Druk de pagina | Sluit venster

Tekenen van Allah

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam Algemeen
Forum beschrijving: Algemene zaken over de Islaam
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=3203
Gedrukt op: 29 april 2024 om 06:54


Onderwerp: Tekenen van Allah
Geplaatst door: Fi-Sabilillah
Onderwerp: Tekenen van Allah
Geplaatst op: 04 januari 2005 om 14:13

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/Hallo

************************************************************

Bron: Elkhatab

Assalamo 3allaikoum broeders en zusters,

Met de hoop voor een goede gezondheid voor ons allemaal inscha allah wou ik jullie mededelen met de volgende gebeurtenis.

Gisteravond (2-01-05) keek ik naar CNN en zag daar een van de zovele tekenen van onze Rabb. Het ging over een journalist, van CNN, die naar indonesie is
afgereisd om daar verslag te doen over de getroffen gebieden. In plaats van de meest getroffen gebieden vanaf een helikopter te filmen zoals de meeste collega's deden, ging hij te voet filmen. Het gebied leek ,

ik interpreteer:" like a atombom has been dropped here".
niks is gespaard alles was met de grond gelijk gemaakt, zelfs de palmbomen lagen op de grond i.p.v. uit de grond te steken.Behalve: ik intrepeteer weer : "except amazingly a mosque still stands".Het enige wat je in het verrijkend gebied kon zien staan was een grote moskee die gespaard was gebleven. Subhannulah broeders en zusters. Maar daar bleef het niet bij, de journalist en zijn cameraman verlieten het gebied en gingen met de boot naar een ander eiland in indonesi�.En ook hier was het een ravage alles met de grond gelijk gemaakt, het leek wel alsof  het gebied nooit bewoond is geweest, : "and also here we found no signs of life, except again a mosque". Ook hier was alleen de moskee gespaard gebleven. Waar een wit gebouw normaal bruin zou worden van de modder, was de moskee nog zo schoon als de dag dat deze werd opgeleverd,

Subhannula. Natuurlijk ging de journalist van CNN hier niet op in, maar wij broeders weten wel beter. Allah subhanna wa ta3alla verwoest wat Hij wil verwoesten
en spaart hetgeen Hij wil sparen.

En dit is hetgeen ik jullie wou mededelen.
Assalamo 3allaikoum,
aghoukoum fi lah Anass

*********************************************************

Bron: Elkhatab

Assalaamoe 3alaikoem wa ra7matoe Allahi wa barakatoeh

MashaAllah....op tv werd er medegedeeld dat er bij die ramp zo veel mensen zijn omgekomen, maar dat er g��n enkele wild dier is dood gegaan! Al die dieren gingen op vlucht voordat de tsunami het land had bereikt, zo gingen
olifanten op vlucht en sommigen zelfs met touristen op hun rug.Hieruit kunnen we concluderen dat Allah hen de ramp heb willen besparen en Allah weet het beste waarom.
Dit is een wonder, maar enkel diegene van wie het hart geopend is, ziet het! Maar enkel, van wie Allah wil, ziet het!

Ik hoop dat Allah ons zal leiden en dat ons eindstation de Dijina al Fardoes zal zijn inshaAllah ja rabi,

Asalaam oe 3alaikoem,
Leala

**************************************************

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/Hallo



-------------
Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!




Antwoorden:
Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 04 januari 2005 om 14:24
bij de aarbeving in Turkije waren er ook tal van moskees ongetroffen gebleven, terwijl alles er rond , gelijk gemaakt was met de grond (op het internet staan daar ook foto's van geloof ik)

soebhannAllah

Allah heeft de dieren een andere soort eigenschap gegeven, ze kunnen sommige natuurrampen op voorhand al inschatten ; weer bij de aarbeving in turkije bleek dat de huisdieren , de dag voor een beving, vreemde geluiden en gedrag vertoonden


Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 04 januari 2005 om 14:46


But across these battered shores, dozens of mosques still stand, their minarets glinting defiantly in the sun - a phenomenon survivors in the deeply Islamic region credit as much to divine intervention as robust architecture.

http://www.channelnewsasia.com/stories/afp_asiapacific/view/125438/1/.html - bron



Geplaatst door: Abdulkadir
Geplaatst op: 04 januari 2005 om 15:45
Ik weet zeker dat ze deze fenomenen duidelijk censuren voor hun volk.
Zij leiden zichzelf daardoor alleen af van de Waarheid die de Geprezen, de Verhevene heeft geopenbaart aan de mensheid.

Van 'gloeiende' moskeeen, tot moskeen die niet willen instorten door een aarbeving of moskeeen die niet verdrinken.
Inscha Allah, Moge Allah hen Leiden met Zijn Leiding. Moge Hij hun harten openen voor de Licht van Zijn Geloof.

En Allah Weet Het Beste


Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 04 januari 2005 om 16:16

Salaam u alaikum

Zeker soebhannAllah, dit is gewoon een teken, die moskee is zo wit als ik weet niet wat, de water heeft het niet eens aangeraakt.  Hey heb je video's van dit?, zoek alsjeblieft mee, als ik vind dan post ik inshallah hier.

Wa alaikum salaam



Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 04 januari 2005 om 16:48
ik heb deze bericht op een ander forum gezet, en daar zeggen ze dat het normaal is dat een moskee ( met muren van 1 meter dik volgens zij die nog nooit een moskee hebben betreedt ) stevig op zijn voeten blijft bij een aardbeving, terwijl er rond de moskee geen enkel ander gebouw is die zo stevig op z'n plaatst staat !!!

aah AllahoeAlem , soebhanAllah , moge Allah leiden wie Hij wil



Geplaatst door: islamnu
Geplaatst op: 04 januari 2005 om 17:05
Salaam u alaikum. als je die video vind kun je hem ook naar mij posten.

Wa alaikum salaam



Geplaatst door: Herne
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 02:33
Ik wil niet vervelent zijn hoor maar het feit dat die moskee als enigste gebouw overeind bleef staan is geen wonder.
Het is nl het enigste gebouw in die streek die op een fatsoenlijke manier op een fatsoenlijk fundament gebouwd is.
Hetzelfde kun je vaak zien in aardbevingsgebieden.
met gewone huizen wordt vaak gesjoemeld met allerlei bouwvoorschriften.
En vaak zijn mensen te arm om een fatsoenlijk gebouw als hun woning te betrekken.
Dit heeft niks met God te maken maar meer met de sociale corruptie die in die landen heerst.




Geplaatst door: A_en_S
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 04:32

Herne, met alle begrip voor je uitleg.. een moskee heeft niets te maken met sociale corruptie. (Bijna) niets is gespaard gebleven, ook niet de huizen van de 'rijke' mensen! Zelfs hotels liggen plat! En die zijn vaak wel degelijk gebouwd, ivm toerisme.

Voor mij is dit een van de vele tekenen die ALLAH swt neer zend. Een duidelijk teken dat de dag des oordeels niet ver meer is........ Moge ALLAH swt ons vergeven en leiden op ZIJN RECHTE PAD.

 



-------------
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!


Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 04:34

Herne dat is niet waar, dat is gewoon een smoesje om dat je er niet tegen kunt.  Boraq ik heb dit ook ergens anders gepost op een niet-moslim forum, zeiden ze het zelfde, maar weet je wat je dan moet zeggen?, zeg laat bewijs zien dat het sterk is gebouwd en die andere huizen niet, de moskee is nog nieuw, helemaal wit.  Ze roepen maar wat, als ze wolken naar beneden zien komen, zeggen ze opgestapelde wolken!, zo kun je voor alles wat verzinnen, maar altijd als ze iets verzinnen kunnen ze geen bewijs laten zien.

Kijk deze foto's hieronder bijv :

Kijk die villa's erom heen, zie je die grote gebouw naast die moskee, die is blijven staan want anders zou die op de Moskee vallen, het is goed ook dat die is blijven staan, want nu kunnen we zien dat het niet gaat om het feit dat een huis sterk is gebouwd of niet, want de zelfde gebouwen liggen erom heen, en die zijn allemaal gevallen, behalve die naast de Moskee, zo zie je dat die is blijven staan vanwege die Moskee, toevallig ligt die ernaast?,laat deze foto's zien, ze kunnen niet meer zeggen dat de Moskee stevig is gebouwd.  Het is gewoon een duidelijke teken.

En bekijk ook gelijk die dunne, lange minaret van de moskee, is die ook stevig gebouwd??  niet eens een schrammetje, die bomen bij de moskee zijn zelfs blijven staan.



Geplaatst door: Brigitte
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 05:12

Beste mensen,

Ook ik wil niet vervelend doen, maar ik moet Hern� hierin gelijk geven. Zoveel als er Moskee�n overeind zijn gebleven, zoveel zijn er namelijk ook door de ramp ingestort. Vele goedgebouwde -materalistische- hotels (voornamelijk gesitueerd direct aan de kust), vele goedgebouwde Boeddhistische tempels, goedgebouwde Kerken en vele alle andere degelijk gebouwde gebouwen hebben namelijk de ramp overleefd.

Ik snap overigens dat als een Moskee een ramp doorstaat men hierin graag het teken van Allah wil zien. Misschien is de gelovige mens echter te gretig op zoek naar een teken van God/Allah, maar dat is voor een gelovige toch niet nodig?

Overigens, ik denk dat we voor de mensen die daar wonen blij moeten zijn met elk gebouw dat nog overeind staat, toch?   



Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 05:14
Brigitte laat aub je bewijs zien.  En hou op met die rotzooi


Geplaatst door: Brigitte
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 05:23
Prima, ik zoek wel een paar foto'tjes op. Mag ik alleen vragen waarom mijn bijdrage aan dit topic 'rotzooi' wordt genoemd? Ik zeg dit toch ook niet over jouw bijdrage?


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 05:39
Hadj, dat kan je elke dag op het nieuws zien.  Vergelijk de hutjes (of wat ervan overblijft) eens met de toeristische centra die ernaast staan.  Misschien een 'divine sign' dat Allah een kapitalist is?
Groetjes Kim


-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: A_en_S
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 05:43
Ja, en zo kan je aan de gang blijven.. Hadj, laat het hier maar bij. Sommige mensen zullen altijd blind blijven. ALLAH swt leidt wie hij wil, en wie HIJ leidt kan niet misleidt worden.

-------------
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!


Geplaatst door: IHAEM
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 05:44

In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Prima, ik zoek wel een paar foto'tjes op. Mag ik alleen vragen waarom mijn bijdrage aan dit topic 'rotzooi' wordt genoemd? Ik zeg dit toch ook niet over jouw bijdrage?

Dat is de norm volgens sommigen. Er zijn hier enkele moslims die op een redelijke manier kunnen discussieren, maar het overgrote deel houdt zich niet zo aan de regels. Dat is bijzonder jammer te noemen.



Geplaatst door: Herne
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 06:04

Er is nog een ander aspect aan deze zaak.

Wanneer de Moskeen doormiddel van de macht van Allah overeind bleven staan, tesamen met een aantal goedgebouwde Hotels.

Dan vind ik het vreemd dat Hij blijkbar besloten heeft om deze moskeen te laten staan zonder zijn volgelingen. Die gingen nl gewoon dood tesamen met hun schamele slecht gebouwde bezittingen.

Wannneer dit dus een teken is van Allah dan rijst bijmij de vraag of Allah wel zoveel opheeft met Moslims.

Laten we wel wezen de meeste mensen die dood zijn gegaan waren Moslims en Boedisten.

En ja hoor ook nog in de armste gebieden. God heeft blijkbaar een grote hekel aan deze landen.

Ik geloof daar dus niks van. Natuur geweld is zonder aanzien van persoon. En een goede bouwkunst zorgt ervoor dat al deze doden niet hoeven zijn.

 

 



Geplaatst door: Brigitte
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 06:44

Ik heb een aantal foto's gevonden, hieronder een selectie. Wat een ieder er van vindt moet die zelf weten, maar begrijp in ieder geval dat veel mensen verdriet hebben op dit moment. Ouders zijn kinderen verloren.. veel is beschadigd. Er wordt in natuurrampen geen selectie gemaakt tussen gelovig en ongelovig, tussen 'goede' en 'slechte' mensen. Vandaar dat ik dus ook op dit topic heb gereageerd. Ook al schijnt mijn bijdrage door sommigen als rotzooi te worden beschouwd... dit zegt voor mij meer over degene die zo reageert.  

Een (Kapitalistische) dancing met zelfs het glas nog intact -- misschien dat Allah dan toch house-muziek kan appreci�ren?

Goedgebouwde woningen/hotels, nog geheel wit terwijl de modderpoel ernaast stroomt (waarschijnlijk eigendom van de rijke niet-moslims)

 Meneer Boeddha in z'n tempel...

Een overheidsgebouw (dus van de Staat) in Indonesi�, gelegen direct aan zee.

Nog een hotel..

Een Moskee die waarschijnlijk wat minder gunstig wwas gelegen of gebouwd.



Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 08:56

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Dat is de norm volgens sommigen. Er zijn hier enkele moslims die op een redelijke manier kunnen discussieren, maar HET OVERGROTE deel houdt zich niet zo aan de regels. Dat is bijzonder jammer te noemen.

OEI, OEI, let op je woorden...

 



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Anne
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 09:00
Jongens, jongens... waar gaat deze discussie naartoe?

-------------


Geplaatst door: Love_Islam
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 09:25

OEI, OEI, laat op je woorden...


Abou aahahahahahahahahahahahhaahha
Agie doe rustig ze begrijpen niet;)



Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 09:25

"Wannneer dit dus een teken is van Allah dan rijst bijmij de vraag of Allah wel zoveel opheeft met Moslims.

Laten we wel wezen de meeste mensen die dood zijn gegaan waren Moslims en Boedisten.

En ja hoor ook nog in de armste gebieden. God heeft blijkbaar een grote hekel aan deze landen."

Dit leven is een paradijs voor de ongelovige en een gevangenis voor de Moslims, Allah(swt) test de Moslims uit, dus ook door moeilijkheden.   De ongelovigen mogen lekker genieten ze eindigen toch in Hel, waar ze voor eeuwig blijven.  Dit leven is een illusie, op de Dag Des Oordeels gaan sommige denken dat het een uur heeft geduurd, andere een halve dag.  De Moslims die zijn omgekomen gaan, als Allah(swt) dat wil, naar de hemel, misschien was dat een straf voor sommige van de Moslims voor hun zonden en dat ze vervolgens naar de Hemel kunnen, als Allah(swt) dat wil.   Voor de Boedhisten is dat waarschijnlijk een straf, en voor de rest van de mensen een teken, en het laat ook de macht zien van Allah(swt).   En rampen komen overal voor, en zoals je nu weet hebben ze verschillende redens, dus wat jij daar boven hebt geschreven slaat nergens op.  Dat Moslims het meest lijden kan je juist als een bewijs zien.

Jullie posts zijn zeker rotzooi, niemand die er wat aan heeft, als je iets schrijft en het heeft verder geen nut dan gooi je het in de prullenbak.

"Dat is de norm volgens sommigen. Er zijn hier enkele moslims die op een redelijke manier kunnen discussieren, maar het overgrote deel houdt zich niet zo aan de regels. Dat is bijzonder jammer te noemen."

De overgrote deel?, en wat doe jij dan nu, dat jij opkomt voor de kafirs is pas erg, alleen zodat jij aantrekelijk lijkt voor hen, noem jij dit geen rotzooi? :

"Een (Kapitalistische) dancing met zelfs het glas nog intact -- misschien dat Allah dan toch house-muziek kan appreci�ren?"

Meer een belediging.



Geplaatst door: Brigitte
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 09:44
In eerste instantie geplaatst door Hadj

"Een (Kapitalistische) dancing met zelfs het glas nog intact -- misschien dat Allah dan toch house-muziek kan appreci�ren?"

Meer een belediging.

Beste Hadj,

Ik wil je even op het hart drukken dat ik dit niet beledigend heb bedoeld. Waar ik mij boos over maakte is dat sommigen zeggen dat Allah deze natuurramp zo bedoeld heeft en dus enkel de ongelovigen (incluis gebouwen e.d.) zou hebben geraakt. Ik vind zo'n opmerking zeer pijnlijk voor ieder mens die familie / vrienden etc. is kwijtgeraakt, wat moeten die nu met zo'n opmerking? Ik vind het gewoon niet meer dan gepast dat als je al deze gedachten hebt, deze dan gewoon voor je houdt uit respect voor degenen die dus getroffen zijn, that's all.

Misschien kun je verder beter je frustraties en de energie die je steekt in de al dan niet 'rotzooi-posts' gewoon naast je neerleggen en deze energie gebruiken voor iets waar alle mensen mee geholpen zijn? Houd bijv. een inzamelactie, waarschijnlijk zul je hier veel voldoening in vinden. 

Groetjes,
Brigitte



Geplaatst door: Abdulkadir
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 09:52
Salaam Beste Brigette,

Jah, het verliezen van iemand is iets pijnlijks, maar weet dat je ook eens zult 'verloren worden'. De uiteindelijke conclusie wordt gemaakt door God, wij kunnen niet Zijn Bedoelingen begrijpen, laat staan ons eigen verleden.

Hopelijk kunnen mensen beter een neutrale standpunt nemen over dat soort zaken.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Geplaatst door: elice
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 14:13
Ik ben het eens met Abdulkader: neem a.u.b. een neutraal standpunt in.
Ik vind het ook erg als mensen die zichzelf gelovig noemen gaan lopen
roepen dat de slachtoffers deze ramp wel verdiend zullen hebben. Daar
geef je de slachtoffers absoluut geen enkele steun mee. Bovendien is dat
naar mijn idee een vorm van bijgeloof. het lijkt erg op ideeen uit
natuurgodsdiensten, waarin de mens in iedere natuurramp het woedende
karakter van een godheid zag.Evenals het bijgeloof is om je ogen te
sluiten voor andere gebouwen dan moskeeen die gespaard zijn. Hou
jezelf niet voor de gek. Mijn God is er niet om mensen te straffen.
Hij is als een stille kracht die inzicht geeft in omgaan met problemen hoe
groot of klein die ook zijn/lijken. Omgaan met problemen is niet je
energie verdoen met een schuldige aan te wijzen. Het is inzicht krijgen in
constructieve oplossingen en daar naar handelen. Die oplossingen
kunnen legio zijn en voor iedereen een andere.


Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 15:41
In eerste instantie geplaatst door Herne

Er is nog een ander aspect aan deze zaak.

Wanneer de Moskeen doormiddel van de macht van Allah overeind bleven staan, tesamen met een aantal goedgebouwde Hotels.

Dan vind ik het vreemd dat Hij blijkbar besloten heeft om deze moskeen te laten staan zonder zijn volgelingen. Die gingen nl gewoon dood tesamen met hun schamele slecht gebouwde bezittingen.

Wannneer dit dus een teken is van Allah dan rijst bijmij de vraag of Allah wel zoveel opheeft met Moslims.

Laten we wel wezen de meeste mens

en die dood zijn gegaan waren Moslims en Boedisten.

En ja hoor ook nog in de armste gebieden. God heeft blijkbaar een grote hekel aan deze landen. Ik geloof daar dus niks van. Natuur geweld is zonder aanzien van persoon. En een goede bouwkunst zorgt ervoor dat al deze doden niet hoeven zijn

De gelovigen die goede werken deden, en een goed mens waren in hun leven, hebben het helemaal zo slecht nog niet. Zij zullen een mooi plekje in het Paradijs krijgen. Voor de mensen die hier niet aan voldeden om het zo maar te zeggen, tsja die hebben zwaar pech, want de straf die hun al te wachten stond gaan ze nu tegemoet. Dan nog even over de overlevenden... Ik geloof dat dit een beproeving voor hen is die zij zullen moeten doorstaan. Hoe beter ze hiermee omgaan hoe hoger hun beloning in het Paradijs zal zijn, of hoe minder hun straf in de Hel zal zijn.



Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 15:43
Ja dat heb ik ook gezegd.


Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 15:48
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

In eerste instantie geplaatst door Hadj

"Een (Kapitalistische) dancing met zelfs het glas nog intact -- misschien dat Allah dan toch house-muziek kan appreci�ren?"

Meer een belediging.

Beste Hadj,

Ik wil je even op het hart drukken dat ik dit niet beledigend heb bedoeld. Waar ik mij boos over maakte is dat sommigen zeggen dat Allah deze natuurramp zo bedoeld heeft Maar Brigitte, wat is er zo erg als een goede gelovige dan eindelijk naar het Paradijs mag? Ze mogen van geluk spreken. De rest van de mensen op deze aardbol zitten nog steeds vast tussen wereldse verlangens, haat, geweld. Zij zijn er eindelijk van verlost. Zoals ik al eerder zei, de mensen die naar de Hel zullen gaan hebben het een heel stuk minder goed gesteld, maar hun straf zou toch wel gekomen zijn, denk ik. Maar goed zo denk ik erover, en ik kan en zal nooit zeggen dat dit de waarheid is. en dus enkel de ongelovigen (incluis gebouwen e.d.) zou hebben geraakt. Ik vind zo'n opmerking zeer pijnlijk voor ieder mens die familie / vrienden etc. is kwijtgeraakt, wat moeten die nu met zo'n opmerking? Het mooie ervan in proberen te zien. Ik zelf vind dat je zorgen maar moet bewaren voor morgen. Natuurlijk zullen die mensen verdriet hebben en zullen ze de overleden familieleden etc missen, dat zou ik ook doen. Maar het is wel zo dat ik altijd in mijn achterhoofd hou dat diegene een mooie plek tegemoet is gegaan. En ik ben dan gelukkig voor diegene. Dat is volgens mij een veel betere manier van handelen dan hoe sommige mensen helemaal gek worden, en staan te schreeuwen, en op hun hoofden gaan slaan. Ik vind het gewoon niet meer dan gepast dat als je al deze gedachten hebt, deze dan gewoon voor je houdt uit respect voor degenen die dus getroffen zijn, that's all.

Misschien kun je verder beter je frustraties en de energie die je steekt in de al dan niet 'rotzooi-posts' gewoon naast je neerleggen en deze energie gebruiken voor iets waar alle mensen mee geholpen zijn? Houd bijv. een inzamelactie, waarschijnlijk zul je hier veel voldoening in vinden. Hier ben ik het wel mee eens jah

Groetjes,
Brigitte



Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 15:49

In eerste instantie geplaatst door Hadj

Ja dat heb ik ook gezegd.

oeps sowwy ik zie het net pas, ik was nog niet klaar met het lezen van deze topic, maar moest er echt even op reageren, te vroeg gejuicht dus...



Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 15:52
verspil je kostbare tijd niet aan deze mensen, morgen zijn ze alles weer vergeten


Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 05 januari 2005 om 17:27

dit is wel duidelijk genoeg toch.. de mensen die het nu nog niet begrijpen zijn blind. Moge Allah hun leiden naar het rechte pad insha'Allah.



Geplaatst door: Love_Islam
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 02:58
Selamu alejkum we rahmetullah wa barakatahoe
Na3m dit is gewoon duidelijk genoeg voor een volk dat begrijpt
Tarah djazakAllahoe ghairan voor je bijdrage en wat is die foto toch schitterend niet het feit dat die andere dingen allemaal plat zijn gemaakt met de grond maar hoe komt het toch dat die moskee zo is gebleven??


Geplaatst door: Herne
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 04:17
Die Moskee is zo gebleven door zijn goede fundament en zijn solide bouwstijl.
Dat is simplel voor elk nuchter nadenkend mens.
Dit zijn zaken die de Nederlanders al meer dan twee duizend jaar weten.
En voor de laatste keer kijk naar de bomen. Alle bomen die goed geworteld zijn en hierdoor dus een goed fundament hebben staan er ook nog.
Voor de bomen kun je jezelf misschien nog op allah beroepen, maar een moskee is een gebouw en dus gewoon een bouwsel van mensen. Daar is niks heiligs aan.
Gewoon een bouwwerk van Mensen. En dit is een goed bouwwerk.
Daarom staat het ernog ondanks de zee en de golven.
Hebben jullie er nooit over nagedacht waarom als er een vloedgolf of een aardbeving is er in arme landen haast altijd meer doden vallen dan in rijke?
Dat heeft niks met God of Godsvrucht te maken.
Dat heeft te maken met cultuur en beschavings verschil.
Maak de levens omstandigheden aardbevings bestendig en er vallen minder doden tijdens een aardbeving.
Pas je bouwstijl aan aan mogelijke vloedgolven en bouw dijken.
Dan heb je minder last van de overstroming.
In Nederland is in de jaren vijftig ook een grote overstroming geweest. En ja de kerktorens bleven ook droog.
Ga maar eens kijken in zeeland hoe dit is opgelost!



Geplaatst door: Love_Islam
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 04:28

Moskee is niet gewoon een gebouw
Maar het huis van God daar aanbidden wij hem
begrijp je het of niet niet zomaar een hotel of wat dan ook

 



Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 04:43

Die Herne begrijpt dit allemaal even niet, kijk, ten eerste het is zoals 'Love_Islam' heeft gezegd, maar ook al zou het een gebouw zijn, daar gaat het niet om, het gaat erom dat het een teken is, snap je?

Er zijn ook Moskeeen die zijn vernietigd, maar dat is dan geen teken, als elke moskee op aarde onverwoestbaar is dan zou iedereen een Moslim worden, dit leven is een test, je krijgt tekens zodat je gaat nadenken niet bekeren, nadat je die tekens ziet ga je misschien op een neutrale positie Islam onderzoeken en dan komt de rest.

Een teken is bijv, laten we zeggen er is een hele grote explosie op een land, en alles is weg behalve die Moskee, dan is dat een teken.

Als je naar die plaatje kijkt zie je dat alles weg is erom heen, en de moskee is splinter nieuw, het ligt ook heel dichtbij de zee, de andere gebouwen liggen ver weg, mensen die bij de zee waren zijn gelijk dood gegaan, mensen die wat verder op waren waren gewoon gewond.  Het gaat hier dus om dat alles wat naast de zee was weg gevaagd zou moeten worden en daar gaat het om.

Dat de moskee beter is gebouwd is niet eens bewezen, laat je bewijs zien, je hebt alleen bewezen dat je voor alles wat kunt verzinnen, als de wolken helemaal tot de grond komen dan zeg je opgestapelde wolken elke mens die normaal kan nadenken ziet dat.

Als je kijkt naar die plaatjes van Turkije zie je dat er naast de moskee andere gebouwen zijn die sterk gebouwd zijn, precies de zelfde gebouw als die naast de moskee die is blijven staan.  Het is ook goed dat die is blijven staan want nu kun je niet meer zeggen dat de moskee is blijven staan omdat die sterk gebouwd is, want die gebouw naast de moskee is ook blijven staan, want anders zou die op de moskee vallen.  Waarom is die gebouw niet ingestort? terwijl dezelfde soort gebouwen erom heen zijn gevallen.

Je moet naar de situatie kijken, waar de moskee zich bevindt enz.

 



Geplaatst door: Abdulkadir
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 05:13
Luister Beste Herne,

Als je de beginartikel van Boraq had gelezen dan had je ook gelezen dat een houten moskee was blijven staan die grotendeels hetzelfde gebouwt was als de gebouwen eromheen. Da's toch iets om over na te denken. Niettemin er beweert wordt dat er weldegelijk moskeeen zijn weggespoeld, ik heb nog geen plaatjes gezien, maar wil het best geloven (indien).

En Allah Weet Het Beste


Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 05:14

Dit is weer even een andere moskee. Subhana Allah

Dit zijn alle foto's die ik voor de rest heb kunnen vinden. Dan nog even een opmerking voor herne. Dat je dit niet begrijpt is omdat je het niet wilt geloven, maar je moet weten, geloven in Allah swt is zoiets moois, en Hij bestaat, dat heeft Hij me zelf bewezen met andere tekenen die echt geen toeval meer konden zijn. Nog duidelijker dan dit fenomeen. Moge Allah je leiden naar het rechte pad.

ma'asalama



Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 05:21

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Luister Beste Herne,

Als je de beginartikel van Boraq had gelezen dan had je ook gelezen dat een houten moskee was blijven staan die grotendeels hetzelfde gebouwt was als de gebouwen eromheen. Da's toch iets om over na te denken. Niettemin er beweert wordt dat er weldegelijk moskeeen zijn weggespoeld, ik heb nog geen plaatjes gezien, maar wil het best geloven (indien).

En Allah Weet Het Beste

Kun je die houten moskee hier posten aub



Geplaatst door: Herne
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 06:35
Nee het teken als er al een teken is is het gegeven dat er nog niet een wild dier gestorven is tijdens deze ramp.
Moeder Aarde zorgde blijkbaar voor wie van Haar afhankelijk is Smile

Tussen haakjes vinden jullie niet dat een Moskee of kerk anders zien dan een ander gebouw een vorm van afgoderij is?
De goddelijke aanwezigheid zien in steen (beeld) of een vorm van stenen) is dat niet eigenlijk hetzelfde?

Ik ben geen Moslim maar ik ben een beetje geschokt dat  sommige van jullie blijken te denken dat God een gebouw nodig heeft om te worden aanbeden.
Zoals opgemerkt misschien begrijp ik het even niet  Smile






Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 06:59
In eerste instantie geplaatst door Love_Islam

Moskee is niet gewoon een gebouw
Maar het huis van God daar aanbidden wij hem
begrijp je het of niet niet zomaar een hotel of wat dan ook

 

Wat Herne bedoelt, is dat een God (volgens 'ons' geloof) beter in de natuur kan aanbeden worden, dan in iets wat door mensen gemaakt is.  Stel je het zo voor(ik probeer me even in jou te verplaatsen): Allah heeft de natuur gemaakt, de mens heeft de moskee gemaakt.  Is het niet passender Allah in zijn schepping te aanbidden (de natuur dus) dan in een menselijk bouwwerk? 
Even duidelijk erbij, ik heb het heir over Allah en schepping in een poging me in te leven in een moslim, en het goed uit te leggen.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Abdulkadir
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 08:02
Salaam aan jullie allen

Ik heb helaas geen foto van die houten moskee, Hadji, sorry, ik heb alleen een artikel daarover gelezen, het kan best zijn dat een van die foto's van die kleine moskees die houten is.

Maar, wat ik jullie allen wil vertellen is dat wij (moslims) hier dus tekenen van Allah, want alleen Allah zal in staat zijn Zijn Eigen Huis (de moskees van ware moslims) te laten vervallen/instorten. Wij (moslims) geloven ook hier in.
Jullie (niet-moslims) zien hier 'tekenen' van toeval in. Immers, jullie redeneren dat toeval deze opeenvolging van overeindstaande moskeen teweeg brengt. Ook goed, jullie mogen hier in geloven.

Wat betreft Kimmie, Allah onderhoud al zijn Schepping, de heelal. Immers je ziet geen 'rare' dingen gebeuren, bijvoorbeeld, dat de zwaartekracht uitvalt. Wij (moslims) geloven in Allah's woorden dat Allah Zijn Geloof zal beschermen, dus ook zijn ware gelovigen en Zijn Huis. Het is gemaakt door een mens, maar voor de Enige! Want die gebouw is 'onbaatzuchtig' voor de mens, geen wereldse voordelen kunnen eraan onttrokken worden.

Ik ben een mens, ik maak fouten. Je mag mij best wel aanspreken op mijn fouten, maar aan Allah alleen leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 10:03

Een moskee wordt niet aangebeden, jullie bidden jullie zelf aan en dat is pas afgoderij.  Dus wil je niet meer liegen.

Dat stukje over in de natuur bidden, ik weet niet wat voor kennis jullie hebben, misschien ben je in de war met het Christendom.

Moslims mogen thuis bidden, mogen in een auto bidden, ze mogen buiten bidden zolang de grond schoon is en zolang ze niet in de weg staan van andere mensen, bidden kun je overal doen.  In Moskeeen kun je allemaal bijelkaar komen, je kunt er ook boeken lezen, en er worden preken gehouden, en het is er warm enz...

Het woord 'Moslim' betekent iemand die vredelievend is en God gehoorzaamt, iedereen is geboren als een Moslim, en je omgeving verandert dat, als je bekeert naar de Islam dan keer je terug naar je natuurlijke vorm zoals je was.  Alle dieren zijn Moslims, de maan en zon enz zijn ook Moslims.  Jullie zijn diegene die niet natuurlijk zijn!



Geplaatst door: Herne
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 11:21
Hadj , het is nergens voor nodig om beledigend te worden Smile
groetjes Herne


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 12:06

Beste niet-Moslims,

Geloven jullie je eigen argumenten...'dat een moskee is blijven staan, omdat die goed is gebouwd'!

Geloven jullie dat zelf....de zeebeving..had een kracht van 9 op de schaal van Richter. Een aarbeving, zeebeving, tsunami kunnen een moskee ook verwoesten, er is maar 1 verklaring waarom er vele moskeen overeind zijn blijven staan: Allah is de Grootste.

Allah Ta'ala kan een moskee ook verwoesten. Why...why...omdat het kan duiden op een beproeving of een bestraffing (omdat er misschien niet correcte zaken daarbinnen gebeuren).

 

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 12:11

In eerste instantie geplaatst door Herne

Hadj , het is nergens voor nodig om beledigend te worden Smile
groetjes Herne

sorry maar waar zie je beledigingen?, feiten zijn geen beledigingen, jullie zijn degene die beledigen door middel van weinig kennis.



Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 14:45

In eerste instantie geplaatst door Herne

Nee het teken als er al een teken is is het gegeven dat er nog niet een wild dier gestorven is tijdens deze ramp. Dieren hebben een soort van zesde zintuig, zij voelen het aan als er een natuurramp gebeurd, dat is al vaker gebleken in andere natuurrampen/.
Moeder Aarde zorgde blijkbaar voor wie van Haar afhankelijk is Smile Wij zijn toch ook afhankelijk daarvan? Niet alleen de dieren...

Tussen haakjes vinden jullie niet dat een Moskee of kerk anders zien dan een ander gebouw een vorm van afgoderij is?
De goddelijke aanwezigheid zien in steen (beeld) of een vorm van stenen) is dat niet eigenlijk hetzelfde? Ik snap de vraag niet helemaal. Als je een moskee anders ziet dan een ander gebouw dan is dat een vorm van afgoderij? Dat in ieder geval niet. Een moskee is iets heiligs, iets waar mensen hun gebeden naar Allah uitvoeren. Zowiezo staat er in verschillende a'hadith bijvoorbeeld dat het beter is om in de moskee je gebeden te verrichten dan ergens anders, dus de moskee heeft altijd "voorspraak" op andere gebouwen, omdat het een plek is alleen bedoeld om je naar Allah swt te richten, en Hem te lofprijzen, en berouw te tonen tegenover Hem.  Maar het is niet zo dat die goddelijke aanwezigheid alleen in de moskee zou zijn, maar niet in andere gebouwen. Allah swt is overal. Zijn aanwezigheid is overal. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom dit volgens jou dan afgoderij zou zijn...?

Ik ben geen Moslim maar ik ben een beetje geschokt dat  sommige van jullie blijken te denken dat God een gebouw nodig heeft om te worden aanbeden.
Zoals opgemerkt misschien begrijp ik het even niet  Smile We hebben niet perse een gebouw nodig om Allah swt te aanbidden. Iets aanbidden doe je met heel je hart, dus dat doe je 24 uur per dag. Maar het is beter om je gebeden te verrichten in de moskee zoals ik al eerder zei. Waarom weet ik niet precies, ik denk zelf omdat die plek er speciaal voor gemaakt is, en daar kun je gemakkelijker het gebed gezamelijk verrichten. Misschien kan een van de broeders of zusters deze informatie verbeteren of aanvullen als het niet klopt?






Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 14:48
doe ik het toch weer  sorry hadj ahaha ik zal er de volgende keer echt op letten, maar het blijkt wel dat we telkens toch wel dezelfde dingen opschrijven, dezelfde mening hebben, dat is wel grappig Ik had al wel verder gekeken hoor, alleen ik had niet in de gaten dat er nog een volgende pagina was... ik ben er niet helemaal bij vandaag sorry..


Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 15:06

hier kun je nog meer foto's vinden van moskeeen die zijn blijven staan, en de rest van de gebouwen eromheen niet. Subhana Allah.

http://www.islamcan.com/miracles/indonesia.shtml - http://www.islamcan.com/miracles/indonesia.shtml



Geplaatst door: Fi-Sabilillah
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 15:27

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/Hallo

Oke laten we zeggen dat al die moskeeen overeind zijn gebleven omdat ze goed gebouwd zijn/toeval/geluk en nog meer van die dingen,

maar echt subhaanAllah van deze foto krijg ik echt kippenvel, de eerste keer dat ik hem zag vond ik hem wel mooi enz, maar toen ik een keertje naar Discovery aan het kijken was, kwam er reclame en in die reclame zag ik ook deze foto!!!, echt SUBHAANALLAH zoooo mooi!!!

Is dit dan ook goed gebouw/toeval/of niet duidelijk, zelfs ik kan er lezen dat er Allah staat gechreven!!!

wat zeggen jullie hiervan?!

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/Hallo



-------------
Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!



Geplaatst door: sabar
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 15:38

Assalam walaikum wr.wb.

Ik heb een vraag aan alle muslims op deze side.Wie van jullie is er ooit in Indonesia geweest? En wie van jullie is er ooit in indonesische moskee geweest?

Wasalam sabar



Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 15:43

wa alaikoem salaam wa rahmatoellahi wa barakatuhu fi sabilillah

volgens mij is dit in arabische letters geschreven he? Ik kan zelf geen arabische letters lezen maar heb je een plaatje voor me met Allah swt in arabische letters, ik had al op internet gekeken maar kon niet veel vinden wat er op leek, maar echt subhana Allah als het zo is jah. Weer een mooi bewijs, een mooi teken van Allah swt dat Hij echt bestaat. djazaki Allah alvast voor je hulp.

ma'asalama



Geplaatst door: Fi-Sabilillah
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 16:31

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

Hier heb ik een paar gevonden, ik kijk als ik nog een paar kan vinden inshaAllah

 

 (hier hoort eigenlijk ook zo'n streepje netals de bovenste)

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

 



-------------
Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!



Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 16:44
er was "Allah" in het arabisch gebrandmerkt in een pannenkoek die mijn moeder had gebakken !!!! SoebhanAlla !!!

ik wilde er geen foto van trekken opdat er geen speculaties van gemaakt zouden worden, maar daarmee heb ik een grote fout mee begaan , moge Allah mij vergeven , Hij is alGaffar , alGhafoer



ps : bedankt voor de foto's van moskees
ik kan begrijpen dat die van de tsunami niet overtuigend zijn , maar een tsunami wordt altijd voorafgegaan door een aardbeving ...voor een volk dat begrijpt

en dan de afbeeldingen van de moskee na de aardbeving, deze is zeer duidelijk niet zomaar blijven staan, en vooral het gebouw ernaast niet !

Een minaret is dun en lang.

Tal van Griekse zuilen zijn zelf bij de aardbeving omgevallen, waarom zou dan een NOG HOGER minaret niet omvallen ? (hoe hoger, hoe minder sterk bij een aardbeving) Nee, deze op de afbeelding is niet omgevallen , omdat Allah het zo wilde , soebhanAllah, zonder twijfel Allah weet het beste

VOOR DE MENSEN DIE SMOESJES WETEN TE VERTELLEN IVM STERKE FUNDAMENTEN ETC .

Weten jullie wanneer die moskee is gebouwd ? (op pagina 1 afgebeeld)
Ach ja , jullie zullen weer met iets anders komen


Dit zijn tekens voor een volk dat begrijpt , moge Allah leiden wie Hij wil


Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 06 januari 2005 om 17:14
In eerste instantie geplaatst door Fi-Sabilillah

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/Hallo


Oke laten we zeggen dat al die moskeeen overeind zijn gebleven omdat ze goed gebouwd zijn/toeval/geluk en nog meer van die dingen,


maar echt subhaanAllah van deze foto krijg ik echt kippenvel, de eerste keer dat ik hem zag vond ik hem wel mooi enz, maar toen ik een keertje naar Discovery aan het kijken was, kwam er reclame en in die reclame zag ik ook deze foto!!!, echt SUBHAANALLAH zoooo mooi!!!



Is dit dan ook goed gebouw/toeval/of niet duidelijk, zelfs ik kan er lezen dat er Allah staat gechreven!!!


wat zeggen jullie hiervan?!


Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/Hallo



geen ander gevonden ? Er zijn er toch veel duidelijkere , maar ik ben de site vergeten .

al bij al, dit is voor een volk dat begrijpt


Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 07 januari 2005 om 06:56
Djazaki Allah voor het plaatje. Voor mij is het duidelijk genoeg


Geplaatst door: Fi-Sabilillah
Geplaatst op: 07 januari 2005 om 11:38

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/Hallo

Zoals ik het al zei, ik heb die plaatje geplaats, alleen omdat ik zegmaar het zelf heb gezien, niet op een islamitische zender/site ofzo, maar op discovery, wanneer die ene Apollo schuttle de ruimte ingaat.

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/Hallo



-------------
Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!



Geplaatst door: Fi-Sabilillah
Geplaatst op: 07 januari 2005 om 11:47

 

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Baraktoe/Hallo

En deze?

The Sacred Masjids of Islam Shining Like Stars

Date: Images taken by IKONOS satellite on December, 1999

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe



-------------
Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!



Geplaatst door: Fi-Sabilillah
Geplaatst op: 07 januari 2005 om 11:54

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/hallo

http://www.islamcan.com/miracles/apollo.shtml - http://www.islamcan.com/miracles/apollo.shtml

hier is ook audio van de reis naar de ruimte(Apollo 11), als bewijs, want meeste mensen zeiden dat het nep was.

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/hallo

 



-------------
Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!



Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 07 januari 2005 om 12:29
In eerste instantie geplaatst door Fi-Sabilillah

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/hallo

http://www.islamcan.com/miracles/apollo.shtml - http://www.islamcan.com/miracles/apollo.shtml

hier is ook audio van de reis naar de ruimte(Apollo 11), als bewijs, want meeste mensen zeiden dat het nep was.

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/hallo

 

Het is de video, je hoort alleen geluid omdat je een codec moet downloaden (XVID) staat er ook bij.



Geplaatst door: Anne
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 02:25
Wat een prachtig teken van naastenliefde in de islaam:

Kritiek

Ondanks het hoge aantal moslims onder de honderdduizenden slachtoffers van de ramp, komen grootschalige hulpacties in de islamitische wereld mondjesmaat op gang. Van de ruim 3,2 miljard euro aan toezeggingen uit de hele wereld is slechts 68 miljoen euro afkomstig uit het olierijke Midden-Oosten.

Onder druk van de aanzwellende kritiek op de Arabische vrekkigheid, heeft het kapitaalkrachtige Saudi-Arabi� woensdag zijn aanvankelijke toezegging van acht miljoen euro aan hulp verdrievoudigd ,,in het licht van nieuwe schattingen over de omvang van de ramp''.

De Saudische staatszender organiseerde tot gistermorgen een televisieactie, die ruim 36 miljoen heeft opgeleverd.

De Isra�lisch-Amerikaanse schrijfster Naomi Ragen wees er deze week fijntjes op dat acht op de tien Indonesi�rs moslim zijn. ,,Indonesi� heeft meer dan 100.000 burgers verloren. Zouden we dan nu niet van de Arabische landen een overweldigende steun en sympathie mogen verwachten?''

Ragen hekelde de minimale Arabische bijdrage scherp: ,,Vorig jaar trok Saudi-Arabi� 150 miljoen dollar uit voor de families van Palestijnse zelfmoordterroristen. Probeer maar eens iets gewaar te worden over Syrische hulp aan tsunami-slachtoffers: nul komma niks.''

Het gebrek aan meeleven kreeg overigens ook in de Arabische media een kritisch onthaal. De populaire tv-zender al-Jazeera noemde de krenterigheid ,,beschamend'' en de Libanese krant Daily Star sprak van een ,,collectieve misser''.

De Islamitische Ontwikkelingsbank heeft bijna acht miljoen euro aan hulpgelden vrijgemaakt. Koeweit schroefde afgelopen week de hulp op van 800.000 euro naar acht miljoen, terwijl de Verenigde Arabische Emiraten 16 miljoen toezegden. Qatar heeft inmiddels 20 miljoen euro beloofd, naast het zenden van voedsel, medicijnen en logistieke ondersteuning.

Veel Arabische zakenlieden zijn argwanend over de bestemming van hun donatie. ,,Wij doneren altijd veel aan verschillende goede doelen, maar bij deze actie mag maar aan ��n fonds gegeven worden; mogelijk staat dat fonds straks op de Amerikaanse zwarte lijst van terreursponsors'', aldus zakenman Ali Abdul Malik in de Saudi Gazette. Anderen willen dat hun donatie alleen aan moslims ten goede komt.


uit: http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=54350 - http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=54350

-------------


Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 04:01
raadpleeg meerdere bronnen , vooraleer je de moslims bestempeld met anti-aalmoes geven


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 04:33
Inderdaad, wantrouwen en (de laatste zin) complete xenofobie en onmenselijkheid.

-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 05:20

8 van de 10 indonesiers is Moslim? en wat heeft dat met de Arabische landen te maken?  Alleen 20 % van alle Moslims is Arabier, de andere 80 % is geen Arabier.  En dan komen ze hier met "olie-rijke" land, ja wacht dan totdat ze de olie hebben, 3.2 Miljard is niks, dat is pas een schaamte.  Het is niet eerlijk om de Arabische landen te nemen om te kijken hoeveel de Moslims hebben gegeven, er zijn ongeveer 2 miljard Moslims, kijk hoeveel ze allemaal hebben gegeven, en dan moet je ze vergelijken met de 'Christenen', 'Joden' enz, veel Moslims leven ook in Armoede, terwijl de Amerikaanse acteurs niet eens een stuiver weggeven, en doe alsjeblieft niet gierig, geef en hou verder je mond.  Ik weet niet of jullie het weten, maar er wonen ook veel Moslims in het westen, dus hun bijdrage mag je lekker ook mee gaan tellen met die 3,2 Miljard.

En wat heeft dat met de Islam te maken?, ik weet niet hoelang jullie in een grot hebben geleefd, maar geld geven aan een goede doel is een van de vijf zuilen in de Islam, alle Moslims geven aan goede doelen, terwijl veel van de niet-moslims niks geven, wij zijn juist diegene die wat geven, veel moskeeen in Indonesie geven onderdak aan mensen en ook hun eten.  Wees huizen zijnkomen van het voorbeeld van de Profeet Mohammed(vzmh), en het verzamelen van het geld voor de goede doelen ook.

Palastijnse zelfmoord terroristen??, de terroristen zijn diegene die Isreal supporte en de Isrealiers zelf, ze stelen eerst de land van de Palestijnen, maken babies doed en kleine kinder, slachten onschuldigen mensen jaren lang, verkrachten vrouwen, vernietigen palastijnse huizen en bouwen hun villa's daar, en wat doen ze ze geven geld aan de Isrealiers, plus wapens.

Spreek voor jezelf, de zogenaamd weste heeft alleen 3.2 Miljard kunnen geven, en dankzij de Moslims nog ook he, echt een schande voor jullie.

En neem alsjeblieft geen artiekelen van anti-Moslim sites.



Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 08:06
Kimmii , jij bent zo een persoon waarvan men kan zeggen :" deze geeft geen geld om de slachtoffers te steunen, maar om zijn/haar maatschappelijk status een hoger aanzien te krijgen. " Om te pochen dus .

en weeral word de boel offtopic gedreven door de ongelovigen .

De tekens zijn er voor mensen die begrijpen



Geplaatst door: bouchra islamia
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 08:43

De tekens zijn er voor mensen die begrijpen

Ben  het helemaal met je eens


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 09:05

In eerste instantie geplaatst door Boraq

Kimmii , jij bent zo een persoon waarvan men kan zeggen :" deze geeft geen geld om de slachtoffers te steunen, maar om zijn/haar maatschappelijk status een hoger aanzien te krijgen. " Om te pochen dus .

en weeral word de boel offtopic gedreven door de ongelovigen .

De tekens zijn er voor mensen die begrijpen

Lees mijn posts even goed aub, ik heb het nergens gehad over een eigen bijdrage of wat dan ook.  Even goed lezen voor je domme dingen komt vertellen, is dus wel aan te raden...



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: sabar
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 09:07

Assalm walaikum wr.wb. broeder hadj

Waarom zo boos is nergens goed voor.

Het is niet eerlijk om de Arabische landen te nemen om te kijken hoeveel de Moslims hebben gegeven

Hoezo niet eerlijk,SA laat zichzelf toch graag zien als basis van de islam.Lijkt me daarom ook normaal,dat ze liefdadigheid laten zien aan de muslim bevolking in Atjeh,Sri Lanka,Thailand,Somalie,etc.

Het is natuurlijk heel leuk,dat SA binnenkort weer tonnen aan Qur�n en andere islam boeken stuurt over de islam naar Atjeh,maar ik denk dat de nood daar nu anders is.Volgend jaar komen er zeker weten weer een hoop mensen uit SA om de moskeeen op te bouwen,want beste Hadj de moskeeen die je op de foto's ziet zijn allemaal,of de afgelopen 10 jaar door en met SA geld gebouwd of gerestaureerd.Dit is namelijk hulp nummer 1 als het gaat om liefdadigheid vanuit SA in Indonesia.Oh ben nog 1 ding vergeten,zullen ook weer madrasas gebouwd worden,met de nodige SA leraren.Zullen ze denk ik op dit moment in Atjeh heeeeeeeeeeeeeel erg blij mee zijn.

En hadj als je tv kijkt: Amerika probeert door deze ramp weer zich te bewijzen als "vriendelijk" land.Ik ben bang dat door de hulp die ze op dit moment geven ze dat zal lukken.Amerika en andere "Westers" landen zullen deze ramp aangrijppen om hun "populariteit" in de wereld weer te herveroveren.En ik ben bang als SA en andere muslim landen niet snel aktie zullen ondernemen,dit ook zal gebeuren.

Wasalam sabar



Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door Boraq

Kimmii , jij bent zo een persoon waarvan men kan zeggen :" deze geeft geen geld om de slachtoffers te steunen, maar om zijn/haar maatschappelijk status een hoger aanzien te krijgen. " Om te pochen dus .

en weeral word de boel offtopic gedreven door de ongelovigen .

De tekens zijn er voor mensen die begrijpen



doei , Boraq !


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 09:54
In eerste instantie geplaatst door sabar

En hadj als je tv kijkt: Amerika probeert door deze ramp weer zich te bewijzen als "vriendelijk" land.Ik ben bang dat door de hulp die ze op dit moment geven ze dat zal lukken.Amerika en andere "Westers" landen zullen deze ramp aangrijppen om hun "populariteit" in de wereld weer te herveroveren.En ik ben bang als SA en andere muslim landen niet snel aktie zullen ondernemen,dit ook zal gebeuren.

Ben het helemaal eens met de rest van je post, en ook met dit stuk.  Ik zie Bush zichzelf al op de borst staan kloppen.  Maar langst de andere kant doen ze het toch maar...  Ik bedoel, misschien is hun doel niet helemaal onzelfzuchtig, maar het belangrijkste is dat er wat gebeurt. Bovendien heeft Bush zichzelf toch getoond toen hij 10.000 dollar van zijn kapitaal van 30 miljoen schonk
Wat betreft de bevolking van de westerse landen, en ook vele regeringen (waaronder zeker de nederlandse en belgische en nog heel wat), volgens mij zijn velen gewoon echt aangegrepen.  Hoe kan je ook anders bij het zien van zulke beelden?



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 09:55

In eerste instantie geplaatst door Boraq

In eerste instantie geplaatst door Boraq

Kimmii , jij bent zo een persoon waarvan men kan zeggen :" deze geeft geen geld om de slachtoffers te steunen, maar om zijn/haar maatschappelijk status een hoger aanzien te krijgen. " Om te pochen dus .

en weeral word de boel offtopic gedreven door de ongelovigen .

De tekens zijn er voor mensen die begrijpen



doei , Boraq !

Lezen was blijkbaar al een lastig punt voor je, schrijven nu ook?



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: sabar
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 11:21

Hoi Kimmie

We zijn het met elkaar eens,gebeurd ook niet vaak

Over Bush,is mijn aandacht niet waard,wat een nare man(zacht uitgedrukt,maar mag als muslim niet schelden).

Maar over de betrokkenheid van de nederlanders en de belgen,ja ik denk ook dat hun betrokkenheid echt is,maar toch een opmerking.Als de ramp alleen in Atjeh was,was er nooit zo'n aandacht voor geweest.

Wie in Nederland heeft niet de vakantie beelden van vrienden of familie gezien of is zelf in Thailand/Sri Lanka geweest.We voelen ons betrokken omdat veel nederlanders/belgen de plekken in kwestie personelijk kennen.En vergeet niet,dat er waarschijnelijk 2500 westerlingen zijn omgekomen.Men krijgt hierdoor in Europa het gevoel,dit had hun ook had kunnen overkomen.Dus ja lijkt me daarom logisch, dat men daarom gevoelsmatig zich betrokken voelt bij deze ramp.

En nog 1 ding ben heel erg benieuwd of het beloofde geld ook datwerkelijk wordt uitgekeerd,het verleden heeft aangetoond,dat de beloftes van de westers landen vaak gebakken lucht is.We zien wel over een half jaar,of men dan nog steeds zo betrokken is.

Groetjes sabar 



Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 15:33

het komt ook door de media die er zo vaak op terug komt, ik heb de laatste weken bijna alleen maar nieuws over de zeebeving gezien en gehoord op het journaal. Ook doordat er zoveel doden zijn omgekomen, en er zoveel is verwoest. Ze hebben gewoon helemaal niks meer daar. En dan nog die vrouw die haar hele familie was verloren aan de ramp. Zulke dingen raken je wel. En dan hebben we ook nog de bedrijven etc. die mee willen helpen. Bijna alle bedrijven hebben wel een actie zodat ze geld in kunnen zamelen voor Azie. Dus jah dat alles bij elkaar, dan gaat iedereen zich toch meeleven en een beetje schuldig voelen, en zoals sabar ook al zei het zou hier ook kunnen gebeuren, en dan denken de mensen onbewust misschien van als ik geld geef, dan voel ik me niet zo schuldig, dan zal het hier niet gebeuren.

 



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 08 januari 2005 om 15:33

Hoi Sabar,

dat klopt inderdaad.  Dat is nu ook bv het probleem van Somali�, zij hadden niet het 'geluk' westerse hotels langst de kustlijn te hebben, maar hebben ook enorme schade geleden.  Voorst is het niet enkel een kwestie van er-zijn-ook-landgenoten-omgekomen, maar gewoon dat het nieuws dan wel makkelijker het gebied uitkan, meerbepaald onder de vorm van video's en ooggetuigenverhalen.

Soit, op welke manier dan ook, het belangrijkste is dat de mensen in die gebieden geholpen worden.

Groetjes Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 04:49

Sabar jij begrijpt mij niet, kijk die kafir is het met je eens, dat klopt niet.  Dat betekent dat jullie beiden niet weten wat jullie zeggen, en ik ben niet boos, alleen haar artiekel is rasistisch, ze neemt gelijk de Islam erbij en dat nog bij een artiekel die afkomstig is uit een anti-moslim site, als je de artiekel lees zie je het gelijk. 

Het klopt niet en het is niet eerlijk om de arabische landen te nemen om te kijken hoeveel de Moslims hebben gegeven!!, zoals ik al zei, alleen 20% van de Moslims is Arabisch, de grootste bevolking woont in Indonesie zelf!!, Moslims wonen ook in het westen, bijna 10 % van Nederland is Moslim, in Amerika is de Islam de tweede grootste religie, ook in Engeland enz en dus moet je ook bij die 3,2 de Moslims meetellen!!!

Daarom zeg ik geef en hou verder je mond, als je kijkt naar alle religies dan kun je zien dat de Islam het meeste uitgeeft, geld geven aan goede doelen is een verplichting voor elke Moslim, het is zelfs een zuil, en dan vraagt diegene die de artiekel heeft gepost of dit de liefdadigheid is van de Islam, niet-moslims geven bijna nooit geld uit, zogenaamd is er nu een ramp en dan gaan ze stoer doen dat ze zoveel hebben gegeven, dat is haram, geven en stoer doen mag niet, ze willen er namelijk iets voor terug.

En zoals ik al zei, het verzamlen van geld dat naar goede doelen gaan komt van de Islam en van de voorbeelden van de Profeet Mohammed(vzmh), hij heeft gezegd dat je geld moet verzamelen en daarna brengen naar arme, weeshuizen komen ook van zijn voorbeeld, het geld geven aan goede doelen en aan arme en het verzorgen voor wees kinderen of zelfs eentje nemen is een verplichting voor elke Moslim.

Denk na voordat jullie wat zeggen!



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 05:44
In eerste instantie geplaatst door Hadj

Sabar jij begrijpt mij niet, kijk die kafir is het met je eens, dat klopt niet.  Dat betekent dat jullie beiden niet weten wat jullie zeggen, en ik ben niet boos, alleen haar artiekel is rasistisch, ze neemt gelijk de Islam erbij en dat nog bij een artiekel die afkomstig is uit een anti-moslim site, als je de artiekel lees zie je het gelijk. 

De enige die hier nu rascistisch klinkt, ben jij. 



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 07:00
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Hadj

Sabar jij begrijpt mij niet, kijk die kafir is het met je eens, dat klopt niet.  Dat betekent dat jullie beiden niet weten wat jullie zeggen, en ik ben niet boos, alleen haar artiekel is rasistisch, ze neemt gelijk de Islam erbij en dat nog bij een artiekel die afkomstig is uit een anti-moslim site, als je de artiekel lees zie je het gelijk. 

De enige die hier nu rascistisch klinkt, ben jij. 

Nee dat ben ik niet, de artiekel poster sprak rasistisch over de hele Islam,dus over alle Moslims.  Als het woord Kafir een scheldwoord zou zijn dan zou ik het ten eerste hebben tegen 1 persoon en dat is niet rasistisch.  Ga eerst leren wat het woordje Kafir betekent dan kun je verder praten. Ten tweede was dat nadat jij, ik weet niet meer of jij die artiekel had gepost, een rasistische opmerking had gemaakt.



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 07:06

Nee, idd discriminerend dan. Wil je ook die zogenaamde rascistische opmerking van mij posten?  Ik ben benieuwd...

Het artikel is trouwens niet van mij, dat kan je zien door naast het artikel de naam van de poster te lezen. 

Dat kafier (kaffer) hier een scheldwoord is (in de nederlandse taal dus) was ondertussen toch al lang duidelijk?  Goed, dat kan je misschien niet weten als nieuw lid, maar misschien kan je die discussie eens opzoeken? Maar soit, je kan me ook gewoon Kim noemen ipv 'die kafier'.  Als het al geen scheldwoord voor je is, doe je dan toch wel moeite het zo te laten overkomen.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 07:10

Men kan trouwens ook niet rascistisch zijn tov de Islam, immers t is geen ras  Als we dan toch de puntjes op de i zetten...



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 07:43
Kafir is geen belediging Kimmii het is een stempel, stempel der godloochenaars en profeetontkenners

maar dat zul je niet begrijpen, Allah leidt immers wie Hij wil

zo zijn er bijvoorbeeld veel Kafirs op dit forum , die de islam proberen af te breken, maar de slechte zullen niet slagen

zonder enige twijfel is allah De Schepper


Geplaatst door: sabar
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 07:55

Assalam walaikum broeder hadj

Ik denk dat jij mijn stuk niet helemaal goed hebt begrepen.Ik weet heel erg goed wat zaqaat en sadaqat is en weet dat dit een verplichting is voor elke muslim.

Wat ik bedoel en bedoelde is, dat ik het een domme aktie vind van SA, door zo laks te zijn.SA ziet zichzelf graag als middelpunt van de Islam.Als toonbeeld voor ons muslims.Het land van onze Profeet Mohammad(vzmh).Ik zie er echter niet zoveel van terug,tijdens deze ramp.

Mijn post is een reaktie op SA en niet op de muslims.Echter ik vind dat SA zijn verplichting niet nakomt.Ik weet dat tijdens Aid al-Adha er veel,heel veel geld wordt gegeven voor Atjeh.Ik weet dat heel veel muslims reeds geld hebben gegeven voor Atjeh,maar het neemt niet weg,dat ik vind dat SA zijn voorbeeld funktie in mijn ogen niet nakomt.

En Hadj als je men eerdere 2 posts beter had gelezen,had je misschien geweten, dat ik een angst heb uitgesproken.En wel deze Amerika en het Westen gebruiken deze aktie als public relation.Ze willen weer laten zien,hoe mensliefend ze wel niet zijn.Ze gebruiken deze ramp als een politiek spel om weer aanzien te krijgen in de wereld,"oh wat zijn wij een goed land kijk hoe wij die zielige muslims helpen,kijk hoe gaat wij zijn."Amerika probeerd met deze aktie hun ware gezicht te bedekken. Ik hoef toch niet met een muslim een discusie te gaan voeren over wat Amerika voor beestachtige dingen doet in Afghanistan,Irak,Palastina,etc. ik neem aan,dat jij als muslim dit wel weet.

En broeder Hadj, kimmie was het ten dele met mij eens en ik ten dele met haar, als je beter had gelezen,had je dat misschien begrepen.

Broeder hadj,een vriendelijk verzoek, zeg niet dat ik men mond moet houden. Ik ben hier op een forum,ik schrijf men mening,als je het niet met me eens bent zeg het,kom met argumenten,of reageer niet ook goed,maar om te zeggen dat ik men mond moet houden..........Nee,ik denk niet,dat je zo met mij en met anderen zo moet omgaan.

Een verzoek aan alle muslims,vergeet de slachtoffers van deze ramp niet in je doa.En geef tijdens Aid Al-Adhah voor de slachtoffers in Atjeh,laten we met ons geld Atjeh weer opbouwen.En vergeet onze broeders en zusters in Somali� niet, Somali� krijgt van niemand hulp.

Wassalam Sabar 



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 08:41

In eerste instantie geplaatst door Boraq

Kafir is geen belediging Kimmii het is een stempel, stempel der godloochenaars en profeetontkenners

Zie discussie over het woord kafier/kaffer.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 08:48
wat wil je zeggen ? dat jij geen kafier bent ?

moge Allah leiden wie Hij wil
zonder enige twijfel , Allah is De Schepper

-------------
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 09:01
Dat het in het nederlands wel degelijk een scheldwoord is.  Verder ben ik ook geen ongelovige, in die zin van het woord kafier.
Maar goed, ik verwijs je naar die discussie omdat daar staat uitgelegd wat kafier hier betekent, en een bijhorende discussie. Gr Kim


-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: abdoe_allah
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door sabar

Assalm walaikum wr.wb. broeder hadj

Waarom zo boos is nergens goed voor.

Het is niet eerlijk om de Arabische landen te nemen om te kijken hoeveel de Moslims hebben gegeven

Het is natuurlijk heel leuk,dat SA binnenkort weer tonnen aan Qur�n en andere islam boeken stuurt over de islam naar Atjeh,maar ik denk dat de nood daar nu anders is.Volgend jaar komen er zeker weten weer een hoop mensen uit SA om de moskeeen op te bouwen,want beste Hadj de moskeeen die je op de foto's ziet zijn allemaal,of de afgelopen 10 jaar door en met SA geld gebouwd of gerestaureerd.Dit is namelijk hulp nummer 1 als het gaat om liefdadigheid vanuit SA in Indonesia.Oh ben nog 1 ding vergeten,zullen ook weer madrasas gebouwd worden,met de nodige SA leraren.Zullen ze denk ik op dit moment in Atjeh heeeeeeeeeeeeeel erg blij mee zijn.

Wat jij hier zegt is allemaal wel leuk en aardig maar, ben je vergeten hoe Saudi-Arabie aan dat geld is gekomen. De nauwe samenwerking met de Amerkanen heeft inderdaad zo haar vruchten afgeworpen

En hadj als je tv kijkt: Amerika probeert door deze ramp weer zich te bewijzen als "vriendelijk" land.Ik ben bang dat door de hulp die ze op dit moment geven ze dat zal lukken.Amerika en andere "Westers" landen zullen deze ramp aangrijppen om hun "populariteit" in de wereld weer te herveroveren.En ik ben bang als SA en andere muslim landen niet snel aktie zullen ondernemen,dit ook zal gebeuren.

Waar heb je het over. Welke moslim landen?? Trouwens de regering van Saudi-Arabie kennende zullen ze zich toch weer achter Amerika aansluiten. Waarom de populariteit weer veroveren, de verkiezingen hebben laten blijken dat die populariteit er altijd is geweest.

Wasalam sabar



Geplaatst door: sabar
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 14:02

Assalam walaikum wr.wb. abdoe Allah

Hum eigenlijk heb je wel een beetje gelijk,als je praat over "de volgzame" regering van Sa.En klopt er zijn geen muslim/Islamitische landen,daar er geen enkel land op deze wereld volgens de Sharia leeft.

wassalam sabar



Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 14:06
Moge Allah swt ze leiden...


Geplaatst door: BlAcKsHaDoW15
Geplaatst op: 09 januari 2005 om 16:12

sallaamahleikom

 

Ikheb een vraagje: Waarom worden er in SA handen afgehakt van de diefen als de land niet met sharia regeert?

wasallaam



Geplaatst door: Anne
Geplaatst op: 10 januari 2005 om 06:50
Waarom staat in SA de doodstraf op het afstappen van de Islam, als de sharia daar niet regeert?

-------------


Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 10 januari 2005 om 14:53

In eerste instantie geplaatst door Anne

Waarom staat in SA de doodstraf op het afstappen van de Islam, als de sharia daar niet regeert?

haha weloo kennis bij deze mensen.  Jij weet niet eens wat de Sharia is en de wetten, veel wetten van de sharia zijn ook overgenomen door Europa, zoals de vier rechters in Nederland bijv komt van de Koran enz enz.  In Saudi Arabie staat niet de doodstraf op het afstappen van de Islam, dat is pure propaganda wat je hebt zitten lezen.  En de doodstraf op afstappers heeft niks te maken met de Sharia.  De Islam is de eerste die andere geloven tolereert, en die het toelaat dat andere gelovigen in een Islamitische land mogen wonen.  Onthoud goed als je zo dom wilt blijven, dan doe je dat alleen voor je zelf, je zorgt er zelf voor of je in de hel of in de hemel wilt komen.



Geplaatst door: Hadj
Geplaatst op: 10 januari 2005 om 14:54
En nog iets, Iblis was toch ook een Kafir?, maar hij geloofde toch wel?, weet jij wel wat Kafir betekent Kafir kan ook 'rejecter' betekenen, en dat is precies wat jullie doen.  Ga even de basis leren over de Islam aub, boeken voor kinderen bijv


Geplaatst door: Boraq
Geplaatst op: 10 januari 2005 om 15:04
In eerste instantie geplaatst door Hadj

En nog iets, Iblis was toch ook een Kafir?, maar hij geloofde toch wel?, weet jij wel wat Kafir betekent Kafir kan ook 'rejecter' betekenen, en dat is precies wat jullie doen.� Ga even de basis leren over de Islam aub, boeken voor kinderen bijv


dat is wat ik wilde zeggen, maar tja, enkel voor een volk dat begrijpt , of beter gezegd WIL begrijpen

-------------
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen



Geplaatst door: tarah
Geplaatst op: 10 januari 2005 om 16:16

Je kunt niet zomaar over iemand zeggen of hij/zij wel of niet kafir is. Alleen Allah weet echt wat er in hun harten ligt, dus daar kun je niet zomaar over oordelen..

Ma'asalama




Druk de pagina | Sluit venster