Druk de pagina | Sluit venster

VRAgen tegenover christenen

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam en niet moslims..
Forum beschrijving: De hoge tolerantie van Islaam tegenover niet moslims... Hoe zit het met moslim worden??..
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=3684
Gedrukt op: 17 mei 2024 om 17:47


Onderwerp: VRAgen tegenover christenen
Geplaatst door: Murat
Onderwerp: VRAgen tegenover christenen
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 13:44

1. jesuz is zoon van god waarom wist hij niet hoe god eruit zag ??

2.Jesuz zijn taak was dus voltooid niet dus er waren veel mensen die geen christenen waren en werdt hij niet toevallig door iemand van zijn eigen clubje zeg maar vermoord dus vertrouwheid bij zijn vrienden(zeg ik ff maar) die het geloof rond moesten verspreiden lag dus ook niet hoog ???

3.en jesuz was toch de zoon van god waarom smeekt hij tegen hem ik smeek toch ook niet tegen  mijn vader  En een zoon van god zou zijn vader se krachten wel moeten geerfd hebben waarom bezit Jezus niet alle krachten van god hij kon geen nieuwe aarde creeren ??

4.en nog over ik heb in een thread gelezen Profeet Mohammed was een mens en hij heeft fouten gemaakt in de opvattingen wat allah zij tegen hem Jesus wat toch ook half mens ??

5. staan er in de bijbel oudere profeten zo jah waarom heeft god hij toen een profeet gestuurd en nu zzijn zoon kon hij geen eerdere zoon maken ??

Wie heeft hier een antwoord op ??




Antwoorden:
Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 13:59
Heel veel dingen die je nu noemt zijn dogma's. Ze zijn mij vroeger met de paplepel ingegoten. Ik zou je eerlijk gezegd misschien nog wel kunnen uitleggen hoe het zit, maar ik denk dat je dan maar de helft hoort. Misschien vertelt iemand anders je het helemaal. Ik pas even

-------------
Salaam happylady


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 14:08

ik begrijp je niet en ik wil wat zeggen als jullie hier geen vraag op hebben mag ik jullie dan stelletje leugenaars noemen ik heb wel respect voor jullie maar als jullie elke keer zeggen onervare mensen meer de bijbel lezen of neej zulke dingen weten we niet heb ik geen keus meer dan jah . . . zal je gewoon moeten accepteren en je bekeren naar de Islam



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 14:13
In eerste instantie geplaatst door Murat

ik begrijp je niet en ik wil wat zeggen als jullie hier geen antwoord op hebben mag ik jullie dan stelletje leugenaars noemen ik heb wel respect voor jullie maar als jullie elke keer zeggen onervare mensen meer de bijbel lezen of neej zulke dingen weten we niet heb ik geen keus meer dan jah . . . zal je gewoon moeten accepteren en je bekeren naar de Islam



Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 14:20
In eerste instantie geplaatst door Murat

ik begrijp je niet en ik wil wat zeggen als jullie hier geen vraag op hebben mag ik jullie dan stelletje leugenaars noemen ik heb wel respect voor jullie maar als jullie elke keer zeggen onervare mensen meer de bijbel lezen of neej zulke dingen weten we niet heb ik geen keus meer dan jah . . . zal je gewoon moeten accepteren en je bekeren naar de Islam


Kleine opmerking, ik BEN een ex-christen die bekeerd is



-------------
Salaam happylady


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 14:26

bekeerd naar de Islam ?



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 14:34
In eerste instantie geplaatst door Murat

1. jesuz is zoon van god waarom wist hij niet hoe god eruit zag ??

Jezus zei: "Wie mij gezien heeft,heeft de vader gezien"

2.Jesuz zijn taak was dus voltooid niet dus er waren veel mensen die geen christenen waren en werdt hij niet toevallig door iemand van zijn eigen clubje zeg maar vermoord dus vertrouwheid bij zijn vrienden(zeg ik ff maar) die het geloof rond moesten verspreiden lag dus ook niet hoog ???

Hij wist al dat er onder zijn volgelingen een verader zat.

3.en jesuz was toch de zoon van god waarom smeekt hij tegen hem ik smeek toch ook niet tegen  mijn vader  En een zoon van god zou zijn vader se krachten wel moeten geerfd hebben waarom bezit Jezus niet alle krachten van god hij kon geen nieuwe aarde creeren ??

Hij smeekte zijn vader genadevol te zijn voor de zondaars.Iemand die veel kracht bezit,hoeft niet altijd alle kracht te laten zien.Is een wereld niet genoeg?

4.en nog over ik heb in een thread gelezen Profeet Mohammed was een mens en hij heeft fouten gemaakt in de opvattingen wat allah zij tegen hem Jesus wat toch ook half mens ??

Waneer is er spraake van half zijn,van geest en lichaam of half geest half lichaam

5. staan er in de bijbel oudere profeten zo jah waarom heeft god hij toen een profeet gestuurd en nu zzijn zoon kon hij geen eerdere zoon maken ??

Ik kan niet bepalen waneer God iets beslist en waarom.

Wie heeft hier een antwoord op ??

Als ik me niet vergis had Jezus in zich de heilige geest.Hopelijk heb je hier iets aan.


Geplaatst door: criticus
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 16:23
In eerste instantie geplaatst door Murat

1. jesuz is zoon van god waarom wist hij niet hoe god eruit zag ??

Natuurlijk wist Jezus wel hoe God er uit zag. Hoe kom jij er bij om anders te verontstellen?

2.Jesuz zijn taak was dus voltooid niet dus er waren veel mensen die geen christenen waren en werdt hij niet toevallig door iemand van zijn eigen clubje zeg maar vermoord dus vertrouwheid bij zijn vrienden(zeg ik ff maar) die het geloof rond moesten verspreiden lag dus ook niet hoog ???

Jezus taak was voltooid op het moment dat Hij zijn leven gaf om als zoenoffer te dienen voor alle mensen. Het ultieme bewijs van Jezus was dat Hij zijn woord gestand deed en de Heilige Geest uitstorte over zijn toenmalige volgelingen en ale mensen daarna die Christen worden.
Dezelfde Heilige Geest die mohamed ontbeerde, wat hem tot een valse profeet maakt omdat hij niet instaat was om om in de naam van God  Christus te verheerlijken.
Jezus zei in Zijn leven dat elke zonde de mens vergeven zal worden behalve de zonde tegen de Heiligen Geest.
Die zonde wordt niet vergeven .

3.en jesuz was toch de zoon van god waarom smeekt hij tegen hem ik smeek toch ook niet tegen  mijn vader  En een zoon van god zou zijn vader se krachten wel moeten geerfd hebben waarom bezit Jezus niet alle krachten van god hij kon geen nieuwe aarde creeren ?

Jezus smeekte niet voorzichzelf. En ja Hij had alle krachten van zijn Vader.
Maar wat Hij duidelijk wilde maken was dat Zijn Koninkrijk niet van deze wereld was.
Satan offerde Hem alle heerschappij over deze wereld wanneer Hij alleen maar zou neerknilen voor hem.
Jezus viel niet in die val.
Jezus wilde geen heerschapij over de huidige wereld.
Mohamed wel getuige zijn veroveringen.
Dat doet denken is het niet?

4.en nog over ik heb in een thread gelezen Profeet Mohammed was een mens en hij heeft fouten gemaakt in de opvattingen wat allah zij tegen hem Jesus wat toch ook half mens ??
Mohamed stierf , hij was dus een mens in zonde., net als alle andere mensen.
Jezus werd ter dood gebrachrt maar herrees van de dood. omdat Hij zoneloos was.
Er is hier zelfs geen vergelijking mogelijk.

5. staan er in de bijbel oudere profeten zo jah waarom heeft god hij toen een profeet gestuurd en nu zzijn zoon kon hij geen eerdere zoon maken ??

Wie heeft hier een antwoord op ??
Jahweh stuurde Zijn zoon op het moment dat Hij goed vond. Het juiste moment.
Jezus was geen profeet. De Joden vroegen Hem dit maar Jezus zei meer dan Noach is hier.Hij zei voor Abraham was ben Ik.






Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 16:48

hahaha mannetje mannetje hier maak je de eerste fout , waarom komt nu pas god met zijn zoon kon toch veel eerder de aarde bestaat al zoveel jaren en dan pas brengt hij zijn belangerijste boodschapper zijn zoon volgens jullie emm wat moet ik daaruit opmakken dat god niet slim is ten tweede: en ten tweede je geeft geen antwoord op mijn vraag je zegt hij wist dat er een verrader was mens dat boeit mij niet mij gaat het erom dat er in zijn clubje al niet kon vertrouwen want hij werdt verraden duss hoe kon de bijbel dan goed verspreid worden zijn taak werd volbracht ej hij gied zijn bloed voor de zondes van de mens ej is hij bieden vergeten ??? kan ook nog en de zoon  van god staat nummer 1 op de toplijst dus dat zou wel accepteerd moeten worden ten derde3: als god op jesuz lijkt heeft hij dus een Geslachtsorgaan en  hormonen enzz hij krijgt dus ook wel een trek om te gaan geslachtsgemeenschap dat is wat ik er dan uithaal!!!! ten5: over Profeet Mohammed jah jongen hij wou een koningkrijk in je dromen een konignkrijk met de mensheid als moslims dienaren van allah....ten 6: jesus was geen profeet wat dan hij brengt de mensen informatie over wat ze wel moeten doen en niet hij verlost hun niet alleen maar oke dan mag jij als christen cker je buurvrouw gaan geslachtsgemeenschap want jesuz was geen boodschapper maar een verlosser we doen wat we willen mensen

alles wat je verteld zijn leuke verhalen maar zit geen verband tussen!!!!



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 18:49
Hallo Murat,

Even reagerend op je laatste argument. Christenen doen zeker niet wat ze
maar willen. Dat kan je rustig onderzoeken. En de "afvallige" Happylady
(wat voor christen was je?) zal dat kunnen beamen. Maar ze zijn net als de
Moslims niet volmaakt.
wat denk je; als je weet dat je het grondig bij Allah bedorven hebt en
Iemand gaat voor jou door de diepste kwelling en pijn en dood om jou te
redden, doe je dan maar weer waar je zin in hebt? Ik denk dat je dat
minder gauw doet, dan wanneer je door braaf te zijn mischien misschien
een plekje in het paradijs kunt verdienen. Aan de buitenkant zal het best
mooi zijn, maar hoe staat het er van binnen voor?
Jezus zegt wie mij gezien heeft, heeft God gezien. Jezus bedoelt daarmee
natuurlijk niet dat God er als een mens van vlees en bloed uit ziet. Hij
heeft het dan vooral over het karakter van God, Zijn kracht en Zijn
heiligheid.
Maar God kan alles, toch? Dan kan hij toch ook in een mensenlichaam
verschijnen? Mag Hij dat zelf bepalen of mag dat niet van jou?
God is in Zijn Zoon als mens verschenen, inderdaad waarschijnlijk
compleet met een geslachtsorgaan. Misschien heb je de ervaring dat
mannen dat apperaat maar te pas en te onpas moeten gebruiken, maar
Jezus heeft hele zware testen doorstaan en heeft zich nooit laten
verleiden, en dat kon hij juist omdat hij een goddelijke oorsprong had.
Jezus was zo vol van Goddelijke blijdschap en heerlijkheid, dat sex voor
hem waarschijnlijk maar een saai en onaantrekkelijk gedoetje was. Jezus
kende geen begeerte zolas jij en ik die kennen. Zijn Liefde was/is enorm
groot. Hij had een andere manier om die te tonen; door voor jou en mij
aan het kruis het paradijs te verdienen.
Jezus kwam een hele tijd na Mozes, die de wet, waar de sharia van af
gekeken is, doorgaf. De mensen moesten er eerst achter komen dat ze
door braaf gedrag het paradijs niet kunnen verdienen omdat ze diep van
binnen verrot zijn. Zo moet ook jij leren inzien dat je met goed gedrag
het paradijs niet kunt verdienen. Want pas als je inziet dat het je niet lukt,
dan zul je accepteren dat een ander dat voor je doet; Jezus.
Jezus zegt dat hij niet voor gezonde (volmaakte) mensen, maar voor zieke
(zondige) mensen gekomen is. Mensen die menen dat ze aardig in elkaar
zitten komen niet echt bij Jezus terecht. Jezus is er voor mensen die door
hebben dat ze het bedorven hebben.
Jezus kwam op het juiste door God bepaalde moment. Daar gaat alleen
God over.
Dan die verrader in dat clubje; Jezus heeft nooit ten volle de mensen om
hem heen vertrouwd, omdat hij wist dat ieder mens zwak is. Toen Hij
gepakt werd lieten ze hem bijna allemaal in de steek. Maar toen Jezus
opgestegen was naar de hemel kwam de Heilige Geest op dat clubje en
toen was een beetje van Gods kracht in hun binnenste en waren ze niet
meer zwak of bang. Alle leden van dat clubje, op Johannes na, zijn om het
volhouden van hun geloof vermoord.
Als je een van de evangelies leest, dan wordt het je wel duidelijk en zeker
als je de God van Abraham, Isaak, Ismael en Jacob bidt en eerlijk vraagt
om duidelijk te maken wie Jezus is, dan zal je het weten.
Vergeet niet dat de komst van Jezus, Gods Zoon, honderden jaren
daarvoor voorspeld is door de profeten in het oude testament. en die
tekst van het oude testament, het Boek van de Joden, is heus niet
veranderd omdat de Joden zoiets nooit zouden toelaten. zij hebben altijd
heel zorgvuldig de teksten gecopieerd.



-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 12 maart 2005 om 18:50
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Heel veel dingen die je nu noemt zijn dogma's.
Ze zijn mij vroeger met de paplepel ingegoten. Ik zou je eerlijk gezegd
misschien nog wel kunnen uitleggen hoe het zit, maar ik denk dat je dan
maar de helft hoort. Misschien vertelt iemand anders je het helemaal. Ik
pas even


Hallo Happylady,
je zegt dat je christen was; vertel eens...

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 08:57

wat denk je; als je weet dat je het grondig bij Allah bedorven hebt en
Iemand gaat voor jou door de diepste kwelling en pijn en dood om jou te
redden, doe je dan maar weer waar je zin in hebt? Ik denk dat je dat
minder gauw doet, dan wanneer je door braaf te zijn mischien misschien
een plekje in het paradijs kunt verdienen. Aan de buitenkant zal het best
mooi zijn, maar hoe staat het er van binnen voor? ej iemand offeert zich op voor mij ??? waarom red jesuz mij omdat de vorige profeten die zijn gekomen zijn gedood en zijn boodschap niet bij mij is aangekomen moet ik gaan lijden ?!? e njezus christus werdt wel verleid wil je zeggen van niet ?!? had hij geen verband met die ene hOer ( deze informatie kan ik verkeerd hebben !!) vriendin van johannes !!

 

die verrader in dat clubje; Jezus heeft nooit ten volle de mensen om
hem heen vertrouwd, omdat hij wist dat ieder mens zwak is. Toen Hij
gepakt werd lieten ze hem bijna allemaal in de steek. Maar toen Jezus
opgestegen was naar de hemel kwam de Heilige Geest op dat clubje en
toen was een beetje van Gods kracht in hun binnenste en waren ze niet
meer zwak of bang. Alle leden van dat clubje, op Johannes na, zijn om het
volhouden van hun geloof vermoord. ?? kom op zeg dit is onzin mens heilige geest waarom komt die nu niet om te vertellen dat Mohammed Zogenaamd een bedrieger was ??>!?

Jeus Gods zoon heeft god nog een andere zoon mischien!!?? er zijn vaker mensen zonder met iemand sex of iets anders via spema toe te passen kinderen krijgen is dat mischien niet de nieuwe jesuz

Wie jezus heeft gezien heeft god gezien: maar is het niet zo dat jezus ging smeken om de zonden van de mensen te vergeven kon hij dat niet toevallig zelf doen hij had de kracht zeg je niet mijn vriend

De bijbel is zwaar onduidelijk : Heilige Geest ,god,Jesuz wat is het nou ?? jezus zoon van god , heilige geest daar kom ik ook op terug dat heeft er nix mee te maken het gaf de mensen moed om terug te strijden nadat jezus was gedood en ze zagen hoe groot hij dus was en daardoor kregen ze moed en niet van de heilig geest waarom krijgen jullie nu niet om een paar redelijke argumenten te bedenken dat de Islam niet hoort en dat de kerk gelijk heeft !!!!!



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 09:08
en gassie is het niet zo dat er wel 80 geloven binnen de CHristenen zijn ik kwam gister een yehovas getuige tegen hij gelooft helemaal niet in  de kerk hij heeft een heel ander bijbel hij gaat niet in hell bestaat helemaal niet en ze zeggen we hebben een bijbel van heel oud is het zelfde als nu Dus kom op zeg !! conclusie is dus snel getrokken ?!? en over de verlosser (jesuz) Mohammed ging toch ook dood voor de mensen hij werdt ook elke dag met stenen aangevalllen dus waar heb je het over hij verloosde mensen van hun zonden welke profeet deed dat  eerder niet om hun informatie te brengen en gitten hun bloed om hun geloof te beschermen ?? jullie zeggen de verlosser verlosser van ons zondes nauw er zijn binnen de christendom veel verschillende geloven onstaan dus een aantal heeft hij maar verlost !>? en een heel klein deel dus en zijn plicht is niet voltooid Ten vierde zoveelste vragen van mij in de Islam worden voorwerpen gevonden met de naam allah erop enz ik kan het je laten zien koop een vlieg ticket vlieg naar turkije vraag het naar de eerste journalist die je tegenkom hij geeft je informatie erover en laat het je zien *een vis met allah erop geschreven* bij de christenen zie ik het niet of waarom staan jullie niet gebogen heb je geen repscept voor je leider wat denk je ?!? hij is je vriend waar je met rechte kop staat te zingen hij heeft je gemaakt ?? en jezus christes hij is opgehangen lees de bijbel nog maar een keer door het staat er niet duidelijk in de ene kant komt niet overeen met de andere duizenden vragen duss het wordt tijd om te bekeren mijn jongen


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 09:09
In eerste instantie geplaatst door Murat

wat denk je; als je weet dat je het grondig bij Allah bedorven hebt en
Iemand gaat voor jou door de diepste kwelling en pijn en dood om jou te
redden, doe je dan maar weer waar je zin in hebt? Ik denk dat je dat
minder gauw doet, dan wanneer je door braaf te zijn mischien misschien
een plekje in het paradijs kunt verdienen. Aan de buitenkant zal het best
mooi zijn, maar hoe staat het er van binnen voor? ej iemand offeert zich op voor mij ??? waarom red jesuz mij omdat de vorige profeten die zijn gekomen zijn gedood en zijn boodschap niet bij mij is aangekomen moet ik gaan lijden ?!? e njezus christus werdt wel verleid wil je zeggen van niet ?!? had hij geen verband met die ene hOer ( deze informatie kan ik verkeerd hebben !!) vriendin van johannes !!

 

die verrader in dat clubje; Jezus heeft nooit ten volle de mensen om
hem heen vertrouwd, omdat hij wist dat ieder mens zwak is. Toen Hij
gepakt werd lieten ze hem bijna allemaal in de steek. Maar toen Jezus
opgestegen was naar de hemel kwam de Heilige Geest op dat clubje en
toen was een beetje van Gods kracht in hun binnenste en waren ze niet
meer zwak of bang. Alle leden van dat clubje, op Johannes na, zijn om het
volhouden van hun geloof vermoord. ?? kom op zeg dit is onzin mens heilige geest waarom komt die nu niet om te vertellen dat Mohammed Zogenaamd een bedrieger was ??>!?

Jeus Gods zoon heeft god nog een andere zoon mischien!!?? er zijn vaker mensen zonder met iemand sex of iets anders via spema toe te passen kinderen krijgen is dat mischien niet de nieuwe jesuz

Wie jezus heeft gezien heeft god gezien: maar is het niet zo dat jezus ging smeken om de zonden van de mensen te vergeven kon hij dat niet toevallig zelf doen hij had de kracht zeg je niet mijn vriend

Als Jezus God de vader om vergeving vraagt voor de zonden van de mens.Wat heeft hij ze zelf dan al vergeven?

De bijbel is zwaar onduidelijk : Heilige Geest ,god,Jesuz wat is het nou ?? jezus zoon van god , heilige geest daar kom ik ook op terug dat heeft er nix mee te maken het gaf de mensen moed om terug te strijden nadat jezus was gedood en ze zagen hoe groot hij dus was en daardoor kregen ze moed en niet van de heilig geest waarom krijgen jullie nu niet om een paar redelijke argumenten te bedenken dat de Islam niet hoort en dat de kerk gelijk heeft !!!!!

De Islam hoort er wel degelijk te zijn,het is het geloof voor de moslim.


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 09:12
In eerste instantie geplaatst door Murat

en gassie is het niet zo dat er wel 80 geloven binnen de CHristenen zijn ik kwam gister een yehovas getuige tegen hij gelooft helemaal niet in  de kerk hij heeft een heel ander bijbel hij gaat niet in hell bestaat helemaal niet en ze zeggen we hebben een bijbel van heel oud is het zelfde als nu Dus kom op zeg !! conclusie is dus snel getrokken ?!? en over de verlosser (jesuz) Mohammed ging toch ook dood voor de mensen hij werdt ook elke dag met stenen aangevalllen dus waar heb je het over hij verloosde mensen van hun zonden welke profeet deed dat  eerder niet om hun informatie te brengen en gitten hun bloed om hun geloof te beschermen ?? jullie zeggen de verlosser verlosser van ons zondes nauw er zijn binnen de christendom veel verschillende geloven onstaan dus een aantal heeft hij maar verlost !>? en een heel klein deel dus en zijn plicht is niet voltooid Ten vierde zoveelste vragen van mij in de Islam worden voorwerpen gevonden met de naam allah erop enz ik kan het je laten zien koop een vlieg ticket vlieg naar turkije vraag het naar de eerste journalist die je tegenkom hij geeft je informatie erover en laat het je zien *een vis met allah erop geschreven* bij de christenen zie ik het niet of waarom staan jullie niet gebogen heb je geen repscept voor je leider wat denk je ?!? hij is je vriend waar je met rechte kop staat te zingen hij heeft je gemaakt ?? en jezus christes hij is opgehangen lees de bijbel nog maar een keer door het staat er niet duidelijk in de ene kant komt niet overeen met de andere duizenden vragen duss het wordt tijd om te bekeren mijn jongen
In wat zijn mensen die goed zijn en goede werken doen allen gelijk?


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 09:30

waarom vraagt hij om vergeving hij had toch ook de kracht om ze te vergeven hij??? KOM op zeg dat boek  de bijbel lult van de ene kant dat en aan het andere kant wat anders waarom smeek jij aan je vader om ze te vergeven als je de zlefde kracht bezit kan je toch ook hun vergeven van hun zonden we zien niks meer terug van de heilige geest zou de mensen toch naar hun doel leiden ik zie het 80 verschillende christelijke godsdienst gevolgen

 

_ ik vindt dat er hier een eind aan moet komen het eindeloze discusseren de christenen komen er nooit uit komen maar met domme zogenaamde feiten

_ wat ik wil zeggen tegen de christen bepaal eerst binnen jullie geloof wie gelijk heeft kom dan terug

_ kom met betere argumenten anders vindt ik het zonde van mijn TIJD !!!!!!!1



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 09:35

meer dan Noach is hier.Hij zei voor Abraham was ben Ik.

jah meer dan NOACH hij heeft krachten gekregen van god hij zij ook mijn kracht komt van god Dusss voor abraham was ik  ??? dit geeft niet het conlcusie dat hij gods zoon is



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 09:44
In eerste instantie geplaatst door Murat

waarom vraagt hij om vergeving hij had toch ook de kracht om ze te vergeven hij??? KOM op zeg dat boek  de bijbel lult van de ene kant dat en aan het andere kant wat anders waarom smeek jij aan je vader om ze te vergeven als je de zlefde kracht bezit kan je toch ook hun vergeven van hun zonden we zien niks meer terug van de heilige geest zou de mensen toch naar hun doel leiden ik zie het 80 verschillende christelijke godsdienst gevolgen

 

_ ik vindt dat er hier een eind aan moet komen het eindeloze discusseren de christenen komen er nooit uit komen maar met domme zogenaamde feiten

_ wat ik wil zeggen tegen de christen bepaal eerst binnen jullie geloof wie gelijk heeft kom dan terug

_ kom met betere argumenten anders vindt ik het zonde van mijn TIJD !!!!!!!1

Hij had ook de kracht om van het kruis te komen...Hij had zelfs de kracht om nog even terug te komen....Maar wie kwamen die krachten eigenlijk toe?

Zou jij bij die mensen hebben willen horen dan die onder het kruis riepen....."Kom er dan af als je God bent"

Of had je liever een laddertje gepakt samen met mij om hem er af te halen?

Maar geef hier eens antwoord op....Waarin zijn alle goede mensen gelijk?



Geplaatst door: azajamal
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 09:49

Interssante link voor christenen.

http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx - http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx



-------------
Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 09:58
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Interssante link voor christenen.

http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx - http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx

http://4bm.com/estes/32/onegod_allah1.mp3 - http://4bm.com/estes/32/onegod_allah1.mp3  <<< Hier doet de man een uitspraak die niet heelemaal klopt.aan het begin om precies te zijn.

http://www.dsv.nl/~moonen/ - http://www.dsv.nl/~moonen/  <<< Hier iemand die het kan bevestigen.

http://www.leonardo.net/main.html - http://www.leonardo.net/main.html  <<< En hier nog iemand.

Er zijn er nog meer trouwens.



Geplaatst door: ali el o
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 10:12

salamoe alaikoem,

ik ben blij dat ik als moslim ben geboren en niet als christene, jood of een van die andere dwalenden!! voor de andere aanhangers van het christendom,jodendom en de veelgodenaanbidders, zeg ik pechhhh gehad!!!

salamoe alaikoem



Geplaatst door: Generaal
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 10:27
Wel, ik denk dat jullie pech hebben gehad. Wij (Christenen?) mogen tenminste nog zelf een gedacht hebben datons niet wordt opgelegd. En dat vind ik zelf veel belangrijker dan te beweren dat die bepaalde godsdienst de enige goede is om tot God/ Allah/ ... te komen.

Het gezond verstand en de rede, dat is wat men nodig heeft om te leven. Tenzij men natuurlijk als doel in het leven enkel de Koran heeft, dan is men toch maar kortzichtig.
Versta mij niet verkeerd, ik wil ook helemaal niemand aanvallen. Ik denk alleen dat een debat gevoerd wordt met stellingen en niet met citaten uit de Koran.

Tenslotte is Allah net als God een hersenspinsel om onzelf gelukkig te houden. Wat niet wil zeggen dat er niets bestaat als God maar wat wel wil zeggen dat God/ Allah er zich echt geen r**t van aantrekt of wij nu de bijbel/koran kennen en of we die volgen.

Daarom zeg ik al wie aan een godsdienst doet, doe dit met mate.


Ach mal Ach is Fierensestig


-------------
Pulchrum Pro Flandria Mori


Geplaatst door: Generaal
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 10:35
Murat, mijn punt is nog duidelijker.
Je bent bezig over waarom jezus pas later is gekomen en als die vragen.
Al de vragen zijn overbodig. Dat heeft met het Christendom niets te maken.
Het enige waar het Christendom voor staat (ik zeg duidelijk het Christendom en niet de Katholieke kerk) is voor naastenliefde en vrede.
Dus alsjeblief, het Christendom is helemaal iets anders vergeleken met jullie geloof. Jullie houden je enkel aan wat in de Koran staat. Welnu, als je leeft met liefde voor iedereen, dan ben je een goede Christen. Als je helpt waar je kan en als je aan een ander niet doet wat je zelf ook niet wil dat mensen aan jou doen, wel dan ben je een goede Christen.
Wij zijn niet zoals sommige Moslims die hun geloof als enige ware beschouwen. Wij zullen daar geen oorlog voor voeren net omdat we daar  niet in geloven.


-------------
Pulchrum Pro Flandria Mori


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 11:45

.
EHMM wie waren de genen die de kruistochten starten _

- de koran beschermt je tegen allerlei dingen geen alchol geen ongelukken geen mini topje niet geneukt worden enz enz

- jij krijgt je leven en geef alleen liefde aan mensen dat is leuk  en aardg gezegd maar wat doe je voor god je geeft de mensen liefde oke maar aan de grote heer hij heeft je gemaakt deze prachtige leven gegund en jij doet nix voor hem de profeet die je alles verteld dat een prachtigg mens is geweest jij doet nix voor hem terwijl hij je de goed weg heeft gewezen en geholpen heeft !! soo wat een onbeschofteling ben je toch ? !? ?

 



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 11:48

Wij zijn niet zoals sommige Moslims die hun geloof als enige ware beschouwen. Wij zullen daar geen oorlog voor voeren net omdat we daar  niet in geloven.-

- nou geloof mij nou echt wel !!!!! wie gaven er geld aan de mensen in turkije om ze christenen te maken dat waren niet de moslims toch !??

- jij ziet god als je vriend maar hij heeft ook eisen hij legt je op deze wereld net als het gaan naar een school kent ook zijn regels en op aarde dus ook



Geplaatst door: azajamal
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 13:05
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door azajamal

Interssante link voor christenen.

http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx - http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx

http://4bm.com/estes/32/onegod_allah1.mp3 - http://4bm.com/estes/32/onegod_allah1.mp3  <<< Hier doet de man een uitspraak die niet heelemaal klopt.aan het begin om precies te zijn.

http://www.dsv.nl/~moonen/ - http://www.dsv.nl/~moonen/  <<< Hier iemand die het kan bevestigen.

http://www.leonardo.net/main.html - http://www.leonardo.net/main.html  <<< En hier nog iemand.

Er zijn er nog meer trouwens.

Ruud waarom zet je die uitspraak er niet bij? in het begin kan van alles zijn dus wees wat duidelijker die man was een priester een amerikaan nog wel dus ik weet zeker dat de kennis van die man vele malen graoter is dan de kennis die jij hebt



-------------
Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 15:50
In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door azajamal

Interssante link voor christenen.

http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx - http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx

http://4bm.com/estes/32/onegod_allah1.mp3 - http://4bm.com/estes/32/onegod_allah1.mp3  <<< Hier doet de man een uitspraak die niet heelemaal klopt.aan het begin om precies te zijn.

http://www.dsv.nl/~moonen/ - http://www.dsv.nl/~moonen/  <<< Hier iemand die het kan bevestigen.

http://www.leonardo.net/main.html - http://www.leonardo.net/main.html  <<< En hier nog iemand.

Er zijn er nog meer trouwens.

Ruud waarom zet je die uitspraak er niet bij? in het begin kan van alles zijn dus wees wat duidelijker die man was een priester een amerikaan nog wel dus ik weet zeker dat de kennis van die man vele malen graoter is dan de kennis die jij hebt

Hij zegt dat het voor mensen niet mogelijk is om in de toekomst te kijken,of op de toekomst vooruit te lopen zeg maar.Toch zijn er mensen die dit wel konden.Waarom?????Ik heb geen idee....Ik ken Gods wegen niet.Ik hoop dat je tevrede bent met mijn antwoord.


Geplaatst door: azajamal
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 16:06
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door azajamal

Interssante link voor christenen.

http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx - http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx

http://4bm.com/estes/32/onegod_allah1.mp3 - http://4bm.com/estes/32/onegod_allah1.mp3  <<< Hier doet de man een uitspraak die niet heelemaal klopt.aan het begin om precies te zijn.

http://www.dsv.nl/~moonen/ - http://www.dsv.nl/~moonen/  <<< Hier iemand die het kan bevestigen.

http://www.leonardo.net/main.html - http://www.leonardo.net/main.html  <<< En hier nog iemand.

Er zijn er nog meer trouwens.

Ruud waarom zet je die uitspraak er niet bij? in het begin kan van alles zijn dus wees wat duidelijker die man was een priester een amerikaan nog wel dus ik weet zeker dat de kennis van die man vele malen graoter is dan de kennis die jij hebt

Hij zegt dat het voor mensen niet mogelijk is om in de toekomst te kijken,of op de toekomst vooruit te lopen zeg maar.Toch zijn er mensen die dit wel konden.Waarom?????Ik heb geen idee....Ik ken Gods wegen niet.Ik hoop dat je tevrede bent met mijn antwoord.

ruud ben jij een klein kind of zo het enige wat die mensen zagen was visioenen

dromen van dingen die waar zij niet zeker van waren of ze gingen gebeuren of niet.

persoonlijk hebben ze die dingen niet meegemaakt die zouden gaan gebeuren.

hij kon dingen voorspellen wat er gig gebeuren maar niet wanneer dat is wat er bedoelt wordt met toekomst asl ie dat kon dan kon vast zijn eigen dood voorspellen maar dat heeft ie niet gedaan.

jij en ik kunnen ook dingen in de toekomst zien die ons nog moeten over komen.

heb jij wel eens een dejavu gevoel gehad ruud? vraag je nooit wel eens af hoe dat komt?

ik denk als je diep na denkt dan kom je der zelf wel achter.

waarom hebben ze niet de datum gegevne wanneer de aarde zal vergaan.

zij kennen de toekomst niet maar dat waren voorspellingen meer niet niet alle voorspellen waren uitgekomen trouwens dus jou argument gaat niet op voor zijn uitpsraak. het was een lezing van ongeveer 40 mi, en is dat het enige wat jij eruit haalt hahahahahahahah



-------------
Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.


Geplaatst door: ali el o
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 16:48

salamoe alaikoem,

Wel, ik denk dat jullie pech hebben gehad. Wij (Christenen?) mogen tenminste nog zelf een gedacht hebben datons niet wordt opgelegd. En dat vind ik zelf veel belangrijker dan te beweren dat die bepaalde godsdienst de enige goede is om tot God/ Allah/ ... te komen. Jullie christenen hebben pecht, want jullie zijn degene die eewig in het hellevuur zullen wonen.Wij mogen ook een eigen gedachte hebben hoor, maar dan volgens de normen en waarden van de islam.Geloof me dat is beter dan een van jouw christelijke zussen achter de ramen of jouw christerelijk broers die gokken en zuipen.


Het gezond verstand en de rede, dat is wat men nodig heeft om te leven. Tenzij men natuurlijk als doel in het leven enkel de Koran heeft, dan is men toch maar kortzichtig. ahahahah...je hebt geen verstand, echt verdwaald ben jij!!!!
Versta mij niet verkeerd, ik wil ook helemaal niemand aanvallen. Ik denk alleen dat een debat gevoerd wordt met stellingen en niet met citaten uit de Koran.

Tenslotte is Allah net als God een hersenspinsel om onzelf gelukkig te houden. Wat niet wil zeggen dat er niets bestaat als God maar wat wel wil zeggen dat God/ Allah er zich echt geen r**t van aantrekt of wij nu de bijbel/koran kennen en of we die volgen.Hierbij zeg ik let op je taalgebruik!!!! Nu heb ik het nog vriendelijk gevraagd knul!!!

Daarom zeg ik al wie aan een godsdienst doet, doe dit met mate.

Ik trek hier een paar conclusies uit:je hebt een kennis die niet groter is als een monsterzaadje.



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 16:50
In eerste instantie geplaatst door Murat

waarom vraagt hij om vergeving hij had toch ook de
kracht om ze te vergeven hij??? KOM op zeg dat boek� de bijbel lult van
de ene kant dat en aan het andere kant wat anders waarom smeek jij aan
je vader om ze te vergeven als je de zlefde kracht bezit kan je toch ook
hun vergeven van hun zonden we zien niks meer terug van de heilige
geest zou de mensen toch naar hun doel leiden ik zie het 80
verschillende christelijke godsdienst gevolgen



_ ik vindt dat er hier een eind aan moet komen het eindeloze
discusseren de christenen komen er nooit uit komen maar met domme
zogenaamde feiten


_ wat ik wil zeggen tegen de christen bepaal eerst binnen jullie geloof
wie gelijk heeft kom dan terug


_ kom met betere argumenten anders vindt ik het zonde van mijn TIJD
!!!!!!!1



Hallo Murat,
hoezo eideloos gediscusseeer; wie begon er nu met deze topic?
en dacht je dat er binnen de Islam minder verdeeldhied was? Maar
(behalve de jehova'sgetuigen dan), er is binnen de orthodoxe kerken
overeenstemming over wie Jezus was en waarom Hij aan het kruis dood
moest. En daar gaat het om.
Vraagje aan jou; waarom is het suikerfeest?

Maar je hebt gelijk dat we er met discussie niet uitkomen. daarom zei ik
ook om het de God van Abraham, Ismael, Isaac en Jacob zelf te vragen,
wie Jezus is. en als je het echt wilt wten zal het je duidelijk worden,

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: ali el o
Geplaatst op: 13 maart 2005 om 16:55

salamoe alaikoem,

postpentacost als jij ook echt slim was en een beetje kennis had..dan was ook voor jouw duidelijk geworden dat de islam de ware godsdienst is!!!

salamoe alaikoem

 



Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 14 maart 2005 om 02:48

Salaam,
even voor pentacost: SGP-christen. Need I say more??

Murat, misschien zou je eens moeten lezen over het christendom. Er zijn inderdaad heel veel stromingen, maar helaas is de moslim-ummah ook geen eenheid. Dat is net zo goed een illusie.

Ali-el-O: Ik vind je arrogant overkomen. Ik ben een ex-christen die moslim is geworden. Ik vind het jammer dat je zooo arrogant praat over christenen. Je zult namelijk alleen maar meer afkeer terug krijgen. Persoonlijk merk ik weinig tot geen negatieve reacties als ik praat over de islam. Mensen zijn geinteresseerd. Misschien ligt dat ook aan het feit dat ik niet gauw oordeel?
Dit is niet om jou aan te vallen, maar een oprechte, open houding geeft veel meer mogelijkheden dan in je vuistje lachen en negatief doen over het christendom. Erg jammer!



-------------
Salaam happylady


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 14 maart 2005 om 03:25
In eerste instantie geplaatst door Generaal

Murat, mijn punt is nog duidelijker.
Je bent bezig over waarom jezus pas later is gekomen en als die vragen.
Al de vragen zijn overbodig. Dat heeft met het Christendom niets te maken.
Het enige waar het Christendom voor staat (ik zeg duidelijk het
Christendom en niet de Katholieke kerk) is voor naastenliefde en vrede.

Dus alsjeblief, het Christendom is helemaal iets anders vergeleken met
jullie geloof. Jullie houden je enkel aan wat in de Koran staat. Welnu,
als je leeft met liefde voor iedereen, dan ben je een goede Christen.
Als je helpt waar je kan en als je aan een ander niet doet wat je zelf
ook niet wil dat mensen aan jou doen, wel dan ben je een goede
Christen.
Wij zijn niet zoals sommige Moslims die hun geloof als enige ware
beschouwen. Wij zullen daar geen oorlog voor voeren net omdat we
daar� niet in geloven.



Salaam Aleikum,

Allereerst behoort de katholieke kerk wel tot het christendom. Dat jij anders beweerd is een teken van het feit dat je waarschijnlijk niet echt veel verstand hebt van de stromingen binnen het christendom. Hoofdzakelijk heb je de katholieke, protestantse en orthodoxe stromingen. Hieronder zijn er weer allemaal vertakkingen. Maar gezamenlijk vallen ze onder de paraplu van het christendom, omdat ze allen Jezus erkennen als de messias.
En dan aan een vraag aan jou. Als jij je geloof niet als het ware geloof ziet, waarom hang je deze geloof dan aan?
En als er geen oorlog door christenen wordt gevoerd, waar is Bush (sterk religieuze christen) dan in hemelsnaam mee bezig?? Wat doen de christenen in Afrika die oorlog voeren dan, of zie je deze mensen niet als christen omdat ze een ander kleurtje hebben?
En ik kan me nog herrineren dat de protestanten de katholieken hier in Nederland eeuwen lang hebben vervolg als wraak op wat hen is aangedaan tijdens de inquisitie.
Maar dit is wat meer in de geschiedenis.
Veel christenen zien de oorlog in Irak als rechtvaardig (o.a. het CDA) omdat saddam verdreven werd. Waarom hebben deze mensen saddam dan gewoon niet vermoord? En zo de levens van honderdduizenden onschuldige irakezen bespaard. Precies omdat deze christenen hun de Olie wilden hebben en wilden beschermen. ZOals bleek toen na de invasie de troepen alleen de oliepijpleidingen beschermden ipv de mensen en de ziekenhuizen.
Dat is de ware barmhartigheid van sommige christenen (nu begin ik net als jij te generaliseren). En dat jij katholieken dus als niet christen beschouwd of geen echte christen beschouwd vind ik geen probleem maar kom niet met domme argumenten wanneer (echte) afvallige moslims als zodanig worden beschreven.

Salaam ALeikum,

Malcolm X



Geplaatst door: azajamal
Geplaatst op: 14 maart 2005 om 04:19

Salaam moealykum warahmatoelah

het verschil met de stromingen binnen de islam vergeleken met het christendom is dat er ondanks binnen de moslims gemeenschap er stromingen zijn wij maar een heiligen boek hebben en een profeet waar wij het allemaal over eens zijn.

terwijl binnen de christendom er stromingen zijn en iedere stroming heeft weer zijn eigen bijbel en hun eigen mening over de Isa ralyhie wa salaam of hij gekruisigt is of niet.

en daarnaats broeder al e lo heeft zuster happyladdy gelijk het is niet goed om de christenen te ridiculiseren en helemaal niet de bijbel.

Zegt Allah subhanahoe wa ta'ala:

2. Thalika alkitabu la rayba feehi hudan lilmuttaqeena

Vertatling: (surah bakarah aya 2) Dit is het boek(de Koran) waaraan geen twijfel is, een leidraad voor de Moettaqoen.

Moettaqoen zijn moslims die beschikken over taqwa.

Allah subhanahoe wa ta'ala zegt:

109. Wadda katheerun min ahli alkitabi law yaruddoonakum min baAAdi eemanikum kuffaran hasadan min AAindi anfusihim min baAAdi ma tabayyana lahumu alhaqqu faoAAfoo waisfahoo hatta ya/tiya Allahu bi-amrihi inna Allaha AAala kulli shay-in qadeerun

Vertaling (surah bakarah aya 109)

Velen onder de lieden van het schrift wensen dat zij jullie, nadat jullie tot het geloof zijn gekomen, weer tot ongelovigen zouden kunnen maken, uit afgunst die onder hen leeft, nadat voor hen de Waarheid duidelijk was geworden. Maar vergeeft hen en laat hen maar begaan, todat Allah komt met Zijn bevel. Voorwaar, Allah is Almachtig over alle zaken.

En broeder je moet niet de boek wat oorspronkelijk ook van Allah subahanaheo wa ta'�la was aanvallen maar laat ze zien wat er niet klopt in dat boek van hun.

want als je zegt datde bijbel niet het boek van ALah is dan geloof je niet zoals je moet geloven.

want geloven in de boeken van Allah is ook een roekn in de islam.

salaam moelaykum warahmatoelah



-------------
Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.


Geplaatst door: Generaal
Geplaatst op: 14 maart 2005 om 04:25
Jullie begrijpen er duidelijk echt niets van.
De Katholieke kerk is de kruistochten begonnen. Bush wordt gesteund door de katholieke kerk. De katholieke kerk is een onderdeel van det Christenheid.

Dat zou net hetzelfde zijn als ik die zei: alle moslims zijn fundamentalisten. Nee, de fundamentalisten zijn een onderdeel.

Pas vanaf het moment dat je dat verschilt zal zien kan je beginnen discussi�ren. Het is niet het Christendom dat alle heiligen, bijbelvberhalen heeft gecre�rd, NEE dat was de Katholieke kerk.


-------------
Pulchrum Pro Flandria Mori


Geplaatst door: Generaal
Geplaatst op: 14 maart 2005 om 04:31
In eerste instantie geplaatst door ali el o

salamoe alaikoem,

Wel, ik denk dat jullie pech hebben gehad. Wij (Christenen?) mogen tenminste nog zelf een gedacht hebben datons niet wordt opgelegd. En dat vind ik zelf veel belangrijker dan te beweren dat die bepaalde godsdienst de enige goede is om tot God/ Allah/ ... te komen. Jullie christenen hebben pecht, want jullie zijn degene die eewig in het hellevuur zullen wonen.Wij mogen ook een eigen gedachte hebben hoor, maar dan volgens de normen en waarden van de islam.Geloof me dat is beter dan een van jouw christelijke zussen achter de ramen of jouw christerelijk broers die gokken en zuipen.


Het gezond verstand en de rede, dat is wat men nodig heeft om te leven. Tenzij men natuurlijk als doel in het leven enkel de Koran heeft, dan is men toch maar kortzichtig. ahahahah...je hebt geen verstand, echt verdwaald ben jij!!!!
Versta mij niet verkeerd, ik wil ook helemaal niemand aanvallen. Ik denk alleen dat een debat gevoerd wordt met stellingen en niet met citaten uit de Koran.

Tenslotte is Allah net als God een hersenspinsel om onzelf gelukkig te houden. Wat niet wil zeggen dat er niets bestaat als God maar wat wel wil zeggen dat God/ Allah er zich echt geen r**t van aantrekt of wij nu de bijbel/koran kennen en of we die volgen.Hierbij zeg ik let op je taalgebruik!!!! Nu heb ik het nog vriendelijk gevraagd knul!!!

Daarom zeg ik al wie aan een godsdienst doet, doe dit met mate.

Ik trek hier een paar conclusies uit:je hebt een kennis die niet groter is als een monsterzaadje.

Wel, mij goed. Ik heb een kennis die niet groter is als een mosterzaadje. Ik zou dit kunnen aanvaarden moest je in de voorgaande vetgedrukte tekst die jij hebt geschreven, iets nuttigs zou hebben gezet.  Want iets ontkrachten met de meededeling "
ahahahah...je hebt geen verstand, echt verdwaald ben jij!!!!" ja, dat wilt meer over jou zeggen dan over mij.  Maar ja ik wil niet persoonlijk worden.
Tenslotte, als ik *** gebruik, dan betekent het dat ik weet welke taal ik gebruik en dat ik ze hier niet wil uitdrukken. Maar zelfs als ik dat wil, ik heb van u geen lessen nodig.  In plaats van dan te zeggen, Allah trekt zich er wel iets van aan zegt u: "let op uw taalgebruik"

Dus, kom op met een paar goede argumenten en je kan weer meedoen.



-------------
Pulchrum Pro Flandria Mori


Geplaatst door: Generaal
Geplaatst op: 14 maart 2005 om 04:34
Dan nog iets, de Kerk is een instituut en in de meeste instituten loopt iets fout. Hier ook. Wat niet wil zeggen dat de mentaliteit van het Christendom fout is.
Ik durf zelfs meer zeggen. Ons geloof = jullie geloof. Maar dat is moeilijk te vatten. Ik begrijp dat maar denk er toch maar is over na.

Geef mij de waarden en de normen van de Islam, Ali el o wou ze mij vertellen maar dan vond hij het belangrijker te zeggen dat alle Christenen zuipen en gokken.


-------------
Pulchrum Pro Flandria Mori


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 14 maart 2005 om 05:10
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam,
even voor pentacost: SGP-christen. Need I say more??

Murat, misschien zou je eens moeten lezen over het christendom. Er zijn inderdaad heel veel stromingen, maar helaas is de moslim-ummah ook geen eenheid. Dat is net zo goed een illusie.

Ali-el-O: Ik vind je arrogant overkomen. Ik ben een ex-christen die moslim is geworden. Ik vind het jammer dat je zooo arrogant praat over christenen. Je zult namelijk alleen maar meer afkeer terug krijgen. Persoonlijk merk ik weinig tot geen negatieve reacties als ik praat over de islam. Mensen zijn geinteresseerd. Misschien ligt dat ook aan het feit dat ik niet gauw oordeel?
Dit is niet om jou aan te vallen, maar een oprechte, open houding geeft veel meer mogelijkheden dan in je vuistje lachen en negatief doen over het christendom. Erg jammer!

111. En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de Eemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, aJs gij waarachtig zijt".

Dat komt omdat hij zijn eigen koran versen niet begrijpt.



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 14 maart 2005 om 05:28
In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door azajamal

Interssante link voor christenen.

http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx - http://www.islamindex.com/islamindex/estes.aspx

http://4bm.com/estes/32/onegod_allah1.mp3 - http://4bm.com/estes/32/onegod_allah1.mp3  <<< Hier doet de man een uitspraak die niet heelemaal klopt.aan het begin om precies te zijn.

http://www.dsv.nl/~moonen/ - http://www.dsv.nl/~moonen/  <<< Hier iemand die het kan bevestigen.

http://www.leonardo.net/main.html - http://www.leonardo.net/main.html  <<< En hier nog iemand.

Er zijn er nog meer trouwens.

Ruud waarom zet je die uitspraak er niet bij? in het begin kan van alles zijn dus wees wat duidelijker die man was een priester een amerikaan nog wel dus ik weet zeker dat de kennis van die man vele malen graoter is dan de kennis die jij hebt

Hij zegt dat het voor mensen niet mogelijk is om in de toekomst te kijken,of op de toekomst vooruit te lopen zeg maar.Toch zijn er mensen die dit wel konden.Waarom?????Ik heb geen idee....Ik ken Gods wegen niet.Ik hoop dat je tevrede bent met mijn antwoord.

ruud ben jij een klein kind of zo het enige wat die mensen zagen was visioenen

dromen van dingen die waar zij niet zeker van waren of ze gingen gebeuren of niet.

Jou woorden...Nostradamus moest er mee leven.

persoonlijk hebben ze die dingen niet meegemaakt die zouden gaan gebeuren.

Jawel hoor..Remember dejavu'

hij kon dingen voorspellen wat er gig gebeuren maar niet wanneer dat is wat er bedoelt wordt met toekomst asl ie dat kon dan kon vast zijn eigen dood voorspellen maar dat heeft ie niet gedaan.

Nostradamus wel....Maar kon het in zijn tijd niet goed aangeven,een brandstapel zou het gevolg zijn geweest.

jij en ik kunnen ook dingen in de toekomst zien die ons nog moeten over komen.

Je beweerde net nog voor bepaalde personen van niet....

heb jij wel eens een dejavu gevoel gehad ruud? vraag je nooit wel eens af hoe dat komt?

Ja die heb ik wel eens gehad.

ik denk als je diep na denkt dan kom je der zelf wel achter.

Daar ga ik niet diep over na denken.

waarom hebben ze niet de datum gegevne wanneer de aarde zal vergaan.

Nostradamus heeft het zo dicht mogelijk voorspelt,waarom weet niemand....En waarom hij het onduidelijk maakte heb ik je al verteld

zij kennen de toekomst niet maar dat waren voorspellingen meer niet  Vreemd dat die toch zijn uitgekomen dan en ze het hebben gezien, vind je niet.niet alle voorspellen waren uitgekomen trouwens dus jou argument gaat niet op voor zijn uitpsraak.Waarom niet.....Als hij zegt dat mensen geen voorspellingen kunnen doen. het was een lezing van ongeveer 40 mi, en is dat het enige wat jij eruit haalt hahahahahahahah

Ik begrijp niet waarom je lacht.Als je zelf al zijn wijsheid weerlegt.Maar misschien kan jij me wel precies het tijdstip aangeven,waneer de mens zag dat een ongeboren kind er net uit zag als een bloedzuiger in de Koran.

Ik ga in iedergeval nu niet lachen......



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 15:17

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Generaal

Jullie begrijpen er duidelijk echt niets van.
De Katholieke kerk is de kruistochten begonnen. Bush wordt gesteund door de katholieke kerk. De katholieke kerk is een onderdeel van det Christenheid.

Dat zou net hetzelfde zijn als ik die zei: alle moslims zijn fundamentalisten. Nee, de fundamentalisten zijn een onderdeel.

Pas vanaf het moment dat je dat verschilt zal zien kan je beginnen discussi�ren. Het is niet het Christendom dat alle heiligen, bijbelvberhalen heeft gecre�rd, NEE dat was de Katholieke kerk.


Heiligen zijn door God geschapen, de Katholieke Kerk erkent ze, of beter gezegt de Katholieke Kerken erkennen ze.

De Kruistochten zijn gestart door machthebbers, niet door een Paus. Wel hebben Pausen, Bischoppen, Patriarchen etc etc hun goedkeuring gegeven voor de bevrijding van het Heilige Land omdat dat land werd bezet door Islamieten. De Pausen, Bischoppen, Patriarchen. etc etc hebben nooit een kruistocht gestart omdat ze graag mensen vermoorden. Dat ze bewust alleen zagen wat ze wilden zien (bevrijding van het Heilige Land) dat kan je ze verwijten.

Ik weet niet sinds wanneer Bush in zijn 'kruistocht' (totaal verkeert woord er voor) in bijvoorbeeld Irak word gesteunt door de Katholieke Kerk(en). De Katholieke Kerken hebben zich fel verzet tegen de oorlog daar.

Welke Bijbelverhalen zijn 'gemaakt' door de Kerk?
We ontkennen de kruistocht niet en we ontkennen ook niet dat er veel mensen zijn vermoord in naam van de bijbel.Er zijn veel mensen geweest die DACHTEN Jezus te begrijpen.

Maar mensen die je dit voor de voeten blijven gooien,kennen zelf Jezus ook niet.



Geplaatst door: Generaal
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 03:16
Remco, de Bijbel is geschreven door de Kerk.
De Extreme kerk in de VS heeft Bush heel de tij door gesteund. Alleen de Europese kerk was tegen de oorlog.


-------------
Pulchrum Pro Flandria Mori


Geplaatst door: Lies
Geplaatst op: 23 maart 2005 om 17:07

De vragen die dit topic openden zijn niet concreet te beantwoorden, het christen zijn is een proces, een manier van worden en zijn. Onafhankelijk van de concrete vraag stellingen. De bijbel moet je niet zien als een soort wetboek want geloof me, wetten zijn er meer dan genoeg, laat de bijbel er maar buiten. Je moet de bijbel zien als een verhaal van een volk dat op weg is. Dit volk heeft een identiteit maar de inhoud wisselt steeds a.h.v tijd, plaats, normen en waarden.

Om dit dan toch even te concretiseren ivm vraag 1. Jezus die zijn vader niet heeft gezien of niet weet hoe hij eruit ziet. je hoeft niet vader te zeggen, je kan evengoed moeder zeggen. God is niet te aanschouwen, God is een gevoel tussen mensen, een levenshouding, een zijn en een worden. Uiteraard wordt/werd God in de schilderkunst afgebeeld als een oude man met een witte baard maar dit is louter didactisch voor kinderen en de in de in het verleden ongeletterden. Maar waar het op aankomt is te leven zoals Jezus maar naar normen en waarden van vandaag en dat is een manier om te weten hoe God eruit 'ziet'

een ander voorbeeld dat me te binnen schiet is het verhaal van de blinde die Jezus geneest. Natuurlijk is dit niet letterlijk... maar het is het openen van de ogen van anderen om te kijken naar onze maatschappij en te zien waar er werk aan de winkel is om de samenleving te verbeteren.

Vervolgens wil ik nog even bijtreden wat Generaal zei. Je moet echt goed het onderscheid katholieke kerk, en christen zijn/worden voor ogen houden en ik wil daar een drievoudig onderscheid van maken nl: katholieke kerk, staat en christen zijn.
Een belangrijk proces is de secularisering die heeft plaatsgevonden in het westen.
Waarom je dan in de katholieke kerk 'blijft' als je evengoed christen kan zijn zonder kerk? omdat je daar in opgroeid. Maar persoonlijk voel ik me meer christen als ik meehelp in een dagcentrum voor gehandicapten dan dat ik dagelijks naar de kerk ga.

Zoals jullie mss wel is opgevallen gebruik ik de bijbel niet als argument maar als voorbeeld... de bijbel is mijn wet niet, het is een leiddraad. en da's een groot verschil. Het moet een hogere waarde aan je leven geven, een hulp zijn. Geen vanbovenaf opgelegde politiewet van een straffende god. Onze god is een god van mede-lijden. een voorbeeld (maar uit het gewone leven): je ouders leren je fietsen, ze helpen je, geven je tips. Het liefst zouden ze je heel de tijd bij de hand houden en nooit de kleine wieltjes ervan afnemen. Maar doen ze dit? ja natuurlijk. en op een dag ga je alleen fiesten, je ouders moeten je loslaten ookal weten ze dat je kan vallen (wrsch zal vallen) maar dat zei daar niets aan kunnen doen. Het is het responsabiliseren van de mens. Zo is het ook met God, hij kan de mens niet bij zijn handje blijven houden. aan het einde van mijn leven leg ik verantwoording af aan mezelf in de eerste plaats. Dat is ook een deel van het christen zijn. en waarom god niet kon ingrijpen in de kruisiging en veroordeling van Jezus.

God is een gevoel dat je een leiddraad geeft voor het leven. Spijtig genoeg wordt dit gevoel al te vaak misbruikt door de machthebbers. en dan kom je bij kruistochten. (vroeger en nu) Hoeveel mensen werden bedot door de oproepingen en zogenaamde verschijningen... De hoge heren van de kerk wisten het handig aan te pakken en de zwakke plekken te raken van de eenvoudige ambachtsman. 'de straf van God...!' Belangrijk is dus het onderscheid voor ogen te houden zoals ik hierboven aanhaalde!

groetjes Lies

 



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 24 maart 2005 om 05:28
Salaam Aleikum,

Als je de bijbel alleen maar als leidsdraad ziet en niet als een boek dat aangeeft hoe je moet leven en volgens welke regels, dan zijn volgens mij de meeste atheisten wel christenen. Vooral ook omdat je zegt dat aan het eind van je leven, allereerst je verantwoording aan jezelf zal afleggen over je daden. Terwijl christenen dit toch echt anders zien. God is de enige die bepaalt of iemand in zijn leven goede of slechte dingen heeft gedaan, en door te stellen dat je dit zelf wel doet kom je arrogant over doordat je jezelf gelijk stelt aan God. En dat doen voornamelijk athe�sten. We zijn het wel allebei eens over de bijbel, er staan veel verhaaltjes in. Mensen hebben zoveel toevoegingen gedaan dat je niet meer weet wat van Jezus (vzmh) komt of van mensen die denken dat Jezus (vzmh) zoiets zou kunnen zeggen.
En afgaande op de attitude van de katholieke kerk tov de mensen in de middeleeuwen zou zoiets denk heel denkbaar zijn. Want als je hemel tickets verkoopt aan mensen voor geld, dan ben je ook in staat om de bijbel te veranderen om jezelf te verrijken of gemakkelijker te maken.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 24 maart 2005 om 09:33
Malcolm,

lang voor de middeleeuwen en lang voor de katholieke kerk was de canon
van de bijbel al samengesteld.
het zal je wel duidelijk zijn, dat ik redelijk van opvatting verschil met Lies,
omdat ik wel geloof in feiten zoals wonderen, die in het evangelie
beschreven zijn. Wel ben ik het grotendeels met haar eens als zij zegt dat
je beter iedere dag bvb verstandelijk gehandicapten kunt gaan helpen,
dan naar de kerk gaan om te bidden; als je zou moeten kiezen... maar ik
zou zeggen; doe het ene en laat het andere niet na.

Vwb de opvatting dat de bijbel een heilig door Goddelijke inspiratie
ontstaan boek is, denk ik dat het dan niet om de strikte letter gaat, maar
om de strekking. Afgezien van de historische verslagen, die overvloedig
in OT en NT vermeld staan. God heeft geleid dat de Bijbel zo voor de
mensen beschikbaar kwam en de mens is niet in staat de daarin
neergelegde essentie te verdonkeremanen. GOD waakt over zijn Woord.


-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 24 maart 2005 om 11:12
Salaam Aleikum,

Daarom postpentacost heb ik meer respect voor iemand zoals jij dan iemand als Lies (Let op! ik zeg niet dat ik haar niet respecteer). Geloof is er niet om aan te passen aan jou situatie en je gemak. Zoals je de wetten in een land niet kan ombuigen aan je gedrag, zo kun je de wetten van het Heilige Boek waarin je gelooft niet ombuigen aan je denkwijze.
Mensen die dit doen komen bij mij gemakzuchtig over.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Generaal
Geplaatst op: 24 maart 2005 om 12:17
Geloof, het woord zegt het zelf, je gelooft in iets. Wie nu nog gelooft in een God als een persoon is slecht bezig.
Ik kan Lies alleen maar gelijk geven. Zij kan geen athe�st zijn want zij gelooft. Net als ik. Ik geloof in de goedheid van de mens en in de vergevingsgezindheid van de mensheid. Maaktmij dit minder goed dan postpentacost? Gewoon omdat die gelooft in de straffe gods?

De kerk is slechts een instituut. En instituten zijn geen onfeilbare dingen. Daar moet aan gewerkt worden door een gemenschap. Lies zal daar beter aan wereken dan iemand die elke dag naar de kerk gaat.
Het Christelijk geloof wilt alleen zeggen dat je ook aan de mensen naast je moet denken en niet alleen aan jezelf en je zieleheil.

God heeft geen wetten gemaakt. De bijbel bevat geen wetten. De bijbel leert ons waarden en normen. Die kan je volgen als je hoopt dat je zo een betere wereld kan cre�eren. (zoals ik)

Malcolm X, ik denk er net het omgekeerde van. Ik kan iemand als Lies beter respecteren dan iemand die klakkeloos de bijbel volgt zonder er bij na te denken. (dit geldt ook voor moslims zo)

Postpentacost, waar haal jij je informatie dat dat stuk van de bijbel al geschreven was voor er de Katholieke kerk was? En hoe kom je erbijdat je kan gelovn in Wonderen. Geef eens een wonder van de huidige Paus, want binnen 50 jaar wordt die heilig verklaard, dan moet je een wonder gedaan hebben.


-------------
Pulchrum Pro Flandria Mori


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 24 maart 2005 om 13:21
Beste Lies en Generaal,

eerst wil ik duidelijk stellen dat ik mezelf niet als "beter" zie als jullie.
Integendeel, het is juist vanwege mijn verontrustende onvolkomenheid,
dat ik mijn hoop vestig op Jezus, zoals hij beschreven staat.

Voor het ontstaan van de canon van de bijbel, zie o.a.:
http://www.godswoord.nl/bruce/3.asp

Vwb de interpretatie van bvb het evangelie ben ik van opvatting dat het
verhaal gewoon genomen moet worden zoals het er staat. De historie, de
handelingen van Jezus (incl. de wonderwerken), de geloofsbeginselen en
ook, ja zeker, de wet; samen gevat in het gebod van de Liefde. en boven
alles de waarheid omtrent de identiteit, het sterven en de opstanding van
Jezus Christus, etc.
Tegelijkertijd onderken ik ook de symboliek van hetgeen geschreven staat
en de metaforen van iets dat niet in rechte taal te beschrijven valt; het
koninkrijk van GOD. Maar ik meen dat slechts een symbolische
interpretatie van hetgeen geschreven staat schromelijk te kort doet aan
de werkelijke betekenis van het evangelie. De Griekse mythologie of de
werken van Shakespeare zouden dan volstaan...

Generaal, ik ben het volkomen met u eens dat de Roomse kerk slechts
een instituut is met alle zwakheden en dwalingen van dien. Mij stelling is
dan ook (zie eerdere postings) dat Jezus niet door het joodse volk, maar
door het joods religieus instituut omgebracht is... En zo komt Jezus er
ook in het katholieke, protestante, evangelische religieus instituut steeds
weer bekaaid af...

Het probleem met de "vrijzinnige" interpretatie van het evangelie vind ik
toch vooral dat deze opvatting voortkomt uit een visie waarin niet GOD
maar de mens centraal staat. Nog even en we gaan zeggen dat de mens
GOD is (hetgeen in sommige kringen al gesteld wordt).

En dan nu de straffe GODS. Wel, ik kan niet ontkennen dat er een
voorwaarde is om toe te kunnen treden tot het Licht. Niet voldoen aan die
voorwaarde zou de "straffe Gods" genoemd kunnen worden, maar het is
meer het missen van het doel, hetgeen de betekenis van het woord
"zonde" is.
Nu laat de geschiedenis van het Joodse volk zien, dat het niet lukt om aan
die voorwaarde te voldoen; de wet leidt de mens niet tot hemelse
gelukzaligheid. Puur omdat de mens vanwege zijn neiging tot overtreding
niet in staat is de wet te volgen. Alleen een volmaakt wezen is in staat de
wet (en dan bedoel ik de wet van de Liefde) volkomen te voldoen. Jezus
hoefde dat niet voor zichzelf, dus kon hij dat voor de mens.

Er is een parallel met de beginselen van Hinduisme en Bhoeddisme (dat
immers uit Hinduisme voortgekomen is).
Een van de belangrijkste principes in die religies is dat de mens een
verstoord Karma heeft (een tekort aan goede intentie en actie) waardoor
de mens leven na leven onderworpen is aan worsteling en lijden in een
vruchteloos pogen een goed Karma op te bouwen... Het probleem is dat
een goed Karma slechts tot stand gebracht kan worden door belangeloze
actie. en dat belangeloze is nou net het probleem. Jezus was als goddelijk
wezen in staat tot deze belangeloze actie.

Wonderen van genezin en bevrijding deed Jezus, deden zijn volgelingen
toen en nu en het is zelfs een opdracht en een teken voor de volgelingen.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Liesje
Geplaatst op: 24 maart 2005 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door ali el o

Jullie christenen hebben pecht, want jullie zijn degene die eewig in het hellevuur zullen wonen.Wij mogen ook een eigen gedachte hebben hoor, maar dan volgens de normen en waarden van de islam.Geloof me dat is beter dan een van jouw christelijke zussen achter de ramen of jouw christerelijk broers die gokken en zuipen.

Hierbij zeg ik let op je taalgebruik!!!! Nu heb ik het nog vriendelijk gevraagd knul!!!

Ik trek hier een paar conclusies uit:je hebt een kennis die niet groter is als een monsterzaadje.

wie zonder zonden is, werpe de eerste steen!!

 jeetje wat veroordeel jij mensen zo!



-------------
Jezus,
Hij kwam
Hij stierf
Hij overwon


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 24 maart 2005 om 17:33
In eerste instantie geplaatst door Generaal

Geloof, het woord zegt het zelf, je gelooft in iets. Wie
nu nog gelooft in een God als een persoon is slecht bezig.
Ik kan Lies alleen maar gelijk geven. Zij kan geen athe�st zijn want
zij gelooft. Net als ik. Ik geloof in de goedheid van de mens en in de
vergevingsgezindheid van de mensheid. Maaktmij dit minder goed dan
postpentacost? Gewoon omdat die gelooft in de straffe gods?

De kerk is slechts een instituut. En instituten zijn geen onfeilbare
dingen. Daar moet aan gewerkt worden door een gemenschap. Lies zal
daar
beter aan wereken dan iemand die elke dag naar de kerk gaat.
Het Christelijk geloof wilt alleen zeggen dat je ook aan de mensen
naast je moet denken en niet alleen aan jezelf en je zieleheil.

God heeft geen wetten gemaakt. De bijbel bevat geen wetten. De bijbel
leert ons waarden en normen. Die kan je volgen als je hoopt dat je zo
een betere wereld kan cre�eren. (zoals ik)

Malcolm X, ik denk er net het omgekeerde van. Ik kan iemand als Lies
beter respecteren dan iemand die klakkeloos de bijbel volgt zonder er
bij na te denken. (dit geldt ook voor moslims zo)

Postpentacost, waar haal jij je informatie dat dat stuk van de bijbel
al geschreven was voor er de Katholieke kerk was? En hoe kom je
erbijdat je kan gelovn in Wonderen. Geef eens een wonder van de huidige
Paus, want binnen 50 jaar wordt die heilig verklaard, dan moet je een
wonder gedaan hebben.




waarde Generaal,
wellicht wilt u kennis nemen van de volgende webpublicatie:

http://www.christen-zijn.nl/Blumhardt.htm

Het betreft een predikant van 150 jaar geleden, die een strijd voerde waar
een generaal toch van onder de indruk moet geraken.
Sindsdien komt een dergelijke bediening steeds meer voor en zijn
wonderen aan de orde van de dag.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 24 maart 2005 om 18:08
In eerste instantie geplaatst door Lies

De vragen die dit topic openden zijn niet concreet te beantwoorden, het christen zijn is een proces, een manier van worden en zijn. Onafhankelijk van de concrete vraag stellingen. De bijbel moet je niet zien als een soort wetboek want geloof me, wetten zijn er meer dan genoeg, laat de bijbel er maar buiten. Je moet de bijbel zien als een verhaal van een volk dat op weg is. Dit volk heeft een identiteit maar de inhoud wisselt steeds a.h.v tijd, plaats, normen en waarden.(Toch klopt dit niet helemaal.....Hoe losbandigere men het voorbeeld geeft,hoe losbandiger de jeugd opgroeit.Dit hoeft niet altijd negatief te zijn.....Maar het is ook zeker niet altijd positief.)

Om dit dan toch even te concretiseren ivm vraag 1. Jezus die zijn vader niet heeft gezien of niet weet hoe hij eruit ziet. je hoeft niet vader te zeggen, je kan evengoed moeder zeggen. God is niet te aanschouwen, God is een gevoel tussen mensen, een levenshouding, een zijn en een worden. Uiteraard wordt/werd God in de schilderkunst afgebeeld als een oude man met een witte baard maar dit is louter didactisch voor kinderen en de in de in het verleden ongeletterden. Maar waar het op aankomt is te leven zoals Jezus maar naar normen en waarden van vandaag en dat is een manier om te weten hoe God eruit 'ziet'

een ander voorbeeld dat me te binnen schiet is het verhaal van de blinde die Jezus geneest. Natuurlijk is dit niet letterlijk...(Dat weet je niet,je kan het hoogstens vermoeden.Deze gedachte komt bij je op,omdat je je het niet kan voorstellen.Neemt niet weg.....Dat het geheel een dubbele betekenis kan hebben.) maar het is het openen van de ogen van anderen om te kijken naar onze maatschappij en te zien waar er werk aan de winkel is om de samenleving te verbeteren.(Dat zeer zeker....)

Vervolgens wil ik nog even bijtreden wat Generaal zei. Je moet echt goed het onderscheid katholieke kerk, en christen zijn/worden voor ogen houden en ik wil daar een drievoudig onderscheid van maken nl: katholieke kerk, staat en christen zijn.
Een belangrijk proces is de secularisering die heeft plaatsgevonden in het westen.
Waarom je dan in de katholieke kerk 'blijft' als je evengoed christen kan zijn zonder kerk? omdat je daar in opgroeid. Maar persoonlijk voel ik me meer christen als ik meehelp in een dagcentrum voor gehandicapten dan dat ik dagelijks naar de kerk ga.(Dat noem je de daad bij het woord voegen,God ziet niet liever volgens mij.  )

Zoals jullie mss wel is opgevallen gebruik ik de bijbel niet als argument maar als voorbeeld... de bijbel is mijn wet niet, het is een leiddraad. en da's een groot verschil. Het moet een hogere waarde aan je leven geven, een hulp zijn. Geen vanbovenaf opgelegde politiewet van een straffende god. Onze god is een god van mede-lijden. een voorbeeld (maar uit het gewone leven): je ouders leren je fietsen, ze helpen je, geven je tips. Het liefst zouden ze je heel de tijd bij de hand houden en nooit de kleine wieltjes ervan afnemen. Maar doen ze dit? ja natuurlijk. en op een dag ga je alleen fiesten, je ouders moeten je loslaten ookal weten ze dat je kan vallen (wrsch zal vallen) maar dat zei daar niets aan kunnen doen. Het is het responsabiliseren van de mens. Zo is het ook met God, hij kan de mens niet bij zijn handje blijven houden. aan het einde van mijn leven leg ik verantwoording af aan mezelf in de eerste plaats. Dat is ook een deel van het christen zijn. en waarom god niet kon ingrijpen in de kruisiging en veroordeling van Jezus.

God is een gevoel dat je een leiddraad geeft voor het leven. Spijtig genoeg wordt dit gevoel al te vaak misbruikt door de machthebbers. en dan kom je bij kruistochten. (vroeger en nu) Hoeveel mensen werden bedot door de oproepingen en zogenaamde verschijningen... De hoge heren van de kerk wisten het handig aan te pakken en de zwakke plekken te raken van de eenvoudige ambachtsman. 'de straf van God...! Belangrijk is dus het onderscheid voor ogen te houden zoals ik hierboven aanhaalde!

groetjes Lies

 

Veel plezier in je werk Lies.....Je doet goed werk.

(P.s. Misschien op zondag een keertje....)



Geplaatst door: Lies
Geplaatst op: 26 maart 2005 om 06:42

Beste Ruud,

Waar had ik het over losbandig worden? als je de bijbel als leidraad neemt en dat op je tijd en plaats kan toepassen dan denk ik dat je redelijk hoge normen en waarden vooropstelt. Het laatste waar ik voor ben is vrije opvoeding en dergelijke toestanden... (stel je voor ) Mmmm ik zoek even naar een voorbeeld... bv: het wassen van de voeten, dat doe je nu niet meer letterlijk maar het leert wel dat je respect moet hebben voor iedereen (minister, werkman, handelaar,...) (is natuurlijk een klein voorbeeldje maar dat bedoel ik met normen en waarden naar tijd en plaats en het op die manier volgen van je geloof)

Niet zoal Malcolm X stelt dat ik God naast me plaats of onder me plaats, helemaal niet. Maar God is een beleving, geen meester en heer. Zijn woord is geen wet (in de seculiere zin van het woord met sanctie incluis) Belangrijk is dan om de beleving van het volk onder weg van 1000 jaar geleden te kunnen omzetten en te beleven in deze tijd (wetenschap, misdaad,...) en plaats (klein landje in het grote universum) terwijl vroeger wetenschap werd afgeschreven en veroordeeld en jou dorp het middelpunt van het universum was.

 




Druk de pagina | Sluit venster