verboden om de lijken van de vijanden te verminken'(bouchari, aboe dawoed).

De omstandigheid waarin dit bevel is gegeven is heel instructief. In de Slag van oehoed verminkten de ongelovigen de lichamen van de moslims, die op het slagveld gevallen waren, door hun oren en neuzen af te snijden, hen samen te binden en dan om de nek als oorlogstriomf te dragen. De buik Hamza, de oom van de profeet vzmh, werd door de Qoeraish opengesneden en de lever werd daar uitgehaald en Hind, de vrouw van Aboe Soefian (de leider van het Mekkaanse leger) kauwde daarop. De moslims waren natuurlijk woedend bij deze afschuwelijke aanblik. Maar de Profeet vzmh vroeg zijn volgelingen, de dode lichamen van de vijanden niet op dezelfde manier te behandelen.

Dit grote voorbeeld van verdraagzaamheid en beperking moet voldoende zijn om ieder redelijke mens te overtuigen, dat de Islam echt de godsdienst is, die door de Schepper van het universum geopenbaard is; als de Islam de menselijke emoties de vrije teugel had gegeven, dan zou de verschrikkelijke aanblik van het slagveld van oehoed, de profeet vzmh hebben gestimuleerd om zijn volgelingen het bevel te geven om de lichamen van de vijanden op dezelfde manier te verminken.

De burgers van Irak hebben het recht om terug te vechten, maar dit vechten is gebonden aan regels. Broeders en zusters daar, neem de Regels van Allah swt en zijn profeet vzmh in acht. Zolang jullie dit niet doen, zal Allah swt jullie toestand niet veranderen.

8. Het teruggeven van de lichamen van de vijanden

In de slag van Ahzab (slag om de gracht) werd een fameuze vijandelijke strijder gedood en zijn lichaam viel in de gracht, die de moslims hadden gegraven om Medinah te verdedigen. De ongelovigen boden tienduizend dinars aan de profeet vzmh aan en vroegen om het dode lichaam van de gevallen strijder. De profeet vzmh antwoordde:

'Ik verkoop geen dode lichamen. neem het lichaam van jullie gevallen kameraad mee'.

Allah Akbar.

Broeders en zusters, kijk wat een MashaAllah voorbeeld onze Profeet vzmh was/is.

9. Het verbod op het schenden van verdragen.

Als de mens daadwerkelijk de wetten van Allah swt in acht zou nemen, dan zou Allah swt onze toestand veranderen.

Bron: Mensenrechten in de Islam

Moge Allah swt ons wijsheid en kennis schenken

Imaan.

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!



Antwoorden:
Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:08
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Bron: Mensenrechten in de Islam

Assalamoe alykoem,

mashAllah stuk, djazakie Allahoe kheir voor het plaatsen....

mag ik vragen wie de auteur is van dat boek, of het een vertaling is uit het arabisch, zoja, wie is de vertaler, uit welk boek is het vertaald en hoe heet dat boek??



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:52

Assalamu alaikum,

volgens mij bedoelt zuster Imaan het boekje van Aboel A'la Maudoedi, in het engels vertaald door Khushid Ahmad van de Islamic foudation in Leicester en in het nederlands uitgeven door uitgeverij Noer.

Wassalam.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 15 november 2004 om 12:06

Alaykoum wa Salaam,

Het boek heet Mensenrechten in de Islam

Schrijver is Aboel A'la Maudoedi

Hoofdstuk 1 is (in het Engels) vertaald door Khurshid Ahmad, hoofdstukken 2 t/m 5 vertaald door Proffesor Ahmad Said Khan, Rector van het El Kanemi College of Islamic Theologie, Maidugri, Nigeria. Dr. M.M Ahsan heeft in grote lijnen deze hoofdstukken herzien en herschreven, vooral daar waar het de Arabische tekst van de Koran en de Soennah betreft.

De vertaling en de redactie van het werk is gedaan door The Islamic Foundation (Leicester).

De schrijver heeft ook voor oproering gezorgd met zijn omvangrijke wetenschappelijke werk: Al-Jihad fi al-Islam (Jihad in de Islam), wat eerst als vervolgverhaal in een krant uitkwam en later in boekvorm (1930) verscheen.

Zijn belangrijkste werk is zijn vertaling en Tafsir (uitleg) van de Heilige Koran.

De uitdaging van de moderne tijd het hoofd te biedendm sloot Maudoedi zich niet aan bij de extreem onbuigzame conservatieve stroming, noch liet hij zich door de instituten van deze tijd imponeren, uitsluitend omdat zij in deze tijd mode waren of omdat zij het respect van de naties hadden die de huidige leiders in de wereld zijn. Hij wilde, dat de moslims de gezonde en weldadige elementen van de steeds groeiende schat van de menselijke ervaring zouden waarderen en dat de moslims deze ervaring voor een hoger doel in het leven, dat door de Islamitische traditie vervuld wordt, in zouden zetten. Dit is dan ook de reden waarom Maulana Maudoedi zovelen aantrok, maar tegerlijkertijd dood anderen verguisd werd, in het bijzonder door de extreem conservatieven en de verwesterde elementen in de Islamitische maatschappij.

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 15 november 2004 om 12:07

Alaykoum wa Salaam, Amier,

Djazak Allah Ghairan, je was me al voor....hihihi.



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 16 november 2004 om 07:28
Sorry... .

-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: meri
Geplaatst op: 16 november 2004 om 08:23

Salaam,

Lijkt me een mooi boek Imaan, bedankt voor je post. Ben erg benieuwd naar wat hij verder schrijft, misschien toch maar even langs de bieb binnenkort..

Groeten, Femke



Geplaatst door: Cherub
Geplaatst op: 29 november 2004 om 09:03

Naast deze oorlogswetten en voorschriften uit de Koran die allersinds goed te keuren zijn , is er toch ook sprake van zaken die niet door de beugel kunnen als het gaat om oorlogshandelingen binnen de Islam.

Zo is er bijvoorbeeld het feit dat moslims de overwonnen volkeren als slaven mochten nemen. Bekende uitspraken hierover zie je terug in verschillende Koran versen en hadiths. Te veel om eigenlijk allemaal te gaan quoten.Ook staat de Islam verschillende allersinds onmenselijke handelingen toe met deze slaven.

Dus naast dat er zeker voor de tijd van Mohammed bijzonder eervolle wetten werden gehanteerd, bestaan er ook voor ons norm besef allersinds onmenselijke handelingen en voorschriften in als het gaat om oorlogsvoering.

 

 

 

 

 



Geplaatst door: ali el o
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 12:01

salamoe alaikoem broeders en zusters,

Onthoofd de amerikanen en Israeliers..maak ze af geef ze de ergste straf die er maar is..dit is hun beloningen voor al hun gruwelijke daden die ze tegen over de moslims plegen..tering honden

Beslama



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 13:39
In eerste instantie geplaatst door ali el o

salamoe alaikoem broeders en zusters,

Onthoofd de amerikanen en Israeliers..maak ze af geef ze de ergste straf die er maar is..dit is hun beloningen voor al hun gruwelijke daden die ze tegen over de moslims plegen..tering honden

Beslama

Je kan beter nadenken bij wat je zegt.


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 13:49

Assalamu alaikum,

en what about de mensen (soennieten?) die shi'ietische moskeeen opblazen, vandaag zelfs een rouwstoet voor een vrouw die gisteren omkwam bij een aanslag op een shi'ietische moskee; de moordenaar blies zichzelf op in de rouwstoet (op een motorfiets) waarbij hij de man en kinderen van die vrouw doodde.

Bedenk wel dat deze aanslagen ook ver voor de amerikaanse bezetting van Irak plaatsvonden.

Zijn die moordenaars geen "tering honden"...?

Ik bedoel hiermee te zeggen dat een aantal van de verzetstrijders in Irak zeker geen zuivere bedoelingen hebben. Toen Saddam er nog was hield iedereen zich stil, en niemand van de verzetstrijders die nu zo actief zijn in Irak bekommerde zich om het lot van de slachtoffers van Saddam, maar nu vermoorden ze iedereen die hun extreme overtuigingen niet aanhangen. Ja, ik gebruik het woord extreem, want iemand die meent in het paradijs te komen door lukraak andere moslims af te slachten omdat ze niet in zijn straatje passen vind ik tamelijk extreem.

 



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 13:55

 

http://www.nu.nl/news/485115/23/Aanslagen_teisteren_Iraaks_feest.html - http://www.nu.nl/news/485115/23/Aanslagen_teisteren_Iraaks_f eest.html



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: miss layla
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 14:47

Assalaam Aleykoem,

Ik ben het er ook ABSOLUUT niet mee eens. Ik DENK dat zij deze aanslagen plegen omdat zij denken dat het geoorloofd is. Veel van deze mensen/terroristen hebben vaak geen of niet genoeg kennis vd Koran of de Soenah. Dit kan komen omdat zij wellicht analfabeet zijn of de de kennnis, die van generatie op generatie gaat, zomaar aannemen.We horen ook niet zomaar alles klakkeloos aan te nemen van iedereen. Bv van je ouders. Neem als voorbeeld de Palestijnen. Zij (tenmiste de meeste) groeien op met de gedachte dat je zelfmoord mag plegen als je strijdt voor je land. Of dat je het als wraak actie mag gebruiken als bijv je kind is vermoord. Zij denken dat zij rechtstreeks naar de hemel gaan als zij op deze manier zelfmoord plegen. Maar niets is minder waar. En hoe komt het dat zij zo denken omdat zij dit van hun ouders of van andere ouderen of miss zelfs geleerden (alahoe alam) mee krijgen. Zij zijn fout zij horen zelf kennis op te doen, door bv de Koran te lezen. Daarom is het ook verplicht voor moslims om zelf zoveel mogelijk kennis op te doen van ons geloof en zoveel mogelijk te blijven leren over de Islam. Dan heb je dit soort cultuur-verschijnselen niet. Nog een voorbeeld: veel arabieren denken dat zij hun vrouw (zomaar) mogen slaan. Weer een zo'n 'cultuur' verschijnsel. Helaas worden deze c-verschijnselen vaak op het geloof, ons geloof, betrokken.

Hadith: Anas, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: Kennis vergaren is een plicht voor elke moslim.' [De uiteindelijke overlevering door Moesliem]

Hadith: "Werkelijk, wie zichzelf opzettelijk (i.e.: met de intentie hiertoe) doodt, zal zeer zeker worden gestraft in het vuur van de hel, waarin hij voor altijd zal verblijven." (Boechaarie (5778) en Moslim (109 and 110)

Hadtih: "En doodt jullie zelf niet, voorzeker, Allah is de meest barmhartige voor jou." ( Soerah en-Nisaa, Aiyah 29).

 

En tenslotte een artikel wat ik vond over het slaan van vrouwen:

Het slaan van vrouwen

Ook over dit onderwerp zijn er heel wat vreemde theorie�n in omloop, hoewel de Koran er zeer duidelijk over is. Zo geeft 4:34 drie richtlijnen inzake huwelijkstwist: [1] vermaan hen; [2] laat hen alleen in de slaapplaatsen en [3] �idriboe hoenna� (vertaling volgt verder). Punt 1 houdt in de partner een waarschuwing te geven, punt 2 beveelt aan een afkoelingsperiode in acht te nemen en punt 3 wordt door de meeste Koranvertalers vertaald als �sla haar�. De grondvorm van �idriboe hoenna�, zijnde �daraba�, kan echter meerdere betekenissen hebben; het woordenboek geeft ongeveer vijftig(!) andere betekenissen, waaronder �weerhouden�. In de Koran komen het woord daraba of afleidingen daarvan meer dan veertig maal voor, waarbij het in slechts enkele gevallen als �slaan� zou kunnen worden ge�nterpreteerd. Als we nu het leven van de profeet Mohammed en zijn metgezellen in beschouwing nemen, vinden wij zelfs niet ��n betrouwbare overlevering waaruit zou moeten blijken dat zij hun vrouwen sloegen. Voorts zien we in de Koran (48:29) staan dat de gelovigen mededogend tegenover elkaar moeten zijn; het slaan van vrouwen past hier totaal niet in. Verder kan worden aangehaald een overlevering van Mohammed: "De besten onder u zijn degenen die hun vrouwen het best behandelen". Ook dit gezegde spreekt het slaan van vrouwen tegen. Wij concluderen derhalve dat het woord �daraba� in 4:34 geen �slaan� kan betekenen, maar �weerhoud haar�. Het is dan ook belachelijk dat velen steeds weer de verkeerde vertaling van het woord �daraba� trachten te verdedigen door de verklaring eraan te verbinden dat slechts met een tandenborstel mag worden geslagen.

 

Misschien een beetje afgedwaald vd topic (as always), maar mijn theorie over waarom zij (de aanslag-plegers) doen wat zij doen. Ik vind het erg jammer dat zij hiermee doorgaan en dat zij denken dat het 'goed' is wat zij doen.  Zo kan ik het voor me zien dat dit generatie op generatie, maar door blijft gaan alahoe alam. Ik begrijp ook wel dat de Palestijnen tot wanhoop worden gedreven, maar ik weet ook dat dit leven vol met beproevingen zit.

In de Qor�aan staat in Soerah Al-Anbiy� 21 aya 35
�Iedere ziel zal de dood smaken, en Wij zullen jullie beproeven met het goede en het kwade als een verzoeking, en tot ons zullen jullie worden teruggevoerd.�

Hadith: De Profeet (v.z.m.h.) heeft gezegd: �De wereld is een gevangenis voor de gelovige, en een paradijs voor de ongelovige�. (Sah'ih' Moeslim)

Wa Aleykoem Salaam 

 



-------------


Geplaatst door: Cherub
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 14:52
In eerste instantie geplaatst door ali el o

salamoe alaikoem broeders en zusters,

Onthoofd de amerikanen en Israeliers..maak ze af geef ze de ergste straf die er maar is..dit is hun beloningen voor al hun gruwelijke daden die ze tegen over de moslims plegen..tering honden

Beslama

Als je werkelijk in Allah gelooft dan zijn ze al zeker van hun straf na dit leven. Je hoeft je niet te verlagen tot hun daden. (hoewel ik de eerste publieke onthoofding van Iraakse burgers door Amerikanen nog moet zien ;) )

 



Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 15:03

Wa alaikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh broeders en zusters,

Miss Layla, je hebt gelijk wanneer je zegt dat het uit onwetendheid kan zijn dat deze mensen zulke daden plegen, maar toch vind ik dat ze beter na zouden moeten denken. Ze hebben het gedaan op de dag van Ashura. Ik vind dit ook best beledigend moet ik zeggen. Om zo'n daad te plegen op een vastendag. Op een vastendag zou je je van zulke bezigheden af moeten houden. Altijd vind ik zelf, maar op een vastendag helemaal! En dan ook nog eens een aanslag plegen terwijl die mensen in rouw waren? Dat vind ik laag.. Moge Allah Subhana wa Ta'ala deze mensen vergeven.

Ma'asalama



Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 15:07

Cherub,

Ook de Amerikanen zijn soms zeker geen lievertjes hoor! Ik zag laatst een videotje van wat die mensen daar allemaal uitspookte tijdens de oorlog in Irak. Ook dat was zeker onmenselijk. Maar je hebt gelijk wanneer je zegt dat ali el o zoiets beter niet kan zeggen. Het is beter om medelijden te hebben met zulke mensen vind ik zelf. Wat ze ook doen. Voor jou en voor hun. Woede en schelden zijn dingen van de sjaytan waar we onszelf niet aan toe moeten geven. Moge Allah Subhana wa Ta'ala ons leiden.

Ma'asalama



Geplaatst door: I S L A M
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 15:16

Salamoen Aleykoem

Ik wil wel zeggen dat er ook zoiets als mossad bestaat. Vergeet niet dat israel in het verleden ook vaak een vinger in de soep had en vervolgens naar iemand anders wees. Hariri is een goed voorbeeld. Ik denk echt dat het israel was maar ik weet er helaas niet genoeg van.



-------------
                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 15:26

Salaam,

Mossad, Al Qaida, CIA... ik weet het ook niet natuurlijk. In ieder geval lijken er krachten te zijn die niets anders willen dan chaos (fitna), en voor wie een mensenleven niet meer waard is dan een artikeltje op een internetsite.

Wassalam.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: miss layla
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 16:28
In eerste instantie geplaatst door tarah

Wa alaikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh broeders en zusters,

Miss Layla, je hebt gelijk wanneer je zegt dat het uit onwetendheid kan zijn dat deze mensen zulke daden plegen, maar toch vind ik dat ze beter na zouden moeten denken. Ze hebben het gedaan op de dag van Ashura. Ik vind dit ook best beledigend moet ik zeggen. Om zo'n daad te plegen op een vastendag. Op een vastendag zou je je van zulke bezigheden af moeten houden. Altijd vind ik zelf, maar op een vastendag helemaal! En dan ook nog eens een aanslag plegen terwijl die mensen in rouw waren? Dat vind ik laag.. Moge Allah Subhana wa Ta'ala deze mensen vergeven.

Ma'asalama

Assalaam Aleikoem,

Klopt oegtieTarah...onwetenheid is geen excuus. Zij hebben zelf de verantwoordelijkheid om (meer) kennis over de Islam te vergaren. (zoals ook wordt verwacht van ons moslims).

Wa Aleikoem salaam



-------------


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 17:01

Salaam Aleikum,

Ik vraag me echt af of de aanslagen die er in Irak tegen sjiiten gepleegd worden echt door de soenieten worden gepleegd. Zelf zarqawi heeft een aantal keren aanslagen op sjiitische moskeen ontkent. Ik denk eerder dat de autobommen en aanslagen op sjiiten eerder van de amerikanen en de Shin beth of de mossad komen dan van de soennieten in irak. De amerikanen hebben er baat bij om de sjiiten bang te houden en de mond te snoeren door te drukken op de feit dat ze bescherming nodig hebben en de israelis hebben er baat bij als de soennieten en de sjiiten in een burgeroorlog verzeild raken omdat irak dan een zwak land blijft en er wapens in ruil voor olie verruild kan worden met beide groeperingen. Dit lijkt paranoia, maar dit is het niet. Israelische commandos trainen de koerden in het noorden met als doel onafhankelijk te worden, ze plegen aanslagen op �vijanden` van Israel in het buitenland zonder rekening te houden met burgerslachtoffers en proberen opstanden te veroorzaken in buurlanden. Ik zou het zeer waarschijnlijk achten dat geheime diensten achter aanslagen op burgers in irak zitten, dan dat rebellen in irak opzettelijk onschuldige burgers doden. Want iedereen weet dat het doden van burgers in een verzetsstrijd alleen maar de steun voor de verzetstrijders doet verminderen. Hierbij moet ik zeggen dat ik Zarqawi niet als verzetstrijder zie maar als een kaffir die had moeten blijven bij zijn verzet tegen de amerikanen en de zogenaamde buitenlandse rijke irakezen die nu aan de macht zijn.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

   



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 februari 2005 om 18:26
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik vraag me echt af of de aanslagen die er in Irak tegen sjiiten gepleegd worden echt door de soenieten worden gepleegd. Zelf zarqawi heeft een aantal keren aanslagen op sjiitische moskeen ontkent. Ik denk eerder dat de autobommen en aanslagen op sjiiten eerder van de amerikanen en de Shin beth of de mossad komen dan van de soennieten in irak. De amerikanen hebben er baat bij om de sjiiten bang te houden en de mond te snoeren door te drukken op de feit dat ze bescherming nodig hebben en de israelis hebben er baat bij als de soennieten en de sjiiten in een burgeroorlog verzeild raken omdat irak dan een zwak land blijft en er wapens in ruil voor olie verruild kan worden met beide groeperingen. Dit lijkt paranoia, maar dit is het niet. Israelische commandos trainen de koerden in het noorden met als doel onafhankelijk te worden, ze plegen aanslagen op �vijanden` van Israel in het buitenland zonder rekening te houden met burgerslachtoffers en proberen opstanden te veroorzaken in buurlanden. Ik zou het zeer waarschijnlijk achten dat geheime diensten achter aanslagen op burgers in irak zitten, dan dat rebellen in irak opzettelijk onschuldige burgers doden. Want iedereen weet dat het doden van burgers in een verzetsstrijd alleen maar de steun voor de verzetstrijders doet verminderen. Hierbij moet ik zeggen dat ik Zarqawi niet als verzetstrijder zie maar als een kaffir die had moeten blijven bij zijn verzet tegen de amerikanen en de zogenaamde buitenlandse rijke irakezen die nu aan de macht zijn.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

   

Tuurlijk.... Geef het westen maar weer de schuld.Man bijna alle aanslagen zijn zelfmoord aanslagen daar.Dit doet men om het volk niet te laten samenwerken met het westen door angst te verspreiden.

Iedereen die voor democratie wil gaan en belangrijke functie's bekleden zijn zowieso al doelwit. 

Een Islamitische democratie kan ook werken,je moet het alleen wel allemaal willen!!! Of moet er weer een dictator komen die mensen laat aframmelen met stokken in de gevangenis?



Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 00:49

salem aleykoem,

mijn man had laadst een lezing in het uzbeeks gehoord, daarin vertelde ze over de profeet saws.

hij saws. vertelde dat Medina,Mekka en Yemen een van de landen waren die gezegend waren, toen vroeg een man, kunt u niet aan Allah swt. vragen of mijn land Irak ook gezegend is of kan worden gezegend, de profeet saws. zei nee, dat kan niet, wand daar zijn (komen) de horens van de shaytan, met andere woorden de regering van de shaytan.

vergeef me dit is ongeveer wat hij gezecht heeft, echt subhan Allah dat ze dat toen al hadden gezecht, vind je niet?

mijn man had de lezing 10 jaar eerder al eens gehoord, toen was er nog klaar niks, maar moet je nu kijken!

de lezingen zijn te vinden op http://www.islomyoli.com - www.islomyoli.com  maar helaas in het uzbeeks als je turks kan kan je het ook wel begrijpen.

assalem aleykoem.



-------------


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 08:33

Assalamu alaikum,

ik denk dat je man het verkeerd gehoord heeft, of degene die die lezing gaf een fout heeft gemaakt. De hadith waar je het over hebt komt o.a. voor in Sahih Boekhaari en gaat niet over Irak maar over Najd, een gebied in het huidige Saudi Arabie.

Volume 2, Book 17, Number 147:

Narrated Ibn 'Umar:

(The Prophet) said, "O Allah! Bless our Sham and our Yemen." People said, "Our Najd as well." The Prophet again said, "O Allah! Bless our Sham and Yemen." They said again, "Our Najd as well." On that the Prophet said, "There will appear earthquakes and afflictions, and from there will come out the side of the head of Satan."

Of het moet een andere hadith zijn die ik niet ken natuurlijk.

Wassalam,

Amier.

 

 



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: I S L A M
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 09:39

Salamoen Aleykoem

"Tuurlijk.... Geef het westen maar weer de schuld.Man bijna alle aanslagen zijn zelfmoord aanslagen daar.Dit doet men om het volk niet te laten samenwerken met het westen door angst te verspreiden.

Iedereen die voor democratie wil gaan en belangrijke functie's bekleden zijn zowieso al doelwit. 

Een Islamitische democratie kan ook werken,je moet het alleen wel allemaal willen!!! Of moet er weer een dictator komen die mensen laat aframmelen met stokken in de gevangenis?"

Jaa jij was daar zeker bij toen die man zichzelf opblies??? Bovendien een islamitisch democratie bestaat niet wel een islamitische wetgeving die veel overeenkomt met de democratie. Onze ummah heeft de wetgeving van de quran nodig en niet de democratie die door de mens zelf is ingevoerd.



-------------
                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----


Geplaatst door: ali el o
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 09:52

salamoe alaikoem,

ruud ben je nou echt zo dom of doe je express. AMERIKA is de grote duivel, hun doennnn zovvvveeel dingen waar niemand wat van weet.

Ik ben ervan onvertuigd dat hun express veel bommen op moskeeen en andere instellingen hebben gegooid om chaos te veroorzaken tussen de moslims te veroorzaken, maar k kan begrijpen dat jij als ongelovige dat niet kan inzien..

Beslama



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 10:29

Salaam Aleikum,

Beste Ruud als democratie betekend dat je miljoenen joden, zigeuners en gehandicapten mag vermoorden dan vind ik dat democratie veel succes heeft gehad in het verleden (sarcasme). Alawi die zogenaamd in irak aan de mensen moest laten zien hoe het zonder saddam ook kan, geeft toestemming voor bombardementen/vermoord mensen in fallujah om zogenaamde terroristen aan te pakken. Mensen werden gesommeerd falluhjah te verlaten terwijl hier niet eens de gelegenheid toe werd gegeven. Hij heeft kinderen, vrouwen en ouderen vermoord alleen maar om zijn aanzien hoog te houden bij de amerikanen. Als dat de democratie is van het westen dan vraag ik me af hoe blind mensen zijn.

En even een nieuwsflash: Het westen is verantwoordelijk voor het meeste leed in de wereld. Er worden wapens geleverd aan landen in oorlog. Dictators worden aan de macht gehouden met wapens in geld in de gehele wereld. De Engelsen zijn de oorspronkelijke oorzaak van de problemen in de midden oosten. Het westen was verantwoordelijk voor de slavernij en de dood op miljoenen mensen gedurende WO2 vanwege het gevoel van superioriteit. Afrika is door het westen geplunderd in de koloniale tijd en worden nou arm gehouden door hen hun schulden niet kwijt te schelden. De indianen zijn op barbaarse manier uitgemoord door de moderne blanken. En zo kan ik nog lang doorgaan. Het westen heeft zich verrijkt over de rug van de rest van de wereld en dan moet je niet klagen wanneer zij overal de schuld voor krijgen.

Ik geef toe ik woon ook in het westen en ben er nu onderdeel van, maar het zijn de voorouders van de originele bewoners en hun nakomelingen die verantwoordelijk zijn voor de problemen in de wereld. Ik voel totaal geen verantwoordelijkheid voor de misdaden van de humanistische/atheistische/christelijke/joodse blanken& nbsp;in het verleden en wat er nu gebeurd. Het enige wat ik kan doen is me hier geweldloos tegen te verzetten. En wanneer de tijd komt dat er een herhaling plaats vind jegens de moslims van wat Hitler in het verleden bij de joden heeft gedaan, dan zal ik gedwongen zijn om me met geweld te verzetten.  

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: Anne
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 10:34
Er worden ook zelfmoordaanslagen op de sjiiten gepleegd. Zouden de Amerikanen iemand ervan kunnen overtuigen dat hij Allah een dienst doet door zichzelf en anderen op te blazen?

-------------


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 11:01
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Beste Ruud als democratie betekend dat je miljoenen joden, zigeuners en gehandicapten mag vermoorden dan vind ik dat democratie veel succes heeft gehad in het verleden (sarcasme). Alawi die zogenaamd in irak aan de mensen moest laten zien hoe het zonder saddam ook kan, geeft toestemming voor bombardementen/vermoord mensen in fallujah om zogenaamde terroristen aan te pakken. Mensen werden gesommeerd falluhjah te verlaten terwijl hier niet eens de gelegenheid toe werd gegeven. Hij heeft kinderen, vrouwen en ouderen vermoord alleen maar om zijn aanzien hoog te houden bij de amerikanen. Als dat de democratie is van het westen dan vraag ik me af hoe blind mensen zijn.

En even een nieuwsflash: Het westen is verantwoordelijk voor het meeste leed in de wereld. Er worden wapens geleverd aan landen in oorlog. Dictators worden aan de macht gehouden met wapens in geld in de gehele wereld. De Engelsen zijn de oorspronkelijke oorzaak van de problemen in de midden oosten. Het westen was verantwoordelijk voor de slavernij en de dood op miljoenen mensen gedurende WO2 vanwege het gevoel van superioriteit. Afrika is door het westen geplunderd in de koloniale tijd en worden nou arm gehouden door hen hun schulden niet kwijt te schelden. De indianen zijn op barbaarse manier uitgemoord door de moderne blanken. En zo kan ik nog lang doorgaan. Het westen heeft zich verrijkt over de rug van de rest van de wereld en dan moet je niet klagen wanneer zij overal de schuld voor krijgen.

Ik geef toe ik woon ook in het westen en ben er nu onderdeel van, maar het zijn de voorouders van de originele bewoners en hun nakomelingen die verantwoordelijk zijn voor de problemen in de wereld. Ik voel totaal geen verantwoordelijkheid voor de misdaden van de humanistische/atheistische/christelijke/joodse blanken& amp; amp; amp; amp; nbsp;in het verleden en wat er nu gebeurd. Het enige wat ik kan doen is me hier geweldloos tegen te verzetten. En wanneer de tijd komt dat er een herhaling plaats vind jegens de moslims van wat Hitler in het verleden bij de joden heeft gedaan, dan zal ik gedwongen zijn om me met geweld te verzetten.  

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Het is zeker sarcasme bij zaken die je nu aanhaald.Want een groot gedeelte hieraan lag niet aan de democratie maar aan een dictatuur.Het volk werd in de beginjaren afgetuigd (Bruinhemden) in duitsland en vervolgens werden met leugens de rest van het volk klaargestoomd voor een oorlog.

Wat er in Amerika nu gebeurd is in principe hetzelfde op de afranseling na.

Maar........ Waarom hebben er een aantal mensen Amerika dit vrijbriefje gegeven?

Alleen maar om te laten zien dat ze kwetsbaar zijn?

Niet echt slim vind je wel.

Wie laat die dictators zitten en wie doet er niets aan...Zijn dat niet de soldaten die meer geven om geld dan hun eigen volk?

Slavernij is niet iets van het westen.......Slavernij was/is er wereld wijd geweest



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 11:24
In eerste instantie geplaatst door ali el o

salamoe alaikoem,

ruud ben je nou echt zo dom of doe je express. AMERIKA is de grote duivel, hun doennnn zovvvveeel dingen waar niemand wat van weet.

Ik ben ervan onvertuigd dat hun express veel bommen op moskeeen en andere instellingen hebben gegooid om chaos te veroorzaken tussen de moslims te veroorzaken, maar k kan begrijpen dat jij als ongelovige dat niet kan inzien..

Beslama

Er zijn wel meer landen die vuile handen hebben waar niemand iets van weet.

 

 



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 11:26
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

"Tuurlijk.... Geef het westen maar weer de schuld.Man bijna alle aanslagen zijn zelfmoord aanslagen daar.Dit doet men om het volk niet te laten samenwerken met het westen door angst te verspreiden.

Iedereen die voor democratie wil gaan en belangrijke functie's bekleden zijn zowieso al doelwit. 

Een Islamitische democratie kan ook werken,je moet het alleen wel allemaal willen!!! Of moet er weer een dictator komen die mensen laat aframmelen met stokken in de gevangenis?"

Jaa jij was daar zeker bij toen die man zichzelf opblies??? Bovendien een islamitisch democratie bestaat niet wel een islamitische wetgeving die veel overeenkomt met de democratie. Onze ummah heeft de wetgeving van de quran nodig en niet de democratie die door de mens zelf is ingevoerd.

Ik was er idd niet bij......Wel moslims die dit voor tv ter plaatse verklaren.

Kijk........ Zoals iemand kan zeggen als het om een busje gaat die er neer is gezet .... Dat hebben de Amerikanen zelf gedaan of Israel... Zo kan een ander zeggen.... Dat heeft een terreur groep gedaan om het idee op te wekken dat die landen dat hebben gedaan.

Niemand kan dan met zekerheid zeggen hoe het precies is gegaan.....

Maar hier gaat het om zelfmoordenaars die men vlak voor de daad zag lopen. (Dit geven ooggetuigen aan die zelf moslim zijn.)



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 11:39
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik vraag me echt af of de aanslagen die er in Irak tegen sjiiten gepleegd worden echt door de soenieten worden gepleegd. Zelf zarqawi heeft een aantal keren aanslagen op sjiitische moskeen ontkent. Ik denk eerder dat de autobommen en aanslagen op sjiiten eerder van de amerikanen en de Shin beth of de mossad komen dan van de soennieten in irak. De amerikanen hebben er baat bij om de sjiiten bang te houden en de mond te snoeren door te drukken op de feit dat ze bescherming nodig hebben en de israelis hebben er baat bij als de soennieten en de sjiiten in een burgeroorlog verzeild raken omdat irak dan een zwak land blijft en er wapens in ruil voor olie verruild kan worden met beide groeperingen. Dit lijkt paranoia, maar dit is het niet. Israelische commandos trainen de koerden in het noorden met als doel onafhankelijk te worden, ze plegen aanslagen op �vijanden` van Israel in het buitenland zonder rekening te houden met burgerslachtoffers en proberen opstanden te veroorzaken in buurlanden. Ik zou het zeer waarschijnlijk achten dat geheime diensten achter aanslagen op burgers in irak zitten, dan dat rebellen in irak opzettelijk onschuldige burgers doden. Want iedereen weet dat het doden van burgers in een verzetsstrijd alleen maar de steun voor de verzetstrijders doet verminderen. Hierbij moet ik zeggen dat ik Zarqawi niet als verzetstrijder zie maar als een kaffir die had moeten blijven bij zijn verzet tegen de amerikanen en de zogenaamde buitenlandse rijke irakezen die nu aan de macht zijn.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

   

En waar zouden de Soennieten bang voor kunnen zijn?


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 20 februari 2005 om 12:49

salaam aleikum,

De soennieten zijn de grootste verliezers van de oorlog in iraq. Waar zij bang voor waren aan het begin van de oorlog is al werkelijkheid geworden. Vandaar dat er op grote schaal verzet wordt geboden. Tuurlijk dient niet alle macht naar alleen 1 groep te gaan, maar dient dit eerlijk verdeeld te worden. Er zou een systeem moeten komen zoals in libanon, waarbij van elke groep 1 persoon een hoge functie krijgt. Bv een soenniet als premier, een sjiet als president en een koerd als voorzitter van het parlement. Een federatie lijkt me onzin. De belgen hebben er al moeite mee laat staan de irakezen. Een federatie zal regelrecht burgeroorlog betekenen. Als je in Belgie het vlaams blok hebt en vlamingen die vinden dat ze zelfstandig moeten zijn, dan zal dit in iraq op grotere schaal plaatsvinden in een federatie en ook op een geweldadige manier. Federatie scheidt de mensen in het land terwijl ze juist verenigd moeten worden.

Ik kan me verder herrineren dat de nederlands het meest geprofiteerd hebben van de slavernij. Het gebeurde weliswaar overal, maar het was het westen dat er het meest aan verdiende door mensen in afrika te ontvoeren en ze in het westen met 100% winst te verkopen. En wat Hitler betreft, hij was democratisch verkozen voordat de intimidatie begon tegen het volk. Bush trouwens ook. Doet me dan erg twijfelen of democratie nu echt zo goed is. Mensen doen alles om verkozen te worden om vervolgens na verkozen te zijn zonder consequenties al hun beloftes aan hun laars te lappen. Dat is democratie. Je ziet het zelfs bij balkenende. EN verder is het een feit dat de westerse democratieen dictators steunen om hun belang te beschermen, en zij dus bloed aan hun handen hebben wanneer er weer demonstraties bloedig worden neergeslagen. De democratie is in feite de media in het westen, als je de mensen genoeg kan wijsmaken via de media dan heb je de macht. Zie bush die dmv zijn rijke vriendjes de media controleert en zo de mensen in de VS hersenspoeld. Berlusconi en Poetin zijn hier ook goede voorbeelden van.

Salaam Aleikum,

Malcolm X 



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 26 februari 2005 om 15:10
Malcolm,
je hebt gelijk; politieke belangen leiden vaak tot onrecht; bij alle volkeren
en geloven. Het goede van democratie is dat niet een enkele persoon alle
macht heeft. Want wie kan die weelde dragen? Bush is fout? De tijd zal het
leren. Wat wel zeker is is dat hij over 3 1/2 jaar opgekrast is. Dat kan van
een dictator niet gezegd worden. Die blijven soms erg lang ongevraagd
plakken. moebarak heeft er ook al wat jaartjes op zitten, maar nu lijkt hij
toch meer ruimte aan het volk te geven. Voelt hij zijn einde naderen?
Hollanders hebben inderdaad schandalig verdiend aan slavenhandel,
maar degenen die de slaven ontvoerden waren geen hollanders of andere
westerlingen. Dat deden vijandige stammen wel voor ze en islamitische
bendes (zoals die in Darfur) zagen ook leuke winst in dat handeltje. Dat
hollanders er het meeste aan verdienden is gewoon een kwestie van
slecht koopmanschap van die ontvoerders. Malcolm, gaat het je er om wie
er het slechtste is onder de mensen? Ok, dat ben ik; een lelijke, witte,
blauwogige, begerige, geile, onreine kaafir. Heb je je zin?


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 26 februari 2005 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

salaam aleikum,

De soennieten zijn de grootste verliezers van de oorlog in iraq. Waar zij bang voor waren aan het begin van de oorlog is al werkelijkheid geworden. Vandaar dat er op grote schaal verzet wordt geboden. Tuurlijk dient niet alle macht naar alleen 1 groep te gaan, maar dient dit eerlijk verdeeld te worden. Er zou een systeem moeten komen zoals in libanon, waarbij van elke groep 1 persoon een hoge functie krijgt. Bv een soenniet als premier, een sjiet als president en een koerd als voorzitter van het parlement. Een federatie lijkt me onzin. De belgen hebben er al moeite mee laat staan de irakezen. Een federatie zal regelrecht burgeroorlog betekenen. Als je in Belgie het vlaams blok hebt en vlamingen die vinden dat ze zelfstandig moeten zijn, dan zal dit in iraq op grotere schaal plaatsvinden in een federatie en ook op een geweldadige manier. Federatie scheidt de mensen in het land terwijl ze juist verenigd moeten worden.

Ik kan me verder herrineren dat de nederlands het meest geprofiteerd hebben van de slavernij. Het gebeurde weliswaar overal, maar het was het westen dat er het meest aan verdiende door mensen in afrika te ontvoeren en ze in het westen met 100% winst te verkopen. En wat Hitler betreft, hij was democratisch verkozen voordat de intimidatie begon tegen het volk. Bush trouwens ook. Doet me dan erg twijfelen of democratie nu echt zo goed is. Mensen doen alles om verkozen te worden om vervolgens na verkozen te zijn zonder consequenties al hun beloftes aan hun laars te lappen. Dat is democratie. Je ziet het zelfs bij balkenende. EN verder is het een feit dat de westerse democratieen dictators steunen om hun belang te beschermen, en zij dus bloed aan hun handen hebben wanneer er weer demonstraties bloedig worden neergeslagen. De democratie is in feite de media in het westen, als je de mensen genoeg kan wijsmaken via de media dan heb je de macht. Zie bush die dmv zijn rijke vriendjes de media controleert en zo de mensen in de VS hersenspoeld. Berlusconi en Poetin zijn hier ook goede voorbeelden van.

Salaam Aleikum,

Malcolm X 

Dit jaar is het precies 140 jaar geleden dat Nederland de slavernij afschafte. Dat gebeurde op 1 juli 1863.

Daarmee kwam na meer dan 200 jaar een einde aan ��n van de zwartste bladzijden uit de Nederlandse geschiedenis.
Van het midden van de 17e eeuw tot het midden van de 19e eeuw hebben Nederlandse handelaren meer dan 550.000 Afrikaanse mannen, vrouwen en kinderen naar de Nederlandse kolonies in Amerika vervoerd.
De meeste slaven, ongeveer 200.000, kwamen terecht op de grote suiker- en tabaksplantages in Suriname. Het totale aantal slaven dat in de Nederlandse kolonies heeft gewerkt is veel hoger: de kinderen van de slaven in de kolonies waren zelf ook slaaf.

Dit is zeker een pijnlijke zaak op de eerste plaats voor de slachtoffers maar ook voor ons als nakomers van over over overgrootouders uit die tijd.Let wel.....Het is immers zo'n 140 jaar geleden en zins die tijd zijn wij als mensen ook wijzer geworden.Er zijn tussen de 9 en 15 miljoen Afrikanen als slaven verkocht om op plantages te werken.Afrikaanse nakomelingen uit onze toenmalige kolonien en wij Nederlanders hebben elkaar daar in verzoend en dat gebeurd nu nog als nakomelingen van slachtoffers en Nederlanders bij gedenkingen samen komen.

Ik vind het vrij ongepast om hier in te lopen rommelen om de democratie te willen aantasten.In die tijd was er geen spraake van democratie.

 



 



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 26 februari 2005 om 17:29

Salaam Aleikum,

Beste postpentacost, ik lees dat je stelt dat de afrikanen zelf elkaar ontvoerden en dan verkochten aan de westerlingen. En dat "islamitische" bendes hieraan mededen (oa uit Darfur), hiermee reffereer je onder meer natuurlijk naar de genocide in darfur die je op domme wijze linkt met de slavernij. Allereerst is het noemen van islamitische mensen die andere mensen ontvoerden om ze aan de blanken te verkopen een hele grove leugen en een belediging die waarschijnlijk op onwetendheid en domheid gebaseerd zijn. Ten eerste ontvoerden de blanken de slaven ook zelf en haalden ze sommige stammen over om voor betaling (geen geld, maar eerder spiegels en waardeloze kralen) leden van andere stammen te ontvoeren. Waarna ook zij zelf ontvoerd werden als zij hun deal waren nagekomen. Dus dat jij blonde, blauwogige, begerige, geile, onreine kaafir de waarheid wilt ontkennen door de schuld van de slavernij indirect af te schuiven op de afrikanen zelf is gewoon een teken van achterlijkheid. Ten tweede is het een belediging door te stellen dat mensen die misdaden (tegen de menselijkheid) plegen als moslims te labelen. Deze mensen worden niet als moslims gezien door moslims zelf en door God, maar waarschijnljk vind jij het een geruststellende gedachten dat je de islam de schuld kunt geven. Deze "arabieren" (die overigens gewoon net zo zwart zijn als de afrikanen) slachten moslims af en verdrijven ze uit hun huizen. Hiernaast branden ze moskeeen af en zijn er gevallen bekend dat ze de Quran publiekelijk hebben ontheiligd door er op te urineren. Wat ik me afvraag is waar de wapens die ze gebruiken gemaakt zijn en wie de kogels levert (made in Holland?). En je stelt verder eigenlijk dat het de domheid van de afrikanen is geweest dat ze niets aan de slavernij hebben verdiend. Weer laat je zien dat je inderdaad een lelijke, witte, blauwogige, begerige, geile, onreine kaafir bent. Dit is niet alleen een belediging voor de slaven die geleden hebben, maar ook voor de nakomelingen. Ik zou me jou heel goed als slavenkoopman kunnen voorstellen indien jij in die tijd geleefd zou hebben. Misschien een complimentje?

Salaam Aleikum,

Malcolm X       



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 26 februari 2005 om 18:10
X,
kennen we elkaar? Slavernij ligt mij niet zo en voor slavenkoopman ben ik
niet zo geschikt; het zou me niets opleveren; ik heb niet zo'n
handelsgeest.
Ik schuif trouwens de schuld van de slavenhandel niet af op afrikanen of
moslims. met Ruud deel ik de mening dat we daar een kwalijk stukje
geschiedenis hebben liggen, maar ik wilde alleen maar aantonen dat alle
volkeren en religies daar aan meededen. Slavernij is vele eeuwen in vele
landen, ook in islamitische landen, gebruikelijk geweest; dus ook de
slavenhandel. Je weet toch ook wel dat er in die tijd in heel noord afrika
slavenmarkten waren? Ik refereer aan Darfur, omdat het volgens de mij
bekende berichten Islamitsche bendes zijn die daar slachtingen
aanrichten; aangemoedigd door de Islamitische regering van Soedan.
waren het dan geen Islamitische bendes en is de macht in Soedan dan
niet in handen van Islamieten? Dan waren het vast weer die akelige
Amerikanen en Joden...
Ook dit zeg ik niet om aan te geven dat westerlingen beter zouden zijn,
maar om aan te tonen dat het kwaad door alle volkeren en religies
aangericht wordt en dat voor dit soort acties maar al te vaak de naam van
God of Allah misbruikt wordt of de Grote Vijand en zijn handlanger, Israel
en Amerika, er bij gehaald wordt.
Welnu, als je zegt dat vredelievendheid het kenmerk van de ware islam is
en dat jij die islam aanhangt, wil ik dat best van je aannemen, maar dan
vraag ik je eens te reageren op mijn quote: "hoezo martelaars?"
Verder doet het je kennelijk goed dat ik het beeld dat je van de hollander
lijkt te hebben met enkele woorden bevestigde....daar heb ik je toch maar
een dienst mee bewezen .


Geplaatst door: Akbash
Geplaatst op: 28 februari 2005 om 05:37

malcolm:

De soennieten zijn de grootste verliezers van de oorlog in iraq.

Zijn de Koerden geen soennieten?



-------------
"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."





Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 28 februari 2005 om 06:28

Salaam Aleikum,

Beste postpentacost, Dit is weer een van mijn vele reacties op jouw talrijke meningen. Hoe kun je de bendes islamitisch noemen die al die slachtingen verrichten? Dit zijn gewoon georganiseerde bendes onder leiding van krijgsheren die land willen hebben. Wat mij betreft is de regering is Soedan ook niet islamitisch en kun je dit ook niet zo zeggen. De zogenaamde regering in sudan is dicatoriaal. Deze is dmv een coup aan macht gekomen en de leger heeft hierbij een sterke rol bij het regeren van het land. Het land zou pas islamitisch zijn wanneer er de sharia zou gelden. De huidige regering zijn niets meer dan machtswellustelingen die hun eigen volk voor hun eigen bestwil onderdrukt. De zogenaamde islamitische bendes waaraan jij refereerd ontheiligen moskeeen en Qurans en vermoorden moslims. Lijkt me eerder dat deze mensen niets meer dan honden zijn die uit zijn op macht en geld.

En verder doet het me niet goed wanneer je het beeld bevestigd van een intolerante nederlander. Aangezien ik veel autochtone nederlanders ken, ben je niet meer dan een onderdeel van de autochtone nederlanders en zijn je argumenten niet zo sterk dat ik dit reflecteer op alle nederlanders. Dat jij kortzichtig bent betekend niet dat iedereen zo is.

Beste Akbash, tuurlijk zijn de koerden ook soennieten. Maar ik stoor me aan het feit dat ze boven islamitische belangen hun eigen nationalistische belang hechten. Daarom stop ik ze in een categorie, zoals de media dat ook doet. Bij hun streven naar een onafhankelijk Koerdistan zijn ze bereid hun islamitische broeders te verraden en te vermoorden (zie aanslagen op onschuldige burger in turkije, had gericht moeten zijn tegen de seculiere regering) en dat is wat stoort.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: Akbash
Geplaatst op: 28 februari 2005 om 07:01

Beste Akbash, tuurlijk zijn de koerden ook soennieten. Maar ik stoor me aan het feit dat ze boven islamitische belangen hun eigen nationalistische belang hechten. Daarom stop ik ze in een categorie, zoals de media dat ook doet. Bij hun streven naar een onafhankelijk Koerdistan zijn ze bereid hun islamitische broeders te verraden en te vermoorden (zie aanslagen op onschuldige burger in turkije, had gericht moeten zijn tegen de seculiere regering) en dat is wat stoort.

Salaam Aleikum,
Je beweerd dat de Koerden bereid zijn, in aanloop tot een onafhankelijk Koerdistan, hun Islamitische broeders te verraden en te vermoorden, dat is niet zo best!

Maar stoort het je dan niet, dat de overige Soennieten in Irak niet alleen bereid zijn om hun Islamitische broeders en zusters te verraden en vermoorden, maar dit ook daadwerkelijk uitvoeren!
Gezien het feit dat er dagelijks zelfmoord aanslagen plaats vinden, in Irak ,op de locale Islamitische bevolking?
Lijkt me nou niet direct de manier om goodwil te zaaien onder de Iraki's
Of ben je van mening dat de Koerden geen verraad en geweld mogen gebruiken voor hun belangen, maar de overige groep (hoofdzakelijk Saddam aanhangers) Soennieten, om hun belangen veilig te stellen, Wel?

vr.gr Akbash



-------------
"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."





Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 28 februari 2005 om 07:23

Salaam Aleikum,

Akbash je hebt een goed argument wat de soennieten in Iraq betreft, maar wie zegt dat dit geweld van de lokale soennieten afkomt. Ik denk eerder dat het de buitenlandse strijders zijn en al qaeda leden die dergelijke aanslagen plegen. De lokale soennieten doen niets meer dan het beschermen van hun eigen woongebieden. En dit doen zij door verzet te plegen tegen de amerikanen. MAar ik heb nog geen enkele bewijs gezien dat er lokale soennieten betrokken zijn bij zelfmoordaanslagen. Het zijn voornamelijk de extremisten die dergelijke activiteiten ontplooien. En dan denk ikn og dat de extremisten niet de enigen zijn die achter aanslagen zitten. Mijn vermoedens gaan uit naar Israel die belang heeft bij een burgeroorlog en bij een zwak en verdeeld Iraq. Dan doel ik hier op de geparkeerde bomauto�s. De reden voor deze vermoedens zijn aanslagen die er in Syrie en Libanon zijn gepleegd door de israelische geheime diensten. Waarbij vijanden ook door autobommen en aanslagen om het leven zijn en worden gebracht. Fallujah is bv een goed voorbeeld van soennietisch verzet, hier wordt deze stad beschuldigd van het onderdak bieden aan zarqawi, terwijl deze kaffir helemaal niet verblijft in fallujah. De bewoners van deze stad waren degenen die verzet boden en niet de terroristen. Dit waren simpelweg mensen die zich wilden wreken na maandelange bombardementen, waarbij velen familieleden zijn kwijtgeraakt. Geloof je dit niet, waarom heeft Zarqawi dan tijdens het beleg van fallujah niets van zich laten horen of ie wel of niet in fallujah verbleef alleen al om het lijden van medemoslims te verlichten. Deze kaffir was te druk bezig met ontvoeringen elders in het land.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 28 februari 2005 om 11:26

Assalamu alaikum Malcolm X,

ik hoop voor het zieleheil van de Iraakse moslims dat je gelijk hebt. Allahu alam. Vandaag weer meer dan honderd arme mensen in een klap vermoord. Hoewel de interim regering van Alawi volgens mij in feite niets meer is dan een pro-amerikaanse poppenkast, leiden deze massamoorden alleen maar tot fitna (= chaos). Wie is daar bij gebaat? De Irakese soennieten zeker niet!

Wassalam,

Amier.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 28 februari 2005 om 17:49
al dat bloed! weer zo'n 600 liter verspild. 100 levens van mensen die
waarschijnlijk ook in Allah geloofden, die ook vrouwen en kinderen
moesten onderhouden en zich waarschijnlijk in wilden zetten voor de
toekomst van hun land.

De strijd die gestreden moet worden is geen strijd tegen vlees en bloed,
maar "tegen onzichtbare wezens; de duivelse heersers en machten die
deze donkere wereld tiranniseren, een heel leger van boosaardige
geesten in de onzichtbare werled om ons heen." zo zegt de apostel
Paulus. De wapens waarmee die machtten bestreden moeten worden zijn
de wapens van de liefde. Kwaad met goed vergelden en vooral... geen
mensen haten.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: ali el o
Geplaatst op: 01 maart 2005 om 06:06

salamoe alaikoem.

cherub says

Als je werkelijk in Allah gelooft dan zijn ze al zeker van hun straf na dit leven. Je hoeft je niet te verlagen tot hun daden. (hoewel ik de eerste publieke onthoofding van Iraakse burgers door Amerikanen nog moet zien ;) )

Dus ik moet alleen maar staan toekijken, dua3 doen en mischien financieel stuenen. Ik ben er zeker van dat onze profeet vzmh tegen een land als amerika en isreal als die landen in die tijd bestonden, ten strijde zou trekken!!! denk je zelf niet???? ik ben bang dat wij zwaar hiervoor zwaar gestraft gaan worden, maar het andere waar ik niet tegen kan, is dat de joden de macht hebben. Ik wist nog dat de arabieren elke volk uit de weg vaagde, die met het geloof spotte, maar toen viel de leeuw in slaap en namen de ongelovigen de macht over en dat tot op de dag van vandaag.

salamoe alaikoem



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 01 maart 2005 om 07:57
sprookjes van 1001 nacht... de arabieren vaagden niet elk volk weg.
El Al man, wil je nou gewoon graag vechten? Dan komt het je goed uit dat
er joden zijn. Maar ik geloof dat het de wil van Allah is dat ze terug
gekomen zijn in hun oorspronkelijke land; anders zou dat nooit gebeurd
zijn. Dat ze het niet zo erg netjes doen is een andere zaak, maar dat heeft
er ook mee te maken dat een grote meerderheid van hun vijanden nog
steeds vindt dat ze in de zee gedumpt moeten worden. Als Allah nu
gezorgd heeft dat ze daar weer terecht kwamen, tegen wie strijd je dan
als je ze daar weg wilt hebben? Ieder volk dat macht heeft is die macht
verleend door de Almachtige. Kennelijk wijkt de Ummah teveel van Allah
af, wegens arrogantie en verdeeldheid en haat, dat ze het maar eens uit
moeten zoeken. als je dan al gestraft zou worden is het niet omdat je de
Joden niet uitgeroeid hebt, maar omdat je van God bent afgeweken.


-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 01 maart 2005 om 09:33

Salaam Ali el O,

ik weet niet van wie jij de geschiedenis van de islamitische expantie geleerd hebt, maar wat je zegt absoluut onwaar. De arabieren vaagden niemand weg; de arabieren veroverden een land en lieten de lokale bevolking de keuze zich te bekeren of niet. Het is ook niet zo dat alle inwoners van de veroverde gebieden in het midden oosten zich massaal bekeerden, dat is een proces geweest van tientallen en zelfs honderden jaren en in meer dan 95% van de gevallen vreedzaam. De feitelijke macht over het khalifaat en de verschillende sultanaten was al na enkele generaties niet meer in handen van arabieren, maar van moslims van de lokale bevolking: berbers, turken, perzen, koerden etc. In landen als Pakistan, India, Maleisie, Indonesie, Afganistan, Turkije en heel centraal Azie en subsharisch Afrika zijn uberhaupt nooit Arabische machthebbers geweest; de islam is daar puur dmv vreedzame zending geintroduceerd door handelaren en soefi-zendelingen. Vandaag de dag is nog geen 20 % van alle moslims ter wereld arabisch.

Wassalam,

Amier.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Nour Al-Islam
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 10:05
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Hierbij moet ik zeggen dat ik Zarqawi niet als verzetstrijder zie maar als een kaffir die had moeten blijven bij zijn verzet tegen de amerikanen en de zogenaamde buitenlandse rijke irakezen die nu aan de macht zijn.

Salaam Aleikum

 

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATT TTT

VREES ALLAH BROEDER WAT IS DAT. DEZE MAN VECHT OM MOSLIMS TE BESCHERMEN... HOE KAN JE DAT ZEGGEN SOEBHANALLAAAAAAAAAAAAAAH

ALLAHOEMMA ILAIKA NASJKOE 7ALA OMATIENA AL MARIEDA...
ALLAHOEMMA ANTA RABAL MOSTAD3AFIEN...
ALLAHOEMMA ANSOR AL MUJAHIDIENA FIE KOLLIE MAKAAN...

AMEEN

wasalam,

 

 



-------------
Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 11:30
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Hierbij moet ik zeggen dat ik <SPAN class=highlight>Zarqawi</SPAN> niet als verzetstrijder zie maar als een kaffir die had moeten blijven bij zijn verzet tegen de amerikanen en de zogenaamde buitenlandse rijke�irakezen die nu aan de macht zijn.

Salaam Aleikum




WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATT TTT


VREES ALLAH BROEDER WAT IS DAT. DEZE MAN VECHT OM MOSLIMS TE BESCHERMEN... HOE KAN JE DAT ZEGGEN SOEBHANALLAAAAAAAAAAAAAAH


ALLAHOEMMA ILAIKA NASJKOE 7ALA OMATIENA AL MARIEDA...ALLAHOEMMA ANTA RABAL MOSTAD3AFIEN... ALLAHOEMMA ANSOR AL MUJAHIDIENA FIE KOLLIE MAKAAN...


AMEEN


wasalam,





Salaam Aleikum zuster,

Onze broeder Zarqawi is verdwaald. Hij bood eerst heldhaftig verzet tegen de amerikanen, en ik was blij dat er iemand was die opstond en een soort leider werd. Maar hij week af van het rechte pad op het moment dat hij zelfmoordaanslagen goedkeurde op doelwitten waarbij er moslims slachtoffer zouden worden om een paar amerikanen te pakken. Geen probleem voor mij als hij die amerikanen pakt, want dat zijn de bezetters. Maar hij houd geen rekening met de moslims die daarbij het slachtoffer worden. Hij zegt in feite hetzelfde als de amerikanen: collateral damage. Alhoewel hij er wel bij zegt dat het martelaren zijn, maar dat keurt het aantal islamtische slachtoffers bij aanslagen op amerikanen niet goed.
Vind jij dit wel goed?
Tegelijkertijd onthoofd hij mensen als vergelding, terwijl hij niet zeker weet of het spionnen zijn of dat het burgers zijn. Zijn het burgers dan behoort hij ze te waarschuwen en na een tijd los te laten. Huurlingen mogen wat mij betreft hetzelfde lot verwachten als amerikaanse soldaten. Maar burgers die bv medewerker zijn van hulporganisaties hadden er met een waarschuwing van af moeten komen.

Zarqawi hecht meer aan het aantal amerikanen dat hij dood, en daardoor is hij het zicht verloren op zijn plicht om de moslims daar te beschermen. Als er een kind omkomt door een aanslag op een amerikaan dan is dat op zijn geweten.

Maar als jij redenen hebt waarom hij niet verdwaald is en aanslagen op amerikanen goed kan keuren waarbij er moslim slachtoffers vallen dan hoor ik ze graag.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 14:34
En waarvoor hadden die medewerkers van hulporganisaties dan wel voor
gewaarschuwd moeten worden?

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 14:56
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

En waarvoor hadden die medewerkers van hulporganisaties dan wel voor
gewaarschuwd moeten worden?
Niets....De daders vinden verekening bij God en die zal niet licht zijn.Zij die mensen doden die voor gerechtigheid,verzorging en verpleging gaan van zieken en gewonden.Die zijn nog niet jarig in Gods oogen en waarom dat lijkt me duidelijk.


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 20:07
Salaam Aleikum,

De hulpverleners hadden niet in Irak moeten zitten. Althans de westerse hulpverleners. Niet terwijl er een oorlog gaande is. Dan vraag je er gewoon om, omdat je weet dat de rebellen en de bevolking je niet vertrouwen. Immers de westerlingen zijn de oorlog begonnen in hun ogen. Beetje jammer dat jullie dat niet begrijpen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: criticus
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 00:05
Malcon x zou Irak er werkelijk op vooruit gaan wanneer alle journalisten , mensen die de infrastructuur proberen te herstellen, mensen die medicijnen leveren , Ziekenhuizen herstellen etc. allemaal weer naar huis gaan .
Dat alleen de soldaten blijven?
Ik denk het niet.
En wat de rebellen betreft , Ik denk niet dat ze veel sympathie van de Koerden en de Shia's hebben.
En dit zijn naar de huidige omstandigheden toch wel de groepen die de zeggenschap  zullen hebben over de politie en de nieuwe Irakese militaire macht.
Ik kan haast wel raden wat het scenario zijn zal waneer de VS zijn soldaten terug trekt uit dat land.Dead






Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 05:12
Salaam aleikum,

het zou beter zijn ja. Deze mensen zitten in een oorlog en worden dagelijks vernederd door de amerikanen en dan komen er zogenaamde hulpverleners die hen willen aantonen dat niet alle westerlingen zo zijn. Waar waren ze voordat de oorlog begon (dat denken de mensen die familieleden verloren hebben).
En blijkbaar ben je Sadr vertgeten, hij verzette zich ook. En de koerden die doen alles om land te krijgen dus daar kun je niet zoveel op rekenen.

En de infrastructuur wordt door iraaks geld hersteld, dus je moet niet doen alsof de hulpverleners of het westen hierbij een handje helpt.
En als er een burgeroorlog uitbreekt na de amerikanen dan is het de schuld van de amerikanen.

Salaam aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 06:17
asalaamo3alaikom       broeders zeg niet dat je broeder kafir is  .zarqwai is een mujaheed inschallah moge allah de mujahdeen bijstaan tegen de a3daa alllah.

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 06:35
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

asalaamo3alaikom       br oeders zeg niet dat je broeder kafir is� .zarqwai is een mujaheed inschallah moge allah de mujahdeen bijstaan tegen de a3daa alllah.


Salaam Aleikum,

Hij is inderdaad geen kafir, maar hij is wel verdwaald. Ik had niet goed op mijn woordgebruik gelet. Maar leg jij mij eens uit zuster waarom hij niet verdwaald is dan. Vind jij de wijze waarop hij islamitische slachtoffers maakt bij aanslagen gerechtvaardigd?
Zo maakt hij de amerikanen belangrijker als de moslims in dat land, want hij zegt dat het niet geeft als er een paar moslims slachtoffer worden bij aanslagen op amerikanen, omdat zij dan toch martelaar worden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 08:00
bismillah irahman irahiem moge vrede zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, ik ben het eens met broeder malcolm x wat hij zegt klopt, je moet jihad voeren zoals de metgezellen van de profeet het hebben gedaan en de profeet zelf, wie de jihad op zijn eigen manier doet zal niet worden geholpen door ALLAH, en als hij sterft zal allah hem niet belonen met het martelaarschap, weet dat er vandaag de dag vellen sekten zijn met hun verwarde ideen, waar de oelamma in saudie arabie ons dagelijks voor waarschuwen, maar om zelfmoord aanslagen te plegen en daar onschuldige mensen bij  omkomen zoals vrouwen en kinderen en MOSLIMS dat kan niet en mag niet, bestrijd de ongelovigen volgens de soenna en ALLAH zal ons inshallah helpen, maar veder al zerqawi is onze broeder


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 09:37
asalaamo3alaikom broeders  waar is het bewijs dat onze broeder moslims vermoord  geloven jullie wat kofar zegen nee toch en ik weet  die vidoe banden nou daar geloof ik niets van het kan ook een jood zijn die verdrefzaait  ze zijn hellemaal bedekt  hoe kan ik weten wie er achter zit  en iedereen kan alllaho akbar zegen de joden  spreken de taal.  moge allah onze broeders bij staan zarqwi  binladen  mohim overal terwereld waar broeders strijden voor hun land geloof zusters.

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: criticus
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 09:38
Maar het blijft een van de meest laffe moordenaars van deze tijd.
In zijn naam zijn zelfs moskeen aangevallen.
En verder is het zeker geen soldaat want hij vertegenwoordigd geen enkel land. Temonste mocht dit wel zo zijn dan moet dat land zich maar eens melden.
Ik bid dat God hem op zijn wegen zal doen terug keren of anders hem zijn welverdiende straf zal geven.
Maar eerlijk gezegd twijfel ik daar niks aan.

En Malcon x effe terzijde, Ik ben met jouw eens dat het westen niks te zoeken heeft in Irak, Iran etc.
Maar wat de Koerden betreft ben ik het niet met je eens. Deze mensen verdien evenzeer een eigen staat als alle andere volkeren.
Zelfs in mijn ogen meer dan Irak, S.A, Jordanie etc. want dat zijn helemaal geen volkeren.
Volkeren hebben hun eigen taal en hun eigen geschiedenis.




Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 09:46
daar is geen bewijs voor amerka noemt hem om  anderen bezig tehouden om waker teworden.

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: criticus
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 10:04
Taqwaa,
zo gaat deze discussie niet werken. eerst verheerlijk je die bastaard en daar wil je claimen dat er geen bewijs is voor al die Satanische daden ?
Weet je wat jouw probleem is?
Jij denkt dat niet Moslims achterlijk zijn , dat er iets mis is met hun beoordelingsvermogen en hun mogelijkheden omzich zelf te beschermen.
Maar dit verre van de waarheid.



Geplaatst door: criticus
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 10:52
http://www.telegraaf.nl/buitenland/19142611/Vier_Iraakse_pol itieofficieren_gedood_in_Kirkuk.html

En hier zie je weerzo een een voorbeeld.
Waarom springen Moslims niet in de bres voor de rechten van de Koerden op de zelfde manier als voor de Palestijnen?
He een ideetje laten we voor de verandering eens samenwerken .
Samenwerken voor de realisatie van de vrije staat Koerdistan.
maakt niet uit voor mij of dat een moslim staat wordt of een andere.
Natuurlijk niet met geweld want dat is verfoeilijk , maar met rede en overtuiging dat elk volk zijn eigenheid moet kunnen hebben.
En weet je dit zou best tot de mogenlijkheden kunnen behoren want wij leven allen in de  EU en waneer er maar genoeg druk op brussels komt dan zal dat best lukken.





Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 11:05
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zsgeningen zijn met de profeet mohammed en zijn metgezellen, beste moslima zuster taqwa, ik geloof niet wat de kafers zeggen, maar wat je zegt is mogelijk weet dat velle joden de arabische taal machtig zijn, en de velle verhalen van joden die zich voordoen als moslims en de koran hebben gestudeerd, om zo fitna te veroorzaken in de islam, wat hun aardig is gelukt, de bekende is ABDELLAH IBN SABA die in de tijd leefde   toen omar ibn chataab khalief was hij naar omar toen ging en de shahada deed, maar hij bleef stiekems een jood en organiseerde een sekte binnen de islam, ze begonnen opruiende gepraat te verspreiden om zo de moslims tegen elkaar op te steken en licht van de islam te doven uiteindelijk is omar vermoord en oethmaanen en ali, de zeer sterke metgezellen omar en ali zijn tijdens de ochtengebed vermoord, en nog velle andere, moge allah de ongelovigen in irak en palestina VERNIETIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 11:48
amin mijn broeder  amin.

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 11:53
Beste Aboe Bakr,
je moet natuurlijk nooit een nietmoslim geloven en alleen maar af gaan
op wat moslimleiders zeggen. De 2 towers die zijn ook door de joden
opgeblazen en de aanslagen in istanbul ook en als jij straks buiten komt
en gaat fietsen (als je dat geleerd hebt) moet je goed oppassen want er
kan maar zo een jood uit een portiek te voorschijn springen om jou de
keel af te snijden, dat deden ze immers ook met van gogh en die arme
westerse gevangenen, reporters en hulpverleners in Iraq. en stom dat het
in nederland zo regent en koud is; komt ook vast door de joden. Het is
een groot complot tegen jullie, zielige fundamentalisten en voor eigen
rechter spelende nep moedjihadin

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 11:55
In eerste instantie geplaatst door criticus

Taqwaa,
zo gaat deze discussie niet werken. eerst verheerlijk je die bastaard en daar wil je claimen dat er geen bewijs is voor al die Satanische daden ?
Weet je wat jouw probleem is?
Jij denkt dat niet Moslims achterlijk zijn , dat er iets mis is met hun beoordelingsvermogen en hun mogelijkheden omzich zelf te beschermen.
Maar dit verre van de waarheid.

  he he ik weet het waarheid doet zeer  vooral dat tehoren uit de mond van de vrouw

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 13:07
In eerste instantie geplaatst door criticus

http://www.telegraaf.nl/buitenland/19142611/Vier_Iraakse_pol itieofficieren_gedood_in_Kirkuk.html

En hier zie je weerzo een een voorbeeld.
Waarom springen Moslims niet in de bres voor de rechten van de Koerden op de zelfde manier als voor de Palestijnen?
He een ideetje laten we voor de verandering eens samenwerken .
Samenwerken voor de realisatie van de vrije staat Koerdistan.
maakt niet uit voor mij of dat een moslim staat wordt of een andere.
Natuurlijk niet met geweld want dat is verfoeilijk , maar met rede en
overtuiging dat elk volk zijn eigenheid moet kunnen hebben.
En weet je dit zou best tot de mogenlijkheden kunnen behoren want wij
leven allen in de� EU en waneer er maar genoeg druk op brussels
komt dan zal dat best lukken.



Salaam Aleikum,

ten eerste is de telegraaf een roddelkrant die totaal geen journalistieke basis heeft. Artikel klopt trouwens wel, maar dat zal geknipt en geplakt zijn van reuters of zo.

Wat de koerden moeten doen is naar Engeland gaan, en daar net als de joden in Palestina hebben gedaan, een Staat uitroepen.
De engelsen hebben dit de koerden aangedaan niet de irakezen, syriers, iraniers of de turken.
Engeland heeft de grenzen bepaald van Irak, Syrie en Iran. Zij hadden eerst koerden land beloofd en hebben dit later ingetrokken. Is het nu niet logisch dat al deze landen het noorden van hun land niet wil afstaan aan de koerden? Dit land zit vol met olie en brengt inkomsten binnen voor deze landen. Laat engeland, Wales maar afstaan aan de koerden om hun schuld af te kopen aan dit volk. En laten ze schadevergoeding betalen aan de palestijnen voor het bedrog en schuld die ze hen hebben aangedaan.

Koerden moeten geld en land eisen van het westen, omdat het nu te laat is om nog een land geweldloos te stichten. Moslims hoeven niet de misdaden van het westen goed te maken, want dan kun je net zo goed stellen dat de moslims de joden geld hadden moeten geven na de 2e WO als tegemoetkoming voor hun leed.

Salaam ALeikum,

MAlcolm X


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 13:27
bismillah irahman irahiem , ik heb een vraag voor mijn grote vriend meneer postpentacost, wat ik graag wil weten is waarom de meeste christenen altijd de kant kiezen van de joden tegen de moslims kiezen, zij jullie vrienden de joden hebben jezus verraden , beledigd leugens over hem verteld, en maria beschuldigd van overspel, johannes de doper vermoord en noem maar op, jezus vrede zij met hem geniet een  hoge positie in de islam , zo ook maria en de andere profeten, kunt u  dus    meneer postpentacost  mij vertellen waarom jullie de verraders van jezus zo lief hebben?


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 16:28
Beste vriend Aboe Bakr,

ik zal voor mijzelf spreken, maar weet dat ik dat voor velen doe. Omtrent
de ware identiteit van Isa zijn zowel de joden als de moslims verblind. Die
verblinding is niet hun schuld, omdat iemand alleen werkelijk kan weten
wie Isa is, als het hem geopenbaard is; boven het verstand uit.
Jezus werd niet door de joden verraden, maar door het joodse
religieuze instituut. er waren juist veel joden die in Isa geloofden en van
hem hielden. de les die daaruit geleerd kan worden is dat het religieuze
instituut de boosdoener is. Dat geldt voor het joodse, het christelijk en
het islamitische. Dat komt omdat de leiders van die instituten vaak meer
uit zijn op wereldse belangen dan op de zaak van GOD.

Veel Christenen geloven dat de Joden bij GOD een bijzondere plaats
innemen. GOD heeft Zijn volk in de geschiedenis diverse keren zwaar
gestraft, maar ook steeds weer hersteld. Zo is de terugkeer van het
Joodse volk naar het Beloofde Land eerst en vooral een werk van GOD,
ook al heeft satan getracht dat in de persoon van Hitler te verhinderen,
door allen te willen vernietigen.
Ik vind de politieke situatie in Israel lang niet ideaal of rechtvaardig. Alle
betrokkenen moeten hun best doen dat het beter wordt voor allen. Maar
als ik me verzet tegen de aanwezigheid van de staat israel, dan zou het
wel eens kunnen zijn dat ik me tegen GOD verzet.
In ieder geval zijn in mijn ogen degenen die over joden (of anderen)
dezelfde taal spreken als de nazi's van het zelfde soort; bondgenoten van
satan.   duidelijk?

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Abdulkadir
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 16:55
Salaam

Een kritische vraag postpentacost: Geloof jij in Hitler? Dat hij wat heeft betekent? Satanistisch?
Zionisten, geloof me, moslims kunnen het prima vinden met correcte joden, maar Zionisme is niet gelijk aan jodendom. Dus Isrealis zijn voor moslims geen joden, maar Zionisten. Geen link meer met geloof. Punt. Wij zijn ongehoorzaam aan satan, slechts gehoorzaam aan Allah. Geen link meer met geloof, duid aan op diegenen die satan juist volgen, dus Zionisten zijn verleid. Punt.
Overigens, joden prima. Zolang dezen maar aan de jodendom houden (volledig en zonder vernieuwingen/veranderingen/achterlatingen).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 18:34

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

bismillah irahman irahiem , ik heb een vraag voor mijn grote vriend meneer postpentacost, wat ik graag wil weten is waarom de meeste christenen altijd de kant kiezen van de joden tegen de moslims kiezen, zij jullie vrienden de joden hebben jezus verraden , beledigd leugens over hem verteld, en maria beschuldigd van overspel, johannes de doper vermoord en noem maar op, jezus vrede zij met hem geniet een  hoge positie in de islam , zo ook maria en de andere profeten, kunt u  dus    meneer postpentacost  mij vertellen waarom jullie de verraders van jezus zo lief hebben?
Over welke veraders heb je het? Judas......Of over de mensen die destijds Jezus niet wilde zien als profeet?

Hoe komt het dat jij mensen van nu ziet als veraders van Jezus?Waarom wil je eigenlijk dat ik de Joden moet haten...Of dat ik partij moeten kiezen?

Hitler zette mensen ook aan om mensen te haten...

Ik heb geen behoefte aan jou gedachte goed,die is verre van Allah,Jezus,Mohammed, of welk vredeliefend mens dan ook.

Er moet vrede komen tussen de Palestijnen en de Joden en dat doe je niet door mensen van haat te voorzien.Maar op te roepen tot vrede en verzoening.

Dat de staat Israel nog steeds Palestijns grondgebied bezet houdt daar strijd Nederland diplomatiek ook tegen,want veel Nederlanders zien in dat dit niet goed is.Ook wij zien dat er sommige Joodse mensen zijn die het verleden aangrijpen om slechte daden te willen rechtvaardigen.Maar dat gebeurd ook aan de andere kant.

Men moet de zaak van 2 kanten goed blijven bekijken om een duidelijk en goed beeld te krijgen.

 



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 18:39
Als je joden prima vindt, waarom kom ik dan geen postings van je tegen,
als er blindelings op een haatverwekkende manier tegen joden geageerd
wordt. Mensen die zich zo uiten brengen de Islam in discrediet.

Verder Abdul, jij gelooft toch in de almacht van GOD? Waarom zou het
niet de wil van GOD kunnen zijn dat de Joden terug gekeerd zijn? wiens
wil was dat dan? en is die sterker dan dan sterker dan GOD?
Trouwens alle eeuwen door hebben er joden in de regio gewoond; meer
dan palestijnen. En heel veel land werd aan het begin van de vorige eeuw
grif voor goed geld aan hen verkocht.

Inderdaad zijn er veel ongelovige joden, maar ook dat zal in orde komen.
Kijk veel heel gelovige mensen hebben in naam van Allah/God/Jezus
verschrikkelijke dingen gedaan. Zeg eens; waren dat echt dienaren van
GOD of toch meer dienaren van satan?
En ongelovigen, die hele goede daden verrichten en zichzelf wegcijferen,
zijn dat dienaren van satan of toch meer van GOD? Het moet toch uit je
daden blijken wie je dient en niet alleen maar uit je woorden?


-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 18:44
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Als je joden prima vindt, waarom kom ik dan geen postings van je tegen,
als er blindelings op een haatverwekkende manier tegen joden geageerd
wordt. Mensen die zich zo uiten brengen de Islam in discrediet.

Verder Abdul, jij gelooft toch in de almacht van GOD? Waarom zou het
niet de wil van GOD kunnen zijn dat de Joden terug gekeerd zijn? wiens
wil was dat dan? en is die sterker dan dan sterker dan GOD?
Trouwens alle eeuwen door hebben er joden in de regio gewoond; meer
dan palestijnen. En heel veel land werd aan het begin van de vorige eeuw
grif voor goed geld aan hen verkocht.

Inderdaad zijn er veel ongelovige joden, maar ook dat zal in orde komen.
Kijk veel heel gelovige mensen hebben in naam van Allah/God/Jezus
verschrikkelijke dingen gedaan. Zeg eens; waren dat echt dienaren van
GOD of toch meer dienaren van satan?
En ongelovigen, die hele goede daden verrichten en zichzelf wegcijferen,
zijn dat dienaren van satan of toch meer van GOD? Het moet toch uit je
daden blijken wie je dient en niet alleen maar uit je woorden?
Amen....Want Allah ziet alles.


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 18:46
Abdul, en verder, Hitler heeft zeker iets betekend; hij was een door een
krachtige kwade geest bezeten man. bovendien was er een algeheel
verval van medemenselijkheid waardoor er verschrikkelijke dingen
gebeurden over de hele wereld.
diezelfde verharding zie ik ook nu weer toenemen en er staan ons als
mensheid zware tijden te wachten; sneller dan je denkt. In ieder geval;
het enige dat ons redt, beste Abdul, is een hart vol liefde,
vergevingsgezindherid en nederigheid, want alleen de liefde zal altijd
bestaan. Daarom zegt Jezus; heb je vijanden lief en vergeldt kwaad met
goed. als dat gebod op grote schaal nagelaten wordt vliegt de wereld in
brand.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Abdulkadir
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 04:46
Salaam

Voor de zoveelste keer, moslims hebben het altijd over Zionisten die zij liever niet willen zien. Zionisten willen namelijk alle moslims uitroeien voor het geval je het niet wist. Er zijn goede joden, ik heb er zelf een paar plaatjes gezien van joden die tegen Zionistisch Isreal waren. Daarom reageer ik er ook niet op, komop zeg, als een groep (Zionisten) jouw dood willen, ga je dan campagne voor hen voeren?
Met andere woorden, in moslimjargon betekent het afzien van (bepaalde) joden eigenlijk Zionisten zijn. Vandaar dat je ook in de meeste reactie iets tegen Zionistische Isreal ziet worden gepost.
Nou, de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) bad zelfs voor zijn vijanden, opdat de duivel hen verliet.
Bezetenheid? Kwade geest? Verklaar je nader met christenbronnen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 04:58
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Voor de zoveelste keer, moslims hebben het altijd over Zionisten die zij liever niet willen zien. Zionisten willen namelijk alle moslims uitroeien voor het geval je het niet wist. Er zijn goede joden, ik heb er zelf een paar plaatjes gezien van joden die tegen Zionistisch Isreal waren. Daarom reageer ik er ook niet op, komop zeg, als een groep (Zionisten) jouw dood willen, ga je dan campagne voor hen voeren?
Met andere woorden, in moslimjargon betekent het afzien van (bepaalde) joden eigenlijk Zionisten zijn. Vandaar dat je ook in de meeste reactie iets tegen Zionistische Isreal ziet worden gepost.
Nou, de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) bad zelfs voor zijn vijanden, opdat de duivel hen verliet.
Bezetenheid? Kwade geest? Verklaar je nader met christenbronnen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
We kennen ze.....1 er van doden een president van Israel.


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 08:12
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

bismillah irahman irahiem , ik heb een vraag voor mijn grote vriend meneer postpentacost, wat ik graag wil weten is waarom de meeste christenen altijd de kant kiezen van de joden tegen de moslims kiezen, zij jullie vrienden de joden hebben jezus verraden , beledigd leugens over hem verteld, en maria beschuldigd van overspel, johannes de doper vermoord en noem maar op, jezus vrede zij met hem geniet een �hoge positie in de islam , zo ook maria en de andere profeten, kunt u��dus    meneer postpentacost� mij vertellen waarom jullie de verraders van jezus zo lief hebben?
Over welke veraders heb je het? Judas......Of over de mensen die destijds Jezus niet wilde zien als profeet?


Hoe komt het dat jij mensen van nu ziet als veraders van Jezus?Waarom wil je eigenlijk dat�ik de Joden moet haten...Of dat�ik partij moeten kiezen?


Hitler zette mensen ook aan om mensen te haten...


Ik heb geen behoefte aan jou gedachte goed,die is verre van Allah,Jezus,Mohammed, of welk vredeliefend mens dan ook.


Er moet vrede komen tussen de Palestijnen en de Joden en dat doe je niet door mensen van haat te voorzien.Maar op te roepen tot vrede en verzoening.


Dat de staat Israel nog steeds Palestijns grondgebied bezet houdt daar strijd Nederland diplomatiek ook tegen,want veel Nederlanders zien in dat dit niet goed is.Ook wij zien dat er sommige Joodse mensen zijn die het verleden aangrijpen om slechte daden te willen rechtvaardigen.Maar dat gebeurd ook aan de andere kant.


Men moet de zaak van 2 kanten goed blijven bekijken om een duidelijk en goed beeld te krijgen.




Salaam Aleikum,

Beste ruud, joden zien Jezus (vzmh) nog steeds niet als profeet. Misschien een teleurstelling voor je, maar de joden zien Jezus (vzmh) niet als profeet.

Hier een hele mooie link over Jezus binnen alle drie de godsdiensten:
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Jezus/godsdiensten.html

En israel bezet trouwens niet alleen gebied, maar continueert het stelen van grond. Onder meer voor kolonisten en het zogenaamde hek, maar ook voor toevoeging aan het Israelische grondgebied.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 08:16
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de profeet mohammed en zijn metgezellen, RUUD schreef ik heb geen behoefte aan jouw gedachte goed die is verre van allah      jezus  mohammed of welke vredelievend mens dan ook     nu moet ik je teleurstellen RUUD  weet dat jouw gedachte goed niet alleen verre zijn van allah jezus of de profeet mohammed  maar gedachte goede zijn  van     pure leugens  en ongeloof , met alle respect             


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 08:23
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Als je joden prima vindt, waarom kom ik dan geen postings van je tegen,
als er blindelings op een haatverwekkende manier tegen joden geageerd
wordt. Mensen die zich zo uiten brengen de Islam in discrediet.

Verder Abdul, jij gelooft toch in de almacht van GOD? Waarom zou het
niet de wil van GOD kunnen zijn dat de Joden terug gekeerd zijn? wiens
wil was dat dan? en is die sterker dan dan sterker dan GOD?
Trouwens alle eeuwen door hebben er joden in de regio gewoond; meer
dan palestijnen. En heel veel land werd aan het begin van de vorige eeuw
grif voor goed geld aan hen verkocht.

Inderdaad zijn er veel ongelovige joden, maar ook dat zal in orde komen.
Kijk veel heel gelovige mensen hebben in naam van Allah/God/Jezus
verschrikkelijke dingen gedaan. Zeg eens; waren dat echt dienaren van
GOD of toch meer dienaren van satan?
En ongelovigen, die hele goede daden verrichten en zichzelf wegcijferen,
zijn dat dienaren van satan of toch meer van GOD? Het moet toch uit je
daden blijken wie je dient en niet alleen maar uit je woorden?

Salaam Aleikum,

Mesnen die zich zo uiten postpentacost, brengen zichzelf in diskrediet, niet de Islam. Dat jij automatisch die link legt met de Islam, zegt misschien iets over jou zienswijze omtrent uitspraken van moslims.
De Islam is een godsdienst en die kan niet in diskrediet gebracht worden wanneer er iemand die moslim beweerd te zijn iets slechts doet of zegt. Daar hadden we het al eens over, maar blijkbaar dringt het niet tot je door.

Er hebben nooit veel meer joden geleefd in Palestina dan er moslims leefden. Hangt er vanaf wat jij onder het historische Palestina verstaat. Jij ziet dit wellicht alleen als het huidige Israel. En misschien moet je eens gaan kijken hoeveel Joden er massaal zijn geemigreerd naar Palestina om hun illegale claim op het land bij te zetten. En het was het plan van de zionisten om zoveel mogelijk land op te kopen voor geld dat de palestijnen niet konden weigeren, omdat dit gewoon bijzonder veel was. Dit deden ze om de geheime geplande oprichting van het illegale Israel kracht bij ze zetten.

Palestijnen waren te naief om dit in te zien. En uit de daden van het Israelische volk die grotendeels in het leger zit of gezeten hebben blijkt dat de israelis de daden van het leger niet afkeuren.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 14:20
Mesnen die zich zo uiten postpentacost, brengen zichzelf in
diskrediet, niet de Islam. Dat jij automatisch die link legt met de Islam,
zegt misschien iets over jou zienswijze omtrent uitspraken van moslims.
De Islam is een godsdienst en die kan niet in diskrediet gebracht worden
wanneer er iemand die moslim beweerd te zijn iets slechts doet of zegt.
Daar hadden we het al eens over, maar blijkbaar dringt het niet tot je
door.


beste Malcolm, je kunt zeker goed tennissen?    maar je tennist met
slechte ballen. Onzin natuurlijk, als je je duidelijk als moslim profileert en
je gedraagt je slecht, dan brengt dat hetgeen waar je voor staat in
discrediet/bezorgt het een slechte naam. Dat vind je natuurlijk niet
prettig, omdat dat je doet beseffen dat er een grote verantwoordelijkheid
op je schouders legt; niet alleen ten aanzien van je eigen gedrag, maar
ook ten aanzien van het gedrag van je broeder. hij brengt jouw religie in
een kwaad daglicht.
En om je maar voor te wezen, christenen die zich hufterig gedragen
brengen het christendom in discrediet en tasten in feite de eer van Jezus
aan. vind jij dan niet dat de christenen met de kruistochten het
christendom in discrediet brachten?
Natuurlijk, zinnige mensen proberen toch te onderscheiden, maar zoveel
eeuwen later bestaat in het midden oosten toch nog het beeld dat
christeen niets ontziende bloeddorstige horden zijn, die er op uit zijn met
alle middelen de hele wereld onder controle te krijgen. dat beeld bestaat
trouwens ook over de moslims.

dat brengt me op het andere punt; zionisme is simpelweg de beweging
onder de joden betreffende terugkeer naar het beloofde land. Of die
joden nu gelovig waren of niet; die beweging was er ineens en ik geloof
dat die voortkwam uit een goddelijke impuls. Joden waren al nooit erg
populair in oost-europa, maar vanaf dat moment zie je dat de anti joodse
sentimenten in Europa toenamen en meer gestructureerd vorm kregen,
uitmondend in de holocaust. Vanuit de logica zou toch eerder zeggen,
dat er een inspanning zou komen om hen te helpen met "oprotten".
Integendeel; er ontstond een beweging om hente ontmenselijken en juist
het vertrek te beletten en uiteindelijk te concentreren op plaatsen waar ze
vernietigd werden. al toen het hitler bleek dat hij kansloos was, ging hij
met dubbele ijver door om zoveel mogelijk jeden te vernietigen.
De reden is dat H. aangestuurd werd door GODs vijand, om te beletten,
dat de joden a. terug zouden keren en b. dat ze de messias voort zouden
brengen. In een eerder posting legde ik het verband met de kindermoord
in Bethlehem.
Want uit de de Boeken is te halen dat de terugkeer van de joden, de
laatste fase van de werledgeschiedenis inluidt, dwz. de vernietiging van
zijn macht.
Nu opgelet; als veel moslims zich nu zo hevig, met blinde haat, verzetten
tegen de terugkeer van de joden aldaar en zelfs anti-joodse propagande
hanteren, waar goebbels jaloers op zou zijn, dan moeten ze zich goed
realiseren dat ze wellicht per ongeluk bondgenoten van GODs vijand
geworden zijn en daardoor een tegenstander van GOD. Dit is een zaak
waar heel goed over nagedacht - en van verschillende kanten bekeken en
afgewogen moet worden.

Kijk, ik ben er zeker van dat de grote verontwaardiging niet
voortkomt uit zo'n grote compassie met de Palestijnen. Het pijnpunt is
dat er in dat gebied, zo dicht bij het machtscentrum van de Islam een
stuk territorium van de Dar al Islam ingepikt is. anders zou er ook wel
meer compassie zijn met de Koerden. En ik constateer juist een redelijke
onverschilligheid met betrekking tot de legitieme belangen van dat volk.



-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 14:54
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Voor de zoveelste keer, moslims hebben het altijd over Zionisten die
zij liever niet willen zien. Zionisten willen namelijk alle moslims
uitroeien voor het geval je het niet wist. Er zijn goede joden, ik heb
er zelf een paar plaatjes gezien van joden die tegen Zionistisch Isreal
waren. Daarom reageer ik er ook niet op, komop zeg, als een groep
(Zionisten) jouw dood willen, ga je dan campagne voor hen voeren?
Met andere woorden, in moslimjargon betekent het afzien van (bepaalde)
joden eigenlijk Zionisten zijn. Vandaar dat je ook in de meeste reactie
iets tegen Zionistische Isreal ziet worden gepost.
Nou, de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) bad zelfs voor
zijn vijanden, opdat de duivel hen verliet.
Bezetenheid? Kwade geest? Verklaar je nader met christenbronnen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik
verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)




Waar haal je vandaan dat Zionisten alle moslims willen uitroeien? Was dat
gisteren op het nieuws of zo?

Je hebt toch wel eens van bezetenheid gehoord? Voor veel christenen
bestaat dat. Jezus heeft vele boze geesten uitgedreven.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 15:03
Salaam Aleikum,

Postpentacost ben jij joods??
Ik zie dat jij zegt dat de joden de messias voort zouden brengen. Christenen geloven dit niet en geloven dat Jezus (vzmh) de messias was. Jij zegt dat je christen bent, dan kun je niet geloven dat de joden de messias voortbrengen. En je stelt als het waren dat de joden het volk van God (swt) is en tegenstand tegen hen bieden gelijk is aan een alliantie met Satan.
Ik heb zelf nooit begrepen dat de christenen als het ware de joden boven hen stelden (want zij zijn immers uitverkoren en de christenen niet), maar om te stellen dat moslims satanisten zijn als ze in opstand tegen de joden komen is gewoon complete onzin die je van een geestelijk gestoorde kunt verwachten.
De joden waren uitverkoren, zoals honderden malen al aan je is uitgelegd. Ze zijn dit al duizenden jaren niet meer.
En dat is het probleem van Palestina en Irak. Zolang de christenen niet objectief kunnen zijn over de joden (zionisten) zal er nooit vrede zijn. (Als de joden uitverkoren zijn en de christenen niet, waarom zijn de christenen geen joden dan?) En ik zeg ook Irak omdat Rumsfeld, Wolfowitz, Perle en Feith deze oorlog hebben gepland en uitgevoerd. En dit zijn allen zionisten binnen de amerikaanse overheid, waarvan een groot aantal een dubbele nationaliteit hebben (israelische en amerikaanse). Een mooi voorbeeld hoe christenen door zionisten gebruikt worden om het vuile werk op te knappen.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 17:12
Malcolm, je bent kennelijk beter in politiek thuis dan ik. Zij het wel erg
eenzijdig.
En je leest mijn postings niet goed; ik heb duidelijk aangegeven welke
moslims de kans lopen satan te dienen zonder dat ze dat in de gaten
hebben.
tussen joden en niet-joden was een grote scheidsmuur. dat heeft GOD zo
ingesteld. In het offer van Jezus is die scheidsmuur opgeheven. Jood &
nietJood die in Hem geloven zijn in GODS ogen ahw 1 volk.
De katholieke kerk heeft ook altijd verstaan dat de Joden afgedaan
hadden en dat Christenen hun plek ingenomen hadden. Daarin vonden ze
ook legitimiteit om de Joden te vervolgen...
maar vwb de etnische Joden; alle volkeren is een territorium toegewezen.
Dat geldt ook voor de Joden. En daar is de Bijbel op verschillende plaatsen
heel duidelijk over; het Joods erfgoed ligt in het midden Oosten. Maar wat
dan met die arme Palestijnen? In de Bijbel staat dat uiteindelijk Joden en
Palestijnen zullen verzwageren, (als Palestijnen tenminste het oude
Filistijnse volk zijn) en dat door die huwelijksverbintenissen de Palestijnen
mede territorium zouden beerven in het Beloofde Land.

De Joden zijn door GOD verblind betreffende de identiteit van Jezus,
opdat hetgeen eerstens voor hen bestemd was, aan nietJoden gegeven
zou kunnen worden. aan het eind van de tijd echter zal GOD hen de ogen
openen en alsnog in staat stellen Jezus als Verlosser en Koning te
erkennen. Hoe absurd ook; Ik kon christen worden wegens de verblinding
en het lijden van de Joden...

Inmiddels zijn er wellicht honderdduizenden Joden, die op grond van
openbaring Jezus Messias aangenomen hebben; zij worden genoemd
Messiaanse Joden (google het maar op). een rest van Israel zal uiteindelijk
in ere hersteld worden evenals een rest van alle volkeren.

Uitverkoren kan je zien als "hoger dan". Maar dat is niet de betekenis.
Joden zijn voor een aantal functies uitverkoren (oftewel uitgeselecteerd),
die ik al eerder beschreef. In de praktijk heeft het de Joden opgeleverd
dat zij door de hele geschiedenis heen moeilijk geaccepteerd werden
door andere volkeren. Waarom? wellicht uit jaloersheid...

Misschien ken je de geschiedenis van Jacobs zonen. 1 er van was hem
nader dan de anderen; Yoessoef. Jacob gaf hem een heel mooie mantel en
bovendien gaf GOD Jacob mooie dromen, bijvoorbeeld dat hij over zijn
broers zou heersen. Je begrijpt dat al die broers behoorlijk de peuken in
kregen van de "arrogante" broer. Het liep er op uit dat ze hem wilden
vermoorden, maar dat werd de oudste te gortig dus werd hij als slaaf
verkocht.
dit verhaal is de metafoor van het Joodse volk tussen de andere volkeren
en merkwaardig genoeg ook van Jezus tussen zijn volksgenoten.

Tenslotte;
De tegenstander heeft er alles voor over om te voorkomen dat de Messias
(weder)komt en neemt het zekere voor het onzekere. Wij weten dat Hij
"op de wolken" komt, maar wellicht wel als Jood.



-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 02:45
Salaam aleikum,

Je insinueert dat moslims de volgelingen van Satan zijn als ze bepaalde zaken door blijven zetten mbt de joden.
Verder lees ik dus dat je eigenlijk zegt dat de Joden voortbestemd zijn om over de wereld te heersen. Immers anders had je het verhaal over Jozef er niet bijgehaald. Is de messias voor jou nou al geweest of niet? Want ik kan in je woorden soms moeilijk onderscheiden of je joods bent of christen.
Je spreekt of de wederkomst van de messias, maar je heb soms ook gewoon over de komst van de messias zoals de joden die nog geloven dat ie nog moet komen.
Maar als Jezus (vzmh) wederkeert is het te laat voor hen, want dan is het einde aangebroken.

Joden vertoeven nog in de arrogantie dat ze ooit uitverkoren waren en dit werkt door in de huidige situatie. Ze zijn alleen vergeten of hun leiders hebben in het verleden verzwegen dat ze dit allang verspeeld hebben. Zij zijn net zo verdwaald als de christenen die de woorden van Jezus (vzmh) verdraaid of verkeerd opvatten.
En mag ik misschien aan je vragen wat de droom precies was toen Jezus (vzmh) zich aan je openbaarde? Had je toevallig de avond ervoor een film of een boek over Jezus (vzmh) gezien of gelezen misschien?

Salaam Aleikum,

MAlcolm X


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:43
Beste Malcolm, je trekt weer mijn woorden uit verband. Lees nog maar
eens:

Nu opgelet; als veel moslims zich nu zo hevig, met blinde haat,
verzetten tegen de terugkeer van de joden aldaar en zelfs anti-joodse
propagande hanteren, waar goebbels jaloers op zou zijn, dan moeten ze
zich goed realiseren dat ze wellicht per ongeluk bondgenoten van GODs
vijand geworden zijn en daardoor een tegenstander van GOD. Dit is een
zaak waar heel goed over nagedacht - en van verschillende kanten
bekeken en afgewogen moet worden.


Daar hoef jij je niet door beledigd te voelen, want jij bent toch niet zo?
Christenmensen hebben op die manier ook vaak s een dienst bewezen en
ik heb het in blindheid en arrogantie ook wel eens gedaan...

Verder ben ik toch genoeg duidelijk geweest over mijn identiteit? Bij mijn
eerste postings vroeg je me daar al naar. Ik geloof dat Isa al Massieh
geweest is en zijn grote opdracht vervulde in het verzoenoffer aan het
kruis. Hij zal spoedig weer komen met groot vertoon van macht en
heerlijkheid. Zij die in Hem geloven en hun leven voor Hem overgehad
hebben (Islam) zullen met Hem regeren. Nu ziet GOD de zaken vaak
helemaal andersom dan wij. Heersen betekent in feite dienen. Dat is door
Joden en Christenen nog wel eens verkeerd begrepen.
Maar in mijn argumentatie betreffende de positie van de Joden en de
angst van s verplaats ik me in het Joodse standpunt; dat de Messias nog
voor t eerst moet komen.

De Joden hebben niets verspeeld; mensen die dat zeggen willen dat
gewoon graag geloven om ze te kunnen haten.
GOD heeft de ogen van het joodse volk verblind tot de bestemde tijd. Je
moet het zo zien; als een vader iets moois heeft is dat natuurlijk in de
eerste plaats voor zijn kind. Hij kan dat kind niet zomaar passeren. Maar
als dat kind dat niet mooi genoeg vindt en weigert, dan kan die vader het
zonder toestanden weggeven aan een ieder die het wil hebben.

Op wie zal de volgende bijbelfrase slaan?

Tenach; Zacharia 12: 9 Op die dag zal ik alles in het werk stellen om de
volken uit te roeien die Jeruzalem belagen. 10 Het huis van David en de
inwoners van Jeruzalem echter zal ik vervullen met een geest van
mededogen en inkeer.
(12:10) Ze zullen zich weer naar mij wenden, en over degene die ze
hebben doorstoken zullen ze weeklagen als bij de rouw om een enig
kind; hun verdriet zal zo bitter zijn als het verdriet om een oudste zoon.

Laat het bovenstaande maar eens goed op je inwerken...

Malcolm, ik hoop dat dit geen parels voor de zwijnen is. OK, in het kort:
toen Jezus Zich aan mij openbaarde droomde ik niet; ik was meer wakker
dan ooit. Ik bevond mij in een kamer, waarin ik was opgesloten en werd
bewaakt door soldaten die mij opgepakt hadden omdat ik mij zonder
permissie ergens in noord-oost afghanistan richting himalaya bewoog. Ik
was op weg naar het hooggebergte waar ik hoopte een perfecte
leermeester te ontmoeten, waarvan ik wist dat die zich daar ophielden.
Door mijn gevangenneming kwam mijn zoektocht tot een abrupt einde en
dat bezorde mij een stevige crisis. Ik had gefaald! In mijn vertwijfeling
riep ik GOD aan met woorden, zoals; GOD, als u werkelijk bestaat laat het
me dan zien. In een oogwenk was er een gestalte die ik niet kon
onderscheiden omdat ie zoveel licht uitstraalde. Maar krachtiger nog was
het wezen van Zijn persoonlijkheid. Heel liefdevol en teder, maar
tegelijkertijd krachtig en standvastig. Heel oud en wijs en tegelijk als een
pasgeborene. De uitstraling van een ongelooflijk lief kind en tegelijk als
van een leeuw. Het was Jezus in Zijn verheerlijkte staat. En in mij klonk
een stem; "het is volbracht". Dat waren de woorden die Jezus uitriep
voordat Hij aan het kruis stierf. (Johannes 19:30) Een frase die ik
nauwelijks kende en waarvan ik zeker niet de betekenis begreep. Maar de
betekenis werd mij op datzelfde moment glashelder geopenbaard. Jezus
is gestorven voor de zonden van de wereld en Hij heeft de macht van
dood en duisternis verbroken.

Sindsdien heb ik veel met Jezus meegemaakt. Ook wonderen van
genezing en bevrijding. Maar ook Zijn nabijheid in moeilijke momenten.

Malcolm, of wie dit maar leest; als deze beschrijving iets in je binnenste
raakt, sla daar dan acht op en verhard je niet en vraag ook GOD om
openbaring. Doet het je niets dan ben je er eenvoudig (nog) niet aan toe...


-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:45

Daar heeft hij gelijk in Malcom.......Racisten zitten er aan bijde kanten......En god heeft daar geen hoog petje van op.Malcom X was zelf ook de dupe daar van......En werd haatdragend naar blanken....Tot dat hij Moslim werd,toen werd hij een stuk gematigder.

Een Goed mens = Een Goed mens......Zo als een Ei een Ei is...

Je hebt dus......Goede Indianen,Goede Mexicanen,Goede Moslims,Goede Christenen,Goede Joden enz......

De Koran geeft zelf aan dat zowel Moslims als Christenen als Joden enz....bij god komen.

Dan is er maar 1 mogelijkheid wie dat zijn......Alle goede mensen....

Mensen die goede werken verichten,vriendelijk zijn,zorgzaam,beleefd,hard werken,enz...

Hij zal straks de goeden van de kwade scheiden....En dat aantal groeid momenteel niet echt hard....We gaan eerder met z'n allen de verkeerde kant op.



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 22 maart 2005 om 09:03
Geen zorg, Ruud, GOD zal te bestemder tijd zelf ingrijpen en orde op
zaken stellen.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 22 maart 2005 om 10:58

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Geen zorg, Ruud, GOD zal te bestemder tijd zelf ingrijpen en orde op
zaken stellen.
Ja maar alle goede mensen zullen lijden onder al dat geweld van Moslim,Christ,Hindoe,Jood tot Eskimo zullen we voelen wat het is als de "Paddestoel" zich openbaart.Over de heele wereld zal men het gekerm en gejammer horen,wat het kwaad over alle mensen heeft afgeroepen.

En we moeten niet gaan zitten wachten,maar er voor zorgen dat hij het niet hoeft te doen.Dat is onze "Plicht" 



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 22 maart 2005 om 11:20
Ik vrees dat alleen GOD zelf deze rampen kan afwenden. Of moeten ze
allemaal maar eens paddo's consumeren?

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)



Druk de pagina | Sluit venster