Druk de pagina | Sluit venster

Executie vermeende terrorist

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Actualiteiten
Forum beschrijving: Discussie over verschillende actualiteiten in Nederland
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=4636
Gedrukt op: 27 april 2024 om 14:21


Onderwerp: Executie vermeende terrorist
Geplaatst door: Malcolm X
Onderwerp: Executie vermeende terrorist
Geplaatst op: 22 juli 2005 om 20:10
Salaam Aleikum,

Er is een man geexecuteerd door de britse politie nadat hij uit paniek vluchtte toen hij achtervolgd werd. Nadat hij struikelde en werd aangehouden door de politie, schoot de politie hem met vijf kogels dood.
Een gerechtvaardige democratische actie lijkt mij.
Blijkbaar heel normaal, aangezien er tot op heden niet zo veel ophef over is geweest. Het waren voornamelijk de mensen die het voor hun ogen zagen gebeuren die het bijzonder verontrustend vonden. Nu nog de rest van de wereld.

(video optie aan de linkerkant van het scherm)
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=38229344&cftoken=2579712 5&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3596

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/EE0C3818-1A5E-4CD4-8C 74-FE33FF465641.htm

Overigens zijn er ook al meerdere aanslagen in de wereld geweest. Waaronder die in Bagdad waar meer slachtoffers vielen dan Londen. Jammer dat ik voor deze slachtoffers nog geen minuut stilte heb gehoord. Nog een bewijs dat westerse levens meer waard zijn dan niet westerlingen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Antwoorden:
Geplaatst door: 3khadidjah3
Geplaatst op: 22 juli 2005 om 20:52
jah dat is best triest inderdaad .. ghair insha'Allah


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:30

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,
Beste Malcolm x

Het gaat mij er niet om waar en door wie mensen worden verkracht, vermoord, etc. Waar ik continu op wijs is dat andere mensen leed aan doen voor mij onacceptabel is. Ik vind het onacceptabel wat amerikaanse soldaten deden in Al Graib. Ik vond en vindt de inval in Irak door Amerika onacceptabel. Ik vind het verwerpelijk dat mensen uit welke overtuiging dan ook worden vermoord. En daar, beste jongen, zit nu net het verschil tussen jou en mij. Jij zoekt argumenten waarbij je in ieder geval indirekt toestemming geeft voor geweld tegen andersdenkenden. Jij gebruikt daar je geloof voor.

Lees al mijn stukken na en je zult nergens lezen dat ik een vorm van geweld accepteer. En dat doe jij en broeder01 wel.

Jullie zoeken argumenten waarom het terecht is dat Theo van Gogh vermoord is. Ik keur het af. Jij zoekt argumenten waarom Hirshi Ali bedreigd mag worden, evenals andere parlementariers.

En daar begint mijn grote probleem met de islam. Niet het geloof islam keur ik af. Wel de manier waarop o.a. jij er invulling aan wilt geven.

Ik weiger te accepteren dat er redenen zijn om een ander mens te doden. JIJ NIET.  Door jou en meerdere moslims/moslima's krijgt de islam een slechte naam.

Ik vraag geen moment je geloof te verlaten. Ik hoop dat jij er heel gelukkig mee bent. Maar het is niet mijn vorm van geloof. Ik geloof in de mens. Niet in ras, geloof of sexe.


Overigens zijn er ook al meerdere aanslagen in de wereld geweest. Waaronder die in Bagdad waar meer slachtoffers vielen dan Londen. Jammer dat ik voor deze slachtoffers nog geen minuut stilte heb gehoord. Nog een bewijs dat westerse levens meer waard zijn dan niet westerlingen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:36
Dit heet democratie? Dit is pure moord!

Buitenlanders, vooral als moslim uitziend, zijn als loslopend wild dat je anytime mag neerknallen. De jongen liep met een dikke jas en misschien een tas! So what!!????!!! AL LIEP HIJ MET EEN AUTO OP ZIJN RUG! Dat recht heeft hij.

De flapdrollen gebruiken anti-terorisme wetten om de grondwetten te overtreden. Zelfs de gemeente, de politie, inlichtingendiensten...allemaal mogen ze nu vrij onze burgerrechten schenden.

Als Hitler even terug zou komen zou hij glimlachend zeggen, wel ..wel..wel.. zover zou ik nooit gaan!



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:41

Beste jijuu,

En Theo van Gogh??



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:50
Wie is Theo? Nee hoor grapje.. Kijk , Pietje..

Zoals theo wist of had moeten weten, en zoals de engelsen en de amerikanen nu moeten weten ... is dat alles vroeg of laat op henzelf terug zal slaan... wat je plant zal je moeten gaan oogsten


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Dit heet democratie? Dit is pure moord!

Buitenlanders, vooral als moslim uitziend, zijn als loslopend wild dat je anytime mag neerknallen. De jongen liep met een dikke jas en misschien een tas! So what!!????!!! AL LIEP HIJ MET EEN AUTO OP ZIJN RUG! Dat recht heeft hij.

De flapdrollen gebruiken anti-terorisme wetten om de grondwetten te overtreden. Zelfs de gemeente, de politie, inlichtingendiensten...allemaal mogen ze nu vrij onze burgerrechten schenden.

Als Hitler even terug zou komen zou hij glimlachend zeggen, wel ..wel..wel.. zover zou ik nooit gaan! O mijn God.....Je wil het niet weten......

Ga aub een keer naar Auswitsch.


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:01

 
Beste Malcolm x, broeder 01, jijuu,

Het gaat mij er niet om waar en door wie mensen worden verkracht, vermoord, etc. Waar ik continu op wijs is dat andere mensen leed aan doen voor mij onacceptabel is. Ik vind het onacceptabel wat amerikaanse soldaten deden in Al Graib. Ik vond en vindt de inval in Irak door Amerika onacceptabel. Ik vind het verwerpelijk dat mensen uit welke overtuiging dan ook worden vermoord. En daar, beste jongen, zit nu net het verschil tussen jou en mij. Jij zoekt argumenten waarbij je in ieder geval indirekt toestemming geeft voor geweld tegen andersdenkenden. Jij gebruikt daar je geloof voor.

Lees al mijn stukken na en je zult nergens lezen dat ik een vorm van geweld accepteer. En dat doe jij en broeder01 wel.

Jullie zoeken argumenten waarom het terecht is dat Theo van Gogh vermoord is. Ik keur het af. Jij zoekt argumenten waarom Hirshi Ali bedreigd mag worden, evenals andere parlementariers.

En daar begint mijn grote probleem met de islam. Niet het geloof islam keur ik af. Wel de manier waarop o.a. jij er invulling aan wilt geven.

Ik weiger te accepteren dat er redenen zijn om een ander mens te doden. JIJ NIET.  Door jou en meerdere moslims/moslima's krijgt de islam een slechte naam.

Ik vraag geen moment je geloof te verlaten. Ik hoop dat jij er heel gelukkig mee bent. Maar het is niet mijn vorm van geloof. Ik geloof in de mens. Niet in ras, geloof of sexe.


Overigens zijn er ook al meerdere aanslagen in de wereld geweest. Waaronder die in Bagdad waar meer slachtoffers vielen dan Londen. Jammer dat ik voor deze slachtoffers nog geen minuut stilte heb gehoord. Nog een bewijs dat westerse levens meer waard zijn dan niet westerlingen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X[/QUOTE]

[/QUOTE]


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:04


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:19



Geplaatst door: moslimboy212
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:36

salaam aleykum.

ergens heeft pietjepuk wel gelijk.er zijn inderdaad mensen die de islam als excuus gebruiken om geweld te plegen.

maar hij heeft NIET gelijk als hij daarmee onze broeders malcom x,broeder01,jiyuu bedoelt.degene die jij bedoelt zijn de mensen die in een kindercreche zichzelf gaan opblazen,of in een moskee van de sjieten zichzelf gaan opblazen,wat nu wel het geval is een irak.

Allah zegt in soerat al rachia:

Vermaan daarom, want waarlijk, jij bent slechts een vermaner.
Jij hebt niet de bovenhand over hen.
Maar degene die zich afwendt en ongelovig is.
Allah straft hem dan met de grootste bestraffing.
Waarlijk, tot Ons is hun terugkeer.
Daarna is hun afrekening zeker aan Ons.



-------------
laa ilaha illalah


Geplaatst door: 3khadidjah3
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:43

in een kinderchreche?!!!   



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:43
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

ergens heeft pietjepuk wel gelijk.er zijn inderdaad mensen die de islam als excuus gebruiken om geweld te plegen.

maar hij heeft NIET gelijk als hij daarmee onze broeders malcom x,broeder01,jiyuu bedoelt.degene die jij bedoelt zijn de mensen die in een kindercreche zichzelf gaan opblazen,of in een moskee van de sjieten zichzelf gaan opblazen,wat nu wel het geval is een irak.

Allah zegt in soerat al rachia:

Vermaan daarom, want waarlijk, jij bent slechts een vermaner.
Jij hebt niet de bovenhand over hen.
Maar degene die zich afwendt en ongelovig is.
Allah straft hem dan met de grootste bestraffing.
Waarlijk, tot Ons is hun terugkeer.
Daarna is hun afrekening zeker aan Ons.

Het klopt dat zij zo niet zijn.....En gelukkig maar! Ik heb er geen enkele moeite mee om te zeggen,dat veel mensen in het westen de zaken slecht aanpakken.Maar ik zie die zelfde mensen terug in het Oosten of waar ook op de wereld.En dit alles heeft er gewoonweg mee te maken dat het kwaad geen grensen kent!

En niemand kan mij garanderen dat als het Oosten of welk ander deel van de wereld de beste techniek heeft de wereld er beter uit zou zien.

Het is een schande dat Busch in naam van God en Jezus een oorlog start en het is net zo'n groote schande dat er mensen zijn die dat uit naam van Allah en Mohammed doen tussen onschuldigen of welk ander volk dat vreedzaam wil leven.

Het is een schande om in naam van God ook maar 1 oorlog in het leven te blazen,als hij nu net degeene was die je het leven schonk!

 



Geplaatst door: moslimboy212
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:55
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

in een kinderchreche?!!!   haha,nee zuster dit was een voorbeeld.maar dat van die sjieten is wel waar.



-------------
laa ilaha illalah


Geplaatst door: 3khadidjah3
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:57

Jah dat is ook zo triest. Soennieten en sjiieten die elkaar gaan bestoken met aanslagen. Subhana Allah. Waar gaan we heen met deze wereld...



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 06:03
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

�<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#0066cc size=2>Beste Malcolm x, broeder 01, jijuu,


<FONT face=Arial color=#0066cc size=2>Het gaat mij er niet om waar en door wie mensen worden verkracht, vermoord, etc. Waar ik continu op wijs is dat andere mensen leed aan doen voor mij onacceptabel is. Ik vind het onacceptabel wat amerikaanse soldaten deden in Al Graib. Ik vond en vindt de inval in Irak door Amerika onacceptabel. Ik vind het verwerpelijk dat mensen uit welke overtuiging dan ook worden vermoord. En daar, beste jongen, zit nu net het verschil tussen jou en mij. Jij zoekt argumenten waarbij je in ieder geval indirekt toestemming geeft voor geweld tegen andersdenkenden. Jij gebruikt daar je geloof voor.


<FONT face=Arial color=#0066cc size=2>Lees al mijn stukken na en je zult nergens lezen dat ik een vorm van geweld accepteer. En dat doe jij en broeder01 wel.


<FONT face=Arial color=#0066cc size=2>Jullie zoeken argumenten waarom het terecht is dat Theo van Gogh vermoord is. Ik keur het af. Jij zoekt argumenten waarom Hirshi Ali bedreigd mag worden, evenals andere parlementariers.


<FONT face=Arial color=#0066cc size=2>En daar begint mijn grote probleem met de islam. Niet het geloof islam keur ik af. Wel de manier waarop o.a. jij er invulling aan wilt geven.


<FONT face=Arial color=#0066cc size=2>Ik weiger te accepteren dat er redenen zijn om een ander mens te doden. JIJ NIET.� Door jou en meerdere moslims/moslima's krijgt de islam een slechte naam.


<FONT face=Arial color=#0066cc size=2>Ik vraag geen moment je geloof te verlaten. Ik hoop dat jij er heel gelukkig mee bent. Maar het is niet mijn vorm van geloof. Ik geloof in de mens. Niet in ras, geloof of sexe.


Overigens zijn er ook al meerdere aanslagen in de wereld geweest. Waaronder die in Bagdad waar meer slachtoffers vielen dan Londen. Jammer dat ik voor deze slachtoffers nog geen minuut stilte heb gehoord. Nog een bewijs dat westerse levens meer waard zijn dan niet westerlingen. Salaam Aleikum, Malcolm X

[/QUOTE] [/QUOTE]

Salaam Aleikum,


Ik snap echt niet hoe jij bij het belachelijke waanidee komt dat ik het gerechtvaardigd vind dat er geweld wordt gebruikt. Ik weet niet wie je bent Pietje Puk maar blijkbaar weet je totaal niet hoe je begrijpend moet gaan lezen. Iets dat ik al heel lang geleden op de basisschool heb gehad.
Mij en andere broeders er hiervan beschuldigen dat we geweld accepteren als zijnde legitiem. Waar haal je het lef vandaan. Het onderscheid tussen jou en mij is dat ik geweld tegen soldaten in Irak en Israel niet als zodanig afkeur als ze in bezet gebied zijn. Hierbij heb ik vaak genoeg aangegeven dat ik er van walg als er mensen zijn die zich ook op burgers richten. Moslims moeten er alles aan doen om burgerslachtoffers te voorkomen (of het nu islamitische of niet islamitische burgerslachtoffers zijn). Ook al zou er 1 burger gedood worden bij een actie waarbij 100 amerikaanse soldaten zouden worden gedood, dan nog zou het niet mogen. Dat is ook het verschil denk ik tussen de islam en de rechtsstaten in het westen. De VS en de UK vinden het wel gerechtvaardigd wanneer je aantal burgers opofferd om een aantal terroristen/rebellen weet uit te schakelen.
EN trouwens met rechtvaardiging bedoel ik te zeggen dat het me niet zoveel doet wanneer er soldaten sneuvelen in Irak Of Palestina. Ik sta er niet om te juichen of zo, maar ik constateer het gewoon als een feit en ik ga het niet erg vinden voor die persoon zelf. Mensen kiezen er zelf voor om een land te bezetten en om deel uit te maken van een misdadig leger. Dan accepteer je ook automatisch het risico om gedood te worden.
Het is hard, maar als je de echte beelden ziet uit Irak en Palestina dan doet het iets met je waardoor je helemaal niets meer voor deze soldaten voelt. Maar dan moet je maar eens keer op zoek gaan naar deze beelden en de berichtgeving in deze gebieden heel nauw in de gaten houden.
Jammer dat ze dood zijn die soldaten, omdat het toch mensen blijven. Alleen is het zo dat door het amerikaanse leger er heel veel burgerslachtoffers zijn gevallen. Maar ook door terroristen. Daarom kan het me bij beide niet zoveel schelen wanneer zij dit leven verlaten en zich gaan verantwoorden bij Allah swt.
De islam zegt als 1 mens doodt is het net alsof je de hele wereldbevolking hebt gedood.

Ik heb nergens verder gesteld dat Hirshi Ali met de dood bedreigd mag worden. Ook hier moet je denk ik gaan leren lezen. Jij schuivt alle kritiek op Hirshi Ali denk ik in de hoek van acceptatie van geweld (Net als meerdere dingen trouwens). Ook bij Hirshi Ali kan het me niet meer schelen wat er met haar gebeurd. Hierbij wens ik haar niet dood of enige geweld toe. Alleen draag ik haar een koud hart toe. Ze heeft mijn respect al heel lang geleden verloren. Als jij dat niet kan verdragen als pro hirshi ali activist dan denk ik toch echt dat het jou probleem is. Alleen heb jij niet het recht om mij van goedkeuring van geweld te beschuldigen. Ik heb verder niets meer toe te voegen aan deze post, aangezien ik er zeker van ben dat je weer met allerlei beschuldigingen en onzin aan komt zetten die een kleuter nog niet eens zou verzinnen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: IHAEM
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 07:39
Wanneer men niets te verbergen heeft dan hoeft men niet te vluchten. Wanneer men weet dat er een shoot-to-kill-policy is dan is het dom om te vluchten. Een waardige actie van de dienders in Londen.


Geplaatst door: Abd al Wadud
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 07:53
Ihaem, ik vind het niet echt een waardige actie.
Hij lag toch al op de grond, dus schieten is toch overbodig.
Dat je dit een waardige actie vind, vind ik slecht van jou.

Maar kan je niet een beetje achtergrond geven. Ben je ooit als een baby uit de kinderwagen gevallen dat je zoveel haat draagt wegens moslims of is het er gewoon met de paplepel ingegoten?


Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 08:16
De jongen kwam uit een huis dat door de politie in de gaten werd gehouden wegens extremisme.
Dus in een ieder geval werd hij met deze mensen geassocieerd.
hij droeg een dikke gewatteerde jas die gemakkelijk een zelfmoordband kan verbergen en een rugzak waar explosieven in kunnen zitten.
Dus drie zaken komen hier bij elkaar. De juiste achtergrond, de juiste kleding en de juiste uitrusting.
Toen ze hem staande wilde houden rende hij weg de Metro in.
Welke keuze had de politie dan moeten maken?
Wachten tot hij ontploft?
Als de jongen onschuldig blijkt dan was hij wel heel erg naief en dom.

.



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 08:43
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

De jongen kwam uit een huis dat door de politie in de gaten werd gehouden wegens extremisme.
Dus in een ieder geval werd hij met deze mensen geassocieerd.
hij droeg een dikke gewatteerde jas die gemakkelijk een zelfmoordband
kan verbergen en een rugzak waar explosieven in kunnen zitten.
Dus drie zaken komen hier bij elkaar. De juiste achtergrond, de juiste kleding en de juiste uitrusting.
Toen ze hem staande wilde houden rende hij weg de Metro in.
Welke keuze had de politie dan moeten maken?
Wachten tot hij ontploft?
Als de jongen onschuldig blijkt dan was hij wel heel erg naief en dom.
.


Salaam Aleikum,

Deze jongen rende weg. Dit kan allerlei oorzaken ten grondslag hebben. De politie die hem achtervolgden waren in burger.
Misschien had hij niet in de gaten dat het agenten waren. Misschien wist hij dat hij iets crimineels had gedaan en hij dacht dat hij daarvoor opgepakt zou worden. Het zou van alles kunnen zijn. Als hij nooit in aanraking is geweest met de politie en schrikt wanneer hij achtervolgd word, dan is dat wel enigzins te begrijpen.

Maar een executie terwijl iemand op de grond ligt is net zo erg als de onthoofdingen in Irak. Even beestachtig. Doet me ook herrineren aan de executie in een moskee door een amerikaanse soldaat. Iedereen die deze executie goedkeurd vind ik net zo beestachtig als de mensen die deze jongeman vermoord hebben. Dader of niet, hij had opgepakt moeten worden. Dan wel voor ondervraging, dan wel om zijn straf te ondergaan.
Scheiding der machten zoals ik eerst al ergens las. Politie is er niet om zelf de strafmaat te bepalen, dat moet de rechter doen. En naar mijn weten is er geen doodstraf meer in de UK.


Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Abd al Wadud
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 08:55
as Salaam Aleykoum wR wB,

Goed gesproken Malcolm X,
Ik steel een CD, de politie zeg stop, ik ren weg, ze pakken me, ik lig op de grond en boem boem boem, dood ben ik. En de Cd had ik nog niet eens geluisterd.

Waar het op neerkomt, jullie keuren ook maar selectief goed h�. Ik keur de onthoofdingen even sterk af als dit. Maar er wordt een onderscheid gemaakt.
Nou als dit niet erg is, schiet dan maar alle mensen af.

Beslama,

abd al Wadud



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:08
  125     Teletekst za 23 jul           
 ***************************************
    Gedode man in metro geen terrorist  

 ***************************************
 LONDEN De man die gisteren in de       
 Londense metro werd doodgeschoten,had  
 niets te maken met de aanslagen in de  
 Britse hoofdstad.Hij werd achtervolgd  
 door de politie en neergeschoten toen  
 hij een metrowagon invluchtte.
      
 De politie dacht dat hij een terrorist
 was en sommeerde hem tevergeefs om stil
 te staan.Het is niet duidelijk waarom 
 de man er vandoor ging.De politie     
 betreurt zijn dood en spreekt van een 
 tragedie.
      
 Sinds de bomexplosies in zes metro's en
 twee bussen,mag de politie gericht    
 schieten op mensen die ervan worden   
 verdacht een aanslag te willen plegen.
 ***************************************
 volgende  nieuws  financieel  sport   
 

-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:11
Salaam Aleikum,


UPDATE: "Gedode man Londen geen terrorist"
http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=601820/s c=c9035f

Ik hoop voor de moordenaars dat Allah swt het ze zal vergeven en dat ze met het feit kunnen leven dat ze iemand dood gemaakt hebben.
Ik hoop in ieder geval dat ze een hele lange tijd niet kunnen slapen en dat ze een gepaste straf krijgen.

Persoonlijk schaam ik me voor mensen als IHAEM. Reacties zoals deze zijn een schande voor de mensheid.
(Voor de duidelijkheid: Niet alleen voor moslims maar voor de gehele mensheid!)

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:15
Salaam Aleikum,

Haha, broeder jiyuu tegelijkertijd dezelfde bericht posten. Aangezien het verschillende bronnen zijn laat ik hem staan.

Maar Djazakallah voor je post.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:33

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,


UPDATE: "Gedode man Londen geen terrorist"
http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=601820/s c=c9035f

Ik hoop voor de moordenaars dat Allah swt het ze zal vergeven en dat ze met het feit kunnen leven dat ze iemand dood gemaakt hebben.
Ik hoop in ieder geval dat ze een hele lange tijd niet kunnen slapen en dat ze een gepaste straf krijgen.

Persoonlijk schaam ik me voor mensen als IHAEM. Reacties zoals deze zijn een schande voor de mensheid.
(Voor de duidelijkheid: Niet alleen voor moslims maar voor de gehele mensheid!)

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Dit is uiterst triest.....Triest voor het slachtoffer en nabestaanden....Triest voor de slachtoffers die schoten,als zij geen opzet hadden om moetwillig te doden.En ja Malcom....Deze mensen zullen niet kunnen slapen met deze wetenschap als zij niet de intentie hadden om iemand te doden in moetwilligheid.

Weer een slachtoffer door toedoen van Terrorisme in naam van God.

Immers........Zonder deze aanslagen hoefde de politie geen dodelijk gerichte acties te ondernemen,die ze niet gewent zijn uit te voeren.

Verder hoop ik dat Allah jou haat ooit zal wegnemen,die je in je hebt.Zonder enkele kennis noem je deze agenten moordenaars,mensen die in jou ogen blijkbaar al bij voorbaat met opzet iemand hebben willen doden.

 



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:44
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

De jongen kwam uit een huis dat door de politie in de gaten werd gehouden wegens extremisme.
Dus in een ieder geval werd hij met deze mensen geassocieerd.
hij droeg een dikke gewatteerde jas die gemakkelijk een zelfmoordband
kan verbergen en een rugzak waar explosieven in kunnen zitten.
Dus drie zaken komen hier bij elkaar. De juiste achtergrond, de juiste kleding en de juiste uitrusting.
Toen ze hem staande wilde houden rende hij weg de Metro in.
Welke keuze had de politie dan moeten maken?
Wachten tot hij ontploft?
Als de jongen onschuldig blijkt dan was hij wel heel erg naief en dom.
.


Salaam Aleikum,

Deze jongen rende weg. Dit kan allerlei oorzaken ten grondslag hebben. De politie die hem achtervolgden waren in burger.
Misschien had hij niet in de gaten dat het agenten waren. Misschien wist hij dat hij iets crimineels had gedaan en hij dacht dat hij daarvoor opgepakt zou worden. Het zou van alles kunnen zijn. Als hij nooit in aanraking is geweest met de politie en schrikt wanneer hij achtervolgd word, dan is dat wel enigzins te begrijpen.

Maar een executie terwijl iemand op de grond ligt is net zo erg als de onthoofdingen in Irak. Even beestachtig. Doet me ook herrineren aan de executie in een moskee door een amerikaanse soldaat. Iedereen die deze executie goedkeurd vind ik net zo beestachtig als de mensen die deze jongeman vermoord hebben. Dader of niet, hij had opgepakt moeten worden. Dan wel voor ondervraging, dan wel om zijn straf te ondergaan.
Scheiding der machten zoals ik eerst al ergens las. Politie is er niet om zelf de strafmaat te bepalen, dat moet de rechter doen. En naar mijn weten is er geen doodstraf meer in de UK.


Salaam Aleikum,

Malcolm X
Malcom......Misschien moet je je dan maar eens vrijwillig aanmelden in Londen en zo gauw als de politie iemand op het oog heeft.Hou jij hem dan maar staande.....Mocht het dan mis gaan,dan kunnen we er zeker van zijn dat jij nooit in de fout zou gaan bij de aanhouding.En zullen wij bloemen leggen bij je graf als het goed fout gaat.Realiseer jezelf goed dat als zo'n bom af gaat je finaal in stukken gereten wordt.


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:47

Bij elke executie van onthoofding is er spraake van opzet.....Hier hoeft nog geen enkele opzet in het spel te zijn geweest,al is het mogelijk.Waarom laat je de weegschaal gelijk naar kwaadwilendheid of opzet doorslaan Malcom? En waarom is de media nu wel zo handig uit het westen?Hij is nu toch blijkbaar betrouwbaarder dan we denken..... 



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 13:07
Salaam Aleikum,

Ik heb het van aljazeera eerst, punt 1. Westerse media blijft onbetrouwbaar. Een groot deel ervan in ieder geval. Aangezien beide corresponderen heb ik er natuurlijk geen probleem mee om het als waarheid aan te nemen.

Punt 2 koester ik geen haat. Het kan bij jou zo over komen, maar het hangt ook van de manier waarop je mijn topic leest. Ik heb medelijden met de moordenaars van deze slachtoffer. Hoe je het wendt of keert het blijven moordenaars. Je gaat niet als je bij je hoofd bent iemand die op de grond ligt 5 keer in zijn rug/hoofd knallen. Ik heb medelijden met ze dat ze hiertoe in staat waren, dat ze zich niet realiseerden waar ze mee bezig waren. Ik zelf zou als politie agent anders gehandeld hebben. De taak van een agent is om mensen te beschermen en niet om ze te vermoorden. Aangezien ik weet hoe de gemiddelde britse agent over buitenlanders denkt (onder meer undercover onderzoek BBC).
Als agent zou ik liever mijn eigen leven riskeren dan per ongeluk iemand te doden die wel eens onschuldig zou kunnen zijn. Maar misschien komt dat ook omdat ik moslim ben ;).
Je hebt de verantwoordelijkheid om met gevaar voor eigen leven iemand te arresteren, anders moet je geen politieagent worden.
En bloemen hoef ik niet op mijn graf. Lees jezelf in over islamitische begravenissen, voordat je hier iets over zegt.

Ik ben in ieder geval niet naief om de agenten bij voorbaat al als onschuldig te bestempelen wanneer er maar liefst vijf kogels door iemand zijn gejaagd. Bij uitschakeling zou 1 kogel afdoende zijn. Maar dit was duidelijk een opzettelijke daad om te doden. Zoals ook door getuigen is bevestigd.
De aanslagen hebben hier verder niets mee te maken. Juist agenten zouden niet trigger happy moeten zijn als het gaat om "verdachten". Vooral ook omdat deze verdachten eventuele aanslagen zouden kunnen voorkomen.

Verder is het tekenend dat je drie posts nodig hebt om te reageren. Lees eerst mijn reactie helemaal door, en reageer dan pas. Advies trouwens en niet negatief bedoeld.
Verder wil ik je erop wijzen voorzichtig te zijn met het beschuldigen van mensen als zijnde haatdragend. Als je niet begrijpt wat er staat dien je hierover vragen te stellen en niet metteen tot conclusies te komen waarbij je iemand anders ten onrechte beschuldigt of beledigd (ook weer een advies).

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: broeder01
Geplaatst op: 23 juli 2005 om 13:28

salam,

alles wat er gezegd moest worden heb je al geloof ik gezegd malcolm x...goed gesproken

salam



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 09:07
Salaam Aleikum,

Ik heb weer een update:

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/7784997E-F9D2-40E9-A4 0D-77E4E80A6A9B.htm

http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=601962/s c=979037



Mijn standpunt inzake deze moord blijft staan. Of hij nu moslim of niet moslim was, chinees of Angolees, hij is ten onrechte geexecuteerd en wel op een gruwelijke wijze.

Ik moet nog een excuses horen van de agenten in kwestie, maar heb tot op heden alleen van de commisaris gehoord die vast stelt dat het niet anders kon. Belachelijke woorden, volgens mij zou hij dat niet tegen de ouders in Brazilie durven te vertellen.

Waar de britse politie nu mee bezig is, is precies wat terroristen willen zien gebeuren. Namelijk buiten de bestaande wetten treden om terroristen aan te kunnen pakken. De leidinggevende agenten zijn geen haar beter als de mensen die zichzelf hebben opgeblazen ten midden van onschuldigen. Want ze accepteerden het feit dat onschuldigen gedood zouden kunnen worden bij het geven van de instructie.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 11:04

Beste Malcom......

Mjaaaa....En omdat er dus racistische agenten zijn,hebben deze waarschijnlijk ook zo gehandeld.... En dat deze jongen volgens de agenten opvallend gedroeg en wegrende na gewaarschuwd te zijn is dan verder niet belangrijk.

Misschien moet je het dan ook maar eens een keer uitgebreid hebben over  bepaalde agenten in Marroko die mijn broer met knuppels destijds in elkaar beukte toen hij op wereldreis was....Zijn vriendin trok niet snel genoeg een lange broek aan toen zij met een rok (Omdat het daar zo warm was.) rondliep.

Over dit soort incidenten heb ik nog niets van je gelezen....Maar misschien komt dat binnenkort.

(En wat betreft de terroristen......Mjaaa.....Kl**te dat er nu zo opgetreden moet worden door politie met alle gevolgen van dien.Maar ook dat zal de terroristen worst wezen.)



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 11:25
Ik neem aan dat die agenten die je broer neerknuppelden een uniform aanhadden. Dus hij had het kunnen weten dat hij klappen zou krijgen. Politieagenten over de hele wereld maken misbruik van hun macht. Komt door die politiepenning die ze dragen. Waarschijnlijk omdat ze thuis niets te vertellen hebben.

Die arme Braziliaan rende omdat er drie in burgerkleding vermomde skinhead type-achtige witte mannen achter hem aan renden. In deze tijd van chaos zou zelfs ik in Londen de benen nemen. Een dag ervoor (mislukte aanslagen) zijn er verschillende buitenlanders achtervolgd door burgers die dachten dat ze goed eraan deden. Ik weet niet of je die Pakistaanse jongen hebt gezien die moest rennen voor zijn leven omdat hij niet wist waarom mensen achter hem aan zaten. "WAAROM ACHTERVOLGEN ZE MIJ??!!!", schreeuwde hij toen hij het metro station uitrende.

Het is triest, maar het wordt tijd om de zolderkamer achter de oude boekenkast gereed te maken en een dagboek aan te schaffen.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Abd al Wadud
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 11:28
Nee, dat is iets joods.
Wij moslims doen het anders.
Wij vluchten niet, wij overwinnen.
Geen dagboek nodig, geef maar een Koran.

La ilaha illa Allah


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 11:44
de Quran bezit inderdaad de beste leiding. Doe in ieder geval iets!!!

In anderhalve week zijn bij de Engelse politie meer dan 1000 meldingen van mishandeling van moslims binnengekomen. Denk erover na. Alles wat de Profeet profeteerde is uitgekomen... nu het laatste beetje nog... zorg ervoor dat je niet weer in slaap wordt gesust... bereid je voor, nu heb je de tijd nog



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 11:46
Salaam aleikoum,

Van die politieagenten heb je zeker gelijk, we zien al het onrecht van ze. De profeet (salla Allahu alethi wassalam) heeft ze voorspeld in een hadith.

Hij heeft de geklede, maar toch naakte vrouwen voorspeld. Die ik las in een ander topic. In diezelfde hadith staat ook mannen met knuppels of zwepen die anderen ermee slaan. De politieagenten.

Deze politieagenten zijn slechte mensen, omdat ze ten onrechte mensen slaan. Dit zien we in onze landen, corrupte agenten die je zomaar in elkaar kunnen slaan. Zelfs onze geleerden worden elke dag geslagen in de gevangenissen en dit komt voor in alle islamitische landen.

Het uur is bijna aangebroken.
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=47017&dgn=4 -
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=bro wse&QR=47017&dgn=4

Salaam aleikoum,





Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 11:53
As-Salamu alaikoum,

Subhanallah! Ik heb die hadith zo vaak gelezen, maar die betekenis kwam niet in mij op. Ik begreep eerst echt niet wat ermee werd bedoeld.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 11:55
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

de Quran bezit inderdaad de beste leiding. Doe in ieder geval iets!!!

In anderhalve week zijn bij de Engelse politie meer dan 1000 meldingen van mishandeling van moslims binnengekomen. Denk erover na. Alles wat de Profeet profeteerde is uitgekomen... nu het laatste beetje nog... zorg ervoor dat je niet weer in slaap wordt gesust... bereid je voor, nu heb je de tijd nog

Hoe komt dat,dat het geweld is opgelaaid?


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 11:57
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Nee, dat is iets joods.
Wij moslims doen het anders.
Wij vluchten niet, wij overwinnen.
Geen dagboek nodig, geef maar een Koran.

La ilaha illa Allah
Wat is iets Joods?


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 12:05

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik neem aan dat die agenten die je broer neerknuppelden een uniform aanhadden. Dus hij had het kunnen weten dat hij klappen zou krijgen. Politieagenten over de hele wereld maken misbruik van hun macht. Komt door die politiepenning die ze dragen. Waarschijnlijk omdat ze thuis niets te vertellen hebben.

Die arme Braziliaan rende omdat er drie in burgerkleding vermomde skinhead type-achtige witte mannen achter hem aan renden. In deze tijd van chaos zou zelfs ik in Londen de benen nemen. Een dag ervoor (mislukte aanslagen) zijn er verschillende buitenlanders achtervolgd door burgers die dachten dat ze goed eraan deden. Ik weet niet of je die Pakistaanse jongen hebt gezien die moest rennen voor zijn leven omdat hij niet wist waarom mensen achter hem aan zaten. "WAAROM ACHTERVOLGEN ZE MIJ??!!!", schreeuwde hij toen hij het metro station uitrende.

Het is triest, maar het wordt tijd om de zolderkamer achter de oude boekenkast gereed te maken en een dagboek aan te schaffen.
Bedoel je die man die achtervolgt werd door medepassasiers uit die metro?Ik heb verder geen beelden gezien van bewaakingscamera's met beweegende beelden.Alleen de stilstaande zonder geluid...Dat zit er geloof ik namelijk niet bij.

Ok dus mensen met uniformen discrimineren bijna altijd en misbruiken hun macht.....

Hoe zit het dan met die Marokaanse shoama verkoper die me eergisteren bedonderde toen ik een shoama bestelde tijdens de 4daagse...? Ik had wat gedronken,geef ik toe.....Maar ik was nuchter genoeg om hem te vragen wat het koste.... 4 euro om vervolgens met 5 euro te betalen en niets terug te krijgen...Deze meneer had geen uniform hoe zit dit dan? (Ik heb hem trouwens die euro laten houden,hij komt er straks vanzelf wel achter wat diefstal inhoudt. )

Ik wil wel even laten weten,dat wat ik hier allemaal naar boven haal geen onzin is.En ik weet ook dat dit gedrag niet typisch Marokaans of Moslim gedrag is...Wel wil ik aangeven dat ik niet geloof in een wereld geregeerd door maar 1 Godsdienst.



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 12:19



De wet, de media, de politie, ze zijn er nu allemaal op gericht om de moslims te pakken.

Waarom? Laten we het Rachid vragen: (bekijk het filmpje over Rachid die al 10 jaar vast zit - 10 seconden wachten op begin!)

http://www.stoppoliticalterror.com/media/tenyears.swf - www.stoppoliticalterror.com/media/tenyears.swf





-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: IHAEM
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 14:19

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Ihaem, ik vind het niet echt een waardige actie.
Hij lag toch al op de grond, dus schieten is toch overbodig.
Dat je dit een waardige actie vind, vind ik slecht van jou.

Maar kan je niet een beetje achtergrond geven. Ben je ooit als een baby uit de kinderwagen gevallen dat je zoveel haat draagt wegens moslims of is het er gewoon met de paplepel ingegoten?

Nee, ik ben op een bepaalde manier opgevoed zodat ik binnen een samenleving pas. Een samenleving die gestoeld is op democratie. Dat jij direct persoonlijk iemand aanvalt, is vervelend voor de discussie, maar het lijkt wel islaammailmoslim-eigen.

 

De schietactie is niet overbodig, omdat er, zoals Herne zei, onder die jas best explosieven hadden kunnen zitten. De run op moslims is niet juist, maar volkomen begrijpelijk.



Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 14:29

Als jullie toch hetzelfde mededogen hadden met Theo van Gogh, Hirshi Ali, etc. dan zou ik echt geloven dat de islam een vredelievende godsdienst was.

Maar helaas, jullie lijken me de Goebbelsen onder de moslims, de manipulators, die er slechts op uit zijn te vernietigen.

Jammer, ik denk n.l. dat de islam, in zichzelf iets wonderschoons heeft.



Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 15:00

ergens heeft pietjepuk wel gelijk.er zijn inderdaad mensen die de islam als excuus gebruiken om geweld te plegen.

 

ja idd maar je moet nog veel verder terug daarvoor wand kijk een in nederland hoeveel turken en marrokanen zich verschuilen achter de islaam om hun cultuur te behouden, ik vind het niet gek dat de islaam een slecht beeld krijgt, maar gair inshaAlla mij zal dat beeld nooit treffen wan het is immers een schijnbeeld van de islaam, die dus door zulke mensen worden veroorzaakt, (ik heb het over mensen die alleen maar de islaam practiseren daar waar zij zich in kunnen vinden)

maar ik durf te wedden dat wanneer eenieder de islaam ��n keer ervaart zoals ik hem ervaar, gelijk moslim word. omdat hij inziet wat voor loos leven je hebt zonder de islaam.  

Als jullie toch hetzelfde mededogen hadden met Theo van Gogh, Hirshi Ali, etc. dan zou ik echt geloven dat de islam een vredelievende godsdienst was.

kijk beste pietje puk ik zou je vanuit een islamitisch oogpunt even iets toezeggen wat hier door haat vergeten word,

1 het is niet aan ons om iemand te doden, Allah swt. is degene die bepaald wanneer iemand zijn wereldse leven moet verlaten..

dus  als ik dan als moslim een oordeel moet geven over de het vermoorden van iemand zoals van gogh, dan is di eafkeuringswaardig.

maar wij allen hebben net als ieder mens zo onze mening over bepaalde zaken, en wanneer er op zo,n manier beledigende dingen over jou worden gezecht (ik snap dat een ongelovige of een media-denkend iemand (over de islaam) niet door deze beelden (de video van hirsi en van gogh) gekwetst kan worden) kan je eigen mening daardoor veranderen, maar dat heeft helemaal niks met de islaam te maken.

en wat ik net al zei, mensen verschuilen zich achter de islaam, en de film van theo en hirsi is gebaseerd op mishandeling die gebeurd door culturen die zich verschuilen achter de islaam.

wand een echte moslim man die de islaam helemaal (probeert) practiseerd, heeft kennis, en weet hoe hij met zijn vrouw om moet gaan.en mijn man is toevallig een echte gentle man! wand hij weet alhamdolilah wat de islaam inhoud.

en de moslim die de islaam helemaal practiseerd neemt daar ook de sunnat bij, (wat de profeet heeft gezecht, gedaan, onsheeft geleerd) en de profeet saws. heeft zelfs bij zijn laatste toespraak(voor zijn dood) zorg over de vrouw uitgesproken, en om deze goed te behandelen. dus een moslim moet zich daar aan houden, doet hij dit niet dan moet je het ook niet in de islaam zoeken maar bij de culruur, of karakter van deze man.

salemaleykoem



-------------


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:04
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Beste Malcom......


Mjaaaa....En omdat er dus racistische agenten zijn,hebben deze waarschijnlijk ook zo gehandeld.... En dat deze jongen volgens de agenten opvallend gedroeg en wegrende na gewaarschuwd te zijn is dan verder niet belangrijk.


Misschien moet je het dan ook maar eens een keer uitgebreid hebben over� bepaalde agenten in Marroko die mijn broer met knuppels destijds in elkaar beukte toen hij�op wereldreis was....Zijn vriendin trok niet snel genoeg een lange broek aan toen zij met een rok (Omdat het daar zo warm was.) rondliep.


Over dit soort incidenten heb ik nog niets van je gelezen....Maar misschien komt dat binnenkort.


(En wat betreft de terroristen......Mjaaa.....Kl**te dat er nu zo opgetreden moet worden door politie met alle gevolgen van dien.Maar ook dat zal de terroristen worst wezen.)



Salaam Aleikum,

Ik moest lachen toen ik je post zag Ruud. Sorry hoor, maar niet omdat het grappig was maar juist het tegenovergestelde. Maar zoals broeder jiyuu al stelde is de situatie nu in London niet bepaald veilig voor zowel aziatische mensen als niet aziatische mensen en iedereen die maar een beetje moslim lijkt. Blanke mannen die onschuldige moslims achterna zitten om ze effe in elkaar te rossen. Misschien dat hij daarom wegrende. Maar goed laten we dat maar even negeren en het over je broer hebben die in elkaar werd geslagen in een islamitisch land door "islamitische" agentjes. Allereerst wil ik stellen dat hij niet de enige is die daar klappen heeft gekregen van de politie, de lokale bevolking heeft dagelijks met ze te maken en ik denk dat het bij hen toch wat harder er aan toegaat. Kijk alleen maar naar de berbers die decennia lang onderdrukt zijn. En als ik het me goed herriner heb je me dit ooit eerder verteld en heb ik je duidelijk gemaakt wat ik ervan vond. Vreemd dat je dit erbij haalt en meteen weer de koppeling met de islam probeert te maken. En over een shoarma boer die jou bedrogen heeft. Volgens mij maakt hij niet echt onderscheid tussen moslim/niet moslim en volgens mij is ij geen uitzondering. Als je het echt erg vond had je er wat van moeten zeggen en het niet opkroppen met de gedachte dat het toch enigzins aan zijn marokkaan/moslim zijn ligt dat hij geld heeft gestolen. Ik ben ook zo vaak bestolen door verkopers, maar ik kijk deze verkopers er persoonlijk op aan en ik zeg er meteen ook wat van.En in marokko is het al helemaal erg, waarbij sommige verkopers zowel de lokale bevolking als toeristen proberen te bestelen indien ze de mogelijkheid zien. Maar dit heeft dus in feite totaal niets met de dood van deze man te maken die ten onrechte is gedood. En dat er mensen zijn die het goed vinden of enigzins goed proberen te praten vind ik bijzonder gevaarlijk en ook slecht. Vandaar ook denk ik dat broeder jiyuu terecht er op wijst dat het de verkeerde kant op gaat. Zodra je mensen op basis van verdenking op straat dood gaat schieten, dan gooi je het gehele rechtssysteem overboord en daarmee ook de democratie. En voor wat? Voor terroristen van het wie het in eerste instantie de bedoeling was om dit juist te veroorzaken. Engeland gaat de verkeerde kant op in het justitieel beleid en ik ben dan ook van mening dat, om het vertrouwen in het rechtssysteem te behouden, de hoofdcommisaris van Londen ontslagen moet worden en de agenten in kwestie vervolgd moeten worden. Best als er schietinstructies zijn, maar dan moet er geen maar dan ook GEEN twijfel mogelijk zijn dat het om een zelfmoordtterrorist gaat. Als iemand uit een gebouwencomplex komt waar mogelijk terroristen zitten dan is dit geen reden om 5 kogels voor de zekerheid door zijn hoofd te jagen.

Maar goed. Ruud ik denk dat je de verkeerde kant op gaat als je incidenten in je omgeving gaat vergelijken met de moord op deze persoon. Het gaat me totaal niet om het feit of ze rascistisch zijn of niet. Maar om het feit dat er geen gerechtigheid is voor het slachtoffer. Je moet niet denken dat ik alleen maar zo fel reageer omdat ze hem voor moslim aanzagen. Het is toch te belachelijk voor woorden wanneer iemands kind, kleinkind, broer en oom zomaar wordt neergeknald omdat hij uit angst voor een aantal blanke mannen in burger wegrende.
Het lijkt wel alsof je maar mag hopen niet in de buurt van een huis te zijn geweest waar iemand gewoond zou kunnen hebben die iets uitgevreten heeft.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:07
Mijn eerste reactie was (letterlijk): "Stel SUKKELS!" Als je die regels gaat/blijft toepassen (doodschieten wie niet meewerkt) knal je waarschijnlijk meer mensen neer dan er omkomen bij aanslagen.

-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:14
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#0066ff size=2>Als jullie toch hetzelfde mededogen hadden met Theo van Gogh, Hirshi Ali, etc. dan zou ik echt geloven dat de islam een vredelievende godsdienst was.


<FONT face=Arial color=#0066ff size=2>Maar helaas, jullie lijken me de Goebbelsen onder de moslims, de manipulators, die er slechts op uit zijn te vernietigen.


<FONT face=Arial color=#0066ff size=2>Jammer, ik denk n.l. dat de islam, in zichzelf iets wonderschoons heeft.



Salaam ALeikum,

Waar heb je het toch over jongen? Moslims respecteren deze mensen niet omdat zij ons niet respecteren. Punt. Dat jij hen bij wijze van spreken bijna aanbid, dat moet je niet van ons verwachten. Deze mensen noemen ons achterlijke mensen, onze profeet vzmh een pedofiel en dan verwacht je van ons medelijden te tonen voor mensen die simpelweg bedreigd worden en nu de best beschermde mensen in NL zijn. En deze mensen vergelijk je met de vermoorde braziliaan in Londen? Ben je wel goed bij je hoofd?
Van Gogh is dood, jammer. Had niet mogen gebeuren, de VVD had niet alleen moeten aandringen op bescherming van Hirshi Ali en andere parlementariers. Maar hij is dood, niets meer aan te doen. Medelijden is iets dat ik heb voor mensen die honger lijden in Afrika. Niet voor iemand die mij beledigd. Jij applaudiseert waarschijnlijk als ze het woordje pedofiel of varken noemt, maar ga maar eens nadenken of beledigende woorden nu wel effect hebben?
Leer voor de volgende keer aub argumenten aan te dragen ipv iedere keer je geliefde Hirshi Ali en Theo van Gogh aan te halen. De een is dood en de ander profiteert van de belastingcenten, voor wie zou je nog medelijden moeten hebben? Dus als jij bij andere posts eens hun niet weet op te noemen dan vind ik dat al een applausje waard.
En je goebels vergelijking gaat denk ik eerder op bij mensen als Hirshi Ali die een gedachtenpolitie in het leven wil roepen om moslims bij sollicitaties te screenen op mate van gelovigheid.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:29

Ik vind het allemaal een beetje te gemakkelijk geoordeeld vanachter een scherm en met je gat op een stoel....Ga er maar aanstaan zou ik zeggen.Ga er maar eens op af als je het risico loopt om een nitroglicerine wandelende bom aan te houden.Mensen praten er wel erug gemakkelijk over.

"Ja en dan hou ik hem gewoon staande en vraag hem zijn jasje uit te doen!"

"Niet weglopen hoor......Dat mag niet!"

Zo zitten deze zaken niet in elkaar.

Je kan verdomme zo iemand niet eens in zijn been schieten,want er blijft een groot risico dat hij de bom als nog tot detonatie brengt met alle gevolgen van dien.



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:32
Salaam Aleikum,

Dan moet je maar geen agent worden! Heel simpel. Je doet net alsof agenten gewone burgers zijn. Zij accepteren het risico dat ze wat overkomt om anderen beschermen.

Je redeneert vanuit je eigen positie, begrijpelijk maar onjuist. Agenten moeten risico accepteren, ik hoop dat dit ooit tot je door zal dringen. Net zoals militairen een bepaalde risico aanvaarden waneer ze het leger in gaan.

En ik vind het niet gerechtvaardig om iemand door zijn kop te schieten omdat ie een lange jas aan heeft. Dan kun je beter elke aziaat of mensen die op aziaten lijken in Londen met een jas met een uzi gaan neer knallen om er zeker van te zijn dat er niks zal gebeuren. Domme redenering dus..

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:38
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Dan moet je maar geen agent worden! Heel simpel. Je doet net alsof agenten gewone burgers zijn. Zij accepteren het risico dat ze wat overkomt om anderen beschermen.

Je redeneert vanuit je eigen positie, begrijpelijk maar onjuist. Agenten moeten risico accepteren, ik hoop dat dit ooit tot je door zal dringen. Net zoals militairen een bepaalde risico aanvaarden waneer ze het leger in gaan.

En ik vind het niet gerechtvaardig om iemand door zijn kop te schieten omdat ie een lange jas aan heeft. Dan kun je beter elke aziaat of mensen die op aziaten lijken in Londen met een jas met een uzi gaan neer knallen om er zeker van te zijn dat er niks zal gebeuren. Domme redenering dus..

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Agenten worden PLOTSELING met wandelende bommen geconfronteerd waar zij nooit mee in aanraking zijn geweest! En ja agenten zijn ook mensen zoals jij en ik met gezinnen en gevoelens. Ze veranderen niet voor nix plotseling hun beleidt...Met de beste complimenten vanuit de hoek van het terrorisme!


Geplaatst door: IHAEM
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:43

Geen enkele agent heeft fout gehandeld. De shoot-to-kill-policy was er. Deze policy schrijft voor dat mensen die op het punt staan om een aanslag te plegen, of er op zijn minst op lijkt te plegen, neergeschoten mogen worden. Zo simpel is dat. Het doet mij een beetje denken aan mr. Bean op het vliegveld met een hand als pistool. Je weet dat zulks niet mag, doe je het wel dan moet je de consequenties aanvaarden.

Wanneer het een jood, christen of wie dan ook was geweest dan werden de agenten op handen gedragen, zijn het moslims dan schreeuwt men moord en brand. Verachtelijk!

pietjepuk en de Goebbelsvergelijking vind ik erg passend.



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:49
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Er is een man geexecuteerd door de britse politie nadat hij uit paniek vluchtte toen hij achtervolgd werd. Nadat hij struikelde en werd aangehouden door de politie, schoot de politie hem met vijf kogels dood.
Een gerechtvaardige democratische actie lijkt mij.
Blijkbaar heel normaal, aangezien er tot op heden niet zo veel ophef over is geweest. Het waren voornamelijk de mensen die het voor hun ogen zagen gebeuren die het bijzonder verontrustend vonden. Nu nog de rest van de wereld.

(video optie aan de linkerkant van het scherm)
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=38229344&cftoken=257 9712 5&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_ id=3596

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/EE0C3818-1A5E-4CD4-8C 74-FE33FF465641.htm

Overigens zijn er ook al meerdere aanslagen in de wereld geweest. Waaronder die in Bagdad waar meer slachtoffers vielen dan Londen. Jammer dat ik voor deze slachtoffers nog geen minuut stilte heb gehoord. Nog een bewijs dat westerse levens meer waard zijn dan niet westerlingen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Klopt.....En als er dan een Amerikaanse vredesactiviste heen gaat om er geld te brengen wordt ze zelf opgeblazen.  Hoe heet dat beleid ook alweer? Allah Akbar?


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:54
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Geen enkele agent heeft fout gehandeld. De shoot-to-kill-policy was er. Deze policy schrijft voor dat mensen die op het punt staan om een aanslag te plegen, of er op zijn minst op lijkt te plegen, neergeschoten mogen worden. Zo simpel is dat. Het doet mij een beetje denken aan mr. Bean op het vliegveld met een hand als pistool. Je weet dat zulks niet mag, doe je het wel dan moet je de consequenties aanvaarden.

Wanneer het een jood, christen of wie dan ook was geweest dan werden de agenten op handen gedragen, zijn het moslims dan schreeuwt men moord en brand. Verachtelijk!

pietjepuk en de Goebbelsvergelijking vind ik erg passend.

Het is gewoon kl**te IHAEM voor iedereen!!! Er had ook een moslim agent tussen kunnen zitten!  


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 16:57
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Geen enkele agent heeft fout gehandeld. De shoot-to-kill-policy was er. Deze policy schrijft voor dat mensen die op het punt staan om een aanslag te plegen, of er op zijn minst op lijkt te plegen, neergeschoten mogen worden. Zo simpel is dat. Het doet mij een beetje denken aan mr. Bean op het vliegveld met een hand als pistool. Je weet dat zulks niet mag, doe je het wel dan moet je de consequenties aanvaarden.


Wanneer het een jood, christen of wie dan ook was geweest dan werden de agenten op handen gedragen, zijn het moslims dan schreeuwt men moord en brand. Verachtelijk!


pietjepuk en de Goebbelsvergelijking vind ik erg passend.



Salaam Aleikum,

het was een braziliaan en waarschijnlijk katholiek. Dus ik begrijp je even niet. En als je de situatie een beetje gevolgd had zou je het bovenstaande niet geplaatst hebben.
Mocht je na alle feiten er nog steeds zo over denken dan denk ik dat je een zeer verstoord beeld hebt van rechtmatig en juist handelen. Ethiek is dan denk ik ook ver bij je te zoeken. Maar mocht ik het verkeerd hebben dan neem ik aan dat je het recht zal zetten, waarna ik blij zal zijn om mijn excuses voor mijn verkeerde aannames aan te bieden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 24 juli 2005 om 17:02
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Klopt.....En als er dan een Amerikaanse vredesactiviste heen gaat om er geld te brengen wordt ze zelf opgeblazen. �Hoe heet dat beleid ook alweer? Allah Akbar?


Salaam aleikum,

Beste Ruud, ik merk dat je heel erg veranderd bent. Je zegt dingen die nergens op slaan en je vergelijkt dingen die niet te vergelijken zijn. Ik heb het gevoel dat je momenteel zeer slecht over moslims en de islam denkt. Slechter als toen ik in het verleden met je discussierde over bepaalde zaken.
Van IHEAM verwacht ik het wel, die weet naar mijn mening gewoon niet beter
Maar ik had meer van jou verwacht. Net alsof een amerikaanse activiste of een irakese baby een verschil zouden uitmaken voor de terroristen. Feit blijft dat het een verschil maakt voor het westen, en daar stoor ik me aan. Sharm el Sheik, en Bagdad moeten ook herdacht worden. Net als elke andere grote aanslag. Zou laat je zien dat het niet normaal is en toon je solidariteit met de getroffen landen, nabestaanden en slachtoffers. Mocht je het daar niet mee eens zijn dan graag een duidelijke reden waarom niet.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: salafus-salahin
Geplaatst op: 25 juli 2005 om 05:17

 

*Wegens de angst voor opsluiting met terugwerkende kracht, is dit bericht verwijderd.

Met de nieuwe aankomende wet van minister Donner: �De-wet-niemand-is-terrorist-behalve-als-wij-dat-vinden�, kan je een jaar opsluiting krijgen met als bijkomende straf ontslag.

 

 



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 25 juli 2005 om 05:38

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Klopt.....En als er dan een Amerikaanse vredesactiviste heen gaat om er geld te brengen wordt ze zelf opgeblazen.  Hoe heet dat beleid ook alweer? Allah Akbar?


Salaam aleikum,

Beste Ruud, ik merk dat je heel erg veranderd bent. Je zegt dingen die nergens op slaan en je vergelijkt dingen die niet te vergelijken zijn. Ik heb het gevoel dat je momenteel zeer slecht over moslims en de islam denkt. Slechter als toen ik in het verleden met je discussierde over bepaalde zaken.
Van IHEAM verwacht ik het wel, die weet naar mijn mening gewoon niet beter
Maar ik had meer van jou verwacht. Net alsof een amerikaanse activiste of een irakese baby een verschil zouden uitmaken voor de terroristen.Nee...Maar het gaat hier over mensen die andere moslims bestrijden in de heropbouw van het land...Dus moslims die het niet eens zijn met de gang van zaken in hun land zelf.Soenieten vs Sjiieten En aan bijde kanten wordt geroepen dat het Allah's wil is,want ieder denkt dat zijn uitleg over de Koran de juiste is.Vervolgens komen er mensen om het leed te delen en hier iets aan te doen en deze verliezen dan hun leven.....En jij zegt dan.....Er wordt niets gedaan....Aan bv....Herdenkingen....door mensen uit het westen...Als deze vrouw niets herdenkt,dan was ze daar niet geweest.Zij herdenkt het leed en komt dit financieel ondersteunen.Maar het volk heeft het te druk......Te druk om elkaar de lucht in te blazen.Feit blijft dat het een verschil maakt voor het westen, en daar stoor ik me aan. Sharm el Sheik, en Bagdad moeten ook herdacht worden. Net als elke andere grote aanslag. Zou laat je zien dat het niet normaal is en toon je solidariteit met de getroffen landen, nabestaanden en slachtoffers. Mocht je het daar niet mee eens zijn dan graag een duidelijke reden waarom niet.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Daar ben ik het volkomen met je eens......(In het blauw) Maar waar ik me bij jou zorgen om maak,is het feit dat je de mensen uit het westen vergeet die al jaren lang het voor de onderdrukte in het buitenland opnemen....(En bijna na alles kijkt wat het westen fout doet...Veel heeft er mee te maken dat je zelf moslim bent neem ik aan.Maar er is ook genoeg om over te schrijven wat in moslim landen fout gaat.Een beetje eenzijdig bekeken dus...)Het zijn die mensen die met bv....spandoeken demonstraties van Neo Nazi's tegen gaan.En die mensen die bv....Met geld naar het buitenland gaan.Dus er zijn wel degelijk westerse mensen die herdenken dan wel ondersteunen.Maar hoe zit dit dan in Moslim landen......Hoe hebben zij de aanslag in Amerika herdacht? Wat ik heb gezien waren feestvierende mensen,waar zijn de beelden gebleven van rouwende mensen gebleven?De spandoeken enz.....Of moeten we hier concluderen dat deze gedenkingen aan bijde kanten erg somber zijn....(Neemt niet weg dat ik weet dat er ook moslims zijn die deze aanslag scherp veroordeeld hebben.)

Maar de onverschilligheid vind men in mijn ogen even sterk aan bijde kanten.....

(En ik zie aan bijde kanten Neo Nazi's........Misschien moet je een keer Mein Kampf van Adolf Hitler lezen,dit geeft je waarschijnlijk een heel andere kijk op bepaalde gedachten van mensen,ze komen namelijk sterk overeen.)



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 25 juli 2005 om 06:06
Salaam Aleikum,

De mensen waarover jij het hebt, dat zijn de mensen waar ik respect voor heb. Dat zijn de mensen die wel de waarheid om hun heen zien en die geen oogkleppen op hebben. Dan heb ik het dus over de mensen die tegen oorlog zijn, opkomen voor de minderheden en de zwakkeren in de samenleving, en tegelijkertijd recht willen zijn voor de gehele mensheid.
En deze mensen bedoel ik dan ook niet als ik mijn posts een beetje generaliserend over het westen heb. Misschien inderdaad een beetje fout ja, daar heb je gelijk in. Maar je kan begrijpen dat het een beetje lastig is om telkens maar deze groep op te noemen en toch de aandacht op de topic te houden. Fout, maar ik denk meer dat het door vergeetachtigheid komt. Want immers weet ik van mezelf heel goed dat ik deze mensen niet bedoel. In ieder geval bedankt voor je terechtwijzing. Ik zal in de toekomst wat nadrukkelijker de groep aanduiden die ik bedoel.

Maar na 9/11 juichde mensen in sommige landen, niet om de slachtoffers, maar om de pijn die de machthebbers voelden. Ik weet zeker dat geen van de mensen zat te juichen om het feit dat mensen van immense hoogte uit het raam vielen om te ontkomen aan de brand. Maar het feit dat mensen eindelijk hun pijn voelden daar ging het volgens mij om. Een foute manier om je te uiten, maar het is gebeurd en daar is niets meer aan te veranderen. Maar je moet ook niet vergeten dat ze ook zouden kunnen juichen om de militaire centrum van de VS de Pentagon die aan de basis staat van veel onrecht in de wereld. Want dat was voor de mensen denk een belangrijker punt dan de val van 2 torens die vol met burgers zaten.
Maar er is ook stilte gehouden in deze landen voor de slachtoffers. Net als in de rest van de wereld. Maar ja, ik kan er ook niets aan doen als alleen het negatieve belicht wordt in de media.
Elk mens heeft medelijden met onschuldige slachtoffers van terrorisme. Daar is denk ik geen twijfel over mogelijk. Daarmee bedoel ik ook de mensen die een grote mond op zetten en juichen over hetgeen er gebeurd is op 9/11. Maar vergeet niet dat je ook weer de laatste amper wat hoort over aanslagen of rampen die in het buitenland gebeuren. Ok de tsunami, maar dat was op een immense schaal die niet te ontkennen is. Maar kleine rampjes zoals in China, Bangladesh, Niger etc die komen amper of vlug door het westers nieuws. Dat moet ook belicht worden en evenveel aandacht krijgen, al is het maar om ook daar voor actief en direct hulp voor in te zamelen. Een aanslag heeft bv sharm el sheik getroffen, bijna 90 doden en heel veel gewonden. Enigste wat ik me van de nederlandse media kan herrineren is dat ze zich zorgen maken om 1 of 2 al dan niet aanwezige nederlanders, en het aantal aanwezige westerse slachtoffers. Dat is toch niet normaal? Onrespectvol jegens de gevallen slachtoffers en hun nabestaanden. Daarom pleit ik er ook voor om de gehele media (journalisten, redactie, uitvoerende mensen etc) allemaal eens op een cursusje ethiek en moraliteit te sturen. Kijken of ze nog wat kunnen bijleren hoe een mens zich correct behoort te gedragen en als gevolg daarvan ook op een juiste wijze gaat berichtgeven.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Ps. Sorry van de lange teksten trouwens, ik heb het vaak niet in de gaten. Voor ik het weet heb ik al weer een hele lap zitten uittikken. Misschien komt dit doordat ik redelijk snel typ en er zo een hele pagina er uit rol. Dus mijn excuses aan de forumleden.


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 25 juli 2005 om 06:12
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

De mensen waarover jij het hebt, dat zijn de mensen waar ik respect voor heb. Dat zijn de mensen die wel de waarheid om hun heen zien en die geen oogkleppen op hebben. Dan heb ik het dus over de mensen die tegen oorlog zijn, opkomen voor de minderheden en de zwakkeren in de samenleving, en tegelijkertijd recht willen zijn voor de gehele mensheid.
En deze mensen bedoel ik dan ook niet als ik mijn posts een beetje generaliserend over het westen heb. Misschien inderdaad een beetje fout ja, daar heb je gelijk in. Maar je kan begrijpen dat het een beetje lastig is om telkens maar deze groep op te noemen en toch de aandacht op de topic te houden. Fout, maar ik denk meer dat het door vergeetachtigheid komt. Want immers weet ik van mezelf heel goed dat ik deze mensen niet bedoel. In ieder geval bedankt voor je terechtwijzing. Ik zal in de toekomst wat nadrukkelijker de groep aanduiden die ik bedoel.

Maar na 9/11 juichde mensen in sommige landen, niet om de slachtoffers, maar om de pijn die de machthebbers voelden. Ik weet zeker dat geen van de mensen zat te juichen om het feit dat mensen van immense hoogte uit het raam vielen om te ontkomen aan de brand. Maar het feit dat mensen eindelijk hun pijn voelden daar ging het volgens mij om. Een foute manier om je te uiten, maar het is gebeurd en daar is niets meer aan te veranderen. Maar je moet ook niet vergeten dat ze ook zouden kunnen juichen om de militaire centrum van de VS de Pentagon die aan de basis staat van veel onrecht in de wereld. Want dat was voor de mensen denk een belangrijker punt dan de val van 2 torens die vol met burgers zaten.
Maar er is ook stilte gehouden in deze landen voor de slachtoffers. Net als in de rest van de wereld. Maar ja, ik kan er ook niets aan doen als alleen het negatieve belicht wordt in de media.
Elk mens heeft medelijden met onschuldige slachtoffers van terrorisme. Daar is denk ik geen twijfel over mogelijk. Daarmee bedoel ik ook de mensen die een grote mond op zetten en juichen over hetgeen er gebeurd is op 9/11. Maar vergeet niet dat je ook weer de laatste amper wat hoort over aanslagen of rampen die in het buitenland gebeuren. Ok de tsunami, maar dat was op een immense schaal die niet te ontkennen is. Maar kleine rampjes zoals in China, Bangladesh, Niger etc die komen amper of vlug door het westers nieuws. Dat moet ook belicht worden en evenveel aandacht krijgen, al is het maar om ook daar voor actief en direct hulp voor in te zamelen. Een aanslag heeft bv sharm el sheik getroffen, bijna 90 doden en heel veel gewonden. Enigste wat ik me van de nederlandse media kan herrineren is dat ze zich zorgen maken om 1 of 2 al dan niet aanwezige nederlanders, en het aantal aanwezige westerse slachtoffers. Dat is toch niet normaal? Onrespectvol jegens de gevallen slachtoffers en hun nabestaanden. Daarom pleit ik er ook voor om de gehele media (journalisten, redactie, uitvoerende mensen etc) allemaal eens op een cursusje ethiek en moraliteit te sturen. Kijken of ze nog wat kunnen bijleren hoe een mens zich correct behoort te gedragen en als gevolg daarvan ook op een juiste wijze gaat berichtgeven.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Ps. Sorry van de lange teksten trouwens, ik heb het vaak niet in de gaten. Voor ik het weet heb ik al weer een hele lap zitten uittikken. Misschien komt dit doordat ik redelijk snel typ en er zo een hele pagina er uit rol. Dus mijn excuses aan de forumleden.
In alles wat je hierboven schrijft,kan ik me ook wel herkennen en in vinden....  (Een klein advies Malcom.....Lees Mein Kampf van Adolf.En je zal zien wie allemaal het nr 666 in hun rechter arm en voorhoofd hebben staan.Je hoeft er alleen maar wat volks namen voor te veranderen.)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 25 juli 2005 om 06:16
Salaam Aleikum,

Wat bedoel je Ruud?
Ik heb mein kampf niet gelezen, had hem wel ooit gekregen van iemand (een nederlander) die zei dat het wel interessant was. Maar tot op heden nog niet gedaan, en ik weet ook niet of ik het ook ooit zal doen.
Ik kan je ook niet meer volgen als het gaat om volksnamen? Welke volkeren bedoel je of bedoel je iets geheel anders?

Salaam Aleikum,

MAlcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 25 juli 2005 om 06:32
Euronews liet zo net beelden zien uit Egypte,zonder commentaar....De daders van deze slachtpartij,spreken over het maken van een heilig Egypte...Waar hebben ze het in Gods naam over.Vast een denkwijze vanuit een facistische gedachtegoed.Man wat zijn deze mensen herkenbaar,als je Mein Kampf gelezen hebt.En het doet er geen fluit toe naar welke kant je ook kijkt.  


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 25 juli 2005 om 06:34
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Wat bedoel je Ruud?
Ik heb mein kampf niet gelezen, had hem wel ooit gekregen van iemand (een nederlander) die zei dat het wel interessant was. Maar tot op heden nog niet gedaan, en ik weet ook niet of ik het ook ooit zal doen.
Ik kan je ook niet meer volgen als het gaat om volksnamen? Welke volkeren bedoel je of bedoel je iets geheel anders?

Salaam Aleikum,

MAlcolm X
Kijk......Hitler heeft zijn gedachten op papier gezet in het boek Mein Kampf....In dit boek lees je ZIJN gedachten.Veel van zijn gedachten zijn na het lezen van dit boek,herkenbaar bij mensen die deze of ongeveer deze gedachten dus ook hebben.En het maakt hierbij niet uit of deze mensen uit het westen dan wel oosten komen.Je hoeft alleen maar wat namen te vervangen van volkeren waar Hitler het over heeft (Volkeren uit het Oosten voornamelijk Rusland en Joden) in Christenen,Joden en ongelovigen.De propaganda machine is dus ook aan bijde kanten zeer herkenbaar.....


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 26 juli 2005 om 11:28

Beste Malikah,

Allereerst mijn excuses dat ik inderdaad niet gereageerd heb. Zoals jij hier de islam uitlegt, kan ik slechts diep respect voor je hebben. Maar mijn vertrouwen in een aantal moslims is dermate geschokt, terwijl ik verschillende moslimvrienden heb, dat ik inderdaad generaliseer. Hiervoor mijn excuses.

1. Er blijft voor mij echter wel een aantal punten staan. De moslimextremisten halen weldegelijk hun motivatie uit de koran en zoals ik al geschreven heb niet uit Wipneus en Pim. Hoe is dit mogelijk?

2. Op deze site worden extremistische opvattingen niet expliciet veroordeeld door hier aanwezige moslims. (ik bemerk gelukkig langzamerhand een kentering) Als men stelt dat de islam een vredig geloof is, dan betekent dat voor mij heel duidelijk: "ik keur alle vormen van geweld af!!!" Dit is bij een aantal moslims niet het geval. Ik mis dan de sterke afkeuring van medebroeders en zusters.

Als op deze site een Belg of Nederlander moslims bedreigd dan zal ik altijd een sterke blijk van afkeuring laten horen.

IAlle Joden en  Amerikanen dood is een veel gehoorde kreet hier. Dit kan en wil ik niet goedkeuren, en een echte moslim(jouw woorden) zal dit ook moeten afkeuren. En dat gebeurd niet.

Ik wens je heel veel geluk met je man, je geloof en je leven.

In eerste instantie geplaatst door malikah

ergens heeft pietjepuk wel gelijk.er zijn inderdaad mensen die de islam als excuus gebruiken om geweld te plegen.

 

ja idd maar je moet nog veel verder terug daarvoor wand kijk een in nederland hoeveel turken en marrokanen zich verschuilen achter de islaam om hun cultuur te behouden, ik vind het niet gek dat de islaam een slecht beeld krijgt, maar gair inshaAlla mij zal dat beeld nooit treffen wan het is immers een schijnbeeld van de islaam, die dus door zulke mensen worden veroorzaakt, (ik heb het over mensen die alleen maar de islaam practiseren daar waar zij zich in kunnen vinden)

maar ik durf te wedden dat wanneer eenieder de islaam ��n keer ervaart zoals ik hem ervaar, gelijk moslim word. omdat hij inziet wat voor loos leven je hebt zonder de islaam.  

Als jullie toch hetzelfde mededogen hadden met Theo van Gogh, Hirshi Ali, etc. dan zou ik echt geloven dat de islam een vredelievende godsdienst was.

kijk beste pietje puk ik zou je vanuit een islamitisch oogpunt even iets toezeggen wat hier door haat vergeten word,

1 het is niet aan ons om iemand te doden, Allah swt. is degene die bepaald wanneer iemand zijn wereldse leven moet verlaten..

dus  als ik dan als moslim een oordeel moet geven over de het vermoorden van iemand zoals van gogh, dan is di eafkeuringswaardig.

maar wij allen hebben net als ieder mens zo onze mening over bepaalde zaken, en wanneer er op zo,n manier beledigende dingen over jou worden gezecht (ik snap dat een ongelovige of een media-denkend iemand (over de islaam) niet door deze beelden (de video van hirsi en van gogh) gekwetst kan worden) kan je eigen mening daardoor veranderen, maar dat heeft helemaal niks met de islaam te maken.

en wat ik net al zei, mensen verschuilen zich achter de islaam, en de film van theo en hirsi is gebaseerd op mishandeling die gebeurd door culturen die zich verschuilen achter de islaam.

wand een echte moslim man die de islaam helemaal (probeert) practiseerd, heeft kennis, en weet hoe hij met zijn vrouw om moet gaan.en mijn man is toevallig een echte gentle man! wand hij weet alhamdolilah wat de islaam inhoud.

en de moslim die de islaam helemaal practiseerd neemt daar ook de sunnat bij, (wat de profeet heeft gezecht, gedaan, onsheeft geleerd) en de profeet saws. heeft zelfs bij zijn laatste toespraak(voor zijn dood) zorg over de vrouw uitgesproken, en om deze goed te behandelen. dus een moslim moet zich daar aan houden, doet hij dit niet dan moet je het ook niet in de islaam zoeken maar bij de culruur, of karakter van deze man.

salemaleykoem



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 26 juli 2005 om 19:15
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Wat bedoel je Ruud? Ik heb mein kampf niet gelezen, had hem wel ooit gekregen van iemand (een nederlander) die zei dat het wel interessant was. Maar tot op heden nog niet gedaan, en ik weet ook niet of ik het ook ooit zal doen. Ik kan je ook niet meer volgen als het gaat om volksnamen? Welke volkeren bedoel je of bedoel je iets geheel anders? Salaam Aleikum, MAlcolm X
Kijk......Hitler heeft zijn gedachten op papier gezet in het boek Mein Kampf....In dit boek lees je ZIJN gedachten.Veel van zijn gedachten zijn na het lezen van dit boek,herkenbaar bij mensen die deze of ongeveer deze gedachten dus ook hebben.En het maakt hierbij niet uit of deze mensen uit het westen dan wel oosten komen.Je hoeft alleen maar wat namen te vervangen van volkeren waar Hitler het over heeft (Volkeren uit het Oosten�voornamelijk Rusland en Joden)�in Christenen,Joden en ongelovigen.De propaganda machine is dus ook aan bijde kanten zeer herkenbaar.....


Salaam Aleikum,

Inderdaad, als je joden zou vervangen door moslims dan is het heel herkenbaar in de huidige situatie. Dus wat dat betreft is de propaganda machine zeker herkenbaar....
En ik denk hier te lezen dat jij de denkwijze van (een deel van de)moslims hier min of meer probeert te vergelijken met de denkwijze van hitler of tenminste een deel van zijn gedachtengoed. Daar zou ik me dus ernstig voor...

Stap eens af van het gevoel dat je hebt tav de islam, misschien is het dan makkelijker om de islam te accepteren
Want volgens mij denk je dat moslims andere mensen als moslims willen zien om hun kwaadaardige gemeenschap aan te vullen met nieuwe rekruten....
Het gaat juist om het tegenovergestelde, namelijk dat moslims anderen juist toewensen om het paradijs te mogen betreden. Een betere toewensing bestaat niet, alleen wordt deze toewensing vaak verdraait of anders opgevat.
Ik wens je het paradijs toe Ruud, nu alleen jij nog. Ik hoop dat je je zelf ooit toelaat om de islam op een neutrale en eerlijke manier te benaderen. En daarbij hoort geen begrip voor een eventueel atoombom op Mekka indien een westers stad opgeblazen wordt door een idioot met een kernwapen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 26 juli 2005 om 19:20
Malcolm wat vindje trouwensvan die reportage over de steun van /iran in verband met  zelfmoord van Islamiten?
Is dit Staats terrorisme of niet?
Hoe vind je dat dit in Islamitische naam gebeurt?
Heeft het westen naar jouw mening enig recht op zelfverdediging?
Aangenomen natuurlijk dat dit alles waar is.



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 26 juli 2005 om 19:25
Salaam Aleikum,


De vermoorde braziliaan was overigens illegaal in Engeland, vandaar dat hij vluchtte.........
Niemand die ik hier nog over iets heb zien plaatsen. Schijnheilige Blair heeft gereageerd, de politiecommisaris heeft weer gereageerd, maar het blijft allemaal onzin die ze proberen te verkopen. De familie van het slachtoffer gaat waarschijnlijk de staat of de politie aanklagen, met als argument dat ze willen voorkomen dat anderen ook slachtoffer worden en dat ze gerechtigheid willen.
Want blijkbaar is dit niet echt mogelijk in de britse democratie en rechtsstaat.
De sharia had hier al een duidelijke oplossing voor gevonden, maar laten we ons nu tot de democratie houden.

Vind het wel opmerkelijk hoe snel de topic kan omslaan in een verdediging van de moord door een groot deel van de niet moslims op dit forum. Een schietinstructie is geen onderdeel van een rechtstaat wanneer agenten straffeloos mensen met een "lange" jas of "dikke" jas zonder pardon en zonder gevolgen kunnen neerschieten.

Maar het is ook maar hoe je tegen de waarde van rechtvaardigheid aan kunt kijken.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 26 juli 2005 om 19:32
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Malcolm wat vindje trouwensvan die reportage over de steun van /iran in verband met� zelfmoord van Islamiten?
Is dit Staats terrorisme of niet?
Hoe vind je dat dit in Islamitische naam gebeurt?
Heeft het westen naar jouw mening enig recht op zelfverdediging?
Aangenomen natuurlijk dat dit alles waar is.




Salaam Aleikum,

Ik ben geen sjiiet, misschien moet je dit aan een sjiiet vragen. Ik ben wel moslim en ik veroordeel elke oorlog die onrechtmatig is. Ik heb het filmpje die je plaatste proberen te bekijken, maar je link werkte niet.
Laat er maar eerst onomstreden bewijs komen voor er gesproken kan worden over een oorlog. Bij Irak was er bij lange na geen enkel bewijs te vinden die ook maar een beetje geloofwaardig was. Dat jij het meteen hebt over zelfverdediging is voor mij een beetje vreemd. Waar ligt het westen en waar ligt Iran? Het westen is niet Irak, alhoewel het is ingelijfd. Dus enige steun aan rebellen aldaar door Iran zie ik niet als een probleem. Waarom niet? Omdat ik de bezetting zoiezo als onrechtvaardig zie en ik vind dat een buurland als Iran het recht heeft om gevaar aan de landsgrenzen op allerlei manieren mag afwenden. En aangezien er ook een boycot is op Iran is het begrijpelijk dat ze zich hier mee bezig houden.
Maar Iran is qua bevolking vele malen groter als Irak, en ik denk dat elk westers land zich sterk zou verkijken als het zou besluiten om Iran aan te vallen.
Probeer Iran maar eens te bezetten met het aantal troepen dat er nu in Irak is. Ze zouden denk ik met de staart tussen de benen wegrennen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 26 juli 2005 om 19:36

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Wat bedoel je Ruud? Ik heb mein kampf niet gelezen, had hem wel ooit gekregen van iemand (een nederlander) die zei dat het wel interessant was. Maar tot op heden nog niet gedaan, en ik weet ook niet of ik het ook ooit zal doen. Ik kan je ook niet meer volgen als het gaat om volksnamen? Welke volkeren bedoel je of bedoel je iets geheel anders? Salaam Aleikum, MAlcolm X
Kijk......Hitler heeft zijn gedachten op papier gezet in het boek Mein Kampf....In dit boek lees je ZIJN gedachten.Veel van zijn gedachten zijn na het lezen van dit boek,herkenbaar bij mensen die deze of ongeveer deze gedachten dus ook hebben.En het maakt hierbij niet uit of deze mensen uit het westen dan wel oosten komen.Je hoeft alleen maar wat namen te vervangen van volkeren waar Hitler het over heeft (Volkeren uit het Oosten voornamelijk Rusland en Joden) in Christenen,Joden en ongelovigen.De propaganda machine is dus ook aan bijde kanten zeer herkenbaar.....


Salaam Aleikum,

Inderdaad, als je joden zou vervangen door moslims dan is het heel herkenbaar in de huidige situatie. Dus wat dat betreft is de propaganda machine zeker herkenbaar....

Dus.....Je ziet het nog steeds niet aan 2 kanten....Nou er was laatst een Moslim met een heel andere denkwijze en hij beheerde een internetsite.Hij liet de jeugd graag zien hoe men van alles moest opblazen.

Op de vraag....."Is dit wel verstandig,de jeugd ziet hier toekomst in."

Antwoorde hij: "Daar heb ik geen enkele moeite mee...."


En ik denk hier te lezen dat jij de denkwijze van (een deel van de)moslims hier min of meer probeert te vergelijken met de denkwijze van hitler of tenminste een deel van zijn gedachtengoed. Daar zou ik me dus ernstig voor...

Nee hoor......Zeer herkenbaar.....Maar jij hebt dat boek toch niet gelezen,dus hoe wil je dit herkennen dan?

Stap eens af van het gevoel dat je hebt tav de islam, misschien is het dan makkelijker om de islam te accepteren

Hihihihi... Ik accepteer de Islam....Maar dan alleen die van vroome moslims zonder de Sharia.

Want volgens mij denk je dat moslims andere mensen als moslims willen zien om hun kwaadaardige gemeenschap aan te vullen met nieuwe rekruten....

Nee.....Wel zijn er onder moslims,moslims die graag moslims als recruten willen zien en hebben.

Het gaat juist om het tegenovergestelde, namelijk dat moslims anderen juist toewensen om het paradijs te mogen betreden. Een betere toewensing bestaat niet, alleen wordt deze toewensing vaak verdraait of anders opgevat.

Niet altijd....Lees de posts van een aantal maanden terug nog maar eens door....

Ik wens je het paradijs toe Ruud, nu alleen jij nog. Waarom kan ik die niet bereiken via Jezus?  Ik hoop dat je je zelf ooit toelaat om de islam op een neutrale en eerlijke manier te benaderen.Dat kan ik,maar niet bij iedereen. En daarbij hoort geen begrip voor een eventueel atoombom op Mekka indien een westers stad opgeblazen wordt door een idioot met een kernwapen. Ik kan zijn woede begrijpen niet de daad.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Uhhmmmmm Nee .... De Islam is op te verdelen in 2 delen De vroome Islamieten die de weg van vrede volgen en Islamieten die dit met geweld willen bewerkstelligen.En als je het hier niet mee eens bent/was....Waarom knal je er dan niet hard tegen aan als moslims het over kruisvaders hebben,waneer je weet dat er genoeg vroome Christenen zijn...En kruisvaders al eeuwen verdwenen zijn. En ja...... Ik kan die woede van die Amerikaan me goed voorstellen.Jij niet als een terrorist mekka als eerste bestookt met een atoombom? Of zeg je dan.....Mjaaa kunnen de Christenen ook niets aan doen.

Kijk Malcom......Waarom je voordurend druk maken over de AIVD als je niets te verbegen hebt.

 



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 27 juli 2005 om 06:33
Salaam Aleikum,

Allereerst maak ik me niet druk om de AIVD. Feit blijft dat jij niet inziet dat zij het vrije woord die ook moslims hebben proberen tegen te gaan. Net als de bedreigers van vele mensen die in het openbaar spreken. Laten we het erop houden dat de AIVD hiervoor uitstekend werk doet in naam van de overheid en de nederlandse bevolking. Net als saddam vroeger zijn dienst gebruikte om vijanden te bedreigen, onderdrukken en te vermoorden, zo gebruikt de overheid de AIVD om ons de mond te snoeren. We worden niet vermoord, niet bedreigt maar wel onderdrukt. Hierbij moet ik zeggen dat het bij de meeste mensen om het gevoel gaat. Als ik maar 1 woordje zeg die verkeerd kan overkomen of verkeerd geintepreteerd word dan ben ik de klos. Want dan wordt je in de gaten gehouden of opgepakt. En feit blijft dat de AIVD zich met niets anders bezig houd dan met moslims momenteel.
Maar of ik er bang voor ben? Nee totaal niet, ik probeer alleen hun praktijken aan het licht te brengen. Want zo braaf is de AIVD niet en alhoewel ik nooit in aanraking met ze ben geweest, heb ik verhalen over ze gehoord waarvan je bijna zou denken dat het om de KGB zou gaan.

Ik zie beide kanten juist heel goed, om even in te gaan op je andere punten. Alleen is het zo op dit forum dat de uiterste elkaar balanceren en daarom vind ik het vaak niet eens nodig om christenen of kruisvaarders te verdedigen. Vaak gaat het om een betiteling van een groep onrechtdoeners, en dan voel ik de plicht niet om dit recht te trekken. Soms wel, maar als ik dan al de reacties zie in zo�n topic wil ik me er niet eens mee gaan bemoeien. Ik hou er niet zo van om me continue te moeten verdedigen voor dingen die ik niet gedaan of gezegd heb, en blijkbaar vinden veel mensen dat dit wel nodig. Alhoewel zij dit voor hun zelf niet noodzakelijk vinden. Hypocrieten vind je blijkbaar zowel op een forum als op straat....

Ik heb mein kampf wel niet gelezen, maar ik weet waar het over gaat. En nu vraag ik jou waarom jij iets leest wat verboden is in deze rechtsstaat? Respecteer je de nederlandse wetgeving niet? Ben je tegen democratie
Nee ik heb de behoefte nooit gehad, ook niet om deze man te begrijpen. Ik weet al best veel over hem, dus misschien was dat ook de reden.

En by the way, je kunt denk ik bush wel enigzins als kruisvaarder bestempelen aangezien hij vanuit zijn geloof oorlog voert in de wereld. En dat deden de kruisvaarders ook.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 27 juli 2005 om 07:56

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Allereerst maak ik me niet druk om de AIVD.Jij niet sommige andere moslims wel.Dat geven ze immers hier aan. Feit blijft dat jij niet inziet dat zij het vrije woord die ook moslims hebben proberen tegen te gaan.Wat ze tegen willen gaan is radicalizering,dat doen ze net zo hard tussen Neo gespuis.Die hebben namelijk ook radicalizerende gedachten. Net als de bedreigers van vele mensen die in het openbaar spreken. Laten we het erop houden dat de AIVD hiervoor uitstekend werk doet in naam van de overheid en de nederlandse bevolking. Net als saddam vroeger zijn dienst gebruikte om vijanden te bedreigen, onderdrukken en te vermoorden, zo gebruikt de overheid de AIVD om ons de mond te snoeren.Dit is complete onzin!!! We worden niet vermoord, niet bedreigt maar wel onderdrukt.Nee hoor,er is gewoon spraake van discriminatie in dit land en dat komt in elk land voor waar minderheden gehuisvest zijn.Deze denkwijze komt bij alle volkeren voor.In een democratie komt dit voor net als in een land waar vanuit de Islam wordt gedacht.Binnen het volk zelf als wel in politieke figuren vind men deze mensen terug.Hierbij moet ik zeggen dat het bij de meeste mensen om het gevoel gaat. Als ik maar 1 woordje zeg die verkeerd kan overkomen of verkeerd geintepreteerd word dan ben ik de klos.Dat ligt er maar aan met wie je praat neem ik aan. Want dan wordt je in de gaten gehouden of opgepakt.Hahaha....Kom op zeg.Zit toch niet zo te overdrijven man. En feit blijft dat de AIVD zich met niets anders bezig houd dan met moslims momenteel.Waarschijnlijk omdat hier nu de grootste staatsveiligheids bedrijging vandaan komt.Ik heb tot nu toe nog geen Neo Nazi een trein zien opblazen,terwijl vanuit de moslimgemeenschap afvalligen naar de wapens grijpen.Zo had de Duitse geheime dienst het vroeger drukker met de RAF dan met Neo Nazi's...
Maar of ik er bang voor ben? Nee totaal niet, ik probeer alleen hun praktijken aan het licht te brengen. Want zo braaf is de AIVD niet en alhoewel ik nooit in aanraking met ze ben geweest, heb ik verhalen over ze gehoord waarvan je bijna zou denken dat het om de KGB zou gaan.Soms is het lastig ja als mensen extra op je letten,maar vanuit het standpunt waaruit men nu zaken aanpakt,kan men ook begrip leren te krijgen.Ik bedoel.....Ik zou het lastig vinden,maar er wel begrip voor hebben gehad als de duitse geheime dienst me zou hebben gevolgd en aangesproken,als ze het vermoeden hadden gehad dat ik een RAF lit was geweest.

Ik had gezegd......Jongens kom maar kijken,licht me maar door....Je zal bij mij niets vinden!Want.......Ik sta niet achter hun denkwijze.  

Ik zie beide kanten juist heel goed, om even in te gaan op je andere punten.

Alleen is het zo op dit forum dat de uiterste elkaar balanceren en daarom vind ik het vaak niet eens nodig om christenen of kruisvaarders te verdedigen. Vaak gaat het om een betiteling van een groep onrechtdoeners, en dan voel ik de plicht niet om dit recht te trekken. Soms wel, maar als ik dan al de reacties zie in zo�n topic wil ik me er niet eens mee gaan bemoeien. Ik hou er niet zo van om me continue te moeten verdedigen voor dingen die ik niet gedaan of gezegd heb, en blijkbaar vinden veel mensen dat dit wel nodig. Alhoewel zij dit voor hun zelf niet noodzakelijk vinden. Hypocrieten vind je blijkbaar zowel op een forum als op straat....

Ik heb mein kampf wel niet gelezen, maar ik weet waar het over gaat.Dat weet je dus niet..... En nu vraag ik jou waarom jij iets leest wat verboden is in deze rechtsstaat? Respecteer je de nederlandse wetgeving niet? Ben je tegen democratie

Mein Kampf is niet verboden om te lezen....En zoals die wijze advocaat van de hofstad groep het ook zegt......Men kan Mein Kampf wel op de boekenschap hebben liggen.....Dit wil nog niet zeggen dat men dit gedachtegoed deeld...Maar het mooie van alles is,dat men heel snel mensen door heeft die wel zo denken.Dit hoeft niet in alles te zijn,maar wel in een gedeelte.

Nee ik heb de behoefte nooit gehad, ook niet om deze man te begrijpen.Nou ik wel....Zo vallen dit soort mensen bij mij heel snel door de mand. Ik weet al best veel over hem, dus misschien was dat ook de reden.

En by the way, je kunt denk ik bush wel enigzins als kruisvaarder bestempelen aangezien hij vanuit zijn geloof oorlog voert in de wereld.Nee hoor.....Hij deed het toch voor Olie....Daarbij ondersteund de kerk hem niet,dat deed men vroeger dus wel.  En dat deden de kruisvaarders ook.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 27 juli 2005 om 07:59

Toch beste Malcolm heb je in Belgie en Nederland veel meer ruimte om jouw ideeen te verspreiden dan in welk islamitisch land dan ook. Je kunt beter met de AIVD te maken hebben dan de veiligheidsdiensten van welk islamitisch land ook. Zelfs met de opvattingen die jij hebt.

Daarnaast heb ik stellig de indruk dat jij niet weet wat onvrijheid is. Waar ben je geboren? Waar ben je opgegroeid? In Iran? In Irak? In Libie? In Afganistan?

Ik denk het niet, je zou onze vrijheid veel beter weten te waarderen.



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 28 juli 2005 om 04:12
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#0066ff size=2>Toch beste Malcolm heb je in Belgie en Nederland veel meer ruimte om jouw ideeen te verspreiden dan in welk islamitisch land dan ook. Je kunt beter met de AIVD te maken hebben dan de veiligheidsdiensten van welk islamitisch land ook. Zelfs met de opvattingen die jij hebt.


<FONT face=Arial color=#0066ff size=2>Daarnaast heb ik stellig de indruk dat jij niet weet wat onvrijheid is. Waar ben je geboren? Waar ben je opgegroeid? In Iran? In Irak? In Libie? In Afganistan?


<FONT face=Arial color=#0066ff size=2>Ik denk het niet, je zou onze vrijheid veel beter weten te waarderen.



Salaam ALeikum,

Het is mijn vrijheid niet jouw vrijheid, wanneer je het over "onze vrijeid" hebt. Leer eerst maar moslims als nederlanders te zien om vervolgens met kinderlijke uitspraken te komen.
Kritiek op een veiligheidsdienst is voor jouw blijkbaar reden genoeg om iemand het land uit te wensen. Ik zie trouwens in andere topics nog steeds geen teken van volwassenheid aan jouw kant. Nog steeds niets geleerd sinds je hier zit?

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 28 juli 2005 om 11:15

Je hebt ongelijk. Ik leer op deze site heel duidelijk wat ik NIET wil.

De rest van je reactie is loos gekrakeel zonder argumentatie.



Geplaatst door: moslima123
Geplaatst op: 29 juli 2005 om 03:44

Asalaam

nou ik zie er eigelijk helemaal NIETS van!!

Ma3salaam



Geplaatst door: salafus-salahin
Geplaatst op: 29 juli 2005 om 04:07

*Wegens de angst voor opsluiting met terugwerkende kracht, is dit bericht verwijderd.

Met de nieuwe aankomende wet van minister Donner: �De-wet-niemand-is-terrorist-behalve-als-wij-dat-vinden�, kan je een jaar opsluiting krijgen met als bijkomende straf ontslag.

 

 




Druk de pagina | Sluit venster